Kiitos ateistit !

Valkoparta

Mitä olisi maailman ja elämän mysteeri ilman ateisteja ? Se olisi yhtä näkökantaa köyhempi.

28

1455

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan Moraalinvartija

Toteutamme Raamattuanne olemalla niitä, jotka eivät uskontoonne yhdy. Ilman meitä olisitte todellakin köyhempiä.

Mitä mysteeriä maailmassa ja elämässä teille muka on? Jumalahan ne on luonut, joten siinäpä se selitys sille mysteerille.

• Valkoparta

Ihan kuin jonkin robotin tekstiä. Tylsää.

• konna
        Valkoparta kirjoitti:

itsesi keskustelupalstan jumalaksi.

Onnittelut saavutuksestasi:)

• Valkoparta
        konna kirjoitti:

itsesi keskustelupalstan jumalaksi.

Onnittelut saavutuksestasi:)

"Olet sitten nostanut itsesi keskustelupalstan jumalaksi. "

En ymmärrä. Avaisitko vähän tuon väitteem logiikkaa ?

• konna
        Valkoparta kirjoitti:

"Olet sitten nostanut itsesi keskustelupalstan jumalaksi. "

En ymmärrä. Avaisitko vähän tuon väitteem logiikkaa ?

kuin keskustelupalstan jumala äärettömässä viisaudessaan pystyisi toisesta keskustelijasta toteamaan:

"Ihan kuin jonkin robotin tekstiä."

ilman sen kummempia perusteluita väitteelleen.

• Valkoparta
        konna kirjoitti:

kuin keskustelupalstan jumala äärettömässä viisaudessaan pystyisi toisesta keskustelijasta toteamaan:

"Ihan kuin jonkin robotin tekstiä."

ilman sen kummempia perusteluita väitteelleen.

Kesyähän tuo nyt oli moniin muihin kommentoihin verrattuna. Kyseinen vastaushan oli perusateistilässytystä. Kyllä tuollaisen generaattorin helposti tekee.

Minusta henkilö, joka tietää minua itseäni paremmin mitä minä ajattelen, omaa jumalallisia kykyjä. Näinhän Jumalan moraalinvartija tuossa vastauksessaan tuntui tietävän.

• Valkoparta kirjoitti:

Kesyähän tuo nyt oli moniin muihin kommentoihin verrattuna. Kyseinen vastaushan oli perusateistilässytystä. Kyllä tuollaisen generaattorin helposti tekee.

Minusta henkilö, joka tietää minua itseäni paremmin mitä minä ajattelen, omaa jumalallisia kykyjä. Näinhän Jumalan moraalinvartija tuossa vastauksessaan tuntui tietävän.

oli koko avauksesi.

Nyt olen vakuuttunut, tuttumies on hopealla mitä tulee minäkuvan ja todellisuuden väliseen kuiluun.

Onnea Valkoparralle!

• konna
        Valkoparta kirjoitti:

viitsinyt itsekään mitään perustella, ennen kuin nyt.

Jumalien ei tarvitsekaan, meidän muiden tarvitsee.
        Olet siis ylimielinen.

• Valkoparta
        konna kirjoitti:

viitsinyt itsekään mitään perustella, ennen kuin nyt.

Jumalien ei tarvitsekaan, meidän muiden tarvitsee.
        Olet siis ylimielinen.

"Jumalien ei tarvitsekaan"
        Olen todennäköisesti vain osa Jumalaa, niin kuin sinäkin.

"Olet siis ylimielinen."
        But I'm not the only one

• Valkoparta
        Nas.se kirjoitti:

oli koko avauksesi.

Nyt olen vakuuttunut, tuttumies on hopealla mitä tulee minäkuvan ja todellisuuden väliseen kuiluun.

Onnea Valkoparralle!

Avaus oli puhdasta asiaa. Yritin keksiä jotain postiivista ateismista, kun yleensä tulee kritisoitua ateisteja. Vastaus on näköjään kuitenkin aina sama.

"Nyt olen vakuuttunut, tuttumies on hopealla mitä tulee minäkuvan ja todellisuuden väliseen kuiluun. "

Itsesi lienet jäävännyt kisasta ? Oppipoikia olemme rinnallasi ;-)

• Valkoparta kirjoitti:

Avaus oli puhdasta asiaa. Yritin keksiä jotain postiivista ateismista, kun yleensä tulee kritisoitua ateisteja. Vastaus on näköjään kuitenkin aina sama.

"Nyt olen vakuuttunut, tuttumies on hopealla mitä tulee minäkuvan ja todellisuuden väliseen kuiluun. "

itselleen seuraajan.

Samat otteet, samat merkit, sama luiska.

Hyvää yötä.

• Agneisti
        Valkoparta kirjoitti:

"kun yleensä tulee kritisoitua ateisteja."

Haluaisitko vähän tarkemmin valaista mitä se jumaluskon puutteen kritisoiminen on? Mistä tarve sellaiseen toimintaan, ja mikä on se juttu, jota jumaluskon puutteessa kritisoit?

On varmaan myöskin oleellista kysyä, että mikä muuttuisi minussa vähemmän kritiikkiä kaipaavaan suuntaan, jos ateistisuuden sijaan uskoisin esim. Huitzilopochtliin. Jos alkaisin uskomaan Huitzilopochtliin, sinun tarve kritisoida ateismiani varmaankin lakkaisi - enhän olisi enään ateisti jos uskoisin Huitzilopochtliin. Mutta mikä olisi se kritisointia kaipaava juttu, joka minusta katoaisi jos uskoisin Huitzilopochtliin?

Ymmärrät varmaankin kysymysteni oveluuden.

• Jumalan Moraalinvartija
        Valkoparta kirjoitti:

Niin se vain yleensä elämässä menee, että paskaan tekstiin ei kannata uhrata vastausaikaa hetkeä kauempaa.

• Valkoparta
        Agneisti kirjoitti:

"kun yleensä tulee kritisoitua ateisteja."

Haluaisitko vähän tarkemmin valaista mitä se jumaluskon puutteen kritisoiminen on? Mistä tarve sellaiseen toimintaan, ja mikä on se juttu, jota jumaluskon puutteessa kritisoit?

On varmaan myöskin oleellista kysyä, että mikä muuttuisi minussa vähemmän kritiikkiä kaipaavaan suuntaan, jos ateistisuuden sijaan uskoisin esim. Huitzilopochtliin. Jos alkaisin uskomaan Huitzilopochtliin, sinun tarve kritisoida ateismiani varmaankin lakkaisi - enhän olisi enään ateisti jos uskoisin Huitzilopochtliin. Mutta mikä olisi se kritisointia kaipaava juttu, joka minusta katoaisi jos uskoisin Huitzilopochtliin?

Ymmärrät varmaankin kysymysteni oveluuden.

"Haluaisitko vähän tarkemmin valaista mitä se jumaluskon puutteen kritisoiminen on? Mistä tarve sellaiseen toimintaan, ja mikä on se juttu, jota jumaluskon puutteessa kritisoit? "

En kritisoi ateismia vaan ateisteja. Tai tarkemmin, sellaisia ateisteja, jotka halveksuvat toisinajattelijoita. Ja niitä, jotka löytävät ateisteista muitakin yhdistäviä tekijöitä kuin jumaluskon puutteen.

Toisaalta kritisoin omasta mielestään vapaasti ajattelevien yksisilmäisyyttä.

"Mutta mikä olisi se kritisointia kaipaava juttu, joka minusta katoaisi jos uskoisin Huitzilopochtliin?"

Tämä riippuu tietysti siitä, mitä oppiin Huitzilopochtlista kuuluu. Jos se on oppi, joka tukeutuu Kultaiseen sääntöön, niin itse opissa tai jumalassa ei olisi kritisoimista. Se, miten itse toteuttaisit uskoasi, olisi sitten toinen juttu. En pidä uskonnollista ahdasmielisyyttä yhtään ateistista ahdasmielisyyttä parempana.

• Nasse.
        Valkoparta kirjoitti:

"Haluaisitko vähän tarkemmin valaista mitä se jumaluskon puutteen kritisoiminen on? Mistä tarve sellaiseen toimintaan, ja mikä on se juttu, jota jumaluskon puutteessa kritisoit? "

En kritisoi ateismia vaan ateisteja. Tai tarkemmin, sellaisia ateisteja, jotka halveksuvat toisinajattelijoita. Ja niitä, jotka löytävät ateisteista muitakin yhdistäviä tekijöitä kuin jumaluskon puutteen.

"Mutta mikä olisi se kritisointia kaipaava juttu, joka minusta katoaisi jos uskoisin Huitzilopochtliin?"

Tämä riippuu tietysti siitä, mitä oppiin Huitzilopochtlista kuuluu. Jos se on oppi, joka tukeutuu Kultaiseen sääntöön, niin itse opissa tai jumalassa ei olisi kritisoimista. Se, miten itse toteuttaisit uskoasi, olisi sitten toinen juttu. En pidä uskonnollista ahdasmielisyyttä yhtään ateistista ahdasmielisyyttä parempana.

ahdasmielisyydestä, vai onko kyseessä peräti umpimielisyys, puhutaan niin kyllä sinä ehkä kaikkein jäykimpiä vaikka antaisi tasoitustakin hitautesi takia.

• Agneisti
        Valkoparta kirjoitti:

"En kritisoi ateismia vaan ateisteja. Tai tarkemmin, sellaisia ateisteja, jotka halveksuvat toisinajattelijoita."

Näin arvelinkin. Toisinsanoen et kritisoi ateisteja, vaan IHMISIÄ, jotka halveksuvat toisinajattelijoita. Vai ymmärsinkö väärin? Kritisoitko vain ateistisia ihmisiä, jotka halveksuvat toisia näkökulmia, etkä ollenkaan samoin käyttäytyviä teistejä?

Yritän tässä valottaa että kommenttisi "yleensä tulee kritisoitua ateisteja", oli vähän tyhmä, koska et ole kritisoinut ateisteja vaan ihmisiä, jotka halveksuvat toisten näkökulmia.

• Valkoparta
        Agneisti kirjoitti:

"En kritisoi ateismia vaan ateisteja. Tai tarkemmin, sellaisia ateisteja, jotka halveksuvat toisinajattelijoita."

Näin arvelinkin. Toisinsanoen et kritisoi ateisteja, vaan IHMISIÄ, jotka halveksuvat toisinajattelijoita. Vai ymmärsinkö väärin? Kritisoitko vain ateistisia ihmisiä, jotka halveksuvat toisia näkökulmia, etkä ollenkaan samoin käyttäytyviä teistejä?

Yritän tässä valottaa että kommenttisi "yleensä tulee kritisoitua ateisteja", oli vähän tyhmä, koska et ole kritisoinut ateisteja vaan ihmisiä, jotka halveksuvat toisten näkökulmia.

"Toisinsanoen et kritisoi ateisteja, vaan IHMISIÄ, jotka halveksuvat toisinajattelijoita."

Tuohon pitäisi tietysti pyrkiä, mutta yleistyksiä on hankala välttää. Etpä välty yleistyksiltä itsekään. Ja kyllä minä kohdistan kritiikkini liki pelkästään ateisteiksi tunnustautuviin halventajiin tai itsensä ylentäjiin. Uskovaisilla on sitten omat kriitikkonsa.

• DarkNinjaHiiri

Mene sinne nooan arkkiin ja äkkiä.

• vesitomu

tuottaa selkeästi vaikeuksia hyväksyä oma näkökantansa vain yhdeksi muiden joukossa.

nämä jotkut eivät eroa fundiskristityistä paljoakaan, mitä tulee oman näkemyksen kokemisessa ja julistamisessa absoluuttiseksi totuudeksi.

• keijo_m

Totta

• Miten liittyy tähän?

Varmasti totta, mutta tämä kommenttisi oli ihmeellisessä paikassa. Ja sitäpaitsi luulisin, että kyllä kaikki hyväksyvät oman näkökantansa olevan vain yksi muiden joukossa. Jos väittelyä puolesta ja vastaan esiintyy, niin ei siitä pidä kenenkään ottaa hernettä nenään.

• Valkoparta

Niin todellakin näyttää olevan.

• konna

tuottaa selkeästi vaikeuksia kakistaa suustaan edes sitä, uskovatko he johonkin vai eivät.

• vesitomu
        konna kirjoitti:

tuottaa selkeästi vaikeuksia kakistaa suustaan edes sitä, uskovatko he johonkin vai eivät.

en ensinnäkään pystyisi, ja toiseksi en edes koe tarvetta todistella omia kokemuksiani ja tunteitani yleismaailmalisesti päteviksi. Ne ovat vain minulle, ja kokemukseni ovat mitä ovat.

En tiedä, mikä on kokemuksen ilmentymä jollakin instrumentilla mitattuna. Olkoot kokemuksen ilmentymä aivosähköä.. mutta se on kovin toissijaista minulle. Tuota tietoa sähköimpulsseista yms. voidaan käyttää toki ihmisen, edistyksen, teknologian palvelemiseen, ja siihen sellainen tutkiminen on hyödyllistä, tai se voi olla pelkkä kuriositeetti. Mutta mitä tulee minuun tunteiden_kokijana_, on kokemuksieni ilmentymä täysin yhdentekevää.

• konna
        vesitomu kirjoitti:

en ensinnäkään pystyisi, ja toiseksi en edes koe tarvetta todistella omia kokemuksiani ja tunteitani yleismaailmalisesti päteviksi. Ne ovat vain minulle, ja kokemukseni ovat mitä ovat.

En tiedä, mikä on kokemuksen ilmentymä jollakin instrumentilla mitattuna. Olkoot kokemuksen ilmentymä aivosähköä.. mutta se on kovin toissijaista minulle. Tuota tietoa sähköimpulsseista yms. voidaan käyttää toki ihmisen, edistyksen, teknologian palvelemiseen, ja siihen sellainen tutkiminen on hyödyllistä, tai se voi olla pelkkä kuriositeetti. Mutta mitä tulee minuun tunteiden_kokijana_, on kokemuksieni ilmentymä täysin yhdentekevää.

olen vain aina (luonnostani) epäluuloinen, kun näen pelattavan samaa peliä kahdella eri korttipakalla.

Ehkä olen tästä sinulle ennenkin jo urputtanut. Jos et aidosti ja oikeasti tiedä, niin asia on sitten puolestani silleen ja bueno:)

• vesitomu
        konna kirjoitti:

olen vain aina (luonnostani) epäluuloinen, kun näen pelattavan samaa peliä kahdella eri korttipakalla.

Ehkä olen tästä sinulle ennenkin jo urputtanut. Jos et aidosti ja oikeasti tiedä, niin asia on sitten puolestani silleen ja bueno:)

kunhan olen täällä
        lässyttämässä muiden mukana.
        ei mitään suurempia taka-ajatuksia :)

harrasteen puolellahan tämä on,
        väitteleminen on joskus hauskaa vain
        sen itsensä takia.. en usko että täällä höpisemällä saa oikeasti mitään järkevää aikaiseksi =F

• konna kirjoitti:

sinulla on terävä näkökyky.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      2075
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      102
      1893
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      145
      1811
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      97
      1431
    5. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      35
      1399
    6. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      317
      1275
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      61
      1242
    8. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      130
      1122
    9. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      276
      1066
    10. Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta

Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa
      Hindulaisuus
      447
      973
    Aihe