Oisko kellään ideaa

Metsäkissa toteemi

ajattelin kokeilla tätä palstaa mahdollisesti saadakseni ajatuksia mitä meinaa tämä. Jo yli 10 vuoden ajan olen nähnyt unia metsäkissasta joka seuraa minua kuin varjo. Unissa en pääse eroon siitä. Joskus myös joudun pelastamaan sitä muiden kissojen kynsistä. Unissani esiintyy paljon kissoja. Olisko tää joku toteemi eläin? Minulla näyttää olevan hyvin kiinteä suhde tämän metsäkissan kanssa, niinkuin se olisi erottamaton osa minua. Mitä minun pitäisi tehdä tämän kissan kanssa? Pitäiskö pistää joku paalu pystyyn missä on metsäkissan kuva ja alkaa palvelemaan sitä? Ajatus herättää kyllä vastustusta mielessäni.

9

1703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KissanainenMies

      Onko kissaa ollu lemmikkinä sulla?

      Jos on niin mikä kissa?

      Oletko nähnyt samanlaista kissaa jossakin muualla?

      Oletko kenties ollut yhteyksissä kissan kanssa?

      Tarkasteleppa asioita niin voi löytyä jotakin. Elä kiirehdi, ei tämä varmaan liity uskontoihinkaan ollenkaan, se voi liittyä ihan vain sinun sisimpään tai johonkin kissaan jonka olet tavannut. Tai kenties olet obettanut paikasta paikkaan ja olet ihan oikeasti ollut siellä ja oikea paikkakin vielä, en tiedä sitten, tutkailet vain asioita syvemmälle tästä. Seuraa omia silmiäsikin peilistä ja naamaasi joka tunti tai puol tunti, voi löytyä myös niistäkin jotakin juttuja.

      Seuraa kehoasi myös vaikka joka tunti tai puol tunti. Eli tutkailet tapahtuuko kehossasi mitään erilaista. Voi olla myös siitäkin kyse että olet muuttumassa ja siksi kissaa näet.

    • nyt nappas

      Juttu on nyt selvästi niin, että kissa vie sinua nyt metsään. Ei siis harhaan vaan oman itsesi itsenäisyyttä ja villeyttä kohti. Sinne sinun on sitä seurattava...

      Menet vaan metsän keskelle sellaiselle paikalle jossa kissa viihtyy (auringossa lämpeävä korkea kivi) ja kutsut sitä neuvonpitoon.

      • Metsäkissa toteemi

        Heti kun luin viestisi, muistin että näin juuri lapsena tein, menin metsään ja etsin auringon lämmittämän kiven ja vaivuin uneen. Kiitos tuhannesti, vielä ehtii metsään!


      • nuori nainen

        Älkääkä laiskistuko siellä kotona.


    • sunnyriver

      Sillä nyt ei suomalaisella (vai norjalaisella?)
      metsäkissalla tarvitse olla mitään tekemistä
      jenkkitotemien kanssa. (Rakastan intiaaneja,
      rukoilen varsinkin mustajalkojen puolesta)

      Itselleni kissa merkitsee liian lepsua, mukavuudenhaluista olemista. Kun se ilmestyy uniin, olen joko itse tai lapset heittäytymässä
      liian laiskaksi ja nautinnohaluiseksi. Oleellinen unohtuu! Eli parasta palata ruotuun silloin. Itselleni se on Jumalan varoitus, samanlainen varoitus on koira: liikaa toisten ihmisten arvostelua ilmassa. Parasta putsata mieli!
      Itsekullakin symbolit voivat olla hieman erilaisia, mutta toisaalta niiden huomioon ottaminen auttaa paljon päivittäisen elämän
      oikean tehon ja suunnan pitämisessä.
      Hyvää jatkoa sinulle!

      • Metsä Kissa

        Miksi ihmeessä Jumala lähettäisi kissan uneesi symbolisoimaan laiskuudesta, kun voisi sen suoraakin sinulle sanoa. Voisiko mitenkään olla että uniasi "tulkitsemalla" käyt vain elämäntilannettasi läpi. Hahmotat jostain syystä asoita vasta keksimällä niille jotain symboleja.


      • sunnyriver
        Metsä Kissa kirjoitti:

        Miksi ihmeessä Jumala lähettäisi kissan uneesi symbolisoimaan laiskuudesta, kun voisi sen suoraakin sinulle sanoa. Voisiko mitenkään olla että uniasi "tulkitsemalla" käyt vain elämäntilannettasi läpi. Hahmotat jostain syystä asoita vasta keksimällä niille jotain symboleja.

        Niin nyt vain sattuu minun kohdallani olemaan, että kissa on suora symboli siitä, että olen vetäytynyt kissanpäiville loikomaan. Eihän siinä ketään tarvitse syyttää. Ei kissakaan koko aikaa loio, hyvin sutjakasti ainakin meidän mirrimme lähtee hiiren pyyntiin. Eli samoin silloin, kun olen itse heittäytynyt liian vapaalle, on parasta lähteä hommiin. Oma mielikin siitä piristyy.
        Enpä oikeastaan muista, olisiko pariin vuoteen
        unissa mirri käynyt. On varmaan ollut osin niin kiireistä.
        Voisihan sen muutenkin sanoa, mutta minusta itsestäni on paljon mukavampi nähdä vilaus köllivästä kissasta unessa kuin kuunnella Isä-Jumalan sanoilla sitä, että olen ollut laiska. Katti mieluummin.
        No, kissa on silti mukava eläin.
        Tässä yhtenä päivänä tuli Jumalalta sana "skorpioni".
        Mieleeni muistui heti, kuinka olimme joskus aikoja sitten aktiossa Itävallassa. Oli lauluharjoitukset menossa,
        kun ryhmän johtaja yhtäkkiä laski kätensä, sieppasi jonkin esineen ja nitisti takaseinällä
        önkineen skorpionin. Palasi sitten sen enemmittä kommenteitta ohjaamaan ryhmää.

        Edellisenä päivänä tuli siis Jumalalta vain tuo yksi sana: skorpioni.
        Tuli seuraava päivä. Olimme muuttamassa tavaroita ja matkan varrella asuu eräs nainen, jonka aviomies muistaa minut jo vastasyntyneestä vauvasta, olen hänen siskonsa ystävä.
        Vaikka pari on yksinäinen, seudulle muuttanut,
        vaimo ei kuitenkaan halua, että hänen miehensä vanhat ystävät kävisivät heillä. Mieheni ja tämä mies ovat saman alan ihmisiä, heillä riittää pyhumista. Olemme käyneet heillä ehkä noin kerra 2 tai 3 kuukaudessa, ei siis järin usein. Vaimon silmien pistävyydestä olen huomannut, että emme ole tervetulleita.
        Olimme muuttamassa, ajoin sinä aamuna heidän ohitseen muuttokuormaa.
        Nytkin mietin, menenkö vai enkö. Päätin mennä.
        Mies ei ollut kontona ja vaimo antoi sappensa kiehua yli äyräiden. Huusi täyttä kurkkua, että
        hän ei pidä siitä, että käymme. Kiljui, ettemme kunnioita omaisten mielipidettä. Sanoin, että jos
        Paavo on sitä mieltä, että hän ei halua meitä nähdä, emme tule. Jos hän haluaa nähdä, tulemme.
        Itse hiljaa mielessäni ajattelin, että omaisista puhutaan enemmänkin kuolleen/kuolemaan odotettavan kohdalla.
        Mutta skorpioni, mikä skorpioni. Pistävät silmät, kiukkuinen kieli.
        Tilanteessa minua auttoi paljon se, että tuo varotus skorpionista tuli. En jäänyt liikaa miettimään, mitä olisin voinut tehdä toisin.
        Ihminen täynnä sappea, totesin.

        Eli koen, että Jumala viestittää välillä asioita
        kehotukseksi, kuten kissaa näyttäessään
        tai vaikkapa varoitukseksi ja lohdutukseksi, kuten tuon skorpionin kohdalla.
        Jumalan tahto joka tapauksessa on hyvä, ohjata
        ihmistä mahdollisimman tasaista ja valoisaa tietä ilman väärää masennusta tai voimattomuutta, turhaa kiukkua.
        Ja Hän tekee sen aika kohteliaasti, jos Hän näyttää tyytyväisenä kellivää mirriä.
        Hyvää jatkoa sinulle!


    • Toteemi

      Ihan vaan vinkiksi - kissa on unisymboliikassa nainen. Mietihän millainen suhde sinulla on ollut näiden vuosien varrella naissukupuoleen. Jotain ongelmaa on, kun tämä aihe jatkuvasti uusiutuu eri muodoissa. Tai sinä jatkuvasti mietit naiseuteen liittyviä asioita tai päiväsaikaan sattuneita tapahtumia. Ne tulevat uniin koska unessa psyyke yrittää selvittää asioita symbolitasolla.

    • varjoinen

      Jokaisella on omanlaisensa maailmankuva ja täten myöskin omanlaisensa käsitys symboliikalle.
      Minä näen paljon outoja unia ja tunnen omien unien symboliikan tarpeeksi hyvin. Niitä ei kirjoista löydy ja jos löytyy se ei tarkoita samaa kirjan mukaan kuin mitä minulla unet tarkoittavat.
      Olet itse paras tulkitsemaan omia uniasi sillä tiedät itse parhaiten millaisena kissan näet unessa. Mitä sellainen kissa juuri sinulle merkitsee ja millainen mielikuva kissasta jää unesssasi sinulle? Lähde pikemminkin tuollaisten asioiden kautta pohtimaan untasi ja tuota kissaa.

      Kerrottakoot esimerkiksi, että mikäli en jaksa pestä hampaitani illalla niin näen silloin hyvin helposti unta, jossa hampaani heiluvat ja lopulta putoavat kaikki irti. Unisymboliikassa hampaan irtoaminen tarkoittaa läheisen kuolemaa. Hui kamala kun minulta olisi pitänyt kuolla monta sukulaista. Syystä tai toisesta symboliikkani on suoraviivaisempaa kuin monilla... hampaiden tippumis unet katoavat sen myötä kun olen taas tyytyväinen omaan pesutahtiini. :p
      Onhan toki minulla paljon symboliikka pitoisempiakin unia, mutta symboliikat eivät aukene kuin minulle oikealla tavalla... Uskon saman olevan muillakin ihmisillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3171
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2612
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      387
      2551
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2076
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1907
    6. 173
      1325
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1307
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1196
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1000
    Aihe