XP ja Vista olivat samassa koneessa, Vistan poisto toi ongelmia

Moi!

XP Pro on se alkuperäinen ja kokeilin Vista Ultimatea rinnalle toiselle (fyysiselle)levylle.
Ongelmia näytti olevan sen verran, (vanhahkoa rautaa, vaikka muuten potkua olisikin) että päätin ottaa sen sitten kuitenkin pois.

Muuten kaikki OK, mutta se valikko, josta valitaan kumpi käyttis, jäi paikalleen. Ja sitäpä en nyt keksi, miten pääsen ottamaan sen valikon pois. Boot.ini (ehkä, en oo ihan varma) näyttäis olevan sellainen kuin ennenkin.

Eli:

Jos tuo boot.ini ei vaikuta asiaan, mikä sitten vaikuttaa ja miten saisin sen perkuleen valikon tiehes.

Nöyränä apua kyselen. :-)

3

2334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mbr

      Kirjoita komentoriville fixmbr
      Vika on master boot sektorissa.

      • pelkistetty vastaus, tyhmempi vois vastauksen luettuaan olla taas sormi suussa, kun et tarkempaa kertonut, mistä moinen fixmbr annetaan, kun komentokehote ei koko käskyä tunne.

        Laitetaan siis asennuslevy koneeseen bootatessa. Eli, bootataan asennuslevyltä. Ootetaan, että tulee aloitusikkuna, jossa painetaan F10. Kohta aukeaa PALAUTUSKONSOLI, jossa kyseinen käsky FIXMBR annetaan. Tästä eteenpäin ei oo mullakaan kokemusta, mutta kohta se nähdään, tuleeko uusinta asennus eteen, kun koko levy on sekaisin, heh, heh..

        No, ei auta itku markkinoilla, koetettava on..


      • mutta komento väärä, ei ollut fixmbr, vaan fixboot. Tää jälkimmäinen korjaa käynnistys sektorin, joka siis oli viallinen.

        Olin just aikeissa alkaa korjausasennuksen, kun vielä päätinkin vähän pähkäillä sen palautuskonsolin kanssa ja sattuikin silmien eteen sopiva komento.

        Tällä kertaa, ihme kyllä kävi onnellisesti, tämän masiinan kanssa.

        Että semmosta..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1229
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      909
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      815
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      611
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      140
      589
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      547
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Kuolonkolari

      Onko menehtynyt rekan ja henkilöauton kolarissa lähestymiskiellon saanut henkilö.
      Sotkamo
      9
      456
    Aihe