Kaikki kolmen-enkelin opetukset tähtäävät Ilm 14:6-13 kirjoitetun "kolmen enkelin" sanoman avautumiseen. Tuen ja autan - ja avaan sen!
Kolme enkeliä - evankeliumi, varoitus vihan ajasta, vihan aika - Ilm 14:9-13 :
TÄMÄ ENSIMMÄIEN ENKELI JULISTAA:
evankeliumi on julistettu, uskokaa evankeliumi:
6 Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, kaikille kansoille, heimoille, kielille ja maille. [Ilm. 8:13 | Mark. 13:10 ]
7 Hän kuulutti kovalla äänellä: "Pelätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia - - hänen tuomionsa aika on tullut! Kumartakaa häntä, joka on luonut taivaan, maan ja meren ja vesien lähteet." [Ilm. 11:18]
TUO TOINEN ENKELI JULISTAA:
nostakaa päänne, te vainotut, sillä voitto on evankeliumin:
8 Hänen jäljessään tuli toinen enkeli, joka kuulutti: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon, tuo portto, joka iljetyksillään on vietellyt kaikki kansat juomaan vihan viiniä." [Jes. 21:9; Jer. 50:2, 51:8,9; Ilm. 17:5]
VIELÄ KOLMANNELLA ENKELILLÄ JEESUS KUVAA ILMESTYKSESSÄÄN JOHANNEKSELLE:
Pysy Jeesuksesta todistamisessa ja Jeesuksen omien käskyjen noudattamisessa - älä kiellä Jeesusta ottamalla antikristuksen merkki käteesi tai otsaasi. Sillä nyt alkaa vihan aika, se Herran päivä (Sak 14. luku),
(joka merkitsee sitä, että antikristilliset voimat tuhotaan Jerusalemin ympärillä ja Jerusalemista tulee Herran kaupunki).
9 Näiden kahden jäljessä tuli vielä kolmas enkeli, joka kuulutti kovalla äänellä: "Se, joka kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa otsaansa tai käteensä sen merkin, [Ilm. 13:16,17]
10 joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä. [Jes. 51:17; Jer. 25:15; Hes. 23:33 | 1. Moos. 19:24]
11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen. [1. Moos. 19:28; Jes. 34:10]
Vihje: Sak 12:7-8
7 (12:7-8) "Sinä päivänä Herra on kilpenä Jerusalemin asukkaiden ympärillä, ja silloin heikoinkin heistä on kuin Daavid, ja Daavidin suku heidän johdossaan on kuin Jumala, kuin Herran enkeli.
8 (12:7-8) Mutta Herra pelastaa ensiksi Juudan asuinsijat, etteivät Daavidin suku ja Jerusalemin asukkaat saisi suurempaa kunniaa kuin Juuda.
Toinen vihje:
2. Tess. 2:8
niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
Jes. 11:4
vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä.
Kolmas ja tärkein vihje - rukous jo kuultu:
Matt 24:20
Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai sapattina. [2. Tim. 4:21 | 2. Moos. 16:29].
Sak 14:4-6
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]
6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
KÄRSIVÄLLISYYTTÄ LOPUN AJASSA!
Kärsivällisyyttä! Niinkuin Jeesus on pitänyt Isänsä käskyt, niin kristittyjen tulee pitää Jeesuksen käskyt.
Joh. 14:21
Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
Matt 11:27, Luuk 22:29,49,
Joh 5:17,43 10:18,25 14:23 15:8,10 20:17.
12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen." [Ilm. 13:10]
13 Minä kuulin taivaasta äänen, joka sanoi: "Kirjoita: Autuaita ne, jotka tästä lähtien kuolevat Herran omina. He ovat autuaita, sanoo Henki. He saavat levätä vaivoistaan, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä." [Jes. 57:2; Hepr. 4:10].
YHTYKÄÄMME JO TÄNÄÄN JUMALAM SANOIHIN
Jes 4:1-5
1 Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen, ja he sanovat: -- Me syömme kyllä omaa leipäämme ja pukeudumme omiin vaatteisiimme, kunhan vain saamme käyttää sinun nimeäsi ja pääsemme naimattomuuden häpeästä.
Siionin pelastus
2 Sinä päivänä Herra antaa versonsa nousta maasta kauniina ja ylväänä. Rehevänä ja kukoistavana nousee maan hedelmä henkiin jääneille israelilaisille.
3 Ja Siionin jäljelle jääneitä ja Jerusalemissa jäljellä olevia kutsutaan pyhiksi -- kaikkia, jotka on kirjoitettu elävien kirjaan Jerusalemissa. [2. Moos. 32:32 ]
4 Kun Herra on huuhtonut pois Siionin tyttärien lian ja poistanut Jerusalemista sen verivelat oikeuden hengellä, puhdistavalla hengellä, [Jes. 1:25]
5 hän nostaa Siionin vuoren ylle ja sinne kokoontuneiden ylle päiväksi pilven ja yöksi savupatsaan ja tulen loimun. Ja Herran kirkkaus on oleva kattona kaiken yllä. [2. Moos. 13:21 ]
kolme-enkeliä yrittää sanoa, että
6
130
Vastaukset
- tulkin??
Miksi yrität selittää mitä kolme-enkeliä sanoo. Hän jo sanoi mitä sanoi - turhaa sitä sinun on tulkata..
Mielestäni kolme-enkeliä tarvitsee tulkin.
Onhan hän ottanut tehtäväkseen tulkita EGW:;tä ja tämä vuorostaan koettaa tulkita Raamattua.
En voinut "olla tottelematta taivaallsta näkyä", kuten ei Paavalikaan. Vaan noudatin omantuntoni ääntä ja riensin apuun.
Joku näet kirjoitti ja PYYSI apua ja tukea kolmelle-enkelille.
"Kukin olkoon omassatunnossaan täysin varma" elikkä ei kannata vaientaa tuntojaan.
Olenhan itse saanut foorumilla monasti apua - on sanottu: "antti uskoo näin", antti sanoo tätä", antti väittää ...", "antti on sitä mieltä, että ..".
Toin esiin vilpittömän käsitykseni Ilmestyskirjan kolmen enkelin sanomasta, joka on ihan pääaihe kolmella-enkelillä. Hän on yrittänyt ja yrittänyt sovittaa EGW:tä ja kyseistä Ilmestyskirjan kohtaa yhteen. Annoin hyvää totuutta perustaksi opetuksen rakentamiselle.- tiedätkö sitä
AnttiVKantola kirjoitti:
Mielestäni kolme-enkeliä tarvitsee tulkin.
Onhan hän ottanut tehtäväkseen tulkita EGW:;tä ja tämä vuorostaan koettaa tulkita Raamattua.
En voinut "olla tottelematta taivaallsta näkyä", kuten ei Paavalikaan. Vaan noudatin omantuntoni ääntä ja riensin apuun.
Joku näet kirjoitti ja PYYSI apua ja tukea kolmelle-enkelille.
"Kukin olkoon omassatunnossaan täysin varma" elikkä ei kannata vaientaa tuntojaan.
Olenhan itse saanut foorumilla monasti apua - on sanottu: "antti uskoo näin", antti sanoo tätä", antti väittää ...", "antti on sitä mieltä, että ..".
Toin esiin vilpittömän käsitykseni Ilmestyskirjan kolmen enkelin sanomasta, joka on ihan pääaihe kolmella-enkelillä. Hän on yrittänyt ja yrittänyt sovittaa EGW:tä ja kyseistä Ilmestyskirjan kohtaa yhteen. Annoin hyvää totuutta perustaksi opetuksen rakentamiselle.Tiedätkö, että tulkitseminen on meidän adventistien etuoikeus? Ei saa matkia!
tiedätkö sitä kirjoitti:
Tiedätkö, että tulkitseminen on meidän adventistien etuoikeus? Ei saa matkia!
Siinä sanoit totuuden - sinä tulkitset.
Ja tulkitset yksinoikeudella.
Minäpä tulkitsen Sanaa ja kuka tahansa saa sitä tulkita. Eikä haittaa, vaikka ihan samalla tavalla tulkitsisi. Koeta nyt päsätä ulos siitä järkeisajattelustasi! Jeesus ei ole oppi vaan henkilö.
Martti Luther:
Paavilaiset eivät toivo minun tuloani Wormsiin, vaan minun tuomitsemistani ja kuolemaani. Yhdentekevää. Älkää rukoilko minun puolestani, vaan rukoilkaa Jumalan sanan puolesta ...Kristus antaa minulle Henkensä, ja silloin voitan heidät kuollessani.
He yrittävät Wormsissa pakottaa minut peruuttamaan. Tämä on oleva peruutukseni: Ennen olen sanonut, että paavi on Kristuksen sijainen; nyt vakuutan, että hän on Herran vastustaja ja saatanan apostoli.
Näin Luther - EGW: Suuri Taistelu, sivu 151.
Tänä päivänä ellenistit vainoavat tällä "kristinusko"-foorumilla luterilaisia ja ei.elleniläisiä adventisteja niin kovasti, että minun pitäisi oikeastaan sanoa heistä ihan samaa kuin, mitä Luther sanoi taannoin henkensä kaupalla paavista.Hän selittää minun Isäni kirjaa - Ilm 14:6-13 - ja muutakin, mutta raamatunvastaisesti tulkiten.
On vetämässä isäni kunniaa lokaan, kun tekee Hänen uuden liittonsa välttämättömyden perusteita tyhjäksi.
Ei muuten, mutta kun pakanain luku täytyisi tulla pian jo täyteen - haluaisin pian jo päästä juhlimaan voittoa!
Sak 14:17
Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]
- Uxseli
Mitään ilmestyskirjan tulkitsijaa. Ensin sinun tulisi olla rehellinen Jumalan sanalle. Raamattu ei tule sinulle koskaan avautumaan kieroutuneen luonteesi ansiosta. Olen tavannut sinut jatkuvasti Raamatun vastaisista tulkinnoista. Kolme Enkeliä ei ole käyttänyt tulkkauksessaan mitään muuta, kuin Raamattua, siksi hänen tulkkauksensa on asian tuntemuksella kirjoitettua. Minä ymmärrän Kolmen enkelin tulkkauksen kirkkaasti. Sinä kun et tunne Raamattua kunnolla, siksi yrität saada tosiasian näyttämään toiselta mitä se todellisuudessa on. Lueppa huolella Kolmen enkelin tulkkaus, niin huomaat,kuinka rehellisesti Tämä Kolmas Enkeli keroo tämän selvän asian. Miksi sinä antti teet noin helpon asian läsittämättömään muotoon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011825- 591190
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4601169- 1701053
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132837- 58831
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49776- 84773
- 51728
- 57691