Palstan tyrännit

Amos7

Olet aivan oikeassa
Kirjoittanut: samaa jauhamista 5.9.2007 klo 12.15


Työmies, Peku, umpihetero ja peränpitäjä poikalapsi, siinä palstan painajaiset.

Raukkamaisia kun ovat, niin pilka hohtaa heidän kirjoituksistaan.

Jeesus voi heillekin rauhan antaa ja kun saavat merkityksen elämäänsä, niin kirjoituksetkin muuttuvat rakentaviksi.

Noin kirjoitti joku viestiketjuun ja mitäpä sitä kiistääkään.

41

1384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi esittämämme kysymykset aiheuttavat hihhulille painajaisia.

      • Amos7

        Koska sinä olet esittänyt asiallisen kysymyksen?


      • Amos7 kirjoitti:

        Koska sinä olet esittänyt asiallisen kysymyksen?

        hiljattain kysyin Raamatun lukemisesta hengen avulla. Onko Raamattuun kirjoitetuilla sanoilla "hengellä luettaessa" yleiskielestä poikkeava merkitys? Mikä tekee tästä kysymyksestä asiattoman? Sekö, että se on sinulle vaikea?


      • Amos7
        Työmies2 kirjoitti:

        hiljattain kysyin Raamatun lukemisesta hengen avulla. Onko Raamattuun kirjoitetuilla sanoilla "hengellä luettaessa" yleiskielestä poikkeava merkitys? Mikä tekee tästä kysymyksestä asiattoman? Sekö, että se on sinulle vaikea?

        Ei muuta tällä kertaa.


      • Amos7 kirjoitti:

        Ei muuta tällä kertaa.

        kun kerran asiallista keskustelua olit vailla.


      • Amos7
        Työmies2 kirjoitti:

        kun kerran asiallista keskustelua olit vailla.

        Osaatko ja pystytkö asialliseen keskusteluun?


      • Amos7 kirjoitti:

        Osaatko ja pystytkö asialliseen keskusteluun?

        nimen omaan asialliseen. Kaikenmaailman humpuukiin ja taruihin uskominen ei mielestäni ole asiallista eikä siltä pohjalta asiallista keskusteluakaan synny.

        Niin, meinasitkos vastata?


    • yksi uskovaisuuteen

      olennaisesti liittyvistä määreistä on suvaitsevaisuus.

      Tuon määritelmän perusteella sinä Amos et ole uskovainen etkä uskova.

      • Amos7

        Sinä et määrittele minun uskoani.
        Onko sitä sinulla ollenkaan? Oletko uudestisyntynyt uskova?


      • umpihetero.
        Amos7 kirjoitti:

        Sinä et määrittele minun uskoani.
        Onko sitä sinulla ollenkaan? Oletko uudestisyntynyt uskova?

        muiden uskoa?


    • Mistä ränneistä kirjoittelet.

      Tarkoittanet tyranneja.

      Tyranni taas on hirmuhallitsija Kuten Hitler tai jopa Pinochet joka sai viimeisen voitelun.

      Joillain voi olla mielikuvitus-tyrannejakin kuten Jumala joka kiduttaa, myrkyttää,hukuttaa ja teurastaa kansoja.

      Mainitsemasi henkilöt kirjoittavat ja ottvat kantaa palstan henkeen liittyvisssä asia-aiheissa puolueettomasti ja usein huumorillakin höystettynä.

      • Myöpä sitä ollaan ränking-listalla...


      • Työmies2 kirjoitti:

        Myöpä sitä ollaan ränking-listalla...

        vaan ei mene minun kaaliin se miksi olen vasta kakkosena.


      • Pe.ku kirjoitti:

        vaan ei mene minun kaaliin se miksi olen vasta kakkosena.

        No älä huoli. Et tuota huonolle hävinnyt! =)


    • Amos7

      Koko tyränni-jengistä vain poikalapsi ilmoittaa olevansa kristitty.
      Miksi nuo toiset lapsikastetut eivät vaella vakaumuksensa mukaan?

    • mitä se

      tarkottaa? Onko kyseinen heppu merimies?

    • Amos7

      tuolta alempaa tuntemattomalta.

    • Amos7

      Taas palstalle ilmestyi tuo eronnut ja myös helluntailaisuudesta eronnut naikkonen. Onko uskosta eronnut, en tiedä mutta...

      Kaiken huipuksi tuo hupimatami on julistanut itsensä kuoliaaksi ja ainut mahdollisuus on nyt huudella puskasta. Se kierolta onnistuu.

      • uskovainen veli

        Etkö olekaan yhden vaimon mies vaan luulottelet merkitseväsi jotakin vieraille naisille jotka varmaan sinua sydämestään inhoavat!??

        Vai onko vaimosi jättänyt sinut ja löytänyt mukavamman miehen? Sinun vastenmielisyytesi huomioiden tuo ei olisi mikään uutinen!


      • viittä vaille

        Hyvä bointti.


      • kun sinäkin niin teet...

        Muistapa Aamos että sydänystäväsi RitariO on myös aikoinaan avioeron kokenut ja sittemmin uudelleen avioitunut - KAUHEAA!

        Podet semmoista erofobiaa että luultavimmin oma avioliittosi vetelee viimeisiään.


      • Amos7
        kun sinäkin niin teet... kirjoitti:

        Muistapa Aamos että sydänystäväsi RitariO on myös aikoinaan avioeron kokenut ja sittemmin uudelleen avioitunut - KAUHEAA!

        Podet semmoista erofobiaa että luultavimmin oma avioliittosi vetelee viimeisiään.

        Rosita ei minusta luovu kun on kerran kiinni saanut. Syytä tyytyväisyyteen voit vain arvailla. : )


      • Jussi-projekti
        Amos7 kirjoitti:

        Rosita ei minusta luovu kun on kerran kiinni saanut. Syytä tyytyväisyyteen voit vain arvailla. : )

        Se tässä kummastuttaa että miksi niin monet kaltoin kohdellut naiset eivät lähde hakkaajansa luota pois? Pelkohan se on syynä eikä mikään muu.

        Tietysti luonnevikaisena ajattelet asioista juuri siten kuin pikkupäässäsi mukavimmalta tuntuu.


      • http://www.saunalahti.fi/ju...
        Jussi-projekti kirjoitti:

        Se tässä kummastuttaa että miksi niin monet kaltoin kohdellut naiset eivät lähde hakkaajansa luota pois? Pelkohan se on syynä eikä mikään muu.

        Tietysti luonnevikaisena ajattelet asioista juuri siten kuin pikkupäässäsi mukavimmalta tuntuu.

        http://www.saunalahti.fi/jussitpa/jussitra.html


      • arvailen huvikseni
        Amos7 kirjoitti:

        Rosita ei minusta luovu kun on kerran kiinni saanut. Syytä tyytyväisyyteen voit vain arvailla. : )

        Tarinan mukaan mies kehotti tytärtään ottamaan itselleen teurastajan mieheksi, koska teurastaja saa käyttää puukkoaan tarpeeksi työssä eikä hänen tarvitse enää kotona viillellä. Rositan tyytyväisyys johtunee siitä, että sinun riitelykiintiösi täyttyy täällä tuntemattomien kanssa riidellessä. Vaimosi kanssa voit sitten ottaa rennommin. Osuiko arvaus oikeaan?


      • veljeksi ja
        uskovainen veli kirjoitti:

        Etkö olekaan yhden vaimon mies vaan luulottelet merkitseväsi jotakin vieraille naisille jotka varmaan sinua sydämestään inhoavat!??

        Vai onko vaimosi jättänyt sinut ja löytänyt mukavamman miehen? Sinun vastenmielisyytesi huomioiden tuo ei olisi mikään uutinen!

        vielä uskovaiseksi. anna mun kaikki kestää.


      • huudella.

        Vainoharhasi on vakavaa, kun pilkkaat kuolleitakin. Ken on kuolohon käynyt kalveten, hän ei enää huutele.


      • Amos7
        huudella. kirjoitti:

        Vainoharhasi on vakavaa, kun pilkkaat kuolleitakin. Ken on kuolohon käynyt kalveten, hän ei enää huutele.

        Salli mun nauraa itkuiikka!


    • umpihetero.

      oletko sinä koskaan miettinyt että millainen suomi olisi, jos sinulla olisi valta tässä maassa? ole hyvä ja mieti ja vastaa...

      • Amos7

        >>Ole hyvä ja vastaa.>>

        En pidä imartelusta.


      • pienikin

        ponnistaa.

        Minkä mittainen muuten olet?

        Nauratat kyllä meitä muita ja näköjään itsekin itsellesi naurat.


      • umpihetero.
        Amos7 kirjoitti:

        >>Ole hyvä ja vastaa.>>

        En pidä imartelusta.

        ja samaa ajan takaa myös opettajana. siis pyysin kohteliaasti sinua kertomaan että millainen suomi olisi jos sinulla olisi täällä valta? et suostu vataamaan? miksi et? sitten voisit vastavuoroisesti kertoa tai arvella, että millainen suomi olisi jos minulla; siis umpiheterolla; olisi täällä kaikki valta?


      • Amos7
        umpihetero. kirjoitti:

        ja samaa ajan takaa myös opettajana. siis pyysin kohteliaasti sinua kertomaan että millainen suomi olisi jos sinulla olisi täällä valta? et suostu vataamaan? miksi et? sitten voisit vastavuoroisesti kertoa tai arvella, että millainen suomi olisi jos minulla; siis umpiheterolla; olisi täällä kaikki valta?

        Ei sinun vanhemmista olekaan kysymys vaan sinusta.


      • umpihetero.
        Amos7 kirjoitti:

        Ei sinun vanhemmista olekaan kysymys vaan sinusta.

        että vastataan siihen kysymykseen joka esitetään. miksi sinä et tee niin? miksi et vastaa kysymykseen?


      • Amos7
        umpihetero. kirjoitti:

        että vastataan siihen kysymykseen joka esitetään. miksi sinä et tee niin? miksi et vastaa kysymykseen?

        Mitä olet sitten kysynyt?


    • Amos alat kirtjoittaa raken...

      kirjoituksia riitelyn ja haukkumisen sijaan?

    • tosiasiat

      Peku se taas tolittaa
      Kirjoittanut: RitariOlevainen 6.9.2007 klo 20.37


      omaansa ja levittää vale-evankeliumia senkun ehtii.
      -Älkää hyvät ihmiset vaan ottako tätä riidan ja epäuskon kylväjän siementä talteen itseenne, se on mädännyttä tavaraa, Peku vie sen hautaan mennessään, se ei ole kuin kuoleman julsitusta Pekun saarnat, ja ne on riivaajain viisautta alusta loppuun, täysin arvottomia ja harhaanjohtavaa tyhjän paasaamista.
      -Antaa hänen meiskata wikipediallaan, joka on muuten mitä epäluotettavin tiedon lähde, koska siellä saa sekoittaa jokainen joka tahtoo asioita mielin määrin, ei niitä voi pitää totena.
      -Varsinkaan ,kun kysymys on Raamatun totuudesta, en muuten wikipediaa niin paljon tunnekkaan, mutta Raamatun tuntemisessa se johtaa harhaan, niikuin nyt tässäkin Pekun julsituksessa.

      • Amos7

        Tuskin koskaan koska on vanheenvanki. Pinotset-Pekku on lapsena ainakin ja kenties aikuisenakin kastettu, niin miksi tämä ei elä oppiensa mukaan tai sanoudu niistä irti?


    • ..........

      helvetissä jo lapiodaan sulle hiiliä :D

    • Amos7

      Täällä palstalla vaikutta pahan akseli.

    • oikia

      tyränki.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe