Huijattiinko sinut mukaan?

Kun liityit adventtikirkkoon, niin kerrottiinko sinulle ennen kastetta ja liittymistäsi selkeästi, että Ellen G. White (opinkohta 17) on hyväksyttävä jatkuvana totuuden lähteenä?

Vai kalastettiinko sinut vain yleisuskonnollisilla puheilla ja kun olit tarttunut koukkuun ja vedetty jo veneeseen, niin sitten alkoi Ellen Whiten ja erikoisoppien syöttö?

"Perusluonteiset opinkohdat 17
PROFETOIMISEN LAHJA
Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja. Tämä lahja kuuluu jäännösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni Ellen G. Whiten palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena TOTUUDEN LÄHTEENÄ ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta."

34

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä kerrottiin

      ja minä hyväksyn Ellen Whiten Jumalan sanansaattajaksi jäännösseurakunnalleen, kuten hyväksyn kaikki 28 opinkohtaakin. Sinun väitteitäsi minä en hyväksy.

      Kukaan ei huijannut minua mitenkään. Minä tein täysin oman valinnan ilman, että muut advarit asiaan vaikuttivat mitenkään.

      yx advari

      • sattuneesta syystä

        Kukaanhan ei voi valita sukuaan, joten voin sanoa, että juuri adventtikirkossa tuota väsymätöntä huijaamista ja liehittelyä tapahtuu jatkuvasti. Sen saa kokea erityisesti sellaiset henkilöt, jotka joutuvat olosuhteiden pakosta elämään sukulaisuussuhteessa johonkin heistä. Kummallisinta on, että kaikki adventistit saattavat kuorossa sanoa, että valehtelen, tietäen itse sisällään kuitenkin, että he sanovat tuon muita kuin minua varten, jolla on omakohtainen tietoni suoraan käytännön elämästä. Tuollainen myös itsessään on mitä suurinta petosta ja se tehdään lisäsaaliin toivossa.


      • sinäkään ,,
        sattuneesta syystä kirjoitti:

        Kukaanhan ei voi valita sukuaan, joten voin sanoa, että juuri adventtikirkossa tuota väsymätöntä huijaamista ja liehittelyä tapahtuu jatkuvasti. Sen saa kokea erityisesti sellaiset henkilöt, jotka joutuvat olosuhteiden pakosta elämään sukulaisuussuhteessa johonkin heistä. Kummallisinta on, että kaikki adventistit saattavat kuorossa sanoa, että valehtelen, tietäen itse sisällään kuitenkin, että he sanovat tuon muita kuin minua varten, jolla on omakohtainen tietoni suoraan käytännön elämästä. Tuollainen myös itsessään on mitä suurinta petosta ja se tehdään lisäsaaliin toivossa.

        puhua perättömiä, sanoit että adventistit huijaa lisäsaaliin toivossa, mitä hyötyä siitä on heille jos sinä kääntyisit pois synnin teiltä, asiahan on Jumalan ja ihmisen välinen, vaikka ihmiset aina kääntää sen että uskovat kalastaa heitä itselleen.
        Ei siitä ole hyötyä kuin sinulle itsellesi jos käännyt Jumalan lapseksi.


      • kuvittelee
        sinäkään ,, kirjoitti:

        puhua perättömiä, sanoit että adventistit huijaa lisäsaaliin toivossa, mitä hyötyä siitä on heille jos sinä kääntyisit pois synnin teiltä, asiahan on Jumalan ja ihmisen välinen, vaikka ihmiset aina kääntää sen että uskovat kalastaa heitä itselleen.
        Ei siitä ole hyötyä kuin sinulle itsellesi jos käännyt Jumalan lapseksi.

        Minä en näe mitään muuta syytä ihmisten kiusaamiseen ja hännystelyyn adventistilla joka kaikenaikaa pitää käännytystä vireillä joka tapaamisessa. Miten kuvittelet, että olisin sekunttiakaan adventismille velkaa ajastani kunnellakseni heidän oppiaan? selitäppä se!


      • sen kun
        kuvittelee kirjoitti:

        Minä en näe mitään muuta syytä ihmisten kiusaamiseen ja hännystelyyn adventistilla joka kaikenaikaa pitää käännytystä vireillä joka tapaamisessa. Miten kuvittelet, että olisin sekunttiakaan adventismille velkaa ajastani kunnellakseni heidän oppiaan? selitäppä se!

        kysyit et sinä ole kenellekään ihmiselle velkaa ajastasi, mutta JUMALALLE KYLLÄKIN OLET HÄN KYSYY SITÄ VIELLÄ SINULTA MIKSI SINULLA OLI NIIN KIIRE ETTET EHTINYT KUUNELLA HÄNEN ÄÄNTÄÄN KUN HÄN KUTSUI SINUA.

        Tuo mitä kirjoitit on aivan luonnollista kääntymättömälle ihmiselle, noin minäkin koin kiusaamiseksi kun minun siskoni joka oli uskossa puhui minulle uskon asioista

        Mutta sitten kun itse tulin uskoon tai sanotaan että Jumala veti minut rakkaudellaan uskon tielle, ymmärsin miksi siskoni puhui minulle uskosta,hän oli huolissaan kun kuljin sitä tietä joka vie kadotukseen, uskovan velvollisuus on puhua toisille pelastuksen tiestä, kuulkoot tai olkoot kuulematta.


      • potkaissut
        kuvittelee kirjoitti:

        Minä en näe mitään muuta syytä ihmisten kiusaamiseen ja hännystelyyn adventistilla joka kaikenaikaa pitää käännytystä vireillä joka tapaamisessa. Miten kuvittelet, että olisin sekunttiakaan adventismille velkaa ajastani kunnellakseni heidän oppiaan? selitäppä se!

        Mistäköhän syystä adventistisukulaiseni eivät ole kymmeneen vuoteen käyneet luonani? Suvussani kaikki juhlat ynnä muut kokoontumiset järjestetään aina lauantaisin, silloin adventistisukulaiset eivät voi saapua, heillä kun on se "sapatti". Muut taas voivat levätä sunnuntaina, että jaksavat maanantaina mennä töihin.


      • asiaan
        sen kun kirjoitti:

        kysyit et sinä ole kenellekään ihmiselle velkaa ajastasi, mutta JUMALALLE KYLLÄKIN OLET HÄN KYSYY SITÄ VIELLÄ SINULTA MIKSI SINULLA OLI NIIN KIIRE ETTET EHTINYT KUUNELLA HÄNEN ÄÄNTÄÄN KUN HÄN KUTSUI SINUA.

        Tuo mitä kirjoitit on aivan luonnollista kääntymättömälle ihmiselle, noin minäkin koin kiusaamiseksi kun minun siskoni joka oli uskossa puhui minulle uskon asioista

        Mutta sitten kun itse tulin uskoon tai sanotaan että Jumala veti minut rakkaudellaan uskon tielle, ymmärsin miksi siskoni puhui minulle uskosta,hän oli huolissaan kun kuljin sitä tietä joka vie kadotukseen, uskovan velvollisuus on puhua toisille pelastuksen tiestä, kuulkoot tai olkoot kuulematta.

        Kuvittelitko, että tämä kyseinen henkilö puhuisi jotain hengelliseen liittyvää? Siinäpä se juju onkin, kun hänen todistelunsa kohdentuu adventismin paremmuden todisteluun. Eikä sanaakaan Evankeliumin sisällöstä kuule hänen puheestaan. Ainaista ruokatapojen vahtailua ja kasviskeikarointia ja niiden perustelua Raamatulla. Vuosikymmeniä taaksepäin hänellä oli päällimmäisenä puheenaiheenaan silloin seuraavan paavin tulevat hirmuteot. Nyt me tiedämme, että hän oli väärässä eikä paavista ollut mitään vaaraa (paavius kesti n.kuukauden). Eikä seuraavasta. Nyt on jo kolmas paavi menossa joten jokohan nyt tärppää??????


      • kun kerroit
        sen kun kirjoitti:

        kysyit et sinä ole kenellekään ihmiselle velkaa ajastasi, mutta JUMALALLE KYLLÄKIN OLET HÄN KYSYY SITÄ VIELLÄ SINULTA MIKSI SINULLA OLI NIIN KIIRE ETTET EHTINYT KUUNELLA HÄNEN ÄÄNTÄÄN KUN HÄN KUTSUI SINUA.

        Tuo mitä kirjoitit on aivan luonnollista kääntymättömälle ihmiselle, noin minäkin koin kiusaamiseksi kun minun siskoni joka oli uskossa puhui minulle uskon asioista

        Mutta sitten kun itse tulin uskoon tai sanotaan että Jumala veti minut rakkaudellaan uskon tielle, ymmärsin miksi siskoni puhui minulle uskosta,hän oli huolissaan kun kuljin sitä tietä joka vie kadotukseen, uskovan velvollisuus on puhua toisille pelastuksen tiestä, kuulkoot tai olkoot kuulematta.

        entisestä elämästäsi synnissä ja huumeiden orjuudessa. kuinka teit businessta paivät ja yöt ja kuinka elämäsi oli yhtä kaaosta. kuinka sitten eräänä päivänä näit edessäsi helvetin lieskat ja kauhuissasi tulit uskoon. kuinka kuljit epätietoisena olitko uskossa vai et kunnes menit jonkun "ihmisen" luo joka tutki asian ja sanoi että uskossa olet. nyt sitten näet tehtäväksesi pelastaa adventistejä helvetin tulesta. sait tehtävän kun keskustelit asiasta jeesuksen kanssa öisin ja olet nyt sitten toiminut tässä tehtävässäsi ja kertonut eri palstalaisille jos he ovat uskossa tai eivät. kerroit myös että yhä olet kiitollinen että tulit uskoon ja säästyin helvetin tulen iankaikkisesta kidutuksesta - siitä mistä ilmestyskirja niin kuvaavasti kertoo.

        Ilm. 20:10
        Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.


      • on käynyt hyvä
        potkaissut kirjoitti:

        Mistäköhän syystä adventistisukulaiseni eivät ole kymmeneen vuoteen käyneet luonani? Suvussani kaikki juhlat ynnä muut kokoontumiset järjestetään aina lauantaisin, silloin adventistisukulaiset eivät voi saapua, heillä kun on se "sapatti". Muut taas voivat levätä sunnuntaina, että jaksavat maanantaina mennä töihin.

        tuuri. olet välttynyt adventistien seuralta. tosin ovat sukulaisia, mutta kun ovat niin paljon huonompia kuin sinä.


      • ehkä...
        on käynyt hyvä kirjoitti:

        tuuri. olet välttynyt adventistien seuralta. tosin ovat sukulaisia, mutta kun ovat niin paljon huonompia kuin sinä.

        Kuulin juuri eräältä adventistilta (nimeä en sano, koska en paljasta henkilöitä), että teidän oma kirkkonne johtaja oli pitänyt julkisen puheen kirkossanne, että adventtikirkko on sairas! Paikalla olleet adventistit voivat varmasti vahvistaa tämän tiedon.


      • no kyllä se
        ehkä... kirjoitti:

        Kuulin juuri eräältä adventistilta (nimeä en sano, koska en paljasta henkilöitä), että teidän oma kirkkonne johtaja oli pitänyt julkisen puheen kirkossanne, että adventtikirkko on sairas! Paikalla olleet adventistit voivat varmasti vahvistaa tämän tiedon.

        tosi sairas on - käy vaikka katsomassa

        http://evl.fi/

        johtunee sairaista jäsenistä -
        onneks Jeesus tuli parantamaan sairaita eihän terveet häntä tarvitsekaan.


      • meidän
        no kyllä se kirjoitti:

        tosi sairas on - käy vaikka katsomassa

        http://evl.fi/

        johtunee sairaista jäsenistä -
        onneks Jeesus tuli parantamaan sairaita eihän terveet häntä tarvitsekaan.

        En ole ikinä käynyt missään kirkossa, mitä varten niitä yleensä on olemassa?


      • että --
        meidän kirjoitti:

        En ole ikinä käynyt missään kirkossa, mitä varten niitä yleensä on olemassa?

        "että teidän oma kirkkonne johtaja" - et kai se vain ollut sinä .. miksikö kirkkoja on olemassa no sinne voi mennä hiljentymään ja miettimään kun haluaa olla rauhassa maailman menolta.. vain esimerkiksi. sinun pitäis joskus kokeilla..

        mutta ota hattu (tai pipo) päästäs kun menet sisään..


      • auni1
        meidän kirjoitti:

        En ole ikinä käynyt missään kirkossa, mitä varten niitä yleensä on olemassa?

        sitten väärällä palstalla, jos et ole uskosta kiinostunut, vai oletko uskovainen ilman seurakuntaa?


      • tosissasi
        auni1 kirjoitti:

        sitten väärällä palstalla, jos et ole uskosta kiinostunut, vai oletko uskovainen ilman seurakuntaa?

        Minusta täällä ei oli kuin yksi aito uskova, USKOVA_1. Uskosta pölöttäviä ateisteja onkin sitten suurin osa :)


    • että ...

      tiedä häntä ... väittävät että ..
      se helvetin piina ei olekaan ikuinen??
      ja että Jumalan laki onkin voimassa??
      ja että kaikki 10 käskyäkin ovat voimassa??
      ja että Jumala kirjoittaa lakinsa omiensa sydämmeen??
      ja että VAIN Jumalassa on ikuinen elämä??
      ja että ihmisen elämä on vain Jumalan Pojassa??
      ja että Jumala herätti Poikansa kolmantena päivänä kuolleista??
      ja että on KAKSI ylösnousemusta ensimmäinen niille jotka saavat elää Jeesuksen valtakunnassa kunnes 1000 vuotta on kulunut jolloin tulee toinen niille jotka eivät ikuista elämää saa vaan joutuvat ikuis.. siis kuolevat eikä heitä enää ole.

      ja väittävät kaikenlisäksi että Jeesus tulee pian

    • JUMALAN HULLUUS ON IHMISEN MIELTÄ VIISAAMPI

      - se häävieraan vaate ei ole oppi, vaan lahjavanhurskaus sille joka uskoo

      Huijaan teidät mukaan USKOMAAN siihen Jumalan hullutukseen, että Israel on Jumalan vaimo - vertauskuvallisesti - ja me Jumalan lapset olemme Heidän lapsiaan!

      Olemme ottolapsia ja häävieraita.

      1. Kor. 1:21
      Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,

      Jer 30:17
      Sillä minä kasvatan umpeen sinun haavasi ja parannan sinut saamistasi iskuista, sanoo Herra, sinut, Siion, jolla on nimenä 'hyljätty', 'se, josta ei kukaan välitä'.

      Ilm 21:2
      Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.


      Matt 22:9
      Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'

      Matt 22:11-12
      11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
      12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.

      Matt 22.13
      Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.

      Matt 22:14
      Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."


      Ilm 6:11
      Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.


      Jes. 64:6
      Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme. Ja kaikki me olemme lakastuneet kuin lehdet, ja pahat tekomme heittelevät meitä niinkuin tuuli.

      • Kerhosta"

        Heilä kun on sellainen yhteinen huijaus kerho! Heidäthän on jo punnittu ja köykäisiksi havaittu!
        Ottanut vaarin.


    • minuakaan

      Huijattu Adventtikirkkoon, vaikka kuulun Adventti kirkkoon en matki kaikessa toisia, ajattelen ja pohdin itsenäisesti, en hyväksy naispappeja enkä seuraa aurinkoa, minulle perjantai on työpäivä ja lauantai on sapatti.
      Sapatin olen oppinut ymmärtämään ilman Ellenin kirjoja.
      Mielenkiintoisin kirja on kirja "Suuri Taistelu"
      Tässä näin lyhykäisesti on kiire töihin.

      • Vai mielenkiintoisin kirja Suuri Taistelu. Voihan se olla mielenkiintoinen. Minunkin mielestäni olivat ennen uskoon tuloa kaikenlaiset parapsykologian kirjat erittäin mielenkiintoisia. Ei mielenkiintoisuus voi olla mikään totuuden mittari.

        Jospa nyt alkaisit lukea vaikka väkisin Raamattua ja rukoilisit, että Jumala vetäisi ellenläpät silmiltäsi niin, että pystyisit lukemaan siitä asiat sellaisina kuin Jumala ne sinne kirjoitutti eikä vinksauttaen kaikkea ellenismin muottiin niin ettei Raamattu enää ole Raamattu vaan Clear Word Bible mielessäsi.


      • Ukko Nooa
        uskova_1 kirjoitti:

        Vai mielenkiintoisin kirja Suuri Taistelu. Voihan se olla mielenkiintoinen. Minunkin mielestäni olivat ennen uskoon tuloa kaikenlaiset parapsykologian kirjat erittäin mielenkiintoisia. Ei mielenkiintoisuus voi olla mikään totuuden mittari.

        Jospa nyt alkaisit lukea vaikka väkisin Raamattua ja rukoilisit, että Jumala vetäisi ellenläpät silmiltäsi niin, että pystyisit lukemaan siitä asiat sellaisina kuin Jumala ne sinne kirjoitutti eikä vinksauttaen kaikkea ellenismin muottiin niin ettei Raamattu enää ole Raamattu vaan Clear Word Bible mielessäsi.

        Alkaa narrata ihmisiä netin välityksellä: Eikös Kantola ole sinua varoitellut. Naisen pitää olla hiljaa seurakunnassa sanoo AVK. Hän vetoaa paavaliin, Joten sinun pitäisi kysyä aviomieheltäsi neuvoja ja sinun pitäisi esiintyä kaikessa alamaisena. Jos sinulla ei ole miestä käy kysymässä neuvoja paikkakuntasi kappalaiselta. Et ole ottanut paljoakaan opiksesi Paavalin neuvoista. Minulla olisi suositus sinulle. Etsi itsellesi maanviljeliä puolisoksesi, Näet kun sinä käytät jo nykyään oikein hävytöntä kielen käyttöä, niin siinä viljavainioiden ohi kävellessäsi purkaisit kaikki hävyttömyytesi sinne pellolle,niin ai vot kyllä viljat kasvaisi ihan ilman apulantaa. Harkitse asiaa vakavasti. Minä olen kauhiasti vain ihmetellyt, kuinka noin hävyttömän kielen käytön uskon saa aikaan? Sinun puheistasi saan kasityksen, maailman pahimmatkaan maailman ihmiset kuten Ateistit. He eivat pärjää sinulle hävyttömyyksien puhumisessa? Tämä nimimerkkisi Uskova_1 on vain hämäystä vasten tekaistu nimi! Näet todellisuudessahan esiinnyt Pilkkaaja numero yksi. Raamatussa sanotaan jo ihan selvästi,että kielen käytöstäsi sinut tunnetaan, kuka on sinun Jumalasi. Tätä ihmettelee!
        Ihmettelee Ukko Nooa!


    • että nyt on

      sinulla väärä syytös. Miksi ihminen on niin taipuvainen vääristelyyn?

      En edes ole saanut oppiani adventtikirkosta. Jumala on puhutellut ja käännyttänyt mieleni ja olen lukenut ja tutkinut raamattua. Kaste asia selvisi minulle Lutherin vahasta vähä-katekismuksesta ja raamatusta. Sapatti raamatusta ja historian kirjoista.

      Kastekin järjestyi rukouksen avulla. Rukoilin, että Jumala järjestäisi minulle kastajan. Ennen kastetta olin käynyt muutaman kerran satunnaisesti adventtikirkossa. Eli en voi sanoa, että kirkko tai ihmiset olisivat olleet syynä kirkkoon liittymiseeni. Pikemminkin se oli sapatti, joka vaikutti siihen mihin kirkkoon liityn. En hyväksy kaikkea adventtikirkosta, kuten naispastoreita.

      Kukaan ei myöskään kysellyt minulta mitään Ellen G. Whiten kirjoista, että tunnenko niitä, kun liityin adventtiseurakuntaan tai opinkohdista.

      Suuritaistelu on hyvä kirja. Hyvä on, että mainostat sitä.

      • minullakin,,

        En ole tullut uskoon adventtikirkon kautta, tulin uskoon kun luin uhden kirjan jossa kerrottiin kuinka ihmiset vihasi Jeesusta, ja Hän aina silti rakasti niitä vaikka he olivat kuinka pahoja Hänelle. Jumalan rakkaus veti minut parannukseen.

        Minut kastoi helluntalainen saarnaja, kuljin muutaman vuoden helluntalaisissa, mutta en voinut entisenä luterilaisena yhtyä kaikkeen heidän oppiinsa, luin Raamattua löysin sapatin ja kysyin heiltä sapatista, siitä nousikin kova kina ettei sapatti kuulu enää meille uudenliiton kristityille, ja kielsivät ottamasta mitään kirjaa adventisteilta, mutta minä en ole niitä ihmisiä että minua kahlitaan sillä, jokaisella pitää olla vapaus, sitä enempi halusin tietää,mitä enempi varoitettiin

        Ja kun olin täysin selvillä että se oli oikea tieto minkä olin Raamattua tutkiessani löytänyt, liityin adventtiseurakuntaan.

        Kehoitan kaikkia älkää antako johtaa kenenkään itseänne harhaan, tutkikaa itse kyllä Jumala valaisee sanansa vilpittömälle etsijälle,ja silloin jos peloitellaan jossakin seurakunnassa, ettei saa muita kuunnella, silloin pitäisi olla varovainen heidän opetuksilleen, sillä totuudessa ei ole pelkoja joutua harhaan.


    • Eräät näköjään tykkää liikaa Ellen Whitesta suostuéssaan tuon kaltaisen profeetan matkaan. Adventtikirkossa Ellen Whitella on samankaltainen arvovalta kuin mormoneilla oman profeettansa Joseph Smithin kanssa.

      • merkitsevää

        Adventismissa on kaikki merkittävät sanat valjastettu "uuteen kuosiin". Jeesushan vertaa omaa opetustaan lähteeseen. Ja todellinen rikkauden lähde se onkin.Evankeliumi Matteuksen mukaan 5
        1. Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
        2. Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:
        3. "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
        4. Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
        5. Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
        6. Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
        7. Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
        8. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
        9. Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
        10. Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
        11. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
        12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
        13. Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
        14. Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
        15. eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
        16. Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
        17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        21. Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
        22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        23. Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        24. niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
        25. Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
        26. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
        27. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
        28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
        29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
        31. On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
        32. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
        33. Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
        34. Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
        35. älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
        36. äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
        37. vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
        38. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
        39. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        40. ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        41. ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        42. Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
        43. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        47. Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." Adventistien sanoma on tuon rinnalla pyllynreiästä kotoisin.


      • te teette
        merkitsevää kirjoitti:

        Adventismissa on kaikki merkittävät sanat valjastettu "uuteen kuosiin". Jeesushan vertaa omaa opetustaan lähteeseen. Ja todellinen rikkauden lähde se onkin.Evankeliumi Matteuksen mukaan 5
        1. Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
        2. Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:
        3. "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
        4. Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
        5. Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
        6. Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
        7. Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
        8. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
        9. Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
        10. Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
        11. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
        12. Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
        13. Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
        14. Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
        15. eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
        16. Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
        17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        19. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        21. Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
        22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        23. Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        24. niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
        25. Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
        26. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
        27. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
        28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
        29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
        31. On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
        32. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
        33. Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
        34. Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
        35. älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
        36. äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
        37. vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
        38. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
        39. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        40. ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        41. ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        42. Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
        43. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        47. Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." Adventistien sanoma on tuon rinnalla pyllynreiästä kotoisin.

        kun kirjoitit, aivan oikein tehän rakastatte juuri vain omianne ja täällä aina olette adventistien niskassa, onko se sitä rakkautta mitä tuossa kirjoitit että mitä hyötyä siitä on jos te rakastatte vain niita jotka teitä rakastaa.
        Mistäs reiästä se sinun rakkaus tulee?


      • argargargarghulivei
        te teette kirjoitti:

        kun kirjoitit, aivan oikein tehän rakastatte juuri vain omianne ja täällä aina olette adventistien niskassa, onko se sitä rakkautta mitä tuossa kirjoitit että mitä hyötyä siitä on jos te rakastatte vain niita jotka teitä rakastaa.
        Mistäs reiästä se sinun rakkaus tulee?

        Entäs toisinpäin? Ei merkkikään, eikö niin????? Suoraan sanottuna, ei adventistia tunneta kuuluisaksi rakkaudestaan.Tosin, kyllä hän rakastaa muiden julistuksen kautta uskoon tulleita hyvinä saaliinaan. Adventtikirkko olisi kovin tyytyväinen jos se saisi kannatustaan nousemaan, eikä se suinkaan tapahtuisi ilman saalistamisen tuottamaa väkeä. Se ei kaihda siinä sitäkään, että näin perheet ja suvut hajoaisivat. Tunnen ihmisiä, joissa tällainen kääntyminen on ollut elämänmittaisen painajaisen alkua.


      • kuinka,,
        argargargarghulivei kirjoitti:

        Entäs toisinpäin? Ei merkkikään, eikö niin????? Suoraan sanottuna, ei adventistia tunneta kuuluisaksi rakkaudestaan.Tosin, kyllä hän rakastaa muiden julistuksen kautta uskoon tulleita hyvinä saaliinaan. Adventtikirkko olisi kovin tyytyväinen jos se saisi kannatustaan nousemaan, eikä se suinkaan tapahtuisi ilman saalistamisen tuottamaa väkeä. Se ei kaihda siinä sitäkään, että näin perheet ja suvut hajoaisivat. Tunnen ihmisiä, joissa tällainen kääntyminen on ollut elämänmittaisen painajaisen alkua.

        ahdasmielisiä te siellä suomessa olette toisianne kohtaan, suomalaisethan on tunnetusti hyvin juroa kansaa, ettei sieltä hymy tule helpolla, muuta näissä väljemissä maissa ollaan ystävällisiä toisillekin vaikka nyt ei uskottasikaan samoin, sehän tavallaan on tyhmyyttä sellainen käytös, että hymyä vain huuleen se ei maksa mitään, vaan se voi olla toiselle ihmiselle hyvinkin merkitsevää.


      • minä tiedän
        argargargarghulivei kirjoitti:

        Entäs toisinpäin? Ei merkkikään, eikö niin????? Suoraan sanottuna, ei adventistia tunneta kuuluisaksi rakkaudestaan.Tosin, kyllä hän rakastaa muiden julistuksen kautta uskoon tulleita hyvinä saaliinaan. Adventtikirkko olisi kovin tyytyväinen jos se saisi kannatustaan nousemaan, eikä se suinkaan tapahtuisi ilman saalistamisen tuottamaa väkeä. Se ei kaihda siinä sitäkään, että näin perheet ja suvut hajoaisivat. Tunnen ihmisiä, joissa tällainen kääntyminen on ollut elämänmittaisen painajaisen alkua.

        monta tapausta, jossa ihmisen tullessa uskoon suku on kääntynyt häntä vastaan, oli tämä sitten liittynyt adventtikirkkoon, helluntaiseurakuntaan, vapaakirkkoon jne jne jne. Vika on sukulaisissa, heidän epäuskossaan, ei siinä uskovassa.


    • Vielä =#&

      Tässä järjessäni Uskova_1 ja Kantolan narraus ohjeman pariin. Heillähän onkin tarjottavaan vain Helvetillinen Helvetti oppi, jollä he pelastavat ihmisiä sinne omaan Helvetin iloonsa.Minä en ymmärrä mitä iloa lienee heidän luomansa jumalan kidutus ohjelmalla? Pidän parempana Jeesuksen ihmisille varaamaa sijaa.

      Minua ei ole huijattu Uskova_1 ihanaan helvettiin. Pidän Jumalan rakkautta vielä suuressa arvossa. Tämä touhu kokonaisuudessaan tuntuu vieraan Jumalan Houkutukselta. Pidän vielä Jumalaa pelastajana! Näin ollen annan tämän kauhu kuvaukset Uskova_1 uskonnon harrastuksen pariin. Olkoon hänen Jumalansa hänelle armollinen. Suosittelisin hänellekin nJeesusta pelastajana! Ei ole huijatti vitolaisiin!
      Käsittämätön usko!

    • Keskiverto adventisti

      Adventtikirkkoon liittyessäni sain itse vapaaehtoisesti ratkaista asian liitynkö tai en. Mitään uskonkohtaa ei minun tapauksessani pidetty salassa. Sain kasvaa uskovan äidin vaikutuksen piirissä. En missään yhteydessä koskaan huomannut, että äitini olisi millään tavalla tyrkyttänyt uskoaan minulle. Sen, minkä usein panin kuitenkin merkille on se, että olin hänen monien esirukoustensa lapsi.

      Adventtikirkkoon liittyminen tapahtuu aina siinä viaheessa, kun henkilö on kokenut uskonnollisen herätyksen ja etsii armollista Jumalaa ja Jeesusta Kristusta vapahtajakseen ja pelastajakkseen. Näin armosta osalliseksi päästyään kaste seuraa luonnollisena tapahtumana.

      Luterilaiseen kirkkoon lapsi eli vauva kastetaan jo siinä iässä, jolloinka hän itse ei voi ilmaista kaipuuta oman pelastuksensa puolesta. Ymmärrän sen, että lapsikasteen käytäntö tuli kristilliseen kirkkoon ja siihen vaikuttivat lapsen viattomuus, perisynti ja käsitys, että ihminen pelastuu vain kirkon piirissä. Jeesus siunasi lapsia kuten adventtikirkossakin rukoillaan vauvojen puolesta ja pyydetään heille Jumalan siunausta. Huijataanko vauva mukaan luterilaiseen kirkkoon? Tuo kysymys ei ole koskaan tullut mieleeni. Tosiasia on kuitenkin se, että lapsen kastamisen yhteydessä vauvan mielipidettä asiassa ei kysytä, koska sitä ei voida kysyäkään.

    • ylifariseus

      Kukaan voi huijata, vaan Riitan kanssa tutkitaan kaikki asiat huolellisesti.

      Lain ja evankeliumin suhteet toisiinsa selviää ilman ulkopuolista valistusta, en ole ollut tietoinenkaan mainitsemastasi opinkohdasta, mutta sehän on sinältänsä hyväksyttävissä, mutta eiväthän profetatkaan ole täydellisiä.

      Totuudet Raamatusta, sapatista ja vanhurskautumisesta sain kuulla Luterilaisessa rippikoulussa Rovastin ja kahden pastorin välityksellä.
      Luther piti sunnuntain Jeesuksen ylösnousemisen päivänä, ja teki eron sunnuntain ja sapatin välillä.
      Käännyttää ei voi sellaista joka tietää totuuden, valinta on henkilökohtainen.
      Toivottavasti sama koukku vetää Riittaakin samaan suuntaan, löytämään totuuden.

      • >>> Toivottavasti sama koukku vetää Riittaakin samaan suuntaan, löytämään totuuden.


    • tyhjät lupaukset

      mikäli tyhjät lupaukset ovat huijaamista, niin silloin a-kirkko tosiaan huijaa. ja sanomahan sisältää pääosaltaan suoranaista valetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe