Hei,meille siis tulossa 3 lapsi.Ensimmäinen tuli kuukausi etukäteen (perätila ja todella kivulias/hankala synnytys) ja toinen meni 2 vko ylitse (todella helppo synnytys 2 tuntia ja kaikki ohi).
Nyt oltaisiin siis 35 rkv ja olo on koko ajan,että varmaan syntyy etukäteen....supistelee ja tuntuu kuin ois jo laskeutunutkin ja koko viikon tullut todella paljon valkovuotoa....pelkään tässä nyt vaan,että mitenkäs ne pienokaisen keuhkot tässä vaiheessa on kehityksestä kesken ja jos syntyisi pian,niin kauanko joutuu olemaan sairaalassa lastenosastolla.Torstaina ois lääkäri aika ja tietty sillä saan jotain tietoa,mutta jotenkin vaan jännittää koko ajan....voihan toki olla niinkin,että nyt kun oikeen jännittää,niin ylitse menee ;-))
Tuo vanhempi 4 v poika vaan kanssa huolestuttaa,kun joka ilta ennen nukahtamistaan on huolissaan siitä koska joudun sairaalaan ja itkee ettei jää kotiin nukkumaan ilman minua,meillä kun on muutenkin hankaluuksia vanhemman pojan kanssa...ei jää mihinkään ilman minua ;-(((....tämäkin ehkä siitä johtuvaa kun mies muutenkin aina viikot poissa työnsä puolesta....tälläkin hetkellä ulkomailla,että sekin vielä painaa mieltä,ettei nyt vaan vielä syntyisi ;-)).
Kiitos etukäteen vastanneille....ja hyvää syksyn jatkoa ;-))
synnytys 35 rkv,miten vauveli selviää??
6
4252
Vastaukset
- sanottiin
sairaalassa että viikon 35 jälkeen voi lapsi syntyä kun jouduin viikolla 32 sairaalaan sisään,kohdunsuu auki ja lapsi laskeutunut ja kiinnittynyt,supistuksia tuli 10min. välein kokoajan ja vuosin jo verta kohdunsuulta.Sain tiputuksessa lääkettä ja keuhkoja kehittävän ruiskeen.
Luulin olevani varma ettei lapsi pysy sisällä lähellekkään laskettua aikaa mutta nyt olen viikolla 38 ja supistuksia on ollut siitä viikolta 32 asti mutta on silti edelleen pysynyt sisällä.
Nyt sitä rupeaa jo toivomaan että tulisikin,ensin väkisin pidetään sisällä ja sitten kun sais ihan luvan kanssa tulla niin ei varmana tule.
Minun tuurilla menee vielä ylikin :)
Sanot lääkärissä ajatuksistasi ja jos huomaavat että kohdunsuun tilanne on semmoinen että saattaa tulla jo nyt niin laittavat kyllä sitten varmaan sinullekkin sen keuhkoja kehittävän ruiskeen mutta tosiaan minulle sanottiin että viikola 35 on jo ok tulla että ei ilmeisesti tarvitse edes mihinkään lastenosastolle enää laittaa koska minun synnytyssairaalassa ei ole edes lastenosastoa vaan olisivat ambulanssilla kiikkuttaneet minut naistenklinikalle jos olisi tullut ennen viikkoa 35 ja lapsi olisi sitten mennyt keskoshoitoon lastenklinikalle.- gyne
ei (yliopistosairaaloissa) enää estellä vauvan syntymää jos päättää syntyä, koska riskit vastasyntyneen kannalta ovat varsin pienet (etenkin jos syntyy alakautta). Vauvaa saatetaan joutua seurailemaan osastolla lämmönsäätelyn ja syömisen onnistumisen varmistamiseksi, mutta ennenaikaisuuden takia harva vaatii minkään sortin tehohoitoa. Keuhkoja kypsyttävästä kortisonipiikityksestäkään ei tutkimusten mukaan ole enää tuon ajankohdan jälkeen mitään etua. Pienemmissä yksiköissä niitä vaan tupataan pistelemään "varmuuden vuoksi", ja usein synnytystä pyritään lykkäämään supistuksia estävin pistoksin ym. jos äiti jouduttaisiin muuten lähettämään isompaan synnytysyksikköön.
- 35-viikkoista
Minun lapsistani kaksi on syntynyt rv 35 3.
Molemmat painoivat yli 4 kg.
Toinen oli 3 vrk keskolassa verensokerin heittelyn ja takia, oli myös sinivalohoidossa.
Toinen oli pari viikkoa keskolassa hengityskoneessa, kun keuhkot eivät olleetkaan valmiit. Myös hän sai sinivalohoitoa bilirubiinin takia.
Kolmatta kun odotin, sanottiin sairaalassa jo n. rv 20, että tulee syntymään samoilla viikoilla.
Supisteluakin oli paljon, ja vauva painoi alas.
Loppua kohti supistelu väheni, ja kuinkas kävikään: meni viikon yli lasketun ajan! - rv34
Mulla kans sellanen olo,et pian syntyy. En tietenkään voi olla varma. Käveleminen on yhtä tuskaa (jo parin metrin matka), sängyssä ei meinaa saada itseään käännettyä ja alavatsalla on kumma painon tunne. Myös valkovuoto lisääntynyt huomattavasti. Esikoinen syntyi rv37.
Siskon lapsi syntyi rv34 jtkn. Viikon oli lastenosastolla,kun ei syönyt riittävästi. Sekin johtui siitä,että syöttö ajat oli ihan kummalliset. Heti alkoi syöminen sujua ja painoa tulla,kun pääsivät kotiin.
Minulle lääkäri sanoi,että jos on 34 viikkoa täynnä,niin hyvä on ja silloin ei (yliopistollisissa) sairaalassa enää estellä vauvan syntymää. Pienissä sairaaloissa raja on 36 viikkoa. Siskoni piti synnyttää pienessä sairaalassa,mutta hänet lähetettiin yliopistolliseen ilman,että edes yritettiin estellä.
Kirjoittakaa kokeneet ihmeessä lisää tänne! Luen minäkin mielelläni,kun tämä asia nyt on meillä ajankohtainen.:)- 35+1
Lapsukainen otti ja syntyi vaikean raskauden päätteeksi tuona ajankohtana (2355g 45cm) ja sain onneksi pitää hänet koko ajan vierihoidossa! Valohoitoa sai 2vrk ja ties mitä kokeita tehtiin jalkapohjat verillä ja mustelmilla, mutta kaikki meni onneksi muuten hyvin. Sairaalassa vierähti 8 päivää ja sitten lähdettiin molemmat samaan aikaan kotiin.
Että kovin yksilöllistä näyttää olevan näillä meidän pikkuisilla tämä keuhkojen yms. kehittyminen.
Onnea matkaan kaikille teille, joilla saattaa vauveli putkahtaa maailmaan ennen aikojaan!! - 35+1
35+1 kirjoitti:
Lapsukainen otti ja syntyi vaikean raskauden päätteeksi tuona ajankohtana (2355g 45cm) ja sain onneksi pitää hänet koko ajan vierihoidossa! Valohoitoa sai 2vrk ja ties mitä kokeita tehtiin jalkapohjat verillä ja mustelmilla, mutta kaikki meni onneksi muuten hyvin. Sairaalassa vierähti 8 päivää ja sitten lähdettiin molemmat samaan aikaan kotiin.
Että kovin yksilöllistä näyttää olevan näillä meidän pikkuisilla tämä keuhkojen yms. kehittyminen.
Onnea matkaan kaikille teille, joilla saattaa vauveli putkahtaa maailmaan ennen aikojaan!!Ai niin, imemistekniikkaa meidän tyttö ei hallinnut vielä, joten pullosta piti maito antaa. Imetys oli kielletty, kun vauvan voimat olivat poissa bilirubiinien ja matalan verensokerin takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803