Olemme muuttamassa Seinäjoelle

Emmaeerika

Kertokaapas mulle minkälainen kaupunki tämä Seinäjoki oikein on?
Mikä siellä on hyvää ja mikä huonoa?
Mistä kaupunginosasta kannattaa kattella asuntoa? Mitä kannattaa välttää?
Millaisia ihmiset on? Parhaimmat, edullisimmat vaatekaupat? Entä ruokakaupat?

Kiitoksia valtavasti jo etukäteen :)
Eikä sitte mitää 15-vuotiaitten jätkien lällisläävastauksia.

20

3825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

poikkeaisit katsomassa paikkoja,niin minäkin tekisin, koska mielipiteisiin vaikuttaa niin moni asia ettei välttämättä tule oikeanlaisia vastauksia. itse olen tyytyväinen, aivan tavallinen pikkukaupunki.todella hyvät pyörätiet ainakin.junalla pääsee joka suuntaan. ihan ok paikka.

• xxccc

katsoa myös nurmosta asuntoja ei ole kuin seinäjoen keskustaan muutama kilometri.
      kasperi/kärki on sanottu et olis rauhattomampaa asuinaluetta mut en tiedä todellista asian laitaa kuulopuheita kerran ollut.Nurmosta voin suositella hyllykallion/tanelinrannan asuinalueita.

• tuo...

on saanut alkunsa että kärki rauhaton, olen täällä 14 v asunut enkä voi tod sanoa että rauhaton, hyvä paikka, suora tie keskustaan, välttää ruuhkia

• xxccc
        tuo... kirjoitti:

on saanut alkunsa että kärki rauhaton, olen täällä 14 v asunut enkä voi tod sanoa että rauhaton, hyvä paikka, suora tie keskustaan, välttää ruuhkia

kuten sanoin kuulopuhetta ollut en itse yhdy siihen et kärki olis rauhaton itsekin ennemmin asuisin kärjessä kuin kasperissa.

• ............................
        tuo... kirjoitti:

Kärjen perällä oleva omakotitaloa alue on rauhallinen, mutta törnävän amikselta vähän yli kärkikioski on joiltain alueilta rauhattomia, Suurimmaksi osaksi kaupungin vuokra-asuntojen asukkien takia... Parina viime vuonna etenkin nuoret juopot on muuttanu kärkeen, eihän ne halua kasperis asua ku kasperis asuu vaan spurguja, joten nepä sitten siirtyi kärkeen... greit!

• asua
        xxccc kirjoitti:

kuten sanoin kuulopuhetta ollut en itse yhdy siihen et kärki olis rauhaton itsekin ennemmin asuisin kärjessä kuin kasperissa.

Ei täällä ole sen rauhattomampaa kuin muuallakaan. Täällä palvelut lähellä ja siistiä. Löytyy lapsille myös urheilukentät

• tiedon vetäsit
        ............................ kirjoitti:

Kärjen perällä oleva omakotitaloa alue on rauhallinen, mutta törnävän amikselta vähän yli kärkikioski on joiltain alueilta rauhattomia, Suurimmaksi osaksi kaupungin vuokra-asuntojen asukkien takia... Parina viime vuonna etenkin nuoret juopot on muuttanu kärkeen, eihän ne halua kasperis asua ku kasperis asuu vaan spurguja, joten nepä sitten siirtyi kärkeen... greit!

mut olen asunut Kasperissa pitempään ja täällä asuu rauhallista väkeä. Ehkä jossain yksittäises talos voi löytyä joku rauhaton sielu, mutta alue on muutoin hyvä.

Itse en muuttaisi millään esim. Pohjan alueelle, kun siellä on tosi rauhatonta

• pohojalaanen 62v.
        tiedon vetäsit kirjoitti:

mut olen asunut Kasperissa pitempään ja täällä asuu rauhallista väkeä. Ehkä jossain yksittäises talos voi löytyä joku rauhaton sielu, mutta alue on muutoin hyvä.

missä,voitko mainita paikan,missä on rauhatonta??Täällä on liiankin hiljaista.Koulun pihas voi välituntien aikana olla iloista naurua,laulua tai riemun kiljaisuja.Täällä kun asuu,on kuin herran kukkaros.Joku ruokaravintola sais olla,on tullut usein ikävä Jussin pirttiä ja sen maittavaa ruokaa.Kaljakapakkoja ei ole,nehän tuo ympäristöön rauhattomuutta.

• asun itsekkin kasperissa
        asua kirjoitti:

Ei täällä ole sen rauhattomampaa kuin muuallakaan. Täällä palvelut lähellä ja siistiä. Löytyy lapsille myös urheilukentät

valitettavasti se on totta että kasperissa sattuu ja tapahtuu, aina vähän enemmän kuin muualla seinäjoella, suuri osa vuokralaisista, narkkareita, linnan kundeja tai muuten sekoja

• /(/(/(/(/(/(/
        tiedon vetäsit kirjoitti:

nauraaaaaaaaaaaaaaaaaa..............

• iibei

kaikki palvelut lähellä
      pikkukaupungiksi suorastaan loistavat vapaa-ajan palvelut
      kulttuuritarjonta
      kokoaan huomattavasti parempi shoppailukaupunki (esim. hyvät vaatekaupat)
      kaupungista maaseudulle alle 5 min
      inhimillinen hintataso niin asumisessa kuin elämisessä muutoinkin (esim. ruokmakaupoissa pk-seutua reilusti halvemmat hinnat)

- sisäänpäinlämpiävyys
      - surkea julkinen liikenne
      - tietty junttius (joka on onneksi seiäjoella vähäisempää kuin muualla e-p:llä)
      - huonot ruokakaupat ja ravintolat
      - akateemisille surkeasti töitä
      - karsea liikennekulttuuri (täällä pätevät liikennesääntöjen sijaan viidakon lait)

Ja kaupunginosan ratkaisee oma elämäntilanne. Jos esim. lapseton pari / sinkku, niin ainoa oikea osoite on keskustan lähellä olevat Uppa ja Marttila. Lapsiperheen kannattaa tähytä omakotialueelle, ei ehkä kuitenkaan Kasperiin, joka on Seinäjoen ainoa oikea lähiö aitoine lähiö-ongelmineen. Jos lompsassa on pitoa, niin sitten kämpän hakuun Kultavuorelta tai Niemistöstä.

Niin ja jos jotakin kannattaa välttää, niin katsekontaktia ulkopuolisiin aamuyön pikkutunteina ravintoloiden sulkeuduttua. Tai etuilua nakkikioskilla. Eikä pesäpalloa tai kepuakaan kannata liiemmin haukkua...

• liikennekulttuuri?!?

Täyttä paskapuhetta tuo liikennekulttuurin huonous! Käy joskus jossain ihan oikeassa kaupungissa.

Ainut huono asia on se, ettei seinäjoella ole ohikulkutietä jolloin rekkaliikenne jyrrästää kaupungin läpi aiheuttaen meluhaittaa, joten ei kannata asua esim. vapaudentien varrella.

• myös muuttava

Täytyy sanoa, että Seinäjoki on Tampereeseen verrattuna paljon parempi!!!Me ollaan aviomiehen kanssa asuttu melkein 4 vuotta Tampereella ja ollaan nytte muuttamassa takaisin. Seinäjoki on sopivan pieni ja sopivan suuri...suosittelen..ainaski paljo vähemmän ihmisiä kuin treella

• domd

-Mistä kaupunginosasta kannattaa kattella asuntoa?
      Riippuu ihan täysin minkälaista hakee, mistä tykkää, ja mihin on varaa... Kultavuori tai Katajalaakso ainakin ovat rauhallisia ja tykättyjä omakotitaloalueita, lapsiperheille oivia. Nurmon ja Hyllykallion valikoima kannattaa myös katsoa. Esim joupissa kannattaa katsella myös rivareita?

-Mitä kannattaa välttää?
      Sanomattakin keskustaa, Marttilaa, Uppaa jos ei keskustan hälinässä halua asua... Toki Seinäjoen keskusta on omasta mielestäni suht rauhallinen, ja kaikkeen tottuu. Mutta itse voisin asua kaikissa Sjoen kaupungin osissa, ainut negatiivinen on Kasperi.

-Parhaimmat, edullisimmat vaatekaupat? Entä ruokakaupat?
      Vaatekaupoistakin vaikea sanoa, riippuu mistä tykkää. Edullisimmat nyt varmaan perus h&m? Ruokakaupoissa moni suosii Prismaa tai Citymarkettia. Lidlistä löytyy myös halvalla tiettyä tuotteita. Anttilan ruokapuoli varmasti kallein?

-Mikä siellä on hyvää ja mikä huonoa?
      Hyvää:
      Ei liian iso eikä liian pieni.
      Nopeasti kasvava.
      Hyvät opiskelumahdollisuudet.
      Kesäisin paljon tapahtumia.

Huonoa:
      Ruokapaikkojen aukioloajat.
      Ehkä ihmisten tietynlainen 'rasismi'; suomenruotsalaisia, ulkomaalaisia ja eteläsuomalaisia kohtaan.
      Pienet piirit.

Vaikea näin syntyperääsenä Seinäjokisena miettiä millaisia me ollaan verrattuna muun paikkakuntalaisiin. Ehkä tulee sellasta perusnegatiivista mieleen. "juntteja, hiljasia, kovia tappelemaan"..mutta eikai nyt niin. Mukavia me ollaan! =)

• kulttuuri...

Seinäjoki on muuten mukava paikka mutta
        liikenne on Suomen vaarallisinta.
        Eniten kolareita.

Kaduilla liikuu 3 vaarallisita ryhmää
        -nuoret pojat, heikko itsetunto, wanha bemari
        -vanhat papat, puolisokeita, corolla/nissan
        -keski-ikäiset naiset jotka ajaa harvoin

• Verotus on Suomen huippua:), joten siinäkin Seinäjoki on kärkitiloilla.
      http://www.talentum.com/doc.ot?d_id=277402

Mikäli et kuulu kirkkoon tai eroat siitä, niin sitten sinulla tulee säästöä veroissa. Seinäjoella kirkollisvero on korkea 1.65% , mut eipä se ihmekkään ole, kun joutuu lakeuden ristiä retusoimaan jatkuvasti:D

• siitä mistä roikkuu

40v seinäjokea katselleena ja toki muuallakin elänyt voin sanoa, että jouppi/alakylä seutu on rauhallista mutta ei kaukana keskustasta.
      väki on pohojalaasta eli "mee muualle jos et tykkää meistä" tyyppejä, maakunnasta virtaa väkiä perjantaina ostoksille mitä ja mihinä ny sattuu tarjoukses olemahan mitäkin kulloonki. rettuliikkeitä on joka lähtöön, riippuu mihinkä tasoon oot tottunu. näläkää ei olla nähty, että kai täälä on hyvät ruokakaupat. välttää kannattaa neljänruuhkaa ja perjantai- iltapäivää.
      mikä täälä ny sitten on hienoa ? no ei ainakaan keskusta eikä kasperi, komiana me pidetään ittiämmä ja rumina naapureita :D

• .Heti

Nimittäin kasperiin!! *rah,rah,rah* :)

Saat seurata mielenkiintoisten alaryhmien pikku puuhasteluja tai ihmetellä mitenkä ne "B"-luokkaan kuitenkin nimitettävät kunnialliset kansalaiset veivät pyöräsi, vaikka se oli eturenkaasta lukittu telineeseen. Niin,rengas jäi, pyörä lähti yhdellä takapyörällä!

Ja saattaapa sielä kasvaa teipattujen komeroiden katveessa "adidas" kasviakin viikonloppukäyttöä varten. Miksi käyttää viinaksia?

Go kasperi Go!

• Kyllä

En ymmärrä tuota Kasperin mollaamista. Vain kaupungin kerrostalot siellä ovat kenties levottomia. Mutta suurin osahan on rauhallista omakotialuetta. Alueella on päivähoitopaikkoja sekä kolme koulua. Itse siellä 20 vuotta asuneena suosittelen kyllä. Ihan Kasperin perukoilla on varmasti rauhallista, niin jos etsii omakotitaloa...

• susan_naa

ottaen Seinäjoki on hyvä paikka asua.. Luin noita muutamia vastauksia ja ne olivat todellakin juuri näitä nuorten juttuja... Eli itse olen asunut seinäjoella 3 eri paikassa.. LÄhellä keskustaa sekä pohjassa.. Keskusta oli hyvä asuinpaikka ei perheelliselle mutta perheelliselle ei ehkä paras vaihtoehto mutta ei myöskään huonoin. jos sinulla on auto käytössä niin pajuluoma, jouppi, katajalaakso on hyviä ja rauhallisia asuinalueita.. jos ei ole autoa käytössä niin uppa ja pohja ovat lyhyen matkan päässä keskustassa.. halvimmat asunnot on kivistö, kasperi, törnävä.. itse olen muuttanut töiden perässä etelä-suomeen ja heti kun mahdollista niin muuttaisin sjoelle takaisin..
      jos sinulla on auto käytössä niin nurmo/hyllykallio ovat myös lyhyen matkan päässä sjoelta. siellä on myös rauhallista seutua ja löytyy ehkä edullisempia vuokra-asuntoja..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6808
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      48
      1074
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe