Taivaasta tullut

leipä.

Johannes 6
33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."

Kansa kyseli Jeeukselta, mitä heidän oli tekeminen, jotta he Jumalan tekoja tekisivät ja saivat vastaukseksi sen olevan Jumalan teko, että he uskoisivat Häneen, jonka Jumala on lähettänyt.

Ja tietenkin kansan joukossa oli heitä, jotka kyselivät tunnustekojen perään, vaikka olivatkin niitä jo saaneet nähdä. Jeesus kertoi kärsivällisesti, että se leipä, jota isät olivat saaneet syödä, eli manna, oli Jumalan lähettämää ja samoin, Hän on Jumalan lähettämä leipä, joka tulee Jumalan luota tuomaan elämän ihmisille, jotka sen tahtovat vastaan ottaa.

Johannes 6
25 Ja kun he löysivät hänet järven toiselta puolelta, sanoivat he hänelle: "Rabbi, milloin tulit tänne?"
26 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.
27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
28 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
30 He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet?
31 Meidän isämme söivät mannaa erämaassa, niinkuin kirjoitettu on: 'Hän antoi leipää taivaasta heille syötäväksi'."
32 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta, vaan minun Isäni antaa teille taivaasta totisen leivän.
33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää".
35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

54

748

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on synnytetty

omalaatuisia uskomuksia ja hyvin suuri kansanpaljous on uskonut lihan tulkintaan tästä: "Jumalan teko on se, että te uskoisitte, Häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

On ymmärretty, että tässä Jeesus sanoo, että ihmisen ei tarvitse tehdä mitään tekoja, kunhan vain uskoo.

Osittain he ovat oikeassa tulkitessaan näin, sillä usko Jeesukseen on tärkein (siitä ihminen SAA kaiken tarvitsemansa), mutta sitten harhautuminen alkaakin, sillä Jeesus ei sanot, että ihmisen ei pidä mitään muuta tekemään, vaan Jeesus kertoo jokaiselle, että Hän ei tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, vaan täyttämään ne. Ja jokainen, joka uskoo Jeesukseen, SAA VOIMAN tulla Jumalan lapseksi, eli voiman elää täytetyssä laissa.

Se tarkoittaa sitä, että ihminen saa VOIMAN elää Jumalan Tahdossa ja VOIMAN tehdä Jumalan edeltä valmistamia hyviä tekoja.

Mitä ovat ne Jumalan edeltä valmistaman hyvät teot?

Raamattu ilmoittaa, että Jumala ei tahdo meiltä uhria, vaan laupeutta ja armoa Hän meiltä tahtoo.

Eli, hyviä tekoja ovat armahtavaisuus ja laupeus yhdessä Jumalan käskyjen kanssa, sillä ne käskyt ajavat jokaisen uskovaisen takaisin Jeesuksen luo, eli laki piiskaa ihmistä edelleenkin.

Tämä laki ei piiskaa heitä, jotka elävät rakkaudenlaissa, eli täytetyssä laissa, sillä miksi laki heitä enää piiskaisi, koska he täyttävät lain elämällä siinä ja siitä.

Miten he elävät siinä laissa?

Rakastamalla Jumalaa yli kaiken ja lähimäistä, kuin itseään. Mitä muuta tarvitaan, sillä eihän kukaan, joka rakastaa, riko lakia, eli jää lain alle.

Miten voisi ihminen, joka rakastaa Jumalaa yli kaiken ja tietää Jumalan kaiken näkevän, olla armoton lähimäiselle, tai vaikkapa varastaa rikkomalla "älä varasta" käskyä. Ei mitenkään, sillä rakkaus elää vain totuudessa ja koska Jeesuksen omat tietävät totuuden ja sen, että Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen pienintä piirtoa myöden, niin nämä hänen omansa eivät koskaan tahdo rikkoa lakia vastaan, vaan tahtovat elää täytetyssä laissa, joka ehdottomasti johtaa ihmisen siihen, että hänen ei tarvitse enää janota, sillä kuuliaisuuden kautta, hän saa kaiken ylhäältä.

Eli tekoja tarvitaan, uskontekoja, sillä niistä kasvaa hedelmä, joka osoittaa uskon Jeesukseen, sillä jos uskoo, tahtoo elää Jumalan tahdossa.

Aabrahamkin uskoi ja oli kaikessa kuulianen Jumalalle ja me, jotka uskomme ja olemme kuuliaisia, olemme lupauksen mukaan Aabrahamin siementä.

• RitariOlevainen

se lainruoska, ja ala luottamaan jumalan armoon, "armosta te olette pelasteut, uskonkautta, ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."
        -mainintsemisasi tekoja voi tehdä kuka hyvänsä, jos pelastus on niistä kiinni, niin miksi sitten Kristuksen piti kuolla.
        -On hyviä ja armahtavaisia ihmisiä jotka eivät kuitenkaan tunne jeesusta henkilökohtaisena pelastajna. Älä sotke tätä lakia enä armoon, juuri lain ja armonvälinen jännite vei Jeesuksen ristille, Jumalan laki Hänet ajoi ristinpuulle, älä sinä enää ruoski ketään lainruoskalla, Jeesus on saanut rangaistuksen, sinunkin puolesta, hellitä jo!

• sinä
        RitariOlevainen kirjoitti:

se lainruoska, ja ala luottamaan jumalan armoon, "armosta te olette pelasteut, uskonkautta, ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi."
        -mainintsemisasi tekoja voi tehdä kuka hyvänsä, jos pelastus on niistä kiinni, niin miksi sitten Kristuksen piti kuolla.
        -On hyviä ja armahtavaisia ihmisiä jotka eivät kuitenkaan tunne jeesusta henkilökohtaisena pelastajna. Älä sotke tätä lakia enä armoon, juuri lain ja armonvälinen jännite vei Jeesuksen ristille, Jumalan laki Hänet ajoi ristinpuulle, älä sinä enää ruoski ketään lainruoskalla, Jeesus on saanut rangaistuksen, sinunkin puolesta, hellitä jo!

vastustat uskoa. Etkö todella kykene käsittämään, että Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen ja me, jotka uskomme Jeesukseen, emme myöskään kumoa laki, vaan elämme täytetyssä laissa.

• totuutta.

Itse en ole helluntailainen, mutta olen sen verran seurannut täällä vierailessani tätä uskoa, että siinä on osalla porukasta tapahtunut olennainen poikkeaminen Raamatusta.

Eli osa teistä helluntailaisista on johdettu harhaan, jossa ei anneta ihmiselle oikeutta uskoa Jeesuksen opetusten mukaan, eli estetään sisään meneviä menemästä ahtaasta portista sisään.

Ihmiselle annetaan kyllä monella tavalla hyvää näiden pois poikenneiden keskuudessa, mutta kun tulee puhe liantahdon poisriisumisesta Jumalan tahdon tieltä, niin alkaa vastustaminen, eli ihminen uinutetaan uneen, jossa ihminen saa olla mitä vain, kunhan vain "uskoo."

Ihmisen tulee kuulla Jumalan tahtoa ja pitää kunniassa Jumalan käskyt, sillä niitä ei ole koskaan poistettu, vaan ne ovat tallella liitonarkissa.

Jeesus täytti ne käskyt ja antaa meille voiman pysyä täytetyssä laissa.

• totuutta. kirjoitti:

Itse en ole helluntailainen, mutta olen sen verran seurannut täällä vierailessani tätä uskoa, että siinä on osalla porukasta tapahtunut olennainen poikkeaminen Raamatusta.

Eli osa teistä helluntailaisista on johdettu harhaan, jossa ei anneta ihmiselle oikeutta uskoa Jeesuksen opetusten mukaan, eli estetään sisään meneviä menemästä ahtaasta portista sisään.

Ihmiselle annetaan kyllä monella tavalla hyvää näiden pois poikenneiden keskuudessa, mutta kun tulee puhe liantahdon poisriisumisesta Jumalan tahdon tieltä, niin alkaa vastustaminen, eli ihminen uinutetaan uneen, jossa ihminen saa olla mitä vain, kunhan vain "uskoo."

Ihmisen tulee kuulla Jumalan tahtoa ja pitää kunniassa Jumalan käskyt, sillä niitä ei ole koskaan poistettu, vaan ne ovat tallella liitonarkissa.

Jeesus täytti ne käskyt ja antaa meille voiman pysyä täytetyssä laissa.

Siunausta teille !!! : ) : ) : )

Ja Kunnia Kunnia Kunnia Jeesuxelle Täytetystä Työstä ja mahdolliseen Ihmisille pitää koko Lain Armossa : )

• RitariOlevainen kirjoitti:

Pelastuxesta kiinni !! Vaan pääsemään ja pysyä sillä tiellä joka sitten vasta edellyttää esimerkkillistä vaellusta,, että jos meinat siinä liukkaalla tiellä pysyä kohti taivaaseen niin tarvit todella Jumalan avun tehdä parannusta synneistä! Etkö huomaa ettei sun saippuaoperaevankeliumi uskoville,,, ei saa aikaan yhtään parannuksenteon tarvetta? Ei sellaista rakkautta ole Jumalalla tarjoilla jossa on niiiiiiiiiiiin makeeta vieraan heimon rakkausääni Salomolle että hän sortui alkamaan palvomaan muita jumalia? Etkö ymmärrä ja näet että uskovaisella pitää olla selkäranka? Synti tappaa ihankaikkisesti jos ei tehdään siitä parannusta!

Antex jos loukkaan sun ymmärrystä ja opin-näkemystä mutta keskustellaan? : ) En ole aina ollut niin asiallinen näissä keskusteluissa,, mutta pyrin tekemään parrannusta,,, ettei mulla olis oikeaoppisuusparta ja ylpeys. Vaan osaisin kuunella Pyhä Henki joka mua ojentaa oikeaan suuntaan ja oppiin. : ) Anteex vielä kerran !!!

Kysele sinäkin Jumalalta mitä Hän tahtoo sun kirjoittamaan mulle ! Amen !! :)Ja siu !!!

• RitariOlevainen
        sinä kirjoitti:

vastustat uskoa. Etkö todella kykene käsittämään, että Jeesus ei kumonnut lakia, vaan täytti sen ja me, jotka uskomme Jeesukseen, emme myöskään kumoa laki, vaan elämme täytetyssä laissa.

vaan armosta, YKSIN armosta, ettei kukaan kerskaa.
        -Että lopeta tuo KERSKAUKSESI laissa elämisestä.

-"1. Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
        2. Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä.
        3. Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
        4. Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
        5. mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
        6. niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
        7. "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
        8. Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

-"1. Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
        3. Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
        4. mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
        5. mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
        6. Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä."

-"22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
        23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

-" 19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

-" 16. mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
        17. Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
        18. Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
        19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut."

-" 13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen."

-" 1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen."

-"13. Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa."

-" 5. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko."

-" 16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla."

-"22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23. Sellaista vastaan ei ole laki."

-"2. Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain."

-"7. Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        8. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää."

-"13. mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
        14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        15. kun hän omassa lihassaan teki TEHOTTOMAKSI KÄSKYJEN LAIN SÄÄDÖKSINENSÄ, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
        16. ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
        17. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
        19. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
        22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä."

• minä...

vaan armosta, YKSIN armosta, ettei kukaan kerskaa.
        -Että lopeta tuo KERSKAUKSESI laissa elämisestä.

-"1. Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan?
        2. Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, mutta ei Jumalan edessä.
        3. Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi".
        4. Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta,
        5. mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
        6. niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
        7. "Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt!
        8. Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"

-"1. Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
        3. Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
        4. mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
        5. mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
        6. Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä."

-"22. Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
        23. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

-" 19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja."

-" 16. mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.
        17. Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
        18. Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
        19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut."

-" 13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen."

-" 1. Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen."

-"13. Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa."

-" 5. Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
        6. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko."

-" 16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
        17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
        18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla."

-"22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23. Sellaista vastaan ei ole laki."

-"2. Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain."

-"7. Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
        8. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää."

-"13. mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
        14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        15. kun hän omassa lihassaan teki TEHOTTOMAKSI KÄSKYJEN LAIN SÄÄDÖKSINENSÄ, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
        16. ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
        17. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
        19. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
        21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
        22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä."

kerskaa eläväni laissa, vaan täytetyssä laissa, johon sinun ymmärryksesi ei näyttäisi millään avautuvan.

Olen hyvin vapaa, koska olen kuuliainen Jumalan tahdolle, eli kuuliaisuus tuo vapauden, mutta sitä on vaikea ymmärtää, ellei se ole tullut todelliseksi elämässä.

Rakkaus on laintäyttymys ja siitä minä kerskaan, eli siitä, että Jumala rakasti ensin meitä, jotta mekin saimme oikeusen ja kyvyn tulla rakastaviksi.

• hyvälle
        savonarola kirjoitti:

Pelastuxesta kiinni !! Vaan pääsemään ja pysyä sillä tiellä joka sitten vasta edellyttää esimerkkillistä vaellusta,, että jos meinat siinä liukkaalla tiellä pysyä kohti taivaaseen niin tarvit todella Jumalan avun tehdä parannusta synneistä! Etkö huomaa ettei sun saippuaoperaevankeliumi uskoville,,, ei saa aikaan yhtään parannuksenteon tarvetta? Ei sellaista rakkautta ole Jumalalla tarjoilla jossa on niiiiiiiiiiiin makeeta vieraan heimon rakkausääni Salomolle että hän sortui alkamaan palvomaan muita jumalia? Etkö ymmärrä ja näet että uskovaisella pitää olla selkäranka? Synti tappaa ihankaikkisesti jos ei tehdään siitä parannusta!

Antex jos loukkaan sun ymmärrystä ja opin-näkemystä mutta keskustellaan? : ) En ole aina ollut niin asiallinen näissä keskusteluissa,, mutta pyrin tekemään parrannusta,,, ettei mulla olis oikeaoppisuusparta ja ylpeys. Vaan osaisin kuunella Pyhä Henki joka mua ojentaa oikeaan suuntaan ja oppiin. : ) Anteex vielä kerran !!!

Kysele sinäkin Jumalalta mitä Hän tahtoo sun kirjoittamaan mulle ! Amen !! :)Ja siu !!!

lukea kirjoituksesi savonarola ja havaita, että täällä on muitakin, jotka tahtovat elää Jumalan Tahdossa.

Tässä ajassa on eksytyksenä halpa armo, joka ei ole mitään.

Oikea armo on se, että saamme sydämen ympärileikkauksen Jeesuksen ristintyön kautta ja näin saamme VOIMAN tulla Jumalan lapsiksi.

Jumalan omat ovat kuuliasia ja tahtovat kaikessa elää elämää, jonka vain Jumala kykenee omilleen antamaan uudesti syntymisen kautta, eli Henki meissä elää totuudessa ja valossa ja mekin kasvamme sen Hengen vaikutuksesta samaan.

• hyvälle kirjoitti:

lukea kirjoituksesi savonarola ja havaita, että täällä on muitakin, jotka tahtovat elää Jumalan Tahdossa.

Tässä ajassa on eksytyksenä halpa armo, joka ei ole mitään.

Oikea armo on se, että saamme sydämen ympärileikkauksen Jeesuksen ristintyön kautta ja näin saamme VOIMAN tulla Jumalan lapsiksi.

Jumalan omat ovat kuuliasia ja tahtovat kaikessa elää elämää, jonka vain Jumala kykenee omilleen antamaan uudesti syntymisen kautta, eli Henki meissä elää totuudessa ja valossa ja mekin kasvamme sen Hengen vaikutuksesta samaan.

Raamattu vastaan ???

Jaak 2

20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
        21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
        22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi;
        23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.
        24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.
        25 Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen ja päästi heidät toista tietä pois?
        26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

• umpihetero.

nykyäänkin sataa taivaalta. asialla on vain yk:n lentokoneet ja kohteena ovat afrikan nälkäalueet. joten se siitä aiheesta.

• "fiksuuden! salaisuus"

• kumotaan,

vaikka Jeesus ei sitä tehnytkään, vaan he sen tekevät, jotka eivät usko Jeesukseen, luullessaan uskovansa.

Jeesus kertoo selkeästi, että Hän ei tullut kumoamaan lakia, vaan täyttämään sen ja Hän kertoo, että kahdessa suurimmassa käskyssä riippuu kaikki käskyt ja nämä käskyt on Hän on täyttänyt, täyttäessään lain.

Nämä suuret käskyt: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin, kuin itseäsi pitävät sisällään pienemmät ja aivan piemimmätkin käskyt ja me muistamme, miten Jeesus varoitti meitä opettamasta niin, että antaisimme jollekikaan oikeuden rikkoa yhtä pienintäkään käskyä.

Nämä käskyt on kirjoitettu kahteen savitauluun, mutta vaikka Jumala antoi Moosekselle suuria tehtäviä, Hän ei antanut Mooseksen tehtäväksi kirjoittaa näitä elämää yllä pitäviä käskyjä, vaan Hän kirjoitti ne Itse omalla sormellaan ja antoi ne käskyt ihmisen täytettäväksi ja välitettäväksi, eli ihmisen vastuulle jäi uskoa käskyihin uskon kautta Jumalaan.

Nämä savitaulut ovat yhäkin tallella, sillä Mooses ja hänen aikalaisensa panivat ne liitonarkkiin, jota säilytetään aina ja nämä käskyt ovat siellä, missä Sana tekee työtään, eli Sana joko katsoo käskyt täytetyksi tai hyljätyksi ja sen myötä syntyy tuomio.

Viimeisinä päivinä, Jumala teki Uuden ja paremman liiton Itsensä ja meidän kanssamme. Eli, koska Hän näki, että ihmiselle kävi raskaaksi taakaksi itse täyttää käskyjä, täytti Hän ne Itse puolestamme, tullen ihmiseksi ja vieden ihmisen lihantahdon ristille, eli sen tahdon, joka vastustaa Jumalan tahtoa ja näin vastustaa käskyjäkin.
      Jumala kirjoitti lakinsa sydämiimme ja jokainen, joka uskoo, on joutunut tekemisiin sen lain kanssa. Sillä omatunto ei jätä rauhaan häntä, joka uskoo Jeesukseen ja silti vastustaa käskyjä, vaikka valehtelemalla, varastamalla, tekemällä huorin jne., eli sisäämme kirjoitettu laki huolehtii siitä, että me palaamme Jeesuksen valoon jo ennen, kuin houkutus saa meistä otetta, emmekä mene lain tuomittavaksi. Toisinaan parannuksen teon kauttakin joudumme palaamaan, mutta toiste emme samaan syntiin lankea.

Jeesus pelasti meidät ankarasta työstä antamalla meille vapauden, eli täyttämällä kaiken lain ja me vapauden lapset saamme elää siinä laissa.

Jos lankeemus ajatuksissamme käy ja odottaa sijaa langeta, saamme heti kääntyä lain piiskaamana, eli lain näyttämänä parannukseen, eli jäädä rakkaudenlakiin, eikä joutua lain alle ja tuomiolle.

• erikoisen

etuoikeuden, jotka uskomme Jeesukseen. Tämä etuoikeus takaa meille kaikki muutkin etuoikeudet. Näiden etuoikeuksien tähden maailma vihaa meitä.

Ensimmäinen ja suurin etuoikeus on syntyä uudeksi Jumalasta ja pelastua maailmasta ja siitä seuraa lukemattomat muut oikeudet.

Uskomme todistetaan merkein, eli sairaat ja vangitut saavat terveyden ja vapauden.

Tuo terveyden saaminen uskon kautta Jeesukseen, nostaa maailman vihan, sillä maailma ei voi hyväksyä, että jotkut ihmiset ovat niin etuoikeutetussa asemassa, että he saavat ilman maallisen lääkärin apua tulla terveiksi vaivoistaan ja siksi maailma käy hyökkäykseen, eli vastustaa kaikin voimin sitä tietoa, että Jeesus elää ja on Parantaja ja Vapauttaja, joka tekee työtään tänäänkin.

Terveys tulee aivan jokaiselle, joka uskoo Jeesukseen. Vaikka ruumis joskus jääkin kärsijäksi täällä, paranee se kuitenkin siinä muutoksessa, joka on lopullinen uskovaisille ja jo täällä ihminen, joka syntyy uudeksi, muuttuu niin valoisaksi ja kestäväksi hengeltään, että ruumis vaivoineen tulee hyväksytyksi kestävyydessä.

Monet kuitenkin paranevat kaikista ruumiin ja sielun sairauksista jo tässä ajassa.

Jeesus käskee meidän aina tunnustaa uskoa ja kaikkea hyvää mitä usko tuo, sillä ihmiselle tapahtuu uskonsa mukaan. Siksi uudesti syntynyt valaistaan mieleleltään, eli hän saa kyvyn uskoa hyvään ja kyvyn uskoa kaikkinaiseen terveyteen.

Jeesus ei voinut sen tähden tehdä kotikaupungissaan tunnustekoja, koska Häntä luultiin Marian ja Joosefin pojaksi, eikä tunnettu Hänen Jumaluuttaan, eli epäusko esti ihmeet.

Nytkin uskovaisten joukko jakaantuu heihin, jotka omaavat suuren uskon, eli yli kaiken alkeisvoiman Jumalan luokse menevän uskon ja nämä uskovaiset ilmentävät ihmeitä.
      Toinen joukko jää uskossaan alamittaiseksi, eli heidän uskonsa pelastaa heidät ja johdattaa heidät kotiin, mutta ihmeet eivät ole niin ilmeisiä, kuin on näiden ilmentämät ihmeet, jotka ovat kykeneviä uskomaan koko sydämisesti. Kuitenkin hekin, jotka eivät omaa yhtä suurta uskoa, kuin vaikka Aabraham omasi, kokevat ihmeitä, eli mielenlaatu muuttuu aivan uudeksi ja ihminen saa rauhan ja se on suuri armo.

• Sana...

ja Sana oli Jumalan tykönä ja Sana oli Jumala.

Eli, joka uskoo Jeesukseen, uskoo Sanaan, joka on Jumala.
      Vain tämä SANA voi synnyttää ihmisen uudeksi, eli se leipä, joka tuli ylhäältä meille, on Jumalan Sana, eli Jeesus ja ruoka joka tuo yltäkylläisyyden hyvyydessään, eikä meillä jotka sitä leipää syömme, ole koskaan nälkä. Eikä meillä ole jano, koska janon sammuttaa elävä vesi.

Kuinka suureen tappioon he, jotka eivät usko, ajavat itsensä jo tässä ja tulevassa ajassa.

Jeesus kertoo näiden uskottomien ottavan ja etsivän kunniaa toinen toiseltaan ja siksi he eivät ole otollisia Jumalalle. Nämä uskottomat ovat juuri niitä jumalia, jotka jumalien kokouksessa päättävät omasta osastaan. Ei heidän tarvitse laupeutta ja armo ilmentää, sillä he ovat itse itselleen jumalia ja nostavat jumalaksi välillä toisenkin, joka omassa nimessään heidän keskuuteensa tulee ja jotka ovat kekseliäitä keksimään "uskoa", mutta Jeesusta he eivät tahdo Jumalana kunnioittaa.

Johannes 5
      37 Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta. Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,
      38 eikä teillä ole hänen sanaansa teissä pysyväisenä; sillä te ette usko sitä, jonka hän on lähettänyt.
      39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
      40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
      41 En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä;
      42 mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
      43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
      44 Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
      45 Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
      46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
      47 Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

• itsensä, kun kirjoitit:

"Eli, joka uskoo Jeesukseen, uskoo Sanaan, joka on Jumala",

Vai lähettikö Jumala Poikansa, joka on "Jumalan sädehtivä kirkkaus ja hänen olemuksensa kuva, [Hepr.1:3]?

• Jeesus
        ekivaari kirjoitti:

itsensä, kun kirjoitit:

Vai lähettikö Jumala Poikansa, joka on "Jumalan sädehtivä kirkkaus ja hänen olemuksensa kuva, [Hepr.1:3]?

Itse sanoo:

Joh. 10:30
        Minä ja Isä olemme yhtä."

• jo vihdoin,
        ekivaari kirjoitti:

itsensä, kun kirjoitit:

että Jeesuksen hauta on tyhjä. Mutta miten sinä siihen voisit uskoa, kun et usko Jeesuksen siittymiseen Pyhästä Hengestä ja Jeesuksen tulemiseen ylhäältä Jumalan valmistamaan ruumiiseen.
        Et kykene uskomaan, että Jeesus ei syntynyt lihasta, vaan tuli lihaan ja Jumalan valmistamaan ruumiiseen.

Koska sinä hylkää sen totuuden, että Jeesus on Jumala, et voi uskoa siihenkään, että Jeesus nousi kuolleista ja näytti Itsensä kuolleista nousemisen jälkeen opetuslapsilleen.

Johannes 20
        1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
        2 Niin hän riensi pois ja tuli Simon Pietarin luo ja sen toisen opetuslapsen luo, joka oli Jeesukselle rakas, ja sanoi heille: "Ovat ottaneet Herran pois haudasta, emmekä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
        3 Niin Pietari ja se toinen opetuslapsi lähtivät ja menivät haudalle.
        4 Ja he juoksivat molemmat yhdessä; mutta se toinen opetuslapsi juoksi edellä, nopeammin kuin Pietari, ja saapui ensin haudalle.
        5 Ja kun hän kurkisti sisään, näki hän käärinliinat siellä; kuitenkaan hän ei mennyt sisälle.
        6 Niin Simon Pietarikin tuli hänen perässään ja meni sisälle hautaan ja näki käärinliinat siellä
        7 ja hikiliinan, joka oli ollut hänen päässään, ei pantuna yhteen käärinliinojen kanssa, vaan toiseen paikkaan erikseen kokoonkäärittynä.
        8 Silloin toinenkin opetuslapsi, joka ensimmäisenä oli tullut haudalle, meni sisään ja näki ja uskoi.
        9 Sillä he eivät vielä ymmärtäneet Raamattua, että hän oli kuolleista nouseva.
        10 Niin opetuslapset menivät takaisin kotiinsa.
        11 Mutta Maria seisoi haudan edessä ulkopuolella ja itki. Kun hän näin itki, kurkisti hän hautaan
        12 ja näki kaksi enkeliä valkeissa vaatteissa istuvan, toisen pääpuolessa ja toisen jalkapuolessa, siinä, missä Jeesuksen ruumis oli maannut.
        13 Nämä sanoivat hänelle: "Vaimo, mitä itket?" Hän sanoi heille: "Ovat ottaneet pois minun Herrani, enkä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
        14 Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus.
        15 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet".
        16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
        18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut.
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
        24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
        25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
        26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

• jo vihdoin, kirjoitti:

että Jeesuksen hauta on tyhjä. Mutta miten sinä siihen voisit uskoa, kun et usko Jeesuksen siittymiseen Pyhästä Hengestä ja Jeesuksen tulemiseen ylhäältä Jumalan valmistamaan ruumiiseen.
        Et kykene uskomaan, että Jeesus ei syntynyt lihasta, vaan tuli lihaan ja Jumalan valmistamaan ruumiiseen.

Koska sinä hylkää sen totuuden, että Jeesus on Jumala, et voi uskoa siihenkään, että Jeesus nousi kuolleista ja näytti Itsensä kuolleista nousemisen jälkeen opetuslapsilleen.

Johannes 20
        1 Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
        2 Niin hän riensi pois ja tuli Simon Pietarin luo ja sen toisen opetuslapsen luo, joka oli Jeesukselle rakas, ja sanoi heille: "Ovat ottaneet Herran pois haudasta, emmekä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
        3 Niin Pietari ja se toinen opetuslapsi lähtivät ja menivät haudalle.
        4 Ja he juoksivat molemmat yhdessä; mutta se toinen opetuslapsi juoksi edellä, nopeammin kuin Pietari, ja saapui ensin haudalle.
        5 Ja kun hän kurkisti sisään, näki hän käärinliinat siellä; kuitenkaan hän ei mennyt sisälle.
        6 Niin Simon Pietarikin tuli hänen perässään ja meni sisälle hautaan ja näki käärinliinat siellä
        7 ja hikiliinan, joka oli ollut hänen päässään, ei pantuna yhteen käärinliinojen kanssa, vaan toiseen paikkaan erikseen kokoonkäärittynä.
        8 Silloin toinenkin opetuslapsi, joka ensimmäisenä oli tullut haudalle, meni sisään ja näki ja uskoi.
        9 Sillä he eivät vielä ymmärtäneet Raamattua, että hän oli kuolleista nouseva.
        10 Niin opetuslapset menivät takaisin kotiinsa.
        11 Mutta Maria seisoi haudan edessä ulkopuolella ja itki. Kun hän näin itki, kurkisti hän hautaan
        12 ja näki kaksi enkeliä valkeissa vaatteissa istuvan, toisen pääpuolessa ja toisen jalkapuolessa, siinä, missä Jeesuksen ruumis oli maannut.
        13 Nämä sanoivat hänelle: "Vaimo, mitä itket?" Hän sanoi heille: "Ovat ottaneet pois minun Herrani, enkä tiedä, mihin ovat hänet panneet".
        14 Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus.
        15 Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet".
        16 Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
        18 Maria Magdaleena meni ja ilmoitti opetuslapsille, että hän oli nähnyt Herran ja että Herra oli hänelle näin sanonut.
        19 Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        20 Ja sen sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Niin opetuslapset iloitsivat nähdessään Herran.
        21 Niin Jeesus sanoi heille jälleen: "Rauha teille! Niinkuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minäkin teidät."
        22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."
        24 Mutta Tuomas, jota sanottiin Didymukseksi, yksi niistä kahdestatoista, ei ollut heidän kanssansa, kun Jeesus tuli.
        25 Niin muut opetuslapset sanoivat hänelle: "Me näimme Herran". Mutta hän sanoi heille: "Ellen näe hänen käsissään naulojen jälkiä ja pistä sormeani naulojen sijoihin ja pistä kättäni hänen kylkeensä, en minä usko".
        26 Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
        30 Paljon muitakin tunnustekoja, joita ei ole kirjoitettu tähän kirjaan, Jeesus teki opetuslastensa nähden;
        31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.

"Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä",

Minä uskon täysin sekä Jeesuksen Kristuksen että oman ylösnousemukseni juuri täsmälleen sellaisena kuin apostoli Pietari seurakunnalleen ja Paavali korinttolaisille ensimmäisen kirjeensä 15 luvussa opetti:

35 "Mutta joku ehkä kysyy: "Millä tavoin kuolleet heräjävät, ja millaisessa ruumiissa he tulevat?"
        36 Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole!
        37 Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
        38 Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
        39 Ei kaikki liha ole samaa lihaa, vaan toista on ihmisten, toista taas karjan liha, toista on lintujen liha, toista kalojen.
        40 Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.
        41 Toinen on auringon kirkkaus ja toinen kuun kirkkaus ja toinen tähtien kirkkaus, ja toinen tähti voittaa toisen kirkkaudessa.
        42 Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;
        43 kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;
        44 kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
        45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.
        46 Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.
        47 Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.
        48 Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.
        49 Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.
        50 Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta".

Kiellän panemasta omia uskomuksianne minun sanomakseni! Minä uskon niin kuin on kirjoitettu.

• TÄRKEÄ...

muistutus:
      Matteus 5
      14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
      15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
      16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
      17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
      18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
      19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
      20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• lihan mukaan kerskailijoita on aina ollut ja nähtävästi heitä on aina maailman loppuun asti.

1. Kor. 1:29
      "ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä", niin:
      31 "Näin toteutuu kirjoitus: "Joka ylpeilee, ylpeilköön Herrasta." [Jer. 9:23; 2. Kor. 10:17] [1.Kor.1:31]

2. Kor. 5:1
      "Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty".

2. Kor. 5:12
      " ... että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on".

2. Korinttolaiskirje 11
      12 "Mutta mitä minä teen, sen olen vastakin tekevä, riistääkseni aiheen niiltä, jotka aihetta etsivät, että heidät siinä, missä kerskaavat, havaittaisiin samankaltaisiksi kuin mekin.
      14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

2. Kor. 10:17
      "Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra".

Meidän 'uskovaisten' liha ei ole yhtään vanhurskaampaa kuin ateistien liha. Jumala ei ole velassa uskovaistenkaan lihalle eikä ole luvannut sille mitään muuta kuin kärsimystä ja kuolemaa!

1. Piet. 4:1
      (4:1-2) "Kun siis Kristus on ruumiissaan kärsinyt, niin olkaa tekin valmiita kärsimään, jotta eläisitte jäljellä olevan maallisen elämänne Jumalan tahdon mukaisesti ettekä ihmisten himoja seuraten. Sillä se, joka on ruumiissaan kärsinyt, on luopunut synnistä". [4:1,2: Room. 12:2 | Room. 6:7,11; Hepr. 12:1]

• ei synnyt

keskustelua, kuten ei yhdestäkään edellisestä yrityksestäni keskustella. Sinä otat Raamatun lauseita ja niitä nakkelet tänne, mutta kun pitäisi keskustella omin sanoin, siihen se tyssää.

Etkä ole vastannut yhteenkään olennaisen tärkeään kysymykseen, eli esim. siihen, että mitä mieltä olet tästä Raamatun Ilmoituksesta:

Joh. 1:1
        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

• ei synnyt kirjoitti:

keskustelua, kuten ei yhdestäkään edellisestä yrityksestäni keskustella. Sinä otat Raamatun lauseita ja niitä nakkelet tänne, mutta kun pitäisi keskustella omin sanoin, siihen se tyssää.

Etkä ole vastannut yhteenkään olennaisen tärkeään kysymykseen, eli esim. siihen, että mitä mieltä olet tästä Raamatun Ilmoituksesta:

Joh. 1:1
        Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

sanomana pelkkä kirjain, mutta Jumalan sanomana se on Jumalan kirkkauden säteily ja hänen olemuksensa kuva:

Joh. 17:22
        "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - "

Hepr. 1:3
        "Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle". [Viis. 7:25,26; Kol. 1:15-20]

1. Joh. 2:23
        "Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä". [Joh. 15:23]

• Lukihäiriöinen

Jeesus on Jumala ja Heissä on Pyhä Henki joka on Kirkauden Henki.
        Jumala on antanut Sanan, jolla ei ole Pyhää Henkeä sisällään ei voi käsitää Jumalan Sanaa. Kiitän aloittajaa, sinulle on kirkastunut Jumalan Sana.
        Suuri Kerskaus on aloittajalla Jumalan Sana, Sana ei tyhjänä palaa.
        Jeesus on lain täyttymys ja rakkaus.
        Kuka voi olla Häntä vastaan, Hän julistaa Jumalan Sana, koska Jeesus ja Jumala on yhtä.
        Jokainen jolla on sana ymmärkseen, joka ei ole sokea, jossa on Pyhä Henki hänelle Jeesus avaa Sanan.

• tuon tämän
        ekivaari kirjoitti:

sanomana pelkkä kirjain, mutta Jumalan sanomana se on Jumalan kirkkauden säteily ja hänen olemuksensa kuva:

Joh. 17:22
        "Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä - "

Hepr. 1:3
        "Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle". [Viis. 7:25,26; Kol. 1:15-20]

1. Joh. 2:23
        "Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään, mutta joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä". [Joh. 15:23]

Raamatun Ilmoituksen sinulle.
        En siis tunne iloa siitä, että joudun kerta toisensa jälkeen taistelemaan kanssasi Jumalan Hengen ja Antikristuksen hengen täydestä eroavaisuudesta, eli siitä, että joka ei tunne Poikaa, ei tunne Isääkään ja yksikään ei tunne Poikaa, joka ei Häntä Jumalaksi tunnista ja tunnusta.

1. Johanneksen kirje 4
        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

• tuon tämän kirjoitti:

Raamatun Ilmoituksen sinulle.
        En siis tunne iloa siitä, että joudun kerta toisensa jälkeen taistelemaan kanssasi Jumalan Hengen ja Antikristuksen hengen täydestä eroavaisuudesta, eli siitä, että joka ei tunne Poikaa, ei tunne Isääkään ja yksikään ei tunne Poikaa, joka ei Häntä Jumalaksi tunnista ja tunnusta.

1. Johanneksen kirje 4
        1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
        3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

vänkämies Sinä mahdat olla, kun yhäti väität, etten minä mukamas tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi?

Olen sen jo sata kertaa sanonut ja tuhat kertaa tunnustanut, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Jumalan kirkkauden säteily ja hänen olemuksensa kuva.

1. Joh. 4:15
        "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa".

1. Joh. 5:5
        "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika"?

• Lukihäiriöinen kirjoitti:

Jumala on antanut Sanan, jolla ei ole Pyhää Henkeä sisällään ei voi käsitää Jumalan Sanaa. Kiitän aloittajaa, sinulle on kirkastunut Jumalan Sana.
        Kuka voi olla Häntä vastaan, Hän julistaa Jumalan Sana, koska Jeesus ja Jumala on yhtä.
        Jokainen jolla on sana ymmärkseen, joka ei ole sokea, jossa on Pyhä Henki hänelle Jeesus avaa Sanan.

tarkastaisi, ovatko avaus- ja lukihäiriöisen viestit samasta IP-osoitteesta!

• onkin
        ekivaari kirjoitti:

vänkämies Sinä mahdat olla, kun yhäti väität, etten minä mukamas tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi?

Olen sen jo sata kertaa sanonut ja tuhat kertaa tunnustanut, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika, Jumalan kirkkauden säteily ja hänen olemuksensa kuva.

"Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa".

"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika"?

siitä, tunnustatko Jeesuksen Jumalaksi.

• vapaasi
        ekivaari kirjoitti:

tarkastaisi, ovatko avaus- ja lukihäiriöisen viestit samasta IP-osoitteesta!

tarkastaa ja mielellään laittaa tähän ketjuun siitä tiedon. Kiitos ylläpito, jos niin teet.

• onkin kirjoitti:

Ei auto ole auto jos siitä puuttu Kori ?

Ja Hän on talo tempeli ja Kaupunki !! Mejän asuinsija !!!! : ) Olkaa siunattuja kaikki rakkaat ... myöskin känkkäränkät ja Ekivaari : )

• onkin kirjoitti:

tavalla kuin Jeesus itse jumaluutensa tunnusti:

Joh. 10:35
        "Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - "

"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

1. Joh. 5:20
        "Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä".

Monet raamatunkohdat todistavat, että Jeesus itse ei sanononut etsivänsä omaa kunniaansa eikä tekevänsä omaa tahtoansa, vaan isän tahtoa. Seuraavakin jae todistaa, että edellisen jakeen lause "Hän on totinen Jumala", viittaa Isään eikä Poikaan!

Joh. 17:26
        "Ja MINÄ OLEN TEHNYT SINUN NIMESI HEILLE TUNNETUKSI ja TEEN VASTAKIN, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

• et tunnusta
        ekivaari kirjoitti:

"Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin - "

"Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"

"Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä".

Monet raamatunkohdat todistavat, että Jeesus itse ei sanononut etsivänsä omaa kunniaansa eikä tekevänsä omaa tahtoansa, vaan isän tahtoa. Seuraavakin jae todistaa, että edellisen jakeen lause "Hän on totinen Jumala", viittaa Isään eikä Poikaan!

"Ja MINÄ OLEN TEHNYT SINUN NIMESI HEILLE TUNNETUKSI ja TEEN VASTAKIN, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."

Jeesuksen Jumaluutta, vaan pidät Häntä ihmisestä korotettuna Jumalan Poikana samoin, kuin jehovalaisista monet nykyään pitävät, aikasemminhan he pitivät Jeesusta enkelinä.

Eli sinun tunnustuksesi on, että Jeesus syntyi lihasta, eikä tullut lihaan, kuten Raamattu opettaa.
        Totuus on se, että Jeesus sikisi ja syntyi Pyhän Hengen vaikutuksesta, neitsyt Marian kautta ja sen Raamattu kertoo aivan täysin selkokielellä niin, että sitä ei voi olla näkemättä, jos ei ole sokaistu.

Oletko ollut jehovalaisten keskuudessa, vai mistä olet oppisi saanut?

• ekivaari kirjoitti:

juuri samalla tavalla kuin Raamattu vaatii hänet tunnustamaan; lihan puolesta "veljiensä joukosta" Jumalan ottamaksi. Hän sanoi Moosekselle:

5. Moos. 18:18
        "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, SINUN KALTAISESI, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua".

Ap. t. 7:37
        "Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, MINUN KALTAISENI, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'".

Room. 1:4
        "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

Ihmmiset vaativat uskomaan enemmän kuin Jumala sanoo, joka lupaa täydellä uskon varmuudella:

Kerropa Sinä, missä Raamattu vaatii uskomaan edellä mainittua enempää?

• sinulle.
        ekivaari kirjoitti:

juuri samalla tavalla kuin Raamattu vaatii hänet tunnustamaan; lihan puolesta "veljiensä joukosta" Jumalan ottamaksi. Hän sanoi Moosekselle:

"Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, SINUN KALTAISESI, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua".

"Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, MINUN KALTAISENI, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'".

"pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]

Ihmmiset vaativat uskomaan enemmän kuin Jumala sanoo, joka lupaa täydellä uskon varmuudella:

KIRJOITIT NÄIN:
        "juuri samalla tavalla kuin Raamattu vaatii hänet tunnustamaan; lihan puolesta "veljiensä joukosta" Jumalan ottamaksi. Hän sanoi Moosekselle:
        "5. Moos. 18:18
        "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, SINUN KALTAISESI, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua"."

VASTAAN NÄIN:
        Tässä Mooseksen kirja 18:ssa kerrotaan, että Mooset pelkäsi sitä suurta tulta, jonka keskeltä hän kuuli Jumalan äänen ja anoi, että hänen ei koskaan enää sallittaisi sitä tulta nähdä ja kuulla Herran Jumalan ääntä tulessa ja Jumala lupasi silloin hänelle, että Hän herättää veljien keskuudesta profeetan, eli ei puhu tulessa, vaan puhuu tässä profeetassa ja Jumala täytti lupauksensa ja herätti LUPAUKSENSA mukaan profeetan, Mooseksen kaltaisen ja puhui tässä profeetassa antaen lisäksi varoituksen, että joka ei kuule tätä profeetta hävitetään.
        Jumala valmisti Pojalleen ruumiin ja tähän ruumiiseen Jeesus tuli tullessaan lihaan ja tämä ruumiis syntyi tänne neitsyt Marian kautta.
        Moos.18:
        16 On tapahtuva aivan niin, kuin sinä Herralta, sinun Jumalaltasi, anoit Hoorebilla, silloin kun seurakunta oli koolla ja sanoit: 'Älköön minun enää suotako kuulla Herran, minun Jumalani, ääntä älköönkä nähdä tätä suurta tulta, etten kuolisi'.
        17 Ja Herra sanoi minulle: 'Mitä he ovat puhuneet, on oikein puhuttu.
        18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.

TÄSSÄ TOIT RAAMATUN JAKEEN:
        "Ap. t. 7:37
        "Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, MINUN KALTAISENI, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'"."

VASTAAN NÄIN:
        Jeesus oli Mooseksen kaltainen, eli ihmisen muotoinen ja tällä kertaa Jumala ei puhunut tulessa, vaan ruumiissa.

JATKAT TUOMALLA RAAMATUN JAKEEN:
        "Room. 1:4
        "pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]"

VASTAAN NÄIN:
        Tässä kerrotaan, että Jeesus, vaikka onkin ruumiin puolelta Mooseksen kaltainen, on pyhyyden puolesta Jumala, eli Jumalan Poika ja ristinvoitto takasi Hänelle paluun asemaansa, eli Jumalaksi.

KIRJOITIT NÄIN:
        "Ihmmiset vaativat uskomaan enemmän kuin Jumala sanoo, joka lupaa täydellä uskon varmuudella:"

VASTAAN NÄIN:
        Ihmiset eivät vaadi sinulta mitään, sillä ei ole ihmisten tehtävä sinua pelastaa, vaan se tehtävä on Jeesuksen harteilla ja siksi Jeesus lähettää omiaan antamaan sinulle totuutta valheen sijaan.

TOIT RAAMATUN JAKEEN:
        "1. Joh. 4:15
        "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa"."

VASTAAN NÄIN:
        Tässäkin tarkoitetaan todella sitä mitä kirjoitetaan, eli joka tunnustaa, että JEESUS ON JUMALAN POIKA, hänessä Jumala pysyy ja hän Jumalassa.
        Jeesus on Sana, joka on aina ollut ja joka tulee aina olemaan ja nyt Hän on ylimäisen papin osassa, ylimäisen papin, jolla ei ole päivien alkua eikä päivien loppua.

TOIT RAAMATUN JAKEEN:
        "1. Joh. 5:5
        "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?" "

VASTAAN NÄIN:
        Eli tässäki jakeessa kerrotaan, että Jeesus on Jumala, eikä korotettu ihminen.

VASTAAN NÄIN:
        Raamattu ei vaadi uskomaan enempää kuin antaa, mutta se, että Raamattua tulkitaan lihanmukaan tuo harhaantumisen ja eksyttää hänet, joka sitä lihassaan tulkitsee ja usein muita, jotka lihantulkintaan uskovat.

Eli tee parannus ja usko, jos Raamattu sanoo Jeesuken olevan JUMALAN POIKA, niin sillon Hän on Jumalan Poika, joka tuli vähäksi aikaa IHMISEN POJAKSI, eli Mooseksen kaltaiseksi.

• saman...
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

kasvattajan alaisia. Kiitos sinulle lukihäiriöinen viestistäsi. Luin sen jo eilen, mutta minulle oli hyvin kiireinen ja pitkä työpäivä, joten jätin vastauksen tähän aamuun ja koska näin, että kuljemme samassa Hengessä, ei minulla ole tähän viestiin muuta kommentoitavaa, kuin kiittää sinua kiitoksesta:)

Koska olemme samaan perheeseen kuuluvia, niin uskallan kysyä sinulta, millä tavalla olet saanut kokea Jeesuksen joka hetkisen läsnäolon elämässäsi, eli sen tiedän, että merkit seuraavat uskoasi, mutta miten en ovat ilmenneet kohdallasi.

Minä olen saanut kokea niin suuria, että monet ovat ensin hämmästyneet ja myöhemmin tulleet uskoon, eli niiden kokemusteni kautta on kylvöä tehty ja Jumala Itse on antanut kasvun.

• ekivaari kirjoitti:

kirjoitti:

"Jumala valmisti Pojalleen ruumiin ja tähän ruumiiseen Jeesus tuli tullessaan lihaan ja tämä ruumiis syntyi tänne neitsyt Marian kautta".

* * * * *

Ja tässä ruumiissa ollessaan kristus opetti ja julisti:

2. Kor. 5:16
        "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne".

"Henki on se, joka eläväksi tekee, EI LIHA MITÄÄN HYÖDYTÄ"!

Sinä riiput kynsin hampain kiinni lihallisissa etkä haluakaan niistä riisuutua, niin kuin Paavali kirjoitti:

2. Kor. 5:4
        "Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista".

Sanon "sinulle", että Sinulle olisi hyödyksi oppia tuntemaan Kristuksen ruumis Hengen mukaan eikä lihan múkaan, sillä elävän Jumalan seurakunta on Hengen mukainen Kristuksen ruumis!

• Lukihäiriöinen kirjoitti:

ja heikkouteni Herran huoleksi ja arvioitavaksi:

1. Kor. 4:3
        "Mutta siitä minä hyvin vähän välitän, että te minua tuomitsette tai joku inhimillinen oikeus; en minä itsekään tuomitse itseäni",

• tulisi
        ekivaari kirjoitti:

kirjoitti:

"Jumala valmisti Pojalleen ruumiin ja tähän ruumiiseen Jeesus tuli tullessaan lihaan ja tämä ruumiis syntyi tänne neitsyt Marian kautta".

* * * * *

"Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne".

Sinä riiput kynsin hampain kiinni lihallisissa etkä haluakaan niistä riisuutua, niin kuin Paavali kirjoitti:

"Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista".

Sanon "sinulle", että Sinulle olisi hyödyksi oppia tuntemaan Kristuksen ruumis Hengen mukaan eikä lihan múkaan, sillä elävän Jumalan seurakunta on Hengen mukainen Kristuksen ruumis!

päästä ymmärrykseen, eli siihen että Jumala tuli alas Ihmisenä ja jos Hän ei olisi ottanut tätä ihmisen, eli orjan muotoa, ei kukaan ihmisistä pääsisi Henkeen, sillä yksikään ihminen ei kyennyt syntiä sovittamaan ja siksipä Jumala teki kanssamme paremman liiton, eli tuli Ihmiseksi ja sovitti lihansaastan meistä voitokkaan ristinkuoleman ja YLÖS NOUSEMISEN kautta.

Miten sinä voit uskoa, että Jeesus ei kuollut ollenkaan, ei lihan, eikä Hengen puolesta, sillä Jeesus ilmestyi opetuslapsilleen ylösnousemisessaan ja kuten Raamattu kertoo, hauta oli tyhjä.

Jeesuksen käsiin ja jalkoihin lyötiin naulat ja Hänen kylkensä puhkaistiin keihäällä ja Hän kallisti päänsä ja sanoi: Nyt se on täytetty.

Ja Hänen ruumiinsa vietiin puutarhahautaan, mutta kuolemalla ei ollut valta pitää Häntä, vaan Hän nousi taivaaseen ja voitti omassa ruumiissaan meidän syntimme, ei omia syntejä, koska Hänessä ei syntiä tavattu, eli viaton ruumis ei joutunut kuoleman kahleisiin ja koska Hänen ruumiinsa oli viaton, kykeni Hän tämän ruumiin verellä antamaan puolestamme Uhrin.
        Vanhan liiton aikanakaan Jumalalle ei kelvannut uhriksi muu, kuin täydellinen ja virheetön eläin, eikä kelvannut uuden liiton aikanakaan, muu kuin täydellinen Ihminen, joka oli täydellinen Jumaluutensa takia, sillä Hän otti orjan muodon vain meidän syntiemme tähden.

Entäpä miten sinä voisitkaan käsittää Hengessä elämistä, kun et tunnusta sitä elävän veden lähdettä, josta me elämän saamme. Et tunnusta Sanan ja Pyhän Hengen sympioosia, eli VOIMAA, jonka voimasta mekin saamme uudesti syntymisen kautta elää Hengessä.

• ekivaari kirjoitti:

kirjoitti:

* * * * *

kirjoitit:

"Miten sinä voit uskoa, että Jeesus ei kuollut ollenkaan, ei lihan, eikä Hengen puolesta, sillä Jeesus ilmestyi opetuslapsilleen ylösnousemisessaan ja kuten Raamattu kertoo, hauta oli tyhjä".

* * * * *

Sinun ei tulisi selostaa minun uskoani, miten minä uskon Jeesusksen kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen, koska tekstissäsi TAHALLASI VÄÄRISTELET JA SELOSTAT MINUN USKONI, sellaiseksi, joka se ei ole!

Olen jo aiemmin selostanut, että uskon Jeesuksen Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen juuri tarkalleen niin kuin se löytyy raamatusta apostolien opettamana, esimekiksi 1.Kor.15:35->, josta pari jaetta näytteeksi:

44 "kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
        45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki".

• uskot,
        ekivaari kirjoitti:

kirjoitit:

"Miten sinä voit uskoa, että Jeesus ei kuollut ollenkaan, ei lihan, eikä Hengen puolesta, sillä Jeesus ilmestyi opetuslapsilleen ylösnousemisessaan ja kuten Raamattu kertoo, hauta oli tyhjä".

* * * * *

Sinun ei tulisi selostaa minun uskoani, miten minä uskon Jeesusksen kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen, koska tekstissäsi TAHALLASI VÄÄRISTELET JA SELOSTAT MINUN USKONI, sellaiseksi, joka se ei ole!

Olen jo aiemmin selostanut, että uskon Jeesuksen Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen juuri tarkalleen niin kuin se löytyy raamatusta apostolien opettamana, esimekiksi 1.Kor.15:35->, josta pari jaetta näytteeksi:

44 "kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.
        45 Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki".

mutta et usko, että Jumala tuli alas valmiiksi valmistettuun ruumiiseen ja tässä valmistetussa ruumiissaan Hän vei syntimme ristille ja koska tämä ruumis oli synnitön, ei kuolemalla ollut valtaa sitä pitää. Tämä ruumis ei joutunut syömään sielullista ruokaa, vaan söi alusta alkaen Hengellistä ruokaa, eli Jumalan Sanaa, koska Sana asui siinä ruumiissa, eli siinä temppelissä.

Nuo Raamatun jakeet eivät sovellu uskoosi, sillä ne kertovat siitä, että joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika ja sovitti puolestamme meidät Jumalan kanssa, hän saa uudesti syntymisen kautta tulla Henkeen, eli hän saa sisäänsä Jumalan Pyhän Hengen ja näin hänen sielunsa saa mahdollisuuden muuttua Hengestä eläväksi ja hyljätä maailman.

Ensimmäisen Aadamin kautta synti tuli maailmaan, mutta toinen Aadam, eli Jeesus Kristus kävi sovittamassa ensimmäisen Aadamin suuren virheen ja näin antoi anteeksi lankeemuksen, eli sielullisuudessa elämisen ja antoi mahdollisuuden sielun nöyrtyä Jumalan Tahdon alle, eli parannukseen ja päästä Henkeen.

Joka uskoo, että Jumala lähetti Poikansa hän saa tulla yhteen Jumalaan, sen uskon kautta, mutta on uskottava, että Jeesus oli Jumala, ei korotettu ihminen.

• Sanaa:
        uskot, kirjoitti:

mutta et usko, että Jumala tuli alas valmiiksi valmistettuun ruumiiseen ja tässä valmistetussa ruumiissaan Hän vei syntimme ristille ja koska tämä ruumis oli synnitön, ei kuolemalla ollut valtaa sitä pitää. Tämä ruumis ei joutunut syömään sielullista ruokaa, vaan söi alusta alkaen Hengellistä ruokaa, eli Jumalan Sanaa, koska Sana asui siinä ruumiissa, eli siinä temppelissä.

Nuo Raamatun jakeet eivät sovellu uskoosi, sillä ne kertovat siitä, että joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika ja sovitti puolestamme meidät Jumalan kanssa, hän saa uudesti syntymisen kautta tulla Henkeen, eli hän saa sisäänsä Jumalan Pyhän Hengen ja näin hänen sielunsa saa mahdollisuuden muuttua Hengestä eläväksi ja hyljätä maailman.

Ensimmäisen Aadamin kautta synti tuli maailmaan, mutta toinen Aadam, eli Jeesus Kristus kävi sovittamassa ensimmäisen Aadamin suuren virheen ja näin antoi anteeksi lankeemuksen, eli sielullisuudessa elämisen ja antoi mahdollisuuden sielun nöyrtyä Jumalan Tahdon alle, eli parannukseen ja päästä Henkeen.

Joka uskoo, että Jumala lähetti Poikansa hän saa tulla yhteen Jumalaan, sen uskon kautta, mutta on uskottava, että Jeesus oli Jumala, ei korotettu ihminen.

Heprealaiskirje 10
        15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
        16 "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä";
        17 ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista".
        18 Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita.
        19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
        21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
        22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
        23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
        24 ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;
        25 Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
        26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        29 kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!
        30 Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa".
        31 Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.
        32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,
        33 kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistusten alaisina, kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla.
        34 Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy.
        35 Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri.

• uskot, kirjoitti:

minun uskoani, koska et osaa tehdä sitä vääristelemättä! Selosta Raamattua ja kuinka Sinä itse sen ymmärrät! En ole antanut sinulle valtakirjaa enkä tulkintaoikeutta omasta uskostani, vaan Sinä pyytämättä selostat väärin minun uskoani ja tunkeudut puhemiehekseni toisen yksityisalueelle!

• väärin,
        ekivaari kirjoitti:

minun uskoani, koska et osaa tehdä sitä vääristelemättä! Selosta Raamattua ja kuinka Sinä itse sen ymmärrät! En ole antanut sinulle valtakirjaa enkä tulkintaoikeutta omasta uskostani, vaan Sinä pyytämättä selostat väärin minun uskoani ja tunkeudut puhemiehekseni toisen yksityisalueelle!

jos kerron sen, minkä sinä itse olet uskostasi kertonut.
        Olet kertonut, että Jeesus syntyi lihasta ja oli ihminen ja Hänet korotettiin uskon kautta, eli Hänelle annettiin Henki ja joka uskoo saa saman Hengen, jonka Jeesuskin sai, eli kaikessa olet tehnyt hänestä kuolevaisen ihmisen, joka armosta sai Hengen, etkä Pelastajaa, joka syntyi Hengessä ja eli Hengessä ja soi meillekin ristintyön voiton kautta mahdollisuuden päästä Henkeen.

• väärin, kirjoitti:

jos kerron sen, minkä sinä itse olet uskostasi kertonut.
        Olet kertonut, että Jeesus syntyi lihasta ja oli ihminen ja Hänet korotettiin uskon kautta, eli Hänelle annettiin Henki ja joka uskoo saa saman Hengen, jonka Jeesuskin sai, eli kaikessa olet tehnyt hänestä kuolevaisen ihmisen, joka armosta sai Hengen, etkä Pelastajaa, joka syntyi Hengessä ja eli Hengessä ja soi meillekin ristintyön voiton kautta mahdollisuuden päästä Henkeen.

koska sekoitat totuuteen vääristelyä ja sanot minun näin opettavan:

"eli Hänelle annettiin Henki ja joka uskoo saa saman Hengen, jonka Jeesuskin sai, ELI KAIKESSA OLET TEHNYT HÄNESTÄ KUOLEVAISEN IHMISEN",

Minä olen kirjoittanut, että "hänet kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi Hengessä, EIKÄ HÄN ENÄÄ KUOLE, vaan alistettuaan kaiken valtansa alle, alistetaan hänetkin alistajan alle".

Kaiken muun hyvän lisäksi uskon että meidätkin, jotka olemme Kristuksessa kuolleista herätettyjä, mekin saamme elää iankaikkisesti, sillä

Johannes 11
        25 "Jeesus sanoi hänelle: »Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen»?"

• vaan Hän on Jumala,
        ekivaari kirjoitti:

"eli Hänelle annettiin Henki ja joka uskoo saa saman Hengen, jonka Jeesuskin sai, ELI KAIKESSA OLET TEHNYT HÄNESTÄ KUOLEVAISEN IHMISEN",

Minä olen kirjoittanut, että "hänet kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi Hengessä, EIKÄ HÄN ENÄÄ KUOLE, vaan alistettuaan kaiken valtansa alle, alistetaan hänetkin alistajan alle".

Kaiken muun hyvän lisäksi uskon että meidätkin, jotka olemme Kristuksessa kuolleista herätettyjä, mekin saamme elää iankaikkisesti, sillä

Johannes 11
        25 "Jeesus sanoi hänelle: »Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

aina ollut ja tulee aina olemaan.

Kirjoitit:
        ""eli Hänelle annettiin Henki ja joka uskoo saa saman Hengen, jonka Jeesuskin sai, ELI KAIKESSA OLET TEHNYT HÄNESTÄ KUOLEVAISEN IHMISEN",

Minä olen kirjoittanut, että "hänet kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi Hengessä, EIKÄ HÄN ENÄÄ KUOLE, vaan alistettuaan kaiken valtansa alle, alistetaan hänetkin alistajan alle"."

Sinä olet usein väittänyt, että Jeesus ei siintynyt Pyhästä Hengestä, vaan sanot Hänen siintyneen Joosefin siemenestä, eli ihmisestä, eli olet tehnyt Raamatun tältä osinkin valehtelijaksi ja tällä väitteellä tahdot kumota Jumalan syntymisen Ihmiseksi, eli Jeesuksen tulemisen lihaan, eli ruumiisen, jonka Jumala Hänelle valmisti.

Väitteelläsi pyrit ilmaisemaan, että ihminen pelasti ihmisen, eikä siihen pelastustyöhön Jumalaa tarvittu, eli teet virheettömän täydellisen Uhrin mitättömäksi. Ihminen ei ole koskaan virheetön, eikä täydellinen, eikä siksi kykenevä ja pelastava uhri, vaan sen Uhrin osan otti Jeesus Itselleen, meidän tähdemme. Jumala tuli vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, ottaessaan ihmisen muodon.

Paljon muutakin sinä olet Jeesuksen Jumaluutta vastaan väittänyt ja ne on löydettävissä täältä netistä.

• ekivaari kirjoitti:

Johannes 11

sanomisillamme ei ole mitään arvoa, mutta Jeesus itse ja apostolit opettivat kaiken lihasta syntyneen olevan arvotonta. Jeesus itse sen todisti antaessaan lihallisen ruumiinsa kuolemaan, koska tiesi nousevansa Hengessä ylös kuolleista, sillä:

1. Piet. 3:18
        "Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä",

Olen vain sinun kaltaisille kovakalloille toistanut kerta toisensa jälkeen, että tämä oppi on Jeesuksen Kristuksen ja apostolien omaa opetusta, eikä ekivaarin kerrontaa, niin kuin Paavali Roomalaiskirjeen 1. luvussa sanoo:

3 "hänen Pojastansa-joka LIHAN PUOLESTA on SYNTYNYT DAAVIDIN SIEMENESTÄ

4 ja PYHYYDEN HENGEN PUOLESTA KUOLLEISTANOUSEMISEN KAUTTA asetettu JUMALAN POJAKSI voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",

• ekivaari kirjoitti:

Johannes 11

opettivat Jeesuksen olevan ihminen eikä Jumala, väitä Sinä mitä tahansa:

1. Tim. 2:5
        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",

Siis: IHMINEN, Kristus Jeesus!

• kovakalloille.
        ekivaari kirjoitti:

sanomisillamme ei ole mitään arvoa, mutta Jeesus itse ja apostolit opettivat kaiken lihasta syntyneen olevan arvotonta. Jeesus itse sen todisti antaessaan lihallisen ruumiinsa kuolemaan, koska tiesi nousevansa Hengessä ylös kuolleista, sillä:

Olen vain sinun kaltaisille kovakalloille toistanut kerta toisensa jälkeen, että tämä oppi on Jeesuksen Kristuksen ja apostolien omaa opetusta, eikä ekivaarin kerrontaa, niin kuin Paavali Roomalaiskirjeen 1. luvussa sanoo:

4 ja PYHYYDEN HENGEN PUOLESTA KUOLLEISTANOUSEMISEN KAUTTA asetettu JUMALAN POJAKSI voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",

Selitäppä sitten nämä Raamatun Ilmoitukset:
        Matteus 1
        18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
        19 Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
        20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
        21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
        22 Tämä kaikki on tapahtunut, että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo:
        23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
        24 Herättyään unesta Joosef teki, niinkuin Herran enkeli oli käskenyt hänen tehdä, ja otti vaimonsa tykönsä
        25 eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.

Johannes 20

Heprealaiskirje 10
        1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
        2 Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä?
        3 Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.
        4 Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
        5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit;
        6 polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt.
        Apostolien teot 2
        1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
        2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
        5 Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
        6 Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa; ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
        7 Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
        8 Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
        9 Me parttilaiset ja meedialaiset ja eelamilaiset ja me, jotka asumme Mesopotamiassa, Juudeassa ja Kappadokiassa, Pontossa ja Aasiassa,
        10 Frygiassa ja Pamfyliassa, Egyptissä ja Kyrenen puoleisen Liibyan alueilla, ja täällä oleskelevat roomalaiset, juutalaiset ja käännynnäiset,
        11 kreetalaiset ja arabialaiset, me kuulemme kukin heidän puhuvan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja."
        12 Ja he olivat kaikki hämmästyksissään eivätkä tienneet, mitä ajatella, ja sanoivat toinen toisellensa: "Mitä tämä mahtaakaan olla?"
        13 Mutta toiset pilkkasivat heitä ja sanoivat: "He ovat täynnä makeata viiniä".
        14 Niin Pietari astui esiin niiden yhdentoista kanssa, korotti äänensä ja puhui heille: "Miehet, juutalaiset ja kaikki Jerusalemissa asuvaiset, olkoon tämä teille tiettävä, ja ottakaa minun sanani korviinne.
        15 Eivät nämä ole juovuksissa, niinkuin te luulette; sillä nyt on vasta kolmas hetki päivästä.
        16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
        17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
        18 Ja myös palvelijaini ja palvelijattarieni päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni, ja he ennustavat.
        19 Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla ja merkkejä alhaalla maan päällä, verta ja tulta ja savupatsaita.
        20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
        21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
        24 Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.
        25 Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
        26 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa;
        27 sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
        28 Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'
        29 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
        30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
        31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
        32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        33 Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
        35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
        41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
        43 Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.
        44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
        45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
        46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
        47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.

• Ihminen..
        ekivaari kirjoitti:

opettivat Jeesuksen olevan ihminen eikä Jumala, väitä Sinä mitä tahansa:

1. Tim. 2:5
        "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus",

Siis: IHMINEN, Kristus Jeesus!

33 vuotta ja silloin Hän juuri sovitti ihmisen synnin, mutta Hän riisuntui orjan osasta ja pukeutui alkuperäänsä, eli Jumalaksi.

Jeesus oli ainoa täydellinen Ihminen, jossa ei syntiä havaittu ja siksi Hän kelpasi Uhriksi.

Jeesus on nyt ylimäinen pappimme, jolla ei ole päivien alkua, eikä loppua.
        Miten sinä muuten tämän osaisit selittää? Voit yrittää.

• ekivaari kirjoitti:

2. Kor. 4:18
        "meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia", ja koska Jumalalle "ei liha mitään hyödytä", en tarvitse lähteä lihallisia asioita selittelemään!

1. Kor. 2:13
        "ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti".

1. Kor. 2:14
        "Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti".

Joh. 3:31
        "Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien".

No, "Pyhyyden Hengen puolelta hän on Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Room.1:4]!

• höpö.
        ekivaari kirjoitti:

"meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia", ja koska Jumalalle "ei liha mitään hyödytä", en tarvitse lähteä lihallisia asioita selittelemään!

"ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti".

"Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti".

"Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien".

No, "Pyhyyden Hengen puolelta hän on Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme", [Room.1:4]!

Jeesus on pyhyyden puolelta Jumalan Poika, eli Jumala ja Hänellä on kaikki valta, sillä Hän voitti vastustajan, eli kuoleman tuojan.

Huom. Hän on Jumala, ei ihmisetä korotettu Jumalan Poika, vaan Hän on Isästä lähtenyt ja koska Isä on Jumala, on Poikakin Jumala ja kaiken lisäksi ainokainen Jumalan Poika, sillä muita Jumalasta lähteneitä Poikia ei ole. Jumalalla on tosin paljon poikia ja tyttäriä, mutta he ovat kokonaan eri asemassa, kuin on ainokainen Poika, sillä he ovat armosta pelastettuja ja juuri tämän ainokaisen Jumalan Pojan ansiosta.

Lopeta jo höpöttäminen poissa ja käy polvillesi ainoan Jumalan eteen, jolla on kaikki valta ja pyydä anteeksi sitä, että sinä olet alentanut Hänet omalle tasollesi, eli ihmisen lihasta syntyneeksi. Jumala on niin paljon korkeampi sinua, kuin taivas on maasta korkeammalla.

Äläkä enää viitsi nakella irtonaisia Raamatun jakeita, sillä saat niillä vain pahennusta aikaan ja eksytät itsesi ja sinua kuulevat loputtoman synkkään korpeen. Tee vihdoin parannus tai jatka, jos tahdot tuolla tiellä, mutta minä olen parhaani kohdallasi tehnyt, eli rakkaudessa herätellyt sinua.
        Yleensä sanon, jos lopetan keskustelun, että siunaan sinua, mutta nyt en voi sitä tehdä, mutta sen sanon, että sydämestäni toivon sinulle nöyryyttä ottaa totuus vastaan ja tulla Jumalan lapseksi.

• ekivaari kirjoitti:

höpö, höpö, omiesi höpöttäjä! Lihan mukaan Jeesus oli naisesta syntynyt ihminen, "Mooseksen kaltainen", mutta Jumala on Henki, ja Pyhästä Hengestä syntynyt Jeesus Kristus on Jumalan Poika! [5.Moos.18:18,]

Ap. t. 3:22
        "Sillä Mooses on sanonut: 'PROFEETAN, MINUN KALTAISENI, Herra Jumala on teille herättävä VELJIENNE JOUKOSTA; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu".

"Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, MINUN KALTAISENI, Jumala on teille herättävä teidän VELJIENNE JOUKOSTA."

• hiljeni? Missä minun syyttäjäni ovat?

Joh. 8:10
      "Ja kun Jeesus ojensi itsensä eikä nähnyt ketään muuta kuin naisen, sanoi hän hänelle: "Nainen, missä ne ovat, sinun syyttäjäsi? Eikö kukaan ole sinua tuominnut?"

• ketjun aloittaja

olen leipätyössäni ja nytkin vain käväisen kirjoittamassa, mutta myöhemmin palaan taasen linjoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      209
      4640
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      108
      3390
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      88
      1887
    4. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      14
      1450
    5. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      18
      1346
    6. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1273
    7. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      260
      1240
    8. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      52
      1210
    9. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      13
      1159
    10. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      55
      1099
    Aihe