Tämä scripti maailma on minulle täysin vieras joten ihan mielenkiinnosta rupesin selvittämään skriptien saloja. Tutkin vbscriptiä ja löysin webistä lukuisia esimerkkejäkin, toiset skriptit voi suorittaa itsenäisesti (.vbs) ja toiset html koodin sekaan upotettuna webbisivulla. Molemmat mainostavat itseään vbscript nimellä. Kuitenkin koodi näyttää täysin erilaiselta.
Ohessa esimerkki. 1. ja 2. scriptit voi ajaa komentoriviltä tai tuplaklikkaamalla 3. taasen toimii web selaimella.
Ovatko kaikki esimerkit vbscript:jä
Voiko esim. kohdan 1. skriptin upottaa html sivulle? tai 3. suorittaa komentoriviltä?
Olen yrittänyt löytää vastausta Goolesta tuloksetta. Sivuja löytyy runsaasti esimerkkeineen, mutta tätä tietoa ei kerrota missään? Kai kysessä on niin itsestään selvä asia ettei sen takia löydy.
1.
' hello.vbs
WScript.StdOut.Write "Hello, "
WScript.StdOut.WriteLine "World!"
--------------------------------
2.
' hello.vbs
MsgBox "Hello, World!"
----------------------------
3.
document.write("Hello World!")
document.write("Hello World!")
----------------------------
Valaiskaas
kun ei tajuu
0
252
Luetuimmat keskustelut
- 1711492
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58725Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.87687Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203578- 48526
- 125518
- 37516
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15490- 25483
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus49479