Oikeat adventistit

Oikeat adventistit odottavat, että Jeesus tulee heidät tempaamaan taivaaseen ja sen jälkeen perustamaan tuhatvuotisen valtakuntansa maan päälle.

Niinpä tämä koko Adventismi-palsta kuuluu aivan selvästi näille uudestisyntyneille uskoville - lukeehan yläreunassa vielä Kristinusko yläotsikkona.

Joten, jotta tämä olisi Seitsemännen Päivän Adventistien eli ellenistien palsta, pitäisi otsikkona olla Uskonnot & Uskomukset ja sitten alaotsikkona Adventtikirkko tai Ellenismi tai Seitsemännen päivän adventismi (jossa noissakin tuo adventti-sana eksyttää luulemaan kristilliseksi) tai Kristillisperäinen harhaoppi nimeltä Seitsemännen päivän adventismi. Tuo viimeisin olisi osuvin.

Eivät nämä itseään adventisteiksi kutsuvat usko Jumalaa eivätkä niin ollen kuulu temmattavien joukkoon, jolleivät tule uskoon.

Jumala käskee hylkäämään väärät profeeta ja heidän opetuksensa, eivätkä adventistit tottele, vaan pitävät häntä, Ellen Whitea, kirkkonsa virallisen tunnustuksen mukaan "jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä" (opinkohta 17) ja lukevat innolla Suurta Taistelua. He eivät karta harhaoppista Ellen Whiteä, eivätkä harhaoppisia johtajiaan, pappejaan ja opettajiaan ja näin he ovat jokainen heistä itse harhaoppisia ja Jeesuksen paluu on heille kauhistuksen päivä.

Nyt onkin jokaisen adventistiksi itseään tuon harhaoppiseen kirkkokuntaan kuulumisen perusteella kutsuvan paras nopeasti alkaa etsiä Jeesus-tietä ja tultava oikeaksi Jeesuksen odottajaksi eli uudestisynnyttävä ylhäältä ja sanouduttava irti vääristä teistään.

34

741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavali 10#

      minun tietämykseni mukaan sinä kuulut Wicca palstalle. Mene vain luudalla lentoon! Levittämään noitaperäistä Kristin uskoasi?
      Pekka

    • yksi sivustaseurannut

      Minä Riitta Nenonen olen vakaasti ja vahvasti katolisenkirkon opissa; sunnuntain pyhityksessä, lapsikasteessa, kuvainpalvonnassa, pyhimysten kuvien esineiden suutelemisessa, neitsyt Marian palvonnassa, hyväksyen katolisenkirkon/heidän menneisyyden, Totuuden puolustajien surmaamisen, roviolla polttamisen, ja ikuisesti kestävän kidutusopin, jne. .. Taistellen aina näiden kaikkien asioiden puolesta, aina elämäni hamaan loppuun asti - paavi minua siinä auttakoon!

      • paavilta

        Adventistit ovat jännittävän ristiriitaisesti omaksuneet erityisesti vastustamansa katolisuuden piirteitä ja ajatustapoja kirkko-opillisesti ja pelastusopillisesti.

        Adventistien organisaatio on erityisen hierarkkinen ja siltäkin osin muistuttaa roomalaiskatolista kirkkoa.

        Tutkiva tuomio-oppi merkitsee itse asiassa sitä, että vanhurskauttamisen perustana ei ole yksin Kristuksen sovituskuolema, vaan myös omat "uutterat ponnistukset" sekä ihmisen luonne, jonka ihmisen on pitänyt "luonteenkehitystyön" avulla tehdä tahrattomaksi. Ei ole harvassa kerrat, jolloin adventismin tärkein auktoriteetti Ellen G. White kirjoitti "luonteenkehitystyöstä" ja vaatimuksesta kehittää itselleen tahraton luonne. Ihminen ei voi olla ollenkaan varma selviämisestään tutkivalla tuomiolla, eikä tiedä koska oma vuoro tulee. Tutkivan tuomion päätyttyä maan päällä olevat joutuvat elämään ilman Välittäjää (Kristusta). Pelastumiseksi tutkivalla tuomiolla tarvitaan ihmisen ja Jumalan yhteisvaikutusta: omia uutteria ponnistuksia ja Jumalan armoa saavuttaakseen "tahrattomat vaatteet" (tämä oppirakennelma todellakin muistuttaa enemmän Trenton konsiilin mukaista katolisuutta kuin uskonpuhdistajien teologiaa).

        Uskovien synnit ovat adventismin pyhäkköopin mukaan jäljellä "taivaan pyhäkössä" ja sovitustyö ei ole vielä(kään) täydellinen eikä valmis, vaan taivaan oletetussa pyhäkössä Kristus tekee vielä "erikoisen sovitustyön", lopullisen sovituksen. Kristuksen ristinkuoleman kertakaikkisuus ja riittävyys, sovituksen tuleminen täydellisesti valmiiksi jo ristillä, on näin ollen selvästi kielletty EGW:n ja adventismin teologiassa. EGW:n mukaan Kristus vain "aloitti" ristillä työn, joka jatkuu vieläkin taivaan "pyhäkössä". Tämäkin "pyhäkköteologia" on silläkin tavalla sukua katoliselle teologialle, jossa Kristuksen uhraus jatkuu oikeastaan vieläkin, aina ehtoollisella, eikä ole vieläkään päättynyt.

        EGW:n kirjoitukset eivät adventismissa ole mitä tahansa "teologista pohdintaa" tai yksittäisen ihmisen tulkintaa, johon voisi suhtautua miten hyväksi näkee, vaan:

        "Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta.” ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.

        Yllä oleva EGW:n lausunto on jopa enemmän, kuin Rooman paavin erehtymättömyys katolisen kirkon dogman mukaan!

        Ellen G White kuvasi saamiaan (jumalallisia) valtuuksia kuin jonain adventismin korkeimpana "paavimaisena" opetusvirkana kehittää adventismin oppeja ja määrittää totuus sanomalla näin:

        "Jumalan voima tuli ylleni, ja kykenin selvästi määrittelemään, mikä on totuutta ja mikä on erhettä. Minut vietiin näkyyn, ja minulle annettiin selityksiä ... korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta." - 3SM, s. 31-32).

        Ei voida erottaa toisistaan Ellen G Whiten kirjoituksia ja adventismia, ne ovat erottamattomasti yhteydessä toisiinsa. Käytännön tasolla - vaikkei virallisena julkilausuttuna oppina - EGW:een suhtaudutaan erehtymättömänä Raamatun selittäjänä: "EGW on puhunut, asia on ratkaistu"- hengessä (vrt. Rooman paavin erehtymättömyys kun paavi määrittelee oppia ja moraalia. Paavin osalta katolisella kirkolla sentään on avoimesti ja reilusti julkilausuttu oppi paavin erehtymättömyydestä - ja se erehtymättömyys sitä paitsi koskee vain tiettyjä tilanteita, eikä kaikkea, mitä paavi sanoo tai tekee - kun taas adventismissa kierrellään ja kaarrellaan EGW:n auktoriteetin ja "inspiraation" ympärillä).

        Adventismissa esiintyy muutakin roomalaiskatolisia piirteitä kuin asenne, että maallikko ei ymmärrä Raamattua, vaan EGW tarvitaan kuin "korkeimpana opetusvirkana" selittämään Raamattua "oikealla tavalla".

        Täysin katolinen asenne: adventistien pääjohto (liikkeen korkein hallintoelin USA:ssa) on osa Jumalan korkeinta toimivaltaa maan päällä, he ovat jotenkin erityisiä Jumalan näkökulmasta, heidän hallintorakennuksensa on pyhitettyjä paikkoja, missä Jumalan asettamat palvelijat johtavat Jumalan maailmanlaajaa työtä ja heidän johtajiensa ryhmällä on Jumalan korkein toimivalta maan päällä!

        Mitä tämä on muuta kuin paavin viran ilmentymää ja manifestaatiota. Puuttuu vain vaatimus adventismin ylimmän hallintoelimen erehtymättömyydestä ja arvovallasta Kristuksen sijaisena maan päällä, mutta paljoa ei jäädä nytkään jälkeen, koskapa heillä on "Jumalan korkein toimivalta (authority) maan päällä".

        Adventismi perinteisessä - ja vieläkin siis voimassa olevassa - muodossaan kuitenkin täyttää kyllä kultin tunnusmerkit selvästi. Lisäksi perinteinen adventismi hämärtää ja vaarantaa uusitestamentillisen pelastusopin, vanhurskauttamisen yksin Kristuksen tähden. Eikä vain pelastusoppia vaan myös opin Kristuksen luonnosta luomattomana tosi Jumalana, sillä EGW väittää arkkienkeli Mikaelin olevan Jeesus Kristus (siis luotu olento, aivan kuin jehovantodistajien kultissa, jossa eksplisiittisesti kiistetään Kristuksen tosi jumaluus ja luomattomuus). Lisäksi perinteisessä adventismissa asetetaan Raamatun rinnalle kilpaileva jumalallista arvovaltaa vaativa auktoriteetti, jonka kaikki tekstit tulee ottaa vastaan jumalallisen arvovaltaisina: Ellen G. White ja hänen kirjansa (vrt. roomalaiskatolinen kirkko, jossa traditio on Raamatun rinnalla).

        Ironisesti adventistit, jotka väittävät olevansa reformaattorien työn jatkajia ja täällä Suomessa etenkin viittaavat mielellään Lutheriin ovat pelastusopissaan lähempänä juuri sitä katolisuutta, jota he vastustavat: adventistien vanhurskauttamisoppi muistuttaa Trenton konsiilin vanhurskauttamisoppia hämärtäen ja sekoittaen toisiinsa vanhurskauttamisen ja pyhityksen (sekä päästäessään teot mukaan, varsinkin sapatin pitämisen ja ruokasäännöt) ja vaatiessaan perfektionismia: "luonteen kehittämistä" tahrattomaksi. Pelastusvarmuuden puuttuminen on väistämätön johtopäätös adventistisesta pelastusopista.


      • etkä ymmärrä ollenkaan
        paavilta kirjoitti:

        Adventistit ovat jännittävän ristiriitaisesti omaksuneet erityisesti vastustamansa katolisuuden piirteitä ja ajatustapoja kirkko-opillisesti ja pelastusopillisesti.

        Adventistien organisaatio on erityisen hierarkkinen ja siltäkin osin muistuttaa roomalaiskatolista kirkkoa.

        Tutkiva tuomio-oppi merkitsee itse asiassa sitä, että vanhurskauttamisen perustana ei ole yksin Kristuksen sovituskuolema, vaan myös omat "uutterat ponnistukset" sekä ihmisen luonne, jonka ihmisen on pitänyt "luonteenkehitystyön" avulla tehdä tahrattomaksi. Ei ole harvassa kerrat, jolloin adventismin tärkein auktoriteetti Ellen G. White kirjoitti "luonteenkehitystyöstä" ja vaatimuksesta kehittää itselleen tahraton luonne. Ihminen ei voi olla ollenkaan varma selviämisestään tutkivalla tuomiolla, eikä tiedä koska oma vuoro tulee. Tutkivan tuomion päätyttyä maan päällä olevat joutuvat elämään ilman Välittäjää (Kristusta). Pelastumiseksi tutkivalla tuomiolla tarvitaan ihmisen ja Jumalan yhteisvaikutusta: omia uutteria ponnistuksia ja Jumalan armoa saavuttaakseen "tahrattomat vaatteet" (tämä oppirakennelma todellakin muistuttaa enemmän Trenton konsiilin mukaista katolisuutta kuin uskonpuhdistajien teologiaa).

        Uskovien synnit ovat adventismin pyhäkköopin mukaan jäljellä "taivaan pyhäkössä" ja sovitustyö ei ole vielä(kään) täydellinen eikä valmis, vaan taivaan oletetussa pyhäkössä Kristus tekee vielä "erikoisen sovitustyön", lopullisen sovituksen. Kristuksen ristinkuoleman kertakaikkisuus ja riittävyys, sovituksen tuleminen täydellisesti valmiiksi jo ristillä, on näin ollen selvästi kielletty EGW:n ja adventismin teologiassa. EGW:n mukaan Kristus vain "aloitti" ristillä työn, joka jatkuu vieläkin taivaan "pyhäkössä". Tämäkin "pyhäkköteologia" on silläkin tavalla sukua katoliselle teologialle, jossa Kristuksen uhraus jatkuu oikeastaan vieläkin, aina ehtoollisella, eikä ole vieläkään päättynyt.

        EGW:n kirjoitukset eivät adventismissa ole mitä tahansa "teologista pohdintaa" tai yksittäisen ihmisen tulkintaa, johon voisi suhtautua miten hyväksi näkee, vaan:

        "Siinä mitä olen kirjoittanut on yksi luotettava totuuden ketju, ilman yhtäkään harhaoppista lausetta.” ― Ellen G. White, Letter 329A, 1905.

        Yllä oleva EGW:n lausunto on jopa enemmän, kuin Rooman paavin erehtymättömyys katolisen kirkon dogman mukaan!

        Ellen G White kuvasi saamiaan (jumalallisia) valtuuksia kuin jonain adventismin korkeimpana "paavimaisena" opetusvirkana kehittää adventismin oppeja ja määrittää totuus sanomalla näin:

        "Jumalan voima tuli ylleni, ja kykenin selvästi määrittelemään, mikä on totuutta ja mikä on erhettä. Minut vietiin näkyyn, ja minulle annettiin selityksiä ... korjaamaan päällisin puolin uskottavilta vaikuttavia erheitä ja täsmentämään totuutta." - 3SM, s. 31-32).

        Ei voida erottaa toisistaan Ellen G Whiten kirjoituksia ja adventismia, ne ovat erottamattomasti yhteydessä toisiinsa. Käytännön tasolla - vaikkei virallisena julkilausuttuna oppina - EGW:een suhtaudutaan erehtymättömänä Raamatun selittäjänä: "EGW on puhunut, asia on ratkaistu"- hengessä (vrt. Rooman paavin erehtymättömyys kun paavi määrittelee oppia ja moraalia. Paavin osalta katolisella kirkolla sentään on avoimesti ja reilusti julkilausuttu oppi paavin erehtymättömyydestä - ja se erehtymättömyys sitä paitsi koskee vain tiettyjä tilanteita, eikä kaikkea, mitä paavi sanoo tai tekee - kun taas adventismissa kierrellään ja kaarrellaan EGW:n auktoriteetin ja "inspiraation" ympärillä).

        Adventismissa esiintyy muutakin roomalaiskatolisia piirteitä kuin asenne, että maallikko ei ymmärrä Raamattua, vaan EGW tarvitaan kuin "korkeimpana opetusvirkana" selittämään Raamattua "oikealla tavalla".

        Täysin katolinen asenne: adventistien pääjohto (liikkeen korkein hallintoelin USA:ssa) on osa Jumalan korkeinta toimivaltaa maan päällä, he ovat jotenkin erityisiä Jumalan näkökulmasta, heidän hallintorakennuksensa on pyhitettyjä paikkoja, missä Jumalan asettamat palvelijat johtavat Jumalan maailmanlaajaa työtä ja heidän johtajiensa ryhmällä on Jumalan korkein toimivalta maan päällä!

        Mitä tämä on muuta kuin paavin viran ilmentymää ja manifestaatiota. Puuttuu vain vaatimus adventismin ylimmän hallintoelimen erehtymättömyydestä ja arvovallasta Kristuksen sijaisena maan päällä, mutta paljoa ei jäädä nytkään jälkeen, koskapa heillä on "Jumalan korkein toimivalta (authority) maan päällä".

        Adventismi perinteisessä - ja vieläkin siis voimassa olevassa - muodossaan kuitenkin täyttää kyllä kultin tunnusmerkit selvästi. Lisäksi perinteinen adventismi hämärtää ja vaarantaa uusitestamentillisen pelastusopin, vanhurskauttamisen yksin Kristuksen tähden. Eikä vain pelastusoppia vaan myös opin Kristuksen luonnosta luomattomana tosi Jumalana, sillä EGW väittää arkkienkeli Mikaelin olevan Jeesus Kristus (siis luotu olento, aivan kuin jehovantodistajien kultissa, jossa eksplisiittisesti kiistetään Kristuksen tosi jumaluus ja luomattomuus). Lisäksi perinteisessä adventismissa asetetaan Raamatun rinnalle kilpaileva jumalallista arvovaltaa vaativa auktoriteetti, jonka kaikki tekstit tulee ottaa vastaan jumalallisen arvovaltaisina: Ellen G. White ja hänen kirjansa (vrt. roomalaiskatolinen kirkko, jossa traditio on Raamatun rinnalla).

        Ironisesti adventistit, jotka väittävät olevansa reformaattorien työn jatkajia ja täällä Suomessa etenkin viittaavat mielellään Lutheriin ovat pelastusopissaan lähempänä juuri sitä katolisuutta, jota he vastustavat: adventistien vanhurskauttamisoppi muistuttaa Trenton konsiilin vanhurskauttamisoppia hämärtäen ja sekoittaen toisiinsa vanhurskauttamisen ja pyhityksen (sekä päästäessään teot mukaan, varsinkin sapatin pitämisen ja ruokasäännöt) ja vaatiessaan perfektionismia: "luonteen kehittämistä" tahrattomaksi. Pelastusvarmuuden puuttuminen on väistämätön johtopäätös adventistisesta pelastusopista.

        mitään koko tutkivan tuomion ajatuksesta. Se ei edusta Trenton konsiilin vanhurskautusnäkemystä ollenkaan.

        Minä uskon tutkivan tuomioon ja mulla on pelastusvarmuus. Me emme sotke vanhurskaaksi julistamista ja vanhurskaaksi tekemistä toisiinsa. Et ymmärrä höykäsen pölähtämää adventistisesta teologiasta.

        Tutkivan tuomion opissa vanhurskautusperuste on vain ja ainoastaan Kristuksen sovitustyö. Muuttunut luonne ja hyvät teot ovat vain sen seuraus ja todiste. Joten mene ja opettele ensin, mitä se tutkiva tuomio on ennen kuin mesoat päättömyyksiä siitä mikä me muka uskomma, jota me emme oikeasti usko.


      • etkä ymmärrä ollenkaan kirjoitti:

        mitään koko tutkivan tuomion ajatuksesta. Se ei edusta Trenton konsiilin vanhurskautusnäkemystä ollenkaan.

        Minä uskon tutkivan tuomioon ja mulla on pelastusvarmuus. Me emme sotke vanhurskaaksi julistamista ja vanhurskaaksi tekemistä toisiinsa. Et ymmärrä höykäsen pölähtämää adventistisesta teologiasta.

        Tutkivan tuomion opissa vanhurskautusperuste on vain ja ainoastaan Kristuksen sovitustyö. Muuttunut luonne ja hyvät teot ovat vain sen seuraus ja todiste. Joten mene ja opettele ensin, mitä se tutkiva tuomio on ennen kuin mesoat päättömyyksiä siitä mikä me muka uskomma, jota me emme oikeasti usko.

        Sanot: "Minä uskon tutkivan tuomioon ja mulla on pelastusvarmuus."

        Täysin ristiriitaista ja mahdotonta. Demonit antoivat Ellenille näkyjä tutkivasta tuomiosta ja myös sen, ettei kukaan saa sanoa olevansa pelastettu: Nuo, jotka hyväksyvät Kristuksen, ja alkuvarmuudessaan sanovat, minä olen pelastettu, ovat vaarassa luottaa itseensä. He kadottavat näkynsä omasta heikkoudestaan ja jatkuvasta tarpeestaan jumalalliseen voimaan. He ovat valmistautumattomia Saatanan suunnitelmille ja kiusauksen alla monet kuin Pietari, lankeavat synnin syvyyksiin. Niitä, jotka hyväksyvät Pelastajan, vaikka kuinkakin vilpittömästi kääntyen, ei koskaan saa opettaa sanomaan tai tuntemaan, että ovat pelastettuja. Se on harhaanjohtavaa.

        (Ellen White, Christ´s Object Lessons, s 155
        http://www.whiteestate.org/books/col/col13.html )

        Sanot: "Tutkivan tuomion opissa vanhurskautusperuste on vain ja ainoastaan Kristuksen sovitustyö."

        No ei todellakaan, sillä TT:n Raamatusta löytymättömässä opissa Jeesus huutaa se on täytetty vasta, kun "Kaikki, jotka ovat osoittautuneet kuuliaisiksi Jumalan käskyille, ovat vastaanottaneet ´elävän Jumalan sinetin´. Silloin Jeesus lopettaa välitystyönsä taivaan pyhäkössä. Hän kohottaa kätensä ja sanoo suurella äänellä:´Se on täytetty´." (Ellen White, Suuri Taistelu, s. 596 ) Että parin tuhannen vuoden ero tässä Jeesuksen sovitustyön loppuun saattamisessa ja Raamatun mukaan taas ristillä "Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä." (Joh 19:30). Sovitustyö tapahtui 100% ristillä. Raamatussa Jeesus itse sanoo: ” Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.” (Joh 17:4)

        Ja mitä tulee synteihin, niin siinä ei ole mitään yhteneväisyyttä Tutkivan tuomion opin ja Raamatun välillä:
        ”As the sins of the people were anciently transferred, in figure, to the earthly sanctuary by the blood of the sin-offering, so our sins are, in fact, transferred to the heavenly sanctuary by the blood of Christ.
        Kuten ihmisten synnit on muinoin siirretty kuvainnollisesti maalliseen pyhäkköön syntiuhrin veressä, niin myös meidän syntimme itse asiassa siirtyvät taivaalliseen pyhäkköön Kristuksen veren välityksellä.

        And as the typical cleansing of the earthly was accomplished by the removal of the sins by which it had been polluted, so the actual cleansing of the heavenly is to be accomplished by the removal, or blotting out, of the sins which are there recorded."
        Ja kuten tyypillinen maallisen puhdistus toteutettiin poistamalla synnit, jotka saastuttivat sen, niin taivaallisen varsinainen puhdistus toteutetaan siirtämällä, tai pyyhkimällä pois, synnit, jotka ovat siellä kirjattuina.
        {4SP 266.1}(BOOKS/4SP - The Spirit of Prophecy Volume Four (1884)/Chapter XVIII. - The Sanctuary.)http://egwdatabase.whiteestate.org/nxt/gateway.dll?f=te mplates$fn=default.htm$vid=default

        Raamatun mukaan taas syntien matka päättyi ristinpuuhun. Synnit eivät menneet tai mene Jeesuksen mukana taivaaseen, vaan ristinpuuhun: "joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut." (1 Piet. 2:24).

        Jeesus oli myös Raamatun mukaan se, joka kantoi ihmisten synnit ja kärsi niistä koituvan rangaistuksen (kts ed. 1Piet 2:24). Ellenin ja sitä mukaa teidän adventistien Tutkivan tuomion opin mukaan taas saatana onkin se, joka kantaa ihmisten synnit ja kärsii niistä koituvan rangaistuksen: “Nähtiin myös, että syntiuhrin viitatessa Kristukseen todellisena uhrina ja ylimmäisen papin esittäessä Kristusta välittäjänä, syntikauris kuvasi saatanaa, synnin alkuunpanijaa, jonka päälle vilpittömästi katuvien synnit lopuksi pannaan. Kun ylimmäinen pappi syntiuhrin veren ansiolla poisti synnit pyhäköstä, hän asetti ne syntikauriin päälle. Kun Kristus pappispalveluksensa lopussa oman verensä ansiolla poistaa kansansa synnit taivaallisesta pyhäköstä, hän asettaa ne saatanan päälle, jonka tuomiota toimeenpantaessa täytyy kärsiä lopullinen rangaistus.” (White, Suuri Taistelu, 422)

        Sanot: "Muuttunut luonne ja hyvät teot ovat vain sen seuraus ja todiste."

        Tuo ei on Raamatun vastaista luonteenkehitysoppia, jota opetatte: ”Kristuksen veri, jonka kyllä oli vapautettava parannukseen nöyrtyvä syntinen lain kadotustuomiosta, ei olut poistava syntiä; se oli oleva pyhäkön kirjassa lopulliseen sovitukseen asti” (Patriarchs and Prophets, s. 357). Raamatun mukaan ihminen tulee olemaan syntinen ja armahdettu uskovanakin elämänsä loppuun asti täällä maan päällä ja Jeesus tulee olemaan heidän kanssaan joka hetki, koska ilman Jeesusta he kuolisivat Isän syntiä vihaavan polttavan katseen alla: "Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt. 28:20)

        No paljon olen tuosta kirjoittanut, joten voit etsiä aikaisemmista kirjoituksistani lisää yksityiskohtia, missä TT menee Raamattua vastaan.


      • epäuskoiselle
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: "Minä uskon tutkivan tuomioon ja mulla on pelastusvarmuus."

        Täysin ristiriitaista ja mahdotonta. Demonit antoivat Ellenille näkyjä tutkivasta tuomiosta ja myös sen, ettei kukaan saa sanoa olevansa pelastettu: Nuo, jotka hyväksyvät Kristuksen, ja alkuvarmuudessaan sanovat, minä olen pelastettu, ovat vaarassa luottaa itseensä. He kadottavat näkynsä omasta heikkoudestaan ja jatkuvasta tarpeestaan jumalalliseen voimaan. He ovat valmistautumattomia Saatanan suunnitelmille ja kiusauksen alla monet kuin Pietari, lankeavat synnin syvyyksiin. Niitä, jotka hyväksyvät Pelastajan, vaikka kuinkakin vilpittömästi kääntyen, ei koskaan saa opettaa sanomaan tai tuntemaan, että ovat pelastettuja. Se on harhaanjohtavaa.

        (Ellen White, Christ´s Object Lessons, s 155
        http://www.whiteestate.org/books/col/col13.html )

        Sanot: "Tutkivan tuomion opissa vanhurskautusperuste on vain ja ainoastaan Kristuksen sovitustyö."

        No ei todellakaan, sillä TT:n Raamatusta löytymättömässä opissa Jeesus huutaa se on täytetty vasta, kun "Kaikki, jotka ovat osoittautuneet kuuliaisiksi Jumalan käskyille, ovat vastaanottaneet ´elävän Jumalan sinetin´. Silloin Jeesus lopettaa välitystyönsä taivaan pyhäkössä. Hän kohottaa kätensä ja sanoo suurella äänellä:´Se on täytetty´." (Ellen White, Suuri Taistelu, s. 596 ) Että parin tuhannen vuoden ero tässä Jeesuksen sovitustyön loppuun saattamisessa ja Raamatun mukaan taas ristillä "Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä." (Joh 19:30). Sovitustyö tapahtui 100% ristillä. Raamatussa Jeesus itse sanoo: ” Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.” (Joh 17:4)

        Ja mitä tulee synteihin, niin siinä ei ole mitään yhteneväisyyttä Tutkivan tuomion opin ja Raamatun välillä:
        ”As the sins of the people were anciently transferred, in figure, to the earthly sanctuary by the blood of the sin-offering, so our sins are, in fact, transferred to the heavenly sanctuary by the blood of Christ.
        Kuten ihmisten synnit on muinoin siirretty kuvainnollisesti maalliseen pyhäkköön syntiuhrin veressä, niin myös meidän syntimme itse asiassa siirtyvät taivaalliseen pyhäkköön Kristuksen veren välityksellä.

        And as the typical cleansing of the earthly was accomplished by the removal of the sins by which it had been polluted, so the actual cleansing of the heavenly is to be accomplished by the removal, or blotting out, of the sins which are there recorded."
        Ja kuten tyypillinen maallisen puhdistus toteutettiin poistamalla synnit, jotka saastuttivat sen, niin taivaallisen varsinainen puhdistus toteutetaan siirtämällä, tai pyyhkimällä pois, synnit, jotka ovat siellä kirjattuina.
        {4SP 266.1}(BOOKS/4SP - The Spirit of Prophecy Volume Four (1884)/Chapter XVIII. - The Sanctuary.)http://egwdatabase.whiteestate.org/nxt/gateway.dll?f=te mplates$fn=default.htm$vid=default

        Raamatun mukaan taas syntien matka päättyi ristinpuuhun. Synnit eivät menneet tai mene Jeesuksen mukana taivaaseen, vaan ristinpuuhun: "joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut." (1 Piet. 2:24).

        Jeesus oli myös Raamatun mukaan se, joka kantoi ihmisten synnit ja kärsi niistä koituvan rangaistuksen (kts ed. 1Piet 2:24). Ellenin ja sitä mukaa teidän adventistien Tutkivan tuomion opin mukaan taas saatana onkin se, joka kantaa ihmisten synnit ja kärsii niistä koituvan rangaistuksen: “Nähtiin myös, että syntiuhrin viitatessa Kristukseen todellisena uhrina ja ylimmäisen papin esittäessä Kristusta välittäjänä, syntikauris kuvasi saatanaa, synnin alkuunpanijaa, jonka päälle vilpittömästi katuvien synnit lopuksi pannaan. Kun ylimmäinen pappi syntiuhrin veren ansiolla poisti synnit pyhäköstä, hän asetti ne syntikauriin päälle. Kun Kristus pappispalveluksensa lopussa oman verensä ansiolla poistaa kansansa synnit taivaallisesta pyhäköstä, hän asettaa ne saatanan päälle, jonka tuomiota toimeenpantaessa täytyy kärsiä lopullinen rangaistus.” (White, Suuri Taistelu, 422)

        Sanot: "Muuttunut luonne ja hyvät teot ovat vain sen seuraus ja todiste."

        Tuo ei on Raamatun vastaista luonteenkehitysoppia, jota opetatte: ”Kristuksen veri, jonka kyllä oli vapautettava parannukseen nöyrtyvä syntinen lain kadotustuomiosta, ei olut poistava syntiä; se oli oleva pyhäkön kirjassa lopulliseen sovitukseen asti” (Patriarchs and Prophets, s. 357). Raamatun mukaan ihminen tulee olemaan syntinen ja armahdettu uskovanakin elämänsä loppuun asti täällä maan päällä ja Jeesus tulee olemaan heidän kanssaan joka hetki, koska ilman Jeesusta he kuolisivat Isän syntiä vihaavan polttavan katseen alla: "Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt. 28:20)

        No paljon olen tuosta kirjoittanut, joten voit etsiä aikaisemmista kirjoituksistani lisää yksityiskohtia, missä TT menee Raamattua vastaan.

        kaikki onkin ristiriitaista ja mahdotonta. En viitsi kanssasi yrittääkään keskustella.


      • se on.....
        epäuskoiselle kirjoitti:

        kaikki onkin ristiriitaista ja mahdotonta. En viitsi kanssasi yrittääkään keskustella.

        Ethän ole kenenkään kanssa koskaan yrittänytkään . Ja et siis yritä nytkään? No eihän se käy edes uutisesta.


    • ihan pötyä vihassasi

      tämä palsta perustettiin nimen omaan seitsemännen päivän adventisteja varten, koska ette halunneet heidän olevan siellä herätysliikkeet-palstalle. Mene sinne omalle palstallesi häiriköimään.

      • Eli myönnät, että eksytystarkoituksessa palsta nimettiin väärin ja laitettiin väärälle osastolle eikä tuonne, missä jehovalaiset ja mormoonitkin ovat.


      • puhu pukille
        uskova_1 kirjoitti:

        Eli myönnät, että eksytystarkoituksessa palsta nimettiin väärin ja laitettiin väärälle osastolle eikä tuonne, missä jehovalaiset ja mormoonitkin ovat.

        sinun adventistivihasi kyllä tunnetaan. Ihan sama mitä kirjoitat. Olet kiero kuin korkkiruuvi ja umpisokea vihanlietsoja.

        Seitsemännen päivän adventistit ovat protestanttisia kristittyjä ja sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä.


      • Juoseppi
        uskova_1 kirjoitti:

        Eli myönnät, että eksytystarkoituksessa palsta nimettiin väärin ja laitettiin väärälle osastolle eikä tuonne, missä jehovalaiset ja mormoonitkin ovat.

        Hän esiityy oman värinsä mukaan Wiccalaisena


      • Juoseppi kirjoitti:

        Hän esiityy oman värinsä mukaan Wiccalaisena

        En ole ikinä ollut wicca. Ei-uskovana kyllä harrastin noituutta.

        Kirjoittelin aikaisemmin toisella nimimerkillä noitien palstalla, mutta sieltä alettiin kanssa poistamaan minun kirjoituksiani, koska paljastin noituuden perimmäiset salat ja nuhtelin heitä ja evankelioin uskoon. Sitten sheriffi sanoi, että jokaisen kirjoitukseni hän tulee poistamaan, koska noidat ahdistuivat. Hah. Heitä tuli etsikkoaikaan ja sitäpä ei olisi saanut käydä.

        Sama meno täällä, häiritsen eksyneiden paatumusta, jotkut tulevat etsikkoaikaan ja ahdistuvat tilastaan ja jotkut jopa uskoon - siksipä minua vaiennetaan ihan samoin kuin noitienkin toimesta. Ei mitään eroa.


      • vaikuttaa
        uskova_1 kirjoitti:

        En ole ikinä ollut wicca. Ei-uskovana kyllä harrastin noituutta.

        Kirjoittelin aikaisemmin toisella nimimerkillä noitien palstalla, mutta sieltä alettiin kanssa poistamaan minun kirjoituksiani, koska paljastin noituuden perimmäiset salat ja nuhtelin heitä ja evankelioin uskoon. Sitten sheriffi sanoi, että jokaisen kirjoitukseni hän tulee poistamaan, koska noidat ahdistuivat. Hah. Heitä tuli etsikkoaikaan ja sitäpä ei olisi saanut käydä.

        Sama meno täällä, häiritsen eksyneiden paatumusta, jotkut tulevat etsikkoaikaan ja ahdistuvat tilastaan ja jotkut jopa uskoon - siksipä minua vaiennetaan ihan samoin kuin noitienkin toimesta. Ei mitään eroa.

        vieläkin se noituus, tuo älytön vihamielisyys toisia uskovia kohtaan ei ole JUMALASTA, sillä Jumala ei toimi tuolla tavoin, kuin sinä vaikka luulet sitä JUMALAN HENGEKSI, rukoile Jumalaa poistamaan tuo ilkeä sävy mitä kirjoittelet toisista, kyllä Jumala auttaa kun vilpittömästi rukoilet.


      • vaikuttaa kirjoitti:

        vieläkin se noituus, tuo älytön vihamielisyys toisia uskovia kohtaan ei ole JUMALASTA, sillä Jumala ei toimi tuolla tavoin, kuin sinä vaikka luulet sitä JUMALAN HENGEKSI, rukoile Jumalaa poistamaan tuo ilkeä sävy mitä kirjoittelet toisista, kyllä Jumala auttaa kun vilpittömästi rukoilet.

        Juu Jumala vihaa syntiä ja sitä pitääkin vihata.

        Yrität taas antaa valheellisen todistuksen adventisteista, että he muka kuuluisivat Jumalan perhekuntaan ja niin ollen uskovien veljiksi. Mutta heistä tulee uskovien veljiä vasta kun tulevat uskoon. Ja jos he sen jälkeen haluavat uskovina pysyä, niin on hetimmiten sanouduttava synnillisestä ellenismistä irti ja lähdettävä ulos adventtikirkosta taakseen katsomatta.


      • vai kuis on?
        puhu pukille kirjoitti:

        sinun adventistivihasi kyllä tunnetaan. Ihan sama mitä kirjoitat. Olet kiero kuin korkkiruuvi ja umpisokea vihanlietsoja.

        Seitsemännen päivän adventistit ovat protestanttisia kristittyjä ja sinun mielipiteelläsi ei ole mitään merkitystä.

        ####3:6 Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." ##### Kristityt siis antavat sitä, mitä heillä on. Mutta adventismi eroa ristin uskosta siten, että siinä luvataan antaa sitä, mitä heillä ei itselläänkään ole. Eikse ole jotain tuohon suuntaan?


      • Voit perustaa oman palstan ja ehkä sulla jo onkin.
        Mutta tämä on avoin eli kelle vaan ja on MIELIPIDEPALSTA, keskustelufoorumi.
        Sitäpaitsi - kristillinen seurakunta on yhteinen; mikään kirkko ei voi omia siitä osaakaan.
        Seurakunnalliset yhteisöt vain hoitavat Isän viinitarhaa.

        Joten täällä voi hyvällä omallatunnolla lueskella ja kirjoitella vaikakpa ateistit.
        Kas kun vain karismaattisia kristittyjä parjaatte!

        Kristillistä ei teidän touhunne tällä palstalla ole - enimmät viestit ovat puhtaasti herjaa.
        Ettekä suostu minkäänlaiseen vuorovaikutukseen.
        Vain järkähtämättä pysytte jossain opinkappaleissa ja elämä kulkee ohi.

        Esim Timo Flinkin raamatunselitys on kuin suoraan satanisteilta lainattua - Sana selitetään tyhjäksi.
        Sekin on yhden ainoan poisjätetyn jakeen varassa.
        Ellen on teille tabu, johon amerikkalaiset eivät salli teidän koskea. Mutta Raamattu on kuin vessapaperia.
        Heittäkää amerikkalaisjohtoisuus ja Ellen vekeen, niin armoherätys koittaa - kun ei ole muutakaan, mihin nojata.

        Me kristityt odotamme ylöstempausta ja pedon ajassa teloitetuksi tulevien heräämistä 1000-vuotiseen. sen jälkeen saamme aina olla yhdessä siellä kirkkaudessa.

        Ilm 20:4

        Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta.

        Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä.

        He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.

        [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11].

        Mutta sinä voit kernaasti mennä ja perustaa oman valtakuntasi, kaiketi nimettömän - foorumin.
        Tehdä siitä suljetun - ja niin voit opettaa ihka omaa oppiasi valituillesi.
        Mutta tämä palsta kantaa kristinuskon nimeä ja siksi Raamattu luonnollisesti on se, mihin Jumalan lapset täällä VETOAVAT.


      • TF ei ole
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Voit perustaa oman palstan ja ehkä sulla jo onkin.
        Mutta tämä on avoin eli kelle vaan ja on MIELIPIDEPALSTA, keskustelufoorumi.
        Sitäpaitsi - kristillinen seurakunta on yhteinen; mikään kirkko ei voi omia siitä osaakaan.
        Seurakunnalliset yhteisöt vain hoitavat Isän viinitarhaa.

        Joten täällä voi hyvällä omallatunnolla lueskella ja kirjoitella vaikakpa ateistit.
        Kas kun vain karismaattisia kristittyjä parjaatte!

        Kristillistä ei teidän touhunne tällä palstalla ole - enimmät viestit ovat puhtaasti herjaa.
        Ettekä suostu minkäänlaiseen vuorovaikutukseen.
        Vain järkähtämättä pysytte jossain opinkappaleissa ja elämä kulkee ohi.

        Esim Timo Flinkin raamatunselitys on kuin suoraan satanisteilta lainattua - Sana selitetään tyhjäksi.
        Sekin on yhden ainoan poisjätetyn jakeen varassa.
        Ellen on teille tabu, johon amerikkalaiset eivät salli teidän koskea. Mutta Raamattu on kuin vessapaperia.
        Heittäkää amerikkalaisjohtoisuus ja Ellen vekeen, niin armoherätys koittaa - kun ei ole muutakaan, mihin nojata.

        Me kristityt odotamme ylöstempausta ja pedon ajassa teloitetuksi tulevien heräämistä 1000-vuotiseen. sen jälkeen saamme aina olla yhdessä siellä kirkkaudessa.

        Ilm 20:4

        Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta.

        Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä.

        He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.

        [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11].

        Mutta sinä voit kernaasti mennä ja perustaa oman valtakuntasi, kaiketi nimettömän - foorumin.
        Tehdä siitä suljetun - ja niin voit opettaa ihka omaa oppiasi valituillesi.
        Mutta tämä palsta kantaa kristinuskon nimeä ja siksi Raamattu luonnollisesti on se, mihin Jumalan lapset täällä VETOAVAT.

        mikään satanisti. Sun selityksesi ovat ihan puuta heinää.


      • empäs ollutkaan
        uskova_1 kirjoitti:

        Juu Jumala vihaa syntiä ja sitä pitääkin vihata.

        Yrität taas antaa valheellisen todistuksen adventisteista, että he muka kuuluisivat Jumalan perhekuntaan ja niin ollen uskovien veljiksi. Mutta heistä tulee uskovien veljiä vasta kun tulevat uskoon. Ja jos he sen jälkeen haluavat uskovina pysyä, niin on hetimmiten sanouduttava synnillisestä ellenismistä irti ja lähdettävä ulos adventtikirkosta taakseen katsomatta.

        Sirkka-iita nyt haukuit väärää puuta, enkä edes ilmaise sinulle kuka olen,salaisuus.


    • rakkauden puhujat ovat erik...

      Olipa uskomattoman typerä aloite jonka AINOANA tarkoituksena oli loukata muita palstalaisia. Ei mitään muuta.

      Oikein ihmetyttää kuinka alas voit vajota. Ryvet siellä rapakossasi ja pilkkaat ihmisiä ja heidän uskoaan. Oikeastaan sinut pitäisi panna ulos täältä kokonaan - panna muualle riitelemään ihmisiä..

      /luterilainen.

      • Niin näytät herjaavan.


      • adventsiti

        /luterilainen laski todella etovaa luikuria.

        Kyllä minun aitona aventistina on totuuden nimissä sanottava, että laitat Hitleriäkin pahemmaksi.
        Vihaat ei-luterilaisia uskovia näemmä enemmän kuin Aadolf juutalaisia.

        Uskova-1 on kaikkein rakkaudellisin kirjoittaja tällä palstalla! Harvalla on noin suuri hätä sieluista. Me adventistit tunnetusti olemme jäyhää väkeä siinä asiassa.

        Luulisi jokaisen havaitsevan, että rakkaus Jeesukseen paistaa läpi Uskova_1:sen tekstistä.


    • nyt on vielä mahdollisuus

      kääntyä!

      Kaikesta näkee, että sinulla on paha olla. Tiedätkö uskova _1:n mistä se johtuu? Se johtuu siitä, että et ole vielä tullut tuntemaan Kristusta henkilökohtaisena Vapahtajana, synninpoistajana. Sen tähden sinulla on sisäinen ahdistus ja se tulee näkyviin kirjoituksissasi. Jumalan armon avulla sinun on mahdollisuus päästä osalliseksi tästä Jeesuksen sovitustyöstä.

      Emme karta Ellen Whiteä, koska raamattu on se tärkein, vaikka emme sitä luekaan niin paljon kun sinä. Sinäkään et karta Ellen Whiteä ja joskus tulet ymmärtämään miksi!

      Hyvä asia on se, että olet täällä ottamassa oppia, että voit mahdollisesti jonain päivänä liittyä uskovien joukkoon ja olla vastaan ottamassa Herraa. Mahdollisesti pääsisit taivaassa tuomitsemaan niitä sinun harhauttajasi. Se on varmaan sinulle suuri ilo, kun pääsisit näkemään Ellen Whiten taivaassa. Hän on oman osuutensa hoitanut ja nyt on sinun vuoro, kun vaan annat siihen Jumalalle mahdollisuuden.

      • että,

        Ellen Whiteä emme lue niin paljon, kuin sinä. Raamattua luemme ja varmaan monet enemmän kun sinä.


      • Voi teitä uppiniskaisia, kaiket päivät Jeesus on ojentanut käsiään teitä tottelemattomia ja uppiniskaisia kohtaan ja yhä teillä nokka nousee ja suusta kuuluu pyh.


      • varmaan
        uskova_1 kirjoitti:

        Voi teitä uppiniskaisia, kaiket päivät Jeesus on ojentanut käsiään teitä tottelemattomia ja uppiniskaisia kohtaan ja yhä teillä nokka nousee ja suusta kuuluu pyh.

        omaa suutasi, muuta on sieltä mahdollisuus vielä kuulua muutakin, vaikkapa Herra, Herra maan ja taivaan Luoja tässä olen!


      • adventisti

        Kyllä se Ellenin juttu on pelkkää taakkaa meille.
        Uskova_1 on sentään melko lailla elävä ja voimallinen.
        Paljastaa valheet ja sellaista.
        Mitä ihmeen annettavaa Ellenillä meille olisi?
        Suuri Taistelu ainakin on niin vanhanaikainen opus ja käsittämätön, ettei se arkielämään mitenkään vaikuta. Me tarvitaan elämässä toimivia -- olkoot sitten vaikka oppeja.

        Jes! Näin sen täytyy olla... ei Uskova_1 viitsisi kiähnätä tällä palstalal, ellei hänellä tosiaan olisi huoli meistä!


      • enää
        adventisti kirjoitti:

        Kyllä se Ellenin juttu on pelkkää taakkaa meille.
        Uskova_1 on sentään melko lailla elävä ja voimallinen.
        Paljastaa valheet ja sellaista.
        Mitä ihmeen annettavaa Ellenillä meille olisi?
        Suuri Taistelu ainakin on niin vanhanaikainen opus ja käsittämätön, ettei se arkielämään mitenkään vaikuta. Me tarvitaan elämässä toimivia -- olkoot sitten vaikka oppeja.

        Jes! Näin sen täytyy olla... ei Uskova_1 viitsisi kiähnätä tällä palstalal, ellei hänellä tosiaan olisi huoli meistä!

        ole juurikaan annettavaa minulle, mutta monelle kuitenkin. Odotetaan kunnes Jumala herättää Uskova_1:n, niin ei tiedä mitä Jumala hänen kauttaa näyttää. NYT ON KUITENKIN ODOTTEVA SITÄ, ETTÄ USKOVA 1:N JUMALAN ARMOSTA KÄÄNTYY ELÄVÄÄN USKOON!

        Ymmärettävää se on, että Uskova_1:n on alamaissa sen ikuisen piinansa kanssa. Ei siinä pysty elävään uskoon tulemaan. Kyllä sitä on käänettävä katse taivaan ja maan Luojaan Mestariimme, Lunastaajaamme.

        Kyllä täällä palstalla monikin viihtyy, kun eivät mistään löydä parempaakaan.


    • Hei, Uskova_1 - tässä yksi oikea adventsti.

      Sillä minä todella odotan Herraani - niin kuin se Ilmestyskirjassa kerrotaan, Ilm 20:4.

      Ilm 20:4

      "Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta;"

      Mitä se on?
      Ylöstemamtut tietenkin, sillä eihän ihmisellä nyt ole tuomiovaltaa - vain sitominen ja päästäminen.
      (Matt 18:18).


      "ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä;"

      Mitä se on?
      Pedon kaudella, (2 kertaa 3 ja puoli vuotta),
      TELOITETUT, kun pedon sinetin sijasta ovat kieltäytyneet kieltämästä uskoaan Kristukseen.

      "ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta."

      Mitä se on?
      Pedon teloittamat virkosivat eloon ja hallitsevat 1000 vuotta.
      "Virkosivat" - tietysti maan päälle, jossa heidät vastikään teloitettiin.

      Mistäs tiedät?
      tästä on annettu todiste golgatan tapahtumien yhteydessä!

      Matt 27:50-54 :

      50 Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
      51 Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat,
      [2. Moos. 26:31-33, 36:35; 2. Aik. 3:14; Hepr. 6:19,20, 10:19,20]

      52 haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös.
      [27:52,53: Hes. 37:12,13]

      53 He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille.
      [Matt. 4:5]

      54 Kun sadanpäällikkö ja miehet, jotka hänen kanssaan vartioivat Jeesusta, näkivät maan vavahtelun ja kaiken, mitä tapahtui, he pelästyivät suunniltaan ja sanoivat: "Tämä oli todella Jumalan Poika!"

      Armeijan komentajan - vartioston päällikön - oli tämän kaiken nähtyään tehtävä vakavat johtopäätökset.

      Toivon mukaan sydämeni on vilpitön, mutta ellei, niin voin hyvinkin elää vielä pedon ajassa ja niin tulla teloitetuksi, sillä Jeesuksesta en luovu - sillä Hän ei luovu minusta.
      Niin sitten herään eloon ja Jeesus tulee Öljymäelle, astuu suljetusta portista temppeliin, Hes 44:2. Siitä alkaa 1000-vuotinen.
      (Hesekielin loppu, luvut 39-48 selostavat tarkoin israelilaisten osuutta tuossa rauhan ajassa; 7 vuotta aseitakin sulatetaan työkaluiksi, Hes 39:7).

      Mutta adventtikirkon teologia Timo Flinkin mukaan on se, että tuo Ilm 20:4 jae poistetaan ja tilalle asetetaan hävityksen kauhistus.
      En rohkenisi olla sellaisen opin kahleissa.
      Sehän tekee mahdottomaksi ymmärtää Jumalan suunnitelmaa ja usko sen vuoksi varmasti riutuisi.

      Pysähdy, ihminen, hetkeksi ja ajattele, että kukaan muu kuin sinä itse, ei ota vastuuta sielustasi. Ei voisikaan.
      Lue Ilm 20. luku ajatuksen kanssa sekä Hes 39-48 samoin.
      Varmasti Henki näyttää totuuden.
      Älä ainakaan kiellä totuutta. Siihen ei ole varaa.
      Ikuisuuteen mennään vasta 1000-vuotisen jälkeen.
      Siellä ei enää lasketa vuosia. Lue myös Sak 14.

      • TF ei ole

        sellaista väittänyt, mitä sinä väität hänen väittävän. Taidat ollakin samanlainen kieroileva syytöskone kuin uskova_1.


      • ,,mitäs......
        TF ei ole kirjoitti:

        sellaista väittänyt, mitä sinä väität hänen väittävän. Taidat ollakin samanlainen kieroileva syytöskone kuin uskova_1.

        No mitäs TF sitten sanoi?


      • TF ei ole kirjoitti:

        sellaista väittänyt, mitä sinä väität hänen väittävän. Taidat ollakin samanlainen kieroileva syytöskone kuin uskova_1.

        > > > * pelastetut 1000 vuotta taivaassa
        * jumalattomat 1000 vuotta haudoissaan
        * vain paholainen ja hänen enkelinsä elossa maan päällä
        * pelastetut ottavat osaa jumalattomien tuomion päättämiseen < < <

        Käske Timon laittaa peruutus foorumille, jos on muuttanut oppiaan tuosta jonnekin päin!


      • Totuus julki
        AnttiVKantola kirjoitti:

        > > > * pelastetut 1000 vuotta taivaassa
        * jumalattomat 1000 vuotta haudoissaan
        * vain paholainen ja hänen enkelinsä elossa maan päällä
        * pelastetut ottavat osaa jumalattomien tuomion päättämiseen < < <

        Käske Timon laittaa peruutus foorumille, jos on muuttanut oppiaan tuosta jonnekin päin!

        Timo on hyvä siitä, että hän voi laittaa AVK luun kurkuun. Timo on pätevä Raamatun tulkki AVK on esimerkki Epä pätevyydestä. Antin olisi jo aíka palata Raamatun totuus linjalle. Ehkä nämä vanhoillis lestadiolaiset ovat hyvä pala antille kun hänellä on varmasti tuossa Raamatun vastisuudessa paljon yhtymäkohtia näiden lestadionilaisten kanssa. Kuuleppa antti kokeile kepillä jäätä. He antavat varmasti sinulle hyvän vastaan oton. Nämä Kristuskeskeiset Adventistit ovat sinulle kova pala käännyttää Pakanuuteen. Koeta nyt Antti hyvä palata Raamattu linjalle, Kutten timokin on tehnyt ei kehtais ihan suoraan sanoa, että yrität tahallisesti narrata Timoa ja tosi uskovia? Nautitko sinä toisten narraamisesta. Ei meitä sinun Helvettisikään kiinnosta. Tuossa naapurissa on herätyspalsta tyhjänä meme nyt herättelemään nukkuvia kavereitasi Jätä Jeesus uskovat rauhaan!
        Totuus Julki


      • Timo olisi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        > > > * pelastetut 1000 vuotta taivaassa
        * jumalattomat 1000 vuotta haudoissaan
        * vain paholainen ja hänen enkelinsä elossa maan päällä
        * pelastetut ottavat osaa jumalattomien tuomion päättämiseen < < <

        Käske Timon laittaa peruutus foorumille, jos on muuttanut oppiaan tuosta jonnekin päin!

        poistanut jakeen Ilm. 20:4. Ei hän niin tehnyt, vaan selitti sen eri tavalla kuin sinä. Siksi valehtelit.


    • osoittaa kuka hän on

      muistatteko ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe