koska ketjuusi tämä ei suostu menemään.
Olen kyllä vastannut sinulle tuohon useinkin, mutta ymmärryksesi ei aukene, eikä sitä ihmisvoimin voi aukaista. Rukoile itse, että Jeesus armollisesti tiedottaa sinulle Itsestään.
Sen verran kerron vielä, että Jeesus oli myös Ihmisen Poika 33 vuotta ja Ihmisen Pojaksi Hän syntyi neitsyt Marian kautta niin, että miehen, eli Joosefin siemenellä ei Häneen ollut osuutta, mutta LUPAUS, että Hän syntyy Daavidin huoneen kautta täyttyi.
Ihmisen osassa Jeesus sovitti ihmisen synnin ja osoitti kaikille, että ihmisenä voi voittaa uskon kautta lihantahdon, niin voimakas on Jumalan VOIMA. Eli joka uskoo saa voiman tulla Jumalan lapseksi.
Ihmisenä Jeesus ei tehnyt mitään omalla ihmisen voimalla, vaan Hänkin, niin kuin mekin luotti PYHÄN HENGEN VOIMAAN.
Tässä Jeesus käy sinulle kompastuskallioksi, sillä et millään jaksa käsittää, että Jeesus oli ihminen, ei Jumala, ollessaan ihmisenä voittamassa ihmisen synnin, eli lihantahdon ja siksi Hän rukoili Isää. Hän otti tähtemme orjan muodon.
Etkä kykene käsittämään, että armotalouden aika on vielä siinä vaiheessa, jossa Jeesus rukoilee puolestamme, eli Hän on ylimäinen pappi, ei niin, kuin oli Aaronin pappeus tai Leevin pappeus, vaan niin, kuin on Melkesedeksen pappeus, eli toinen pappi, jolla ei ole päivien alkua eikä loppua.
Kohta on aika, jolloin kaikki alistetaan Jeesuksen jalan alle, eli VOITTO tuodaan ilmi, nythän se on vielä uskon varassa ja me katsomme näkymättömiin uskoessamme sen voiton, mutta emme usko sitä omalla voimallamme, vaan Jumalan VOIMALLA. Usko ei ole Sanoissa, vaan siinä on oltava mukana VOIMA.
Jos ei kykene ymmärtämään, että täydellisyys on vielä pienen matkan päässä, eli elämme vielä armotalouden aikaa, joka on muuttuva täyttymykseksi valmistuessaan, eli silloin me kaikki olemme oleva yhtä, mutta vielä ei täydellisyys ole saavutettu, niin tässä kaatuu kompastuskallioon järkeillessään asioita omalla ihmisen voimalla, joka ei mitään merkitse, sillä lihalla ei ole osuutta Jumalan valtakuntaan.
Ekivaarille
16
290
Vastaukset
ylös kuolleista Isän luokse mutta siitä huolimatta edelleenkin rukoilee Isää meidän puolestamme, eli on ylipappina ja välimiehenä kunnes luovuttaa kaiken jälleen Isälle:
Room. 8:34
"Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja HÄN MYÖS RUKOILEE meidän edestämme".
Hepr. 7:25
"jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää RUKOILLAKSEEN heidän puolestansa".
1. Kor. 15:25
"Sillä hänen pitää hallitseman »siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle»".
1. Kor. 15:28
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa".
Minä uskon Jeesuksen oman opetuksen: "Isä on minua suurempi", ja: "Isä on suurempi kaikkia", sekä: "En minä ilman Isää voi mitään tehdä"!
Isä on kaikkina aikoina se, joka jakaa etusijoja:
1. Kor. 4:7
"Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"
Sinä herjaat minua ymmärryksen puutteesta, mutta Jumalan sana Logos, Kristus Jeesus, on loogisesti ymmärretävä sanoma niille, joille Pyhä Henki sen Jumalan salaisuuden ilmoittaa. Herra ja lukijat saavat päätellä, kuka on ymmärtäväinen ja keneltä ymmärryksen öljy puuttuu. Minä en uskalla kenellekään herjailla.- RitariOlevainen
Kyllä aloituksen tekijä asian "valaosisasti" toi esille, kiitos siitä hänelle, eipä sitä paljon selvemmin voisi sanoiksi pukea. Tuskin hän sinua herjaa tuossa kirjoituksessaan, turhasta loukkaannut.
"Minä uskon Jeesuksen oman opetuksen: "Isä on minua suurempi", ja: "Isä on suurempi kaikkia", sekä: "En minä ilman Isää voi mitään tehdä"! "
_ Tätähän aloittaja juuri tähdensi, että Jeesus oli IHMINEN, eli Ihmisen Poika, eikä katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen, vaan otti ORJAN muodon.
-Hän oli yksi meistä, aivan niikuin alaoittaja asian ilmaisikin, ainut ero maihin oli se, että Hän oli/on synnitön. Mutta kaikki mitä Hän teki ihmisenä, mekin voimma tehdä, Hän rukoili Isää, me rukoilemme Isää Pojan kautta.
-Tottakai Isä on suurempi, Jeesus oli ihminen, tottakai Hän rukoili siinä kuin mekin, Hänen uskonsa vaan oli täydellinen, eihän tehnyt tunnustekojaan Jumalana, vaan uskovaisena IHMISENÄ, Ihmisen Poikana, Hän todella uskoi Isään, siksi Hänen oli "helppo" tehdä ihmeitä.
-Jeesus sanoo, että "Me voisimme tehdä samoja tekoja kuin Hän, ja vielä suurempiakin", koska Hän menee Isän luokse ja lähettää Toisen Puollustajan, eli Pyhän Hengen.
-Toivon että luet uudestaan aloittajan kirjoituksen, se on niin hyvä, ja helppotajuisesti ymmärrettävissä, ei tarkoita, että olisit hidas ymmärtämään, päinvastoin olet liiankin älykäs , ja juuri siksi et anna tilaa Pyhälle Hengelle valaista evankeliumin sanomaa, lähtien siitä, että: Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä, (ihmisellä ei ollut osuutta siittämisen kanssa) syntyi neitsyt Mariasta, lupauksen mukaisesti Daavidin kuninkaalliseen sukuun, Marian kautta.
-Sekä tunnustamalla Jeesuksen jumaluus. Jos nämä perustotuudet kiellät ja alennat Jumalan Pojan Joosefista siinneeksi, olet auttamattomasti harhassa koko Raamatun evankeliumiin nähden.
-"Immanuel = JUMALA meidän kanssamme." Usko Raamattua. Jeesuskin sanoo, Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun, asetti näin itsensä Jumalan rinnalle tasavertaisenaan. Sinun tulee saada Pyhä Henki, että "oivallat" näitä ihania helmiä, mm. Jeesuksen jumaluudesta, sinä et nyt huomaa niitä lainkaan, koska olet omaksunut oman järjen tien. Tämä, eikä varmaan kukaan tahdo sinua pitää itseämme huonompana, ei varmasti, tahdomme vain saada, koska rakastamme sinua, sinut luopumaan omasta iisaudestasi, ja antamaan rukouksessa Pyhälle Hengelle valtuudet ohjata sinut raittiiseen evankeliumin sisäiseen tuntemiseeen, eli Kristuksen sisäiseen tuntemiseen, niin asiat alkaa aukenemaan.
-Jeesus sinua siunatkoon ja avatkoon Pyhän Hengen kautta ymmärtämään kirjoitukset Jumalan mielen mukaisesti. RitariOlevainen kirjoitti:
Kyllä aloituksen tekijä asian "valaosisasti" toi esille, kiitos siitä hänelle, eipä sitä paljon selvemmin voisi sanoiksi pukea. Tuskin hän sinua herjaa tuossa kirjoituksessaan, turhasta loukkaannut.
"Minä uskon Jeesuksen oman opetuksen: "Isä on minua suurempi", ja: "Isä on suurempi kaikkia", sekä: "En minä ilman Isää voi mitään tehdä"! "
_ Tätähän aloittaja juuri tähdensi, että Jeesus oli IHMINEN, eli Ihmisen Poika, eikä katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen, vaan otti ORJAN muodon.
-Hän oli yksi meistä, aivan niikuin alaoittaja asian ilmaisikin, ainut ero maihin oli se, että Hän oli/on synnitön. Mutta kaikki mitä Hän teki ihmisenä, mekin voimma tehdä, Hän rukoili Isää, me rukoilemme Isää Pojan kautta.
-Tottakai Isä on suurempi, Jeesus oli ihminen, tottakai Hän rukoili siinä kuin mekin, Hänen uskonsa vaan oli täydellinen, eihän tehnyt tunnustekojaan Jumalana, vaan uskovaisena IHMISENÄ, Ihmisen Poikana, Hän todella uskoi Isään, siksi Hänen oli "helppo" tehdä ihmeitä.
-Jeesus sanoo, että "Me voisimme tehdä samoja tekoja kuin Hän, ja vielä suurempiakin", koska Hän menee Isän luokse ja lähettää Toisen Puollustajan, eli Pyhän Hengen.
-Toivon että luet uudestaan aloittajan kirjoituksen, se on niin hyvä, ja helppotajuisesti ymmärrettävissä, ei tarkoita, että olisit hidas ymmärtämään, päinvastoin olet liiankin älykäs , ja juuri siksi et anna tilaa Pyhälle Hengelle valaista evankeliumin sanomaa, lähtien siitä, että: Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä, (ihmisellä ei ollut osuutta siittämisen kanssa) syntyi neitsyt Mariasta, lupauksen mukaisesti Daavidin kuninkaalliseen sukuun, Marian kautta.
-Sekä tunnustamalla Jeesuksen jumaluus. Jos nämä perustotuudet kiellät ja alennat Jumalan Pojan Joosefista siinneeksi, olet auttamattomasti harhassa koko Raamatun evankeliumiin nähden.
-"Immanuel = JUMALA meidän kanssamme." Usko Raamattua. Jeesuskin sanoo, Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun, asetti näin itsensä Jumalan rinnalle tasavertaisenaan. Sinun tulee saada Pyhä Henki, että "oivallat" näitä ihania helmiä, mm. Jeesuksen jumaluudesta, sinä et nyt huomaa niitä lainkaan, koska olet omaksunut oman järjen tien. Tämä, eikä varmaan kukaan tahdo sinua pitää itseämme huonompana, ei varmasti, tahdomme vain saada, koska rakastamme sinua, sinut luopumaan omasta iisaudestasi, ja antamaan rukouksessa Pyhälle Hengelle valtuudet ohjata sinut raittiiseen evankeliumin sisäiseen tuntemiseeen, eli Kristuksen sisäiseen tuntemiseen, niin asiat alkaa aukenemaan.
-Jeesus sinua siunatkoon ja avatkoon Pyhän Hengen kautta ymmärtämään kirjoitukset Jumalan mielen mukaisesti.Väität tosiaan raamatussa noin lukevan?
"En minä ilman Isää voi mitään tehdä"
Tässäpä oikea sanamuoto:
"sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä."Pe.ku kirjoitti:
Väität tosiaan raamatussa noin lukevan?
"En minä ilman Isää voi mitään tehdä"
Tässäpä oikea sanamuoto:
"sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä."Oletko sanakiistojen kipeä?
Saman asian Jeesus sanoi useissa kohti toisin sanoin. Asiani esitin vain "omin sanoin", niin kuin minua usein pyydetään esittämään!
Joh. 5:19
"Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: POIKA EI VOI ITSESTÄNSSÄ MITÄÄN TEHDÄ, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee".
Joh. 5:30
"EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä MINÄ EN KYSY OMAA TAHTOANI, vaan HÄNEN TAHTOAAN, joka on minut
lähettänyt".
Matt. 20:23
"Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta MINUN OIKEALLA JA VASEMMALLA PUOLELLANI ISTUMINEN EI OLE MINUN ANNETTAVISSANI , vaan se annetaan niille, joille MINUN ISÄNI on sen valmistanut".
Matt. 24:36
"Mutta siitä päivästä ja hetkestä EI TIEDÄ KUKAAN, eivät taivasten enkelit, EIKÄ MYÖSKÄÄN POIKA, vaan ISÄ YKSIN".
Joh. 14:10
"Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja ISÄ, joka minussa asuu, TEKEE TEOT, JOTKA OVAT HÄNEN".
Ja samaa opetti Jeesus opetuslastensa suhteen:
Matt. 10:20
"Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä".- Peku `
ekivaari kirjoitti:
Oletko sanakiistojen kipeä?
Saman asian Jeesus sanoi useissa kohti toisin sanoin. Asiani esitin vain "omin sanoin", niin kuin minua usein pyydetään esittämään!
Joh. 5:19
"Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: POIKA EI VOI ITSESTÄNSSÄ MITÄÄN TEHDÄ, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee".
Joh. 5:30
"EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä MINÄ EN KYSY OMAA TAHTOANI, vaan HÄNEN TAHTOAAN, joka on minut
lähettänyt".
Matt. 20:23
"Hän sanoi heille: "Minun maljani te tosin juotte, mutta MINUN OIKEALLA JA VASEMMALLA PUOLELLANI ISTUMINEN EI OLE MINUN ANNETTAVISSANI , vaan se annetaan niille, joille MINUN ISÄNI on sen valmistanut".
Matt. 24:36
"Mutta siitä päivästä ja hetkestä EI TIEDÄ KUKAAN, eivät taivasten enkelit, EIKÄ MYÖSKÄÄN POIKA, vaan ISÄ YKSIN".
Joh. 14:10
"Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja ISÄ, joka minussa asuu, TEKEE TEOT, JOTKA OVAT HÄNEN".
Ja samaa opetti Jeesus opetuslastensa suhteen:
Matt. 10:20
"Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä".Ritarihan se vääristeli ja hänelle myös vastasin.
kirjoittelija kirjoitti mm.:
"Tässä Jeesus käy sinulle kompastuskallioksi, sillä et millään jaksa käsittää, että Jeesus oli ihminen, ei Jumala, ollessaan ihmisenä voittamassa ihmisen synnin, eli lihantahdon ja siksi Hän rukoili Isää. Hän otti tähtemme orjan muodon".
Juuri tuotahan minä olen korostanut, että apostolit sanovat Jumalan Pojan vielä ylösnousemuksensa jälkeenkin olevan "ihminen, ja "välimies" Jumalan ja ihmisten välillä! Ja sinä sanot minun ymmärtämättömänä pilkkaavan Jumalaa, kun minä lainaan vain Raamattua!: Kumpiko meistä pilkkaa Jumalaa?
Gal. 3:20
Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi.
1. Tim. 2:5
Sillä yksi on Jumala, YKSI MYÖS VÄLIMIES Jumalan ja ihmisten välillä, IHMINEN Kristus Jeesus,
Hepr. 8:6
"Mutta tämä taas on saanut niin paljoa jalomman viran, kuin hän on myös paremman liiton VÄLIMIES, liiton, joka on paremmille lupauksille perustettu".
"et millään jaksa käsittää" ja: "et kykene käsittämään" sekä "jos ei kykene ymmärtämään" -lauseet ovat niin kuin "korkeudesta puhuttuja", joista psalminkirjoittaja sanoi:
Ps. 73:8
"He pilkkaavat ja puhuvat väkivallan puheita pahuudessansa, he puhuvat kuin korkeuksista".
Vaihtuvalla nikillä kirjoittaja ampuu salaa puskasta. Tuli mieleeni lauseita Daavidin psalmista 64:
2) "Kuule, Jumala, minun ääneni, kun minä valitan, varjele minun elämäni vihollisen pelosta.
2 (64:3) Kätke minut pahain seuralta, väärintekijäin riehuvalta joukolta,
3 (64:4) jotka hiovat kielensä kuin miekan, jännittävät jousensa, nuolinaan karvaat sanat,
4 (64:5) salaa ampuaksensa nuhteettoman. He ampuvat häntä äkisti eivätkä kavahda.
5 (64:6) He pysyvät lujina pahoissa aikeissaan, he kehuvat, kuinka he virittävät pauloja, he sanovat: »Kuka ne näkee?»"
Vaihtuva nikki! Kuka sinulle on antanut vallan ehdottomalla vallalla ratkaista, miten Jumalan sanaa on tulkittava?- kyllä
sanoa sinulle, vaikka pidänkin sinusta, että höpö, höpö ekivaari. Etsi ensin Jumalan valtakuntaa, niin kaikki muukin sinulle annetaan. Sinä olet lähtenyt latvasta päin tyveä kohden, eli olet omana itsenäsi perustanut uskon, eli et ole etsinyt nöyryrästi tunnustaen oman syntisyyden ja kykenemättömyyden Jumalalle, Jumalan valtakuntaa.
Noin siinä sitten käy, että sitä oppia ja uskomuksia, jotka tuolla tavalla kehitetään, ei pysty, eikä kykene enää itsestään, vaikka tahto olisikin, murtamaan.
Nyt sinun kyllä jo tulee panna syrjään nuo rakentamasi opit, eli syrjättää tuo rakennus, jonka hiekalle rakensi ja pyyttää Jeesusta tyhjentämään tuo kaikki poissa, jotta uusi voisi sijaan tulla.
Kurkota tästä lähtien tyvestä, eli alhaalta ylös, niin saat nähdä ihmeitä, jotka ilmaantuva Jumalan VOIMALLA. Ei ihminen itsessään mitään voi. - Sana...
ja Sana oli Jumalan luona ja Sana oli Jumala ja Hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa ja tämä Sana tekee kaiken uudeksi Pyhän Hengen todistuksella ja sinetillä ja yksikään, joka ei tästä Sanasta synny uudeksi ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
Ilm. 19:13
ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana. kerron, että yritän parhaani mukaan rakentaa Jumalan antamalle lupaukselle, Jeesus Kristus perukselle, enkä kirousten ja katoavaisuuden kautta meitä vastaan vannotuille asioille, jotka on naulittu ristiin:
Kol. 2:14
"ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin".
Vain oman nimensä kautta vannotuilla Jumalan lupauksilla on peruuttamattoman Jumalan sanan arvovalta, joten vain meille annetut lupaukset ovat Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen antaman AMEN;en arvoisia ja ovat siten täydellä varmuudella pettämättömällä kallioperustalla!
2. Kor. 1
20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme".
Tuossa sanotaan selvästi että vain KAIKKI JUMALAN ANTAMAT LUPAUKSET OVAT KRISTUKSESSA »ON», ei "meitä vastaan olevat" kirjoitukset! Mutta 'kiero ja nurja', lihallinen sukupolvi on kääntänyt kaiken hyvän oman kuvansa kaltaiseksi ja niin ollen pidätte loputonta helvettioppia peruskalliona ja peruskorkona!
Etsipäs Sinäkin, puskasta vaihtuvalla nikillä ampuja, vähintäänkin yhtä vahvat perustelut loputtoman kidutuksen väitteillesi! Ne on naulittu Golgatalla ristiin!Sana... kirjoitti:
ja Sana oli Jumalan luona ja Sana oli Jumala ja Hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa ja tämä Sana tekee kaiken uudeksi Pyhän Hengen todistuksella ja sinetillä ja yksikään, joka ei tästä Sanasta synny uudeksi ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
Ilm. 19:13
ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.et peräti selitä että "Jumala oli sanan tykönä", sillä isäntä ja omistaja on tavallaan suurin ja kaunein, jonka 'tykönä' ollaan jos isäntä pyytää:
Hepr. 5:5
"Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
Joh. 7:28
"Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja ITSESTÄNI MINÄ EN OLE TULLUT, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne".
1. Kor. 8:6
"niin on meillä kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja YKSI HERRA, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".
Ef. 4:6
"YKSI JUMALA ja kaikkien ISÄ, JOKA ON YLI KAIKKIEN ja KAIKKIEN KAUTTA ja KAIKISSA".
"Kaikkien Jumala ja Isä" tarkoittaa, että hän on samalla tavalla kuin Jeesuksen Kristuksen Isä, niin hän on myös meidän Isämme, ja Jumala kutsuu meitä Kristuksen Jeesuksen veljiksi:
Hepr. 2:11
"Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",
5. Moos. 18:18
"Profeetan minä olen herättävä heille heidän VELJIENSÄ KESKUUDESTA, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua".
"YLI KAIKKIEN", tarkoittaa, että Isä on myös "Kristuksen yli".kun uskovaiseksi itseänsä sanovat eivät usko Jumalan sanan ilmoitusta Jeesuksen eikä apostolien ilmoittamana, että meillä on Jeesuksen ja apostolien nimeämänä vain ja ainoastaan ISÄ YKSIN AINOANA JUMALANA.
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat SINUT, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".
Isä yksinkin voi tehdä mitä tahansa, mutta Poika on kaikessa Isästä riippuvainen.
1. Kor. 8:6
"niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".
Ef. 4:6
"yksi Jumala ja KAIKKIEN ISÄ, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa".- mahdollisesti,
ekivaari kirjoitti:
et peräti selitä että "Jumala oli sanan tykönä", sillä isäntä ja omistaja on tavallaan suurin ja kaunein, jonka 'tykönä' ollaan jos isäntä pyytää:
Hepr. 5:5
"Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
Joh. 7:28
"Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja ITSESTÄNI MINÄ EN OLE TULLUT, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne".
1. Kor. 8:6
"niin on meillä kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja YKSI HERRA, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".
Ef. 4:6
"YKSI JUMALA ja kaikkien ISÄ, JOKA ON YLI KAIKKIEN ja KAIKKIEN KAUTTA ja KAIKISSA".
"Kaikkien Jumala ja Isä" tarkoittaa, että hän on samalla tavalla kuin Jeesuksen Kristuksen Isä, niin hän on myös meidän Isämme, ja Jumala kutsuu meitä Kristuksen Jeesuksen veljiksi:
Hepr. 2:11
"Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",
5. Moos. 18:18
"Profeetan minä olen herättävä heille heidän VELJIENSÄ KESKUUDESTA, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua".
"YLI KAIKKIEN", tarkoittaa, että Isä on myös "Kristuksen yli".että Jumalalla on monta Ainokaista Poikaa? Sellaista ilmaisua ei tunne Suomen, eikä minkään maan kielioppi, vaan ainokaisia voi olla vain yksi.
Jos ymmärtäisitä Pyhä Hengen, niin käsittäisit, että me olemme tämän ihmeellisen Hengen vaikutuksesta yhtä ja siihen tarvitaan uudesti syntyminen. - mahdollisesti,
ekivaari kirjoitti:
et peräti selitä että "Jumala oli sanan tykönä", sillä isäntä ja omistaja on tavallaan suurin ja kaunein, jonka 'tykönä' ollaan jos isäntä pyytää:
Hepr. 5:5
"Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
Joh. 7:28
"Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja ITSESTÄNI MINÄ EN OLE TULLUT, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne".
1. Kor. 8:6
"niin on meillä kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja YKSI HERRA, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".
Ef. 4:6
"YKSI JUMALA ja kaikkien ISÄ, JOKA ON YLI KAIKKIEN ja KAIKKIEN KAUTTA ja KAIKISSA".
"Kaikkien Jumala ja Isä" tarkoittaa, että hän on samalla tavalla kuin Jeesuksen Kristuksen Isä, niin hän on myös meidän Isämme, ja Jumala kutsuu meitä Kristuksen Jeesuksen veljiksi:
Hepr. 2:11
"Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",
5. Moos. 18:18
"Profeetan minä olen herättävä heille heidän VELJIENSÄ KESKUUDESTA, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua".
"YLI KAIKKIEN", tarkoittaa, että Isä on myös "Kristuksen yli".että Jumalalla on monta Ainokaista Poikaa? Sellaista ilmaisua ei tunne Suomen, eikä minkään maan kielioppi, vaan ainokaisia voi olla vain yksi.
Jos ymmärtäisitä Pyhä Hengen, niin käsittäisit, että me olemme tämän ihmeellisen Hengen vaikutuksesta yhtä ja siihen tarvitaan uudesti syntyminen. - mahdollisesti,
ekivaari kirjoitti:
et peräti selitä että "Jumala oli sanan tykönä", sillä isäntä ja omistaja on tavallaan suurin ja kaunein, jonka 'tykönä' ollaan jos isäntä pyytää:
Hepr. 5:5
"Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
Joh. 7:28
"Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja ITSESTÄNI MINÄ EN OLE TULLUT, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne".
1. Kor. 8:6
"niin on meillä kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja YKSI HERRA, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".
Ef. 4:6
"YKSI JUMALA ja kaikkien ISÄ, JOKA ON YLI KAIKKIEN ja KAIKKIEN KAUTTA ja KAIKISSA".
"Kaikkien Jumala ja Isä" tarkoittaa, että hän on samalla tavalla kuin Jeesuksen Kristuksen Isä, niin hän on myös meidän Isämme, ja Jumala kutsuu meitä Kristuksen Jeesuksen veljiksi:
Hepr. 2:11
"Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi",
5. Moos. 18:18
"Profeetan minä olen herättävä heille heidän VELJIENSÄ KESKUUDESTA, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua".
"YLI KAIKKIEN", tarkoittaa, että Isä on myös "Kristuksen yli".että Jumalalla on monta Ainokaista Poikaa? Sellaista ilmaisua ei tunne Suomen, eikä minkään maan kielioppi, vaan ainokaisia voi olla vain yksi.
Jos ymmärtäisitä Pyhä Hengen, niin käsittäisit, että me olemme tämän ihmeellisen Hengen vaikutuksesta yhtä ja siihen tarvitaan uudesti syntyminen. - anna...
ekivaari kirjoitti:
kerron, että yritän parhaani mukaan rakentaa Jumalan antamalle lupaukselle, Jeesus Kristus perukselle, enkä kirousten ja katoavaisuuden kautta meitä vastaan vannotuille asioille, jotka on naulittu ristiin:
Kol. 2:14
"ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin".
Vain oman nimensä kautta vannotuilla Jumalan lupauksilla on peruuttamattoman Jumalan sanan arvovalta, joten vain meille annetut lupaukset ovat Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen antaman AMEN;en arvoisia ja ovat siten täydellä varmuudella pettämättömällä kallioperustalla!
2. Kor. 1
20 "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme".
Tuossa sanotaan selvästi että vain KAIKKI JUMALAN ANTAMAT LUPAUKSET OVAT KRISTUKSESSA »ON», ei "meitä vastaan olevat" kirjoitukset! Mutta 'kiero ja nurja', lihallinen sukupolvi on kääntänyt kaiken hyvän oman kuvansa kaltaiseksi ja niin ollen pidätte loputonta helvettioppia peruskalliona ja peruskorkona!
Etsipäs Sinäkin, puskasta vaihtuvalla nikillä ampuja, vähintäänkin yhtä vahvat perustelut loputtoman kidutuksen väitteillesi! Ne on naulittu Golgatalla ristiin!sen pikkupojan siellä sisällä höpöttää ja valehdella, vaan ota asia asiana ja jätä poissa henkiökohtaisuuksiin käymiset.
Kirjoitit näin:
"Etsipäs Sinäkin, puskasta vaihtuvalla nikillä ampuja, vähintäänkin yhtä vahvat perustelut loputtoman kidutuksen väitteillesi! Ne on naulittu Golgatalla ristiin!"
Osoita missä olen puhunut loputtomista kidutuksista. En ota yleensäkään kantaa asioihin, jotka eivät kuulu siihen koulutukseen, jonka olen Jeesukselta saanut ja siksi en lähde arvailemalla kirjoittamaan mitään. En siis ole ikinä kirjoittanut mitään loputtomasta kidutuksesta! - Lukihäiriöinen
ekivaari kirjoitti:
kun uskovaiseksi itseänsä sanovat eivät usko Jumalan sanan ilmoitusta Jeesuksen eikä apostolien ilmoittamana, että meillä on Jeesuksen ja apostolien nimeämänä vain ja ainoastaan ISÄ YKSIN AINOANA JUMALANA.
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat SINUT, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".
Isä yksinkin voi tehdä mitä tahansa, mutta Poika on kaikessa Isästä riippuvainen.
1. Kor. 8:6
"niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".
Ef. 4:6
"yksi Jumala ja KAIKKIEN ISÄ, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa".Isä Poika ja Pyhä Henki on yksi.
Jumala antoi meidät Jeesukselle, ja kaikki rukouksetkin menevät Jumalan eteen Jeesuksen kautta.
Jeesushan on Kunigas, ja Hänen Ristin Kautta, me olemme pelastetut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482