millaisia kokemuksia teillä on?
Itselläni on pelkkiä negatiivisia, tuntuu siltä että meitä Tamperelaisia ei tarvitse hoitaa, tyyliin hällä väliä ja luonnollinen poistuma, vaikka veroja maksammekin.
Kaksi kertaa on hengenlähtö ollut hiuskarvan varassa kun on Hatanpäälle jätetty ja keskellä yötä pillit huutaen Tayssiin elvytykseen.
Siellä HUOM! pitäisi olla 24h. sairaanhoitaja joka vastaa ja antaa neuvoja epätietoisille potilaille, vaan toisin on, apuja et saa, kunhan heillä vaan palkka juoksee.
Itse ovat ammattinsa valinneet!
Hatanpäänsairaala
21
2729
Vastaukset
- neljäs kerta toden sanoi
Kolmesti vietiin lanssilla Hatanpäälle ja aivan vääriä diagnooseja. Neljäs kerta suoraan Tays:iin ja oikea diagnoosi.
Jotenkin meni luottamus Hatanpään harjoittelijoihin.- parjaaa....
Diagnoosit tekee lääkäri...ei niitä hoitajat tee.
- ex tamperelainen
parjaaa.... kirjoitti:
Diagnoosit tekee lääkäri...ei niitä hoitajat tee.
kyllähän juttu on näin,että hatanpään sairaalassa ei tee kukaan mitään diagnooseja,vanhukset on yhtätyhjänpäivästä paskajoukkoa,joista ei kannata raportteja kirjotella.kaksi vuotta meni kun vedin äitini tapauksen potilasasiamiehen käsittelyyn,niin sanottu ylilääkäri ei vaivautunut tekemään raporttia äitini tilasta,joten jos et tiedä mitään asiasta niin pidä turpasi kiinni!olen molemmat vanhempani menettänyt hatanpään sairaalan välinpitämättömän hoidon vuoksi,sitten nämä patalaiskat ämmät kehtaavat vielä vaatia palkankorotuksia!!!!!!!
- palvelua
Viime kesänä satuin vähän kaatuilemaan kaksipyöräiselläni ja menin kyynärpäät, olkapäät ja rystyset verillä päivystykseen. Parin tunnin kuluttua pääsin sisään, mutta lääkäri (entinen Tampereen kaupunginvaltuutettu) vain ylimalkaisesti tarkasti, oliko aivotärähdystä, mutta ei tehnyt elettäkään avohaavojen hoitamiseksi, saati edes vaatteiden verhoamien olkapäiden ja lonkan edes ylimalkaiseksi tutkimiseksi. Olisi nyt edes käskenyt jonkun hoitajan paikkaamaan avohaavat kun rahaa käynnistä kuitenkin otettiin luokkaa 15e. No, kävihän se niinkin, että taksilla vaan Yliopiston apteekkiin ostelemaan sidetarpeita. Jotenkin vaan tuntuu, ettei kaikki mennyt ihan niin kuin näin "tilaajapuolelta" asioita ajattelee.
- tapahtumia nuo,,,,
sen sijaan onko Hatanpäällä kenelläkään omaisella seuraavanlaisia kokemuksia; Äidilleni(silloin 77v.) Nokian terveyskeskuksen vuodeosastolla v. 2005 marraskuussa meinattiin antaa insuliinipiikki minun ja sisareni läsnäollessa hänen huoneessaan.
Äitimme oli silloin muutama viikko ennemmin ohitusleikattu Taysissa
kolmen suonen ohitusleikkaus ( ensin maannut Nokian osasto 3:lla n. 4 kk, epäilty kaikki maailman sairaudet, siis arvattu jokainen lääkäri vuoron perään)
Hoitaja tuli huoneeseen ja ilmoitti, että nyt laitetaan rouvalle tämä insuliini, asiaa ihmeteltyämme, ko. hoitaja tuumasi aikansa papereita selattuaan; " tämä olikin vieresen huoneen potilaalle, olen ihan uusi täällä osastolla"
Lähdimme sekavin, hämmästynein ja pelokkainkin tuntein sisareni kanssa kotiin, matkalta soitin osastolle,kansliasta vastasi nuori sairaanhoitaja,
kysyin häneltä tämän insuliinihoitajan nimen,
mainiten, että hoitaja kertoi olevan uusi osastolla, johon nuorempi vuorossa oleva hoitaja
kertoi, että täällä on vuorossa heitä vain kaksi ja ko. insuliinin tarjoaja on ollut jo pitkälti yli 20v. sairaalassa töissä, samassa mainittu hoitaja tuli kansliaan ( äänestä päätelleen)
alkoi kiroten karjumaan toiselle hoitajalle; s..tana, p..kele anna luuri mulle jne.
sanoin että minulle riitti nimi, kiitos ja suljin puhelimen.
Kun olimme jälkeenpäin muutaman viikon kuluttua äitiämme katsomassa, samainen "kiukku"hoitaja tuli huoneeseen, pyysi meitä poistumaan sisareni kanssa
äitimme luota, vedoten siihen,että hän tekee huoneessa hoitotoimenpiteitä.
Odotimme käytävällä sen aikaa kun hän sai työnsä tehtyä, kun hän tuli huoneesta, kysyin hänkö oli se hoitaja joka äidillemme insuliinin meinasi laittaa, johon saimme sellaisen huudon, hoitajan
rientäessä kilisevän ja kolisevan kärrynsä kanssa
käytävää eteenpäin.
Hän huusi " mikä sinä olet häntä arvostelemaan",
ja pyysi laittamaan valitukset kirjallisena hänelle, kielenkäyttö ja huuto oli kamalaa, ei mitenkään ammattitaitoiselle hoitajalle sopivaa.
Tulipa siitä vastapäisestä kansliasta toinen hoitaja käytävään ja pyöritteli päätään ihmetellen; " mikä tuotakin vaivaa?"
Samaa ihmettelen minä, onko kaikista hoitajiksi, jos on loppuunpalanut, miksi ei hakeudu sairaslomalle, saako sairaanhoitaja käyttäytyä
noin, kuuluuko huuto ja kiroilut koulutukseen,
entä insuliini täysin väärälle henkilölle?
Kysynkin vaan kuinka monta vanhusta on tainnutettu
sillä, onko kukaan kuullut vastaavaa.
Toiveikkaan odotamme, että äitimme ei tarvitsisi
sinne laitokseen mennä. Kun nämä insuliini epäilyt ko. sairaalassa tulivat esille, asia tuli ahdistavana mieleen.
Kysynkin ONKO KAIKKI SAIRAANHOITAJAT PALKKANSA ANSAINNEET, siis palkankorotuksen, en ole moista käytöstä milloinkaan ennen nähnyt ja ennekaikkea
TÄMÄ TARINA ON TOSI. - Nokian arvauskeskukseen
tapahtumia nuo,,,, kirjoitti:
sen sijaan onko Hatanpäällä kenelläkään omaisella seuraavanlaisia kokemuksia; Äidilleni(silloin 77v.) Nokian terveyskeskuksen vuodeosastolla v. 2005 marraskuussa meinattiin antaa insuliinipiikki minun ja sisareni läsnäollessa hänen huoneessaan.
Äitimme oli silloin muutama viikko ennemmin ohitusleikattu Taysissa
kolmen suonen ohitusleikkaus ( ensin maannut Nokian osasto 3:lla n. 4 kk, epäilty kaikki maailman sairaudet, siis arvattu jokainen lääkäri vuoron perään)
Hoitaja tuli huoneeseen ja ilmoitti, että nyt laitetaan rouvalle tämä insuliini, asiaa ihmeteltyämme, ko. hoitaja tuumasi aikansa papereita selattuaan; " tämä olikin vieresen huoneen potilaalle, olen ihan uusi täällä osastolla"
Lähdimme sekavin, hämmästynein ja pelokkainkin tuntein sisareni kanssa kotiin, matkalta soitin osastolle,kansliasta vastasi nuori sairaanhoitaja,
kysyin häneltä tämän insuliinihoitajan nimen,
mainiten, että hoitaja kertoi olevan uusi osastolla, johon nuorempi vuorossa oleva hoitaja
kertoi, että täällä on vuorossa heitä vain kaksi ja ko. insuliinin tarjoaja on ollut jo pitkälti yli 20v. sairaalassa töissä, samassa mainittu hoitaja tuli kansliaan ( äänestä päätelleen)
alkoi kiroten karjumaan toiselle hoitajalle; s..tana, p..kele anna luuri mulle jne.
sanoin että minulle riitti nimi, kiitos ja suljin puhelimen.
Kun olimme jälkeenpäin muutaman viikon kuluttua äitiämme katsomassa, samainen "kiukku"hoitaja tuli huoneeseen, pyysi meitä poistumaan sisareni kanssa
äitimme luota, vedoten siihen,että hän tekee huoneessa hoitotoimenpiteitä.
Odotimme käytävällä sen aikaa kun hän sai työnsä tehtyä, kun hän tuli huoneesta, kysyin hänkö oli se hoitaja joka äidillemme insuliinin meinasi laittaa, johon saimme sellaisen huudon, hoitajan
rientäessä kilisevän ja kolisevan kärrynsä kanssa
käytävää eteenpäin.
Hän huusi " mikä sinä olet häntä arvostelemaan",
ja pyysi laittamaan valitukset kirjallisena hänelle, kielenkäyttö ja huuto oli kamalaa, ei mitenkään ammattitaitoiselle hoitajalle sopivaa.
Tulipa siitä vastapäisestä kansliasta toinen hoitaja käytävään ja pyöritteli päätään ihmetellen; " mikä tuotakin vaivaa?"
Samaa ihmettelen minä, onko kaikista hoitajiksi, jos on loppuunpalanut, miksi ei hakeudu sairaslomalle, saako sairaanhoitaja käyttäytyä
noin, kuuluuko huuto ja kiroilut koulutukseen,
entä insuliini täysin väärälle henkilölle?
Kysynkin vaan kuinka monta vanhusta on tainnutettu
sillä, onko kukaan kuullut vastaavaa.
Toiveikkaan odotamme, että äitimme ei tarvitsisi
sinne laitokseen mennä. Kun nämä insuliini epäilyt ko. sairaalassa tulivat esille, asia tuli ahdistavana mieleen.
Kysynkin ONKO KAIKKI SAIRAANHOITAJAT PALKKANSA ANSAINNEET, siis palkankorotuksen, en ole moista käytöstä milloinkaan ennen nähnyt ja ennekaikkea
TÄMÄ TARINA ON TOSI.äitimme oli siis osasto 1:lla ( joskus myös 2:lla)
- miten niin työtovereiden kuin
tapahtumia nuo,,,, kirjoitti:
sen sijaan onko Hatanpäällä kenelläkään omaisella seuraavanlaisia kokemuksia; Äidilleni(silloin 77v.) Nokian terveyskeskuksen vuodeosastolla v. 2005 marraskuussa meinattiin antaa insuliinipiikki minun ja sisareni läsnäollessa hänen huoneessaan.
Äitimme oli silloin muutama viikko ennemmin ohitusleikattu Taysissa
kolmen suonen ohitusleikkaus ( ensin maannut Nokian osasto 3:lla n. 4 kk, epäilty kaikki maailman sairaudet, siis arvattu jokainen lääkäri vuoron perään)
Hoitaja tuli huoneeseen ja ilmoitti, että nyt laitetaan rouvalle tämä insuliini, asiaa ihmeteltyämme, ko. hoitaja tuumasi aikansa papereita selattuaan; " tämä olikin vieresen huoneen potilaalle, olen ihan uusi täällä osastolla"
Lähdimme sekavin, hämmästynein ja pelokkainkin tuntein sisareni kanssa kotiin, matkalta soitin osastolle,kansliasta vastasi nuori sairaanhoitaja,
kysyin häneltä tämän insuliinihoitajan nimen,
mainiten, että hoitaja kertoi olevan uusi osastolla, johon nuorempi vuorossa oleva hoitaja
kertoi, että täällä on vuorossa heitä vain kaksi ja ko. insuliinin tarjoaja on ollut jo pitkälti yli 20v. sairaalassa töissä, samassa mainittu hoitaja tuli kansliaan ( äänestä päätelleen)
alkoi kiroten karjumaan toiselle hoitajalle; s..tana, p..kele anna luuri mulle jne.
sanoin että minulle riitti nimi, kiitos ja suljin puhelimen.
Kun olimme jälkeenpäin muutaman viikon kuluttua äitiämme katsomassa, samainen "kiukku"hoitaja tuli huoneeseen, pyysi meitä poistumaan sisareni kanssa
äitimme luota, vedoten siihen,että hän tekee huoneessa hoitotoimenpiteitä.
Odotimme käytävällä sen aikaa kun hän sai työnsä tehtyä, kun hän tuli huoneesta, kysyin hänkö oli se hoitaja joka äidillemme insuliinin meinasi laittaa, johon saimme sellaisen huudon, hoitajan
rientäessä kilisevän ja kolisevan kärrynsä kanssa
käytävää eteenpäin.
Hän huusi " mikä sinä olet häntä arvostelemaan",
ja pyysi laittamaan valitukset kirjallisena hänelle, kielenkäyttö ja huuto oli kamalaa, ei mitenkään ammattitaitoiselle hoitajalle sopivaa.
Tulipa siitä vastapäisestä kansliasta toinen hoitaja käytävään ja pyöritteli päätään ihmetellen; " mikä tuotakin vaivaa?"
Samaa ihmettelen minä, onko kaikista hoitajiksi, jos on loppuunpalanut, miksi ei hakeudu sairaslomalle, saako sairaanhoitaja käyttäytyä
noin, kuuluuko huuto ja kiroilut koulutukseen,
entä insuliini täysin väärälle henkilölle?
Kysynkin vaan kuinka monta vanhusta on tainnutettu
sillä, onko kukaan kuullut vastaavaa.
Toiveikkaan odotamme, että äitimme ei tarvitsisi
sinne laitokseen mennä. Kun nämä insuliini epäilyt ko. sairaalassa tulivat esille, asia tuli ahdistavana mieleen.
Kysynkin ONKO KAIKKI SAIRAANHOITAJAT PALKKANSA ANSAINNEET, siis palkankorotuksen, en ole moista käytöstä milloinkaan ennen nähnyt ja ennekaikkea
TÄMÄ TARINA ON TOSI.omaistenkin pitäisi aina ilmoittaa kertomasilaiset oudot käytökset sairaalassa, ei osastonhoitajille vaan muulle 'henkilöstö' vastaavalle niin että oudot käytökset tulisivat kirjatuksi.
Jokainen tietää että joskus voi todellakin olla ns. huono päivä, jokaisen elämässä tapahtuu kaikenlaisia muutoksia, sehän on ihan normaalia.
Valitettavasti tämä Suomalaisnen työkulttuuri ei salli ihmiselle minkäänlaista erilaisuutta, joten niitä pahoja tuteita yritetään sitten piilotella ja peitellä.
Tuloksena on hyvin teennäinen, kylmä, ihminen jolle potilaiden merkitys on siinä onko siitä vaivaa vai ei.
- Toimimattomuuteen kyllästynyt
Ei ole Hatanpään henkilökunnan vika jos Hatanpään ensiavusta mutta terveysasemasta myös on tullut kiroilun kohde. Resurssit on turhan huonot ja keikkalääkärit sen kun vain tekee minimin. Mikään ei toimi kunnolla.
Itse menin vatsakipujen vuoksi. Epäiltiin umpiliäskettä. Ei ollut se. No mene rauhassa kotiin. Ei ole mitään. - Mutta olikin aika vakava vatsasairaus - ei kuitenkaan umpilisäke. - Anonyymi
Oletteko käyneet viimeaikoina Hatanpään terveysasemalla lääkärissä? Mitä mieltä olette ? Toimiiko asiointi hyvin?
- Anonyymi00018
Hei!
Asbestista saatu ammattitauti.ja Hatanpää
Olin hakeutumassa ammattitaudista kolmen vuoden jälkeen kontrollikäynnille.
Kerrottuani tulosyyn ja esitettyäni tarvittavat asiakirjat-vak.yht.päätöksen,-kahden erikois-
keuhkolääkärin lausunnot,-ja asbestisairastuneen ohjeen,alkoi päätteeltä ylipitkä "tietojen "
tarkistus.Sitten kysymys.Miksette ole menneet TAUS:n lääkäriin?
Vastasin,kosks seurantatarkastukset on kohdistettu avoterveydenhuoltoon. Ja tarjosin oh-
jeistusta nähtäväksi.Se ei jostain syystä kelvannut,koska taas alkoi päätteen näppäily.Jonkun ajan päästä hoitaja kysyi,ettekö te voi soittamalla tiedustella aikaa täältä?
Vastan en, koska olen juuri sillä asialla ja edessänne on tarvittavat tiedot ja lisäsin,kyllä teidän
tulisi tietää miten asiassa kuuluu menetellä? Siitäkös tämä nuori nainen ei pitänyt,vaan pois-
tui näyttämöltä.Jonkun ajan päästä tuli toinen henkilö sanomaan minulle,että käyttäydyin
sopimattomasti.Tiedustelin miten,muttaen saanut vastausta. Hoitoaika jäi saamatta ja asias-
ta tehty kantelu,mutta tuskin johtaa mihinkään.
Pidän tällaista toimintaa aika huolestuttavana.Ole 86 lokakuussa ja näin hoidostan kieltäy-
dytään.Aivan sama syöpähoidoissaTAYS:ssa,voimassa olevat lähetteet mitätöidään,ropotin
ja toinen henkilön hylkääminä.
Että se meidän korkeasta terveydenhuollosta,oikeusvaltiosta ja koulutuksesta.
- Anonyymi
Onkohan missään enää edes lääkäreitä? Itse ainakaan pääse enää mihinkään hoitoon.
- Anonyymi
Olin yhtenä päivänä tuntitolkulla Hatanpäällä. Tuli mieleeni Aino-Inkeri Ankeisen rukous "Luoja ota minut jo pois täältä" !!!!
- Anonyymi
Niinpä. Moni saa varmaan nopeammin avun, kun on sairaalan ulkopuolella tai lähtee sieltä sinne missä on apua saatavilla. Yksityiseltä saa erikoislääkärin ja ohjeita, jos on varaa maksaa. Miten muille käy joilla ei ole maksaa?
- Anonyymi00019
40 vuotta oikeistohallituksia, joiden jäljiltä Suomi on kehitysmaa.
- Anonyymi00020
Lääkärit juoksee edes takasin käytävällä kahvimukin ja puhelimen kanssa. Huoneet tyhjänä. Potilaat istuu ja odottaa. Apua et vaivaasi saa. Soitellaan kuukauden päästä. Kärsi kärsi soitan taas. Aivan olematon paikka.
- Anonyymi00021
Osa henkilökunnasta on homovastaisia.
- Anonyymi00022
Opiskelijaharjoittelijat pari vuotta sitten, voi mitä tyyppejä, naureskelevat potilaalle, tullaan irvistelemään viereen vaikka kuinka sairas, mies?ja naispuolinen
- Anonyymi00023
Onkohan Hatanpäällä yhtään oikeaa lääkäriä?
- Anonyymi00024
Siellä oli yksi nuorimies ja toivottavasti en koskaan häntä enää tapaa.
- Anonyymi00025
Ohoh, no jopas on ollut??? Ite en voi, kuin olla todella tyytyväinen saamaani hoitoon ja aina tullut tarpeeseen, niin omassa kunnassani kuin Tayssissa.
- Anonyymi00026
Mene käymään Hatanpäällä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483