Raamattu puhuu tuhat vuotta kestävästä rangaistuksesta siinä paikassa, jonne saatana on sidottu enkeleineen ja väärine profeettoineen.
Entäs sitten? Tuleeko sitten ikuiselle sielulle vain haihtuminen olemattomaksi vai jatkuuko rangaistus siellä tulijärvessä, jonne saatana sitten lopullisesti heitetään?
Ilm 20:7-10 - "Aina ja ikuisesti"
Saatanan lopullinen tappio
7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. [Hes. 38:8,9; Ilm. 16:14].
9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki. [Ps. 78:68, 87:2 | 2. Kun. 1:10,12; Luuk. 9:54]
10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20].
Koskeeko "aina ja ikuisesti" vain saatanaa elikkä pääsekö epäuskoisuutensa tähden tuomittu ihminen vähemmällä?
Iankaikkinen rangaistus
6
222
Vastaukset
- adventisteilta asiaa
Joa adventisteilta kysyt asiaa kyseessä on Jerusalemin kaatopaikka. Sieltähän se paholainen luikkii helposti karkuun. Ja se tulikin taitaa olla jo sammunut. Sellainen on adventistien oppi. Raamatun sanan vääristelyä ja iskulause väittämiä. Ei kiva.
- teet asian toiseksi
on kummallista että et halua katsoa totuutta sellaisena kuin se on. Vai on vääristelyä kun sanoa että Jeesus käytti Ge Hinomin laakson kaatopaikkaa joka sijaittsi Jerusamin etelä puolella vertauksena helvetin tulesta. Jos niin uskot - siinä tapauksessa mene ja kysy oman srk:si pastorilta ja hän kertoo sinulle että juuri niin se on (jos hän nyt on vähänkin perillä asioista). Jos hän on ikuiseen piinaan uskova niin hän luonnollisesti siitä huolimatta väittää että se tarkoittaa kuitenkin ikuista helvetin piinaa. Mutta saaathan ainakintietää että se mistä Jeesus puhui oli se tuli mikä pali Hinnomin laaksossa mikä on nykyään käännetty sanalla helvetti mutta jota monessa aikaisemmissa Raamatunkäännöksissä kutsuttiin Gehennaksi, käännös sanasta "Ge Hinnom". Voihan ottaa selvää asiasta tai sitten voi jatkaa pilkantekoasi kuinka vain tunnet että sydämmesi käskee.
Sydämmen kyllyydestä suu puhuu.
Jos olet kiinnostunut voit vaikka tehdä näin:
Mene Raamattu linkkiin
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible
Valitse Matt 5:22
Ja ota 3 Raamattun käännöstä vertailuun.
Raamattu - Svenska Bibeln - Yougs literal
Kuten huomaat on käyttää Svenska Bibeln yhä Gehenna sanaa Gehenna samoin kuin Youns literal.
Mutta yllätys yllätys - viimeisin ruotsin Bibeln 2000 käännös on kääntänyt sanan Gennenna - hevetiksi. Eikös elekin kumma juttu?
Alkutekstissä lukee 100 varmalla Geenna (kreikan sana Gehennasta) mutta silti käännetään sana helvetiksi. Voi vain kuvitella miksi näin tehdään.. koska muuten helvetti ei olisikaan ikuinen piina vaan kaatopaikka (joka se todellisuudessa myös oli kun Jeesus siitä puhui.
Gehenna oli tarkalleen kaatopaikka missä esimerkiksi rikollisten ruumiit poltettiin.
Jeesus puhui esimerkiksi Matt 5:22 Gehennasta ja ja hän tarkoitti sitä kaatopaikkaa mikä oli Jerusalemin länsipuolella - ei kai hän voi puhua gehennasta ja tarkoittaa jotain muuta koska mitään muuta ei siellä ollut kuin Gehenna.
Siihen aikaan ei adventismia muuten ollut - enkä minäkään ole adventisti - mutta se ei muuta asiaa - Gehenna (tai Hinnomin laakso tai Geenna - miksi paikkaa eri kielillä eri aikoina kutsutaankin) oli kaatopaikka. Sano sinä sitten ihan mitä vain se ei tee Gehennasta muuta kuin sen kaatopaikan mikä se todellisuudessa oli.
- varmaa että
alkuteksti pitäisi edes kääntää sanoilla "aina ja ikuisesti". Aapeli Saarisalo ei kääntänyt, koska alkuteksti voidaan kääntää useammalla tavalla, mm. "maailmanajasta maailmanaikaan".
- elämää!
Niinkaun kuin sinussa henki pihisee ja olet elossa, saat tuntea niitä helvetin kauhuja. Siis kunnes tulet tomuksi jalkojemme alle! Tomu tuskin enää mitään tuntee, vai kuis on. Ikuisuus siis tarkoittaa kaikkea elinaikaasi!Saarnaaja sanoo sen, mitenkä on kuolleiden laita, lueppa sieltä! Samoin Paavali sanoo kuolemaa tiedottomaksi uneksi ja käskee sillä lohduttamaan toinen toistamme.
- alex-kasi
tuo oli huonoin näkemäni 'ikuisen piina harhan' selitys. Seli seli - mutta jos yrittäsit edes kerran ajatella asiaa ilman että rinnassasi jäytävä pelkosi ohjaa sinua, niin ehkä ymmärtäisit että koko 'ikuisen piinan oppi' on vain harhaa ja täysin sopeutumaton Raamatun Jumalan OMIIN OPETUKSIIN siitä mikä on oikeudenmukaista ja rakkaudellista..
Minä en tuomitse ketään - koska minulla ei ole sitten minkäänlaisia valtuuksia tai edes halua olla kenenkään tuomari - mutta .. olen pariin otteeseen itsekseni miettinyt minkälaisia seurauksia siitä tulee sille ihmiselle itselleen (muista puhumattakaan) joka uskoo että sama Jumala jota hän rukoilee ja uskoo omaksi pelastuksekseen, kiduttaisi muita luotujaan ikuisesti??
Minkälaiset seuraukset sellainen oppi antaa sen kannattajalle? (sillä kaikella on seurauksensa).
Minkälaiseksi se ihminen Jumalan ajattelee? vai onko hän lakannut ajattelemasta?
Hän sanoo Jumala on oikeudenmukainen ja Jumala on rakkaus ja Jumala pelastaa muínut jonka Hän loi. Mutta koska sinä (jonka Hän myöskin loi) et usko samalla tavalla kuin minä - Hän tulee kiduttamaan sinua iankaikkisesti.
Siis täysin sairas usko ja vailla Raamatullista tukea tai ajatusta.
Uskoisin että suurin syy siihen että ikuisen piinan harha elää kristinuskonkin sisällä ja että sille löytyy kannattajia on näiden kannattajien oma pelko ja se että sellainen harha yleensäkin maailman eri uskonnoissa liikkuu.
Nämä kaksi tekijää salpaavat ymmärryksen, tukkivat korvat ja sokaisevat silmät sille totuudelle että Raamatusta ei 'ikuisen piinan oppia' edes löydy.
Sinäkin yrität hakemalla hakea kohtia jotka voisit kääntää uskosi mukaisiksi, mutta meille jotka ymmärrämme kuinka kaikinpuolin mahdoton koko piinaoppi on vaikuttaa yrittämisesi vain epätoivoiselta rämpimiseltä. Mikset nouse seisomaan ja ota totuudesta kiinni - helvetin tuli mikä vertauskuvaannollisesti kuvaa toista kuolemaa eli totaalista loppua ja katoamista ei ole sama asia kuin ikuinen piina niinkuin te uskotte ja vaikka itku ja hammasten kiristys onkin olemassa - ja sen jokainen voi jo nähdä - niin se ei ole ikuinen ja Jumala on luvannut pelastaa ne jotka haluavat Hänen luokseen tulla. Huomaa jos ei Jumala olisi puuttunut asioihin ei kukaan meistä voisi saada iankaikkista elämää vaan olisimme kaikki kuolleita.
Maailmakin on yhä täynnä itkua ja hammasten kiristystä - mutta Jumala on luvannut että kaikki pahuus katoaa ja ne jotka pitävät siitä kiinni katoavat sen mukana ja kaikki hammasten kiristäminen loppuu kun pahuus loppuu - koska se on pahuuden seurausta.
Jumalan oikeudenmukaisuus ja rakkaus tulevat hallitsemaan.
Ne eivät voi kadota, sen jokainen - uskova tai ei - voi ymmärtää.
Se on mahdottomuus että oikeudenmukaisuus katoaisi ja rakkaus katoaisi, ne eivät voi kadota vasta jos oikeudenmukainen muuttuu epäoikeudenmukaiseksi se katoaa - koska ei mikään epäoikeudenmukainen voi kestää ikuisesti. Siksi syntiinlankeemus tarkoittaa kuolemaa ja siitä Jumala ihmistä varoitti kun Hän sanoi että älä syö siitä puusta mikä antaa tiedon hyvästä ja pahasta. Koska vain Jumalan täydellisessä hyvän ja pahan tietämisessä on iankaikkinen elämä ei missään muualla.
Vain Jumalan täydellinen rakkaus ja oikeudenmukaisuus voivat olla ikuisia.
Ilman niitä ei mitään iankaikkista elämää ole. Jos joskus tajuat tämän niin silloin tuo turha piina-pelkosi jättää sinut ja alat luottamaan Jumalaan ja siihen että Hän todella HALUAA että jokainen meistä tulisi oikeudenmukaiseksi ja rakkaudelliseksi - juuri niin kuin Hän On että oppisimme Häneltä ja Hänen rakkauttaan ja Hänen oikeudenmukaisuuttaan.
Jumala on Pojassaan jopa maksanut vääryyksiemme hinnan (sen kuoleman mistä Hän ihmistä jo ennen syntiinlankeemusta varoitti) Hän teki sen koska me olemme kykenemättömiä sen itse maksamaan. Jumala kehoittaa meitä olemaan niin oikeudenmukaisia ja rakkaudellisia lähimäisiämme kohtaan juuri sellaisia jollaisia Hänen valtkuntansa asukkaiden tulee olla.
Älä unohda että Raamattu kertoo kuinka Jumala loi elämää - toiset ikuista kirkkauttaan varten mutta myös "arki käyttöön" ja tuhottavaksi.
Jos olet rehellinen ja et sotke omia luulojasi Raamatun opetuksen kanssa niin on selvää että asia on näin:
Jumala on kuolematon?
1. Tim. 6:16
Jolla AINOALLA on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Kiellätkö tämän?
----------------------
Mutta ..
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei KENESSÄKÄÄN MURHAAJASSA OLE IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ, JOKA HÄNESSÄ PYSYISI.
Joh. 3:36
Joka uskoo Poikaan, SILLÄ on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
1. Joh. 5:11
Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen POJASSAAN.
LUITKO NYT OIKEIN - TÄMÄ ELÄMÄ ON HÄNEN POJASSAAN
Tässä Raamatun kohtia jotka todistavat että ikuinen piina on vain harhaa ja erehdystä:
Ikuinen Jumala sanoi ihmiselle jo ENNEN syntiinlankeemusta -
1. Moos. 2:17
Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet KUOLEMAN OMA."
mutta Jumalan vihollinen petti naisen kun väitti -
1. Moos. 3:4
Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole".
Pelastus tarkoittaa siis AINA pelastusta kuolemasta elämään ei koskaan "ikuisesta piinasta" taivaaseen.
Tällainen on Raamatun sanoma ja tästä se puhuu kerta kerran jälkeen: Pelastus kuolemasta > ikuiseen elämään Jumalan luokse.
Joh. 6:27
Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka KATOAA, vaan sitä ruokaa, joka pysyy HAMAAN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN ja JONKA Ihmisen Poika on teille ANTAVA; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
Joh. 3:36
Joka uskoo Poikaan, SILLÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, SE EI OLE ELÄMÄÄ NÄKEVÄ, vaan Jumalan viha PYSYY HÄNEN PÄÄLLÄNSÄ."
Joh. 4:14
mutta JOKA JUO SITÄ VETTÄ, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan SE VESI, jonka minä hänelle annan, TULEE hänessä sen veden LÄHTEEKSI, joka KUMPUAA IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN".
Joh. 4:36
Jo nyt saa leikkaaja palkan ja KOKOAA HEDELMÄÄ IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, että kylväjä ja leikkaaja saisivat yhdessä iloita.
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt KUOLEMASTA ELÄMÄÄN.
Joh. 6:40
Sillä minun Isäni TAHTO on SE, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO häneen, on IANKAIKKINEN ELÄMÄ; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Joh. 6:47
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, SILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Joh. 6:51
Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku SYÖ TÄTÄ leipää, HÄN ELÄÄ IANKAIKKISESTI. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman ELÄMÄN PUOLESTA."
Joh. 6:58
Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja KUOLIVAT; joka tätä leipää syö, SE ELÄÄ IANKAIKKISESTI."
Joh. 6:68
Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? SINULLA ON IANKAIKKISEN ELÄMÄN SANAT;
Joh. 10:28
Ja minä ANNAN heille IANKAIKKISEN ELÄMÄN, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
Joh. 12:25
Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on SÄILYTTÄÄ SEN IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Joh. 12:34
Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus PYSYY IANKAIKKISESTI; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"
Joh. 12:50
Ja minä tiedän, että HÄNEN KÄSKYNSÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
Joh. 17:2
koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että HÄN ANTAISI IANKAIKKISEN ELÄMÄN KAIKILLE, jotka sinä olet hänelle antanut.
Joh. 17:3
Mutta TÄMÄ ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ, että he TUNTEVAT SINUT, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Ap. t. 13:46
Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ETTEKÄ KATSO ITSEÄNNE MAHDOLLISEKSI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
Ap. t. 13:48
Sen kuullessansa pakanat iloitsivat ja ylistivät Herran sanaa ja uskoivat, kaikki, jotka olivat SÄÄDETYT IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN.
Room. 5:21
että niinkuin synti on hallinnut KUOLEMASSA, samoin ARMOKIN HALLITSI VANHURKAUDEN KAUTTA IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, KAUTTA.
Room. 6:22
Mutta nyt, kun OLETTE SYNNISTÄ VAPAUTETUT ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, ON teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen LOPPU ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Room. 6:23
Sillä synnin PALKKA ON KUOLEMA, mutta Jumalan ARMOLAHJA ON IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
1. Tim. 1:16
Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, ITSELLENSÄ IANKAIKKISEKSI ELÄMÄKSI.
1. Tim. 6:12
Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus, TARTU KIINNI IANKAIKKISEEN ELÄMÄÄN, johon olet KUTSUTTU ja johon hyvällä tunnustuksella olet TUNNUSTAUTUNUT monen todistajan edessä.
Tit. 1:2
apostoli sen IANKAIKKISEN ELÄMÄN TOIVON perusteella, jonka Jumala, joka ei VALHETTELE, on LUVANNUT ENNEN IKUISIA AIKOJA -
Tit. 3:7
että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta TULISIMME IANKAIKKISEN ELÄMÄN PRILLISEKSI TOIVON MUKAAN.
Hepr. 9:12
meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan OMAN VERENSÄ KAUTTA KERTA kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja SAI AIKAAN IANKAIKKISEN LUNASTUKSEN.
Hepr. 9:14
kuinka paljoa enemmän on Kristuksen VERI, hänen, joka IANKAIKKISEN HENGEN kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme KUOLLEISTA TEOISTA palvelemaan ELÄVÄÄ JUMALAA!
Hepr. 9:15
Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen KUOLEMANSA on tapahtunut LUNASTUKSEKSI ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, JOTKA OVAT KUTSUTUT, SAISIVAT LUVATUN IANKAIKKISEN PERINNÖN.
Hepr. 13:20
Mutta rauhan Jumala, joka on KUOLLEISTA NOSTANUT HÄNET, joka IANKAIKKISEN LIITON VEREN KAUTTA on se suuri lammasten paimen, meidän Herramme Jeesuksen,
1. Joh. 2:25
Ja tämä on se LUPAUS, minkä hän on meille LUVANNUT: IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
1. Joh. 5:13
Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka USKOTTE Jumalan Pojan nimeen, TIETÄÄKSENNE, ETTÄ TEILLÄ on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
1. Joh. 5:20
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja ANTANUT MEILLE YMMÄRRYLSEN, TUNTEAKSEMME sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. HÄN ON TOTINEN JUMALA ja IANKAIKKINEN ELÄMÄ.EPÄUSKON PUOLUSTELUA
Kymmenittäin raamatunlauseita - irrallisia - sieltä täältä, ilman asiayhteyttä edes toisiinsa. Saati että olisi kerrottu minkälaisesta asiayhteydestä ne on poistettu. Epäusko noin nostaa päätään.
On siinä kiusanhengetkin mukana, sillä enhän minä ole koskaan käyttänyt tuota "ikuisen piinan" sanaa. Vain Raamatun sanoja käytän, kun vaikkapa iankaikkisesta rangaistuksesta opetan.
Ei voisi olla oikeudenmukaista Jumalaa ilman rankaisevaa Jumalaa. Laki tuli väliin, jotta ihminen oppisi tajuamaan se tosiasian, että myös pahalla on seuraamus, eikä vain hyvällä. Ystäviä täällä maailmassa saa joka foorumilta, kun opettaa, ettei Jumala välitä, vaikka kuinka paljon Hänen lapsiaan kiusattaisiin. Mutta siitä saa sielulleen vahingon.
Me emme tosin voi tuomita, mutta velvollisuutemme on opettaa, että hyvä Jla, joka antaa niin lusteen kuin vehnänkin kasvaa rakkautensa paisteessa - LOPUSSA kuitenkin seisoo tuomio.
TOISET JUHLII 1000 VUOTTA - TOISET HÄPEÄÄ SILLÄ VÄLIN
Raamattu puhuu tuhat vuotta kestävästä rangaistuksesta siinä paikassa, jonne saatana on sidottu enkeleineen ja väärine profeettoineen.
Entäs sitten? Tuleeko sitten ikuiselle sielulle vain haihtuminen olemattomaksi vai jatkuuko rangaistus siellä tulijärvessä, jonne saatana sitten lopullisesti heitetään?
Ilm 20:7-10 - "Aina ja ikuisesti"
Saatanan lopullinen tappio
7 Kun tuhat vuotta tulee täyteen, päästetään Saatana vankilastaan,
8 ja se lähtee liikkeelle, kiertää maan neljä kolkkaa ja johtaa kansat harhaan. Se eksyttää niin Gogin kuin Magogin ja kokoaa kansat sotaan, ja joukkoja on kuin meren rannalla hiekkaa. [Hes. 38:8,9; Ilm. 16:14].
9 Ne nousevat maan tasangolle ja saartavat pyhien leirin ja rakastetun kaupungin. Mutta taivaasta iskee tuli, ja se tuhoaa ne kaikki. [Ps. 78:68, 87:2 | 2. Kun. 1:10,12; Luuk. 9:54]
10 Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti. [Ilm. 13:11, 14:10,11, 19:20].
Koskeeko "aina ja ikuisesti" vain saatanaa elikkä pääsekö epäuskoisuutensa tähden tuomittu ihminen vähemmällä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931462
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138923- 85882
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?57873- 53806
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t255693Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10690Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58654Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä333651Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol73621