Rehti uskova rohkenee vastustaa !

Vaikka perkele koettaisi lähimmän ystävän kautta tuputtaa valheoppiaan, niin uskovan täytyisi uskaltaa VASTUSTAA.
Pietaria Jeesus kutsui "kallioksi" ja samaan hengenvetoon Hän sanoi, että rakentaa tälle kalliolle seurakunnan, jota helvetin portit eivät voita. (1.)

Eksytykset kuitenkin olisivat vieneet Pietarin mukanaan, ellei Jeesus itse olisi käyttänyt herättävän loukkaavia sanoja (2.)- sekä sittemmin myös Paavali. (3.).

1)
Matt. 16:18
Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

2)
Matt. 16:23
Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

3)
Gal. 2:11
Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.

7

218

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkalaukku

Muistaakseni David Wilkerson on kirjoittanut saarnan , jonka otsikko oli jotain tällaista: "Ystävilläsi on merkitystä Jumalalle"

Nykyään on tosin muotia, että ollaan ystäviä ihan kaikkien kanssa. Jossain vaiheessa, jos ei kuule Herran kehoitusta sitä onkin jo itse luisumassa pikkuhiljaa.

Kun vain joskus on hiljaa Jeesuksen edessä ja on valmis näkemään itsessään kaiken väärän, niin kyllä nuo ystävätkin karsiutuvat, jos todella haluaa kaiken itsestään Jeesukselle luovuttaa, sekä Häntä seurata.

Siunausta,
      olkalaukku - blogini: http://effe.vuodatus.net

• Ajatteleva ateisti

Vaikka uskis koettaisi lähimmän ystävän kautta tuputtaa valheoppiaan, niin ajattelevan täytyisi uskaltaa VASTUSTAA.

Jumalaa ei ole.

• ajatteleva uskova

väittäisi kuinka, että Jumalaa ei ole, niin saamani rukousvastaukset ovat riittävä peruste sille, että Hän kuulee ja vastaa.

• olemassa?

Kysyn ajattelevalta ateistilta - ilman että uskot Jumalaan - onko totuus olemassa vai oletkositä mieltä että kaikki on vain yhtä ja samaa soppaa.
        Siis - onko eroa totuudella ja valheella? (ilman että ajattelemme uskontoja tai muutakaan, vaan vain onko eroa totuudella ja valheella).

Mitä sanot ajatteleva ateisti.

• löytyy
        olemassa? kirjoitti:

Kysyn ajattelevalta ateistilta - ilman että uskot Jumalaan - onko totuus olemassa vai oletkositä mieltä että kaikki on vain yhtä ja samaa soppaa.
        Siis - onko eroa totuudella ja valheella? (ilman että ajattelemme uskontoja tai muutakaan, vaan vain onko eroa totuudella ja valheella).

Mitä sanot ajatteleva ateisti.

Jokaisen päässä on oma totuus, mihin hän sitten vertailee, eikö niin?

Kerrotko, miksi ihmisellä on häntäluu. Onko ihmisellä ollut joskus häntä?

• >>> Ajatteleva ateisti 3.8.2002 klo 20.13
           Vaikka uskis koettaisi lähimmän ystävän kautta tuputtaa valheoppiaan, niin ajattelevan täytyisi uskaltaa VASTUSTAA.

• jumalaa
        ajatteleva uskova kirjoitti:

väittäisi kuinka, että Jumalaa ei ole, niin saamani rukousvastaukset ovat riittävä peruste sille, että Hän kuulee ja vastaa.

Kaikilla menee välillä paremmin ja välillä huonommin, eikä siihen tarvitse mitään mielikuvitusolentoja vetää mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2311
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      23
      1014
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      912
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      906
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      583
      855
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      845
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      738
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      670
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      68
      641
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      30
      627
    Aihe