Kirkollisvero huijausta

Kirkko kusettaa

Työssäkäyvä ihminen maksaa kirkollisveroa 40 vuotta. Mitä hän saa sillä summalla kirkolta? Ei yhtään mitään!! Erotaan siis kaikki kirkosta ja säästetään nekin rahat parempaan tarkoitukseen!

24

3252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tosiaan

      Huijausta.
      Huijaus tulee syystä, että pikku-vauvat liitetään ilman omaa ymmärrystä kirkkoon, jos ei näin tehtäis kirkko olisi paljon köyhempi.

      • stiisus

        mielelläni maksan kirkollisveroni koska halusin rippi ja muut velvollisuudet hoitaa, ja samaa haluan myös pojalleni. Paljonko verot teitä todellisuudessa köyhdyttää ja tuleeko teistä onnellisempia verot maksamatta jätettyänne??


      • benedi

        ...sen että menkää ja kastakaa heidät kirkkomme jäseniksi, kun pitäs opettaa. Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni , saarnaamalla, ja opettamalla heitä pitämään kaikki mitä minä olen käskenyt heidän pitää, ja sen jälkeen kastamalla heitä.

        Mitenkä alle 1v voi tehdä jeesuksen opetuslapseksi , opettamalla häntä ensin? Ei mitenkään.

        Eihän se tarkoita evankeliumin opetusta, jos isä sanoo lapselleen: " sano isi! tai sano äiti!

        Eihän tuo tuollainen ole mitään evankeliumia!!

        Tai: " Suu auki! ptruu,täältä tulee täysi kuorma ruokaa...

        Eihän kaste ja Kristus ole lapselle miksikään hyödyksi, kun se tehdään alaikäiselle, ja mitenkä hän mukamas tunnustaa syntinsä, kun ei ole päässyt sänkystään ulos kuin Isän ja äidin sylissä.
        Ja mitenkä hän on kerennyt tekemään syntiä, kun ei ole ehtinyt varastamaankaan keltään mitään, kun ei ole pystynyt.

        On kyllä väärin että lapselle tehdään toimenpiteitä joita se ei tajua, varsinkin kun tehdyt toimenpiteet tulevat hänelle vastaan kun ymmärrys tulee.

        Eikös hän syntien tunnustamista ja kastetta tarvitse vasta kun alkavat ne vuodet joista vanhemmat ja Poliisi setä sanovat: " Nämä eivät meitä miellytä"

        Kastehan on annettu sinetiksi ja merkiksi siitä että kastettava haluaa aloittaa synnittömän (lainrikkomisesta vapaan) elämän.

        Eihän hän silloin sitä elämää viettänyt , kun jokelteli lastenvaunuissa!

        Kyllä siinä Jumalan sakramentteja käytetään väärään ja petolliseen tarkoitukseen, sillä eihän lapsi tiedä koskaan saaneensaa kastetta ellei joku hänelle sitä kerro.

        Kyllä vanhemmat ja suku kertovat..sanotte...No jos vaikka kertovat, niin mitä se tieto tätä henkilöä auttaa?


      • ...
        stiisus kirjoitti:

        mielelläni maksan kirkollisveroni koska halusin rippi ja muut velvollisuudet hoitaa, ja samaa haluan myös pojalleni. Paljonko verot teitä todellisuudessa köyhdyttää ja tuleeko teistä onnellisempia verot maksamatta jätettyänne??

        Rippikoulun käyminen ei ole mikään ihmisen perustarpeista tai jopa velvollisuus!! Ja piste.


      • hölynpölyyn
        stiisus kirjoitti:

        mielelläni maksan kirkollisveroni koska halusin rippi ja muut velvollisuudet hoitaa, ja samaa haluan myös pojalleni. Paljonko verot teitä todellisuudessa köyhdyttää ja tuleeko teistä onnellisempia verot maksamatta jätettyänne??

        Jos olet noin innokas maksamaan niin parempi silloin olisi maksaa ripareista yms. suoraan kirkolle.

        Valtio antaa jo kirkkoon kuulumattomien veroista kirkolle tukia, mikä on väärin. Maksakoon ne jotka sitä haluavat!


      • Anonyymi
        stiisus kirjoitti:

        mielelläni maksan kirkollisveroni koska halusin rippi ja muut velvollisuudet hoitaa, ja samaa haluan myös pojalleni. Paljonko verot teitä todellisuudessa köyhdyttää ja tuleeko teistä onnellisempia verot maksamatta jätettyänne??

        Olen 45 vuotta maksanut kirkollisveroa,en päässyt naimisiin kirkossa koska mieheni ei kuulunut kirkkoon,pappi siunasi kyllä avioliittomme kirkossa mutta siitä olisi pitänyt maksaa jotakin koska mieheni ei kuulunut kirkkoon, nyt 31 vuotta myöhemmin veljeni kuoli ja tarvitsin virkatodistuksen perunkirjoitusta varten joka tuli postissa äsken ja hinta oli 14,50
        siitä että todistan olevani hengissä,ei helvetti!miksi en voi todistaa olevani hengissä olemalla paikalla ja todistamani henkilöllisyyteni passilla tai muulla henkilötodistuksella. mistä olen maksanut kirkollisveroa koko elämäni jos en virkatodistusta saa edes ilmaiseksi,mitä muuta olen saanut kirkolta? en mitään!Laitan heti eroamis ilmoituksen kirkosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 45 vuotta maksanut kirkollisveroa,en päässyt naimisiin kirkossa koska mieheni ei kuulunut kirkkoon,pappi siunasi kyllä avioliittomme kirkossa mutta siitä olisi pitänyt maksaa jotakin koska mieheni ei kuulunut kirkkoon, nyt 31 vuotta myöhemmin veljeni kuoli ja tarvitsin virkatodistuksen perunkirjoitusta varten joka tuli postissa äsken ja hinta oli 14,50
        siitä että todistan olevani hengissä,ei helvetti!miksi en voi todistaa olevani hengissä olemalla paikalla ja todistamani henkilöllisyyteni passilla tai muulla henkilötodistuksella. mistä olen maksanut kirkollisveroa koko elämäni jos en virkatodistusta saa edes ilmaiseksi,mitä muuta olen saanut kirkolta? en mitään!Laitan heti eroamis ilmoituksen kirkosta!

        Verotoimistolle vain perunkirjoituspaperien liitteeksi,ne voidaan käsitellä missävain.


    • kirkkoon kuulumaton

      hautapaikka on muuten kirkkoon kuuluvalle huomattavasti halvempi kuin kirkkoon kuulumattomille, samoin kaikki hautaamiseen liittyvien palveluiden hinnat.

      • iio

        1500 euroa kuukaudessa tienaavalle kirkollisvero on 15 euroa... ei taida olla iso summa. Maksat siis n. 7200 euroa kirkollisveroa koko elämäsi aikana. Itse olen maksanut mm. tuloveroja tänä vuonna saman verran.


      • Kirkonrotta

        Mansikoita maksaa sekin touhu kuulut sitten kirkkoon tai et. Eikä tietääkseni ketään ole maan pinnalle kuoltuaan jätetty jos ei kuulu kirkkoon tai on köyhä .


      • puusilima_

        nykyisin suomen laki kieltää sen paikan kalliimmalla myynnin ja evlutkien pitää antaa se sammaan hintaan. ja todellakin.. tuskin sitä raatoa mihinkään kadullekaan jätetään haisemaan ja siinä vaiheessa kun on kuollut niin se tuskin enää kiinnostaa vaikka jätettäisiinkin.


      • Anonyymi
        Kirkonrotta kirjoitti:

        Mansikoita maksaa sekin touhu kuulut sitten kirkkoon tai et. Eikä tietääkseni ketään ole maan pinnalle kuoltuaan jätetty jos ei kuulu kirkkoon tai on köyhä .

        joo jättäkööt vaikka maaanpinnalle sit kun aika koittaa!Todella pettynyt kirkkoon rahan keräystä vaan!


    • on aina paikallaan

      Kirkollisvero on pieni summa siitä kaikesta, mitä kirkko tarjoaa. Toki on kysymys myös siitä, käyttääkö näitä palveluja ja vai. Meidän perheessä käymme kirkossa kerran vuodessa, lapset ovat seurakunnan kerhossa, yksi on käynyt rippikoulun ja takavuosina ollessani työtön kävin kirkolla työttömien ruokailussa. Ja tietysti Kauneimmat Joululaulut jne. kuuluvat ohjelmaan kasteiden ja häiden lisäksi. Siltikin tärkeintä lienee se, että kirkon arvot natsaavat omien kanssa (tasa-arvoisuus, heikompien huomiointi, lähimmäisenrakkaus)

    • tarkoitus . . .

      ei ole saaminen vaan antaminen. Kukaan ei ole luvannut että mitä enemmän kirkollisveroa maksat, sitä enemmän saat vastineeksi. Päinvastoin, kirkollisveron yksi päätarkoituksista on ottaa rikkailta ja antaa köyhille. Niin kuin verotuksen ylipäänsäkin, mutta erityisesti kirkollisveron. Uskonnollisen rituaalin pyörittäminen on sivuseikka tähän verrattuna. (Toki kirkon varsinainen tehtävä on sanan julistaminen, mutta siihen ei tarvita verorahoja, vaan sydäntä ja rohkeaa mieltä.)

      Jos et koe kirkollisveron maksamista mielekkäänä tapana antaa omastasi muille niin kirkon on parempi etsiä pyyteettömämpiä tulonlähteitä kuin kaltaisesi itsekkäät oman edun tavoittelijat.

      • Kirkonrotta

        "Toki kirkon varsinainen tehtävä on sanan julistaminen, mutta siihen ei tarvita verorahoja, vaan sydäntä ja rohkeaa mieltä."

        Ja pyh. Juurihan nuo ovat tällä hetkellä lisää palkkaa vinkumassa. Veikkaan, että kirkollisvero nousee tästä syystä vuoden alussa. Eroan sitä ennen- siinä minun pienipalkkaisen palkankorotus.


      • ...

        ei ole oman edun tavoittelua että ei maksa kirkollisveroa. minä en maksa sen takia että en usko uskonnolliseen hömppään, en kuulu kirkoon joten en maksa kirkollisveroa!!


      • puusilima_

        just joo. olispa kiva tietää mihin minunkin vaatimattoman 2000€gen kk-palkasta revitty raha oikeastaan menee 300€ vuodessa kirkolle jolla kyllä ostaisin penskoille ihan mielellään vaikka ruokaa tai vaatteita. on mulla perkele omatkin menot ettei työtöntä laitapuolenkulkijaa, jota ei edes huvita tehdä töitä tarvii ruokkia. vittu.

        "parempi etsiä pyyteettömämpiä tulonlähteitä kuin kaltaisesi itsekkäät oman edun tavoittelijat."

        en ole itsekäs. yritän elättää perheeni ja sen eteen teen työtäni. jos se on jotenkin väärin mielestäsi ja minun kuuluisi myös puistokemistit elättää niin kyllä se on jo sairas mielikuva.


      • kirkollisveroa

        Mielekkäänä, koska se otetaan tilistäni suoraan, antamisen pitäisi kuulua vapaaehtoisuuteen, siksi erosin ev. Lut. kirkosta.


    • Lektunastor

      Miettikääs jos esim. parturit alkais laskuttamaan samalla tavalla kun kirkko? Tai joku muu yhtiö?

      Maksettaisin maksu verona vaikka ei ikinä tarvisi koko yhtiön tuotteita? Johan siitä alkaisi mekkala.

      Tuli vaan mieleen. Itte en kuulu kirkkoon enkä maksa kirkollisveroa. Olen puhdas ateisti ja minua ei muuksi muuteta.

      • SH

        Kaikissa on jo alvi.


    • erotaan

      Erotaan ammattiyhdistysliikkeestä ja käytetään rahat parempaan tarkoitukseen!!! nyt rahat menevät diktatuuriin pyrkivän sdp:n kansanedustaja ehdokkaiden vaali propakandan rahoitukseen.

    • room 101

      Kirkolle pitäisi asettaa rajat. useat kirkot perii veroa ja pitävät vieläpä laitonta rekisteriä. Nämä pitäisi lakkauttaa.

    • Anonyymi

      >>>"verot"<<<

      "ja Keisari Augustukselta kävi käsky, että kaikki maailma oli verolle pantava"
      Luuk: 2: 1

    • Anonyymi

      Sehän on työssäkäyvän ihmisen omaa tyhmyyttä maksaa kirkollisveroa 40 vuotta, kun ei ole pakko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe