LUE TÄMÄ:
>>> Nykyisin Raamatun mainitsemaa pahojen henkien aiheuttamaa riivausta pidetään vain yhtenä sairauden muotona. Psykiatrit, psykologit ja teologit sanovat, että kyse on joko mielisairauden aiheuttamasta persoonallisuuden muutoksesta tai kaatumataudista l. epilepsiasta. Samat tahot väittävät myös, että Raamatun aikana tulkittiin mielisairaus ja kaatumatauti aina henkien aiheuttamaksi riivaukseksi.
Riivaustilan tieteellistä tutkimusta on suoritettu ilmeisesti melko vähän, koska tässä asiassa yleensä viitataan T. K. Österreichin suorittamiin tutkimuksiin ajalta ennen II maailmansotaa. Österreich oli psykologi, uskontotieteilijä ja lopulta myös saksalaisen Tübingenin yliopiston filosofian professori, kunnes natsit antoivat hänelle lopputilin siitä virasta. Hän teki hyvin laajan, huolella dokumentoidun ja yksityiskohtaisen tutkimuksen riivauksesta.
Siinä hän toteaa yhtä sun toista mielenkiintoista riivauksesta, mutta en laita sitä tietoa tänne, ennen kuin olen lukenut tutkimuksen. Kirja on tilauksessa. Internet-tiedon mukaan hän kuitenkin näyttäisi olevan päätynyt tiedemiehenä melko lailla herätyskristillisen uskon kanssa yhteneväiseen käsitykseen riivauksesta. Mies itse muuten oli agnostikko. Yleistietoa Österreichista:
http://de.wikipedia.org/wiki/Traugott_Konstantin_Oester reich
Entä onko riivaustila jotain, joka voidaan tieteellisesti määritellä? On. YK :n alaisen WHO :n (Maailman terveysjärjestön) kansainvälisessä tautiluokituksessa ICD-10 :ssä riivaustila on koodilla
Onko USKOVA1 tullut hulluksi?
3
89
Vastaukset
Tämänkin hullutuksen uskovat uskovat - ja pakenevat Kristukseen. Se hulluus on viisasten viisautta viisaampaa.
Matt. 8:29
He huusivat: "Mitä sinä meistä tahdot, Jumalan Poika? Oletko tullut tänne kiduttamaan meitä jo ennen määräaikaa?" [Mark. 1:24]
Vai onko joku niin viisas tuomion väistelijä, että sanoo vain saatanan enkelien joutuvan kidutettavaksi. Ja pahan koukkuun jäänyt ihminen vain kuihtuisi olemattomiin. Että paholaisen avustajat välttyisivät rangaistukselta.
Sillä onhan kirjoitettu, että helvetti on valmistettu vain saatanalle; eikös vain?
Matt. 25:41
Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
Jumalahan on Rakkaus - ei kai hän sentään tosissaan rankaise pahaa pahalla. Eihän hänellä ole mitään tekemistä pahan kanssa. Minä kuitenkin katson viisaammaksi jättää järjen päätelmät aj uskoa JUMALAN KOKO TOTUUS!
Siispä minäkin olen Jumalan hullu.- sinunkin Herrasi?
Hedelmistään puu tunnetaan. Ei samasta kaivosta voi kummuta makeaa ja karvasta vettä.
Tuo myrkky, jota uskova 1 kylvää ympärilleen, ei voi olla Jumalasta. Jatkuva lähimäistensä halveksiminen, jopa koko kirkkokunnan leimaaminen ja helvettiin tuomitseminen on aivan sairasta. Erittäin jos me kieltäisimme Jeesuksen, mutta sitähän emme tee.
Hän yrittää työntää Jeesuksen sovituksessa olevat ihmiset pois uskosta, valheellisilla väitteillään.
Kyllä adventistit uskovat aivan yhtä puhtaasti ja vilpittömästi pelastuss sanomaan kuin muutkin kristinuskovaiset, ehkäpä vielä syvempääkin on heidän uskonsa. Vain Kristus on laulumme aihe, ei ellenistä ole tehty pienintäkään viisua. sinunkin Herrasi? kirjoitti:
Hedelmistään puu tunnetaan. Ei samasta kaivosta voi kummuta makeaa ja karvasta vettä.
Tuo myrkky, jota uskova 1 kylvää ympärilleen, ei voi olla Jumalasta. Jatkuva lähimäistensä halveksiminen, jopa koko kirkkokunnan leimaaminen ja helvettiin tuomitseminen on aivan sairasta. Erittäin jos me kieltäisimme Jeesuksen, mutta sitähän emme tee.
Hän yrittää työntää Jeesuksen sovituksessa olevat ihmiset pois uskosta, valheellisilla väitteillään.
Kyllä adventistit uskovat aivan yhtä puhtaasti ja vilpittömästi pelastuss sanomaan kuin muutkin kristinuskovaiset, ehkäpä vielä syvempääkin on heidän uskonsa. Vain Kristus on laulumme aihe, ei ellenistä ole tehty pienintäkään viisua.Johan myrkyn lykkäs!
Mutta uskovat eivät hyökkää ihmisten kimppuun, vaan arvostelevat profetioita sekä vähäisempiäkin kirjoituksia Raamatun valossa. Näin täytyykin tehdä.
Anan Herran parantaa sinut tuosta katkeruuden sapesta!
Jes 58:9
Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen". Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen.
Herra kuulee rukouksiasi ja parantaa sinut, jos parannat tapasi edes senverran, että siunaat kiroamisen sijasta. Vaikka et olisi israelilainen.
Jes 58:4-11
4 Katso, riidaksi ja toraksi te paastoatte, lyödäksenne jumalattomalla nyrkillä. Te ette nyt paastoa niin, että teidän äänenne kuultaisiin korkeudessa.
5 Tällainenko on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen kurittaa itseänsä? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja makaa säkissä ja tuhassa, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?
6 Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
7 Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?
8 Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen". Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,
10 jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5571828Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18887- 84873
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101806Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50729Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2717- 63715
- 68695
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74638- 65543