Olenko kuullut väärän evankeliumin,
olenko uskonut väärään evankeliumiin?
Olen huomannut omasta ja monien
muiden ihmisten elämästä merkkejä,
joita olen evankeliumin kirkkaan valon
edessä säikähtänyt. Huomaan syyllisyyttä,
pahoinvointia, piiloutumista,
välinpitämättömyyttä, itsensä aliarviointia
ja suorituskeskeisyyttä.
Olen nähnyt ihmisiä, jotka ovat luopuneet
unelmistaan elää lähellä Jumalaa,
olen itsekin ollut vähällä antaa periksi.
Näen väsyneitä, loppuun ajettuja
kuoria, jotka huutavat sisälleen elämää.
Näen orjia, joiden selästä paistavat
ruoskan jäljet ja hartioilla painavat raskaat
vaatimusten valjaat.
Tämän kaiken keskellä olen kysynyt
itseltäni: tunnemmeko oikean evankeliumin,
olemmeko harhautuneet siinä
kaikkein tärkeimmässä?
On surullista huomata, että kuulemme
monesti puheita muutamasta askeleesta
tai avaimesta kohti Jumalan täyteyttä
ja ne puheet vetoavat meihin suuresti.
Miksi?
Ne ruokkivat meissä sitä inhimillistä
luuloa, että pystymme sittenkin kurottautumaan
kohti taivasta, ihan vähän
kun vielä puristamme. Nämä puheet,
joita kuulemme nuortenpäivillä ja oikeastaan
missä tahansa, antavat meille
sen kuvan, että Jumalan mielisuosio ja
kirkkaampi hengellinen vaellus on saavutettavissa
tiettyjen tekojen kautta.
Näitä tekoja saattavat olla rukous, raamatun
lukeminen / totteleminen, synnin
vastustaminen, palveleminen – oikeastaan
lista jatkuu lähes loputtomiin.
Mikä tässä on niin väärää?
Tällaisena julistettu ”evankeliumi”
vakuuttaa meille, että Jumalan hyväksyntä
ja rakkaus ovat ainakin osittain
saavutettavissa ihmisen oman toiminnan
kautta. Murheellisena olen huomannut,
että tuossa ilmapiirissä väsyneet
antavat väsyttää itseään lisää, lyödyt
kääntävät selkänsä uusille lyönneille,
sidotut sidotaan yhä vahvemmin.
Missä on evankeliumin vapauttava totuus?
Ymmärtääkseni evankeliumin valovoimaisuus
perustuu siihen, että siinä
Pyhä Jumala kurottautuu syntisen ihmisen
puoleen ja vakuuttaa tälle lempeästi
ikuista hyväksyntää ja rakkautta.
Suuri Jumala sitoutuu pienen ihmisen
arkielämään ja lupaa olla tämän
kanssa kaikessa, hyvässä ja pahassa.
Vakuudeksi läsnäolostaan Jumala antaa
oman Elämänsä ihmisen sisälle ja
tämä Elämä alkaa elää omaa jumalallista
suunnitelmaansa todeksi vajavaisessa
ihmisessä.
Eikö tämä ole se armon
sanoma, joka on melkein liian vaikeaa
uskoa? Mitä tähän voisi enää lisätä?
Jumalan antama kirkas evankeliumi
– ilosanoma – sai aikaan valtavaa vastustusta
jo Jeesuksen sitä julistaessa ja
myös alkuseurakunnan aikana sitä
koetettiin muuntaa toisenlaiseksi.
Paavalin
suuri huoli oli se, että evankeliumi
säilyisi puhtaana, että se pysyisi edelleen
ilman ehtoja Jumalan armon ilmestymänä
syntiselle ihmiselle. Evankeliumia
on koetettu kautta aikojen inhimillistää:
on yritetty rakentaa omatekoisia
siltoja ihmisen tekojen ja evankeliumissa
ilmestyvän kirkkaan armon
välille.
Paavali julisti, että oli olemassa vain
yhdenlainen, Jumalan armoon perustuva
evankeliumi, jota ei saisi mistään
hinnasta muuttaa; sellainen evankeliumi
veisi pois Kristuksesta.
Onko evankeliumi tänään puhdas,
loistaako se kirkasta valoaan? Vapauttaako
se syyllisyydestä ja taakoista Jumalan
antamaan ilontäyteiseen elämään?
Murheellisena ajattelen, että meillä
on tarjottavana muutettu sanoma. Se ei
enää tule suoraan Jumalan rakkautta
sykkivästä sydämestä, vaan on muutettu
ehdollistetuksi ja ainakin piirun verran
ihmiskeskeiseksi. Se ei enää ole sitä
alkuperäistä, vain Jeesukseen työhön
pohjautuvaa.
Emmekö haluaisi irrottautua kaikesta
ihmiskeskeisyydestä ja lähteä matkalle
löytämään sitä aitoa ja alkuperäistä
armon sanomaa, joka omaa itsessään
aivan käsittämättömän muutosvoiman?
Voisimmeko löytää köyhyyden,
heikkouden ja avuttomuuden; tulla riippuvaisiksi
Hänestä, joka on meille jo
aivan kaiken antanut?
J. Pirttiaho
Väärä evankeliumi?
19
304
Vastaukset
- sini-silmänen
Lähimmäisen antama oikea opetus on vain siihen mittaan asti, että tuo kyselevän ihmisen Kristuksen luo. Varsinainen opetus tulee Uudestisyntyneelle Kristuksen antaman Pyhän Hengen kautta. Täten kaikkinainen adventismin kaltainen opetus on väärää ihmsoppia. Kristuksen uskon kanssa adventismilla ei ole minkäänlaista yhtäläisyyttä. Kristus puhuu uskovalle hänen omaan sisimpäänsä antaen ymmärrystä yksityisesti. Tällaisten yhtäläisessä uskossa olevien ihmisten yhteys on sitä kristinuskoon kuuluvaa yhteyttä, joka syntyy yhteisestä Kristuksen vaikuttamasta uskosta, eikä siinä ole sisältyneenä erilaisia mielipiteitä. Hengen yhteys on todellista yhteyttä, josta adventismi ei ole edes varjoa.
- tuntomerkkejä
Väärä evankeliumin tuntomerkkejä:
Väärä evankeliumin tuntomerkki 1:
- Jumalan iankaikkinen laki on ON POISTETTU - SE EI OLE VÄLTTÄMÄTÖN ANKAIKKISELLE ELÄMÄLLE.
Väärä evankeliumin tuntomerkki 2:
- Raamatun sana "sinun pitää kuolemalla kuoleman" on muuttunut sanoiksi "ei ette te kuole".
Väärä evankeliumin tuntomerkki 3:
- Ihmisellä on kuolematon sielu joka elää iankaikkisesti ILMAN Jumalaakin - EROSSA Jumalastakin. Väärä evankeliumi sanoo "teistä tulee Jumalan kaltaisia"..
Väärä evankeliumin tuntomerkki 4:
- Se ei ollut PAHUUS ja LAITTOMUUS, vaan JUMALA joka tuomitsi Poikansa kuolemaan.
Väärä evankeliumin tuntomerkki 5:
Jeesus ei ollutkaan kuollut kunnes Jumala HERÄTTI hänet kolmantena päivänä..
Väärä evankeliumin tuntomerkki 6:
Kuolema onkin ikuinen elämä "JOSSAIN MUUALLA" IKUISESSA piinassa helvetin tulessa. Ja he puolustavat harha-uskoaan sanoin "käytkö Jumalaa vastaan"..
Väärä evankeliumin tuntomerkki 7:
Lepopäivän pyhittäminen ei ole kovinkaan tärkeä asia ja sapatin pyhittäminen on Jumalan VASTAINEN TEKO koska sapatti on annettu VAIN Juutalaisille.
Väärä evankeliumin tuntomerkki 8:
Jumalan antamat ja itsensä kirjoittamat käskyt Vanhassa testamentissa eivät enää ole voimassa koska ne olivat vain osa Mooseksen israelille antamasta laista eivätkä Jumalan itsensä kirjoittamat periaatteet joihin Mooseksen kirjoittama Israelin lakikin perustui.
Väärä evankeliumin tuntomerkki 9:
Väärän evankeliumin kannattajat ummistavat silmänsä Jeesuksen sanoille: Jos te ANNATTE toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, ANTAA myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ETTE ANNA anteeksi toisille, EI teidän taivaallinen Isännekään ANNA anteeksi teidän rikkomuksianne. Matt. 6: 14,15
He uskovat saavansa anteeksi vaikka eivät itse annakaan anteeksi.
Väärä evankeliumin tuntomerkki 10:
Oppi että oikeudenmukaisuus ilman rakkautta on mahdollista ja että rakkaus ilman oikeudenmukaisuutta on mahdollista että nämä kaksi EIVÄT KUULU yhteen..
Väärä evankeliumin tuntomerkki 11:
Tarve muuttaa monien Raamatun selvä Sana toiseksi tai kerta kaikkiaan hypätä niiden yli koska ne eivät sovellu väärän evankeliumin opin ajatuksiin.
Kun Raamattu opettaa:
1. Tim. 6:
... Kuningas ja herrain Herra,
16 jolla AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Väärän evenkeliumin sanomaan kuuluu, että Kuningas ja herrain Herra .. MUTTA EI ainoastaan HÄN OLE IKUINEN - ei ainoastaan Hän ole se jolla on kuolemattomuus - vaan jopa ihminenkin on ikuinen ja kuolematon jo omassa itsessään.. joko taivaassa tai helvetissä..
.. ja niin edespäin .. - noinnninku
tuntomerkkejä kirjoitti:
Väärä evankeliumin tuntomerkkejä:
Väärä evankeliumin tuntomerkki 1:
- Jumalan iankaikkinen laki on ON POISTETTU - SE EI OLE VÄLTTÄMÄTÖN ANKAIKKISELLE ELÄMÄLLE.
Väärä evankeliumin tuntomerkki 2:
- Raamatun sana "sinun pitää kuolemalla kuoleman" on muuttunut sanoiksi "ei ette te kuole".
Väärä evankeliumin tuntomerkki 3:
- Ihmisellä on kuolematon sielu joka elää iankaikkisesti ILMAN Jumalaakin - EROSSA Jumalastakin. Väärä evankeliumi sanoo "teistä tulee Jumalan kaltaisia"..
Väärä evankeliumin tuntomerkki 4:
- Se ei ollut PAHUUS ja LAITTOMUUS, vaan JUMALA joka tuomitsi Poikansa kuolemaan.
Väärä evankeliumin tuntomerkki 5:
Jeesus ei ollutkaan kuollut kunnes Jumala HERÄTTI hänet kolmantena päivänä..
Väärä evankeliumin tuntomerkki 6:
Kuolema onkin ikuinen elämä "JOSSAIN MUUALLA" IKUISESSA piinassa helvetin tulessa. Ja he puolustavat harha-uskoaan sanoin "käytkö Jumalaa vastaan"..
Väärä evankeliumin tuntomerkki 7:
Lepopäivän pyhittäminen ei ole kovinkaan tärkeä asia ja sapatin pyhittäminen on Jumalan VASTAINEN TEKO koska sapatti on annettu VAIN Juutalaisille.
Väärä evankeliumin tuntomerkki 8:
Jumalan antamat ja itsensä kirjoittamat käskyt Vanhassa testamentissa eivät enää ole voimassa koska ne olivat vain osa Mooseksen israelille antamasta laista eivätkä Jumalan itsensä kirjoittamat periaatteet joihin Mooseksen kirjoittama Israelin lakikin perustui.
Väärä evankeliumin tuntomerkki 9:
Väärän evankeliumin kannattajat ummistavat silmänsä Jeesuksen sanoille: Jos te ANNATTE toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, ANTAA myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ETTE ANNA anteeksi toisille, EI teidän taivaallinen Isännekään ANNA anteeksi teidän rikkomuksianne. Matt. 6: 14,15
He uskovat saavansa anteeksi vaikka eivät itse annakaan anteeksi.
Väärä evankeliumin tuntomerkki 10:
Oppi että oikeudenmukaisuus ilman rakkautta on mahdollista ja että rakkaus ilman oikeudenmukaisuutta on mahdollista että nämä kaksi EIVÄT KUULU yhteen..
Väärä evankeliumin tuntomerkki 11:
Tarve muuttaa monien Raamatun selvä Sana toiseksi tai kerta kaikkiaan hypätä niiden yli koska ne eivät sovellu väärän evankeliumin opin ajatuksiin.
Kun Raamattu opettaa:
1. Tim. 6:
... Kuningas ja herrain Herra,
16 jolla AINOALLA ON KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.
Väärän evenkeliumin sanomaan kuuluu, että Kuningas ja herrain Herra .. MUTTA EI ainoastaan HÄN OLE IKUINEN - ei ainoastaan Hän ole se jolla on kuolemattomuus - vaan jopa ihminenkin on ikuinen ja kuolematon jo omassa itsessään.. joko taivaassa tai helvetissä..
.. ja niin edespäin ..ADVENTISMI!
- tuskinpa
noinnninku kirjoitti:
ADVENTISMI!
tässä esiintuotujen väärän evankeliumin tuntomerkkejä tuskin voi samaistaa adventismiin.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000029004919 - niin voi
tuskinpa kirjoitti:
tässä esiintuotujen väärän evankeliumin tuntomerkkejä tuskin voi samaistaa adventismiin.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000029004919Kun päättelee täällä esiintyvien adventistien reaktioita, niin ei voi välttyä huomiolta, että adventistit kiivailevat adventismin puolesta eikä kristinuskon puolesta. He loukkaantuvat adventismin kritiikkiin eikä kristinuskon kritiikkiin yleensä. Sekin on huomattava, että sanoo adventisti kuinka väärin tahansa, häntä eivät kukaan adventisteista ojenna. Mutta sensijaan he ojentavat jokaista, joka kirjoittaa toisin kuin kuka tahansa adventistina esiintyvä.
- kysymykseeni
niin voi kirjoitti:
Kun päättelee täällä esiintyvien adventistien reaktioita, niin ei voi välttyä huomiolta, että adventistit kiivailevat adventismin puolesta eikä kristinuskon puolesta. He loukkaantuvat adventismin kritiikkiin eikä kristinuskon kritiikkiin yleensä. Sekin on huomattava, että sanoo adventisti kuinka väärin tahansa, häntä eivät kukaan adventisteista ojenna. Mutta sensijaan he ojentavat jokaista, joka kirjoittaa toisin kuin kuka tahansa adventistina esiintyvä.
Tässä on tuotu esille väärän kristinuskon tuntomerkit, voiko ne samaistaa adventismiin vai ei??
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000001692&posting=220000000 29004919
Kysyin jo kerran, mutta et voinutkaan vastata vaan kiersit kysymyksen kuin kissa kuuman puuron, vastaahan nyt rehellisesti suoraan kysymykseen.
Muutenhan vastaukseksi jää että sinä uskot tuohon vääräoppisuuteen, uskot jopa omaan kuolemattomuuteesí vaikkapa erossa Jumalastakin paljastuu. Ap. t. 1:14
Nämä kaikki pysyivät yksimielisesti rukouksessa vaimojen kanssa ja Marian, Jeesuksen äidin, kanssa ja Jeesuksen veljien kanssa.
Ap. t. 4:32
Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
Apt 2:46-47
46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
Ap. t. 15:25
niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,- asiaton
kysymykseeni kirjoitti:
Tässä on tuotu esille väärän kristinuskon tuntomerkit, voiko ne samaistaa adventismiin vai ei??
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000001692&posting=220000000 29004919
Kysyin jo kerran, mutta et voinutkaan vastata vaan kiersit kysymyksen kuin kissa kuuman puuron, vastaahan nyt rehellisesti suoraan kysymykseen.
Muutenhan vastaukseksi jää että sinä uskot tuohon vääräoppisuuteen, uskot jopa omaan kuolemattomuuteesí vaikkapa erossa Jumalastakin paljastuu.Linkissä oleva lista oli täysin asiatonta tekstiä. Siinä esittämissäsi asioissa ei ole mitään kommentoitavaa. Se oli adventismin tulkintoihin perustuvia kysymystenasetteluja joiden asiat eivät ole kenenkään uskoon kuuluvia teidän esittämässänne muodossa. Omat väitteenne eivät pidä paikkaansa, sillä te ette usko edes Jeesusta;Johanneksen evankeliumi:
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?" ----- Tehän väitätte noita Jeesuksen sanojakin vastaan pilkaten jokaista joka ei käänny uskosta Jeesuksen noihin sanoihin teidän esittämäänne vastakkaiseen uskoon. Joten sen perusteella minä teen käsitykseni adventismista. - on selvää
AnttiVKantola kirjoitti:
Ap. t. 1:14
Nämä kaikki pysyivät yksimielisesti rukouksessa vaimojen kanssa ja Marian, Jeesuksen äidin, kanssa ja Jeesuksen veljien kanssa.
Ap. t. 4:32
Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
Apt 2:46-47
46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
Ap. t. 15:25
niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,On täysin selvää, ettei adventistien kanssa ole tuossa esittämäsi kaltaisuutta yhteisessä uskossa. Kristittyjen ja adventistien välillä on syvä juopa hengellisessä ymmärryksessä, eikä heissä vaikuta kristillisen veljeyden edellyttämä rakkaudellinen usko Kristukseen.
on selvää kirjoitti:
On täysin selvää, ettei adventistien kanssa ole tuossa esittämäsi kaltaisuutta yhteisessä uskossa. Kristittyjen ja adventistien välillä on syvä juopa hengellisessä ymmärryksessä, eikä heissä vaikuta kristillisen veljeyden edellyttämä rakkaudellinen usko Kristukseen.
En ajatellut adventisteja, laittaessani tuon jostain löytyneen, erään veljen "runon" esiin.
Mutta tiedän syyn, miksi vannoutunut adventisti ei "kuulu tuohon joukkoon" - siis yhteiskristillisyyteen eli karismaattisuuteen.
He viipyvät vanhassa liitossa yhä - ovat eräänlaisia judaisteja; uusi judaistinen Israel.
Kymmenen ksäkyä ohjaa heitä ja sieltähän puuttuu tykkänään rakkaus - lähimmäisenrakkaus - sieltä kivitauluista.
Muuta Mooseksen lakia he eivät hyväksy, sillä on vaikeita käskyjä ja inhottavia kieltoja.
Kuitenkin ydestä pitävät kiinni, uuteen liittoon soveltaen:
rakasta samanmielistä, mutta vihaa toisinajattelijaa.
Matt. 5:43
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
3. Moos. 19:18
Älä kosta äläkä pidä vihaa KANSASI lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra.- ihan varma
AnttiVKantola kirjoitti:
En ajatellut adventisteja, laittaessani tuon jostain löytyneen, erään veljen "runon" esiin.
Mutta tiedän syyn, miksi vannoutunut adventisti ei "kuulu tuohon joukkoon" - siis yhteiskristillisyyteen eli karismaattisuuteen.
He viipyvät vanhassa liitossa yhä - ovat eräänlaisia judaisteja; uusi judaistinen Israel.
Kymmenen ksäkyä ohjaa heitä ja sieltähän puuttuu tykkänään rakkaus - lähimmäisenrakkaus - sieltä kivitauluista.
Muuta Mooseksen lakia he eivät hyväksy, sillä on vaikeita käskyjä ja inhottavia kieltoja.
Kuitenkin ydestä pitävät kiinni, uuteen liittoon soveltaen:
rakasta samanmielistä, mutta vihaa toisinajattelijaa.
Matt. 5:43
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
3. Moos. 19:18
Älä kosta äläkä pidä vihaa KANSASI lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra.Olen omalta kohdaltani ihan varma tässä lakiasiassa, eikä se laki koske minua. Herran Henki johdattaa ihmistä selviytymään käytännön tilanteissa samoin kuin tapahtui apostolien aikana, Käytännön eläm on monimutkaisempaa lain noudattamisen suhteen kuin adventismin opit olettavat. Ihminen ei edes ole kykeneväinen pitämään itse huolta tekemistesä laillisuudesta, sillä laki koskee joka ikistä tehtyä päätöstä elämäössämme. Jos me olisimme ihan oman tulkinnallisuutemme varassa, emme kykenisi näkemään kokonaisuuksia oikein. Tästä on itselläni ihmeellisiä Herran johdatuksia, jotka jo kaukaa ovat vieneet pois joutumasta huonoihin ratkaisuihin. Niitä on mahdotonta itse suunnitella. Näiden johdatusten kautta tiedän, että itselleni olisi ollut mahdottomuus tehdä oikeita päätelmiä ja tavattoman pikaisesti ilman harkinta-aikaa. Näkeehän täälläkin, että lain tulkitseminen on jo yksinkertaisessakin asiassa pelkkää jahkailua. Mitä se sitten olisi, jos pitäisi tehdä ne adventtikirkon tunnustuksen mukaan??????? TOIVOTONTA!
ihan varma kirjoitti:
Olen omalta kohdaltani ihan varma tässä lakiasiassa, eikä se laki koske minua. Herran Henki johdattaa ihmistä selviytymään käytännön tilanteissa samoin kuin tapahtui apostolien aikana, Käytännön eläm on monimutkaisempaa lain noudattamisen suhteen kuin adventismin opit olettavat. Ihminen ei edes ole kykeneväinen pitämään itse huolta tekemistesä laillisuudesta, sillä laki koskee joka ikistä tehtyä päätöstä elämäössämme. Jos me olisimme ihan oman tulkinnallisuutemme varassa, emme kykenisi näkemään kokonaisuuksia oikein. Tästä on itselläni ihmeellisiä Herran johdatuksia, jotka jo kaukaa ovat vieneet pois joutumasta huonoihin ratkaisuihin. Niitä on mahdotonta itse suunnitella. Näiden johdatusten kautta tiedän, että itselleni olisi ollut mahdottomuus tehdä oikeita päätelmiä ja tavattoman pikaisesti ilman harkinta-aikaa. Näkeehän täälläkin, että lain tulkitseminen on jo yksinkertaisessakin asiassa pelkkää jahkailua. Mitä se sitten olisi, jos pitäisi tehdä ne adventtikirkon tunnustuksen mukaan??????? TOIVOTONTA!
Niin se on - Pyhä Henki, Puolustaja ohjaa ja johdattaa ihan hetkittäin jopa. Ei elämässä ole mahdollista kaivaa lain neuvoja esiin. ei ainakaan minulle ole Henki milloinkaan muistuttanut, että mitäs laki sanoo.
Kun tärkeintä elämässä, Jeesuksen sanojen mukaan, on lähimmäinen so. kanssaihmiset, niin siinäpä ohjeita tarvitaan, Pyhän Hengen viisautta. Ja on niinkin, että niinkuin kuka tahansa nostaisi härkänsä suosta sapattina, jos se sinne pulahtaisi - niin on laupeus lähimmäistä kohtaan tärkeämpi muistettava kuin lainkohdat.
Eli ne voidaan unohtaa, ne lainvaatimukset, kun on tilaisuus lähimmäiseen vaikuttaa. Ja lähes alati on tilaisuus. Fyysistä hätää on ja henkistä ja vaikak mitä - opetustarvetta hyvinkin paljon.
"Minun oli nälkä ...".
Apt 8:28-32
28 ja oli nyt paluumatkalla ja istui vaunuissaan ja luki profeetta Esaiasta.
29 Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja".
30 Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"
31 Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.
32 Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.
Niinpä - Kristuksesta todistamisessa riittäisi työsarkaa, kun sallii Hengen johdattaa.
Omalta kohdaltani täytyy sanoa, että olen niitä kaikkein tottelemattomimpia.- kuin myös
AnttiVKantola kirjoitti:
Niin se on - Pyhä Henki, Puolustaja ohjaa ja johdattaa ihan hetkittäin jopa. Ei elämässä ole mahdollista kaivaa lain neuvoja esiin. ei ainakaan minulle ole Henki milloinkaan muistuttanut, että mitäs laki sanoo.
Kun tärkeintä elämässä, Jeesuksen sanojen mukaan, on lähimmäinen so. kanssaihmiset, niin siinäpä ohjeita tarvitaan, Pyhän Hengen viisautta. Ja on niinkin, että niinkuin kuka tahansa nostaisi härkänsä suosta sapattina, jos se sinne pulahtaisi - niin on laupeus lähimmäistä kohtaan tärkeämpi muistettava kuin lainkohdat.
Eli ne voidaan unohtaa, ne lainvaatimukset, kun on tilaisuus lähimmäiseen vaikuttaa. Ja lähes alati on tilaisuus. Fyysistä hätää on ja henkistä ja vaikak mitä - opetustarvetta hyvinkin paljon.
"Minun oli nälkä ...".
Apt 8:28-32
28 ja oli nyt paluumatkalla ja istui vaunuissaan ja luki profeetta Esaiasta.
29 Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja".
30 Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"
31 Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.
32 Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.
Niinpä - Kristuksesta todistamisessa riittäisi työsarkaa, kun sallii Hengen johdattaa.
Omalta kohdaltani täytyy sanoa, että olen niitä kaikkein tottelemattomimpia.Tulee tässä itsekin sanottua aika paksua tekstiä, mutta pyrin sentään pysymään totuudessa. Kristus puhuu meille hiljaisuudessa kahdenkesken kun olemme hiljentyneinä Hänen eteensä. Ei siinä silloin paina mitään ihmispäätelmät. Kirkkojen opetus ei ole meidän kypsymisemme avain vaan Kristuksen sisäinen tuntemus voi meitä ainoastaan muuttaa. Tämä tuntemus kasvaa juuri hiljentymisen hetkissä. Kristuksen opettavaa vaikutusta tarvitsemme jokapäiväisessä elämässämme kun joudumme kriisitilanteeseen. Hengellisen elämän tarkoitus on kasvattaa meitä noita koettelemuksia varten. Kun niitä tulee, on myöhäistä etsiä silloin oikeita ratkaisuja . Itselläni oli vaikeita asioita, joissa jouduin vääryyden kärsijäksi. Ympäriltäni sateli uskovienkin kostoa uhittelevia neuvoja joka puolelta. Jotkut jopa hankkivat minulle asianajajankin valmistasutuen maksamaan puolestani hänen palkkionsa. Mutta Herran vaikutukseta en tuntenut sitä hyväksi ratkaisuksi, joten hylkäsin avuntarjoukset.Herra johdatti ihmeellisesti asdiat näin tehden moninverroin parempaan loppuunkuin tuomarin kautta konsanaan. Ja kaikki ilman hetkenkään riitelyitä , jotka olisivat olleet rasklaita kaikille osapuolille. Herra vihaa väkivaltaa ja itsekkyyttä silloinkin, kun me olemme näennäisesti oikeassa.
kuin myös kirjoitti:
Tulee tässä itsekin sanottua aika paksua tekstiä, mutta pyrin sentään pysymään totuudessa. Kristus puhuu meille hiljaisuudessa kahdenkesken kun olemme hiljentyneinä Hänen eteensä. Ei siinä silloin paina mitään ihmispäätelmät. Kirkkojen opetus ei ole meidän kypsymisemme avain vaan Kristuksen sisäinen tuntemus voi meitä ainoastaan muuttaa. Tämä tuntemus kasvaa juuri hiljentymisen hetkissä. Kristuksen opettavaa vaikutusta tarvitsemme jokapäiväisessä elämässämme kun joudumme kriisitilanteeseen. Hengellisen elämän tarkoitus on kasvattaa meitä noita koettelemuksia varten. Kun niitä tulee, on myöhäistä etsiä silloin oikeita ratkaisuja . Itselläni oli vaikeita asioita, joissa jouduin vääryyden kärsijäksi. Ympäriltäni sateli uskovienkin kostoa uhittelevia neuvoja joka puolelta. Jotkut jopa hankkivat minulle asianajajankin valmistasutuen maksamaan puolestani hänen palkkionsa. Mutta Herran vaikutukseta en tuntenut sitä hyväksi ratkaisuksi, joten hylkäsin avuntarjoukset.Herra johdatti ihmeellisesti asdiat näin tehden moninverroin parempaan loppuunkuin tuomarin kautta konsanaan. Ja kaikki ilman hetkenkään riitelyitä , jotka olisivat olleet rasklaita kaikille osapuolille. Herra vihaa väkivaltaa ja itsekkyyttä silloinkin, kun me olemme näennäisesti oikeassa.
Jep. Jeesus sanoo, ettei hän ole tullut ihmisten välisiä riitoja ratkomaan.
Kohtuuttoamn vääryyden kärsiminen on tuttua mullekin. Mutta on kasvattanut kohtuullisesti.
Tuuliajolle joutuu, jos ei Pyhä henki opeta, jos ei rukoile Isää. Jokaisella on niin erilaiset haasteet.
Minulla oli vihamies, uskovainen - ankarasti vainosi minua ja julkisesti. Sitten hän joutui ihan oikeuden eteen syytetyksi talousrikoksista. Satuin näkemään asiapapereita, jotka nuo saalsivat, nuo jotka hänet vetivät oikeuteen.
Puolitoista vuotta, minä yksin, toimitin todisteita hänen syyttömyydestään - ja syyte raukesi lopulta. Ei tuo henkilö mitään kiitollisuutta ilmaissut, mutta tuli itselleni niin ihana ilo - saada puolustaa oikeutta ja oikeamielisyyttä ja voittaa, onnistua. Vieläpä vihamiehen kohdalla.- Kyseliä ""
AnttiVKantola kirjoitti:
Jep. Jeesus sanoo, ettei hän ole tullut ihmisten välisiä riitoja ratkomaan.
Kohtuuttoamn vääryyden kärsiminen on tuttua mullekin. Mutta on kasvattanut kohtuullisesti.
Tuuliajolle joutuu, jos ei Pyhä henki opeta, jos ei rukoile Isää. Jokaisella on niin erilaiset haasteet.
Minulla oli vihamies, uskovainen - ankarasti vainosi minua ja julkisesti. Sitten hän joutui ihan oikeuden eteen syytetyksi talousrikoksista. Satuin näkemään asiapapereita, jotka nuo saalsivat, nuo jotka hänet vetivät oikeuteen.
Puolitoista vuotta, minä yksin, toimitin todisteita hänen syyttömyydestään - ja syyte raukesi lopulta. Ei tuo henkilö mitään kiitollisuutta ilmaissut, mutta tuli itselleni niin ihana ilo - saada puolustaa oikeutta ja oikeamielisyyttä ja voittaa, onnistua. Vieläpä vihamiehen kohdalla.Miksi sinä poloinen olet jäänyt ilman ylhäältä tulevaa viisautta? Ei kai sitä viisautta kaikille riitä.
Sano Eemeli - Heillä kun
ei ole muuta kuin tuo Kristus kultti. Heiltä puuttuu kokonaan meidän aurinkokultin voima tekiät. Eikä He luota lainkaan Keisarin meille antamiin määräyksiin. He ovat vaan tiukasti kiini tuossa Jeesus Nazarealaisen lahkon opetuksessa. Tämähän se onkin juuri sitä miksi me kunnon aurinko Kristityt emme voi heitä hyväksyä. Onhan lain voimalla Kristuksen opetukset siiretty Aurinhon päivälle. Ja kaiken siirron takeena on itsensä Keisarin leimasimella sinetöity meille Auringon kunnioitettava päivä Jeesuksen sapatin tilalle. Näiden Adventistien kalloon ei mene se asia, että Entisellä Rooman keisarilla oli ihan oikeat Jumalan valtuudet muuttaa näitä Jahve Jumalan määräyksiä. Koska keisari oli Rooman valtakunnan virallinen Jumala. Te olette oikeassa. Keisari sanoo aina viimeisen sanan!
Samaa mieltä! - NO ON::!
Kyseliä "" kirjoitti:
Miksi sinä poloinen olet jäänyt ilman ylhäältä tulevaa viisautta? Ei kai sitä viisautta kaikille riitä.
Sano EemeliNo on ne murheet eemelilläkin!
- pitikö?
Heillä kun kirjoitti:
ei ole muuta kuin tuo Kristus kultti. Heiltä puuttuu kokonaan meidän aurinkokultin voima tekiät. Eikä He luota lainkaan Keisarin meille antamiin määräyksiin. He ovat vaan tiukasti kiini tuossa Jeesus Nazarealaisen lahkon opetuksessa. Tämähän se onkin juuri sitä miksi me kunnon aurinko Kristityt emme voi heitä hyväksyä. Onhan lain voimalla Kristuksen opetukset siiretty Aurinhon päivälle. Ja kaiken siirron takeena on itsensä Keisarin leimasimella sinetöity meille Auringon kunnioitettava päivä Jeesuksen sapatin tilalle. Näiden Adventistien kalloon ei mene se asia, että Entisellä Rooman keisarilla oli ihan oikeat Jumalan valtuudet muuttaa näitä Jahve Jumalan määräyksiä. Koska keisari oli Rooman valtakunnan virallinen Jumala. Te olette oikeassa. Keisari sanoo aina viimeisen sanan!
Samaa mieltä!Oliko tuo kertomisen arvoista? Mitä me opimme kerronnastasi? Mitä meille kuuluu se, mitä sinä uskot tai miten sinä makaat?
Kyseliä "" kirjoitti:
Miksi sinä poloinen olet jäänyt ilman ylhäältä tulevaa viisautta? Ei kai sitä viisautta kaikille riitä.
Sano EemeliFil. 1:18
Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.
Jeesus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291333
- 100861
- 75683
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372
