Moi!
XP Pro on se alkuperäinen ja kokeilin Vista Ultimatea rinnalle toiselle (fyysiselle)levylle.
Ongelmia näytti olevan sen verran, (vanhahkoa rautaa, vaikka muuten potkua olisikin) että päätin ottaa sen sitten kuitenkin pois.
Muuten kaikki OK, mutta se valikko, josta valitaan kumpi käyttis, jäi paikalleen. Ja sitäpä en nyt keksi, miten pääsen ottamaan sen valikon pois. Boot.ini (ehkä, en oo ihan varma) näyttäis olevan sellainen kuin ennenkin.
Eli:
Jos tuo boot.ini ei vaikuta asiaan, mikä sitten vaikuttaa ja miten saisin sen perkuleen valikon tiehes.
Nöyränä apua kyselen. :-)
XP ja Vista olivat samassa koneessa, Vistan poisto toi ongelmia
3
2334
Vastaukset
- mbr
Kirjoita komentoriville fixmbr
Vika on master boot sektorissa.pelkistetty vastaus, tyhmempi vois vastauksen luettuaan olla taas sormi suussa, kun et tarkempaa kertonut, mistä moinen fixmbr annetaan, kun komentokehote ei koko käskyä tunne.
Laitetaan siis asennuslevy koneeseen bootatessa. Eli, bootataan asennuslevyltä. Ootetaan, että tulee aloitusikkuna, jossa painetaan F10. Kohta aukeaa PALAUTUSKONSOLI, jossa kyseinen käsky FIXMBR annetaan. Tästä eteenpäin ei oo mullakaan kokemusta, mutta kohta se nähdään, tuleeko uusinta asennus eteen, kun koko levy on sekaisin, heh, heh..
No, ei auta itku markkinoilla, koetettava on..mutta komento väärä, ei ollut fixmbr, vaan fixboot. Tää jälkimmäinen korjaa käynnistys sektorin, joka siis oli viallinen.
Olin just aikeissa alkaa korjausasennuksen, kun vielä päätinkin vähän pähkäillä sen palautuskonsolin kanssa ja sattuikin silmien eteen sopiva komento.
Tällä kertaa, ihme kyllä kävi onnellisesti, tämän masiinan kanssa.
Että semmosta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211229
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa283909- 43815
- 33611
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html140589- 38547
- 52541
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528508Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44491Kuolonkolari
Onko menehtynyt rekan ja henkilöauton kolarissa lähestymiskiellon saanut henkilö.9456
