"Maanviljelys syntyi Levantissa eli Välimeren itäpäässä nykyisin Israelin, Libanonin, Syyrian ja Jordaninan alueella. Se on alue Egyptin ja Kaksoisvirran maan välissä. Vallankumous tapahtui noin 11000-9000 eaa...."
Miten voi olla mahdollista, että Jumala loi ihmisen 6000v. sitten eräiden uskovien mielestä?
2007v - 6000v = 3993v eaa.
Kuka viljeli? Apinatko?
Matematiikka
13
398
Vastaukset
- Yksi päivä
on Herralle, kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta, kuin yksi päivä.
- PakanainHuuto
vaan hypoteesiä. Miksi Jumala antoi meille järjen, jos emme pysty matematisoimaan lukuja.
Sanotaan, että Jumala antoi järjen jotta ihminen sitä käyttäisi, mutta tässä asiassa ei Jumala ota huomioon ihmisjärjen rajallisuutta. Ihminen ei voi tajuta, että Jumalan laskuoppi ei ole Peltosen laskuoppia vaan Jumalan itsensä kehittelmä matamaattinen vitsaus ihmisille. 1 päivä on 1000 vuotta ja päinvastoin. - taikauskoa kaikki tyynni
sen laski Raamattuun perustuen:
Ussher (1581–1656) oli Pohjois-Irlannissa vaikuttanut arkkipiispa. Hän tuli tunnetuksi laskelmastaan, jonka mukaan Jumala loi maailman lokakuussa vuonna 4004 ennen ajanlaskun alkua. John Lightfoot täsmensi ajankohdaksi 26.10. kello 12.00.
Ussherin lisäksi maailman luomisajankohtaa ovat pohtineet muutkin kristikunnan auktoriteetit. Kirkkoisä Augustinuksen mukaan maailma luotiin 5199 eaa. ja Martti Lutherin mukaan 3960 eaa
http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/ussher_james.html - Pakanain.Huuto
PakanainHuuto kirjoitti:
vaan hypoteesiä. Miksi Jumala antoi meille järjen, jos emme pysty matematisoimaan lukuja.
Sanotaan, että Jumala antoi järjen jotta ihminen sitä käyttäisi, mutta tässä asiassa ei Jumala ota huomioon ihmisjärjen rajallisuutta. Ihminen ei voi tajuta, että Jumalan laskuoppi ei ole Peltosen laskuoppia vaan Jumalan itsensä kehittelmä matamaattinen vitsaus ihmisille. 1 päivä on 1000 vuotta ja päinvastoin.lahjaton koska on määrännyt seurakuntalaisten maksamaan kyllä kymmenykset seurakunnan haaviin ja antamaan toisen ihokkaan pois sekä raamatussa puhutaan luvuista " jos 2 tahi 3 kokoontuu, siellä on Pyhä Henki läsnä.
Näyttäisi alle alle 10 numerot Jumala tajuavan mutta
Jumkala itse ei kykene selittämään minkä kaavan mukaan 1 päivä on tuhat vuotta...? - Pakanain.Huuto
taikauskoa kaikki tyynni kirjoitti:
sen laski Raamattuun perustuen:
Ussher (1581–1656) oli Pohjois-Irlannissa vaikuttanut arkkipiispa. Hän tuli tunnetuksi laskelmastaan, jonka mukaan Jumala loi maailman lokakuussa vuonna 4004 ennen ajanlaskun alkua. John Lightfoot täsmensi ajankohdaksi 26.10. kello 12.00.
Ussherin lisäksi maailman luomisajankohtaa ovat pohtineet muutkin kristikunnan auktoriteetit. Kirkkoisä Augustinuksen mukaan maailma luotiin 5199 eaa. ja Martti Lutherin mukaan 3960 eaa
http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/ussher_james.htmllaskelmia ja otin osviitaksi sen, että Jumala loi ihmisen 6000v. sitten eli Jumala loi ihmisen 3993v eaa. Lähelle Lutteria meni. Ja kas kummaa, ihminen ja maailma on luotu samassa kuussa (Lightfootin ja Ussherin mukaan)kuin minä pulpahdin maailmaan.
Pakanain.Huuto kirjoitti:
lahjaton koska on määrännyt seurakuntalaisten maksamaan kyllä kymmenykset seurakunnan haaviin ja antamaan toisen ihokkaan pois sekä raamatussa puhutaan luvuista " jos 2 tahi 3 kokoontuu, siellä on Pyhä Henki läsnä.
Näyttäisi alle alle 10 numerot Jumala tajuavan mutta
Jumkala itse ei kykene selittämään minkä kaavan mukaan 1 päivä on tuhat vuotta...?Ei Jumala tiennyt Ojalan laskuopista mitään.
http://www.google.fi/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi-FI:official&channel=s&hl=fi&q=ojalan laskuoppi&meta=&btnG=Google-haku
Ja toisinpäinkin Jumala väitti että tuhat vuotta on yksi päivä.
Kymmenyksistä sen verran että tuossa kai on taiteilijan näkemys niiden jakotilaisuudesta:
http://www.orionbooks.co.uk/asterix/fishfight.jpg- todé
Pakanain.Huuto kirjoitti:
lahjaton koska on määrännyt seurakuntalaisten maksamaan kyllä kymmenykset seurakunnan haaviin ja antamaan toisen ihokkaan pois sekä raamatussa puhutaan luvuista " jos 2 tahi 3 kokoontuu, siellä on Pyhä Henki läsnä.
Näyttäisi alle alle 10 numerot Jumala tajuavan mutta
Jumkala itse ei kykene selittämään minkä kaavan mukaan 1 päivä on tuhat vuotta...?Raamatussa ei missään sanota, että Jumalalle 1 on 1000 vuotta, vaan että "yksi päivä on niinkuin tuhat vuotta".
Tässä on siis kysymys siitä, että Jumala "elää" ajattomuudessa. Hänelle yksi päivä on ihan kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi yksi päivä.
Adamin & rouvan paratiisissa elämisen ajan pituutta ei voida määritellä, hehän oli luotu ikuisesti eläviksi. Vasta syntiinlankeemus toi tullessaan ihmiselle määräajan elämiseen ja eritoten kuolemiseen.
Muuten...yksinkin kokoontuessaan ihmisellä on Pyhä Henki läsnänsä. - PakanainHuuto
Pe.ku kirjoitti:
Ei Jumala tiennyt Ojalan laskuopista mitään.
http://www.google.fi/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi-FI:official&channel=s&hl=fi&q=ojalan laskuoppi&meta=&btnG=Google-haku
Ja toisinpäinkin Jumala väitti että tuhat vuotta on yksi päivä.
Kymmenyksistä sen verran että tuossa kai on taiteilijan näkemys niiden jakotilaisuudesta:
http://www.orionbooks.co.uk/asterix/fishfight.jpgtässä iässä sekaisin. Sanat ovat likellä toisiaan Pelto ja Oja ja laat perään. Vierasta tuo maaseutu kyldyyri.
Niin Ojalan laskuoppi se oli. Ei se noin mene, kyllä kymmenykset menevät seurakuntien kiinteistön hoitoon ja vierailijoiden rahakorvauksiin. Ainakin pienissä seurakunnissa. Ja tietty lähetystyöhön. Mutta voisivathan ne villit laulaa yhdestäkin kirjasta, ei jokaiselle tarvitse omaa laulukirjaa olla.
ajoista ja hetkistä mitään laskelmia sekä huomautti aikojen ja hetkien olevan ihmisille kuulumatonta aluetta, jolle meneminen on "asiattomilta pääsy kielletty" -aluetta.
Väkisin sinne menon tunkeiluyritykset tuottavat vain häpeää niiden ennustelijoille ja laskijoille sekä nolaavat koko uskovaisten joukon. Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
Ap. t. 1:7
"Hän sanoi heille: "EI OLE TEIDÄN ASIANNE TIETÄÄ AIKOJA EIKÄ HETKIÄ, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut",
Jumalan antama tuhannen vuoden väärentämätön määritelmä on Psalmin 90 neljännessä jakeessa:
Ps. 90:4
"Sillä tuhat vuotta on sinun silmissäsi niinkuin EILINEN PÄIVÄ, JOKA MENI OHITSE, ja niinkuin ÖINEN VARTIOHETKI."
Meidän on lähdettävä ymmärtämään tätä asiaa Jumalan silmin eikä oman ymmärryksemme mukaan, sillä Pietari neuvoi, ettei yksikään Raamatun profetia ole selitettävissä kenenkään omin neuvoin.
Jumalan aikaan sovellettuna määritelmä tuhat vuotta voi siis kuvata eilistä päivää, siis mennyttä aikaa. Eilinen päivä puolestaan kuvaa tietämättömyytemme aikaa:
Job 8:9
"Mehän olemme eilispäivän lapsia emmekä mitään tiedä, päivämme ovat vain varjo maan päällä."
Toinen vaihtoehto tuhannen vuoden ajaksi on niinkin lyhyt kuin "öinen vartiohetki." Jos joku on asepalvelusta suorittaessaan ollut yöllä kuulovartiossa, hän tietää miten hitaasti aika saattaa kulua.
Saatana on heitetty taivaista maan päälle pitämään vihaa keskuudessamme, (Joh. 12:31) ja sitä Raamattu nimittää pimeydeksi, (1.Joh.2:9,11) jossa itsensä valvominen on sitä (tuhannelta vuodelta) tuntuvaa ja pitkästyttävää vartiossa valvomista, jolloin saatana pysyy sidottuna, mutta heti kun torkahdat hengellisesti, saatana, sinun lihasi, pääsee vapaasti mieltäsi villitsemään!- PakanainHuuto
mielessä. Mutta saahan sitä huumoriakin viljellä, kyllä Jumala ymmärtää koska on meidät omaksi kuvakseen luonnut. Ei ole tarkoistuskaan mennä Jumalan kalastusvesille, kun ei ole kalastuslupaa.
Joskus on hyvä miettiä mitä tämäkin tarkoittaa?
" "Hän sanoi heille: "EI OLE TEIDÄN ASIANNE TIETÄÄ AIKOJA EIKÄ HETKIÄ, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut","
Kahlailen vetisessä suossa pikkukengissä. PakanainHuuto kirjoitti:
mielessä. Mutta saahan sitä huumoriakin viljellä, kyllä Jumala ymmärtää koska on meidät omaksi kuvakseen luonnut. Ei ole tarkoistuskaan mennä Jumalan kalastusvesille, kun ei ole kalastuslupaa.
Joskus on hyvä miettiä mitä tämäkin tarkoittaa?
" "Hän sanoi heille: "EI OLE TEIDÄN ASIANNE TIETÄÄ AIKOJA EIKÄ HETKIÄ, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut","
Kahlailen vetisessä suossa pikkukengissä.yrittänyt vain hiukan toppuutella pahimpia täällä palstoilla esiintyviä ylilyöntejä. Kun vajaat kymmenen vuotta sitten aloin kirjoitella uskovaisten foorumeilla, siellä oli hirvittävä helvettibuumi meneillään, mutta on jo hivenen rauhoittunut.
- todé
PakanainHuuto kirjoitti:
mielessä. Mutta saahan sitä huumoriakin viljellä, kyllä Jumala ymmärtää koska on meidät omaksi kuvakseen luonnut. Ei ole tarkoistuskaan mennä Jumalan kalastusvesille, kun ei ole kalastuslupaa.
Joskus on hyvä miettiä mitä tämäkin tarkoittaa?
" "Hän sanoi heille: "EI OLE TEIDÄN ASIANNE TIETÄÄ AIKOJA EIKÄ HETKIÄ, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut","
Kahlailen vetisessä suossa pikkukengissä.Eivät kumisaappaat sinua uppoamasta estä kuitenkaan, jos menet aivan hetteikköön talsimaan.
Ekivaari on itse uppoamaisillaan ja koettaa vielä selostaa olevansa suunnannäyttäjä. Se on niinkuin sokeutunut taluttaisi toista sokeaa. Huom! sokeutunut, ei ikänsä sokeana ollut. Siinä on vissi ero, näkökyvyssä ja sen menettämisessä ja siinä, onko koskaan nähnytkään. PakanainHuuto kirjoitti:
mielessä. Mutta saahan sitä huumoriakin viljellä, kyllä Jumala ymmärtää koska on meidät omaksi kuvakseen luonnut. Ei ole tarkoistuskaan mennä Jumalan kalastusvesille, kun ei ole kalastuslupaa.
Joskus on hyvä miettiä mitä tämäkin tarkoittaa?
" "Hän sanoi heille: "EI OLE TEIDÄN ASIANNE TIETÄÄ AIKOJA EIKÄ HETKIÄ, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut","
Kahlailen vetisessä suossa pikkukengissä.yrittää ekivaaria suohon laulaa ja sokeuteen saatella!
Mutta "mahti ei mee maan rakohon, vaikka mahtajat menevät"!
Ps. 3:2
(3:3) "Monet sanovat minusta: »Ei ole hänellä pelastusta Jumalassa». Sela.
3 (3:4) Mutta sinä, Herra, olet minun kilpeni, sinä olet minun kunniani, sinä kohotat minun pääni".
Ps. 40:2
(40:3) "Ja hän nosti minut ylös turmion kuopasta, lokaisesta liejusta, ja asetti minun jalkani kalliolle, hän vahvisti minun askeleeni"
Luuk. 6:37
"Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan".
Room. 8:34
"Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme",
Ef. 1:3
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa", eikä ole antanut tuomiovaltaa todèlle ja minulle!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482