IRONIAA?

Onko siinä jotain ironiaa, kun kilpaurheilussa ollaan, niin trimmattu itsensä viimeisen päälle, että "terveet" urheilijat makaavat vähän väliä kirurgien puukon alla ja vievät sairailta heidän tarvitsemaansa hoitoaikaa. Urheileminen kannattaa, mutta kilpaurheilu on sairasta. Muuten tämä ei kuuluisi Lapua palstalle, mut kun Lapualla panostetaan kilpaurheiluun ja samanaikaisesti makaa terveyskeskuksessa potilaita käytävillä.
Onko se kaupungin etu, että huippu-urheilijat vetävät viimeiseen asti ja katsojat vain lihovat katsomossa? Olisiko viisasta panostaa enemmän niitten kaljamahaisten ihmisten liikkumiseen ja vähemmän niitten "huipulla" olevien? Mitä taas tulee Lapuan saamaan näkyvyyteen pesäpallon osalta, niin ei pesäpallo, niin montaa suomalaista kiinnosta. Samalla summalla mikä häslätään pesäpalloon lapualla, saisi monta näyttävää ilmoitusta hesarissa ja sitä sentään lukee muutkin kuin pesiksen ystävät.

12

842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matteus

      Tätä sanomaa täällä ovat muutkin yrittäneet julistaa, mutta ei mene jakeluun, koska tuo "urheilu" on perinteisesti ollut ns. parempien piirien omanarvontunnon pönkittämisen väline Osuuspankin johtokuntaan kuulumisen lisäksi. Selvää on, että ajat ovat muuttumassa tässäkin suhteessa, mutta täällä roikutaan vanhassa peripohjalaiseen tapaan ja hukutaan sen mukana mieluummin kuin muututaan.

    • laajentamassa

      Täytyy saada nämä asiat kuntoon Lapualla ennen Vimpelin liittämistä Suurkauhavaan. Siellä kanssa on parannettavaa liiallisen urheilun saralla. Lappajärvestä en tiedä.

    • missäkin

      Lapualla halutaan panostaa urheiluun ja Kauhavalla vanhustenhoitoon. Asiahan on selvä. :)

    • ???????????

      Ei Sitä mave kukaan arvannu ,jotta ihimisiä tuloo joka puolelta töihin tänne lapualle.kaikki paikat meimaa jäärä pieneksi ,ja venälääset ja puolalaaset on niin pirun kovia urheilemaan, jotta niille pitää rakentaa uusia hallia ,ja sairaala teherähän puolta suuree.Ooko kuullukkaan jotta me meinataan teherä
      lentomäen ja hiittoputken eikä formula ratakaan mikään huono olisi

      • sfhsfj

        mikä sua mave ahdistaa siinä jos lapualaiset pärjää pesäpallossa paremmin kuin kauhavalaiset? :D jos lapualla menee hyvin jossain niin etsit heti jonkun huonon puolen ja alat puhumaan siitä täälä. lapua on helvetin hyvä paikka asua ja siihen en tarvitse maven mielipidettä.


      • sfhsfj kirjoitti:

        mikä sua mave ahdistaa siinä jos lapualaiset pärjää pesäpallossa paremmin kuin kauhavalaiset? :D jos lapualla menee hyvin jossain niin etsit heti jonkun huonon puolen ja alat puhumaan siitä täälä. lapua on helvetin hyvä paikka asua ja siihen en tarvitse maven mielipidettä.

        Lapua on hyvä paikka asua, jos on terve ja työkykyinen, mutta ajattelen vanhuksia ja sairaita mihinkä sinun empatia ei riitä:D


      • niio
        mave kirjoitti:

        Lapua on hyvä paikka asua, jos on terve ja työkykyinen, mutta ajattelen vanhuksia ja sairaita mihinkä sinun empatia ei riitä:D

        ooksä montaki päivää eläny vanhuksena lapualla?


      • NAPOLEON PIETARI MAVE SUURI
        niio kirjoitti:

        ooksä montaki päivää eläny vanhuksena lapualla?

        Jaa sunko mielestä ainoastaan vanhukset voi kritisoida huonoa palvelelua? entä omaiset? sullahan on logiikka kuin körttiläispastorilla:D


      • asgjgj
        NAPOLEON PIETARI MAVE SUURI kirjoitti:

        Jaa sunko mielestä ainoastaan vanhukset voi kritisoida huonoa palvelelua? entä omaiset? sullahan on logiikka kuin körttiläispastorilla:D

        kritisoi vaan rauhassa. musta vähän tuntuu että tuon nimimerkin takana on joku joka ei ole tyytyväinen mihinkään. jos vanhusten hoitoon ruvetaan panostamaan enemmän kuin nykyään niin sitten sä kirjoittelisit täälä että siihen panostetaan liikaa eikä pesäpallo joukkue pärjää enää.


      • OOO mores
        asgjgj kirjoitti:

        kritisoi vaan rauhassa. musta vähän tuntuu että tuon nimimerkin takana on joku joka ei ole tyytyväinen mihinkään. jos vanhusten hoitoon ruvetaan panostamaan enemmän kuin nykyään niin sitten sä kirjoittelisit täälä että siihen panostetaan liikaa eikä pesäpallo joukkue pärjää enää.

        Vain Lapualla voidaan panna vastakkain vanhusten kohtelu ja pesäpallojoukkueen menestys.


      • naapuri,
        OOO mores kirjoitti:

        Vain Lapualla voidaan panna vastakkain vanhusten kohtelu ja pesäpallojoukkueen menestys.

        Sinut tuntien ihmettelen, että mitä hyödyt tämän palstan terrorisoinnista.


      • naapuri,,
        naapuri, kirjoitti:

        Sinut tuntien ihmettelen, että mitä hyödyt tämän palstan terrorisoinnista.

        Laulaisin, jos voisin, sinulle nyt juuri, laulun "Naapurienvälisestä ystävyydestä".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe