Moi!
XP Pro on se alkuperäinen ja kokeilin Vista Ultimatea rinnalle toiselle (fyysiselle)levylle.
Ongelmia näytti olevan sen verran, (vanhahkoa rautaa, vaikka muuten potkua olisikin) että päätin ottaa sen sitten kuitenkin pois.
Muuten kaikki OK, mutta se valikko, josta valitaan kumpi käyttis, jäi paikalleen. Ja sitäpä en nyt keksi, miten pääsen ottamaan sen valikon pois. Boot.ini (ehkä, en oo ihan varma) näyttäis olevan sellainen kuin ennenkin.
Eli:
Jos tuo boot.ini ei vaikuta asiaan, mikä sitten vaikuttaa ja miten saisin sen perkuleen valikon tiehes.
Nöyränä apua kyselen. :-)
XP ja Vista olivat samassa koneessa, Vistan poisto toi ongelmia
3
2270
Vastaukset
- mbr
Kirjoita komentoriville fixmbr
Vika on master boot sektorissa.pelkistetty vastaus, tyhmempi vois vastauksen luettuaan olla taas sormi suussa, kun et tarkempaa kertonut, mistä moinen fixmbr annetaan, kun komentokehote ei koko käskyä tunne.
Laitetaan siis asennuslevy koneeseen bootatessa. Eli, bootataan asennuslevyltä. Ootetaan, että tulee aloitusikkuna, jossa painetaan F10. Kohta aukeaa PALAUTUSKONSOLI, jossa kyseinen käsky FIXMBR annetaan. Tästä eteenpäin ei oo mullakaan kokemusta, mutta kohta se nähdään, tuleeko uusinta asennus eteen, kun koko levy on sekaisin, heh, heh..
No, ei auta itku markkinoilla, koetettava on..mutta komento väärä, ei ollut fixmbr, vaan fixboot. Tää jälkimmäinen korjaa käynnistys sektorin, joka siis oli viallinen.
Olin just aikeissa alkaa korjausasennuksen, kun vielä päätinkin vähän pähkäillä sen palautuskonsolin kanssa ja sattuikin silmien eteen sopiva komento.
Tällä kertaa, ihme kyllä kävi onnellisesti, tämän masiinan kanssa.
Että semmosta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792178
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329