Täytyy siinä Lapuaa kohtaan jotain ihailtavaa/kademieltä, koska se on ylivoimainen keskustelunaihe EP:n sivuilla.
Ja pääasiassa negatiiviset arvostelut tulevat tulevaisuudessa vuodesta 2009 alkaen kuihtuvan Alahärmä, Ylihärmä,Kortesjärvi Kauhava, Evijärvi(?), Lappajärvi (?)- yhtymän pääkaupungin taholta (=Kauhava). Riitaa tulee ja joku varmasti kuihtuu.
Lapua, Lapua
21
3275
Vastaukset
keskustellaan julkisuudessa paljon myös mm.ihmiskaupasta,prostituutiosta,huumekaupasta, aids-ongelmasta, eikä kukaan ole niille kateellinen tai ihaile niitä mitenkään. Ongelmista pitää puhua ja auttaa hätää kärsiviä, ihmisiä, joilla ei ole itsellä siihen resursseja.
Mitä taas tulee kuihtuvaan Suurkauhavaan, niin väestökato johtuu yksinkertaisesti siitä, että ikäluokka lähtee opiskelemaan yliopistoihin, kun niiden resurssit siihen riittää. Lapualla tätä ongelmaa ei ole, koska heillä riittää ammattikoulu ja kauppis. Suomessa ihmiset pääsevät sille tasolle opiskelemaan, mille resurssit riittävät.
Mitä taas tulee riita-asioihin, niin kukaan kaupunki ei pääsee alistamaan toisia, koska ovat suunnilleen samankokoisia. Mikäli Ylihärmä olisi liittynyt Lapuaan, olisi sen kohtalona ollu olla uusi "tiistenjoki", Kyllä täällä nyt ollaan nähty, kuinka Lapualla "isännät" toimii ja kyllä niille olisi ylihärmäläisten rahat kelvannu, mutta palvelut olisi siirretty Lapualle.- Mave Lapuaa
Lapuan poliittinen valta on Tiistenjoella, joka kylänä on hyvä, oma kirkko ja jne.. Ylihärmä on niin vahva ettei Lapua olisi yrittänytkään sitä alistaa.
Mave Lapuaa kirjoitti:
Lapuan poliittinen valta on Tiistenjoella, joka kylänä on hyvä, oma kirkko ja jne.. Ylihärmä on niin vahva ettei Lapua olisi yrittänytkään sitä alistaa.
justiinsa :D
- tarvetta
muutamalle sataselle joten, pistäppä mave tulemaan tänne fyrkkaa. olis hätä =)
- valtakeskus.
Mave Lapuaa kirjoitti:
Lapuan poliittinen valta on Tiistenjoella, joka kylänä on hyvä, oma kirkko ja jne.. Ylihärmä on niin vahva ettei Lapua olisi yrittänytkään sitä alistaa.
"Lapuan poliittinen valta on Tiistenjoella"
Sehän selittääkin siellä vallitsevan junttimeiningin. tarvetta kirjoitti:
muutamalle sataselle joten, pistäppä mave tulemaan tänne fyrkkaa. olis hätä =)
Ei kannata antaa ihmiselle leipää vaan kannatta opettaa se viljelemään viljaa, niin se saa muulloinkin sitä leipää.
Voihan sitä aina antaa sulle pari satasta, mut sitten sä ruinaisit loppuelämäsi niitä satasia.
joten parempi on antaa sulle ohjeita kuinka saat itse hankkittua niitä satasia:D
Ensin menet tuonne:
http://www.koulutusnetti.fi/
Sitten kun olet valinnut mieleisen ja käynyt sen koulutuksen, voit hakea täältä töitä:
http://www.mol.fi/mol/fi/01_tyovoimapalvelut/03_tyonhaku_suomessa/index.jsp- palion kaikkia
mave kirjoitti:
Ei kannata antaa ihmiselle leipää vaan kannatta opettaa se viljelemään viljaa, niin se saa muulloinkin sitä leipää.
Voihan sitä aina antaa sulle pari satasta, mut sitten sä ruinaisit loppuelämäsi niitä satasia.
joten parempi on antaa sulle ohjeita kuinka saat itse hankkittua niitä satasia:D
Ensin menet tuonne:
http://www.koulutusnetti.fi/
Sitten kun olet valinnut mieleisen ja käynyt sen koulutuksen, voit hakea täältä töitä:
http://www.mol.fi/mol/fi/01_tyovoimapalvelut/03_tyonhaku_suomessa/index.jspTiistellä on koulu, kirkko, pankissa hyvä tase, ja hautausmaa. Maakunnan pomokin on sieltä.
palion kaikkia kirjoitti:
Tiistellä on koulu, kirkko, pankissa hyvä tase, ja hautausmaa. Maakunnan pomokin on sieltä.
Nuako ne lapualaisuuden onnellisuuden mittarit onkin?? Mää luulin, että teillä pitäisi olla enemmänkin, mut ei näköjään. Ihmetyttää vaan, miksi sitten simpsiötä kairataan ja muutenkin siellä touhutaan kaikenlaista "luovuutta" edistävää toimintaa, jos kerran ootta saanu mitä haluatte? :D
- siälä
palion kaikkia kirjoitti:
Tiistellä on koulu, kirkko, pankissa hyvä tase, ja hautausmaa. Maakunnan pomokin on sieltä.
viälä kauppaa? vai unohtuuko se sun listasta?
- on,, pappilaa ei
siälä kirjoitti:
viälä kauppaa? vai unohtuuko se sun listasta?
Kauppa on, seuratalo, taksi, sankarihauta myös, mutta pappilaa ei oo. Hyvä metallifirma.
- lakaluamalaane
on,, pappilaa ei kirjoitti:
Kauppa on, seuratalo, taksi, sankarihauta myös, mutta pappilaa ei oo. Hyvä metallifirma.
mihinä tiistellä kauppa o? grilli siinä näyttääs viälä jotenki pysyvän pystys mutta kauppa meni :D
- väärin vai ?
lakaluamalaane kirjoitti:
mihinä tiistellä kauppa o? grilli siinä näyttääs viälä jotenki pysyvän pystys mutta kauppa meni :D
Olin kuulevinani että tiisteläänen on hakenut Suomen pankin johtokunnan jäseneksi. Tällääsiä ovat tiistelääset, Savosta tullehia.
on,, pappilaa ei kirjoitti:
Kauppa on, seuratalo, taksi, sankarihauta myös, mutta pappilaa ei oo. Hyvä metallifirma.
Ei ihme jos ylihärmäläiset ei halunnu liittyä Lapuaan, jos Lapualaisten mielestä noi on ainuat asiat mitä kunnan pitää tarjota. Ylihärmässä nyt on kuitenkin terveyskeskus, mikä on erittäin tärkeää potilaille ja omaisille. Teollisuuttakin siellä on pikkuisen enemmän, kuin "joku metallivirma". Olisiko tuossa ollu syy, miksi ylihärmä ei halunnu liittyä Lapuaan? Ylihärmässä on totuttu parempaan, mitä lapua olisi pystyny tarjoamaan-:D
- sotke Mave
mave kirjoitti:
Ei ihme jos ylihärmäläiset ei halunnu liittyä Lapuaan, jos Lapualaisten mielestä noi on ainuat asiat mitä kunnan pitää tarjota. Ylihärmässä nyt on kuitenkin terveyskeskus, mikä on erittäin tärkeää potilaille ja omaisille. Teollisuuttakin siellä on pikkuisen enemmän, kuin "joku metallivirma". Olisiko tuossa ollu syy, miksi ylihärmä ei halunnu liittyä Lapuaan? Ylihärmässä on totuttu parempaan, mitä lapua olisi pystyny tarjoamaan-:D
Tiiste on vain yksi kylä, käy Hellanmaassa, tiedätkö
mikä on Metso, Nammo, ja muitakin merkittäviä metallifirmoja on. sotke Mave kirjoitti:
Tiiste on vain yksi kylä, käy Hellanmaassa, tiedätkö
mikä on Metso, Nammo, ja muitakin merkittäviä metallifirmoja on.Sekö mahtoi olla Ylihärmäläisten haavena olla joku kylä lapualla, missä olisi metallifima:D Lapualaiset on tottunu niin vähään, ettei ne ymmärrä et paremminkin asiat voisi olla. mitä häsläätte ne rahat turhanpäiväisiin asioihin,ettettä saa edes peruspalveluja toimimaan:D
- sääli
mave kirjoitti:
Ei ihme jos ylihärmäläiset ei halunnu liittyä Lapuaan, jos Lapualaisten mielestä noi on ainuat asiat mitä kunnan pitää tarjota. Ylihärmässä nyt on kuitenkin terveyskeskus, mikä on erittäin tärkeää potilaille ja omaisille. Teollisuuttakin siellä on pikkuisen enemmän, kuin "joku metallivirma". Olisiko tuossa ollu syy, miksi ylihärmä ei halunnu liittyä Lapuaan? Ylihärmässä on totuttu parempaan, mitä lapua olisi pystyny tarjoamaan-:D
Näyttää kaveri olevan kuntaliitosasiassa SUUREN JOHTAJAN "uskollinen."
- hausodhsd
Ehkä näin voisi käydä Lapualla. Tosin ei Tiistenjoen tilanne ole kyllä mikään huono! Et ottanut kuitenkaan huomioon, minkälainen peräkylä Ylihärmästä tulee Kauhavalaisille. Hyvä sinä!
- Anonyymi
mave kirjoitti:
Ei ihme jos ylihärmäläiset ei halunnu liittyä Lapuaan, jos Lapualaisten mielestä noi on ainuat asiat mitä kunnan pitää tarjota. Ylihärmässä nyt on kuitenkin terveyskeskus, mikä on erittäin tärkeää potilaille ja omaisille. Teollisuuttakin siellä on pikkuisen enemmän, kuin "joku metallivirma". Olisiko tuossa ollu syy, miksi ylihärmä ei halunnu liittyä Lapuaan? Ylihärmässä on totuttu parempaan, mitä lapua olisi pystyny tarjoamaan-:D
Pian uusi kauppa tulossa tiistelle.
- Anonyymi
Justiinsa noin se meni..
- Anonyymi
Eikö se ollut pieni puoti ja halpahalli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1861837
- 108997
- 94894
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20707- 52684
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174536Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä27515Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;194471