MYÖS ruumis nousee ylös!

>>> Yksinkertainen
Kirjoittanut: totuus.. 4.9.2007 klo 06.38

Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon teidän koko olemuksenne, henkenne sielumme ja ruumiimme.

Tuohan tarkoittaa koko ihmistä, Kun Jumala puhalsi elämän hengen ihmiseen, niin silloinhan hän sai tuon sielun hengen ja elävän ruumiin, ja kun kuolee niin on vain kuollut ruumis, joka haudataan ja on haudassa niin kauan kunnes Jeesus herättää,

Se on totta että maasta sinä olet tullut ja maaksi sinä olet jälleen tuleva kunnes Herra Jeesus sinut herättää viimeisenä päivänä.

13

270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaan sinä

olet nyt ihan väärässä!

Ei ole ollut adventisti se kirjoittaja, tai sitten sinä muuttelet itse sen kirjoituksen. Adventistit nimenomaan uskovat niinkuin Paavali sanoi, että ihminen KOKONAISUUDESSAAN NUKUU kuoleman unta tiedottomassa tilassa, kunnes:

"JEESUS KRISTUS ON HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ HERÄTTÄVÄ."

Jeesus tekee kaikki ihmiset eläviksi kerran jälleen. Ihminen on kokonaisuus, johon kuuluu ruumis, sielu ja henki, raamatunsana sanookin:

"Ja niin IHMISESTÄ tuli elävä sielu"!

Ei siis ihmiseen!

Sielu ei elä erillistä elämää ilman ruumista ja henkeä, vaan se on kokonaisuus.

Ihminen on joko elävä, tai kuollut sielu. Kuolleet sielut EIVÄT OLE TETOISESSA TILASSA.

Lue saarnaajasta miten kuolleiden on.

Apostoli Paavali myöskin lohdutti niitä, joilta oli kuollut omaisia, kertomalla miten poisnukkuneiden on. He nukkuvat, Jeesus Kristus on heidät viimeisenä päivänä herättävä. Jeesus sanoi Lasaruksestakin, että hän nukkuu, minä herätän hänet.

• halitoosi perisi iankaikkis...

Mitähän sinä Antti haluat sanoa?
      Kyllä tuolla kirkon sivuilla on selvä sana, että voisit lukea ennen kirjoitustasi.
      http://www.adventtikirkko.fi/opetus/kuolema.htm

pieni leike
      Kristuksen ylösnousemus. Vanhurskaiden kuolleiden ylösnousemus kuolemattomuuteen on läheisessä suhteessa Kristuksen ylösnousemukseen, koska ylösnoussut Kristus lopulta herättää kuolleet (Joh. 5:28,29).

2. Ruumiillinen ylösnousemus. Se Kristus, joka tuli ulos haudasta, oli sama Jeesus, joka eli täällä lihassa. Nyt hänellä oli kirkastettu ruumis, mutta se oli edelleen todellinen ruumis. Se oli niin todellinen, että toiset eivät edes huomanneet mitään eroa (Luuk. 24:13 - 27; Joh. 20:14 - 18).

jne.

Vai tarkoititko, että uudessa maassa Antin halitoosi on entisenä?
      Mielestäni liha ei tämmöisenä peri taivasten valtakuntaa, kyllä pieni muutos on tapahduttava.
      Vai miksi väittänet muuta?

No mennään nukkumaan. Hyvää yötä.

• Ei minkäänlaista ristiriitaa ole minun kirjoitukseni ja luterilaisen kirkon sivuilal esitetysn opetuksen välillä. Vika on vain siinä, että sinä tahdot, välillä taas nimettömäksi tekeytyen, kiusata Jumalan lasta.

Joudun tuollaisten kiusanhenkien vuoksi kokemaan ihan samaa vainoa kuin Jeesus ja Job.

LUNASTETUN KÄRSINYS

Tee sovinto Jumalan kanssa, Job 22:21-30

21 Tee sovinto Jumalan kanssa, Job, elä hänen tahtonsa mukaan, niin saat jälleen onnen.
        22 Kun hän sinua opettaa, kuule häntä, talleta sydämeesi hänen sanansa.
        23 Jos palaat Kaikkivaltiaan luo, hän nostaa sinut jälleen. Jos karkotat vääryyden talostasi, [Job 11:14]

24 jos puhdas kulta on sinulle pelkkää tomua ja Ofirin kulta vain puron kiviä
        25 -- onhan Kaikkivaltias sinun aarteesi, kaikkea kultaa ja hopeaa arvokkaampi --
        26 silloin Kaikkivaltias antaa osaksesi ilon, saat kohottaa kasvosi Jumalaa kohden. [Ps. 37:4; Jes. 58:14]

27 Sinä rukoilet häntä, ja hän kuulee sinua, ja sinä saat uhrata hänelle sen minkä olet luvannut. [Job 12:4; Ps. 91:15 | Ps. 22:26]
        28 Mihin tahansa ryhdytkin, se onnistuu, valo loistaa sinun teilläsi.
        29 Sen, joka kerskuu, hän painaa maahan, mutta nöyrän hän nostaa. [Sananl. 3:34; Jaak. 4:10; 1. Piet. 5:5]
        30 Syyllisenkin Jumala voi pelastaa. Jos sinulla on puhtaat kädet, saat varmasti avun.

Kun nuo tekopyhät sielunhoitajat eivät kykene sovintoa Jobin kanssa tekemään - Jumala itse tekee sovinnon Jobin kanssa, jota turhaan syytettiin:

Herran sanat Jobin ystäville - Job 42:7-10 :

7 Kun Herra oli puhunut Jobille, hän sanoi temanilaiselle Elifasille: "Minä olen vihastunut sinuun ja kahteen kumppaniisi, sillä te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job.

8 Ottakaa siis seitsemän sonnia ja seitsemän pässiä, menkää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa hyvitykseksi omasta puolestanne polttouhri. Palvelijani Job rukoilee teidän puolestanne, ja minä kuulen hänen rukouksensa. Näin minä säästän teidät rangaistukselta ja häpeältä, vaikka te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job." [1. Moos. 20:7; Job 22:30]
        9 Temanilainen Elifas, suahilainen Bildad ja naamalainen Sofar tekivät niin kuin Herra oli heitä käskenyt, ja Herra kuuli Jobin rukouksen.

10 Kun Job oli rukoillut ystäviensä puolesta, Herra käänsi hänen kohtalonsa. Herra antoi Jobille kaksin verroin kaikkea, mitä hänellä oli ennen ollut.

HYVÄN PAIMENEN OSA ON: KÄRSIMYS

Ps. 23 kertoo Hyvästä Paimenesta, jonka lampailta ei mitään puutu. Mutta Paimenen osa on toisenlainen. Jobia pidetään yhtenä Jeesuksen esikuvista, sillä hän todella koko Jumalan hylkäämistä jonkin aikaa, kaiketi 6-9 kk, syyttömästi. Sillä Jumala antoi saatanan häntä kiusata, aivan kuten Jeesustakin.

Jumala, miksi olet minut hylännyt? - Ps. 22.

1 Laulunjohtajalle. Niin kuin "Aamuruskon peura". Daavidin psalmi. (22:2) Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Minä huudan sinua avuksi, mutta sinä olet kaukana.
        2 (22:3) Jumalani, minä kutsun sinua päivisin, mutta sinä et vastaa. Yöt kaikki huudan saamatta rauhaa.
        3 (22:4) Sinä olet pyhä, sinä olet kuningas, sinulle soivat Israelin ylistysvirret.

4 (22:5) Sinuun ovat turvanneet isämme ennen. Sinuun he turvasivat ja pääsivät suojaan,
        5 (22:6) sinua he huusivat ja saivat avun, sinuun he luottivat eivätkä pettyneet.
        6 (22:7) Mutta minä olen maan mato, en enää ihminen, olen kansani hylkäämä, ihmisten pilkka. [Jes. 53:3]

7 (22:8) Kaikki ilkkuvat, kun minut näkevät, pudistavat päätään ja ivaavat minua: [Ps. 109:25; Mark. 15:29]
        8 (22:9) "Hän on turvannut Herraan, auttakoon Herra häntä. Herra on häneen mieltynyt, pelastakoon siis hänet!" [Ps. 37:5, 55:23; Sananl. 16:3; 1. Piet. 5:7 | Viis. 2:18-20; Matt. 27:43]
        9 (22:10) Herra, sinä minut päästit äitini kohdusta ja annoit minulle turvan äitini rinnoilla. [22:10,11: Jes. 49:1; Jer. 1:5; Gal. 1:15]

10 (22:11) Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi, sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen.
        11 (22:12) Älä ole kaukana nyt, kun hätä on lähellä eikä kukaan minua auta.
        12 (22:13) Sonnien laumat piirittävät minua, villit Basanin härät minut saartavat,

13 (22:14) kuin raatelevat pedot ne uhkaavat minua, kuin karjuvat leijonat, kita ammollaan.
        14 (22:15) Voimani valuu maahan kuin vesi, luuni irtoavat toisistaan. Sydämeni on kuin pehmeää vahaa, se sulaa rinnassani.
        15 (22:16) Kurkkuni on kuiva kuin ruukunsiru, kieleni on tarttunut kitalakeen. Maan tomuun sinä suistat minut kuolemaan!

16 (22:17) Koirien lauma saartaa minut, minut ympäröi vihamiesten piiri. Käteni ja jalkani ovat runnellut,
        17 (22:18) ruumiini luut näkyvät kaikki. Ilkkuen he katsovat minuun,
        18 (22:19) jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa. [Matt. 27:35; Mark. 15:24; Joh. 19:24]

19 (22:20) Herra, älä ole niin kaukana! Anna minulle voimaa, riennä avuksi!
        20 (22:21) Pelasta minut miekalta, pelasta henkeni koirilta,
        21 (22:22) pelasta minut leijonien kidasta, pelasta villihärkien sarvista!

22 (22:23) Silloin minä julistan nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä. [Hepr. 2:12]
        23 (22:24) Ylistäkää Jumalaa, te Herran palvelijat! Jaakobin suku, kunnioita häntä, palvele vavisten, Israelin kansa!
        24 (22:25) Ei hän halveksinut heikkoa eikä karttanut kurjaa, ei kääntänyt pois kasvojaan vaan kuuli, kun huusin.

25 (22:26) Sinua minä ylistän seurakunnan keskellä. Sinun palvelijoittesi edessä lunastan lupaukseni. [Ps. 50:14, 56:13, 65:2, 116:14]
        26 (22:27) Köyhät syökööt ja tulkoot kylläisiksi, Herraa etsivät ylistäkööt häntä! Olkoon teillä voimaa ja rohkeutta iäti!
        27 (22:28) Muistakoot maan kansat tämän teon ja kääntykööt hänen puoleensa. Kumartakoot häntä myös vieraat heimot, [Ps. 2:8 ]

28 (22:29) sillä Herran on kuninkuus! Hänen valtansa alla ovat kaikki kansat.
        29 (22:30) Vain häntä kumartakoot maan mahtavat, hänen eteensä langetkoot kaikki, jotka maan tomuun vaipuvat. He eivät voi elossa pysyä,
        30 (22:31) mutta ne, jotka heidän jälkeensä tulevat, saavat palvella Herraa. He kertovat hänestä lapsilleen,
        31 (22:32) ja vastedes syntyvälle kansalle he julistavat Herran hyvyyttä, sillä hän on tämän tehnyt.

• >>> http://www.adventtikirkko.fi/opetus/kuolema.htm

pieni leike
        Kristuksen ylösnousemus. Vanhurskaiden kuolleiden ylösnousemus kuolemattomuuteen on läheisessä suhteessa Kristuksen ylösnousemukseen, koska ylösnoussut Kristus lopulta herättää kuolleet (Joh. 5:28,29).

2. Ruumiillinen ylösnousemus. Se Kristus, joka tuli ulos haudasta, oli sama Jeesus, joka eli täällä lihassa. Nyt hänellä oli kirkastettu ruumis, mutta se oli edelleen todellinen ruumis. Se oli niin todellinen, että toiset eivät edes huomanneet mitään eroa (Luuk. 24:13 - 27; Joh. 20:14 - 18).

• JOKAINEN ADVENTISTI
        AnttiVKantola kirjoitti:

Ei minkäänlaista ristiriitaa ole minun kirjoitukseni ja luterilaisen kirkon sivuilal esitetysn opetuksen välillä. Vika on vain siinä, että sinä tahdot, välillä taas nimettömäksi tekeytyen, kiusata Jumalan lasta.

Joudun tuollaisten kiusanhenkien vuoksi kokemaan ihan samaa vainoa kuin Jeesus ja Job.

LUNASTETUN KÄRSINYS

21 Tee sovinto Jumalan kanssa, Job, elä hänen tahtonsa mukaan, niin saat jälleen onnen.
        23 Jos palaat Kaikkivaltiaan luo, hän nostaa sinut jälleen. Jos karkotat vääryyden talostasi, [Job 11:14]

25 -- onhan Kaikkivaltias sinun aarteesi, kaikkea kultaa ja hopeaa arvokkaampi --
        26 silloin Kaikkivaltias antaa osaksesi ilon, saat kohottaa kasvosi Jumalaa kohden. [Ps. 37:4; Jes. 58:14]

27 Sinä rukoilet häntä, ja hän kuulee sinua, ja sinä saat uhrata hänelle sen minkä olet luvannut. [Job 12:4; Ps. 91:15 | Ps. 22:26]
        29 Sen, joka kerskuu, hän painaa maahan, mutta nöyrän hän nostaa. [Sananl. 3:34; Jaak. 4:10; 1. Piet. 5:5]
        30 Syyllisenkin Jumala voi pelastaa. Jos sinulla on puhtaat kädet, saat varmasti avun.

Kun nuo tekopyhät sielunhoitajat eivät kykene sovintoa Jobin kanssa tekemään - Jumala itse tekee sovinnon Jobin kanssa, jota turhaan syytettiin:

7 Kun Herra oli puhunut Jobille, hän sanoi temanilaiselle Elifasille: "Minä olen vihastunut sinuun ja kahteen kumppaniisi, sillä te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job.

8 Ottakaa siis seitsemän sonnia ja seitsemän pässiä, menkää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa hyvitykseksi omasta puolestanne polttouhri. Palvelijani Job rukoilee teidän puolestanne, ja minä kuulen hänen rukouksensa. Näin minä säästän teidät rangaistukselta ja häpeältä, vaikka te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job." [1. Moos. 20:7; Job 22:30]
        9 Temanilainen Elifas, suahilainen Bildad ja naamalainen Sofar tekivät niin kuin Herra oli heitä käskenyt, ja Herra kuuli Jobin rukouksen.

10 Kun Job oli rukoillut ystäviensä puolesta, Herra käänsi hänen kohtalonsa. Herra antoi Jobille kaksin verroin kaikkea, mitä hänellä oli ennen ollut.

Ps. 23 kertoo Hyvästä Paimenesta, jonka lampailta ei mitään puutu. Mutta Paimenen osa on toisenlainen. Jobia pidetään yhtenä Jeesuksen esikuvista, sillä hän todella koko Jumalan hylkäämistä jonkin aikaa, kaiketi 6-9 kk, syyttömästi. Sillä Jumala antoi saatanan häntä kiusata, aivan kuten Jeesustakin.

1 Laulunjohtajalle. Niin kuin "Aamuruskon peura". Daavidin psalmi. (22:2) Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Minä huudan sinua avuksi, mutta sinä olet kaukana.
        2 (22:3) Jumalani, minä kutsun sinua päivisin, mutta sinä et vastaa. Yöt kaikki huudan saamatta rauhaa.
        3 (22:4) Sinä olet pyhä, sinä olet kuningas, sinulle soivat Israelin ylistysvirret.

4 (22:5) Sinuun ovat turvanneet isämme ennen. Sinuun he turvasivat ja pääsivät suojaan,
        5 (22:6) sinua he huusivat ja saivat avun, sinuun he luottivat eivätkä pettyneet.
        6 (22:7) Mutta minä olen maan mato, en enää ihminen, olen kansani hylkäämä, ihmisten pilkka. [Jes. 53:3]

7 (22:8) Kaikki ilkkuvat, kun minut näkevät, pudistavat päätään ja ivaavat minua: [Ps. 109:25; Mark. 15:29]
        8 (22:9) "Hän on turvannut Herraan, auttakoon Herra häntä. Herra on häneen mieltynyt, pelastakoon siis hänet!" [Ps. 37:5, 55:23; Sananl. 16:3; 1. Piet. 5:7 | Viis. 2:18-20; Matt. 27:43]
        9 (22:10) Herra, sinä minut päästit äitini kohdusta ja annoit minulle turvan äitini rinnoilla. [22:10,11: Jes. 49:1; Jer. 1:5; Gal. 1:15]

10 (22:11) Syntymästäni saakka olen ollut sinun varassasi, sinä olet ollut Jumalani ensi hetkestä alkaen.
        12 (22:13) Sonnien laumat piirittävät minua, villit Basanin härät minut saartavat,

13 (22:14) kuin raatelevat pedot ne uhkaavat minua, kuin karjuvat leijonat, kita ammollaan.
        14 (22:15) Voimani valuu maahan kuin vesi, luuni irtoavat toisistaan. Sydämeni on kuin pehmeää vahaa, se sulaa rinnassani.
        15 (22:16) Kurkkuni on kuiva kuin ruukunsiru, kieleni on tarttunut kitalakeen. Maan tomuun sinä suistat minut kuolemaan!

16 (22:17) Koirien lauma saartaa minut, minut ympäröi vihamiesten piiri. Käteni ja jalkani ovat runnellut,
        18 (22:19) jakavat vaatteeni keskenään ja heittävät puvustani arpaa. [Matt. 27:35; Mark. 15:24; Joh. 19:24]

22 (22:23) Silloin minä julistan nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä. [Hepr. 2:12]
        23 (22:24) Ylistäkää Jumalaa, te Herran palvelijat! Jaakobin suku, kunnioita häntä, palvele vavisten, Israelin kansa!
        24 (22:25) Ei hän halveksinut heikkoa eikä karttanut kurjaa, ei kääntänyt pois kasvojaan vaan kuuli, kun huusin.

25 (22:26) Sinua minä ylistän seurakunnan keskellä. Sinun palvelijoittesi edessä lunastan lupaukseni. [Ps. 50:14, 56:13, 65:2, 116:14]
        26 (22:27) Köyhät syökööt ja tulkoot kylläisiksi, Herraa etsivät ylistäkööt häntä! Olkoon teillä voimaa ja rohkeutta iäti!
        27 (22:28) Muistakoot maan kansat tämän teon ja kääntykööt hänen puoleensa. Kumartakoot häntä myös vieraat heimot, [Ps. 2:8 ]

29 (22:30) Vain häntä kumartakoot maan mahtavat, hänen eteensä langetkoot kaikki, jotka maan tomuun vaipuvat. He eivät voi elossa pysyä,
        30 (22:31) mutta ne, jotka heidän jälkeensä tulevat, saavat palvella Herraa. He kertovat hänestä lapsilleen,
        31 (22:32) ja vastedes syntyvälle kansalle he julistavat Herran hyvyyttä, sillä hän on tämän tehnyt.

uskoo ruumiin ylösnousemiseen, siihen että on vanhurskaiden ja vääräin ylösnousemus. Mutta ei siihen MAANPÄÄLISEEN tuhatvuotiseen valtakuntaan, vaan siihen, että Kristuksen vanhurskauttamat uskovat ovat TAIVAASA Kristuksen kanssa taivaassa siihen saakka kunnes tuhannen vuoden loputtua Kristus ja hänen omansa laskeutuvat "uudessa Jerusalemissa" alas taivaasta ja sitten tapahtuu Jumalattomien herättäminen. Lue jos tahdot tämä linkki, niin tiedät miten uskomme, niin ei tarvitse "korvakuulolta" tuomita, eikä puhua omiaan toisista Kristuksen lunastamista!
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000028881820

• halitoosi ei peri ikuisuutta.
        AnttiVKantola kirjoitti:

Ei minkäänlaista ristiriitaa ole minun kirjoitukseni ja luterilaisen kirkon sivuilal esitetysn opetuksen välillä. Vika on vain siinä, että sinä tahdot, välillä taas nimettömäksi tekeytyen, kiusata Jumalan lasta.

LUNASTETUN KÄRSINYS

En kiusaa sinua ja teksti piti olla asiallinen, vahinko, että koet ns. vainon ajatusta.
        En enää paljonkaan viitsi panna nimeäni mihinkään, koska sillä ei ole merkitystä, vaan Jumalan sanalla.
        Siinä on se painoarvo.
        No laitan nyt eri tekstinä sinulle vastauksen.

Tuo sana halitoosi, ei ole pilkka, vaan toteamus elävästä elämästä, mikä ei ole nyt perille menevää meissä. Täällä ajassa vain meidän osa, eli rakkaalleni olen todennut, että olen hänen halitoosinsa. Näin se on. . mutta jatketaan. lue sitten tuo tekstini.

• se halitoosi ei peri.
        AnttiVKantola kirjoitti:

>>> http://www.adventtikirkko.fi/opetus/kuolema.htm

pieni leike

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen poikansa, jottei y.k.s.i.k.ä.ä.n.. joka häneen uskoo .s.a.i.s.i.. iankaikkisen elämän.. ((ei muuten saada.. tätä lupausta ole annettu epäuskoiselle lupausta elämään syntisen ikuista elämää..)).

Jumala itse sanoi siellä paratiisissa..
        1 Moos 3:22 Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja >>>--niin elä ikuisesti!"---ei ole> >elämää.< 54. Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, >on< --ikuinen elämä,-- ja >>>viimeisenä päivänä minä herätän hänet>poisnukkuneiden on,>ei toivoa ole.>>samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin >yhdessä< hänen kanssaan.>>Kristuksessa kuolleet>nousevat ylös ensin; >>temmataan yhdessä heidän kanssaan>>pelastaakseen ne, jotka häntä odottavat.

• JOKAINEN ADVENTISTI kirjoitti:

uskoo ruumiin ylösnousemiseen, siihen että on vanhurskaiden ja vääräin ylösnousemus. Mutta ei siihen MAANPÄÄLISEEN tuhatvuotiseen valtakuntaan, vaan siihen, että Kristuksen vanhurskauttamat uskovat ovat TAIVAASA Kristuksen kanssa taivaassa siihen saakka kunnes tuhannen vuoden loputtua Kristus ja hänen omansa laskeutuvat "uudessa Jerusalemissa" alas taivaasta ja sitten tapahtuu Jumalattomien herättäminen. Lue jos tahdot tämä linkki, niin tiedät miten uskomme, niin ei tarvitse "korvakuulolta" tuomita, eikä puhua omiaan toisista Kristuksen lunastamista!
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000028881820

MIKSI SITTEN opinkappaleisiin ei ole uskallettu laittaa uskoa uskovan ruumiin ylösnousemiseen - jos kerran "jokainen adventisti uskoo ruumiin ylösnousemiseen"?
        Ja mikseivät adv.pastorit omalla nimellään esiintyen voi foorumilla vahvistaa, että "uskon ruumiin ylösnousemiseen"? Onhan täällä moni adventisti kiistänyt ruumiin ylösnousemisen.

MIKSI ei koko Raamattua voida uskoa adventismissa?
        Kirjoitat, ettei kukaan adventisti usko Ilmestyskirjan 20. luvussa ja Sak 14 ynnä lähes kaikissa profeetoissa esitettyyn 1000-vuotiseen rauhanaikaan.

Oikeudenmukaisuudesta kuitenkin kovasti paasaatte - eikö sitten olisi oikein, että viimeiset tulisivat ensimmäisiksi ja ensimmäiset viimeisiksi.
        Että vainottu kristillisyys ja vainottu israelilaisuus saa lopussa LUVATTUNA YHTENÄ LAUMANA toteuttaa vanhurskasta vaellusta, ilman kiusaajaa!

"Kunnes tuhannen vuoden lopussa...", sanot itsekin.
        Miksi ei sitten olisi kyse siitä 1000 vuodesta, josta RAAMATTU puhuu. Ette aki te jehovalaisten tuhatvuotiseen usko?

Just joo. Niinhän linkistänne käy ilmi, että ette usko tuhatvuotiseen - miksi sitten sanot, että valehtelen? Mutta te sanotte Jumalaa valehtelijaksi, kun uskotte vain siihen uuteen, taivalliseen Jerusalemiin - ettekä lainkaan tähän näkyvään!

SILLÄ Sak 14:21 ja moni muu profeetta puhuu temppelistä siellä vanhurskaassa valtakunnassa.
        Sensijaan puhuttaessa uudesta maasta, uusista taivaista ja uudesta Jerusalemsta - korostetaan Sanassa, ettei siellä ole lainkaan temppeliä eikä aurinkoakaan. Niitä ei tarvita, sillä onhan kyse taivaallisista.

ON SIIS maallisen Jerusalemin voitonpäivä tulossa (1000 vuotta, temppeleineen, lehtimajanjuhlineen, sapatteineen. Ja on taivaallinen Jerusalem, joka ylhäältä lasketaan, ilman temppeliä.

TUHAT VUOTTA "VANHURSKAUTTA, ILOA JA RAUHAA PYHÄSSÄ HENGESSÄ"!

Sak 14. luku Herran päivä - tuhat vuotta

1 Jerusalem, Herran päivä on jo lähellä! Sinä päivänä sinut ryöstetään tyhjäksi, ja saalis jaetaan muuriesi sisällä.
        2 Minä kokoan kaikki kansat taistelemaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, puolet kaupungin asukkaista viedään vieraaseen maahan. Mutta jäljelle jääneitä ei tuhota.

3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
        4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
        5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]

6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.
        7 Kerran tulee aika -- milloin, sen Herra tietää -- jolloin yö on kirkas kuin päivä eikä ilta enää pimene. [Ilm. 21:25]
        8 Silloin virtaavat Jerusalemista elämää antavat vedet. Puolet niistä juoksee itäiseen mereen, puolet läntiseen mereen kesät ja talvet, ehtymättä. [Hes. 47:1; Joel 4:18; Ilm. 22:1]

9 Sinä päivänä Herra on oleva koko maanpiirin kuningas. Hän on oleva yksi ja ainoa Jumala ja hänen nimensä ainoa, jota avuksi huudetaan. [Mal. 1:11]
        10 Koko maa Jerusalemin ympärillä Gebasta etelään, Rimmoniin saakka, on muuttuva tasangoksi. Mutta Jerusalem kohoaa korkealla, ja siellä asutaan niin kuin ennen. Kaupunki tulee ulottumaan Benjamininportilta entiselle Kulmaportille asti ja Hananelintornilta kuninkaan viininpuristamolle saakka. [Ps. 48:3; Jes. 2:2; Miika 4:1 | Jer. 31:38]
        11 Mikään ei enää uhkaa Jerusalemia. Siellä saadaan elää turvassa. [Mal. 3:24]

12 Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.
        13 Sinä päivänä Herra saattaa heidät täyteen sekasortoon. He käyvät käsiksi toinen toiseensa, nostavat käden toistaan vastaan.
        14 Silloin Juuda taistelee Jerusalemin rinnalla, ja ympärillä asuvien kansojen rikkaudet kootaan saaliina yhteen: kultaa, hopeaa ja vaatteita suuret määrät.

15 Sama vitsaus on kohtaava hevosia, muuleja, kameleita ja aaseja, kaikkia eläimiä, jotka ovat noissa leireissä.
        16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. [Jes. 66:23]
        17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa sadetta. [Jes. 5:6]

18 Jos egyptiläiset eivät lähde matkaan ja tule Jerusalemiin, niin hekään eivät saa sadetta. Sen sijaan Herra lyö heitä vitsauksella, niin kuin hän lyö muitakin kansoja, jos ne eivät tule lehtimajanjuhlaan.
        19 Tämä olkoon rangaistuksena egyptiläisille ja kaikille kansoille, jotka eivät saavu viettämään lehtimajanjuhlaa.
        20 Silloin on hevosten kulkusissa kirjoitus: "Herralle pyhitetty." Ja Herran temppelin padat ovat yhtä pyhät kuin alttarin edessä olevat vihmontamaljat. [2. Moos. 28:36]

21 Jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle. Ihmiset, jotka tulevat uhraamaan, voivat keittää niissä uhrilihaa. Silloin ei kukaan enää käy kauppaa Herran Sebaotin temppelissä. [Hes. 44:7; Joel 4:17 | Mark. 11:15,16].

• lasket luikuria???

Perusopinkohdat - Kuolema ja ylosnousemus

Perusluonteiset opinkohdat 26
      KUOLEMA JA YLÖSNOUSEMUS

Synnin palkka on kuolema. Mutta Jumala, joka yksin on kuolematon, suo ikuisen elämän lunastetuilleen. Siihen asti kuolema merkitsee kaikille ihmisille tiedottomuuden tilaa. Kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, ylösnousseet samoin kuin hänen tullessaan elossa olevat vanhurskaat kirkastetaan ja temmataan Herraansa vastaan. Toinen eli jumalattomien ylösnousemus tapahtuu tuhat vuotta myöhemmin.

• Perusopinkohdat - Kuolema ja ylosnousemus

>>> KUOLEMA JA YLÖSNOUSEMUS

Synnin palkka on kuolema. Mutta Jumala, joka yksin on kuolematon, suo ikuisen elämän lunastetuilleen. Siihen asti kuolema merkitsee kaikille ihmisille tiedottomuuden tilaa. Kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, ylösnousseet samoin kuin hänen tullessaan elossa olevat vanhurskaat kirkastetaan ja temmataan Herraansa vastaan. Toinen eli jumalattomien ylösnousemus tapahtuu tuhat vuotta myöhemmin.

• yxs vaan.
        AnttiVKantola kirjoitti:

Perusopinkohdat - Kuolema ja ylosnousemus

>>> KUOLEMA JA YLÖSNOUSEMUS

>>>>>>> Tiedottomuuden tilassa" ...hmm - kun uskovat ja israelilaiset juhlivat rauhaa 1000 vuotta, niin saavatko muka jumalattomat viettää täydellistä "sapattia" sillä välin? - "tiedottomuduen tilaa".

• UnaFortuna

sinun olevan erittäin köyhä hengellisesti ja ylen pienellä tiedolla varustettu. Ethän sinä ymmärrä ihan yksikertaisia Kristuksen opin alkeita. Jää hyvästi sinä erinomainen ajattelia? Pyhittäköön sinun oma ymmärryksesi sinut kokonaan

• Vai olet havainnut, että minä olen hengellisesti köyhä! Olen aivan imarreltu niistä sanoistasi.

Matt. 5:3
        "Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. [Ps. 40:18; Jes. 57:15, 61:1, 66:2; Jaak. 2:5].

Vieläpä olet senkin huomannut, että olen "ylen pienellä tiedolla varustettu". Pitää tuokin erinomaisesti paikkansa. Suurenmoisesti. Mieleni huojentuu tuosta, sillä kun paljon tutkii, tuntuu joskus että tietää liikaa, mutta se vain tuntuu.
        On niin helppo löytää Sanasta kieltoja ja estoja, mutta sehän on turhaa. Tieto vain paisuttaa entisstään, mutta rakkaus saa aikaan rakentavaa toimintaa.

1. Kor. 8:1
        Mitä sitten epäjumalille uhrattuun lihaan tulee, niin tiedämme, että meillä kaikilla on tieto. Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.

Kol 2:20-21
        20 Jos te olette Kristuksen kanssa kuolleet pois maailman alkeisvoimista, miksi te, ikäänkuin eläisitte maailmassa, sallitte määrätä itsellenne säädöksiä:
        21 "Älä tartu, älä maista, älä koske!"

1. Kor. 1:25-29

25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,

28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

Sinulta sensijaan ei tunnu mitään puuttuvan, mitään tietoa.

Ilm 3:17-18

17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1242
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      112
      659
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56