onko c.s.i realistinen

kiinnostaajahuvittaa

hei!

tiiättekö onko siinä c.s.i:n rikostutkinta-tavassa mitään realistista.siis totuuspohjaista?tuntuu vaan aika sadulta se, miten ne sekoittelee ihme-aineita ja valaisee ihme-lampuilla ja saa samantien selville rikoksentekijän sukupuolen, ulkonäön,ihonvärin,kengännumeron ja paljonko sillä on rahaa pankissa... ;) ja suurinpiirtein puolet sen menneisyydestäkin.
ne tekee äärimmäisen tarkkaa labratyötä tutkien jotain nanometrin kokoista hiukkasta--ja KAMALA KUONTALO hajallaan,karvat pölisten!ei puhettakaan myssyistä tai kasvovuojuksista..
juuja kentällä hienot naiset juoksee korkokengissä.

mut uskokaa tai älkää,MINÄ PIDÄN SARJASTA!!olen ihan koukussa siihen.joka jakso pitää nähdä.ei pidä olla liian tosikko tämän sarjan(tai muidenkaan)yksityiskohtien suhteen.eihän kaiken tartte olla niin realistista TELKKARISSA!
mutta tein noita huomautuksia siksi kun oon niistä vähän huvittunut :) ja kyllä mua se kiinnostaa, että tutkitaanko rikoksia OIKEESTI jossain tuolla tavalla.. esim.mustekynän musteen perusteella nytteki csi miamissa löydettiin se yksi syyllinen.. se on niin ihme PERUSTEELLISTA tutkintaa,että missähän on edes AIKAA perehtyä yhteen rikokseen niin syvällisesti..? ja ne tietää kaiken kaikesta-JÄRKYTTÄVÄ määrä tietoa päässä..no, kaikesta. sitten onkin helppoa tehdä johtopäätöksiä ja löytää rosmo.jonku kynänmusteen perusteella..
nojoo, se siitä.krhm..

9

743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mari2

      Niin,jokainenhan voi miettiä kuinka realistisia tv-sarjat yleensäkään on...Jos haluaa realiteettia kannattaa katsoa pelkkiä dokumentteja...

    • mainitsemasi...

      "ihmelamput" ovat ihan oikeita, kyllä niitä käytetään Suomessakin, tosin ihmelamppu ei kerro pankkitilin saldoa :-) Se on totta, että kontaminaatiosuojausasiat eivät todellakaan mene oikeasti noin, niissä ollaan tosielämässä aivan älyttömän tarkkoja, haalarit, suojatossut kenkien päällä, hiukset suojattu.

      Ja teknisen tutkinnan tiloissa on mm. kaikki ovet lukittu niin, että edes poliisipäällikkö ei lampsi paikalle ilman että joku teknisen tyyppi laskisi sen sinne. Samoin huoneet, joissa kerätään esim. näytteitä vaatteista tms. esineistä ovat todella hyvin eristettyjä ja niiden puhtaudesta pidetään hyvää huolta.

      Oikea tekninen rikostutkinta vaan näyttäisi niin tylsältä ja kestäisi niin kauan ettei sitä kukaan viitsisi katsoa.

    • Aika monen jakson rikostapaus ja ratkaisu tietääkseni perustuu ihan todelliseen tapaukseen. Tapahtumia on tietysti muokattu käsikirjoitusvaiheessa.

      Mutta samalla se ei kuvaa poliisin rikospaikkatutkintaa kovin aidosti. Poliisit penkovat paikkoja ilman suojavaatetusta hiukset auki jne... Lisäksi moni asia, kuten DNA-tutkimus, tapahtuu sarjassa nopeammin kuin elävässä elämässä. Labroissa ei ole koskaan näytteitä ruuhkaksi asti vaan kakki voidaan analysoida välittömästi ja vastausketkin saadaan heti.

    • TÄYTTÄ PUPPUA

      Ei ole. Ei missään nimessä.

      Kaiken huippu ne kaikki niitten tutkimusväline-gizmot. Muhahahah! Ei sellasia ole oikeasti edes olemassa.

      Entäs sitten ne heidän tietokantansa, joista esim heti saavat tiedon että missäpäin maailmaa jotain tietynlaista hiekkaa on tai muuta. Eivät pidä paikkaansa.

      Tutkijat saavat myös yhdellä hiirenpainalluksella esim IP-osoitteen omistajan asumisosoitteet sun muut. Muahahah.

      Entäs ne tietokoneet sitten? Kuules, kyllä todellisuudessa siellä ihan samanlaiset Windows -työpöydät koneissa pyörivät, eikä tuollaisia ihme avaruuskäyttöjärjestelmiä. Ne aina huvittavat mua eniten.

      Sarjan onkin tarkoitus antaa kansalaisille Amerikan lainvalvojista TÄYSIN YLIVOIMAINEN kuva, jotta pelkäisivät rötöstellä.

      Paska sarja muutenkin.

      • on kuin

        sormenjäljet syötetään tietokoneeseen ja kohta alkaa vilkkumaan ruudulla "match" tai jotain piipityksien kera.


      • samoin tämä on hauska
        on kuin kirjoitti:

        sormenjäljet syötetään tietokoneeseen ja kohta alkaa vilkkumaan ruudulla "match" tai jotain piipityksien kera.

        Joo tai jos katsotaan jonkun Interweb-osoitetta niin rupeaa pyörimään maapallo ruudulla, ja zoomaa kyseisen Interweb-osoitteen omistajakoneen katuosoitteeseen, hetkessä. Ilman esimerkiksi pyyntöä palveluntarjoajalta. LULZ


      • ja jenkkisarjat
        samoin tämä on hauska kirjoitti:

        Joo tai jos katsotaan jonkun Interweb-osoitetta niin rupeaa pyörimään maapallo ruudulla, ja zoomaa kyseisen Interweb-osoitteen omistajakoneen katuosoitteeseen, hetkessä. Ilman esimerkiksi pyyntöä palveluntarjoajalta. LULZ

        Näissä CSI-sarjoissa ja muissa vastaavissa tietokoneen ruudulla ei koskaan tapahdu mitään ilman naurettavia ääniefektjä. Kaikista hakutoiminnoista tulee siritystä jne.


    • icelover

      siis osittain c.s.i:t on tarua. sen osalta ettei niillä rikostutkijoilla ole okeasti niitä kaikkia laitteita. itse Marg Helgenberger kertoi tästä vieraillessaan late night with conan o´brien:ssa.

      • icelover

        siis oikeasti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe