Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Burana/ibuxin + viina (alkoholi)

deedee?

Sitävain mietin, kun ei pakkaus selosteesta saanut irti, eikä googelikaan osannut auttaa, että miten on . Voiko, kannattaako jotain esim burana 200 tabletti, ja viinaa/alkoholia ottaa?

Siis en ole käyttämässä lääkkeitä ja viinaa sekaisin tahallisesti. vaankun olen vähän kuumeessa, ja pitäisi kavereidenkassa vähän maistella, ja kun ajattelin että jos olo huononee kuumeen takia, nappaan burana 200 naamariin, ja vietän iltaa. Viimeksi olen ottanut buranan noin 9:00, ja ajattelimme aloitella siinä 18:00 aikaan. Eli miten on, meneekö viikonloppu selvinpäin vai?

8

17088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään

      Burana ja alkoholi ei ole mikään ongelma joten voit rauhassa ottaa vaikka molempia yhtäaikaa jos on tarve. Ongelma saattaa olla vaan se että jos olet kuumeessa niin kännissä ei välttämättä tule kovin kiva olo..:-/

      • deedee?

        mutta tuossa katseskelin wikipediasta yms googlesta. että burana sisältää "ifubroteeni" tai miten kirjotetaankaa, vaikea sana. ja sitä ei saisi ottaa alkoholin kanssa. että nyt vähä ristiriitaista?


      • pakkausseloste
        deedee? kirjoitti:

        mutta tuossa katseskelin wikipediasta yms googlesta. että burana sisältää "ifubroteeni" tai miten kirjotetaankaa, vaikea sana. ja sitä ei saisi ottaa alkoholin kanssa. että nyt vähä ristiriitaista?

        Jos pakkausselosteessa ei mainita mitään viinasta niin saa ottaa. Jotkut särkylääkkeet saattaa kyllä viinan kanssa aiheuttaa vatsavaivoja mutta kyllä siitäkin tapaa olla maininta pakkausselosteessa. Itse olen ainakin lukemattomat kerrat ottanut ibuprofeenia ja aspiriinia ennen ryyppäämistä, sen aikanakin ja jälkeen enkä kyllä ole mitään huomannut. Viinan kanssa yleensä on haitallisia vain rauhoittavat ym. keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet, koska viina tehostaa niiden vaikutusta


      • mitenkään
        deedee? kirjoitti:

        mutta tuossa katseskelin wikipediasta yms googlesta. että burana sisältää "ifubroteeni" tai miten kirjotetaankaa, vaikea sana. ja sitä ei saisi ottaa alkoholin kanssa. että nyt vähä ristiriitaista?

        monesti ollut mulla pääkipeä, kun juhlimaan oltu lähössä, niin nakannut buranan huuleen ja eikun menoksi.


    • Siitä vaan..

      Jos et ota on aamukankkunen voittamaton. Ei ibuprofeiini ja viin hyljeksi toisiaan. Eikä viinalla ole merkitystä lääkkeen toimimiseen. Siis jos et itse aiheuta vaikkapa kylmettymällä lisää ongelmia.

    • Custom

      Otin eilen illasta 5 ( viisi Tenoxia ) jotta saisin nukuttua. Sitten otin aamusta 2 x buranaa. Ihme teeä olen vielä jalkeilla t custom

    • Myteri

      Tässä kannattaa muistaa, että kunnon kännissä Paracetamoli elikkä normi Panadol voi vahingoittaa maksaa! Ibuprofeiinit saapi kyllä syödä vinkun kera :) Itelläni tässä ois just viisaudenhamapaan poisto takana ja pohdin että millä lääkkeillä pärjään :) Jos pitää ottaa Panacod(vielä haitallisempi kuin Panadol), niin tervemenoa olut! Jos taas pärjään buranalla, niin sitten voisi muutaman puuduttavan ottaa...

    • GrIFK

      Jahas, itse olen aina ottanut sekä ennen ryyppäämistä että ryypyn jälkeen kaikenlaisia lääkkeitä. En siis sekoita niitä tahallani, mutta välillä on paikat niin jumissa ja sänkyyn ei voi hyytyä. Ikinä en ole paristakaan Buranasta huomannut mitään alkoholin kanssa. Kerran Alpeilla viikon keikalla vedin Panacodia joka päivä n. 4 päivänä keittoa. Paikat olivat järjettömästä laskemisesta niin jumissa, mutta rinteeseen nyt tietysti täytyy päästä. Mitään erikoista en huomannut, mutta jälkeenpäin muistikuvat olivat hieman hatarat. Tokihan ja todennäköisesti se johtuu vain väsymyksestä ja alkoholista.

      Toinen keikka hetki sitten. Olimme 12 päivää Saksassa veljeni kanssa. Hän aloitti jokaikisen aamun kolmiokipulääkkeillä ja mahdollisesti päälle Buranalla, pää oli kuulemma niin helskatin kipeä. Ja jokaisena kymmenenä päivänä ryyppäsimme oikein isänmaan kautta. Eikä hän edes huomannut mitään normaalista poikkeavaa. Joten siitä vaan, nämä suositukset ovat höpöhöpö-piiperöiden juttuja. Jos yhdelle kymmenestätuhannesta sattuu jotain alkoholia ja kipulääkkeitä sekoittamalla, niin se nyt on todennäköisesti aivan sattumaa. Onhan minullakin tullut järjetön oksennuspyörtymiskohtaus esim. urheilujuomasta, saunasta jne. Ja silti tuloksien valossa olen aivan erinomaisella atleettitasolla (jopa siis 20-vuotiaaksi). Pitää nauttia elämästä ennen kuin on myöhäistä. Joten nappia naamaan ja maailmalle, se on mun vilpitön ohje!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe