IRONIAA?

Onko siinä jotain ironiaa, kun kilpaurheilussa ollaan, niin trimmattu itsensä viimeisen päälle, että "terveet" urheilijat makaavat vähän väliä kirurgien puukon alla ja vievät sairailta heidän tarvitsemaansa hoitoaikaa. Urheileminen kannattaa, mutta kilpaurheilu on sairasta. Muuten tämä ei kuuluisi Lapua palstalle, mut kun Lapualla panostetaan kilpaurheiluun ja samanaikaisesti makaa terveyskeskuksessa potilaita käytävillä.
Onko se kaupungin etu, että huippu-urheilijat vetävät viimeiseen asti ja katsojat vain lihovat katsomossa? Olisiko viisasta panostaa enemmän niitten kaljamahaisten ihmisten liikkumiseen ja vähemmän niitten "huipulla" olevien? Mitä taas tulee Lapuan saamaan näkyvyyteen pesäpallon osalta, niin ei pesäpallo, niin montaa suomalaista kiinnosta. Samalla summalla mikä häslätään pesäpalloon lapualla, saisi monta näyttävää ilmoitusta hesarissa ja sitä sentään lukee muutkin kuin pesiksen ystävät.

12

842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matteus

      Tätä sanomaa täällä ovat muutkin yrittäneet julistaa, mutta ei mene jakeluun, koska tuo "urheilu" on perinteisesti ollut ns. parempien piirien omanarvontunnon pönkittämisen väline Osuuspankin johtokuntaan kuulumisen lisäksi. Selvää on, että ajat ovat muuttumassa tässäkin suhteessa, mutta täällä roikutaan vanhassa peripohjalaiseen tapaan ja hukutaan sen mukana mieluummin kuin muututaan.

    • laajentamassa

      Täytyy saada nämä asiat kuntoon Lapualla ennen Vimpelin liittämistä Suurkauhavaan. Siellä kanssa on parannettavaa liiallisen urheilun saralla. Lappajärvestä en tiedä.

    • missäkin

      Lapualla halutaan panostaa urheiluun ja Kauhavalla vanhustenhoitoon. Asiahan on selvä. :)

    • ???????????

      Ei Sitä mave kukaan arvannu ,jotta ihimisiä tuloo joka puolelta töihin tänne lapualle.kaikki paikat meimaa jäärä pieneksi ,ja venälääset ja puolalaaset on niin pirun kovia urheilemaan, jotta niille pitää rakentaa uusia hallia ,ja sairaala teherähän puolta suuree.Ooko kuullukkaan jotta me meinataan teherä
      lentomäen ja hiittoputken eikä formula ratakaan mikään huono olisi

      • sfhsfj

        mikä sua mave ahdistaa siinä jos lapualaiset pärjää pesäpallossa paremmin kuin kauhavalaiset? :D jos lapualla menee hyvin jossain niin etsit heti jonkun huonon puolen ja alat puhumaan siitä täälä. lapua on helvetin hyvä paikka asua ja siihen en tarvitse maven mielipidettä.


      • sfhsfj kirjoitti:

        mikä sua mave ahdistaa siinä jos lapualaiset pärjää pesäpallossa paremmin kuin kauhavalaiset? :D jos lapualla menee hyvin jossain niin etsit heti jonkun huonon puolen ja alat puhumaan siitä täälä. lapua on helvetin hyvä paikka asua ja siihen en tarvitse maven mielipidettä.

        Lapua on hyvä paikka asua, jos on terve ja työkykyinen, mutta ajattelen vanhuksia ja sairaita mihinkä sinun empatia ei riitä:D


      • niio
        mave kirjoitti:

        Lapua on hyvä paikka asua, jos on terve ja työkykyinen, mutta ajattelen vanhuksia ja sairaita mihinkä sinun empatia ei riitä:D

        ooksä montaki päivää eläny vanhuksena lapualla?


      • NAPOLEON PIETARI MAVE SUURI
        niio kirjoitti:

        ooksä montaki päivää eläny vanhuksena lapualla?

        Jaa sunko mielestä ainoastaan vanhukset voi kritisoida huonoa palvelelua? entä omaiset? sullahan on logiikka kuin körttiläispastorilla:D


      • asgjgj
        NAPOLEON PIETARI MAVE SUURI kirjoitti:

        Jaa sunko mielestä ainoastaan vanhukset voi kritisoida huonoa palvelelua? entä omaiset? sullahan on logiikka kuin körttiläispastorilla:D

        kritisoi vaan rauhassa. musta vähän tuntuu että tuon nimimerkin takana on joku joka ei ole tyytyväinen mihinkään. jos vanhusten hoitoon ruvetaan panostamaan enemmän kuin nykyään niin sitten sä kirjoittelisit täälä että siihen panostetaan liikaa eikä pesäpallo joukkue pärjää enää.


      • OOO mores
        asgjgj kirjoitti:

        kritisoi vaan rauhassa. musta vähän tuntuu että tuon nimimerkin takana on joku joka ei ole tyytyväinen mihinkään. jos vanhusten hoitoon ruvetaan panostamaan enemmän kuin nykyään niin sitten sä kirjoittelisit täälä että siihen panostetaan liikaa eikä pesäpallo joukkue pärjää enää.

        Vain Lapualla voidaan panna vastakkain vanhusten kohtelu ja pesäpallojoukkueen menestys.


      • naapuri,
        OOO mores kirjoitti:

        Vain Lapualla voidaan panna vastakkain vanhusten kohtelu ja pesäpallojoukkueen menestys.

        Sinut tuntien ihmettelen, että mitä hyödyt tämän palstan terrorisoinnista.


      • naapuri,,
        naapuri, kirjoitti:

        Sinut tuntien ihmettelen, että mitä hyödyt tämän palstan terrorisoinnista.

        Laulaisin, jos voisin, sinulle nyt juuri, laulun "Naapurienvälisestä ystävyydestä".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe