Aioin ostaa Biltemasta moottoriöljyä,niin kuin aina ennenkin.Vaan hintaa oli 4l pönikällä liki 30e!Kovin oli noussut viime kerrasta.Kotimatkalla oli pieni sekatarvikekauppa.Siellä Mobil maksoi liki 30e sekin.Kai Mobil 1 sentään laadukkaampaa on?Vai tuntuuko vain...
Mobil 5w-50
40
16483
Vastaukset
- meinaan
kun on sentään kansainvälinen tuotemerkki ja tuotekehitystä tehtäneen laajemmin kuin bilteemassa,puhumattakaan jostain nesteestä,tepoilista,aspo:sta,teho:sta tai Nilsiän sheikistä.
- Mobilimiehet
Bilteman öljyt ovat erään merkittävän öljy-yrityksen tuotteita. Joten kannattaa ottaa asioista ensiksi selvää.
- Pili the man
Mobilimiehet kirjoitti:
Bilteman öljyt ovat erään merkittävän öljy-yrityksen tuotteita. Joten kannattaa ottaa asioista ensiksi selvää.
nähdään miten merkittävä valmistaja on.
- . rrrrrrrrrrw2 .
Mobilimiehet kirjoitti:
Bilteman öljyt ovat erään merkittävän öljy-yrityksen tuotteita. Joten kannattaa ottaa asioista ensiksi selvää.
Bilteman öljyt ovat erään merkittävän öljy-yrityksen tuotteita
---------------
veikkaan että Bilteman öljyt ja hampurilaisten pihvit ostetaan periaatteella,
kuka halvemmalla toimittaa.
tuskin montakaan kertaa on saman öljy-yhtiön ainetta.
niin-
ei ne autojen omien merkkien öljytkään usein ole saman öljy-yhtiön tuoteta, mutta eiköhän jokin laatuvaatimus niillä ole.
- moottorisahaaja
Bilteman öljyt käyvät korkeintaan teräketjuöljyksi. Teboilin Diamond on myös kohtuullinen moottoriöljy.
- Bilteman 5w-50
Ostin pikkuputiikin kaikki 5kpl Mobil 1 rally formula-pönikkää.Tarjoustalossa hinta nimittäin oli 45e.Säästin siis 75e XD
- Suht halpaa
Bilteman 5w-50 kirjoitti:
Ostin pikkuputiikin kaikki 5kpl Mobil 1 rally formula-pönikkää.Tarjoustalossa hinta nimittäin oli 45e.Säästin siis 75e XD
Pirkanmaalainen leipuri näyttää myyvän Rally-Formulaa 26:lla eurolla kannu.
- saattaa olla
paras moottoriöljy markkinoilla. Ollaan testattu noita nyt 15 vuotta eikä parempaa tunnu löytyvän. Petter koemoottoriin täytyisi nyt vaan saada uusia laakereita. Mäntiä ja renkaita on kyllin.
- RF 5W-40
saattaa olla kirjoitti:
paras moottoriöljy markkinoilla. Ollaan testattu noita nyt 15 vuotta eikä parempaa tunnu löytyvän. Petter koemoottoriin täytyisi nyt vaan saada uusia laakereita. Mäntiä ja renkaita on kyllin.
Lue testit paremmin, Rally Formula 5W-50 on perusaineeltaan aivan eri öljy kuin 5W-40. Lue myös Mobilin tuotespesifikaatiot heidän web- sivuiltaan ja vertaa. Viimeisessä TM:n testissä oli painovirheitä, mutta tarkkaan lukemalla ei ole epäselvää etteikö 4- kymppinen olisi paljon paremaa kuin 5- kymppinen. Suomen oloissa kuuman pään luokituksena 50:tä ei tarvita koskaan. Se on markkinoiden korkein luku ja on tarpeen vain tropiikissa yli 50 asteen ympäristölämpötiloissa perävaunua vedettäessä. Lisäksi sitä voisi suositella kilometrien korkuisten vuorien ylityksessä jossa joudutaan ajamaan kävyelyvauhtia. Suomen lämpötiloissa ja maastoprofiileissa tarkastele kylmän pään arvoja.
Valitettavasti Mobiloil myy tätä "väärää" öljyä Suomessa. Ilmesesti siinä on parempi kate kuin "oikeassa" öljyssä, joka on Mobiloil Rally Formula 5W-40! Tietenkin parempi on vähän kalliimpaa. - hyvin
RF 5W-40 kirjoitti:
Lue testit paremmin, Rally Formula 5W-50 on perusaineeltaan aivan eri öljy kuin 5W-40. Lue myös Mobilin tuotespesifikaatiot heidän web- sivuiltaan ja vertaa. Viimeisessä TM:n testissä oli painovirheitä, mutta tarkkaan lukemalla ei ole epäselvää etteikö 4- kymppinen olisi paljon paremaa kuin 5- kymppinen. Suomen oloissa kuuman pään luokituksena 50:tä ei tarvita koskaan. Se on markkinoiden korkein luku ja on tarpeen vain tropiikissa yli 50 asteen ympäristölämpötiloissa perävaunua vedettäessä. Lisäksi sitä voisi suositella kilometrien korkuisten vuorien ylityksessä jossa joudutaan ajamaan kävyelyvauhtia. Suomen lämpötiloissa ja maastoprofiileissa tarkastele kylmän pään arvoja.
Valitettavasti Mobiloil myy tätä "väärää" öljyä Suomessa. Ilmesesti siinä on parempi kate kuin "oikeassa" öljyssä, joka on Mobiloil Rally Formula 5W-40! Tietenkin parempi on vähän kalliimpaa.Olen käyttänyt 5W-50 Mobilia yhdessä autossani yli 10 vuotta ja mitään ongelmia ei ole ollut. Öljyn lämpötila on vaihdellut -35:stä 140:een.
- Bilteman 5w-50
Suht halpaa kirjoitti:
Pirkanmaalainen leipuri näyttää myyvän Rally-Formulaa 26:lla eurolla kannu.
Hain vaihteistoöljyt ja sumuvalot Tarjoustalosta.Vilkasin samalla kaupan Mobilin moottoriöljyjä.Mobil 5W-50rf oli nyt 28,50e kannu.Aikamoinen pudotus viime viikkoisesta(45e).
- . rrrrrrrrrrw2 .
Bilteman 5w-50 kirjoitti:
Ostin pikkuputiikin kaikki 5kpl Mobil 1 rally formula-pönikkää.Tarjoustalossa hinta nimittäin oli 45e.Säästin siis 75e XD
kuinka vanhaa tavaraa oli, katso pohjasta ?
vai oliko purkin pohjassa "se sekava leima",
'"eikä kyljessä nesteen printterin kirjoitusta",
jotkut sanoi että ne olivat jotain kopiotuotteita,
joit MYYTIIN 2-3 VUOTTA TAKAPERIN. - paljon järki päätä pakota!
RF 5W-40 kirjoitti:
Lue testit paremmin, Rally Formula 5W-50 on perusaineeltaan aivan eri öljy kuin 5W-40. Lue myös Mobilin tuotespesifikaatiot heidän web- sivuiltaan ja vertaa. Viimeisessä TM:n testissä oli painovirheitä, mutta tarkkaan lukemalla ei ole epäselvää etteikö 4- kymppinen olisi paljon paremaa kuin 5- kymppinen. Suomen oloissa kuuman pään luokituksena 50:tä ei tarvita koskaan. Se on markkinoiden korkein luku ja on tarpeen vain tropiikissa yli 50 asteen ympäristölämpötiloissa perävaunua vedettäessä. Lisäksi sitä voisi suositella kilometrien korkuisten vuorien ylityksessä jossa joudutaan ajamaan kävyelyvauhtia. Suomen lämpötiloissa ja maastoprofiileissa tarkastele kylmän pään arvoja.
Valitettavasti Mobiloil myy tätä "väärää" öljyä Suomessa. Ilmesesti siinä on parempi kate kuin "oikeassa" öljyssä, joka on Mobiloil Rally Formula 5W-40! Tietenkin parempi on vähän kalliimpaa.Vertaa viskositeettiä 100C lämmössä 40/50 öljyllä ja kerro kumpi sinusta soveltuu paremmin esim. Audin RS tai BMW M moottoreihin. Jos öljynpaine ei riitä seuraa laakerivaurioita.
- lukenut ja mitä et.
RF 5W-40 kirjoitti:
Lue testit paremmin, Rally Formula 5W-50 on perusaineeltaan aivan eri öljy kuin 5W-40. Lue myös Mobilin tuotespesifikaatiot heidän web- sivuiltaan ja vertaa. Viimeisessä TM:n testissä oli painovirheitä, mutta tarkkaan lukemalla ei ole epäselvää etteikö 4- kymppinen olisi paljon paremaa kuin 5- kymppinen. Suomen oloissa kuuman pään luokituksena 50:tä ei tarvita koskaan. Se on markkinoiden korkein luku ja on tarpeen vain tropiikissa yli 50 asteen ympäristölämpötiloissa perävaunua vedettäessä. Lisäksi sitä voisi suositella kilometrien korkuisten vuorien ylityksessä jossa joudutaan ajamaan kävyelyvauhtia. Suomen lämpötiloissa ja maastoprofiileissa tarkastele kylmän pään arvoja.
Valitettavasti Mobiloil myy tätä "väärää" öljyä Suomessa. Ilmesesti siinä on parempi kate kuin "oikeassa" öljyssä, joka on Mobiloil Rally Formula 5W-40! Tietenkin parempi on vähän kalliimpaa.Öljyistä sinulla ei kuitenkaan ole edes sitä harmainta käsitystä, vaihtoehtoisesti olet sitä tyyppiä joka ei ymmärrä lukemaansa.
Haukionkala, haukionkala, haukionkala ............................................................................................................ - testit
RF 5W-40 kirjoitti:
Lue testit paremmin, Rally Formula 5W-50 on perusaineeltaan aivan eri öljy kuin 5W-40. Lue myös Mobilin tuotespesifikaatiot heidän web- sivuiltaan ja vertaa. Viimeisessä TM:n testissä oli painovirheitä, mutta tarkkaan lukemalla ei ole epäselvää etteikö 4- kymppinen olisi paljon paremaa kuin 5- kymppinen. Suomen oloissa kuuman pään luokituksena 50:tä ei tarvita koskaan. Se on markkinoiden korkein luku ja on tarpeen vain tropiikissa yli 50 asteen ympäristölämpötiloissa perävaunua vedettäessä. Lisäksi sitä voisi suositella kilometrien korkuisten vuorien ylityksessä jossa joudutaan ajamaan kävyelyvauhtia. Suomen lämpötiloissa ja maastoprofiileissa tarkastele kylmän pään arvoja.
Valitettavasti Mobiloil myy tätä "väärää" öljyä Suomessa. Ilmesesti siinä on parempi kate kuin "oikeassa" öljyssä, joka on Mobiloil Rally Formula 5W-40! Tietenkin parempi on vähän kalliimpaa.Oletko sinäkin niitä uusavuttomia jotka luottavat TM:ään.
- kyllä
paljon järki päätä pakota! kirjoitti:
Vertaa viskositeettiä 100C lämmössä 40/50 öljyllä ja kerro kumpi sinusta soveltuu paremmin esim. Audin RS tai BMW M moottoreihin. Jos öljynpaine ei riitä seuraa laakerivaurioita.
Autoissani on öjynpainemittarit ja paineet riittävät aina myös tyhjäkäynnillä kuten kaikissa autoissa,jotka vielä käynnistyvät. Laakerit tarvitsevat jäähdytystä (myös kulumisen vähentämiseksi - ei yksin pienen kiinnileikkantumisriskin vieläkin pienentämiseksi) notkean öjyn avulla myös välittömäsi kylmäkäynnistyksen jälken - tämä on se pointti millä arktisissa (Suomessa) oloissa öljy valitaan. 4- kymppisen oljyn viskositeetti on "notkeami" myös 100 asteen lämmässä kuin 5- kumppisen. Väitän, että myös mainitsemiisi autoihin sopii 5W-40 paremmin kuin 5W-50.
- viskositeetilla
kyllä kirjoitti:
Autoissani on öjynpainemittarit ja paineet riittävät aina myös tyhjäkäynnillä kuten kaikissa autoissa,jotka vielä käynnistyvät. Laakerit tarvitsevat jäähdytystä (myös kulumisen vähentämiseksi - ei yksin pienen kiinnileikkantumisriskin vieläkin pienentämiseksi) notkean öjyn avulla myös välittömäsi kylmäkäynnistyksen jälken - tämä on se pointti millä arktisissa (Suomessa) oloissa öljy valitaan. 4- kymppisen oljyn viskositeetti on "notkeami" myös 100 asteen lämmässä kuin 5- kumppisen. Väitän, että myös mainitsemiisi autoihin sopii 5W-40 paremmin kuin 5W-50.
ei nyt ole mitään tekemistä öljyn kylmänpään viskositeetin kanssa. Nämä luvut eivät ole mitenkään suhteellisia, vaan toisistaan riippumattomia arvoja.
- kaiken lisäksi
saattaa olla kirjoitti:
paras moottoriöljy markkinoilla. Ollaan testattu noita nyt 15 vuotta eikä parempaa tunnu löytyvän. Petter koemoottoriin täytyisi nyt vaan saada uusia laakereita. Mäntiä ja renkaita on kyllin.
verrattuna tavallisiin 5w-40 öljyihin. lisäystarve väheni itselläni puolisen litraa vaihdettuani autooni mobil 1 5w-50. mitään kiinnileikkaamisia, viskositeettiarvon romahduksia, öljynpaineiden tippumisia.. (joilla täälä jotkut uhkailee) ei ole tullut käyttämäni 11 000 km aikana.
hyvä öljy mielestäni ja huoleton käyttää koska sitä kuluu vähän. turhaa pilkunviilaamista nuo jutut mobil 1 rf 5w-50 huonosta laadusta, sillä se on parempaa silti kuin mitkään halpisöljyt (on sentään "mobil 1", joka itsessään takaa jo laatua). sekä mobilin sivuillakin luvataan erinomaista suojaa kaikilla ajotavoilla ja kaikissa olosuhteissa.
hinta on varmaan siksikin alhainen, koska se näyttää olevan yksi suosituimmista öljyistä kun katsoo markettien öljyhyllyjen tyhjentymistä: rally formulat näyttävät katoavan yleensä tiuhaa tahtia. - tietääkö kukaan
hyvin kirjoitti:
Olen käyttänyt 5W-50 Mobilia yhdessä autossani yli 10 vuotta ja mitään ongelmia ei ole ollut. Öljyn lämpötila on vaihdellut -35:stä 140:een.
jos tehdään niin onko teboil silver samanlaista(kopioitu)
- kuin 5w-40
RF 5W-40 kirjoitti:
Lue testit paremmin, Rally Formula 5W-50 on perusaineeltaan aivan eri öljy kuin 5W-40. Lue myös Mobilin tuotespesifikaatiot heidän web- sivuiltaan ja vertaa. Viimeisessä TM:n testissä oli painovirheitä, mutta tarkkaan lukemalla ei ole epäselvää etteikö 4- kymppinen olisi paljon paremaa kuin 5- kymppinen. Suomen oloissa kuuman pään luokituksena 50:tä ei tarvita koskaan. Se on markkinoiden korkein luku ja on tarpeen vain tropiikissa yli 50 asteen ympäristölämpötiloissa perävaunua vedettäessä. Lisäksi sitä voisi suositella kilometrien korkuisten vuorien ylityksessä jossa joudutaan ajamaan kävyelyvauhtia. Suomen lämpötiloissa ja maastoprofiileissa tarkastele kylmän pään arvoja.
Valitettavasti Mobiloil myy tätä "väärää" öljyä Suomessa. Ilmesesti siinä on parempi kate kuin "oikeassa" öljyssä, joka on Mobiloil Rally Formula 5W-40! Tietenkin parempi on vähän kalliimpaa.Parissa paikassa mobil 5w-40 on kalliimpaa kuin 5w-50 rf, mutta yleisesti näyttää kuitenkin olevan 5w-40 halvempaa.
Mutta miksipä en ostaisi mobil 5w-50rf öljyä kun sitä halvalla saan (verrattuna muiden merkkien 5w-40 ja 5w-50 öljyihin).
Ja kun hyväksi tämän olen todennut...
Mitään teho-oilia en kaataisi omaan pannuuni ellei ihan pakko olisi.
Mutta tällöinkin vaihtaisin suosiolla ne öljyt melko hätäisesti aina uusiin (n.5000km) välein.
Ei niillä se pitemmästi kyllä uskaltais ajaa, ilman pelkoa voitelun heikentymisestä = öljyn laadun huononemisesta!
Mutta tuolla mobililla uskaltaa hyvin sen
20 000tkm päästellä, vaikka yleensäkin vaihdan itse öljyt ja suodattimen n.10 000-15 000km:n välein.
- Motto.perään
Mopil voitelee parhaasti.
- TäysinVääräTuoteSuomeen
Minäkään en ymmärrä lainkaan, miksi Mobil myy Suomessa ylipäätään öljylaatua 5W-50, joka on tarkoitettu tropiikkiin, kuten Saudi Arabiaan kesäöljyksi kun ympäristölämpötila saattaa nousta yli 50 celciusasteen. Tämä vaikka, heillä on Suomen lämpötiloihin sata kertaa paremmin soveltuva Mobiloil 1- laatu; 0W-40! Ovat ilmeisesti ajatelleet, että ikivanha autokanta tarvitsee "kuuman pään" ölynlaaduksi SAE 50!
- jopel0
Missä niin sanotaan, että Saudi Arabiaan?
- yutre13
"Minäkään en ymmärrä lainkaan, miksi Mobil myy Suomessa ylipäätään öljylaatua 5W-50, joka on tarkoitettu tropiikkiin, kuten Saudi Arabiaan "
Samaa mieltä, suomessa öljy on lähes aina alilämpöistä 40 on maksimi jota voi käyttää ja 30 sopivinta yleensä.
50 ei mene venttiilien varsiin ja eiän sitä mikään automerkkikään suosittele.
Muistaakseni ilmajäähdytteisessä vw kuplassa oli kesällä 30 öljyt ja se takamoottori kävi kuumana aina yli 120-140 astetta koko kone.
0 olis hyvää, mutta kun se tehdään "väkisin" on sittenkin 5w parempaa kun se 5w säilyy paremmin. Ero hyvin pieni kun varsinaista jäykkyyttä ei mitata 1525 asteen pakkasessa- jopel0
Siis miten perustelet, että öljy on alilämpöistä ja ei mene venttiilien varsiin?
- yutre13
jopel0 kirjoitti:
Siis miten perustelet, että öljy on alilämpöistä ja ei mene venttiilien varsiin?
Kunhan keksin vaan jotakin paskaa. En mä mistään mitään tiedä.
- 34264636
Kyllä itse käytän kakkoautossa mobilin 5w-50 öljyä monestakin syystä
-50 on sallittu kuumaviskositeetti kuten on monessa autossa, eli ei siitä haittaa ole vaikkei ehkä täysiä polttoaineensäästöjä saavutetakaan, jopa uudemmassa -03 autossani 50 on sallittu kuumaviskositeetti
-kuumana paksumpaa joten öljynkulutus vähenee 5w-40 öljyyn verrattuna
-vanhassa autossa välitykset lyhyet joten saa kierrättää kunnolla jo 100 nopeudessa, suuria rasituksia kestävä 5w-50 joka soveltuu jopa satunnaiseen rata-ajoon suojaa silloin konetta hyvin
-5w-50 tiivistää paremmin paljon ajettua konetta kuin ohuemmat öljyt
-vanhassa autossa jäähdyttimestä jo irtoillut ripoja joten 5w-50 suojaa mahdllisessa ylikuumenemistapauksessa, esim kerran kone kiehahti kun termari jumiutui mutta mitään vaurioita ei tullut kun oli 5w-50 koneessa
-Mobilin 5w-50 on mobilin "ykkösöljy", esim mobil super 5w-40 on mobili "kakkosöljy" joka on tehty heikkolaatuisemmista perusöljyistä kuten kaikki mobilin super sarjan öljyt
-TM öljytestissä nähtiin että mobilin 5w-50 olisi vienyt jopa voiton jos olisi ollut loppuvertailussa, kylmäominaisuudet teboil diamondin ja mobil 1 5w-40 (<- ei myydä suomessa) luokkaa
-Mobil 5w-50 sallii kunnon määrät kulumiselta suojaavia lisäaineita, esim ZDDP kun ei ole acea c luokituksia
Tätä listaa mobil 1 5w-50 hyödyistä voisi jatkaa pitempäänkin mutta eiköhän tässä jo lyöty luut kurkkuun arvostelijoille. - Analyysituloksia
Vanha Mobil1 5W-50 oli TÄYSSYNTEETTISTÄ! Aitoon synteettiseen PAO perusöljyyn perustuvaa. Kylmäjuoksevuus oli sillä erinomainen -54 astetta.
NYKYINEN Mobil1 5W-50 on MINERAALIÖLJYPOHJAISTA.
Kuten Teboil Diamond öljyt.
Polymeerit väsyy ...- jopel0
Mene nyt sen PAOn kanssa vaikka ruotsiin ja kysy mitä ne siellä käyttää.
- PAO-on-synteettistä
Tässä Suomeksi.
https://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=sv&tl=fi&u=http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=277818
- Käytä-PAO-perustaa
Aral Supertronic 0W-40 juoksee -60 asteen pakkasessa. Vanha AITO Mobil1 5W-50 juoksi -54 asteen pakkasessa.
Nykyinen Mobil1 5W-50 MINERAALIÖLJY on JÄHMEESSÄ jo -40 asteessa.
Samoin Teboil Diamond.- vitun.paohomo
Juoksiko ne sua karkuun? Vai minne pinkoivat.
- pellenöljyfetissi
Laitatko vielä analyysituloksen kaikkien nähtäväksi? Samaa shittiä jaksat jauhaa... Ihme PELLE.
- mineraaliöljyjä
Nykyinen Mobil1 ja Teboil Diamond on öljyjä joissa "pallot on erikokoisia".
http://www.kewengineering.co.uk/Auto_oils/mineral_or_synthetic_oil.htm- ugabuga
Ja sulla on ollut pallo hukassa piiitkään.
- seonmoi
Höpö höpö, Mobil 5w-50 on hyvä öljy ja sillä siisti. Ainakin minun auto tykkää siitä enemmän kuin saksasta tilatuista.
- bfg
Mobil1 5w-50 on nykyisin mineraaliöljyä.
- krakattu
Ei oo, krakatun öljyn laatu voi vastata lähes PAO öljyn laatua, mutta vastaako, niin sitä ei tiedä kukaan, eli se pitäisi testillä osoittaa.
- Anonyymi
0 öljy ei pysy sisällä muutakuin toyotassa ja Lexussa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859