Miksi israelilaiset olisi täytynyt hävittää, eilen so. 1940-luvulla? Miksi Amerikassa syntyi korvausteologia; niin että Israel ja ne "esikoisina" pelastuvat 14400 pitäisi korvattaman - kiistaa on vain siitä, että adventsiteilla, vaiko Jehovan Todistajilla vaiko Myöhempien Aikojen Pyhillä.
Siis newyorkilaisilla vaiko Utahilaisilla, mutta amerikkalaisilla joka tapauksessa?
Miksi Israelia ympäröi miljoonakansat, jotka vannovat Israelin poispyyhkimisen nimeen?
Miksi Israelin sisuksissa on muuan valtio, jonka peruskirja määrää korkeimmaksi tavoitteeksi Israelin poispyyhkimisen?
Siksi, ettei kukaan enää luottaisi Jumalaan!
Sillä mahdotontahan olisi - jos Israelia ei olisi - saarnata evankeliumia kaikessa maailmassa ja sanoa: "Israelin Pyhä on uskollinen, Juutalaisten Kuningas pelastaa sinut - usko Häneen, luota Häneen".
Sinä päivänä, kun Israel, tuo olemattoman pieni maa ja kansa, kun sitä ei enää ole - heitän Raaamttuni tuliseen pätsiin. Ja lopetan itseni.
Sillä silloin sinä turhaan väittäisit iankaikkista Isää uskolliseksi isäksi! Sinä olisit valehtelija, väittäessäsi: Israelia ei enää ole, mutta Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on täysin luotettava.
Sillä millä eväin Herra Sebaot voisi saada ketään vakuuttuneeksi uskollisuudestaan lapsiaan kohtaan, ellei Hän olisi uskollinen edes Puolisolleen? (Jes 62:4-7).
OPETELKAAMME UUSI LAULU, RAAMATULLINEN LAULU
- sen nimi olkoon vaikkapa "kansainvälinen"
- MOOSES ja Joosua ensin sen lauloivat, duona
-5.Ms.32:44
"Mooses lausui Joosuan, Nunin pojan, kanssa tämän laulun sanat koko kansan kuullen." [4. Moos. 13:16]
5. Moos. 32:34-44 :
34 Tämä kaikki on minulla mielessäni, sinetillä suljettuna aitoissani
35 koston ja rangaistuksen päivään saakka, siihen päivään, jona he sortuvat. Heidän perikatonsa on lähellä, se, mikä heitä odottaa, tulee pian.
36 Herra puolustaa kansaansa, hän säälii palvelijoitaan, kun hän näkee, ettei heillä enää ole voimaa, että he ovat uupuneita, niin suuret kuin pienet. [2. Kun. 14:26]
37 Vastustajilleen hän sanoo: "Missä ovat nyt teidän jumalanne, missä se kallio, johon turvasitte?
38 Nouskoot nyt teitä auttamaan ne jumalat, joille te syötitte teurasuhrienne rasvan ja juotitte juomauhrienne viinin! Seiskööt ne teidän suojananne. [Tuom. 10:14]
39 Näettehän nyt: minä olen ainoa, ei ole muuta jumalaa minun rinnallani. Minä lähetän kuoleman, minä annan elämän, minä lyön ja minä parannan, minun vallassani on kaikki. [5. Moos. 4:35, 6:4; Jes. 44:8 | 1. Sam. 2:6; Hoos. 6:1].
40 Minä kohotan käteni taivasta kohti ja vannon: Niin totta kuin elän ikuisesti, [Ilm. 10:5]
41 minä teroitan salamoivan miekkani, käyn toteuttamaan tuomiota, minä kostan vihollisilleni, rankaisen vihamiehiäni.
42 Minun nuoleni juopuvat kaatuneiden ja vankien verestä, minun miekkani ahmii vihollisruhtinaiden päitä."
43 Ylistäkää Herran kansaa, te vieraat kansat! Herra kostaa palvelijoittensa kuoleman, hän rankaisee vihollisiaan, hän puhdistaa synnin kirouksesta kansan ja maan. [Room. 15:10 | Ps. 9:13; Ilm. 19:2]
44 Mooses lausui Joosuan, Nunin pojan, kanssa tämän laulun sanat koko kansan kuullen. [4. Moos. 13:16]
Väitätkö Jumalaa luotettavaksi?
4
138
Vastaukset
- nyt taas höpäjät?
"korvausteologia" ei ole syntynyt USA:ssa. Monet kirkot historiallisesti ovat aina opettaneet, että kristillinen seurakunta on Jumalan Israel kauan ennen yhtään seitsemännen päivän adventistia.
Olet ainoa maailmassa, joka ei tiedä korvausteologiasta!
Mormonit katsovat olevansa Israelin tilalle valittu "uusi Israel" ja ne 144000 "esikoista" valitaan heidän oppinsa mukaan heidän joukostaan.
Jehovan Todistaajt myös katsovat muodostavansa sen "uuden Israelin", nyky-Israelin sijaan, ja ne 144000 ovat heidän oppinsa mukaan vain heikäläisistä.
Ellenistisessä adventismissakin opetetaan, että he muodostavat sen "uduen Israelin, juutalaisen kansan sijasta, ja niinikään se 144000 ei adventtiopin mukaan muodostuisikaan israelilaisista - vaan 7. päivän adventisteista.
(Jotkut adventtiopettajat kelpuuttaisivat mukaan myös 7. päivän baptisteja ja ehkä muitakin lauantaisapatin viettäjiä.
Luulenpa, että kuitenkin tämän jo tiesitkin.
MITÄ SANOO JEESUKSEN ILMESTYS JOHANNEKSELLE?
Se, mitä jotkut adventistiopettajat sanovat viidenneksi evankeliumiksi - Johanneksen toiseksi.
Ilm 7:3-10
3 "Älkää hävittäkö maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin meidän Jumalamme palvelijoiden otsaan." [Hes. 9:4,6]
4 Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
5 Juudan heimosta sai sinetin kaksitoistatuhatta, Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta, Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,
6 Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,
7 Simeonin heimosta kaksitoistatuhatta, Leevin heimosta kaksitoistatuhatta, Isaskarin heimosta kaksitoistatuhatta,
8 Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta, Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.
9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11]
10 ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa! [Ps. 3:9; Jer. 3:23; Ilm. 5:13].
- alex-kasi
No mutta Antti mitäs tämä nyt on?
Sanot:
Sinä päivänä, kun Israel, tuo olemattoman pieni maa ja kansa, kun sitä ei enää ole - heitän Raaamttuni tuliseen pätsiin. Ja lopetan itseni.
-----
Oletkos alkanut uskomaan että et olekaan kuolematon? ;)
Muuten en usko että Jumala tahtoo meidän uhoilevan Hänen teoistaan. Katsos me kun olemme vain ihmisiä ja jos jokainen alkaa käyttämään omia luulojaan ja arvailujaan todisteena niin siitä se vasta soppa syntyy ja se vain sekoittaa ja vie eroon pääasiasta (niinkuin on jo monelle tehnytkin).
Jumala pitää huolen lapsistaan - ei siksi että olisimme niin erinomaisia lapsia, vaan koska Hän on meidän Jumalamme ja taivaallinen Isämme.
Esimerkiksi kun me omapäisyydessämme teemme tyhmyyksiä (vaikkapa puhumme omiamme ja olemme olevinamme ties mitä) silloin Isä katsoo ja sanoo että palaapas nyt takaisin sinne minne kuulut ja kasva vielä hetkinen.
Suunnilleen kuin me puhumme kolmivuotiaalle. Joten rauhoituhan vähän - kyllä Jumala tekee sen mitä tekee - niin Israelin kuin muiden maidenkin kanssa.
En mene väittämään että eikö Jumala olisi kerran luvannut sen pienen maatilkun juuri Israelille ja varmasti Jumala pitää senkin lupauksen. Nyt on kuitenkin Jumalan Sanaa levitetty maailmassa noin 2000 vuotta sitten Jeesuksen ja koko maailma on Jumalan. Jumala vaikutti ensin Israelin kanssa (joka tosiasiassa oli hyvin harvoin kuuliainen Jumalalle) ja Jeesuksen uhrin jälkeen Jumala vaikuttaa koko maailmassa (joka muuten erittäin suuressa määrin muistuttaa entistä Israelia teoillaan). Sitä voisit ajatella, sillä olet kai Jumalan maailman kansalainen?
alexRaivopäisen vastauksen taaskin sain, kun kirjoitin parista tärkeimmästä asiasta, koskien tulevaisuutta ja toivoa. Eikös vapaa-ajattelijain tulisi aivan neutraalisti suhtautua uskonasioihin?
A niinkuin ateisti - näin tulkitsen sellaisen nimimerkin, joka kumoaa Raamatun todistuksen ilman, että SANALLAKAAN PERUSTELISI RAAMATULLA.
NYT KIRJOITAN NIILLE, JOTKA KRISTUS TUNNISTAA OMAKSEEN JA TEMPAA YLÖS - JOTTA TULISI POISTETUKSI SE, MIKÄ VIELÄ PIDÄTTÄÄ ANTIKRISTUSTA.
2.Tess.2:4-
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
Ja tästähän "pidättelystä" Paavali muistutti tuossa toisessa kirjeessään.
1. Tess. 4:17
sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Muutamat ylöstemmatut, lähestyessään Maata Kristuksen kanssa, kokevat vaikeuksia - ei muutoin, mutta itsensä kanssa, sillä itseään ei pakoon pääse.
He ovat vähätelleet Jlan uskollisuutta Israelia kohtaan. Ja nyt joutuvatkin todistamaan läsnäolollaan, kuinka Kristus pelastaa "kaiken Israelin", Room 11:25-26.
Sak 14:3-4
3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
Sak 14:16
Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591174Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501