Uskon hedelmät ja hyvät teot.

uskis

Täällä on ollut paljon keskustelua hyvistä teoista, kuuliaisesta vaelluksesta, elämänparannuksesta jne. Ajattelinkin, jos voisimme rakentavasti keskustella aiheesta.

Ei pahalla, mutta toiveeni olisi, että tähän ketjuun osallistuisivat vain luterilaisen opin edustajat. Täällä on paljon ollut ns. menestysteologian kannattajia, ja heidän kantansa asioihin on tullut jo selväksi, sitä ei tarvitse kerrata. No, se oli minun toiveeni.

Joka tapauksessa. Mitä mieltä olette, siskot ja veljet: mehän tiedämme, että elämänparannus ja hyvät teot kuuluvat uskoon ja uskoon tulemiseen. Mutta mistä ne tulevat? Millaisia ne ovat?

Itse uskon ja ajattelen niin, että kun ihminen uskoo Jeesukseen syntiensä sovittajana, siitä syntyy rakkaus hänen sydämeensä. Sen vuoksi kristitty ei enää halua tieten tahtoen elää synnissä, vaikka onkin itsessään yhä joka solulta synnin turmelema. (siis ilman Kristusta, Jumalan edessähän ihminen on pyhä ja synnityön, kun turvautuu uskossa Vapahtajaan)

Uskon hedelmät eivät myöskään tule pakotettuina ja kuritettuina. Ne kasvavat ikään kuin automaattisesti ihmisessä, kun tämä uskoo Jeesukseen. Ihmisen ei oikeastaan itse tarvitse huolehtia näistä hedelmistä, kunhan hän pitää huolen siitä, että usko perustuu yksin Jeesuksn sovintotyöhän. Tämä valvominen tapahtuu Jumalan sanan tuntkimisessa ja rukouksessa. Jeesuksen omat palvelevat häntä ilolla ja mielellään, kuten kirjoitinkin jossain aikaisemmassa ketjussa.

25

1191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TuttiFrutti2

      Hyvä Uskis,

      Kysytään näiltä nyt suoraan:

      ENSIKSI
      "Minulla ei tunnu olevan hedelmiä, olenko uskossa"?

      TOISEKSI
      "Mitä minun on tehtävä, jotta hedelmiä tuntuisi olevan"?

      Jos eivät vastaa näihin väistelemättä, olkoot vaiti.

      • uskis

        Raamatussa kuvataan viimeistä tuomiota. Jeesus sanoo oikealla puolella oleville, eli niille, jotka ovat menossa taivaaseen jotenkin näin: "Olin nälkäinen ja te ruokitte minut. Olin alasti, ja te vaatetitte minut jne." Silloin oikealla puolella olleet kysyivät: "Herra, koska me näitä teimme?" He eivät siis tunteneet hedelmiään.

        Kristukseen uskova ihminen ei useinkaan tunne hyviä tekojaan, koska oikeastaan hän ei itse teekään niitä, vaan Jeesus, joka hänessä asuu. Onkin huolestuttavampaa, jos ihminen on hyvinkin selvillä hyvistö töistään ja uskon hedelmistään.

        Usko siis kaikki syntisi anteeksi. Usko, että olet pyhä ja puhdas juuri sellaisena kuin olet. Jeesus on kaiken tehnyt valmiiksi! (myös uskon hedelmät).


      • ..............
        uskis kirjoitti:

        Raamatussa kuvataan viimeistä tuomiota. Jeesus sanoo oikealla puolella oleville, eli niille, jotka ovat menossa taivaaseen jotenkin näin: "Olin nälkäinen ja te ruokitte minut. Olin alasti, ja te vaatetitte minut jne." Silloin oikealla puolella olleet kysyivät: "Herra, koska me näitä teimme?" He eivät siis tunteneet hedelmiään.

        Kristukseen uskova ihminen ei useinkaan tunne hyviä tekojaan, koska oikeastaan hän ei itse teekään niitä, vaan Jeesus, joka hänessä asuu. Onkin huolestuttavampaa, jos ihminen on hyvinkin selvillä hyvistö töistään ja uskon hedelmistään.

        Usko siis kaikki syntisi anteeksi. Usko, että olet pyhä ja puhdas juuri sellaisena kuin olet. Jeesus on kaiken tehnyt valmiiksi! (myös uskon hedelmät).

        Myös vasemmalla puolella olevat kysyivät, koska jätimme tekemättä.

        Kumpikaan ei tuntenut samasta syystä ennen kuin Jeesus selitti mitä teoilla tarkoitettiin.

        Jos oikeana tuntomerkkinä on että ei tunne tekojaan, niin silloin myös vasemmalla puolella olevat täyttivät oikeat tuntomerkit.


      • ................

        "Minulla ei tunnu olevan hedelmiä, olenko uskossa"?

        Kaikilla elävillä ihmisillä on hedelmiä, hyviä tai huonoja.

        Hedelmistä puu tunnetaan, joten luettele tänne hedelmiä, niin sitten voimme katsoa tuleeko ne Saatanasta tai Jeesuksesta.

        Jos ei ole hedelmiä, niin sitten olet kuollut. Koetellaan oletko uskossa sitten kun luettelet tänne niitä hedelmiä.


      • uskis
        .............. kirjoitti:

        Myös vasemmalla puolella olevat kysyivät, koska jätimme tekemättä.

        Kumpikaan ei tuntenut samasta syystä ennen kuin Jeesus selitti mitä teoilla tarkoitettiin.

        Jos oikeana tuntomerkkinä on että ei tunne tekojaan, niin silloin myös vasemmalla puolella olevat täyttivät oikeat tuntomerkit.

        käsitän asian niin, että nämä vasemmalla puolella olleet luulivat tehneensä hyviä tekoja ja olivat tietoisia hedelmistään, ja siksi ihmettelivät, koska muka olivat jättäneet tekemättä.


      • uskis
        uskis kirjoitti:

        käsitän asian niin, että nämä vasemmalla puolella olleet luulivat tehneensä hyviä tekoja ja olivat tietoisia hedelmistään, ja siksi ihmettelivät, koska muka olivat jättäneet tekemättä.

        Selvitän siis vähän lisää tätä käsitystäni.

        Eli: mikä erottaa oikealla ja vasemmalla puolella olevat?

        Itse uskon, että oikealla puolella ovat ne, jotka tuntevat itsensä niin syntisiksi, että TARVITSEVAT Vapahtajaa. Usko on niin yksinkertainen asia, että lopultakaan ei ole kyse muusta kuin siitä, tarvitseeko ihminen edesvastaajan Jumalan edessä, vai kuvitteleeko kestävänsä yksin vanhurskaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä.

        Oikealla puolella ovat ne, jotka eivät täällä maan päällä ole tarvinneet Vapahtajaa, eivätkä ole huolineet Hänen valmistamastaan täydellisestä vanhurskaudesta, jota Jumala tarjoaa kaikille. He kuvittelevat pärjäävänsä omillaankin ja olevansa ihan taivaskelpoisia ilman Kristustakin.

        Näin uskon. Jumala minua armahtakoon, jos olen väärässä. "Herra, jos minun tieni on vaivaan vievä, vie minut oikealle tielle", rukoilen usein. Itse ainakin koen, että jos tie taivaaseen menee jotain muuta kautta kuin mitä edellä olen kirjoittanut, niin minulla ei olisi toivoakaan pääsystä taivaaseen. Siksi jätän ruumiini, sieluni ja kaiken mitä minulla on, Herralle Jeesukselle. Hänessä on minun kaikki toivoni ja elämäni Amen.


      • Esa T
        uskis kirjoitti:

        Selvitän siis vähän lisää tätä käsitystäni.

        Eli: mikä erottaa oikealla ja vasemmalla puolella olevat?

        Itse uskon, että oikealla puolella ovat ne, jotka tuntevat itsensä niin syntisiksi, että TARVITSEVAT Vapahtajaa. Usko on niin yksinkertainen asia, että lopultakaan ei ole kyse muusta kuin siitä, tarvitseeko ihminen edesvastaajan Jumalan edessä, vai kuvitteleeko kestävänsä yksin vanhurskaan ja kaikkitietävän Jumalan edessä.

        Oikealla puolella ovat ne, jotka eivät täällä maan päällä ole tarvinneet Vapahtajaa, eivätkä ole huolineet Hänen valmistamastaan täydellisestä vanhurskaudesta, jota Jumala tarjoaa kaikille. He kuvittelevat pärjäävänsä omillaankin ja olevansa ihan taivaskelpoisia ilman Kristustakin.

        Näin uskon. Jumala minua armahtakoon, jos olen väärässä. "Herra, jos minun tieni on vaivaan vievä, vie minut oikealle tielle", rukoilen usein. Itse ainakin koen, että jos tie taivaaseen menee jotain muuta kautta kuin mitä edellä olen kirjoittanut, niin minulla ei olisi toivoakaan pääsystä taivaaseen. Siksi jätän ruumiini, sieluni ja kaiken mitä minulla on, Herralle Jeesukselle. Hänessä on minun kaikki toivoni ja elämäni Amen.

        Kirves on jo laitettu puun juurelle, jos ensivuonnakaan ei ole hedelmää, niin puu hakataan pois.

        Raamattu kehoittaa meitä koettelemaan olemmeko uskossa. Siksi Jeesus sanookin, "hedelmistä puu tunnetaan."

        On monta tapaa tutkistella itseään, ja nähdä mitä hedelmiä itse jakaa ympäristölleen. Viisas tutkistelee itseään, niin silloin ei tule yllätyksiä viimeisellä tuomiolla.

        Jos lukee vaikka omia kirjoituksia, tai miettii jokaista sanaa joka tulee suusta, niin se kertoo mitä on sydämellä. "Suu puhuu sydämen kyllyydestä."

        Kun motiivina on rakkaus ilo rauha kärsivällisyy lempeys itsehillintä hyvyys yms. niin silloin hedelmät ovat niitä jotka tulevat Jumalasta.
        "Herra vaikuttaa meissä tekemisen ja tahtomisen."

        Jos taas huomaa omissa kirjoituksissa tai sanoissa vihaa kateutta piikittelyä solvaamista yms. niin silloin on parannuksen paikka. Muuten kirves alkaa karsimaan ja kovaa.

        Viisas tutkistelee itseään ja oppii silloin kun on opittavaa. "Herran pelko on kaiken viisauden alku."

        Kun lukee tällä keskustelusivulla olevia keskusteluja niin huomaa ettei ole montaakaan jotka koettelevat ja tutkistelevat itseään. Ei silloinkaan tunneta hyviä hedelmiä, jos niitä ei ole koskaan tehtykkään.

        Anteeksi saaminen on silloin oikeassa paikassa kun halutaan tehdä myös parannus, mutta muuten siitä ei ole mitään hyötyä.

        Hyvyys on yksi hengen hedelmistä, jota pitäisi myös tavoitella. Herra haluaisi että meistä kaikista näkyisi myös hyvyyden hedelmää, ja tätä hedelmää saamme kun tutkimme itseämme ja teemme parannuksen silloin kun sitä tarvitaan.

        Tarvitsemme synnintuntoa vain siihen että tiedämme mistä pitää tehdä parannus. Kun teemme myös parannuksen, eli luovumme synnistä, niin hyvyyden hedelmät tulevat samalla sekunnilla näkyviin.

        Näillä sivuilla usein puhutaan syntisyydestä, mutta ei ole aikomuskaan tehdä asialle mitään. Sen lisäksi että raamattu kehoittaa tutkistelemaan itseään, raamattu kehoittaa myös nuhtelemaan synnistä. Kun kaikki tekisimme näin, niin nämä sivut tulisivat oikein malli esimerkiksi Herran hyvyydestä.


    • mutta mutta...

      Kirjoitit:
      "Tämä valvominen tapahtuu Jumalan sanan tuntkimisessa ja rukouksessa. Jeesuksen omat palvelevat häntä ilolla ja mielellään, kuten kirjoitinkin jossain aikaisemmassa ketjussa. "

      Kuinka paljon kistinusko, muka Jeesuksen omana on Jumalaa tai/ja Jeesustakaan palvellut tappaessaan ja tapattaessaan olemassa olonsa aikana satoja miljoonia ihmisiä Jeesuksen seuraajista lähtien Paavalinsa tuella?
      Ja tappoivat Paavalinkin ettei raamatun väärentäminen paljastuisi Paavalinkin tekstien osalta paljastuisi...

      • teutatess

        Meidän ei tarvitse niin paljon pitää lukua noista raamatussa kerrotuissa sodista ja siellä kuolleista ihmisistä , koska JUMALA on aina tiennyt ilman meitäkin ketä ja koska tuhotaan , muista nyt että Hän siis JUMALA päättää, valitsee, ottaa taivaaseen ja kaikkivalta on Hänellä, ei meillä . Sitten mitä tulee JEESUKSEEN KRISTUKSEEN hän vain on pelastanut meidät kaikki JEESUKSEEN USKOVAT .


      • mutta mutta...
        teutatess kirjoitti:

        Meidän ei tarvitse niin paljon pitää lukua noista raamatussa kerrotuissa sodista ja siellä kuolleista ihmisistä , koska JUMALA on aina tiennyt ilman meitäkin ketä ja koska tuhotaan , muista nyt että Hän siis JUMALA päättää, valitsee, ottaa taivaaseen ja kaikkivalta on Hänellä, ei meillä . Sitten mitä tulee JEESUKSEEN KRISTUKSEEN hän vain on pelastanut meidät kaikki JEESUKSEEN USKOVAT .

        Mutku kristinusko on harhauttaja ja ohjaa ihmisiä helvetiin esiintymällä jumalan ja jeesuksen edustuaja kertomatta että kristinuskon jumala ja jeesus on herra saatana.


      • teutatess
        mutta mutta... kirjoitti:

        Mutku kristinusko on harhauttaja ja ohjaa ihmisiä helvetiin esiintymällä jumalan ja jeesuksen edustuaja kertomatta että kristinuskon jumala ja jeesus on herra saatana.

        En uskaltaisi sanoa noin karkeasti . Sillä on tapauksia että sanojat on otettu pois , tästä elämästä enne aikojaan .


      • yritän
        teutatess kirjoitti:

        En uskaltaisi sanoa noin karkeasti . Sillä on tapauksia että sanojat on otettu pois , tästä elämästä enne aikojaan .

        olen valvojan suosiossa


        Olen vastannut moniin paikkoihin mutta valjova poistaa tekstini vaikka ne eivät ole suomi24:n sääntöjen vastaisia vaan poikkeavat valvojan tukemasta kannasta. Täällä ei saa olla rehellinen vaan pitää valehdella niinkuin valvoja haluaa.


      • yritän kirjoitti:

        olen valvojan suosiossa


        Olen vastannut moniin paikkoihin mutta valjova poistaa tekstini vaikka ne eivät ole suomi24:n sääntöjen vastaisia vaan poikkeavat valvojan tukemasta kannasta. Täällä ei saa olla rehellinen vaan pitää valehdella niinkuin valvoja haluaa.

        päästä suosioon, olisi vaikeneminen. Valtakunnan asiat eivät kuulu tälle palstalle. Olisi sivistynyttä uskoa se vähitellen.


      • no tuota
        vihne kirjoitti:

        päästä suosioon, olisi vaikeneminen. Valtakunnan asiat eivät kuulu tälle palstalle. Olisi sivistynyttä uskoa se vähitellen.

        Kyllä me Jumalaa ja Jeesusta kunnioittavat mielellään muistuttaisimme Jumalan Valtakunnan olemassa olosta ja sen merkityksestä.
        Tietysti olis kivaa jakaa itse tuomioita mutta silloinhan me tuomitsisimme toisemme sinne alimpaa kerrokseen =) lähimmäisen syvää rakkautta osoittaen.


    • Berbetuum Mobile

      Joh. 15:1   "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
      Joh. 15:2   Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, ...

      *** hän karsii pois; *** ...

      ... ja jokaisen, joka kantaa hedelmää,

      *** hän puhdistaa, ***

      - että se kantaisi runsaamman hedelmän.

      Joh. 15:3   Te olette jo puhtaat ...

      *** sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut. ***

      Joh. 15:4   Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä.

      Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ...

      - ellette pysy minussa.


      Joh. 15:5   Minä olen viinipuu, te olette oksat. ...

      Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn,
      se kantaa paljon hedelmää; ...

      - sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

      Joh. 15:6   Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ...

      - ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.

      Joh. 15:7   Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, ...

      - niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.

      Joh. 15:8   Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.

      • Berbetuum Mobile

        Joh. 15:9   Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä;

        - pysykää minun rakkaudessani.

        Joh. 15:10   Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        Joh. 15:11   Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.

        Joh. 15:12   Tämä on minun käskyni, ...
        ____________
        - että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        ____________


      • Berbetuum Mobile
        Berbetuum Mobile kirjoitti:

        Joh. 15:9   Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä;

        - pysykää minun rakkaudessani.

        Joh. 15:10   Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
        Joh. 15:11   Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.

        Joh. 15:12   Tämä on minun käskyni, ...
        ____________
        - että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
        ____________

        Jokainen valvova kristitty joutuu tässä kohdalla sanomaan, "Pyhä kolmiyhteinen Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki, tunnustan edessäsi että minulla on niin peräti vähän rakkautta". Herra lisää meille keskinäistä rakkautta, Jeesuksen nimessä.


      • Kopsaus ei edelleenkään ole keskustelua, korjaa tapasi.


      • Berbetuum Mobile
        vihne kirjoitti:

        Kopsaus ei edelleenkään ole keskustelua, korjaa tapasi.

        Sitä tulen aina käyttämään sen todisteena mitä kirjoitan. Tyhjiä kun ei kannata näin vakavassa asiassa höpistä.


      • Berbetuum Mobile kirjoitti:

        Sitä tulen aina käyttämään sen todisteena mitä kirjoitan. Tyhjiä kun ei kannata näin vakavassa asiassa höpistä.

        Kai sitä sitten pitää lyödä päätä seinään niin kauan, kun seinä kestää.

        Tässä tulee esille ihmisen mieli, minä teen niin kuin teen enkä välitä toivomuksista ja neuvoista.


      • Berbetuum Mobile
        vihne kirjoitti:

        Kai sitä sitten pitää lyödä päätä seinään niin kauan, kun seinä kestää.

        Tässä tulee esille ihmisen mieli, minä teen niin kuin teen enkä välitä toivomuksista ja neuvoista.

        Matt. 4:4   Mutta hän vastasi ja sanoi:

        "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"


    • ovat...

      Uskon hedelmät ovat makeita ja happamia! Enkä tarkoita uskolla tuttavaani jonko nimi on Usko.

      Kun katsoo asiaa historian faktaan perustellen niin satejen miljoonien ihmisten murhaamiset Jeesuksen seuraajista alkaen rasittaa kristinuskon uskottavuutta niin paljon, että Jumalan ja Jeesuksen tahdolle uskolliset tuntevat piston sielussaan. Hedelmistä puu tunnetaan mutta juuret ovat niin pahat ettei hedelmien happamuutta voi edes hunajalla makeuttaa menestykselliseksi.

      Kristinusko ei ole ainoa usko ja tietysti pitää tuoda esiin se totuus että kaikki, SIIS KAUKKI uskon suunnat joissa Jumalan ja Jeesuksen tahtoa rikotaan tai on rikottu ovat hedelmät saatanallisen happamia.

      Kun keskenään ihmisten sieluista taistelleet uskon suunnat ovat herrakseen saatanan murhaamalla toisiaan tunnustaneet niin ne ovat vain uskoa.
      Tietous, etenkin Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous on sellaista varmuutta ettei ihminen toista ihmistä lähimmäisenä rakasta hengiltä edes murhaamalla.
      Se sama tietous ei edes pienimmällä pakolla pakkosyötä toisille omaa tietoa niinkuin uskot tekevät jopa miekalla.

      Usko on uskoa ja toivoa oikeassa olemisesta. Tietous on varmuutta siitä, että tietää teoillaan osoittaenkin Jumalan ja Jeesuksen Tahdon ja siitä eksyneenä; usein vastoin omaa tahtoakin; osaa korjata virheensä ja etsiä tietä parannukseen jota Jumala ja Jeesus jokaiseslta odottaa.

      Hyvää kaikissa uskoissa on ainkain se kun oviello ei soi.

      Kun hedelmät ovat puun juurien saastuttamia niin sen puun hedelmät jakaa saastaisuutta. Silloin ei auta vesi eikä usko vaan täydellinen parannuksen teko. Se ei ole helpointa mutta uskoisin sen olevan mahdollista sitä todella tahtovalle ihmiselle. Turmeltuneen sielun herättämisistä minulla ei ole kokemuksia eikä tietoa. Tiedän vain että ihmisellä on mahdollisuus tehdä parannus ja korjata turmeltumisensa mutta se vaatii paljon.

      • kyllä puhuu

        vertauksen siitäkin kuinka :Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä.
        Mutta hänen nukkuessaan hänen vihamiehensä tuli ja kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa.
        Molemmat kasvoivat ja akoivat tehdä tähkää, hyvät ja huonot.
        Työmiehet kysyivät, että eikös isäntä kylvänyt hyvää siementä peltoonsa.
        Isäntä tiesi vihamiesten kylväneen rikkaviljan.
        Työmiehet olisivat halunneet kiskoa kaikki huonot pois. Ja kysyivät antaisiko isäntä heille siihen luvan.
        En, hän vastasi, "te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.
        Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti. Kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkavilja ja sitokaa se kimpuksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani,"
        Tästä näemme Jeesuksen itsensä opettavan kuka korjaa ja kuka tietää, mitä korjataan ja koska.


      • ja sopivat käyttöön
        kyllä puhuu kirjoitti:

        vertauksen siitäkin kuinka :Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä.
        Mutta hänen nukkuessaan hänen vihamiehensä tuli ja kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa.
        Molemmat kasvoivat ja akoivat tehdä tähkää, hyvät ja huonot.
        Työmiehet kysyivät, että eikös isäntä kylvänyt hyvää siementä peltoonsa.
        Isäntä tiesi vihamiesten kylväneen rikkaviljan.
        Työmiehet olisivat halunneet kiskoa kaikki huonot pois. Ja kysyivät antaisiko isäntä heille siihen luvan.
        En, hän vastasi, "te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.
        Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti. Kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkavilja ja sitokaa se kimpuksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani,"
        Tästä näemme Jeesuksen itsensä opettavan kuka korjaa ja kuka tietää, mitä korjataan ja koska.

        Rikkaviljaa kylvävistä tuli mieleen kristinuskon historialliset osoitukset lähimmäisen rakkaudesta....


      • mietittäväksi
        kyllä puhuu kirjoitti:

        vertauksen siitäkin kuinka :Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä.
        Mutta hänen nukkuessaan hänen vihamiehensä tuli ja kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa.
        Molemmat kasvoivat ja akoivat tehdä tähkää, hyvät ja huonot.
        Työmiehet kysyivät, että eikös isäntä kylvänyt hyvää siementä peltoonsa.
        Isäntä tiesi vihamiesten kylväneen rikkaviljan.
        Työmiehet olisivat halunneet kiskoa kaikki huonot pois. Ja kysyivät antaisiko isäntä heille siihen luvan.
        En, hän vastasi, "te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.
        Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti. Kun sen aika tulee, minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkavilja ja sitokaa se kimpuksi, että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani,"
        Tästä näemme Jeesuksen itsensä opettavan kuka korjaa ja kuka tietää, mitä korjataan ja koska.

        Tunnet varmaan tämän tekstin. Risti on kuva, ristillä roikkuva Jeesus on kuva jne jne...

        Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Luoja, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      106
      1650
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      169
      1096
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1057
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      154
      859
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      772
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      729
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      670
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      34
      654
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      630
    Aihe