TAHDOTKO OLLA TÄYDELLINEN ELI NOUDATATKO SITÄ JEESUKSEN KÄSKYÄ - SITÄ LAUPEUDENHARJOITUSTA?
Matt 19:17-22 :
17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä." [3. Moos. 18:5; Neh. 9:29; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12]
18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, [19:18,19: 2. Moos. 20:12-16; 5. Moos. 5:16-20; Room. 13:9]
19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." [3. Moos. 19:18 ; Matt. 5:43, 22:39; Gal. 5:14; Jaak. 2:8].
20 "KAIKKIA NIITÄ olen noudattanut", sanoi nuorukainen, "mitä vielä puuttuu?"
21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene ja myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna rahat köyhille. Silloin sinulla on aarre taivaissa. Tule sitten ja seuraa minua." [Matt. 6:19-21; Luuk. 12:33,34; 1. Tim. 6:19].
22 Mutta kun nuorukainen kuuli nämä sanat, hän lähti surullisena pois, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
JUMALA PUHUI MUINOIN - SIIS MUINOIN - "LAIN JA PROFEETTAIN KAUTTA" - NYT POIKANSA KAUTTA
Hebr 1:1-6 :
1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
Luuk 16:13-16 :
13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."
14 Tämän kaiken kuulivat fariseukset, jotka olivat rahanahneita, ja he ivasivat häntä.
15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus.
16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
Apt 17:29-31
29 Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että jumaluus on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
30 Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."
SEKÄ LAINNOUDATTAJAT (juutalaiset) ETTÄ ARMON LAPSET TUOMITAAN JUMALAN POJAN USKON KAUTTA
(Voidaan kääntää myös: uskon kautta Jlan Poikaan).
Room 4:16-17 - Usko lupauksiin on oikeaa uskoa
16 Lupaus ja usko kuuluvat yhteen sitä varten, että kaikki olisi armoa. Näin lupaus on varma ja koskee kaikkia Abrahamin jälkeläisiä, ei vain niitä joilla on laki, vaan myös niitä joilla on Abrahamin usko. Hän on meidän kaikkien isä, [Room. 3:24, 9:8; Gal. 3:18]
17 niin kuin on kirjoitettu: "Minä olen tehnyt sinut monien kansojen isäksi." Tähän Jumalaan Abraham uskoi, häneen, joka tekee kuolleet eläviksi ja kutsuu olemattomat olemaan. [1. Moos. 17:4 | Joh. 5:21].
Kukin pelastuu uskomalla Jeesukseen - että Hän on sitä, mitä lupaakin olla.
armahdettu syntinen
Kuinka kukin pelastuu ?
4
95
Vastaukset
- Opettajana.
Kysyisin sinulta Kantola, että olitko jokin aika sitten itsekin kasvamaton Jumalan tahdon tuntemiseen jopa niin, että et hyväksynyt käskyjä, etkä tekoja, vaan pidit niitä lain alaisuutena.
En sano tätä loukatakseni sinua, vaan sen tähden, että moni näkisi miten kasvu voi olla runsasta, jos tahtoo kasvaa Jumalassa ja tarkistaa omaa suuntaansa.
Keskustelin joskus kanssasi ja silloin sinä toit erilaista tietoa, mitä tänään tuot, eli olet kasvanut uskossa ja pääsemässä irti lahko-isien opetuksesta.- vastaus...
16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.
- kuin
vastaus... kirjoitti:
Ihan niinkuin me Aadamin kautta koko ihmiskuntana jouduimme kadotetuiksi, nyt Kristuksen kautta pääsimme jokainen tuosta kirouksesta vapaiksi. PELASTUS-opit ovat kaikki samalla tavalla väärässä kuin adventistitkin. UT kertoo meidän pelastuksen tulevan Aadamin ansaitsemasta karkoituksesta eikä omista teoistamme tulevista seurauksista. Siten meidän tekomme lähimmäisillemme jäävät vaikuttaviksi ikuisuuteen asti. Jeesushan sovitti meidät vain suhteessa Jumalaan, ei suhteessa toisiimme.
Piruilusi osoittaa, ettei sinulle kelpaa vieläkään muu kuin tuttipulloruokinta. Senverran sarkastisesti puhut hengellisistä asioista.
Sekä olet ulkopuolinen so. tarkkailet sivullisena toisia. Minä sitävastoin laitan itseni likoon: hengen, sielun ja ruumiin.
Gal. 4:9
Nyt sitävastoin, kun olette tulleet tuntemaan Jumalan ja, mikä enemmän on, kun Jumala tuntee teidät, kuinka te jälleen käännytte noiden HEIKKOJEN JA KÖYHÄIN alkeisvoimien puoleen, joiden orjiksi taas uudestaan tahdotte tulla?
Gal 3:2
Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
Ilm. 3:18
Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477