erityisesti siellä asujat. ono paha olla kun on tiivistä? ja jumbossa lähikauppa. kela ja sossu kaukana työkkäri sekä poliisi = mutta näitähän ette tarvitsekaan kun lapsiperheitä ja hyvin tienaavaa rauhallista sakkia ootte
kartanonkoski
15
1876
Vastaukset
- ....
Unohdit alueen sikahinnat asunnoissa.
- jii
Onko tässä kyse nyt kateudesta, jos ei itse asu Kartanonkoskella? Onko Hakunilassa poliisia..Petaksessa? Onneksi seutu on rauhallista..ainakin silloin kun itse asuin.
Tiivistä on(mutta paha olo ei ollut) kuin kaupungeissa yleensä.Jos lähikauppaan Pähkinärinteessä on 300m ja Kartanonkoskella Jumboon saman verran, niin eikö se nyt ole ihan sama,mistä kaupunkilainen maitonsa ostaa?
Ja mitä vikaa on "hyvin tienaavissa"(itse en kuulu niihin)..itsepähän ovat asemansa saaneet ja mikä siitä nyt on rokottaa? Pitää käydä kouluja, pelata jääkiekkoa taikka voittaa Lotossa, mikäli haluaa muuttaa Kartanonkoskelle. Itse kyllä muuttaisin ihan Helsingin ytimeen..nyt on muutama sporapysäkin väliä matkaa. - ei tarvitakaan
Aivan, ei tarvitakaan listaamiasi palveluita. Sinä varmaan tarvitset omalla asuinalueellasi. Jumbon ohella 24h Teboililta saa pikkuiset tarvittavat tarvikkeet, eikä hinta paina kun massia on. Eikä ole paha olla, päinvastoin, tämä on paras asuinalue missä olemme ikinä asuneet. Onneksi asuntojen hinnat pitävät sinut poissa. Hus hus, pysy siellä omalla asuinalueellasi pahoinvoimassa.
- olikin vastaus
Jota meistä suurin osa vantaalaisista saamme kuulla.
Olemme suurin osa julkisen liikenteen käyttäjiä, osa
periaatteen ja osa varallisuuden/varattomuuden takia valintamme tehneitä.
Varallisuudella tarkoitan älyllistä vastuuta, ilmastonmuutoksen rajuista tulevaisuuden näkymistä,
Varattomuudella taas sitä, ettei kaikilla ole oikeasti mahdollisuutta saada pankista isoa lainaa muuttaakseen kaupunkimme suuresti mainostamallesi "hyvinvointialueelle"
Sinun on hyvä kuitenkin muistaa, että myös minä maksan veroja siitä, että pysyt mm lämpimänä ja näet lukea tämän viestin. - Sepi
olikin vastaus kirjoitti:
Jota meistä suurin osa vantaalaisista saamme kuulla.
Olemme suurin osa julkisen liikenteen käyttäjiä, osa
periaatteen ja osa varallisuuden/varattomuuden takia valintamme tehneitä.
Varallisuudella tarkoitan älyllistä vastuuta, ilmastonmuutoksen rajuista tulevaisuuden näkymistä,
Varattomuudella taas sitä, ettei kaikilla ole oikeasti mahdollisuutta saada pankista isoa lainaa muuttaakseen kaupunkimme suuresti mainostamallesi "hyvinvointialueelle"
Sinun on hyvä kuitenkin muistaa, että myös minä maksan veroja siitä, että pysyt mm lämpimänä ja näet lukea tämän viestin.Helsingin verorahoista suurin osa menee muun Suomen tukemiseen mm. Vantaan.
Minä siis maksan sinun lämmityksen ja että pystyt lukemaan tämän viestin.
Se nyt vaan on sillä viisiin, että kaikki maksaa kaikkien kulut tässä yhteiskunnassa.
Jossakin päin maailmaa on kaksi luokkaa, jossa osalla on "kaikki" ja osalla "ei mitään".
Pitäisikö Espoossa pistää Westend maan tasalle ja Helsingissä Eira, kun kerta siellä on kalliita asuntoja, joihin kaikilla ei ole varaa?
Onko Kartanonkoski nyt niin "Beverly Hills", että sinne pitää päästä asumaan?
Toki seutu nyt on Vantaalla varmaan kärkipäässä asumisen kannalta hyvine yhteyksineen ja rauhallisine elinympäristöineen.
Miten ilmastonmuutos vaikuttaa elämiseen Kartanonkoskella..sielläkö se paistaisi aurinko aina ja Myyrmäessä sataisi. (ymmmärrän pointin, mutta tämä kärjistettynä)
Erästä mainosta siteeraten "elämä on".. kaikki ei voi saada kaikkea. - dfdfd
Sepi kirjoitti:
Helsingin verorahoista suurin osa menee muun Suomen tukemiseen mm. Vantaan.
Se nyt vaan on sillä viisiin, että kaikki maksaa kaikkien kulut tässä yhteiskunnassa.
Jossakin päin maailmaa on kaksi luokkaa, jossa osalla on "kaikki" ja osalla "ei mitään".
Pitäisikö Espoossa pistää Westend maan tasalle ja Helsingissä Eira, kun kerta siellä on kalliita asuntoja, joihin kaikilla ei ole varaa?
Toki seutu nyt on Vantaalla varmaan kärkipäässä asumisen kannalta hyvine yhteyksineen ja rauhallisine elinympäristöineen.
Miten ilmastonmuutos vaikuttaa elämiseen Kartanonkoskella..sielläkö se paistaisi aurinko aina ja Myyrmäessä sataisi. (ymmmärrän pointin, mutta tämä kärjistettynä)
Erästä mainosta siteeraten "elämä on".. kaikki ei voi saada kaikkea."Helsingin verorahoista suurin osa menee muun Suomen tukemiseen mm. Vantaan.
Minä siis maksan sinun lämmityksen ja että pystyt lukemaan tämän viestin."
Vantaa on myös nettomaksaja noissa kuntien välisissä tulonsiirroissa. Kokonaisuudessa ei siis suinkaan saamapuolella. Minulla ei ole nyt heittää tarkkoja lukuja, mutta muistaakseni nuo tulonsiirrot rokottivat muutenkin velkojensa kanssa painivaa kaupunkia jopa Helsinkiä enemmän.
Suotta elvistelet vantaalaisille elättäväsi heidät. Saman läpän kun voi yhtä hyvin heittää myös siihen suuntaan. - nykyVantaalta
Sepi kirjoitti:
Helsingin verorahoista suurin osa menee muun Suomen tukemiseen mm. Vantaan.
Erästä mainosta siteeraten "elämä on".. kaikki ei voi saada kaikkea."Helsingin verorahoista suurin osa menee muun Suomen tukemiseen mm. Vantaan. "
Jo tuli paksua. Mietipä vähän kuinka paljon Vantaa on tulenut Helsingin kehitystä vaikka viimeisen 100 vuoden aikana. Viimeisin vastikkeeton tuki tulee alueluovutuksena Vantaan viimeinen merenranta-alue Helsingin ja Sipoon välistä.
Saatte senkin ilmaiseksi!!! HUOM! HUOM!
Aiemmin Helsinki on saanut Vuosaaren (v1966), Malmin ympäristöineen (1946).
Nuo kun huomioi, niin Helsinki on entiselle emäkunnalleen Vantaalle velkaa rutosti. Summaa en edes osaa laskea. - Sepi
nykyVantaalta kirjoitti:
"Helsingin verorahoista suurin osa menee muun Suomen tukemiseen mm. Vantaan. "
Jo tuli paksua. Mietipä vähän kuinka paljon Vantaa on tulenut Helsingin kehitystä vaikka viimeisen 100 vuoden aikana. Viimeisin vastikkeeton tuki tulee alueluovutuksena Vantaan viimeinen merenranta-alue Helsingin ja Sipoon välistä.
Saatte senkin ilmaiseksi!!! HUOM! HUOM!
Aiemmin Helsinki on saanut Vuosaaren (v1966), Malmin ympäristöineen (1946).
Nuo kun huomioi, niin Helsinki on entiselle emäkunnalleen Vantaalle velkaa rutosti. Summaa en edes osaa laskea.Enpä olisi uskonut, että kommenttini herätti näin paljon närää, mutta pahoittelut liian(?) kärkevästä kommentista...
No, saattoihan se mennä yli/asian vierestä, mutta
se oli pointtini, että antaa ihmisten asua siellä missä kykenee ja pois se kateus.
Väestössä on hyvä-/keskituloisia, sekä heikompituloisa..ja yhtä lailla kaikki maksaa toistensa maksuja maksamalla veroja. Antaa siis tässä tapauksessa Vantaan Kartanonkoskella asuvien nauttia lähiöstään.
Olisihan se nyt hullua jos joka kaupungissa pitäisi kääntää päälaelleen asuinpaikkansa tyyliin.."Eirasta Vesalaan","Soukasta Westendiin" jos joku ei sinne pääse ja on katkera. - NykyVantaalta
Sepi kirjoitti:
Enpä olisi uskonut, että kommenttini herätti näin paljon närää, mutta pahoittelut liian(?) kärkevästä kommentista...
No, saattoihan se mennä yli/asian vierestä, mutta
se oli pointtini, että antaa ihmisten asua siellä missä kykenee ja pois se kateus.
Väestössä on hyvä-/keskituloisia, sekä heikompituloisa..ja yhtä lailla kaikki maksaa toistensa maksuja maksamalla veroja. Antaa siis tässä tapauksessa Vantaan Kartanonkoskella asuvien nauttia lähiöstään.
Olisihan se nyt hullua jos joka kaupungissa pitäisi kääntää päälaelleen asuinpaikkansa tyyliin.."Eirasta Vesalaan","Soukasta Westendiin" jos joku ei sinne pääse ja on katkera.Tuosta 'pointistasi' olen toki samaa mieltä.
Oikaisin vain tuota lähinnä Espoossa ja paljon myös Helsingissä olevaa, niin yleistä ja virheellistä käsitystä Vantaasta.
En tiedä mistä (ja erityisesti miksi) alunperin sellainen, siis että Vantaa olisi köyhä ja kurja, on levinnyt jopa niin, että sitä heitetään 'totuutena' joka paikassa.
Vantaahan on yksi Suomen rikkaimmista kunnista, niin asukkaiden tulotason kuin kaupungin omaisuuden ja tulojen puolesta.
Vain Espoo on selvästi rikkaampi (toki Kauniainenkin) ja Helsinkikin aika selvästi. Seuraavia saakin sitten jo hakea ihan tosissaan.
Asukkaiden keskimääräinen ansiotulo on vahvasti harhaanjohtava Vantaan kannalta, kun pk-seudun kaupunkeja tällä mittarilla verrataan. Vantaalta puuttuvat nk superrikkaat jokseeenkin kokonaan nostamasta keskimääräisiä tuloja. Espoossa niitä on satoja, ehkä tuhansia, kuten myös Helsingissä asumassa merenrannoilla tai muuten arvokkailla vanhoilla asumaalueilla. Lisäksi vantaalaiset ovat nuorempia ja lapsiperheitä on suhteessa enemmän kuin naapureissa. Kuten tunnettua on, nuorilla lapsiperheillä on pienemmät tulot kuin väestöllä keskimäärin.
Ok, Vantaalla on velkaa runsaasti pk-seutulaisittain katsoen, mutta se velka on jouduttu ottamaan pitkälti epäedullisen kaupunkirakenteen ja asukasrakenteen (suhteellisesti liian paljon nuoria) vuoksi sekä tietysti kilpailtaessa selvästi rikkaimpien Espoon ja Helsingin kanssa palvelutasosta, jossa muuten pärjätty erittäin hyvin.
Minua vantaalaisena jossain määrin ärsyttää tuo virheellisesti leimaava kuva, jota kaupungistamme esitetään liian monissa yhteyksissä. Siksi puutuin tuohon kirjoituksesi yhteen lauseeseen. - Sepi
NykyVantaalta kirjoitti:
Tuosta 'pointistasi' olen toki samaa mieltä.
Oikaisin vain tuota lähinnä Espoossa ja paljon myös Helsingissä olevaa, niin yleistä ja virheellistä käsitystä Vantaasta.
En tiedä mistä (ja erityisesti miksi) alunperin sellainen, siis että Vantaa olisi köyhä ja kurja, on levinnyt jopa niin, että sitä heitetään 'totuutena' joka paikassa.
Vantaahan on yksi Suomen rikkaimmista kunnista, niin asukkaiden tulotason kuin kaupungin omaisuuden ja tulojen puolesta.
Vain Espoo on selvästi rikkaampi (toki Kauniainenkin) ja Helsinkikin aika selvästi. Seuraavia saakin sitten jo hakea ihan tosissaan.
Asukkaiden keskimääräinen ansiotulo on vahvasti harhaanjohtava Vantaan kannalta, kun pk-seudun kaupunkeja tällä mittarilla verrataan. Vantaalta puuttuvat nk superrikkaat jokseeenkin kokonaan nostamasta keskimääräisiä tuloja. Espoossa niitä on satoja, ehkä tuhansia, kuten myös Helsingissä asumassa merenrannoilla tai muuten arvokkailla vanhoilla asumaalueilla. Lisäksi vantaalaiset ovat nuorempia ja lapsiperheitä on suhteessa enemmän kuin naapureissa. Kuten tunnettua on, nuorilla lapsiperheillä on pienemmät tulot kuin väestöllä keskimäärin.
Ok, Vantaalla on velkaa runsaasti pk-seutulaisittain katsoen, mutta se velka on jouduttu ottamaan pitkälti epäedullisen kaupunkirakenteen ja asukasrakenteen (suhteellisesti liian paljon nuoria) vuoksi sekä tietysti kilpailtaessa selvästi rikkaimpien Espoon ja Helsingin kanssa palvelutasosta, jossa muuten pärjätty erittäin hyvin.
Minua vantaalaisena jossain määrin ärsyttää tuo virheellisesti leimaava kuva, jota kaupungistamme esitetään liian monissa yhteyksissä. Siksi puutuin tuohon kirjoituksesi yhteen lauseeseen.Hyvä, että tästä keskustelupalstan "ongelmasta" selvittiin. Myönsin aiheettomuuteni ja asia jota ajoin takaa selvisi.
Itselläni ei ole Vantaa vastaan mitään, pisti vain keskustelunaloittajan viesti silmään, että miksi pitää päästä asumaan alueelle johon ei ole varaa ja sitten ollaan näsäviisaita kun "kauppaan on pitkä matka, eikä sossua lähellä".
Tänäänhän oli Hesarissa juttua, että vantaalaiset tienaavat 10% enemmän kuin koko Suomen keskiarvo palkkojen suhteen.
Vantaa taitaa olla se keskitienkulkija vrt. esim. Espooseen, johon ovat pesiytyneet hyvät veronmaksajat ja Helsinkiin, jossa on rikkaita, mutta myös köyhiä. Vantaalta siis puuttuu kummatkin ääripäät...voisi sanoa keskiluokan kaupunki?(ei ole tarkoitus loukata ketään)
- luffe...
se on tietysti ymmärrettävää. Alue on ns. peltorakentamista huonoilla äänierityksillä ja halvoilla materiaaleilla piilotettuna idyllisillä julkisivuilla. Hinnataso jo huvittaa sinänsä. Teollisuusaluetta on ympäriinsä, asujat pitävät sinä valttina, muut ei. Moottorietietä ja kehä 3:sta piisaa joka kulmassa, pakokaasuista et voi välttyä. Lentomelua tulee jokaisena vuorokauden tunnilla. Siellä tuulee aina, kuten tammistossakin. Julkisia palveluita ei ole ja julkinen liikenne on kehno. Jotain hyvääkin löytyy: Jumbo jos sitä seikkaa pitää hyvänä, että joutuu joka päivä olemaan ostoskeskuksessa. No joo ehkäpä idyllistä rakentamista.
- Luffelle
No et ole kyllä päiväkäään asunut niillä mestoilla. Noi väittämät perustuu ihan omaan haavemaailmaasi.
- Jompe
Kartanonkoski on ihan asiallisen oloinen mesta. Avokin veli perheineen asustelee siellä ja tulee aina välillä vierailtua.
Ihmetytti tosin se asia, ettei alueelle ole avattu yhtään peruslähiöiden palveluita, kuten lähikauppaa, siistiä pubia, kioskia tms. palveluita.
Tarkistin, että kyse ei ole edes siitä, ettei alueelle olisi kaavoitettu liikekiintestöjä, vaan esim. alueen kerrostaloissaon ollut mahdollisuus näitä rakentaa. Rakennettu niitä kuitenkaan ei vielä ole.
Alueen asukkaana haluaisin varmasti itse kyseisiä palveluita, kuitenkaan ei aina halua lähteä autolla kauemmas asioimaan. Vaikkakin Toisella puolella on Jumbo ja toisella Bauhaus, Gigantit ja muut suuremmat puljut kylläkin.
-J-- kommentoi
Niin, kyllä itsekin tykkään toisinaan käydä pubissa, mutta en sitä lähinurkilleni halua. Alue on uskomattoman rauhallinen, eikä vähiten siitä syystä, että taitaa olla ainoa "lähiö" ilman omaa juottolaa. Silloin kun baarissa haluaa istua, niin mielelläni pöräytän taksilla esim. Tikkurilaan taikka keskustaan.
Lähikaupan tai kioskin puuttuminen on valitettava totuus. Tämä on asia, minkä sanelevat markkinatalouden kylmät lait. Kukaan yrittäjä ei viitsine tehdä taloudellista itsemurhaa värkkäämällä pikkuputiikkia alueelle, jossa on kävelyetäisyyden päässä (siis lähempänä, mitä useammassa lähiössä lähikauppa) Suomen suurimpiin kuuluva ostoshelvetti. Puhumattakaan muista ympärillä olevista ostosmahdollisuuksista.
Jos en itse jaksa lähteä kahlaamaan pikkuostosten takia Jumbon cittareiden käytäviä, niin pöräytän autolla Tammiston Teboilille, tai vaihtoehtoisesti Ylästön Valintatalo ajaa saman asian.
En valita. Suurempaa asuntoa katsatan, mutta en todellakaan aio vaihtaa aluetta. Täällä on hyvä olla. - Kartanonkoskelainen
kommentoi kirjoitti:
Niin, kyllä itsekin tykkään toisinaan käydä pubissa, mutta en sitä lähinurkilleni halua. Alue on uskomattoman rauhallinen, eikä vähiten siitä syystä, että taitaa olla ainoa "lähiö" ilman omaa juottolaa. Silloin kun baarissa haluaa istua, niin mielelläni pöräytän taksilla esim. Tikkurilaan taikka keskustaan.
Lähikaupan tai kioskin puuttuminen on valitettava totuus. Tämä on asia, minkä sanelevat markkinatalouden kylmät lait. Kukaan yrittäjä ei viitsine tehdä taloudellista itsemurhaa värkkäämällä pikkuputiikkia alueelle, jossa on kävelyetäisyyden päässä (siis lähempänä, mitä useammassa lähiössä lähikauppa) Suomen suurimpiin kuuluva ostoshelvetti. Puhumattakaan muista ympärillä olevista ostosmahdollisuuksista.
Jos en itse jaksa lähteä kahlaamaan pikkuostosten takia Jumbon cittareiden käytäviä, niin pöräytän autolla Tammiston Teboilille, tai vaihtoehtoisesti Ylästön Valintatalo ajaa saman asian.
En valita. Suurempaa asuntoa katsatan, mutta en todellakaan aio vaihtaa aluetta. Täällä on hyvä olla.Teboilille voi myös helposti kävellä niin tulee säästettyä meille kaikille tärkeää luontoa ... tietty jos tankkaa niin auto on hyvä olla mukana ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908627
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264788- 504248
- 623817
- 513226
- 503000
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452359Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382223