Pieni testi

NainenKirjoittaa

Millainen matkaaja sinusta löytyy?
Analyysin saavat vain rehellisesti vastanneet.

Kyssärit:

1.Miten pakkaat reppusi/kassin/matkalaukun?

a) kaikki tiukasti käärittynä
b) ruttuun tungettuna
c) vain tärkein mukana
d) lähes kaikki osoittautuu tarpeettomaksi

2.Löydätkö hyvin perille?

a) olet ottanut tarkan selvän matkareitistä
b) eksyt ja nukut yösi puistossa/ putkassa/ jonkun
satunnaisen tuttavuuden luona/ harhailet koko
yön
c) suunnitelma voi muuttua ihan kokonaan muuksi
d) et edes muista mihin olit menossa

3) Miten suhtaudut jos matkalla menee lähes kaikki pieleen?

a) ei sen niin väliä---otat homman kokemuksena/
laadit matkatoimistolle vahingon
korvausvaatimuksen/ otat hommasta opiksesi
b) teet välittömästi uuden matkan
c) et ainakaan vuoteen tee mitään matkaa

4)Millainen matkaaja olet?

a) satunnainen
b) kevytkenkäinen
c) omatoiminen

----tai jokin oma selitys( jota kukaan ei usko)

21

1139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yopollo

jos tulee ykköseen d, kakkoseen c, kolmoseen b ja neloseen a?

• Kenenkään täysjärkisen ei tulisi lähteä seuralaiseksi matkallesi. Satunnaisuutesi saisi sen toisen vaatimaan välitöntä hermolomaa, jota hän ei tietenkään saisi, koska luultavasti hän päätyisi Kiinanmuurille. Sillä aikaa sinä olisit asettautunut
        majataloon puunhakkaajaksi ruokapalkalla. Emäntä rakastuisi ja tulisi raskaaksi.
        Karkaisit yön pimeydessä jättäen vain pöydälle ruutupaperiin kirjoitetun haikun:

matkalla jonnekkin
        huuliharppu repussa
        aamun sumu
        avaa päivän syleillä
        ilta tyynyttää uneen

• yopollo
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

Kenenkään täysjärkisen ei tulisi lähteä seuralaiseksi matkallesi. Satunnaisuutesi saisi sen toisen vaatimaan välitöntä hermolomaa, jota hän ei tietenkään saisi, koska luultavasti hän päätyisi Kiinanmuurille. Sillä aikaa sinä olisit asettautunut
        majataloon puunhakkaajaksi ruokapalkalla. Emäntä rakastuisi ja tulisi raskaaksi.
        Karkaisit yön pimeydessä jättäen vain pöydälle ruutupaperiin kirjoitetun haikun:

matkalla jonnekkin
        huuliharppu repussa
        aamun sumu
        avaa päivän syleillä
        ilta tyynyttää uneen

enpä tosiaan ole tavannut täysjärkisiä enkä paljon muitakaan seurallani vaivata, lähden kun alkaa siltä tuntua ja koitan muistaa mukaan ainakin rahaa ja tarvittavat liput yms dokumentit. Takaisin tulen jos/kun on ihan pakko.

Mutta jos joku tulee samalla suunnalla raskaaksi, en kyllä tunnustaudu noin vain syylliseksi.

• mayanna

ja siitä ovatko lapset mukana, mutta lähinnä varmaan näin:

1. Pakkaan matkalaukkuun kaikkea tarpeettomaksi osoittautuvaa siististi ja loput (= sen mitä todellisuudessa tarvitsen) ruttuun reppuun. Eli kai lähinnä B.

2. Olen ottanut tarkkaan selvän matkareitistä, mutta silti suunnitelma voi muuttua ihan toiseksi. Eli C.

3. A.

4. C.

• Omatoimisuuttasi joudut yllättäviin tilanteisiin.
        Älyät sentään unohtaa sen kaiken tarpeettoman lentoasemalle. Vaatteesi, jotka olivat tarpeellisia, ovat kaikki rutussa. Suihkuttelet niitä hotellissa ja ripustat avoimelle ikkunalle kuivumaan.
        Tuuli heittää vaatteesi lentoon. Roikottelet hätääntyneenä ikkunassa ja saat palokunnan paikalle.
        Sinut pelastetaan kumipatjalle, vain rintsikat ja pikkarit päälläsi.
        Joudut kuulusteltavaksi polisiasemalle. Sinut palautetaan Suomeen virallista reittiä.

Kerrot kaikille selvinneesi omatoimisesti kaikista
        vastaasi tulleista ongelmista.

• mayanna
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

Omatoimisuuttasi joudut yllättäviin tilanteisiin.
        Älyät sentään unohtaa sen kaiken tarpeettoman lentoasemalle. Vaatteesi, jotka olivat tarpeellisia, ovat kaikki rutussa. Suihkuttelet niitä hotellissa ja ripustat avoimelle ikkunalle kuivumaan.
        Tuuli heittää vaatteesi lentoon. Roikottelet hätääntyneenä ikkunassa ja saat palokunnan paikalle.
        Sinut pelastetaan kumipatjalle, vain rintsikat ja pikkarit päälläsi.
        Joudut kuulusteltavaksi polisiasemalle. Sinut palautetaan Suomeen virallista reittiä.

Kerrot kaikille selvinneesi omatoimisesti kaikista
        vastaasi tulleista ongelmista.

Meinaat sitten että fuskaan, vai?!

Pakko kertoa, osuit niin nasevasti...

Viimeksi ollessani matkalla yövyin ystäväni luona hänen kotonaan. Talo on 1900-luvun alkupuolella rakennettu, alunperin hotelliksi tarkoitettu, pieni kerrostalo ahtaine käytävineen ja kokolattiamattoineen. Eräänä iltana alkoi käytävältä kuulua outoa ääntä, johon ystävänikään ei heti osannut reagoida, kauan kun ei ollut vielä rakennuksessa asunut. Suunnilleen samaan aikaan meillä napsathi, että sen täytyy olla palovaoittimen ääni. Ystäväni sitten käytävään kurkkimaan, että mitä on meneillä, siellä oli kauhea häslinki. Minä miettimään, että mitenköhän vakavaa tämä on.. ja siinä sitten häthätää lyömään tavaroitani reppuun ja matkalaukkuun. Paloasema sattui olemaan naapurirakennuksessa, ja niinpä väki ehti paikalle muutamassa minuutissa, paloauto jopa ulvotti pillejään hetken parkkeeratessaan alaoven eteen. Olin alusvaatteillani, kun palomiehet olivat oven takana ja kehottivat minua ja ystävääni lemmikkeineen (susi, joka inhosi palomiehiä ja teki sen tiettäväksi) rauhallisesti jättämään rakennuksen. Vedin sentään mekon päälleni... Varmaan olin hauska näky pihalla pullistelevine matkalaukkuineni tukka pystyssä. Aikaa kunnon pakkaamiseen ei tosiaan ollut, vaan kaikki oli kirjaimellisesti rutussa. Joku sitten tuli minulle virnuilemaan, että meinaat vissiin isommankin hädän olevan kyseessä, kun noin paljon pakkasit. Kellään muulla ei ollut mitään.

Joku talon toisessa päädyssä asuva meksikolainen oli unohtanut kanansa uuniin, avannut oven käytävään tuulettaakseen, käry laukaisi hälytyksen.

• -NK-
        mayanna kirjoitti:

Meinaat sitten että fuskaan, vai?!

Pakko kertoa, osuit niin nasevasti...

Viimeksi ollessani matkalla yövyin ystäväni luona hänen kotonaan. Talo on 1900-luvun alkupuolella rakennettu, alunperin hotelliksi tarkoitettu, pieni kerrostalo ahtaine käytävineen ja kokolattiamattoineen. Eräänä iltana alkoi käytävältä kuulua outoa ääntä, johon ystävänikään ei heti osannut reagoida, kauan kun ei ollut vielä rakennuksessa asunut. Suunnilleen samaan aikaan meillä napsathi, että sen täytyy olla palovaoittimen ääni. Ystäväni sitten käytävään kurkkimaan, että mitä on meneillä, siellä oli kauhea häslinki. Minä miettimään, että mitenköhän vakavaa tämä on.. ja siinä sitten häthätää lyömään tavaroitani reppuun ja matkalaukkuun. Paloasema sattui olemaan naapurirakennuksessa, ja niinpä väki ehti paikalle muutamassa minuutissa, paloauto jopa ulvotti pillejään hetken parkkeeratessaan alaoven eteen. Olin alusvaatteillani, kun palomiehet olivat oven takana ja kehottivat minua ja ystävääni lemmikkeineen (susi, joka inhosi palomiehiä ja teki sen tiettäväksi) rauhallisesti jättämään rakennuksen. Vedin sentään mekon päälleni... Varmaan olin hauska näky pihalla pullistelevine matkalaukkuineni tukka pystyssä. Aikaa kunnon pakkaamiseen ei tosiaan ollut, vaan kaikki oli kirjaimellisesti rutussa. Joku sitten tuli minulle virnuilemaan, että meinaat vissiin isommankin hädän olevan kyseessä, kun noin paljon pakkasit. Kellään muulla ei ollut mitään.

Joku talon toisessa päädyssä asuva meksikolainen oli unohtanut kanansa uuniin, avannut oven käytävään tuulettaakseen, käry laukaisi hälytyksen.

Tässähän suorastaan järkyttyy* -------Nääs toisinansa arvaa justiinsa ja toisinansa ei oleskaan.......Vai että kana....*nauraa*

• norMix evk

1.d 2.a 3.a 4.c

• uhkaus, kiristys ja rangaistus. Olet luottanut matkaseuralaisesi järjästelykykyyn, joka onkin pakannut yhteen ylimääräiseen kassiin sen tarpeellisen.
      Tällä on hyvä kiristää. Uimahuosuja ei ole. Saat ne, jos lähdet kiltisti museoon. Paitaa ei löydy illaksi. Saat sen, jos lupaat tehdä kaiken seuralaisesi toiveiden mukaan. Hän uhkaa, että muutoin saat lähteä illan viettoon mekko päällä.

Mikäli et luovu tiukasti laaditusta matkaohjelmasta, niin rangaistuksena joudut viettämään päiväsi yksin alastomana hotellissa.

Väität kaikille nauttineesi täysillä matkakokemuksista. Hammaslääkärisi tietää totuuden. Hän joutui nykäisemään leukasi paikoilleen, jotka olivat jumittuneet hampaita kiristelemällä.

Olet laatinut nyttemmin listan matkalle tarpeellisista tavaroista. Kirja ilmestynee Joulumarkkinoille.
      Odotamme innokkaina*

• norMix evk

Tuollaiseen kiristykseen en kyllä suosta. Haetaan sitten vaikka Visalla uudet jos ei muuten irtoa.

Hampaita kyllä tuli joskus kiristeltyä niin paljon, että lekurikin sen huomasi. Väitti tosin syyksi puutteellisesti hiottuja paikkauksia.

• -NK-
        norMix evk kirjoitti:

Tuollaiseen kiristykseen en kyllä suosta. Haetaan sitten vaikka Visalla uudet jos ei muuten irtoa.

Hampaita kyllä tuli joskus kiristeltyä niin paljon, että lekurikin sen huomasi. Väitti tosin syyksi puutteellisesti hiottuja paikkauksia.

tulosti vastaustesi perusteella täysin rehellisen
        analyysin:-)))

*hipsii karkuun hihittelemään*

• Kaaosteoria olisi paras ilmaisu tässä tapauksessa.
      Jo lentokoneessa alkaa tapahtua. Olit käärinyt villahuivin tiukkaan kääröön. Kaivoit sen matkalaukustasi käsitavaroihin, koska oletit koneessa tulevan vilu. Otit huivin hartioillesi. Sen sisästä tipahti ex-heilasi aluspöksyt. Niiden sisällä taas oli exäsi rakkauskirje, jota et ollut lukenut. Nyt sitten aloit lukea. Niistit nenua nyyhkytysten ravistellessa niihin pöksyihin.
      Aloit huutaa suureen ääneen: -KONE ON PYSÄYTETTÄVÄ.
      Matkustajat luulivat sinun olevan terroristi.
      Sinut käärittiin lepositeisiin ja sait rauhottavaa.
      Koneen laskeuduttua huomasit tulleesi Lontooseen Pariisin sijasta. Tai paremminkin vasta aamulla tajusit, koska vaadit taxia ajamaan Riemukaarelle.

Virkkasit asemalla pannulappuja, joita möit omatoimisesti turisteille saadaksesi rahaa hotelliin.

Päädyt moninaisten selkkausten jälkeen Lappiin hiihtämään. Kotimatka sujuikin rattoisasti rekkakuskin kyydissä.

Syyllinen tähän kaikkeen oli se ex-heilasi ja hänen kirjoittamansa kirje.

Jonain päivänä ehkä vielä matkustat. Ehkä*

• -NK-

Sori kun heitti väärään paikkaan:-(

• -NK-

toi Pyhät pöksyt on sinulle-------- tää kone tai palsta takkuaa

• Minulla on matkalaukku siististi pakattu, vain tärkein ja tarpeellinen mukana.

Perille löydän helposti, sillä selvitän matkakohteen huolella, enkä eksy. Kommelluksiin ja ylimääräisiin yllätyksiin olen varautunut Visalla.

Huonoja matkoja ei olekaan, ja niistä vähemmän huonoista yritän ottaa opiksi. Seuraavalla kerralla olen aina viisaampi. Olen tosin samojakin virheitä toistanut, mutta sisulla ja onnella olen selvinnyt niistäkin.

Matkaajana olen nykyisin satunnainen. Mutta todettakoon että nuorempana olin hyvin kevytkenkäinen. Haaveena olisi tehdä joskus matka, jossa kävisin kaikki oppaan järjestämät retket ja museo kierrokset.

• valehtelet sujuvasti! Ensinnäkään visalla ei VOI selvitä ihan kaikesta. Miksikähän? No saatat joutua reissussa vietellyksi. Niikus viimeksi joudutkin.
        Tapasit juna-asemalla ihastuttavan naisen, joka astui toiseen junaan. Vetäisit vaihteen päälle ja sait aikaan katastrooffin. Juna törmäsi siihen toiseen junaan ja ihastuksesi vietiin sairaalaan.
        Sairaalassa et löytänytkään häntä, vaan sekosit uhkeaan hoitsukkaan. Valittelit saaneesi muistin menetyksen ja niin pääsit osastolle.
        Lääkäritäti vei sinut kotiinsa lepäileen. Menit kihloihin ja vasta viikkojen päästä muistit" olevasi jo ennestäänkin kihloissa.
        Tosin kaikki johtuu keveistä kengistäsi. Ne ovat hyvät syystä, ettei niissä synny rakkoja jalkoihin, mutta eivät estä saamasta mustaa silmää.

• jane.london

En ole matkustanut koskaan ulkomaille.
      Ainut Ruotsin prkl.risteilyt nuorena ja Norjassa pikavisiitti Lapin reissun ohessa.
      Inhoan vaatteiden etsimistä saati pakkaamista.
      Inhoan muutenkin vaatteiden kanssa pläräämistä.
      Parasta olisi ostaa Interrail-lippu ja päästellä eteenpäin kukkaro kunnossa meiningillä.Saisi ostaa pikkukaupasta(ei suurta valikoimaa)vaatteet päälle.Osaan lukea karttaa ja puhua kohtalaista Englantia ja uskon selviäväni ainakin seuraavaan työvuoroon mennessä.
      Jos matka menee pieleen niin se taatusti on oma vika:)

• Sinun matkaajasi* odottaa vasta esillepääsyä.
        Jonain päivänä tauti iskee. Silloin olet valmis myymään omaisuutesi päästäksesi maailmanympärys matkalle. Tältä matkalta selviydyttyäsi olet täysverinen natkaaja.
        Ehkäpä saamme vielä joskus lukeaksemme bestsellerin matkakertomuksestasi.

'ökyä pyttyyn* Siitä se repee----

• 1.Miten pakkaat reppusi/kassin/matkalaukun?
      c) vain tärkein mukana

2.Löydätkö hyvin perille?
      a) olet ottanut tarkan selvän matkareitistä

3) Miten suhtaudut jos matkalla menee lähes kaikki pieleen?
      c) et ainakaan vuoteen tee mitään matkaa

4)Millainen matkaaja olet?
      a) satunnainen

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      42
      5702
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      44
      5223
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3658
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3623
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3096
    6. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      88
      3053
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      49
      2790
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56