Miksei Johannes saa puhua?

Saako rakkauden apostoli lopultakaan puheenvuoroa?
Kaikki muutkin Raamatun kirjoittajat puhuvat omalla suullaan. Ei kai Johannes, varsinkaan evankeliumia kirjoittaessaan fariseusten ja kirjanoppineitten suulal puhu? ei, ei hän niiden oppia toitota.

Vaan kyllä Johannes omia käsityksiään kirjoittaa ja hän oli lähempänä Jeesusta kuin kukaan muu. Paljon hän oli Jeesuksen opissa ja sitä opetusta saamme ammentaa hänen evankeliumistaan, kirjeistään ja Ilmestyskirjastaan.

Puhukoon Johannes edes YHDEN asian selväksi; ja kaksikin - nehän hän esittääkin yhdessä nipussa!!!
Johannes 5:16-18 :

16 Juutalaiset alkoivat vainota Jeesusta, koska hän teki tällaista sapattina. [Mark. 3:6].

17 Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä." [Joh. 9:4, 14:10].

18 Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen. [Joh. 10:33].

13

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä hapatuksia

      sapatista joita juutalaiset papit olivat laittaneet sapattiin, mutta ei tuo tarkoita että Jeesus olis poistanut sapattia.
      Ei se tarkoita sitä että sapatti on poistettu, vaan ne joutavat kuormat Jeesus poisti, että me saisimme viettää sapatin sellaisena kun Jumala oli sen luomistyönsä päätteeksi laittanut, meille ilon ja virkistyksen päiväksi.
      Ja Jumalahan sanoo joka on Minun suustani lähtenyt se pysyy ikuisesti, niin myös sapattikin pysyy ikusesti, vielläpä uudessa maassakin.

      Turha sitä on alkaa meidän kuolevaisten ihmisten poistaa, minkä Jumala on SIUNANNUT JA PYHITTÄNYT.

      Taikka voihan he yrittää poistaa, mutta se ei onnistu, kyllä siinä poistajat vain epäonnistuu.Ja Jumalan sanaa pysyy aina ja iankaikkisesti AMEN.

      • silleen..

        Sinullekin jeesus on vain puhdistaja (siivooja). Onko jeesus vain juutalaisten pappien jälkien siivooja? Miksi niitä kuormia olisi kenenkään tarvinnut poistaa? Eihän kenenkään tarvitse adventismiakaan puhdistaa, kun adventistien määräyksiä ei kenenkään tarvitse uskoa! :)


      • Kyseliä##
        silleen.. kirjoitti:

        Sinullekin jeesus on vain puhdistaja (siivooja). Onko jeesus vain juutalaisten pappien jälkien siivooja? Miksi niitä kuormia olisi kenenkään tarvinnut poistaa? Eihän kenenkään tarvitse adventismiakaan puhdistaa, kun adventistien määräyksiä ei kenenkään tarvitse uskoa! :)

        Valmis kuolemaan vain sunnuntain siivouksen tähden? Vieläpä mitä hirvittävämmän kidutus kuoleman kanssa. Olisitko sinä valmis tällaiseen siivoamiseen? Vastaa ihan rehellisesti Kyllä tai ei.?


      • EI KAI

        Ei kai sellaista tarvitse poistaa, jota ei ole laillisesti ollut olemassakaan? Eihän Suomen laistakaan poisteta asioita, joita Suomen laissa ei olekaan! Adventisteilla on ihmeellisiä nuo kootut sepitykset. Ihan vailla mitään perusteitakin vielä.


      • Turhaa
        Kyseliä## kirjoitti:

        Valmis kuolemaan vain sunnuntain siivouksen tähden? Vieläpä mitä hirvittävämmän kidutus kuoleman kanssa. Olisitko sinä valmis tällaiseen siivoamiseen? Vastaa ihan rehellisesti Kyllä tai ei.?

        vääntelyä tuollainen ja Jumalan pilkkaa! Jeesus on sovittanut meidän kaikkien synnit ristillä, eikä kukaan muut kuin pilkkaajat ainoastaan käytä tuollaista kieltä!


      • Hän EI halveksinut
        EI KAI kirjoitti:

        Ei kai sellaista tarvitse poistaa, jota ei ole laillisesti ollut olemassakaan? Eihän Suomen laistakaan poisteta asioita, joita Suomen laissa ei olekaan! Adventisteilla on ihmeellisiä nuo kootut sepitykset. Ihan vailla mitään perusteitakin vielä.

        Jumalaa, eikä Jumalan lakia ja käskyjä, jotka olivat hänen kauttaan annetutkin. Kaikkihan luotiin hänessä ja hänen kauttaan, mutta Jeesus teki lopun siitä juutalaisten käskyttämisestä ja turhista lisäyksistä sapattikäskyyn, NE aiheuttivat vain kärsimystä ja olivat ihmistä vastaan, eikä ihmisen puolella. Niimpä Jeesus sanoikin, että ei ihminen ole sapattia varten, VAAN sapatti ON IHMISTÄ VARTEN! Olkoon se ilon päivä. Ihan selkeää tekstiä, kun vain haluaa ymmärtää!


      • Kyseliä ##
        Turhaa kirjoitti:

        vääntelyä tuollainen ja Jumalan pilkkaa! Jeesus on sovittanut meidän kaikkien synnit ristillä, eikä kukaan muut kuin pilkkaajat ainoastaan käytä tuollaista kieltä!

        Juutalaisten asettamista ylimääräisistä säädöistä Jumalan pilkaa? Mitähän pilkkaa taas lieneekään Jeesukselle, Kun hänestä tehdään ilman mitään valtuuksia Pakanuuden päämies? eiks tuokin tunnu sairaalle ja pilkalle. Voitko sinä tavallinen ihminen määrätä omat ehtosi Jumalalle?


      • näet
        Hän EI halveksinut kirjoitti:

        Jumalaa, eikä Jumalan lakia ja käskyjä, jotka olivat hänen kauttaan annetutkin. Kaikkihan luotiin hänessä ja hänen kauttaan, mutta Jeesus teki lopun siitä juutalaisten käskyttämisestä ja turhista lisäyksistä sapattikäskyyn, NE aiheuttivat vain kärsimystä ja olivat ihmistä vastaan, eikä ihmisen puolella. Niimpä Jeesus sanoikin, että ei ihminen ole sapattia varten, VAAN sapatti ON IHMISTÄ VARTEN! Olkoon se ilon päivä. Ihan selkeää tekstiä, kun vain haluaa ymmärtää!

        Ei Jeesus lopettanut juutalaisten fariseusten käskyttämistä. Sitähän nämä ovat tekemässä vielä tänä päivänäkin! Eikä Jeesus estänyt juutalaisia edes toteuttamasta itseensä kohdentuvaa vääryyttä. Puhut suulla suuremmalla. Mikään sinun esittämäsi väite ei ole kristinuskon mukainen vaan ainoastaan adventismin mukaista harhaopetusta. Jeesus poisti nimenomaan sen rangaistuksen, joka oli tottelemattomuudesta syntynyttä. Jumala olisäätänyt profeettojen kautta seuraamukset Israelille. Ja näistä pääsyyn Jeesuksen usko oli avaimena. Uskolla Jeesukseen pääsi juutalainenkin ulos Vanhan liiton ehdoista sisälle Uuden liiton ehtoihin. Adventistit opettavat väärin uskosta Jeesukseen. He näet väittävät, että Raamatunmukainen Jeesukseen uskominen yksistään tekee ihmisen lainrikkojaksi. Johannes taas todistaa, ettei kukaan, joka tekee vääryyttä, ole koskaan päässyt sisälle Jeesuksen uskoon. Eikä uskossa ollessa tarvita Moosekselta saadun lain tuntemista eikä kymmeniä käskyjäkään. Laki tarvitaan vääryydentekijöille eikä uskoville. Sen todistaa Raamatun luotettava Sanakin adventistien sanaa vastaan. Näin adventistien opetus on tyhjäksi todistettu.


      • turhaa polemiikkia
        Kyseliä ## kirjoitti:

        Juutalaisten asettamista ylimääräisistä säädöistä Jumalan pilkaa? Mitähän pilkkaa taas lieneekään Jeesukselle, Kun hänestä tehdään ilman mitään valtuuksia Pakanuuden päämies? eiks tuokin tunnu sairaalle ja pilkalle. Voitko sinä tavallinen ihminen määrätä omat ehtosi Jumalalle?

        Ei meillä ole mitään tekemistä adventismin kanbssa. Sinä kiivailet adventismin puolesta etkä minkään kristinuskon. Onhan se selvääkin selvempää. Adventisti on kuin orpo piru saharassa, ja etsii, että saisi jostain muutettua ihmisen hänelle itselleen otolliseksi saaliiksi.


      • Hermanni Emilio
        näet kirjoitti:

        Ei Jeesus lopettanut juutalaisten fariseusten käskyttämistä. Sitähän nämä ovat tekemässä vielä tänä päivänäkin! Eikä Jeesus estänyt juutalaisia edes toteuttamasta itseensä kohdentuvaa vääryyttä. Puhut suulla suuremmalla. Mikään sinun esittämäsi väite ei ole kristinuskon mukainen vaan ainoastaan adventismin mukaista harhaopetusta. Jeesus poisti nimenomaan sen rangaistuksen, joka oli tottelemattomuudesta syntynyttä. Jumala olisäätänyt profeettojen kautta seuraamukset Israelille. Ja näistä pääsyyn Jeesuksen usko oli avaimena. Uskolla Jeesukseen pääsi juutalainenkin ulos Vanhan liiton ehdoista sisälle Uuden liiton ehtoihin. Adventistit opettavat väärin uskosta Jeesukseen. He näet väittävät, että Raamatunmukainen Jeesukseen uskominen yksistään tekee ihmisen lainrikkojaksi. Johannes taas todistaa, ettei kukaan, joka tekee vääryyttä, ole koskaan päässyt sisälle Jeesuksen uskoon. Eikä uskossa ollessa tarvita Moosekselta saadun lain tuntemista eikä kymmeniä käskyjäkään. Laki tarvitaan vääryydentekijöille eikä uskoville. Sen todistaa Raamatun luotettava Sanakin adventistien sanaa vastaan. Näin adventistien opetus on tyhjäksi todistettu.

        "Että sinulle on joku antanut valtuudet kuinka itseään Jumalaa voidaan komennella omilla ehdoilla. Viis me veisataan Jumalan ehdoista.

        Jeesus ei vaihtanut yhtään ainoata antamaansa käskyä, Joten sapattikin jäi vielä paikoilleen. Ehtoollinen oli ainoa Jeesuksen antama lisäys! Jeesus itse sanoo näin: Ei minua ole lähetetty tänne muuta, kuin Israelin Huoneen kadonneiden lammasten etsimiseen. Sana taas sanoo näin: Jokainen joka on hänessä on velvollinen vaeltamaan kuten hän itse Jeesus vaelsi. Lisäksi päästääkseen Jeesuksen valtakunnan kansalaisuuteen, niin tässäkin oli olemassa pääsyvaatimukset, että sinut voidaan hyväksyä hänen valtakuntansa kansalaiseksi. Oletkos lukenut ehdot, kuinka sinut voidaan hyväksyä Jumalan valtakunnan kansalaiseksi?


      • loppuun asti!
        Hermanni Emilio kirjoitti:

        "Että sinulle on joku antanut valtuudet kuinka itseään Jumalaa voidaan komennella omilla ehdoilla. Viis me veisataan Jumalan ehdoista.

        Jeesus ei vaihtanut yhtään ainoata antamaansa käskyä, Joten sapattikin jäi vielä paikoilleen. Ehtoollinen oli ainoa Jeesuksen antama lisäys! Jeesus itse sanoo näin: Ei minua ole lähetetty tänne muuta, kuin Israelin Huoneen kadonneiden lammasten etsimiseen. Sana taas sanoo näin: Jokainen joka on hänessä on velvollinen vaeltamaan kuten hän itse Jeesus vaelsi. Lisäksi päästääkseen Jeesuksen valtakunnan kansalaisuuteen, niin tässäkin oli olemassa pääsyvaatimukset, että sinut voidaan hyväksyä hänen valtakuntansa kansalaiseksi. Oletkos lukenut ehdot, kuinka sinut voidaan hyväksyä Jumalan valtakunnan kansalaiseksi?

        Ympärileikkaus on voimassa maailman loppuun asti liiton tunnuksena Jumalan ja Israelin välillä.
        Joka siihen liittoon kuuluu, voi pitää sitä etuoikeutena vielä Jeesuksen kuoleman jälkeenkin.
        Jer. 31:31-36.
        Näette tuolla Juudan heimon, joka on nykyiset juutalaiset. Heidän tehtävänään on pitää liitto voimissaan. Lukekaa jakeet ajatuksella huolellisesti ja ihmetelkää.

        Jeremia:
        31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;

        31:32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

        31:33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen LAKINI heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

        31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

        31:35 Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat - Herra Sebaot on hänen nimensä:

        31:36 JOS VÄISTYVÄT NÄMÄ LAIT minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä ainiaan.

        ********************************

        MIHIN LIITTOON ADVENTISTIT KUULUVAT?


      • kuni kuvas....
        Hermanni Emilio kirjoitti:

        "Että sinulle on joku antanut valtuudet kuinka itseään Jumalaa voidaan komennella omilla ehdoilla. Viis me veisataan Jumalan ehdoista.

        Jeesus ei vaihtanut yhtään ainoata antamaansa käskyä, Joten sapattikin jäi vielä paikoilleen. Ehtoollinen oli ainoa Jeesuksen antama lisäys! Jeesus itse sanoo näin: Ei minua ole lähetetty tänne muuta, kuin Israelin Huoneen kadonneiden lammasten etsimiseen. Sana taas sanoo näin: Jokainen joka on hänessä on velvollinen vaeltamaan kuten hän itse Jeesus vaelsi. Lisäksi päästääkseen Jeesuksen valtakunnan kansalaisuuteen, niin tässäkin oli olemassa pääsyvaatimukset, että sinut voidaan hyväksyä hänen valtakuntansa kansalaiseksi. Oletkos lukenut ehdot, kuinka sinut voidaan hyväksyä Jumalan valtakunnan kansalaiseksi?

        Kristuksen seurakuntaan pääsyllä on ihan eri ehdot kuin adventismiin pääsyssä. Niitä adventistien ehtoja eivät Jeesus eikä apostolit olisi suostuneet noudattamaan.


      • Sitä ei voi tyhjäksi tehdä edes jäkättämällä.
        Sillä Raamattu ei voi tyhjiin raueta.
        Ei missään kohdin. Jos uskoo, että jeesus on Jumala, niin uskoo kaiken muunkin, mitä rakkauden apostoli Hänestä sanoo.

        Mutta jotkut luottavat itseensä ja luulevat, että sapatti voisi korvata Jeesukseen uskomisen. Sääli.

        Joh 5:1
        Tämän jälkeen oli eräs juutalaisten juhla, ja Jeesus lähti Jerusalemiin.

        Joh 5:16-18

        16 Juutalaiset alkoivat vainota Jeesusta, koska hän teki tällaista sapattina. [Mark. 3:6]
        17 Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä." [Joh. 9:4, 14:10]
        18 Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen. [Joh. 10:33].

        Kol. 2:16
        Kukaan ei siis saa tuomita teitä siitä, mitä syötte tai juotte tai miten noudatatte juhla-aikoja ja uudenkuun ja sapatin päiviä. [Room. 14:3; Gal. 4:10; Tit. 1:14,15]


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe