Kuka muitsaa vielä nämä levyt

Pakanain.Huuto

Single.1. Oi kuinka suurta,suloisaa (Pertti Liukkunen, laulu, Mauri Liukkunen, hanuri, Eelis Palinina kitara)

2. Viest Rauhanja Pelastuksen (Elsa Eklund) Helena Ropo, laulu ja kannel

3. Helena Ropo kaulaa säestäen itse kanteleella
Täällä pohjantähden alla (suom. kansansäv)

4.Nyt riemuiten laulaa sydämein (tekijä tuntematon)


Materiaali kai bakeliittiä? savikiekosta seuraava materiaali ei vielä LP-bviiniliä.
Sinkun ja Lp:n välimuoto.75 kierrosta?
4 levyä:
1.Levy. Helsingin Saalem-seurakunnan kuoro ja orkesteri
joht. Martti Kotila
-OLIN PISARA- säv. L.Heimonen-San. Eila Rjahalme
-SAAKO TOINEN SEPPELEESI-
2. Levy. Helsingin Vapaaseurakunnan kitarakuoro Joht.Lempi Kärkkäinen
-KAUAN TURHUUDESSA HARHAILIN
-SIELLÄ LIENETKÖ OLLUT SINÄKIN Negro spiritual
San.K.Saloranta
Kvartetti: Rauha Horttanainen, Lempi Kärkkäinen, Arvid Klinberg, Arvo Halttunen.

3.Levy. Saalem-seurakunnan sekakuoro Joht.Martti Kotila -PUKUNI HOHTAVA-
levyn toinen puoli Saalemin sekakuoro Joht. Paavo Louhi säv.ja san. Walter Erxon
-KOHTA TAIVAHAN KELLOT JO SOITTAA-

4.Levy. Helsigin Saalem-seurakunnan kuoro ja orkesteri Joht. Paavo Louhi
-TUHLAAJA POIKA-

toinen puoli
-VAIN JEESUS YKSIN- Eeva Vaija
Laulu Paavo Louhi, säest. Antti Ruutinen

Levyt ovat kai 50 tai 60-luvulta.

Soittelen em. levyjä gramofonilla.

15

1243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todé

      ohi Marsin lennämme -biisin myötä erikois-Terveiset Työmiehelle. Siinä väkevä laulu tempauksesta.

      2. Eräs kvartetti äänitti aikoinaan levynsä Kuopion EELIM`in kasteaaltaassa. Oli nääs, nääs kaikuja sopivasti.

      3. Tuo "Kauan turhuudessa harhailin" on kanssa väkevä.

      • se tempauslaulu tositapahtumiin pohjautuva?

        Tuo "Kauan turhuudessa harhailin" sopii nimensä perusteella ainakin entisille helluntailaisille.


      • Pakanain.Huuto

        ... millä minä pääsen taivaaseen pyörälläkö viuhasti polkien, uskomalla Herraan Jeesukseen sillä lailla pääseen taivaaseen...

        Tai tämä ....mulla pankki varma on... jaa en muistakaa enempää..

        Herkkä ja väkevä ja vähän 'huvittava' "pukuni valkoinen"

        "Musta Saara" vetää kyllä rekat, sitä ei enää varmaan saisi edes levyttää tiettyjen sanpjen johdosta.


      • Pakanain.Huuto
        Pe.ku kirjoitti:

        se tempauslaulu tositapahtumiin pohjautuva?

        Tuo "Kauan turhuudessa harhailin" sopii nimensä perusteella ainakin entisille helluntailaisille.

        "on kaikki turhaa, turhaa eikö kukaa kuule, pöydälleni näen kyyneleitä putoilevan..."

        Tällä lailulla voi vääntää puukkoa sielussa, kun kaikki on niin turhaa, niin tuurhaaa ja sitten tulee toinen säe, jossa Jumala muuttaa turhan ei turhaksi.


      • todé
        Pe.ku kirjoitti:

        se tempauslaulu tositapahtumiin pohjautuva?

        Tuo "Kauan turhuudessa harhailin" sopii nimensä perusteella ainakin entisille helluntailaisille.

        paitsi että kyse on tulevasta tositapahtumasta, ja kun kerta ollaan menossa *ylös* Jeesuksen perästä, niin Mars ja Kuuhan siinä ohitetaan ihan väen väkeen.

        :-o


    • kysymykseesi.
    • ...

      Uh huh, jollain on vielä toimiva gramofoni mp3-aikakaudella! Aina 80-luvulle asti tavallisissa levysoittimissa oli mahdollisuus pelata 78 kierroksen levyjä, mutta uudemmissa sitä ei enää ollut. Meikäläiselläkin on nyt läjä savikiekkoja toimettomina, kun aikoinani vaihdoin levarin uudempaan. Kunnon grammari näyttäisi komealta tuossa putkiradion päällä.

      • PakanainHuuto

        Olisin kiinnostunut ostamaan. Ja grammari toimii.


    • uldika1

      Meillä soi päivittäin kaikki nuo ilmoittamasi hengelliset laulut. Kävinkin nyt vain Googlesta etsimässä Mauri ja Pertti Liukkusta niin törmäsin kysymykseesi. Kyllä nuo kaikki laulut tuli kuultua päivän mittaan moneen kertaan Pukui hohtava ja melkein opimme lapset tietämään mitä toisella savikiekon toisella puolella oli ja sehän taisi olla Kohta taivahan kellot jo soittaa käydä... Ajan myötä levyt ovat hävinneet.

    • m des

      Muistattelo 'Lähdetkö sä kanssamme nyt taivaaseen, rienteletkö taivaan Jerusalemiin..

      ja jatkoa:
      Moni alkoi taistelunsa riemuiten, mut ei koskaan saapunutkaan taivaaseen, lamppunsa se sammui rakkaus kylmeni kun ei kaikkean hän tuonut uhriksi.


      Lapsuudesta muistan vielä sanoja ulkoa, kitaralla rämpyttelin.

      • Hankkikaa elämä!

        Kuolemaako kaipaatte. Oletteko masentuneita kun pitää kuunnella tuollaisia levyjä.


      • Anonyymi
        Hankkikaa elämä! kirjoitti:

        Kuolemaako kaipaatte. Oletteko masentuneita kun pitää kuunnella tuollaisia levyjä.

        Samaa voi sanoa ennemmin tästä musiikista mitä päivittäin radioassa soitetaan.Räppäreitä ym nk laulajia.Pekkää paskaa jota sikakaan ei kuuntele vinkumatta.Musiikki on rappiotilassa.


    • Anonyymi

      Tämä levy soi meillä kotona paljon kun olin pieni
      Viktor Klimenko - Jerusalem minun silmäteräni

      Tämä kasetti soi meillä kotona kun olin pieni
      Juhani Karvonen - Uutinen

      Toki myös Raamattuopiston kasetit soi paljon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe