Vammaisilla ei asiaa kasteelle!

A.t.e.i.s.t.i

Kastepalstalla kerrotaan, että helluntailaiset eivät päästä kehitysvammaisia uskovien kasteelle. Eikö se teidän jumalanne voisi ensin ihmeparantaa näitä vammaisia, että heidätkin voisi kastaa, vai eikö jumala osaa? Kyllä se tiedetään, että te halveksitte ateisteja, naisia, homoja, tupakoitsijoita, luterilaisia, ortodokseja ja melkein ketä tahansa, mutta että vammaisiakin. Löytyyko toista näin patavanhoillista porukkaa Suomesta? Onneksi en ole uskis!

42

1340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todé

on kastettu iankaiken, (tosin harkiten, luulen) ja siitä onkin riittänyt joillakuilla mäkättämisen aihetta tyyliin "väkisinkastajat".
      Taitaa "kuuluisin" kehitysvammainen helluntailainen olla Huopanan Joni (www.jonihuopana.com)...

Miksi muuten ylipäätään vaahtoat kastamisen puolesta? Sehän ei ole mikään pelastava rituaali.

• A.t.e.i.s.t.i

En taatusti vaahtoa minkään kastamisen puolesta kun en itse ateistien lapsena ole kastettu. Se ja sama, lirutuskastatte tai hukutuskastatte, mutta vituttaa teikäläisten törkeä tapa laittaa ihmiset eriarvoiseen asemaan sukupuolisuuntautumisen, vamman ym. syiden perusteella. Sillä tuo kastepalstan otsikkokin kiinnosti. Mene itse katsomaan, mitä siellä kerrotaan tositapauksesta.

• RitariOlevainen

Olen itse nähnyt, kun neliraajavammainen kastettiin uskovien upotuskasteella, nosturia avuksi käyttäen. Ja henkilö oli onnesta revetä, niin Jeesus häntä siunasi, vaikka ei ruumillista vammaa ainakaan siinä parantnutkaan.
      -Luunpa vaan, ettei olis vaihtanut sitä sisäistä kauneutta ja riemua vapaudesta ruumilliseen terveyteen, niin onnllinen hän oli!

• A.t.e.i.s.t.i

• todé
        A.t.e.i.s.t.i kirjoitti:

Neliraajahalvaantunut on vähän eri asia kuin ymmärtämätön:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000028957210

hartonen kirjoittaa tuossa: "kehitysvammaisille ja muille ymmärtämättömille"...

• RitariOlevainen

• invalideja:

3.Moos.21:16-20

"16 Herra sanoi Moosekselle: 17 "Sano Aaronille: Kukaan jälkeläisesi, jolla on jokin ruumiinvamma, ei saa milloinkaan tulla uhraamaan ruokaa Jumalalle. 18 Uhraamaan ei saa tulla kukaan, joka on sokea, rampa tai kasvoiltaan tai ruumiiltaan epämuodostunut, 19 kukaan, jolta on katkennut jalka tai käsi, 20 joka on kyttyräselkäinen tai kitukasvuinen, jonka silmäterä on samentunut tai jolla on ihottuma, rupitauti tai vialliset kivekset."

• A.t.e.i.s.t.i

Selitti aika paljon. Joo, raamatullisiahan nämä kyllä näyttävät olevan mutta inhimillisyys ei sitten enää mahdukaan samaan päähän raamatullisuuden kanssa.

• todé

pelattaisiin rehellistä peliä, Työmies! Tiedät varsin hyvin, että tuo on juutalaisille annettu muinainen säädös, ei siis kristikunnalle.

• todé kirjoitti:

pelattaisiin rehellistä peliä, Työmies! Tiedät varsin hyvin, että tuo on juutalaisille annettu muinainen säädös, ei siis kristikunnalle.

ilmoittaa, ettei hän hyväksy invalidisoituneita ihmisiä. Vai eivätkö juutalaiset muka olleet ihmisiä?

• A.t.e.i.s.t.i kirjoitti:

Selitti aika paljon. Joo, raamatullisiahan nämä kyllä näyttävät olevan mutta inhimillisyys ei sitten enää mahdukaan samaan päähän raamatullisuuden kanssa.

että mitä enenemmän ihminen hihhuloituu, sitä rajoittuneemmaksi hänen ajattelunsa muuttuu. Kaikki asiat jaetaan kahteen: hyvään ja pahaan, Saatanaan ja Jumalaan. Inhimillisyys korvataan karuilla Raamatun lauseilla ja toisista välittämisen ymmärretään tarkoittavan sitä, että heille julistetaan Helvetti-tuomioita.

• todé
        Työmies2 kirjoitti:

ilmoittaa, ettei hän hyväksy invalidisoituneita ihmisiä. Vai eivätkö juutalaiset muka olleet ihmisiä?

olet noin tollo Raamatun suhteen, kuin annat ymmärtää.

Mistähän muuten johtuu, että esim. Kenian sydänmailla muutamat heimot tahtovat vieläkin väen väkeen hylätä vammaiset ja vanhat omaisensa kuolemaan? Vielä nytkin silloin tällöin Nairobin ja Kakamegan välillä olevasta "hautarotkosta" löytyy heidän ruumiitaan.

• satama-pastori

Ihan hyvä että olet lukenut Raamattua,mutta sinä sekoitat nyt uuden ja vanhanliiton.

Siirry Uuteen Testamenttiin,aloita Johanneksen evankeliumista!

• todé kirjoitti:

Siellähän se uudessa testamentissa seisoo Jeesuksen sanoina että laista ei muuteta piiruakaan.

Oletkos sinä todé "synnin vuoksi mielenterveytensä menettänyt himojen heiteltävä naisparka".
        Kuten Amos tuolla alhaalla Aksun ketjussa kirjoittaa edellisen kinastelunne jälkimainingeissa.

• todé kirjoitti:

olet noin tollo Raamatun suhteen, kuin annat ymmärtää.

Mistähän muuten johtuu, että esim. Kenian sydänmailla muutamat heimot tahtovat vieläkin väen väkeen hylätä vammaiset ja vanhat omaisensa kuolemaan? Vielä nytkin silloin tällöin Nairobin ja Kakamegan välillä olevasta "hautarotkosta" löytyy heidän ruumiitaan.

tuossa Raamatun kohdassa, ettei invalideilla ole samoja oikeuksia kuin terveillä?

• satama-pastori kirjoitti:

Ihan hyvä että olet lukenut Raamattua,mutta sinä sekoitat nyt uuden ja vanhanliiton.

Siirry Uuteen Testamenttiin,aloita Johanneksen evankeliumista!

täytti lain mutta ei kumonnut siitä piiruakaan.

• todé
        Työmies2 kirjoitti:

tuossa Raamatun kohdassa, ettei invalideilla ole samoja oikeuksia kuin terveillä?

kohdassa on kyse vammaisista, joita Herra ei jostakin syystä pyhittänyt palvelukseen, papeiksi.
        Sinä yhdistät tuon säädöksen nyt sitten uskovaisten kastamisiin ja kastamatta jättämisiin - ja a.t.e.i.s.t.i on haltioissaan. Pah, sanon minä.

• todé kirjoitti:

kohdassa on kyse vammaisista, joita Herra ei jostakin syystä pyhittänyt palvelukseen, papeiksi.
        Sinä yhdistät tuon säädöksen nyt sitten uskovaisten kastamisiin ja kastamatta jättämisiin - ja a.t.e.i.s.t.i on haltioissaan. Pah, sanon minä.

palvelukseen, koska he olivat vammaisia. Rupeaisit sinäkin tarkastelemaan Raamatustasi muutakin kuin niitä parhaimpia (=mieleisiäsi) paloja.

• satama-pastori
        Pe.ku kirjoitti:

täytti lain mutta ei kumonnut siitä piiruakaan.

11.Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leviläisen pappeuden kautta,sillä tähän on kansa laissa sidottu ,miksi sitten tarpeen,että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan?

12.Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.

Lue myös Apostolien tekojen 15 luku.

Sinusta en tiedä, mutta minä en ole juutalainen.

• todé
        Työmies2 kirjoitti:

palvelukseen, koska he olivat vammaisia. Rupeaisit sinäkin tarkastelemaan Raamatustasi muutakin kuin niitä parhaimpia (=mieleisiäsi) paloja.

tuotakin kohtaa tarkastellut jo paljon ennen, kuin sinä ilmaannuit tänne iitrailemaan Jumalan olemusta.

11.Jos siis täydellisyys olisi saavutettu leviläisen pappeuden kautta,sillä tähän on kansa laissa sidottu ,miksi sitten tarpeen,että nousi toinen pappi Melkisedekin järjestyksen mukaan eikä tullut nimitetyksi Aaronin järjestyksen mukaan?

12.Sillä pappeuden muuttuessa tapahtuu välttämättä myös lain muutos.

Lue myös Apostolien tekojen 15 luku.

Sinusta en tiedä, mutta minä en ole juutalainen.

Pastori ei nyt ole aiheesta saatika raamatusta perillä.

Sä vaan puhut muista asioista ja kehotat lukemaan myöhemmin kirjoitettua kirkkohistoriaa.

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat Matteus 5:17–18

• todé kirjoitti:

tuotakin kohtaa tarkastellut jo paljon ennen, kuin sinä ilmaannuit tänne iitrailemaan Jumalan olemusta.

että jumalasi nauttii palavien raatojen hajusta?

• todé
        Työmies2 kirjoitti:

että jumalasi nauttii palavien raatojen hajusta?

Minulla (pakanakristityllä) on sellainen käsitys, että Hän tahtoisi, että minä tekisin kaikkeni, ettei lähimmäisiäni kidutettaisi millään tavalla.
        Ainakin minun auttamistahtooni nähden palavia raatoja riittää. Mites siellä?

• todé kirjoitti:

Minulla (pakanakristityllä) on sellainen käsitys, että Hän tahtoisi, että minä tekisin kaikkeni, ettei lähimmäisiäni kidutettaisi millään tavalla.
        Ainakin minun auttamistahtooni nähden palavia raatoja riittää. Mites siellä?

Jumalasi käskee tappamaan, kiduttamaan ja uhraamaan. (En tarkoita tietenkään, että sinä niin tekisit). Mitä tekemistä sillä on minkään sortin rakkauden kanssa?

• todé
        Työmies2 kirjoitti:

Jumalasi käskee tappamaan, kiduttamaan ja uhraamaan. (En tarkoita tietenkään, että sinä niin tekisit). Mitä tekemistä sillä on minkään sortin rakkauden kanssa?

- vaan käskee rakastamaan lähimmäistä niinkuin itseänsä. Raamatun mukaan tämä käsky toinen kahdesta suurimmasta.
        Kyllä tässä siis tulee ihan ensimmäiseksi ajatelleeksi itseään.

• todé kirjoitti:

- vaan käskee rakastamaan lähimmäistä niinkuin itseänsä. Raamatun mukaan tämä käsky toinen kahdesta suurimmasta.
        Kyllä tässä siis tulee ihan ensimmäiseksi ajatelleeksi itseään.

tappamaan lapsiakin. Turha sitä on kiistää.

• todé
        Työmies2 kirjoitti:

tappamaan lapsiakin. Turha sitä on kiistää.

että Moosesken laissa oli yhtä sun toista kummaa säädöstä ja käskyä, mutta se että tuputat minulle Mooseksen lakia, ei oikein käy.

• todé kirjoitti:

että Moosesken laissa oli yhtä sun toista kummaa säädöstä ja käskyä, mutta se että tuputat minulle Mooseksen lakia, ei oikein käy.

Ihmislapsia ne olivat, joita jumalasi käski tappaa.

• todé
        Työmies2 kirjoitti:

Ihmislapsia ne olivat, joita jumalasi käski tappaa.

Ja mikä kummallisinta: kaikkien hurjimpienkin käskyjen noudattaminen koitui Israelille vanhurskaudeksi.

• todé kirjoitti:

Ja mikä kummallisinta: kaikkien hurjimpienkin käskyjen noudattaminen koitui Israelille vanhurskaudeksi.

vanhurskaudeksi? Kalskahtaa ilkeältä tuo vanhurskaus.

• satama-pastori
        Pe.ku kirjoitti:

Pastori ei nyt ole aiheesta saatika raamatusta perillä.

Sä vaan puhut muista asioista ja kehotat lukemaan myöhemmin kirjoitettua kirkkohistoriaa.

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat Matteus 5:17–18

Apostolien tekojen 15 luvussa mainittu päätös ei ollut mitään jälkikäteen lisättyä kirkkohistoriaa.

28. Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:

29.että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu ja haureutta.
        jos te näitä vältätte,niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi.

Joh 14:16-20

16.Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaaan teidän kanssanne ian kaikkisesti.

17.Totuuden Hengen,jota mailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

18.En minä jätä teitä orvoiksi:minä tulen teidän tykönne.

19.Vielä vähän aikaa, niin maailma ei minua näe,mutta te näette minut: koska minä elän, niin tekin saatte elää.

20.Sinä päivänä te ymmärrätte,että minä olen isässäni, ja te olette minussa ja minä teissä.

Apostolien tekojen 15 luvussa mainittu päätös ei ollut mitään jälkikäteen lisättyä kirkkohistoriaa.

28. Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:

29.että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu ja haureutta.
        jos te näitä vältätte,niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi.

Joh 14:16-20

16.Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaaan teidän kanssanne ian kaikkisesti.

17.Totuuden Hengen,jota mailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

18.En minä jätä teitä orvoiksi:minä tulen teidän tykönne.

19.Vielä vähän aikaa, niin maailma ei minua näe,mutta te näette minut: koska minä elän, niin tekin saatte elää.

20.Sinä päivänä te ymmärrätte,että minä olen isässäni, ja te olette minussa ja minä teissä.

Edelleenkin puhut muista asioista ja apostolien teot on myöhemmin kirjoitettua kirkkohistoriaa.

• satama-pastori
        Pe.ku kirjoitti:

Edelleenkin puhut muista asioista ja apostolien teot on myöhemmin kirjoitettua kirkkohistoriaa.

Kerrohan sitten miltä ajalta Apostolien teot ovat?

• Amos7

Itse olen nähnyt myös kun halvaantunut on kastettu.

• todé

puhuta halvaantuneista, amoz.

• kuurrpppa
        todé kirjoitti:

puhuta halvaantuneista, amoz.

kannata paljon kiemurrella raamatuntuntemuksesi kanssa olen käyny aikoinaan hyvinkin paljon helluntai seurakunnassa ja siellä ollaan yhtä ihmeissään noiden vanhan ja uuden testamentin paikkojen kanssa.Siellä mooseksen kirjassa lukee noin noita täysin järjettömän tuntuisia litanioita säännöistä laeista ja Jeesus todellakin sanoi ettei niistä ole mikään muuttunut,vaan hän on tullut ne täyttämään.Et sinä etkä minä osata selittää näitä ristiriitaisilta vaikuttavia tekstejä,kuten niitä ei oikein osaa kukaan muukaan.Siellä ne on ja lukee vaikka kuinka vääntelisit.Samahan se on paljon muunkin kuten maapallon iän,dinosaurusten tai jääkausien olemassaolon.Kun niitä ei kertakaikkiaan ymmärettävästi selitetä raamatussa niin mitä niitä vääntämään,uskossa voi olla tietämättä kaikkea jumalasta tai jumalan tahdosta.Raamatun selityksiä on ollut ja mennyt,kun tieto lisääntyy, muuttuu hiljalleen raamatun tulkinnatkin.

• todé
        kuurrpppa kirjoitti:

kannata paljon kiemurrella raamatuntuntemuksesi kanssa olen käyny aikoinaan hyvinkin paljon helluntai seurakunnassa ja siellä ollaan yhtä ihmeissään noiden vanhan ja uuden testamentin paikkojen kanssa.Siellä mooseksen kirjassa lukee noin noita täysin järjettömän tuntuisia litanioita säännöistä laeista ja Jeesus todellakin sanoi ettei niistä ole mikään muuttunut,vaan hän on tullut ne täyttämään.Et sinä etkä minä osata selittää näitä ristiriitaisilta vaikuttavia tekstejä,kuten niitä ei oikein osaa kukaan muukaan.Siellä ne on ja lukee vaikka kuinka vääntelisit.Samahan se on paljon muunkin kuten maapallon iän,dinosaurusten tai jääkausien olemassaolon.Kun niitä ei kertakaikkiaan ymmärettävästi selitetä raamatussa niin mitä niitä vääntämään,uskossa voi olla tietämättä kaikkea jumalasta tai jumalan tahdosta.Raamatun selityksiä on ollut ja mennyt,kun tieto lisääntyy, muuttuu hiljalleen raamatun tulkinnatkin.

Kyllä myös helluntaiseurakunnissa, kuten muissakin kristillisissä kirkkokunnissa osataan eroittaa vanha ja uusi liitto toisistaan.
        Sinulla itselläsi taitaa olla ko. asia hieman hakusessa, kun et ymmärrä, mikä oli Jeesuksen tehtävä Lunastajana.

En ole täällä Raamatun tuntijan ominaisuudessa, vaan keskustelemassa sillä melko vähäisellä ymmärryksellä ja sananvapaudella, mikä minulle on suotu.

• kuurrpppa
        todé kirjoitti:

Kyllä myös helluntaiseurakunnissa, kuten muissakin kristillisissä kirkkokunnissa osataan eroittaa vanha ja uusi liitto toisistaan.
        Sinulla itselläsi taitaa olla ko. asia hieman hakusessa, kun et ymmärrä, mikä oli Jeesuksen tehtävä Lunastajana.

En ole täällä Raamatun tuntijan ominaisuudessa, vaan keskustelemassa sillä melko vähäisellä ymmärryksellä ja sananvapaudella, mikä minulle on suotu.

ymmärrys ja lukutaito niin näet mitä raamatussa lukee ja mitä ei.Et voi niitä ruveta vääntelemään että täässähän nyt tarkoitetaan sitä ja tätä ja tuossa kohdassa tuota,jokainenhan ne osaa lukea,sinulla vaan on helluntai seurakunnassa aika useastikkin tavattu raamatun selvittämisen ja monesti oikeassa olemisen vimma.Mutta aikanaan huomaat ettei monestakaan asiasta mitään lopullista tulkintaa akaiseksi ja luovutat asian , niin sekin osaltaan antaa uskoa Jeesuksen armoon.Lopusssa ei ole kuin Jeesuksen armo ja tietämätön ihminen ,joka on luullut tietävänsä.

• todé
        kuurrpppa kirjoitti:

ymmärrys ja lukutaito niin näet mitä raamatussa lukee ja mitä ei.Et voi niitä ruveta vääntelemään että täässähän nyt tarkoitetaan sitä ja tätä ja tuossa kohdassa tuota,jokainenhan ne osaa lukea,sinulla vaan on helluntai seurakunnassa aika useastikkin tavattu raamatun selvittämisen ja monesti oikeassa olemisen vimma.Mutta aikanaan huomaat ettei monestakaan asiasta mitään lopullista tulkintaa akaiseksi ja luovutat asian , niin sekin osaltaan antaa uskoa Jeesuksen armoon.Lopusssa ei ole kuin Jeesuksen armo ja tietämätön ihminen ,joka on luullut tietävänsä.

pitäisi lopettaa keskustelut täällä? Vai mitä ajat takaa, kun syytät minua Sanan vääntelemisestä?

• Pakanain.Huuto

liene niin, kun ihminen uudestisyntyy Jeesuksen veressä ja ruumiissa, niin Jumala ei katso ulkomuotoon vaan sydämeen.

Näin olen kuulut sanottavan helluntailaisten taholta.

• frihet

Et kait sinä halveksi helareita?

Ei kaste ketään pelasta, vaan Kristus Jeesus.

• frihet

Eiks se nii oo, et minutkin on tän palstan mukaan luettu vammaisiin ja olenhan minä kin eriskummallinen taapertaja muiden joukossa ja kaikenlisäksi entinen juoppo, joka elelin vain nestepitoisilla aineilla.

Kyl helareihin mahtuu jokainen, kunhan syntinsä hylkää ja ehkä hiukan omaakin tahtoa löytyy seurata Jeesusta, mut sehän kasvaa matkan varrella, kun näkee Kristuksen armoa hiukan pintaa syvemmältä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe