"Islamin uskosta luopumisessa on valtavia ongelmia. Islamissa on viisi sharia-koulukuntaa, jotka kehottavat tappamaan uskostaan luopuvan muslimin, kertoo "Ex-muslimien komitean" johtaja, hollantilais-iranilainen Ehsan Jami, 22.
Jamin johtama komitea haluaisi, että muslimit kunnioittaisivat uskonvapauden periaatetta ja tunnustaisivat muslimien oikeuden luopua uskostaan. Samaa asiaa ajavia ryhmiä on perustettu Ruotsissa, Saksassa ja Britanniassa.
Joissakin muslimimaissa uskosta luopujaa uhkaa vankeus tai kuolemantuomio, ja uskonluopioita vieroksutaan muslimimaailmassa yleisemminkin.
- Ihmiset pitävät minua radikaalina. He ajattelevat minun vihaavan muslimeja, mutta ongelma on ideologia, eivät ihmiset, Jami sanoi uutistoimisto Reutersin haastattelussa.
Jami saapui haastatteluun henkivartijoiden saattelemana. Hänen kimppuunsa on käyty kolmesti, ja elokuisesta hyökkäyksestä epäiltiin islamisteja. Hollannissa nousi tapauksesta kohu".
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2007/09/560458
Suomen muslimi puolueen Tammi uhkaa myös tappaa puolueestaan eroavia kuolemalla ?
Islamin uskosta luopuvia uhkaa
8
450
Vastaukset
- sitä kulttuurina.
Kulttuuria on aina hyväksi, mikäli se on raiskaus tai tappaminen. Se vain kuuluu kauniiseen kulttuuriin ja tarvitsemme suomeen kulttuuria.
- että..
pakenijat saatiin AMPUA heti ilman varoitus laukauksia!!!!!
Onko näillä "uskonnoilla" mitään eroa? - herätystä,
elämäänne, tämän uskonnon kautta. siitä saattaa tulla elämäänne lopullinen painajainen. Kokeilkaa vaikka mitä muuta tahansa.
- pelkäävät
> Islamin uskosta luopuvia uhkaa kuolemantuomio.
Se on sitä uskonnollista fundamentalismia ja saa käyttövoimansa pelosta. Muslimit pelkäävät. Sama käyttövoima on nationalismin taustalla. ei ole mitään pakkoa.
- -karvahipiä-
joukkoraiskauksessa?...
- pelkoa
Miksi Saudiarabiassa tapetaan tänäkin päivänä kristittyjä. Vai sen takia, että ne on kristittyjä?
- voihelevaati
Kyllähän sun vastauksissa ei ole päätä eikä häntää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2077148
- 594682
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434534- 733312
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261727- 181707
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411590- 341479
- 1431257