psykopaattien uskonnollinen harhaisuus. Monille adventismi on keino paeta omaa sairaaloisuuttaan ja saada sille uskonnollinen hyväksyntä. Heideän keskuudessaan masentuneisuus, sulkeutuneisuus ja henkinen terrorismi on yleistä. Juuri siksi että kyseessä on opillinen usko, jossa ihmislähtöisyys näyttelee suurta osaa.
He halveksivat avoimeisti muita kristillisiä yhteisöjä, kuten helluntalaisia ja monesti siitä syystä että ovat kateellisia helluntalaisten vapautuneisuudelle ja ihmisystävällisyydelle. Sydämessään adventistikin kaipaa Jumalan tuomaa iloa ja rauhaa henkisen pahoinvoinnin keskelle.
Adventsimi on
8
201
Vastaukset
- pelotellaan
..maailmanlopuilla ja muiden ihmisten "pahuudella" ja itse ollaan kaikkein sairaimpia ja pahimpia...se vaan jää huomaamatta aivopesuillaan ja mantroissaan?!
Adventismille tulisi antaa suuri lukema riskiluokituksessa sairastumisriskissä ja suisidaalisuudessa....tauti on lähes parantumaton.
Vai n. 5% pystyy irtautumaan liikkeestä terveenä...nekin ovat suurelta osin sellaisia, jotka ovat olleet hereillä ja kriittisiä alusta asti...- ihan hoopoja
kuinka monta itsemurhan tehnyttä adventistia tunnet? Minä en tunne yhtään ja tunnen todella ison joukon adventisteja. Teidän käsityksenne ovat ihan poskellaan.
- ode..
ihan hoopoja kirjoitti:
kuinka monta itsemurhan tehnyttä adventistia tunnet? Minä en tunne yhtään ja tunnen todella ison joukon adventisteja. Teidän käsityksenne ovat ihan poskellaan.
tiedän adventisti nuoren jonka kanssa olen seurustellut ja hän oli kamala pettäjä siis tämä adventisti nuori mies...ei mitään rajaa pettämisillä! Sitten kun halusin irrottautua tallaisesta miehestä hän uhkasi tappaa itsensä monta kertaa...monta kertaa...nyt hän onneksi on apua hakenut ammattiauttajalta ja toivon ja rukoilen että hän eroaa kirkostakin. Sitten hän saisi vapauden ja elämän kuntoon. Hän on mun kautta saanut paljon uusia uskovia ystäviä jotka ovat auttaneet mutta jos adventisti ystävä ottaa yhteyttä hän pyytää ryppäämään. Aika pettynyt olen ollut seuratessani ystävien tukea vaikeina hetkinä!! Adventisti nuoret auttakaa toinen toista!! Mut älkää pahuuteen!!! Jos teillä samat ajatukset yms... niin auttakaa toisia!
- oikein puhut
mutta minuun tai tuntemiini muihin adventisteihin tuo nyt ei ainakaan sopinut lainkaan.
Ei minulla ainakaan ole mitään helluntailaisia vastaan, vaikka en olekaan opillisesti heidän kanssaan kaikesta samaa mieltä. Tunnen useita, koska suvussani heitä on. Jopa saarnamiehenä. Olen kerran jopa ollut rukoilemassa heidän tilaisuudessaan, vaikka advari olenkin.
Mitä tulee noihin ihmisiin, jotka voivat henkisesti huonosti, niin heitä on nyt ylipäänsä on Suomessa koko ajan enemmän ja kun eivät muualta apua saa, tulevat sitten eri seurakunnilta sitä etsimään, myös adventtiseurakunnista. Olemme auttaneet sen, mitä voimme. Joidenkin kohdalla se on toiminut, toisten ei.
Minulle adventismi ainakaan ei ole mikään keino paeta mitään. Minulle on se mahdollisuus seisoa Jumalan puolella ja edustaa hänen totuuttaan.
yx advari - Niili..
..Olen samaamieltä kanssasi. Tunnen etelästä minta aku nuorta ja kaikki ryyppäävät rankasti ja harrastavat yhden yön suhteita...ihan kamalaa seurattavaa kun sit kirkossa ollaan johto tehtävissä tai vastuuvuorossa...
- Niili..
...olen monta kertaa patistanut parhaan ystäväni hoitoon alkoholin suuren käytön takia. Hän on adventisti. Pahinta on että hänen adventisti kaverit kaikki ovat samanlaisia. Porukalla juodaanja huorataan. Jopa rajan takaa ostetaan naisia...kuulostaako uskovaisen elämältä?? Mun on ollut vaikeaa nähdä kaikki...mutta olen halunnut auttaa. Itse en käytä alkoholia ja olen uskomassa mutta en ole adventisti. Olen kirkossa kulkenut ja nähnyt nämä samat tyypit ns. hurskaana siellä, johtotehtävissä yms...mutta kun kirkon ovet ovat kiinni niin elämä on kauheaa! Eikö nuoria tueta!!??
>
Tuo oli hyvin sanottu ja taatusti pitää paikkansa!
Kyllä muutoinkin kuvasit varsin hyvin, silti lyhyesti ja hillitysti tavallisen adventistin osaa.
Foorumilla ja tutuissa advareissa olen minäkin nuo havainnot tehnyt.
MUTTA sangen paljon on kaikissa kristilliseksi itseään kutsuvissa yhteisöissä korjattavaa.
Että jäsenet ja kävijät voisivat hyvin.
Advenisimin olisi viisasta ensin tehdä täysi pesäero siihen EGW:n "Suureen Taisteluun".
Sen jälkeen on täysin mahdollista edetä Raamatun pohjalta, hyvää hedelmää kantavaksi yhteisöksi.
Surkuhupaisaa se, että ruumiin terveyden edistämisestä se lähinnä tunnetaan, adventismi - hengellinen yhteisö.- jokaisen?
Vai puhutko vaan ihan oman syyhysi mukaan?
No jopa nyt jotakin, että kaipaa helluntaisten vapautta ja ihmisystävyyttä. Ei pidä ensinnäkään paikkaansa. Asia on nyt vaan niin, että on mieluummin vaikka murheen laaksossa, kun että hyppää laittomuuteen. Jeesus sanoi: että monen ahdistuksen kautta on pääsy taivasten valtakuntaan. Ei puhettakaan, että on helppo tie.
Ihmisystävyydelle ei tohdi edes paljon panna arvoa, kun se heilahtelee sinne ja tänne. Ainoa turva on Jeesus Kristus.
Se ei ole halventamista, jos sanoo asian niin kuin sen näkee, että olet ymmärtänyt väärin. Raamatun edessä pitää seistä, eikä sanoa vaan mitä toinen haluaa.
Kai adventtikirkkoon mahtuu monen näköistä. Eivät terveet tarvitse parantajaa.
Oletko lähtenyt harhaan, tai vainoharhaisuuteen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla4361264- 641116
- 61852
- 61805
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18727Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k100713- 72694
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49671- 60657
- 26653