Ajatella että itse Jumala kirjoitti

10 käskyä

Jumala varmisti näin ettei lakiin tullut yhtään virhettä. Kun Jeesus antoi lain taulut Moosekselle, Mooseksen tuli laittaa laki armon alle. Kun taas Mooseksen itsensä kirjoittmat juutalaisten lait hänen tuli laittaa arkin sivulle todistukseksi kansaa vastaan ja ne säädökset naulittiin ristiin. Kymmenen käskyn laista Jeesus taas sanoi tulleensa noudattamaan sitä ja että niistä ei katoa pienintäkään piirtoa. Mahdotonta on ihmisen poistaa 10 käskystä kirjaintakaan, sillä ne ovat Jumalan luonne. Nyt Jeesus on antanut lakinsa kansansa sydämeen ja siinä onkin pyhien kärsivällisyys että he pitävät Jumalan käskyt ja heillä on vakaa usko Jesukseen pelastajanaan. Adventisti.

16

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arkissa?

NE "SORMELLA KIRJOITETUT" TAULUT MOOSES MURSKASI!

8:9   Arkissa ei ollut muuta kuin ne kaksi kivitaulua, jotka Mooses oli pannut sinne Hoorebilla, kun Herra teki LIITON israelilaisten kanssa, heidän lähdettyänsä Egyptin maasta.

8:21   Ja minä olen valmistanut siihen sijan arkille, jossa on se HERRAN LIITTO, minkä hän teki meidän isiemme kanssa viedessään heidät pois Egyptin maasta."

34:27   Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt LIITON sinun ja Israelin kanssa."
      34:28   Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti TAULUIHIN LIITON SANAT, ne kymmenen sanaa.

LUE KOKONAAN 2.MOOS 34, NIIN SINULLE SELVIÄÄ, ETTÄ KYMMENEN KÄSKYÄ EIVÄT OLEKAAN NE, JOITA SINÄ OLET LUULLUT KYMMENEKSI KÄSKYKSI :)

EIPÄ OLLUT KYSEESSÄ SINUN SYDÄMESI, AINAKAAN RAAMATUN MUKAAN

JEREMIA:
      31:31   Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja JUUDAN HEIMON kanssa uuden liiton;
      31:32   en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
      31:33   Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
      31:34   Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra.' Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
      31:35   Näin sanoo Herra, joka on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet lakiensa mukaan valaisemaan yötä, hän, joka liikuttaa meren, niin että sen aallot pauhaavat - Herra Sebaot on hänen nimensä:
      31:36   Jos väistyvät NÄMÄ LAIT minun kasvojeni edestä, silloin myös lakkaavat Israelin jälkeläiset olemasta kansa minun kasvojeni edessä AINIAAN.

KAIKKI LAIT OVAT VOIMASSA, MYÖS YMPÄRILEIKKAUS. KÄYPÄ KYSYMÄSSÄ JUUTALAISTEN PALSTALLA, JOS ET MINUA USKO ;) jUUDAN HEIMO PITÄÄ LAIT KUNNIASSA.

• että eikös nyt tullut sitten

taas luettua asiaa loppuun asti

Jumala kirjoitti niihin uusiinkin tauluihin itse samat sanat kuin niissä ensimäisissä oli ollut..

2. Moos. 34:1
        Herra sanoi Moosekselle: "Tee kaksi entisten kaltaista kivitaulua, niin minä kirjoitan niihin sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit.

MUTTA sattuuhan sitä erehdyksiä, mutta nyt sinäkin sitten tiedät kuinka se asia menee

"niin MINÄ KIRJOITAN niihin sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit".

EIKÖS OLEKIN HYVÄ.

• sitten
        että eikös nyt tullut sitten kirjoitti:

Jumala kirjoitti niihin uusiinkin tauluihin itse samat sanat kuin niissä ensimäisissä oli ollut..

Herra sanoi Moosekselle: "Tee kaksi entisten kaltaista kivitaulua, niin minä kirjoitan niihin sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit.

MUTTA sattuuhan sitä erehdyksiä, mutta nyt sinäkin sitten tiedät kuinka se asia menee

"niin MINÄ KIRJOITAN niihin sanat, jotka olivat entisissä tauluissa, niissä, jotka sinä murskasit".

EIKÖS OLEKIN HYVÄ.

mikä on pointtisi?????

34:27 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt LIITON sinun ja Israelin kanssa."
        34:28 Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän KIRJOITTI TAULUIHIN LIITON SANAT, ne kymmenen sanaa.

LUE KOKONAAN 2.MOOS 34, NIIN SINULLE SELVIÄÄ, ETTÄ KYMMENEN KÄSKYÄ EIVÄT OLEKAAN NE, JOITA SINÄ OLET LUULLUT KYMMENEKSI KÄSKYKSI :)

• tätä
        että eikös nyt tullut sitten kirjoitti:

EIKÖS OLEKIN HYVÄ.

5. Moos 4:10   mitä tapahtui sinä päivänä, jona seisoit Herran, sinun Jumalasi, edessä Hoorebilla, kun Herra sanoi minulle: 'Kokoa kansa, niin minä julistan heille sanani, että he oppisivat pelkäämään minua, niin kauan kuin elävät maan päällä, ja opettaisivat lapsensakin siihen.'
        4:11   Ja te astuitte esille ja jäitte seisomaan vuoren juurelle, ja vuori paloi tulena, joka loimusi sisimpään taivaaseen asti pimeyden ja synkkien pilvien keskellä.
        4:12   Ja Herra puhui teille tulen keskeltä. Sanat te kuulitte, mutta ette nähneet hänen muotoansa, kuulitte vain äänen.
        4:13   Ja hän ilmoitti teille LIITTONSA, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne KAHTEEN KIVITAULUUN.
        4:14   Ja minun Herra silloin käski opettaa teille käskyt ja säädökset, että te seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne.
        4:15   Ottakaa siis itsestänne tarkka vaari - sillä te ette sinä päivänä, jona Herra puhui teille tulen keskeltä Hoorebilla, nähneet hänestä minkäänkaltaista muotoa -
        4:16   ettette menettele kelvottomasti ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, ette minkään muotoista patsasta, ette miehen tai naisen kuvaa,
        4:17   ette maan päällä liikkuvan nelijalkaisen eläimen kuvaa, ette taivaan alla lentävän siivekkään linnun kuvaa,
        4:18   ette maassa matelevaisen kuvaa ettekä vesissä maan alla olevan kalan kuvaa;

• hih, heh
        sitten kirjoitti:

mikä on pointtisi?????

34:27 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt LIITON sinun ja Israelin kanssa."
        34:28 Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän KIRJOITTI TAULUIHIN LIITON SANAT, ne kymmenen sanaa.

Lopeta tuo omintakeinen HORINASI!

• hih, heh

• sasviäl
        hih, heh kirjoitti:

Hei kuule! Oletko jo kokeillu kiropraktikkoa? Siellä yleensä turhat narinat lähtee!

• jaksat

MITÄ OLI ARKISSA?

1.Kuningasten kirja:
      8:21 Ja minä olen valmistanut siihen sijan arkille, jossa on se HERRAN LIITTO, minkä hän teki meidän isiemme kanssa viedessään heidät pois Egyptin maasta."

2.Mooseksen kirja:
      34:1 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Veistä itsellesi kaksi kivitaulua, entisten kaltaista, niin minä kirjoitan niihin tauluihin ne sanat, JOTKA OLIVAT ENTISISSÄ TAULUISSA, jotka sinä murskasit.
      34:2 Ole siis huomenaamuksi valmis; ja nouse huomenaamuna Siinain vuorelle ja seiso siellä minua vastassa vuoren huipulla.
      34:3 Mutta älköön kukaan nousko sinne sinun kanssasi, älköönkä ketään näkykö koko vuorella; lampaitakaan ja karjaa älköön käykö laitumella vuoren vaiheilla."
      34:4 Ja Mooses veisti kaksi kivitaulua, entisten kaltaista. Ja varhain seuraavana aamuna Mooses nousi Siinain vuorelle, niinkuin Herra oli häntä käskenyt, ja otti ne kaksi kivitaulua käteensä.
      34:5 Niin Herra astui alas pilvessä, ja Mooses asettui siellä hänen läheisyyteensä ja huusi Herran nimeä.
      34:6 Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: "Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa,
      34:7 joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen."
      34:8 Niin Mooses kumartui nopeasti maahan ja rukoili ja sanoi:
      34:9 "Herra, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin käyköön Herra meidän keskellämme. Sillä tämä on tosin niskurikansa, mutta anna anteeksi meidän pahat tekomme ja syntimme ja ota meidät perintöosaksesi."
      34:10 Hän vastasi: "Katso, minä teen liiton, minä teen kaiken sinun kansasi nähden ihmeellisiä tekoja, joiden kaltaisia ei ole tehty yhdessäkään maassa, ei minkään kansan keskuudessa. Niin koko kansa, jonka keskellä sinä olet, on näkevä Herran teot, sillä peljättävää on se, mitä minä sinulle teen.
      34:11 Noudata, mitä minä tänä päivänä käsken sinun noudattaa. Katso, minä karkoitan sinun tieltäsi amorilaiset, kanaanilaiset, heettiläiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset.
      34:12 Kavahda, ettet tee liittoa sen maan asukasten kanssa, johon tulet, etteivät he tulisi teidän keskuudessanne ansaksi;
      34:13 vaan kukistakaa heidän alttarinsa ja murskatkaa heidän patsaansa ja hakatkaa maahan heidän asera-karsikkonsa.
      34:14 Älä kumarra muuta jumalaa; sillä Herra on nimeltänsä Kiivas, hän on kiivas Jumala.
      34:15 Älä siis tee liittoa maan asukasten kanssa, ettet, kun he kulkevat haureudessa jumaliensa jäljessä ja uhraavat jumalillensa ja kutsuvat sinua, sinä söisi heidän uhristaan,
      34:16 ja etteivät heidän tyttärensä, kun sinä otat heitä pojillesi vaimoiksi ja kun he kulkevat haureudessa jumaliensa jäljessä, viettelisi sinun poikiasikin haureudessa kulkemaan heidän jumaliensa jäljessä.
      34:17 Älä tee itsellesi valettuja jumalankuvia.
      34:18 Vietä happamattoman leivän juhlaa: seitsemänä päivänä syö happamatonta leipää, niinkuin minä olen sinua käskenyt, määrättynä aikana, aabib-kuussa, sillä aabib-kuussa sinä olet lähtenyt Egyptistä.
      34:19 Kaikki, mikä avaa äidinkohdun, on minun; samoin myös kaikki sinun karjasi urospuolet, raavaittesi ja lampaittesi ensiksisynnyttämät.
      34:20 Mutta aasin ensiksisynnyttämä lunasta lampaalla, mutta jos et sitä lunasta, niin taita siltä niska. Jokainen esikoinen pojistasi lunasta. Ja tyhjin käsin älköön tultako minun kasvojeni eteen.
      34:21 Kuusi päivää tee työtä, mutta lepää seitsemäs päivä; kyntö- ja elonleikkuuaikanakin sinun on levättävä.
      34:22 Ja vietä viikkojuhla, kun leikkaat nisusi uutisen, ja korjuujuhla vuoden vaihteessa.
      34:23 Kolme kertaa vuodessa kaikki sinun miesväkesi tulkoon Herran, sinun Herrasi, Israelin Jumalan, kasvojen eteen.
      34:24 Sillä minä karkoitan kansat sinun tieltäsi ja laajennan sinun alueesi; eikä kukaan ole himoitseva sinun maatasi, kun sinä kolme kertaa vuodessa vaellat tullaksesi Herran, sinun Jumalasi, kasvojen eteen.
      34:25 Älä uhraa minun teurasuhrini verta happamen leivän ohella. Ja pääsiäisjuhlan uhrista älköön mitään jääkö yli yön seuraavaan aamuun.
      34:26 Parhaat maasi uutisesta tuo Herran, sinun Jumalasi, huoneeseen. Älä keitä vohlaa emänsä maidossa."
      34:27 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa."
      34:28 Ja hän oli siellä Herran tykönä neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton sanat, ne KYMMENEN SANAA. ----- VUODEN 1992 KÄÄNNÖKSESSÄ "KYMMENEN KÄSKYÄ".

• että käskyt olivat

kaikille ihmisille maailmassa. eikä niiden oikueudenmukaisuutta kukaan voiskaan muuttaa eihän oikeaa voi muuttaa.. väärän voi, mutta ei oíkeaa väärä onkin katoavaa

• kaikille :)
        että käskyt olivat kirjoitti:

kaikille ihmisille maailmassa. eikä niiden oikueudenmukaisuutta kukaan voiskaan muuttaa eihän oikeaa voi muuttaa.. väärän voi, mutta ei oíkeaa väärä onkin katoavaa

5:21   Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
        5:22   Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        5:23   Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        5:24   niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
        5:25   Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
        5:26   Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.

5:27   Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
        5:28   Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
        5:29   Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        5:30   Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

5:31   On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan.'
        5:32   Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.

5:33   Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi.'
        5:34   Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
        5:35   älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
        5:36   äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
        5:37   vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta.

5:38   Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.'
        5:39   Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        5:40   ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        5:41   ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        5:42   Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.

5:43   Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
        5:44   Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        5:45   että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        5:46   Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47   Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        5:48   Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

• se menee näin
        kaikille :) kirjoitti:

5:21   Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
        5:22   Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        5:23   Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        5:24   niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
        5:25   Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
        5:26   Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.

5:27   Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
        5:28   Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
        5:29   Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        5:30   Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.

5:31   On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan.'
        5:32   Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.

5:33   Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi.'
        5:34   Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
        5:35   älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
        5:36   äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
        5:37   vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta.

5:38   Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.'
        5:39   Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        5:40   ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        5:41   ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        5:42   Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.

5:43   Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
        5:44   Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        5:45   että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        5:46   Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47   Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        5:48   Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

1. Joh. 3:15
        Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• hih, heh

• sinua...
        hih, heh kirjoitti:

Sinä haluaisit lopettaa Raamatun horinat, eiks niin. Jäisi enemmän tilaa Ellenin saduille, eikö vaan?

8:9 Arkissa ei ollut muuta kuin ne kaksi kivitaulua, jotka Mooses oli pannut sinne Hoorebilla, kun Herra teki LIITON israelilaisten kanssa, heidän lähdettyänsä Egyptin maasta.
        8:21 Ja minä olen valmistanut siihen sijan arkille, jossa on se HERRAN LIITTO, minkä hän teki meidän isiemme kanssa viedessään heidät pois Egyptin maasta."

Ovatko ne sinun käskysi, esim. "älä tapa" yhtä kuin liiton ehdot, kysyn vaan :)

Liiton ehdoissa sanotaan mm. näin
        34:12 Kavahda, ettet tee LIITTOA sen maan asukasten kanssa, johon tulet, etteivät he tulisi teidän keskuudessanne ansaksi;
        34:24 Sillä minä karkoitan kansat sinun tieltäsi ja laajennan sinun alueesi; eikä kukaan ole himoitseva sinun maatasi, kun sinä kolme kertaa vuodessa vaellat tullaksesi Herran, sinun Jumalasi, kasvojen eteen.

• ymmärrän sinut
        sinua... kirjoitti:

Sinä haluaisit lopettaa Raamatun horinat, eiks niin. Jäisi enemmän tilaa Ellenin saduille, eikö vaan?

8:9 Arkissa ei ollut muuta kuin ne kaksi kivitaulua, jotka Mooses oli pannut sinne Hoorebilla, kun Herra teki LIITON israelilaisten kanssa, heidän lähdettyänsä Egyptin maasta.

Ovatko ne sinun käskysi, esim. "älä tapa" yhtä kuin liiton ehdot, kysyn vaan :)

Liiton ehdoissa sanotaan mm. näin
        34:12 Kavahda, ettet tee LIITTOA sen maan asukasten kanssa, johon tulet, etteivät he tulisi teidän keskuudessanne ansaksi;

Sinähän taidatkin olla vain se itsepäinen riidan- ja rähinänetsijä pelkkä suunsoittaja/kirkonkiroaja (nimimerkki: ----- ), jonka mielestä kirkko on tapattanut sukulaisiasi, vai miten se oli/on?!

Mutta nyt tänään tapahtuu tuo UUDENLIITON solminen (kaikkien kansojen kanssa) Evankeliumin julistamisen kautta;
        16:15 "Ja HÄN SANOI heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa EVANKELIUMIA KAIKILLE LUODUILLE, joka USKOO ja KASTETAAN, se PELASTUU; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. "!

• Raamatun sanaa
        ymmärrän sinut kirjoitti:

Sinähän taidatkin olla vain se itsepäinen riidan- ja rähinänetsijä pelkkä suunsoittaja/kirkonkiroaja (nimimerkki: ----- ), jonka mielestä kirkko on tapattanut sukulaisiasi, vai miten se oli/on?!

Mutta nyt tänään tapahtuu tuo UUDENLIITON solminen (kaikkien kansojen kanssa) Evankeliumin julistamisen kautta;
        16:15 "Ja HÄN SANOI heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa EVANKELIUMIA KAIKILLE LUODUILLE, joka USKOO ja KASTETAAN, se PELASTUU; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. "!

Esittelin neljä lausetta Raamatusta ja mitä sain palkakseni.

Kiitos sinulle, että jaksat minuakin huomioida :)

• TUNTEMATTOMALLE, NIMETTÖMÄLLE JA HENGETTÖMÄLLE

Matt. 5:22
      Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

[3. Moos. 19:17;
      Kol. 3:8; 1. Joh. 3:15].

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1354
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      51
      1289
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1085
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      117
      1010
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      52
      636
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      142
      599
    7. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      562
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      538
    9. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      495
    10. Valehtelu

Oletko valehdellut kaivatullesi?
      Ikävä
      71
      473
    Aihe