Päätelkää ITSE!

1. Kor. 11:13
Päätelkää itse, onko naisen sopivaa rukoilla Jumalaa avopäin.

Vain alkuosaa korostaisin: "PÄÄTELKÄÄ ITSE".
Henkilökohtaisesti itse kukin tykönään.
Se KÄSKY pätee kaikkeen Raamatun selittämiseen ja tulkitsemiseen ja kääntämiseen - ja uskomiseen.

LAIN KIROUS - VAIKO LUVATUN HENGEN OSALLISUUS

GAL 3:10-14

10 Ne taas, jotka luottavat lain noudattamiseen, ovat kirouksen alaisia. Onhan kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka ei tee kaikkea, mitä lain kirja käskee."
[5. Moos. 27:26]
11 On selvää, ettei kukaan tule Jumalan silmissä vanhurskaaksi lakia noudattamalla, sillä "uskosta vanhurskas saa elää".
[Hab. 2:4; Room. 1:17; Hepr. 10:38]

12 Mutta laki ei rakenna mitään uskon varaan, vaan: "Joka tekee mitä laki vaatii, saa siitä elämän."
[3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5]

13 Kristus on lunastanut meidät vapaiksi lain kirouksesta tulemalla itse kirotuksi meidän sijastamme, niin kuin on kirjoitettu: "Kirottu on jokainen, joka on ripustettu paaluun."
[Room. 8:3; 2. Kor. 5:21 | 5. Moos. 21:22,23].

14 Näin tapahtui, jotta kaikki muutkin kansat Kristuksen Jeesuksen yhteydessä saisivat Abrahamille luvatun siunauksen ja me häneen uskovina saisimme luvatun Hengen.
[Jes. 32:15, 44:3].

Päätelkää itse, tahdotteko silti tietää, mitä synti on - elikkä koettaa katsoa lakiin ja noudattaa esim sapattilakeja - eikä olla Hengen kuljetettavana - sillä lain tehtävä todellakin on opettaa tuntemaan, mitä synti on, Gal 3:20 (Gal 3:9-20).
Siis omassa elämässä, eikä toisten!

Päätelkää itse,

onko Ilmestyskirja otettava todesta, vai pitääkö sensijaan ottaa todesta ne, jotka pyrkivät tekemään tyhjäksi Jeesuksen Ilmestyksen Johannekselle!

Adventismissa sekä tällä foorumilla väitetään, että Jumala ei olisikaan uskollinen Israelille.
Kysykääpä noilta älykääpiöiltä, saiko Johannes ilmestyksen ennen Jeesuksen ylösnousemusta vaiko jälkeen.
Mutta sehän oli kymmeniä vuosia jälkeenpäin ja se on lopullinen ilmoitus! Ilm 22:19.
Päätelkää itse, onko siis Jeesus uskollinen.

Päätelkää itse,

miksi Jeesus mainitsisi meille Johanneksen kautta, kymmeniä vuosia ylösnousemisensa jälkeen, Israelin 12 sukukuntaa, jos Israel ei yhä olisi erityisasemassa, ellei sillä olisi tärkeä tehtävä tulevaisuudessa.

Päätelkää itse, oliko EGW:n ja lähes kaikkien helppo eksyä eskatologiassaan 1800-luvulta aina vuoteen 1948, jolloin Israel vasta tuli jälleen kansaksi - niinkuin oli luvattu.
Mutta meidän on helppo uskoa, että Israel on - mutta uskommeko silmiämme sekä Jumalan lupauksia?

Ilm 7:4-9 :

4 Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
5 Juudan heimosta sai sinetin kaksitoistatuhatta, Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta, Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,
6 Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,

7 Simeonin heimosta kaksitoistatuhatta, Leevin heimosta kaksitoistatuhatta, Isaskarin heimosta kaksitoistatuhatta,
8 Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta, Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.

9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa
[Ilm. 3:5, 4:4, 6:11].

Minun on helppo tuosta päätellä ainakin se, että Jumala todella pitää huolta Israelista lopunajassa.

23

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *<*Jess*>*

      >> Kysykääpä noilta >> älykääpiöiltä,

      • odottava?

        Mitä ovat ne vähäiset taivasten valtakunnassa, jotka ovat purkaneet vähäisiä käskyjä ? Ja miksiköhän he ovat sitten siellä?

        Ei kai tässä älykääpiöitä tarkoiteta?


      • odottava? kirjoitti:

        Mitä ovat ne vähäiset taivasten valtakunnassa, jotka ovat purkaneet vähäisiä käskyjä ? Ja miksiköhän he ovat sitten siellä?

        Ei kai tässä älykääpiöitä tarkoiteta?

        VASTAUSTA ODOTTAVALLE -tässä vastaukseni

        Saat ikuisuuden odottaa vastausta, kun en sinusta tiedä, kun ei sinulla ole edes nimeä, että voisi kutsua sinua.
        ei edes Jeesus pysty nimetöntä nimeltä kutsumaan ja valitsemaan.


        En älykääpiöistä puhu, vaan sellaisista lapsenmielisistä, jotka yksinkertaisesti uskovat, mitä itse Sana sanoo.
        Minä en liity niihin, jotka katsovat henkilöön, vaan minä puhun ASIAA!

        Henkilöluonnehdissani vain kyselin, että onko asialla viisastelija?
        Ja ellei niin sitten ainakaan minä tiedä muuta kuin että lienee älykääpiö.
        Miksi et koskaan ärähdä, kun tosi henkilöpilkkaa ja ihan vain pilkan vuoksi kohdistetaan minuun ja joihinkin muihin veljiin, mutta etenkin rakkaisiin hentoisiin sisariin?

        Etkö osaa ajatella, että sitä suuremman palkan me saamme ylösnousemuksessa? Ensin israelilaiset ja sitten me muut!

        Ilm 7:8-9

        8 Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta, Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.

        9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa.
        [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11]


      • sanos muuta
        AnttiVKantola kirjoitti:

        VASTAUSTA ODOTTAVALLE -tässä vastaukseni

        Saat ikuisuuden odottaa vastausta, kun en sinusta tiedä, kun ei sinulla ole edes nimeä, että voisi kutsua sinua.
        ei edes Jeesus pysty nimetöntä nimeltä kutsumaan ja valitsemaan.


        En älykääpiöistä puhu, vaan sellaisista lapsenmielisistä, jotka yksinkertaisesti uskovat, mitä itse Sana sanoo.
        Minä en liity niihin, jotka katsovat henkilöön, vaan minä puhun ASIAA!

        Henkilöluonnehdissani vain kyselin, että onko asialla viisastelija?
        Ja ellei niin sitten ainakaan minä tiedä muuta kuin että lienee älykääpiö.
        Miksi et koskaan ärähdä, kun tosi henkilöpilkkaa ja ihan vain pilkan vuoksi kohdistetaan minuun ja joihinkin muihin veljiin, mutta etenkin rakkaisiin hentoisiin sisariin?

        Etkö osaa ajatella, että sitä suuremman palkan me saamme ylösnousemuksessa? Ensin israelilaiset ja sitten me muut!

        Ilm 7:8-9

        8 Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta, Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.

        9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa.
        [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11]

        Adventistit ovat tavattoman puoleensavetäviä täällä tavatun hyvän käytöksensä vuoksi, eikö olekin? he ovat lähes rakkaudellisempia kuin mistä he rakkaudesta puhuvat!!!!! On niin lämmittävää kun rakkaudellinen adventisti puhuu rakkaudesta. Olo on viehkeä kuin karjusika pussaisi.


      • Timolle
        AnttiVKantola kirjoitti:

        VASTAUSTA ODOTTAVALLE -tässä vastaukseni

        Saat ikuisuuden odottaa vastausta, kun en sinusta tiedä, kun ei sinulla ole edes nimeä, että voisi kutsua sinua.
        ei edes Jeesus pysty nimetöntä nimeltä kutsumaan ja valitsemaan.


        En älykääpiöistä puhu, vaan sellaisista lapsenmielisistä, jotka yksinkertaisesti uskovat, mitä itse Sana sanoo.
        Minä en liity niihin, jotka katsovat henkilöön, vaan minä puhun ASIAA!

        Henkilöluonnehdissani vain kyselin, että onko asialla viisastelija?
        Ja ellei niin sitten ainakaan minä tiedä muuta kuin että lienee älykääpiö.
        Miksi et koskaan ärähdä, kun tosi henkilöpilkkaa ja ihan vain pilkan vuoksi kohdistetaan minuun ja joihinkin muihin veljiin, mutta etenkin rakkaisiin hentoisiin sisariin?

        Etkö osaa ajatella, että sitä suuremman palkan me saamme ylösnousemuksessa? Ensin israelilaiset ja sitten me muut!

        Ilm 7:8-9

        8 Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta, Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.

        9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa.
        [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11]

        http://www.audiopankki.com/?page_id=202


      • anteeksi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        VASTAUSTA ODOTTAVALLE -tässä vastaukseni

        Saat ikuisuuden odottaa vastausta, kun en sinusta tiedä, kun ei sinulla ole edes nimeä, että voisi kutsua sinua.
        ei edes Jeesus pysty nimetöntä nimeltä kutsumaan ja valitsemaan.


        En älykääpiöistä puhu, vaan sellaisista lapsenmielisistä, jotka yksinkertaisesti uskovat, mitä itse Sana sanoo.
        Minä en liity niihin, jotka katsovat henkilöön, vaan minä puhun ASIAA!

        Henkilöluonnehdissani vain kyselin, että onko asialla viisastelija?
        Ja ellei niin sitten ainakaan minä tiedä muuta kuin että lienee älykääpiö.
        Miksi et koskaan ärähdä, kun tosi henkilöpilkkaa ja ihan vain pilkan vuoksi kohdistetaan minuun ja joihinkin muihin veljiin, mutta etenkin rakkaisiin hentoisiin sisariin?

        Etkö osaa ajatella, että sitä suuremman palkan me saamme ylösnousemuksessa? Ensin israelilaiset ja sitten me muut!

        Ilm 7:8-9

        8 Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta, Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.

        9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa.
        [Ilm. 3:5, 4:4, 6:11]

        ###Miksi et koskaan ärähdä, kun tosi henkilöpilkkaa ja ihan vain pilkan vuoksi kohdistetaan minuun ja joihinkin muihin veljiin, mutta etenkin rakkaisiin hentoisiin sisariin?###

        Ihan vaan siksi, koska olen hentoinen nainen ja ateisti. Minulla ei mitään intressiä sotkeentua uskovaisten riitoihn, joissa ei näytä olevan järjen häivää. Ateistina olen ajatellut, että onhan uskovilla ne omat "puolustajat" tai ainakin he niistä "olennoista" kerskaavat.

        PS / kysymykseni oli tarkoitettu Jessille, koska hän tuolla aikaisemmin jätti siihen vastaamatta, miksiköhän?


      • päällä varmaan

      • muttkun......
        anteeksi kirjoitti:

        ###Miksi et koskaan ärähdä, kun tosi henkilöpilkkaa ja ihan vain pilkan vuoksi kohdistetaan minuun ja joihinkin muihin veljiin, mutta etenkin rakkaisiin hentoisiin sisariin?###

        Ihan vaan siksi, koska olen hentoinen nainen ja ateisti. Minulla ei mitään intressiä sotkeentua uskovaisten riitoihn, joissa ei näytä olevan järjen häivää. Ateistina olen ajatellut, että onhan uskovilla ne omat "puolustajat" tai ainakin he niistä "olennoista" kerskaavat.

        PS / kysymykseni oli tarkoitettu Jessille, koska hän tuolla aikaisemmin jätti siihen vastaamatta, miksiköhän?

        olet ihan oikeassa. Erimielisyyden aihe, josta kummankaan osapuolen asiaa ei ymmärrä, on ulkopuolelta seuraten köpsän näköistä. Eikä tämä johdu siitä, että erimielisyyden aihe on uskoon liittyvää eri näkemyksin. Tuo tilanne on ihan jokapäiväinen ja normaali. Erimielisyyshän usein syntyy vastakkaisista intresseistä käsin.


      • anteeksi kirjoitti:

        ###Miksi et koskaan ärähdä, kun tosi henkilöpilkkaa ja ihan vain pilkan vuoksi kohdistetaan minuun ja joihinkin muihin veljiin, mutta etenkin rakkaisiin hentoisiin sisariin?###

        Ihan vaan siksi, koska olen hentoinen nainen ja ateisti. Minulla ei mitään intressiä sotkeentua uskovaisten riitoihn, joissa ei näytä olevan järjen häivää. Ateistina olen ajatellut, että onhan uskovilla ne omat "puolustajat" tai ainakin he niistä "olennoista" kerskaavat.

        PS / kysymykseni oli tarkoitettu Jessille, koska hän tuolla aikaisemmin jätti siihen vastaamatta, miksiköhän?

        Useasti ennenkin on adventistin vastaus vaikuttanut ateistin vastaukselta. Olen ihan oikein tuntenut hengessäni - että ei ainakaan ulospäin paljon eroa ole.

        Reilu ateisti olisi kylläkin parempi asia ja Jeesuksellekin helpompi pala kuin ellenismin kyllästämä adventisti.

        Mutta tämän viestin turinointi on vain minun omia arvioitani.


      • Copycat@=#
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Useasti ennenkin on adventistin vastaus vaikuttanut ateistin vastaukselta. Olen ihan oikein tuntenut hengessäni - että ei ainakaan ulospäin paljon eroa ole.

        Reilu ateisti olisi kylläkin parempi asia ja Jeesuksellekin helpompi pala kuin ellenismin kyllästämä adventisti.

        Mutta tämän viestin turinointi on vain minun omia arvioitani.

        Tyyliähän hänellä on kun hän heittelee Rammatun lauseita irti asia yhteyksistään. Oikeastaa AVK on Ateistiksi liian yksinkertainen luonne. näet kaikki tuntemani oikeat Ateistit ovat todellisen tiedon etsiöitä. Microskoopilla ja kaukoputkella he tekevät löytönsä. Tiede on myös oma uskontonsa muoto, jonka avulla etsitään puuttuvia renkaita meidän elämämme ketjussa. Minun mielestäni AVK ei ole, niin älykäs että häntä voitaisiin kutsua Ateistiksi. Ehkä Copycat lienee sopivampi nimi hänelle.
        Outsider


      • Copycat@=# kirjoitti:

        Tyyliähän hänellä on kun hän heittelee Rammatun lauseita irti asia yhteyksistään. Oikeastaa AVK on Ateistiksi liian yksinkertainen luonne. näet kaikki tuntemani oikeat Ateistit ovat todellisen tiedon etsiöitä. Microskoopilla ja kaukoputkella he tekevät löytönsä. Tiede on myös oma uskontonsa muoto, jonka avulla etsitään puuttuvia renkaita meidän elämämme ketjussa. Minun mielestäni AVK ei ole, niin älykäs että häntä voitaisiin kutsua Ateistiksi. Ehkä Copycat lienee sopivampi nimi hänelle.
        Outsider

        Ateistiksi minua toki voisi luonnehtia oikeutetusti, sillä en usko jumaliin enkä uskontoihin tahi ismeihin - vaan ainoastaan ihmiseen. Ihminen Kristus Jeesus olkoon nyt ja aina minun Jumalani!

        1. Tim. 2:5
        Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.
        [1. Kor. 8:4 | Gal. 4:4,5].


        KEN JAKAA IRTOJAKEITA, KEN KERÄÄ IRTOPISTEITÄ
        - mutta minut on kutsuttu jakamaan totuuden sanaa

        Jos olenkin helmiä heitellyt si - siis irtojakeita; eivät ne ole sinulle tarkoitettuja olleet, vaan lukijoilleni.
        Tällä kertaa moitit väärää ihmistäkin, sillä sehän oli tuo Adventtikirkon pääteologi - ei sentään, vaan vain Suomen osaston johtava teologi - joka heitti ne kaksi irtojaetta, jättämällä niiden välistä yhden jakeen pois.
        Ilm 20:3-4-5.

        Minä oikaisin tuota t.Flinkiä, mutta hän ei vain uskonut, että kolmen ja viiden välissä on nelonen.

        Tässä - ties kuinka monennen kerran - koko asiayhteys, kokonaisuudessaan kaikkineen.

        Tuhatvuotinen valtakunta - Ilm 20:1-6 :

        1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet.
        [2. Piet. 2:4; Juud. 6; Ilm. 9:1,2]

        2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi,
        [1. Moos. 3:1; Sak. 3:1; Ilm. 12:9]

        3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.

        4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
        [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11]

        5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        [1. Tess. 4:16]

        6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
        [Ilm. 2:11 | Jes. 61:6; Room. 5:17; 1. Piet. 2:5; Ilm. 1:6, 5:10].

        Myönnän, että se on vain irtojaekimppu, jos löydät kertomuksen 1000-vuotisesta myös jostain toisesta kohdin Ilmestyskirjaa - tai mistäpäin tahansa Raamatussa.
        Muussa tapauksessa - olet eksynyt syyttämään minua perättömästi.

        Myönnän sen - OLEN YKSINKERTAINEN ja LAPSELLINEN
        (4 lastahan minulla on)

        Luuk. 10:21
        Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.
        [10:21,22: Matt. 11:25-27].

        Olen ylionnellinen, sillä lapsenmielinen ymmärtää olla kiitollinen Jumalalle, sensijaan että koettaisi ansaita Jumalan mielisuosiota.
        Tämä on sapatinlepoa, tämä. Sopii kadehtia.


      • miten sitten
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Useasti ennenkin on adventistin vastaus vaikuttanut ateistin vastaukselta. Olen ihan oikein tuntenut hengessäni - että ei ainakaan ulospäin paljon eroa ole.

        Reilu ateisti olisi kylläkin parempi asia ja Jeesuksellekin helpompi pala kuin ellenismin kyllästämä adventisti.

        Mutta tämän viestin turinointi on vain minun omia arvioitani.

        selität sen, että ateisti ei usko Jumalan olemassaoloon lainkaan ja adventisti tunnustaa Jeesuksen Jumalakseen.


      • ----tuosta----
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Ateistiksi minua toki voisi luonnehtia oikeutetusti, sillä en usko jumaliin enkä uskontoihin tahi ismeihin - vaan ainoastaan ihmiseen. Ihminen Kristus Jeesus olkoon nyt ja aina minun Jumalani!

        1. Tim. 2:5
        Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus.
        [1. Kor. 8:4 | Gal. 4:4,5].


        KEN JAKAA IRTOJAKEITA, KEN KERÄÄ IRTOPISTEITÄ
        - mutta minut on kutsuttu jakamaan totuuden sanaa

        Jos olenkin helmiä heitellyt si - siis irtojakeita; eivät ne ole sinulle tarkoitettuja olleet, vaan lukijoilleni.
        Tällä kertaa moitit väärää ihmistäkin, sillä sehän oli tuo Adventtikirkon pääteologi - ei sentään, vaan vain Suomen osaston johtava teologi - joka heitti ne kaksi irtojaetta, jättämällä niiden välistä yhden jakeen pois.
        Ilm 20:3-4-5.

        Minä oikaisin tuota t.Flinkiä, mutta hän ei vain uskonut, että kolmen ja viiden välissä on nelonen.

        Tässä - ties kuinka monennen kerran - koko asiayhteys, kokonaisuudessaan kaikkineen.

        Tuhatvuotinen valtakunta - Ilm 20:1-6 :

        1 Minä näin, kuinka taivaasta tuli alas enkeli, jolla oli kädessään syvyyden avain ja isot kahleet.
        [2. Piet. 2:4; Juud. 6; Ilm. 9:1,2]

        2 Hän otti kiinni lohikäärmeen, tuon muinaisaikojen käärmeen, jonka nimet ovat Paholainen ja Saatana, ja pani sen kahleisiin tuhanneksi vuodeksi,
        [1. Moos. 3:1; Sak. 3:1; Ilm. 12:9]

        3 syöksi sen syvyyteen ja lukitsi ja sinetöi sen jäljestä syvyyden oven. Enää ei käärme saa johtaa kansoja harhaan, ennen kuin tuhat vuotta on tullut täyteen. Sitten se on päästettävä irti vähäksi aikaa.

        4 Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
        [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11]

        5 Muut kuolleet eivät heränneet eloon, ennen kuin tuhat vuotta oli täyttynyt. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        [1. Tess. 4:16]

        6 Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
        [Ilm. 2:11 | Jes. 61:6; Room. 5:17; 1. Piet. 2:5; Ilm. 1:6, 5:10].

        Myönnän, että se on vain irtojaekimppu, jos löydät kertomuksen 1000-vuotisesta myös jostain toisesta kohdin Ilmestyskirjaa - tai mistäpäin tahansa Raamatussa.
        Muussa tapauksessa - olet eksynyt syyttämään minua perättömästi.

        Myönnän sen - OLEN YKSINKERTAINEN ja LAPSELLINEN
        (4 lastahan minulla on)

        Luuk. 10:21
        Silloin Pyhä Henki täytti Jeesuksen riemulla, ja hän sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, siitä, että olet salannut tämän järkeviltä ja viisailta mutta olet ilmoittanut sen lapsenmielisille. Näin sinä, Isä, olet hyväksi nähnyt.
        [10:21,22: Matt. 11:25-27].

        Olen ylionnellinen, sillä lapsenmielinen ymmärtää olla kiitollinen Jumalalle, sensijaan että koettaisi ansaita Jumalan mielisuosiota.
        Tämä on sapatinlepoa, tämä. Sopii kadehtia.

        tämä sama kirjoittaja tässä kirjoittelee toisaalla ihan ateistisia käsityksiään kristinuskon asioista. häntä on turhaa alkaa haastattelemaan.


      • sinä
        miten sitten kirjoitti:

        selität sen, että ateisti ei usko Jumalan olemassaoloon lainkaan ja adventisti tunnustaa Jeesuksen Jumalakseen.

        Miten adventistien tunnustus jeesuksesta jumalanaan, tekisi jumalasta yhtään uskottavamman?


    • Israelin 12 sukukuntaa

      lista ei vastaa mitään Vanhan testamentin listaa.

      • Hyvin tunnet Sanan, mutta mikset laittanut sitä Vanhan Testamentin listaa?
        No minäpä esittelen, miksi Ilmestyskirjan 12 sukukuntaa ei todellakaan vastaa Vanhan Testamentin 12 sukukunnan listaa!

        Tosin tulen teikäläisiltä taas saamaan herjaa sellaista, että muistelen ikivanhoja kirjoituksia.
        Ja onhan se niin, että mitäs vanhoista - onhan meillä Jeesuksen viimeinen tahto - Ilmestyskirja!

        DAN - MANASSE

        Josoef sai Egyptissä valtiovarainmninisterinä ollessaan Efraimin ja Manassen.
        Hänen veljensä Daan ei eesaun lailla ollut lainkaan kiinnostunut hengellisistä asioista.
        Vaan jäi laivanvarustajan puuhiin, kun olisi pitänyt Israelin rajoja puolustaa.

        Niinpä Jumala vaihtoi Daanin suvun Manassen sukuun ja se on peruuttamatonta.
        Siksi Ilmestyskirjan 144000 joukossa tulee olemaan 12000 manasselaista -daanilaisten sijasta.
        Näin opettaa virallinen ja luotettava Raamattu.

        Ilm. 7:6
        Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,

        MUISTATHAN, että Ilmestyskirjassa Jeesus sanoo oksentavansa ulos suustaan välinpitämättömät?
        Daanin heimo lankesi pakkosiirtolaisuduen jälkeen TÄYDELLISEEN välinpitämättömyyteen.
        Josoefin Manasse nousi tilalle.

        Hes 48:1
        "Nämä ovat heimojen nimet: Maan pohjoispäässä, Hetlonin tiestä, Lebo-Hamatista ja Hasar-Enanista alkaen, Damaskoksen alueen ja sen vieressä olevan Hamatin alueen eteläpuolella on Danin heimon osuus, joka ulottuu maan poikki idästä länteen.

        Daanin oli hyvä käydä kauppaa Välimeren laivojen kanssa, kun hänen maa-alueensa kulki halki Israelin. Kuitenkaan hän ei välittänyt puolustaa maata.
        (Hesekiel kirjoitettiin pakkosiirtolaisuudessa, Babyloniassa.)

        Aam. 8:14
        ne, jotka vannovat sen nimeen, joka on Samarian syntivelka, ja sanovat: "Niin totta kuin sinun jumalasi elää, DAAN, ja niin totta kuin elävät Beerseban menot!" -He kaatuvat eivätkä enää nouse.

        1.Kun.12:30
        Tämä koitui synniksi, sillä kansa alkoi käydä patsaiden luona, toiset Betelissä, toiset Danissa. [2. Moos. 20:4 | 1. Kun. 13:34, 14:9,16; 2. Kun. 10:29, 17:21,22].

        Daanilaisille laivakauppa oli tuttua jo tuomarien ajalta. Lopulta se koitui niin synniksi, että se heimo on Ilmestyskirjassa vaihdettu Manasseen.
        Muutoin lista on sama noiden 12 veljesten syntymästä aina ikuisuuteen asti.

        Tuom 5:17
        Gilead jäi aloilleen Jordanin taakse. Miksi viivytteli Dan vieraiden laivojen luona? Asser pysyi meren äärellä, jäi lahtiensa rannoille. [Joos. 13:24, 19:24,40].


      • Kauko#
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Hyvin tunnet Sanan, mutta mikset laittanut sitä Vanhan Testamentin listaa?
        No minäpä esittelen, miksi Ilmestyskirjan 12 sukukuntaa ei todellakaan vastaa Vanhan Testamentin 12 sukukunnan listaa!

        Tosin tulen teikäläisiltä taas saamaan herjaa sellaista, että muistelen ikivanhoja kirjoituksia.
        Ja onhan se niin, että mitäs vanhoista - onhan meillä Jeesuksen viimeinen tahto - Ilmestyskirja!

        DAN - MANASSE

        Josoef sai Egyptissä valtiovarainmninisterinä ollessaan Efraimin ja Manassen.
        Hänen veljensä Daan ei eesaun lailla ollut lainkaan kiinnostunut hengellisistä asioista.
        Vaan jäi laivanvarustajan puuhiin, kun olisi pitänyt Israelin rajoja puolustaa.

        Niinpä Jumala vaihtoi Daanin suvun Manassen sukuun ja se on peruuttamatonta.
        Siksi Ilmestyskirjan 144000 joukossa tulee olemaan 12000 manasselaista -daanilaisten sijasta.
        Näin opettaa virallinen ja luotettava Raamattu.

        Ilm. 7:6
        Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,

        MUISTATHAN, että Ilmestyskirjassa Jeesus sanoo oksentavansa ulos suustaan välinpitämättömät?
        Daanin heimo lankesi pakkosiirtolaisuduen jälkeen TÄYDELLISEEN välinpitämättömyyteen.
        Josoefin Manasse nousi tilalle.

        Hes 48:1
        "Nämä ovat heimojen nimet: Maan pohjoispäässä, Hetlonin tiestä, Lebo-Hamatista ja Hasar-Enanista alkaen, Damaskoksen alueen ja sen vieressä olevan Hamatin alueen eteläpuolella on Danin heimon osuus, joka ulottuu maan poikki idästä länteen.

        Daanin oli hyvä käydä kauppaa Välimeren laivojen kanssa, kun hänen maa-alueensa kulki halki Israelin. Kuitenkaan hän ei välittänyt puolustaa maata.
        (Hesekiel kirjoitettiin pakkosiirtolaisuudessa, Babyloniassa.)

        Aam. 8:14
        ne, jotka vannovat sen nimeen, joka on Samarian syntivelka, ja sanovat: "Niin totta kuin sinun jumalasi elää, DAAN, ja niin totta kuin elävät Beerseban menot!" -He kaatuvat eivätkä enää nouse.

        1.Kun.12:30
        Tämä koitui synniksi, sillä kansa alkoi käydä patsaiden luona, toiset Betelissä, toiset Danissa. [2. Moos. 20:4 | 1. Kun. 13:34, 14:9,16; 2. Kun. 10:29, 17:21,22].

        Daanilaisille laivakauppa oli tuttua jo tuomarien ajalta. Lopulta se koitui niin synniksi, että se heimo on Ilmestyskirjassa vaihdettu Manasseen.
        Muutoin lista on sama noiden 12 veljesten syntymästä aina ikuisuuteen asti.

        Tuom 5:17
        Gilead jäi aloilleen Jordanin taakse. Miksi viivytteli Dan vieraiden laivojen luona? Asser pysyi meren äärellä, jäi lahtiensa rannoille. [Joos. 13:24, 19:24,40].

        Kysyn vain arasti. Oletko hoitajana vai Hoidokkina?
        Kauko K


      • sinulta!
        Kauko# kirjoitti:

        Kysyn vain arasti. Oletko hoitajana vai Hoidokkina?
        Kauko K

        Oletko hoitopaikan tarpeessa????


      • ...suurkiitos.
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Hyvin tunnet Sanan, mutta mikset laittanut sitä Vanhan Testamentin listaa?
        No minäpä esittelen, miksi Ilmestyskirjan 12 sukukuntaa ei todellakaan vastaa Vanhan Testamentin 12 sukukunnan listaa!

        Tosin tulen teikäläisiltä taas saamaan herjaa sellaista, että muistelen ikivanhoja kirjoituksia.
        Ja onhan se niin, että mitäs vanhoista - onhan meillä Jeesuksen viimeinen tahto - Ilmestyskirja!

        DAN - MANASSE

        Josoef sai Egyptissä valtiovarainmninisterinä ollessaan Efraimin ja Manassen.
        Hänen veljensä Daan ei eesaun lailla ollut lainkaan kiinnostunut hengellisistä asioista.
        Vaan jäi laivanvarustajan puuhiin, kun olisi pitänyt Israelin rajoja puolustaa.

        Niinpä Jumala vaihtoi Daanin suvun Manassen sukuun ja se on peruuttamatonta.
        Siksi Ilmestyskirjan 144000 joukossa tulee olemaan 12000 manasselaista -daanilaisten sijasta.
        Näin opettaa virallinen ja luotettava Raamattu.

        Ilm. 7:6
        Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,

        MUISTATHAN, että Ilmestyskirjassa Jeesus sanoo oksentavansa ulos suustaan välinpitämättömät?
        Daanin heimo lankesi pakkosiirtolaisuduen jälkeen TÄYDELLISEEN välinpitämättömyyteen.
        Josoefin Manasse nousi tilalle.

        Hes 48:1
        "Nämä ovat heimojen nimet: Maan pohjoispäässä, Hetlonin tiestä, Lebo-Hamatista ja Hasar-Enanista alkaen, Damaskoksen alueen ja sen vieressä olevan Hamatin alueen eteläpuolella on Danin heimon osuus, joka ulottuu maan poikki idästä länteen.

        Daanin oli hyvä käydä kauppaa Välimeren laivojen kanssa, kun hänen maa-alueensa kulki halki Israelin. Kuitenkaan hän ei välittänyt puolustaa maata.
        (Hesekiel kirjoitettiin pakkosiirtolaisuudessa, Babyloniassa.)

        Aam. 8:14
        ne, jotka vannovat sen nimeen, joka on Samarian syntivelka, ja sanovat: "Niin totta kuin sinun jumalasi elää, DAAN, ja niin totta kuin elävät Beerseban menot!" -He kaatuvat eivätkä enää nouse.

        1.Kun.12:30
        Tämä koitui synniksi, sillä kansa alkoi käydä patsaiden luona, toiset Betelissä, toiset Danissa. [2. Moos. 20:4 | 1. Kun. 13:34, 14:9,16; 2. Kun. 10:29, 17:21,22].

        Daanilaisille laivakauppa oli tuttua jo tuomarien ajalta. Lopulta se koitui niin synniksi, että se heimo on Ilmestyskirjassa vaihdettu Manasseen.
        Muutoin lista on sama noiden 12 veljesten syntymästä aina ikuisuuteen asti.

        Tuom 5:17
        Gilead jäi aloilleen Jordanin taakse. Miksi viivytteli Dan vieraiden laivojen luona? Asser pysyi meren äärellä, jäi lahtiensa rannoille. [Joos. 13:24, 19:24,40].

        Kiitos meidän kaikkien adventistien puolesta. Oli erittäin hyvä vastaus. Kiitos!


      • Kauko# kirjoitti:

        Kysyn vain arasti. Oletko hoitajana vai Hoidokkina?
        Kauko K

        ULOS HENKILÖÖN KATSOMISESTA - SISÄÄN ASIALINJALLE!

        Mutta vastaanpa kuitenkin lyhyesti, jälleen kerran, tuohon arkaan irvailuun, noihin saatanallisiin säkeisiin.

        Taannoin olin hetken silläkin alalla, kuten toisella sosiaalisella alalla - vanginvartijan työssä.

        Kokemusasiantuntijuuden kautta ja koska kristityille aiheuttaa lakihenkisyys vakavia ongelmia elämässä, olen jo pitkään työskennellyt vapaaehtoisena mielenterveysalalla.
        Vastuullisissa tehtävissä ja vähemmän vastuullisessa.
        En lainkaan vastuuttomissa, sillä olenhan myös psykonomi.

        Narratiivinen lähestymistapa kaikenlaisiin ongelmiin on minun intohimoinen ratkaisukeskeinen elämäntapani.

        Se siitä. Ei ihminen mitään ole ja siksi tämä foorumi kannattaisi PYHITTÄÄ hengellisille asioille, eikä udella kirjoittajien taustoja.
        Rakastan erityisesti mielenterveyskuntoutujia.


    • että Jumala ei olisi uskoll...

      että viitsitkin tulla tänne valehtelemaan.
      On nämä sinun sepustuksesi sitten kamalia. Valhe puettuna valkoisiin vaatteisiin, täällä ei kukaan väitä että Jumala ei olisi uskollinen - olet röyhkeääkin röyhkeämpi.

      • ...näet....

        ehkäpä AKP oppii sinusta hyvät tavat, kukapa sen tietää?ja rakkaudellisuutesi ilmentämisen?toivossa on hyvä elää.


      • Pariin tuhanteen vuoteen Jumala ei kommunikoinut Israelin kanssa; sitä kansaa ei oikeastaan ollut.
        Veikko Puukko ja muutamat toisetki nhassut alkoivat 1940-luvulla julistaa Israelin tulemisesta - tapahtui 1948.

        Kävin siellä, Israelissa, v. -74 (Kathryn Kuhlmanin vetämässä Pyhän Hengen konferenssissa). Totesin, että Israel on; on Jumalan ihme, varsinkin nykyajassa.

        Jes. 49:15
        Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota.

        Jes. 48:9
        Oman nimeni tähden minä olen pitkämielinen, ylistykseni tähden minä hillitsen vihani, etten sinua tuhoaisi.


        Hes. 20:9
        Mutta minä tein, minkä tein, oman nimeni tähden, ettei se tulisi häväistyksi pakanain silmissä, joitten keskellä he olivat ja joitten silmäin edessä minä olin tehnyt itseni heille tunnetuksi viemällä heidät pois Egyptin maasta.


        Hes. 20:44
        Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, kun minä teen teille, minkä teen, oman nimeni tähden, en teidän pahan vaelluksenne enkä riettaiden tekojenne ansion mukaan, te Israelin heimo; sanoo Herra, Herra."

        Hes. 36:22
        Sentähden sano Israelin heimolle: Näin sanoo Herra, Herra: En tee minä teidän tähtenne, Israelin heimo, sitä minkä teen, vaan oman pyhän nimeni tähden, jonka te olette häväisseet pakanakansain seassa, minne tulittekin.

        Hes. 39:7
        Ja pyhän nimeni minä teen tunnetuksi kansani Israelin keskuudessa enkä enää salli häväistävän pyhää nimeäni. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, Israelin Pyhä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe