MITÄ TÄMÄ ON?
1. Sam 17:32
Daavid sanoi Saulille: "Kuninkaan ei pidä menettää rohkeuttaan! Minä, sinun palvelijasi, menen taistelemaan tuon filistealaisen kanssa."
- - -
Onko tässä jakeessa mitään selitettävää?
Vai onko tässä jotain salattua mannaa - jotain syvällisempääkin; sellaista mikä täytyisi selittää?
Eipä tuolla kummoistakaan merkitystä liene - mutta joki sisälläni sanoo, että JOKAINEN jae Raamatussa on tärkeä. Asia vaivaa minua, kun ei ole selittäjää, selitystä.
Teologit ja muut Raamatusta kiinnostuneet: onko teillä jotain annettavaa tuon jakeen kautta?
Palaan asiaan huomisiltana, 18.9.
Voitteko auttaa?
6
158
Vastaukset
- sattumaa...
Vastaus riippuu siitä, minkälaista käännöstä sattuu lukemaan :)
Raamattu 33/38
17:32 Ja Daavid sanoi Saulille: "Älköön kenenkään MIELI masentuko hänen tähtensä. Palvelijasi käy taistelemaan tuota filistealaista vastaan."
Biblia 1776
32. Ja David sanoi Saulille: älköön kenenkään SYDÄN hämmästykö hänen tähtensä: palveliais käy sotimaan Philistealaista vastaan.
Biblia 1642
17:32 Ja Dawid sanoi Saulille: älkön kenengän sydän hämmästykö hänen tähtens/ sinun palwelias käy sotiman sitä Philisteriä wastan. - menettää rohkeuttaan
tuollaisten syyttäjien edessä, vaan että Jeesus taistelee kaikkea pahaa vastaan lastensa edestä! SINÄ olet "tässätapauksessa", se "filistealainen"(tarkoittaa sinun kohdallasi "vääryyden puhuja").
Sitäpaitsi, mikä sinä ihminen olet sanomaan, että "huomenna MINÄ teen sitä, tai menen sinne tai tänne!" Vain Herran kädessä on sinunkin huomisesi! Joten , jos olet USKOSSA, niin sinä sanot, Huomenna "JOS HERRA SUO, palaan takaisin ja keskustelen tästä asiasta!"
Sinä kirjoitit näin:
>>>Palaan asiaan huomisiltana, 18.9. - Että#
Tämä Katalasti Jumalan sanaan kietoutuva lienee tämä valtava Goljat, Jonka Pieni Jeesuksen armoon turvautuva pieni Adventisti tyttönen Linkoaa Jumalan sanan kivellä pois pelistä Herran seebaotin nimessä. Näin voitto tulee Herran seebaotin avulla. Mahtava goljat kukistuu. omaan Jumalan pilkkaansa onhan hän pilkannut julmasti itseään. Taivaan Jumalaa. Näin pilkkaaja kukistuu.
Näkiä Jumalan puolelta. - mielestäni
pitäisi lukea koko luku ei tuosta yhdestä lauseesta mitään selvää saa, ehkäpä pitäisi lukea kaikki mitkä koskee Saulin ja Davidin keskustelua.
Eikä sekään riitä, vaan erityisesti edellinen luku.
Kaikenkaikkiaan luvusta 39. tuo 1. Sam. loppuun asti - alle 10 lukua se. Mutta muuttaa elämäsi.
Joko tänään tiedät tuon jakeen syvyyden - ennen kaikkea sen, että onko Saul kuningas vaiko Daavid?!!
1.Sam.17:32
Daavid sanoi Saulille: "Kuninkaan ei pidä menettää rohkeuttaan! Minä, sinun palvelijasi, menen taistelemaan tuon filistealaisen kanssa."
MITÄ TÄMÄ ON?
1. Sam 17:32
--------------------
Neljä vastausta sain avunpyyntööni. Mutta en luota noihin vastauksiin. Arvon teologit erehtyivät pahan kerran vastauksissaan!
Sillä tuosta jakeestahan nousee esiin 2 syvällistä kysymystä, toisiinsa liittyen.
1.
Onko Saul todella kuningas, vai onko Daavid?
2.
Niinpä herää myös kysymys: Saulilleko Daavid puhuu vai ensisijaisesti itselleenkö?
Kaikki ei siis ole, miltä näyttää. Kun perehdytään Raamatun salattuun viisauteen.
Goljat on täysin sivuroolissa, samoin kaikki filistealaiset.
JOPA SAUL ON SIVUOSASSA VAIN - hänhän on kuningas vain keisarin näkökulmasta katsottuna.
Sen sijaan Jumalan näkökulmasta katsottuna tosi kuningas on Daavid - Saulin palvelija!
1.Sam 17:32 salaisuus on siinä, että Daavid rohkaisee itseään tosiasiallisena kuninkaana taistelemaan Goljatia vastaan ja voittamaan tämä.
Apuna ymmärrykseen pääsemisessä ovat erityisesti seuraavat jakeet:
1.Sam.16:1
Herra sanoi Samuelille: "Kuinka kauan sinä aiot surra Saulia? Minä olen hylännyt hänet, hän ei enää saa olla Israelin kuningas.
Täytä öljysarvesi ja lähde liikkeelle! Minä lähetän sinut betlehemiläisen Iisain luo, sillä hänen poikiensa joukosta olen valinnut mieleni mukaisen kuninkaan."
[1. Sam. 15:26, 17:12; Ap. t. 13:22]
1.Sam.16:13
Samuel otti öljysarvensa ja voiteli Daavidin siinä veljesten keskellä, ja Herran henki tuli Daavidiin ja pysyi hänessä siitä päivästä alkaen. Sitten Samuel palasi Ramaan.
[Ps. 89:20,21 | 1. Sam. 11:6].
Salaisuuksia maailman keisarin ja Jumalan ihmisten välisestä henkien taistelusta löytyy varmasti lisää, kun tutkii kokonaan 1.Sam.15-31. luvut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477