Syntinen pelastuu Jumalan armosta

Jeesukseen uskova

Kristuksen tähden.

Jumala uhrasi oman viattoman poikansa syntisten pelastamiseksi. Joka uskoo Kristuksen tähden syntinsä anteeksi, hän on iankaikkisesti autuas, pyhä ja vanhurskas.

Miten syntinen on vanhurskas?

Siksi koska Jumala katsoo poikansa ansioon ja lukee hänen vanhurskautensa syntisen hyväksi.

Hallelujaa, kiitos Jeesus!!!

85

2635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesukseen uskova

      Ap. t. 13:38   Olkoon siis teille tiettävä, miehet ja veljet, ...

      ... että hänen kauttansa julistetaan teille syntien anteeksiantamus

      Ap. t. 13:39   ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.

      Ap. t. 13:40   Kavahtakaa siis, ettei teitä kohtaa se, mikä on puhuttu profeetoissa:
      Ap. t. 13:41   'Katsokaa, te halveksijat, ja ihmetelkää ja hukkukaa; sillä minä teen teidän päivinänne teon, teon, jota ette uskoisi, ...

      ... jos joku sen kertoisi teille.'"

      ---

      Ap. t. 13:49   Ja Herran sanaa levitettiin kaikkeen siihen maakuntaan.

      Ap. t. 13:50   Mutta juutalaiset yllyttivät jumalaapelkääväisiä ylhäisiä naisia ja kaupungin ensimmäisiä miehiä ...

      ... ja nostivat vainon Paavalia ja Barnabasta vastaan, ja ne ajoivat heidät pois alueiltansa.

      • Jeesukseen uskova

        On hyvin tragikoomista että juuri Jumalaa pelkääväisiä ihmisiä käytetään hyväksi, kiihottamalla heitä Jumalan iankaikkisesti pysyvää sanaa vastaan, ja sen työn seurauksena Kristuksen todistajat ajetaan pois näköpiiristä ja kuuloetäisyydeltä.

        Armo ei kelpaa lahjaksi, mutta ne konstit eivät lopu, joilla armoa yritetään ansaita. Ihmisen mielikuvitus on aivan rajaton tässä asiassa, vaikka sana sanoo, että ainoastaan armosta voi syntinen pelastua ei mitenkään tekojensa kautta.

        Aina löytyy niitä jotka vääristelevät selkeän ja yksinkertaisen armon sanan legalismiksi, eli tekojen opiksi. Vääntelevät Jumalan tarjoaman lahjavanhurskauden itsevanhurskaudeksi.


      • mutta mutta
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        On hyvin tragikoomista että juuri Jumalaa pelkääväisiä ihmisiä käytetään hyväksi, kiihottamalla heitä Jumalan iankaikkisesti pysyvää sanaa vastaan, ja sen työn seurauksena Kristuksen todistajat ajetaan pois näköpiiristä ja kuuloetäisyydeltä.

        Armo ei kelpaa lahjaksi, mutta ne konstit eivät lopu, joilla armoa yritetään ansaita. Ihmisen mielikuvitus on aivan rajaton tässä asiassa, vaikka sana sanoo, että ainoastaan armosta voi syntinen pelastua ei mitenkään tekojensa kautta.

        Aina löytyy niitä jotka vääristelevät selkeän ja yksinkertaisen armon sanan legalismiksi, eli tekojen opiksi. Vääntelevät Jumalan tarjoaman lahjavanhurskauden itsevanhurskaudeksi.

        tulee sillä kohtaa, kun aletaan kulkemaan pyhityksen tietä.

        Kun syntinen saa uskoa kaikki anteeksi ARMOSTA, hän kokee suunnatonta iloa.

        Vaan kun sitä iloa ei kauan kestä, kun huomaa taas langenneensa helmasyntiinsä.

        Mikä on vialla?

        Eikö ollutkaan voimaa sotia syntiä vastaan?
        Mikä neuvoksi?

        Kertokaapa viisaammat, mitä pyhitys tarkoittaa kristityn elämässä!


      • Lasse-setä
        mutta mutta kirjoitti:

        tulee sillä kohtaa, kun aletaan kulkemaan pyhityksen tietä.

        Kun syntinen saa uskoa kaikki anteeksi ARMOSTA, hän kokee suunnatonta iloa.

        Vaan kun sitä iloa ei kauan kestä, kun huomaa taas langenneensa helmasyntiinsä.

        Mikä on vialla?

        Eikö ollutkaan voimaa sotia syntiä vastaan?
        Mikä neuvoksi?

        Kertokaapa viisaammat, mitä pyhitys tarkoittaa kristityn elämässä!

        Olen jossain kuullut termin: Syntisen identiteetti.

        Uskovien keskuudessa helposti omaksutaan ajatus, että ihminen on kurja lankeileva syntinen koko ikänsä.

        Kun yritetään puhua pyhityksestä, aletaan puhumaan lihan pyhityksestä ja
        hengellisestä bodauksesta.

        Siis ihmisen pitää olla lankeileva surkea syntinen jatkuvasti, vai pitääkö?

        Jos sallit kertoa, että Jeesus Kristus on ratkaissut syntiongelman ja se on uskolla omistettavissa, Hänen pyhyytensä, joka pitää lihaa kurissa. Jos sen uskot, sen omistat.


      • Se on Jumalan työ syntisessä
        Lasse-setä kirjoitti:

        Olen jossain kuullut termin: Syntisen identiteetti.

        Uskovien keskuudessa helposti omaksutaan ajatus, että ihminen on kurja lankeileva syntinen koko ikänsä.

        Kun yritetään puhua pyhityksestä, aletaan puhumaan lihan pyhityksestä ja
        hengellisestä bodauksesta.

        Siis ihmisen pitää olla lankeileva surkea syntinen jatkuvasti, vai pitääkö?

        Jos sallit kertoa, että Jeesus Kristus on ratkaissut syntiongelman ja se on uskolla omistettavissa, Hänen pyhyytensä, joka pitää lihaa kurissa. Jos sen uskot, sen omistat.

        Pyhitys sana on kompastuskivi monelle omillaan toimeentulevalle, kun tarvitsisi tuoda syntejään päivän valoon. Taitaa lasse-setäkin pelätä kun noin ulvahti pyhitykselle.
        Pyhityksestä he tekevät lihantyön jolla puolustelevat omia syntisiä tekojaan, jottei tarvitsisi tuntoaan puhdistaa.


      • Lasse-setä
        Se on Jumalan työ syntisessä kirjoitti:

        Pyhitys sana on kompastuskivi monelle omillaan toimeentulevalle, kun tarvitsisi tuoda syntejään päivän valoon. Taitaa lasse-setäkin pelätä kun noin ulvahti pyhitykselle.
        Pyhityksestä he tekevät lihantyön jolla puolustelevat omia syntisiä tekojaan, jottei tarvitsisi tuntoaan puhdistaa.

        Nyt mielelläni inttämisen sijasta haluaisin kuulla sinun ajatuksesi pyhityksestä.
        Kerro, mitä se on, miten se saadaan?


      • mutta mutta
        Lasse-setä kirjoitti:

        Nyt mielelläni inttämisen sijasta haluaisin kuulla sinun ajatuksesi pyhityksestä.
        Kerro, mitä se on, miten se saadaan?

        Voisitko sinä kertoa, miten pyhityselämä onnistuu sinulta?

        Itse tunnen joka päivä, että armon varassa on elettävä, koska kaikkinaisia vihollisen pistoja saan tuntea.

        En koe olevani oman lihani puolesta olevani pyhä ja onnistunut yhtenäkään päivänä.

        Uskon käsivarrella takerrun Jeesuksen vanhurskauteen, hän on edes vastaajani Jumalan edessä.

        Onko uskoni siis väärä, kun minulla ei ole mitään tarjottavaa Jumalalle? (onnistumisia ja pyhää elämää, saatikka tekoja lähimmäisen hyväksi)

        Missä määrin ja millaisia tekoja tarvitaan, jotta voisin kokea onnistumista kristittynä pyhityselämässä?

        Rakkaudessa Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan on kaikki käskyt. Rakkautenikin on hyvin vajavaista ja itsekästä.


      • Lasse-setä
        mutta mutta kirjoitti:

        Voisitko sinä kertoa, miten pyhityselämä onnistuu sinulta?

        Itse tunnen joka päivä, että armon varassa on elettävä, koska kaikkinaisia vihollisen pistoja saan tuntea.

        En koe olevani oman lihani puolesta olevani pyhä ja onnistunut yhtenäkään päivänä.

        Uskon käsivarrella takerrun Jeesuksen vanhurskauteen, hän on edes vastaajani Jumalan edessä.

        Onko uskoni siis väärä, kun minulla ei ole mitään tarjottavaa Jumalalle? (onnistumisia ja pyhää elämää, saatikka tekoja lähimmäisen hyväksi)

        Missä määrin ja millaisia tekoja tarvitaan, jotta voisin kokea onnistumista kristittynä pyhityselämässä?

        Rakkaudessa Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan on kaikki käskyt. Rakkautenikin on hyvin vajavaista ja itsekästä.

        Kornia vastata kysymykseen kysymyksellä. En vastaa mitään.

        Minun mielestäni hänellä, joka minua tuomitsee, on selitysvelvollisuus.


      • Lessesedällekin
        Lasse-setä kirjoitti:

        Nyt mielelläni inttämisen sijasta haluaisin kuulla sinun ajatuksesi pyhityksestä.
        Kerro, mitä se on, miten se saadaan?

        Kertoisitko Lasse omasta puolestasi, mitä on tehtävä, kun niitä hedelmiä ei ole niin paljoa, että ne esim. sinulle riittäisivät?

        Mikä on neuvosi?


      • Omaa kirjoitustasi
        Lasse-setä kirjoitti:

        Kornia vastata kysymykseen kysymyksellä. En vastaa mitään.

        Minun mielestäni hänellä, joka minua tuomitsee, on selitysvelvollisuus.

        Eikö Lasse huomaa, että hän itse lähti palstan alussa tuomitsemaan muita ja muiden näkemyksiä?

        Miksi tällainen veruke, jos kerran on esitetty suora kysymys? Eikö vastausta ole?


      • mutta mutta
        Lasse-setä kirjoitti:

        Kornia vastata kysymykseen kysymyksellä. En vastaa mitään.

        Minun mielestäni hänellä, joka minua tuomitsee, on selitysvelvollisuus.

        minä en ole tuominnut, vaan kysyin kokemuksiasi kristittynä elämisestä!


      • Lasse-setä
        Lessesedällekin kirjoitti:

        Kertoisitko Lasse omasta puolestasi, mitä on tehtävä, kun niitä hedelmiä ei ole niin paljoa, että ne esim. sinulle riittäisivät?

        Mikä on neuvosi?

        En vastaa vastakysymyksiin.


      • Jeesukseen uskova
        mutta mutta kirjoitti:

        tulee sillä kohtaa, kun aletaan kulkemaan pyhityksen tietä.

        Kun syntinen saa uskoa kaikki anteeksi ARMOSTA, hän kokee suunnatonta iloa.

        Vaan kun sitä iloa ei kauan kestä, kun huomaa taas langenneensa helmasyntiinsä.

        Mikä on vialla?

        Eikö ollutkaan voimaa sotia syntiä vastaan?
        Mikä neuvoksi?

        Kertokaapa viisaammat, mitä pyhitys tarkoittaa kristityn elämässä!

        Kun uskonvanhurskaus ei ole avautunut, niin silloin se ei ole.

        Sääli monien kohdalla miten pian heidät langetetaan pois uskosta, tekojen- eli lainvanhurskauteen.

        Uskohan tarkoittaa nimenomaan uskoa syntien anteeksiantamukseen Kristuksen tähden.

        Ap. t. 26:17   Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        Ap. t. 26:18   avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ...

        ... ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'


      • mutta mutta
        mutta mutta kirjoitti:

        minä en ole tuominnut, vaan kysyin kokemuksiasi kristittynä elämisestä!

        Väärinkäsityksen välttämiseksi kerron avoimesti, että minua kiusaa ajatus: "Katso itseäsi, olet hedelmätön, ei sinulla ole rakkautta, mahdatko olla lainkaan oikeasti uskomassa".

        Sitten vertaan onnistujien kokemuksia itseeni ja ahdistun.

        Minulla ei ole ollut muuta vaihtoehtoa, kuin tarttua uskolla Hänen vanhurskauteensa.

        Onko muita, joilla on samoja kokemuksia, vai olenko yksin tässä vihollisen vainoamana?


      • Lasse-setä
        mutta mutta kirjoitti:

        Väärinkäsityksen välttämiseksi kerron avoimesti, että minua kiusaa ajatus: "Katso itseäsi, olet hedelmätön, ei sinulla ole rakkautta, mahdatko olla lainkaan oikeasti uskomassa".

        Sitten vertaan onnistujien kokemuksia itseeni ja ahdistun.

        Minulla ei ole ollut muuta vaihtoehtoa, kuin tarttua uskolla Hänen vanhurskauteensa.

        Onko muita, joilla on samoja kokemuksia, vai olenko yksin tässä vihollisen vainoamana?

        Niin käy, kun terve opetus pyhityksestä puuttuu.

        Kävisin kanssasi mielelläni yksityistä keskustelua, jos haluat. [email protected]

        Tänne tuntuu mahdottomalta kirjoittaa tarkemmin, kun on niin montaa ilmaa.


      • Jeesukseen uskova
        Lasse-setä kirjoitti:

        Olen jossain kuullut termin: Syntisen identiteetti.

        Uskovien keskuudessa helposti omaksutaan ajatus, että ihminen on kurja lankeileva syntinen koko ikänsä.

        Kun yritetään puhua pyhityksestä, aletaan puhumaan lihan pyhityksestä ja
        hengellisestä bodauksesta.

        Siis ihmisen pitää olla lankeileva surkea syntinen jatkuvasti, vai pitääkö?

        Jos sallit kertoa, että Jeesus Kristus on ratkaissut syntiongelman ja se on uskolla omistettavissa, Hänen pyhyytensä, joka pitää lihaa kurissa. Jos sen uskot, sen omistat.

        Puolestamme synnin rangaistuksen kärsinyt, kuollut, ja kuolleista ylösnoussut Jeesus Kristus on uskovan pyhyys. Eikä Jumalalle kelpaa muunlainen pyhyys kun täydellinen pyhyys jossa ei ole syntiä yhtään.

        Kasteen kautta me olemme haudatut kuolemaan yhdessä Kristuksen kanssa, - niin kuin Raamattu sanoo. Ja kun olemme yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois synnistä, meillä on yhdessä Kristuksen kanssa kuolleista ylösnousemus iankaikkiseen elämään, ...

        - niin kuin Raamattu sanoo.

        Tämä on kristinuskon ydin, ...

        Jumala vanhurskauttaa syntisen - OMAN TEKONSA PERUSTEELLA. - Moni sanoo uskovansa mutta ei kuitenkaan usko. Miksi?

        Koska hän turvautuu omaan tekoonsa eli lahjaansa, jota hän tarjoaa Kristukselle maksuksi sovituksesta.

        Kristus ei käy pelastuksella kauppaa, se on USKOLLA otettava vastaan, taikka sitten jää ilman!!!


      • Jeesukseen uskova
        Se on Jumalan työ syntisessä kirjoitti:

        Pyhitys sana on kompastuskivi monelle omillaan toimeentulevalle, kun tarvitsisi tuoda syntejään päivän valoon. Taitaa lasse-setäkin pelätä kun noin ulvahti pyhitykselle.
        Pyhityksestä he tekevät lihantyön jolla puolustelevat omia syntisiä tekojaan, jottei tarvitsisi tuntoaan puhdistaa.

        USKON kautta. Tämä on Jumalan sana.

        Älä sinä ryhdy kantamaan vierasta tulta Herran alttarille.

        KAIKKI se mikä tulee esteeksi uskomiselle, on poispantavaa. Joillekin oma syntisyys on tullut esteeksi, sen vuoksi että he eivät jaksa uskoa syntien anteeksiantamiseen. Tähän on olemassa Jumalan lahja, armoväline jota kutsutaan ripiksi.


      • Jeesukseen uskova
        Lasse-setä kirjoitti:

        Kornia vastata kysymykseen kysymyksellä. En vastaa mitään.

        Minun mielestäni hänellä, joka minua tuomitsee, on selitysvelvollisuus.

        Silloin sinua ei voi tuomita itse saatanakaan, siitä sinulla on Kristuksen sanan turvana.

        Usko siis kaikki syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Mene Herran rauhaan!


      • mutta mutta
        Lasse-setä kirjoitti:

        Niin käy, kun terve opetus pyhityksestä puuttuu.

        Kävisin kanssasi mielelläni yksityistä keskustelua, jos haluat. [email protected]

        Tänne tuntuu mahdottomalta kirjoittaa tarkemmin, kun on niin montaa ilmaa.

        Eihän kristityn pidä ilmoista välittää, ajattele apostolien aikaa!

        Voisitko kuitenkin vastata, koska uskon, että muitakin on, joilla on samanlaisia kokemuksia kuin minulla?

        Asia on tärkeä, joilla on valaistusta, on mielestäni
        juuri sitä rakkauden työtä, että osoittaa tietä kysyvälle.

        Luulen tietäväni, että lestadiolainen opetus on osin syntikeskeistä, eikä siitä saa voimaa.

        Eli, onko lainalainen opetus johtamassa väärään pyhitykseen vai miten? En oikein hallitse kaikkia termejä.


      • Jeesukseen uskova
        Lasse-setä kirjoitti:

        Niin käy, kun terve opetus pyhityksestä puuttuu.

        Kävisin kanssasi mielelläni yksityistä keskustelua, jos haluat. [email protected]

        Tänne tuntuu mahdottomalta kirjoittaa tarkemmin, kun on niin montaa ilmaa.

        Et kyllä tähän mennessä ole tuonut esiin tervettä opetusta pyhityksestä, harmi vaan.

        Pyhitys tarkoittaa sitä, että Kristus joka on koko syntivelkasimaksanut viimeistä penniä myöten, ON sinun pyhyytesi ja vanhurskautesi.

        Mitä taas pyhityselämään tulee, niin se on itsensä Kristuksen eläväksi ruumiin jäseneksi asettamista, - Herran käyttöön.


      • Lasse-setä
        mutta mutta kirjoitti:

        Eihän kristityn pidä ilmoista välittää, ajattele apostolien aikaa!

        Voisitko kuitenkin vastata, koska uskon, että muitakin on, joilla on samanlaisia kokemuksia kuin minulla?

        Asia on tärkeä, joilla on valaistusta, on mielestäni
        juuri sitä rakkauden työtä, että osoittaa tietä kysyvälle.

        Luulen tietäväni, että lestadiolainen opetus on osin syntikeskeistä, eikä siitä saa voimaa.

        Eli, onko lainalainen opetus johtamassa väärään pyhitykseen vai miten? En oikein hallitse kaikkia termejä.

        Ettemme nyt alkaisi omiamme puhumaan seitän seuraavaa: Lue room 8. alusta ja jatka niin kauan, kun epäselvää on.

        Lue rukoillen, että Henki kirkastaisi mitä Paavali siinä sanoo. Varmaan herää kysymyksiä ja sitten käsittelemme niitä, jos haluat.

        Nyt en siis ensimmäiseksi tarjoa mitään omasta edes kokemuksestani.


      • Jeesukseen uskova
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Et kyllä tähän mennessä ole tuonut esiin tervettä opetusta pyhityksestä, harmi vaan.

        Pyhitys tarkoittaa sitä, että Kristus joka on koko syntivelkasimaksanut viimeistä penniä myöten, ON sinun pyhyytesi ja vanhurskautesi.

        Mitä taas pyhityselämään tulee, niin se on itsensä Kristuksen eläväksi ruumiin jäseneksi asettamista, - Herran käyttöön.

        Se on rintin kantamista, itsensä kieltämistä, kuolemista pois synnistä, -yhdessä Kristuksen kanssa.

        Lain kautta (= sinun täytyy), tulee VAIN synnin tunto. Kristukselta sinä saat uskon kautta hänen täydellisen vanhurskautensa, - lahjaksi!!!

        ARMOSTA


      • Lasse-setä
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Et kyllä tähän mennessä ole tuonut esiin tervettä opetusta pyhityksestä, harmi vaan.

        Pyhitys tarkoittaa sitä, että Kristus joka on koko syntivelkasimaksanut viimeistä penniä myöten, ON sinun pyhyytesi ja vanhurskautesi.

        Mitä taas pyhityselämään tulee, niin se on itsensä Kristuksen eläväksi ruumiin jäseneksi asettamista, - Herran käyttöön.

        Puhu sinä, minä pidän hevosta.

        Emme löydä totuutta toisia mollimalla.


      • mutta mutta
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Puolestamme synnin rangaistuksen kärsinyt, kuollut, ja kuolleista ylösnoussut Jeesus Kristus on uskovan pyhyys. Eikä Jumalalle kelpaa muunlainen pyhyys kun täydellinen pyhyys jossa ei ole syntiä yhtään.

        Kasteen kautta me olemme haudatut kuolemaan yhdessä Kristuksen kanssa, - niin kuin Raamattu sanoo. Ja kun olemme yhdessä Kristuksen kanssa kuolleet pois synnistä, meillä on yhdessä Kristuksen kanssa kuolleista ylösnousemus iankaikkiseen elämään, ...

        - niin kuin Raamattu sanoo.

        Tämä on kristinuskon ydin, ...

        Jumala vanhurskauttaa syntisen - OMAN TEKONSA PERUSTEELLA. - Moni sanoo uskovansa mutta ei kuitenkaan usko. Miksi?

        Koska hän turvautuu omaan tekoonsa eli lahjaansa, jota hän tarjoaa Kristukselle maksuksi sovituksesta.

        Kristus ei käy pelastuksella kauppaa, se on USKOLLA otettava vastaan, taikka sitten jää ilman!!!

        Se pyhitys on vaikea asia ymmärtää. Vanhurskauttaminen on selvää, vaan kun ei löydy pyhää elämää, siitä on kysymys.

        Joka päivä on vain takerruttava armoon, koska jos vaikka en tekemällä tee syntisiä tekoja, niin jätän kumminkin tekemättä rakkauden tekoja.

        Entäs pahat ajatukset ja tuomiohenki?

        Entäs, kun jonain päivänä teen jotain hyvää mielestäni, lähimmäiselle ja heti olen ottamassa siitä kunniaa itselleni?


      • Jeesukseen uskova
        Lasse-setä kirjoitti:

        Puhu sinä, minä pidän hevosta.

        Emme löydä totuutta toisia mollimalla.

        Tiedän. Armosta on minunkin autuuteni, koska muunlaista pelastusta ei ole olemassa.

        Totta maar minä sitä samaa pelastuksen tietä tarjoan KRISTUSTA lähimmäisellenikin, eikä se ole totisesti mollaamista, vaan se on rakkautta.

        Ymmärrä oikein rakas ystävä!!


      • Katso asiaa suoraan
        Lasse-setä kirjoitti:

        Ettemme nyt alkaisi omiamme puhumaan seitän seuraavaa: Lue room 8. alusta ja jatka niin kauan, kun epäselvää on.

        Lue rukoillen, että Henki kirkastaisi mitä Paavali siinä sanoo. Varmaan herää kysymyksiä ja sitten käsittelemme niitä, jos haluat.

        Nyt en siis ensimmäiseksi tarjoa mitään omasta edes kokemuksestani.

        Lasse!

        Kun aina tartut tähän pyhitysasiaan, miksi et sitten vastaa, jos kysytään?

        Sen tietää jo etukäteen, että väistät.
        Väistele vapaasti, MUTTA ÄLÄ VAADI muilta!!

        Väkisin tulee mieleen, että sinulla on syvä ristiriita vanhurskautumiseen ja pyhitykseen liittyvissä asioissa. Useimmilla lestoilla se on, kiitos perinneopetuksen, joka jatkuu.

        Ystävyydellä kirjoitettu.


      • Jeesukseen uskova
        mutta mutta kirjoitti:

        Eihän kristityn pidä ilmoista välittää, ajattele apostolien aikaa!

        Voisitko kuitenkin vastata, koska uskon, että muitakin on, joilla on samanlaisia kokemuksia kuin minulla?

        Asia on tärkeä, joilla on valaistusta, on mielestäni
        juuri sitä rakkauden työtä, että osoittaa tietä kysyvälle.

        Luulen tietäväni, että lestadiolainen opetus on osin syntikeskeistä, eikä siitä saa voimaa.

        Eli, onko lainalainen opetus johtamassa väärään pyhitykseen vai miten? En oikein hallitse kaikkia termejä.

        ARMOSTA me olemme pelastetut Kristuksen tähden, se on Jumalan lahja.

        Joka muuta pyhityksen tietä opettaa hän on väärässä.

        On eri asia sitten kun puhumme elämisestä kasteen armoliitossa, se on jokapäiväistä kuolemista pois synnistä, joka tapahtuu yhdessä Kristuksen kanssa, siis Pyhän Hengen voimassa ja vaikutuksesta.


      • kovasti vaan
        Lasse-setä kirjoitti:

        En vastaa vastakysymyksiin.

        Ei neuvottomuus kenellekään meistä tuntematonta ole.


      • Lasse-setä
        Katso asiaa suoraan kirjoitti:

        Lasse!

        Kun aina tartut tähän pyhitysasiaan, miksi et sitten vastaa, jos kysytään?

        Sen tietää jo etukäteen, että väistät.
        Väistele vapaasti, MUTTA ÄLÄ VAADI muilta!!

        Väkisin tulee mieleen, että sinulla on syvä ristiriita vanhurskautumiseen ja pyhitykseen liittyvissä asioissa. Useimmilla lestoilla se on, kiitos perinneopetuksen, joka jatkuu.

        Ystävyydellä kirjoitettu.

        Jos olet seurannut kirjoittelua viikkoa pitempään, niin tiedät ettei väitteesi pidä ihan kokonaan paikkaansa.

        En viitsi ottaa enää vastaan sitä lihanpyhitysryöppyä.

        Jossakin kehitettiin se: kolmelapiollistamultaapyhitysoppi.

        Siitä en viitsi enää vääntää, kun selvää sanaa tehdään tyhjäksi.

        Lue sinäkin raamattua ensin niin puhutaan vaikkapa viikon päästä uudestaan.


      • Jeesukseen uskova
        Lasse-setä kirjoitti:

        Ettemme nyt alkaisi omiamme puhumaan seitän seuraavaa: Lue room 8. alusta ja jatka niin kauan, kun epäselvää on.

        Lue rukoillen, että Henki kirkastaisi mitä Paavali siinä sanoo. Varmaan herää kysymyksiä ja sitten käsittelemme niitä, jos haluat.

        Nyt en siis ensimmäiseksi tarjoa mitään omasta edes kokemuksestani.

        Room. 8:1   Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        Room. 8:2   Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        Room. 8:3   Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        Room. 8:4   että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        ----

        Room. 8:5   Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        Room. 8:6   Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        Room. 8:7   sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        Room. 8:8   Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

        -lainaus päättyy-

        Etko todellakaan erota tekstistä sanoja "Hengen mieli"???

        Jos erotat sanat, mutta et syystä taikka toisesta ymmärrä mitä tarkoittaa "Hengen mieli", niin pysähdytään tutkimaan.

        Luepa veli rukoillen nämä seuraavat jakeet:

        Joh. 4:24   Jumala on Henki; ...

        ... ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

        Joh. 4:25   Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki."

        Joh. 4:26   Jeesus sanoi hänelle:

        "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi."


      • Jeesukseen uskova
        mutta mutta kirjoitti:

        Se pyhitys on vaikea asia ymmärtää. Vanhurskauttaminen on selvää, vaan kun ei löydy pyhää elämää, siitä on kysymys.

        Joka päivä on vain takerruttava armoon, koska jos vaikka en tekemällä tee syntisiä tekoja, niin jätän kumminkin tekemättä rakkauden tekoja.

        Entäs pahat ajatukset ja tuomiohenki?

        Entäs, kun jonain päivänä teen jotain hyvää mielestäni, lähimmäiselle ja heti olen ottamassa siitä kunniaa itselleni?

        Sen vuoksi pyhitysta rakennetaan niin monella tavalla, koska sitä ei voi ymmärtää. Se on USKOTTAVA todeksi. Kristus on sinun pyhyytesi ja puhtautesi, hän maksoi nimittäin koko sinun sayntivelkasi, uksotko sinä syntien anteeksiantamisen todeksi.

        Jos uskot, niin silloin eivät jalkasi maata tapaa, on se niin valtava asia.


      • Lasse-setä
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Room. 8:1   Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        Room. 8:2   Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        Room. 8:3   Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        Room. 8:4   että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.

        ----

        Room. 8:5   Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        Room. 8:6   Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        Room. 8:7   sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        Room. 8:8   Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

        -lainaus päättyy-

        Etko todellakaan erota tekstistä sanoja "Hengen mieli"???

        Jos erotat sanat, mutta et syystä taikka toisesta ymmärrä mitä tarkoittaa "Hengen mieli", niin pysähdytään tutkimaan.

        Luepa veli rukoillen nämä seuraavat jakeet:

        Joh. 4:24   Jumala on Henki; ...

        ... ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

        Joh. 4:25   Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki."

        Joh. 4:26   Jeesus sanoi hänelle:

        "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi."

        Niin sekin on totta, että lihavat lampaat tallavat laitumet ja sotkevat vesilähteet, mitä se tarkoittaneekin???


      • Lasse-setä
        Lasse-setä kirjoitti:

        Niin sekin on totta, että lihavat lampaat tallavat laitumet ja sotkevat vesilähteet, mitä se tarkoittaneekin???

        Sotketusta lähteestä on ikävä juoda ja tallattua laidunta paha kaluta.


      • kirjoituksestanne!
        Lasse-setä kirjoitti:

        Sotketusta lähteestä on ikävä juoda ja tallattua laidunta paha kaluta.

        Ei Raamatusta. Ei oikeastaan mitään vastausta keskustelussa tuollainen.

        Jumalan sanan vesilähdettä ei sotke kukaan. Se on aina puhdas ja kirkas.
        Laiduntakaan ei kukaan tallo. Se kasvaa aina ja iankaikkisesti kaikille, jotka sen löytävät.

        Etsi siis sanaa, niin et tunne janoa ja nälkää sinäkään.

        Tie vesilähteelle ei ole kenties kaikille selvä. Esikoisuuden kriisi on juuri pyhityksen ja vanhurskautumisen sekoittaminen. On koittanut luottamuskristillisyyden aika.


      • remppis
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Sen vuoksi pyhitysta rakennetaan niin monella tavalla, koska sitä ei voi ymmärtää. Se on USKOTTAVA todeksi. Kristus on sinun pyhyytesi ja puhtautesi, hän maksoi nimittäin koko sinun sayntivelkasi, uksotko sinä syntien anteeksiantamisen todeksi.

        Jos uskot, niin silloin eivät jalkasi maata tapaa, on se niin valtava asia.

        Usko tarkoittaa USKOMISTA. Kiitos Jeesukselle!


      • Jeesukseen uskova
        remppis kirjoitti:

        Usko tarkoittaa USKOMISTA. Kiitos Jeesukselle!

        Sen uskomista että Jeesuksen Kristuksen uhrilla on minun kaikki synytini kokonaan maksettu, iankaikkisesti.


      • Belive
        mutta mutta kirjoitti:

        Voisitko sinä kertoa, miten pyhityselämä onnistuu sinulta?

        Itse tunnen joka päivä, että armon varassa on elettävä, koska kaikkinaisia vihollisen pistoja saan tuntea.

        En koe olevani oman lihani puolesta olevani pyhä ja onnistunut yhtenäkään päivänä.

        Uskon käsivarrella takerrun Jeesuksen vanhurskauteen, hän on edes vastaajani Jumalan edessä.

        Onko uskoni siis väärä, kun minulla ei ole mitään tarjottavaa Jumalalle? (onnistumisia ja pyhää elämää, saatikka tekoja lähimmäisen hyväksi)

        Missä määrin ja millaisia tekoja tarvitaan, jotta voisin kokea onnistumista kristittynä pyhityselämässä?

        Rakkaudessa Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan on kaikki käskyt. Rakkautenikin on hyvin vajavaista ja itsekästä.

        Pyhitys on elämistä uskossa jatkuvan syntien anteeksiantamisen varassa. Tahto minullakin on tehdä hyvää, mutta käytännössä liian usein epäonnistun. Minun on Paavalin tavoin tyydyttävä Jumalan armoon ja uskossa turvauduttava anteeksiantamukseen Jeesuksen ansaitseman sovituksen ansiosta.
        Mikään teko mitä ihminen tekee, ei ole pyhää. Me voimme kyllä pitää jotain asiaa pyhänä, mutta ainoa pyhittäjä on Herra Jumala. Näin on ollut jo Vanhan Testamentin ajoista lähtien.


      • esiin....
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Kun uskonvanhurskaus ei ole avautunut, niin silloin se ei ole.

        Sääli monien kohdalla miten pian heidät langetetaan pois uskosta, tekojen- eli lainvanhurskauteen.

        Uskohan tarkoittaa nimenomaan uskoa syntien anteeksiantamukseen Kristuksen tähden.

        Ap. t. 26:17   Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        Ap. t. 26:18   avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ...

        ... ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'

        Jeesus ristillä ollessaan todisti, ettei usko ja kaste pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja sen YMMÄRTÄMINEN on tärkeintä!
        Ryöväri ei ollut uskossa ja ei ollut kastettu mutta hänellä oli sielussaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja hän käytti sitä ja siitä hyvästä Jeesus palkitsin ryövärin taivaspaikalla meille todistukseksi ettei usko ja kaste ole tärkeintä vaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja sen noudattaminen sekä ymmärtäminen kuten ryövärinkin teki.

        Jeesus ei sovittanut kaikkien syntejä. Syntiin pakotettujen synnit Jeesus sovitti. Jos Jeesus olis kaikkien synnit sovittanut niin Jeesuksen ei olis tarvinnut käskyjä vahvistaa. Harhauttaja antaa ymmätää, että kaikki synnit ovat sovitettuja jotta pääsisit helvettiin.


        Jeesus ei lähettänyt opetuslapsiaan kastamaan kaikkia kansoja vaan lähetti heidät raamatun mukaan julistamaan evankeliumia:

        1.Korinttolaiskirje
        1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

        Kaste ei pelasta (lue: Apt.2:21, Joh.3:10-15 ym.)
        Kaste ei uudestisynnytä (lue: 1.Piet.1:23, Joh.1:12-13, Joh.3:3, Jaak.1:18 ym.)
        Kaste ei ole vain muodollisuus (lue: Kol.3:23, Room.7:4 ym.)
        Kaste ei vanhurskauta (lue: Room.3:22, 2.Tess.2:13-14 ym.)
        Kasteessa ei saada syntejä anteeksi (lue: 1.Joh.1:9, 2:12, Apt.10:43, 26:18 ym.)
        Kaste ei synnytä uskoa (lue: Room.10:17, 1:1-6)
        Kasteessa ei liitytä Jumalan ja Kristuksen seurakuntaan (lue: Kol.1:9-13, Ef.2, 1.Piet.2:9 ym.)
        Kaste ei ole pakanuudesta kääntymistä (lue: Apt.15:23, 19)
        Kaste ei ole sama kuin Jumalan kutsu lapsekseen (lue: 2.Tess.2:14 ym.)
        Kaste ei ole tie/portti Jumalan valtakuntaan (lue: Joh.14:6, 10:9)


      • tunnustus
        Lasse-setä kirjoitti:

        Jos olet seurannut kirjoittelua viikkoa pitempään, niin tiedät ettei väitteesi pidä ihan kokonaan paikkaansa.

        En viitsi ottaa enää vastaan sitä lihanpyhitysryöppyä.

        Jossakin kehitettiin se: kolmelapiollistamultaapyhitysoppi.

        Siitä en viitsi enää vääntää, kun selvää sanaa tehdään tyhjäksi.

        Lue sinäkin raamattua ensin niin puhutaan vaikkapa viikon päästä uudestaan.

        Hyvin sanottu! Vaikea heille, joilla on turmeltunut sielu, Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietoa saada päähän! Kaikkitietävinä puolustavat käskyjen rikkojaa...


      • mnnbvv
        esiin.... kirjoitti:

        Jeesus ristillä ollessaan todisti, ettei usko ja kaste pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja sen YMMÄRTÄMINEN on tärkeintä!
        Ryöväri ei ollut uskossa ja ei ollut kastettu mutta hänellä oli sielussaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja hän käytti sitä ja siitä hyvästä Jeesus palkitsin ryövärin taivaspaikalla meille todistukseksi ettei usko ja kaste ole tärkeintä vaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja sen noudattaminen sekä ymmärtäminen kuten ryövärinkin teki.

        Jeesus ei sovittanut kaikkien syntejä. Syntiin pakotettujen synnit Jeesus sovitti. Jos Jeesus olis kaikkien synnit sovittanut niin Jeesuksen ei olis tarvinnut käskyjä vahvistaa. Harhauttaja antaa ymmätää, että kaikki synnit ovat sovitettuja jotta pääsisit helvettiin.


        Jeesus ei lähettänyt opetuslapsiaan kastamaan kaikkia kansoja vaan lähetti heidät raamatun mukaan julistamaan evankeliumia:

        1.Korinttolaiskirje
        1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

        Kaste ei pelasta (lue: Apt.2:21, Joh.3:10-15 ym.)
        Kaste ei uudestisynnytä (lue: 1.Piet.1:23, Joh.1:12-13, Joh.3:3, Jaak.1:18 ym.)
        Kaste ei ole vain muodollisuus (lue: Kol.3:23, Room.7:4 ym.)
        Kaste ei vanhurskauta (lue: Room.3:22, 2.Tess.2:13-14 ym.)
        Kasteessa ei saada syntejä anteeksi (lue: 1.Joh.1:9, 2:12, Apt.10:43, 26:18 ym.)
        Kaste ei synnytä uskoa (lue: Room.10:17, 1:1-6)
        Kasteessa ei liitytä Jumalan ja Kristuksen seurakuntaan (lue: Kol.1:9-13, Ef.2, 1.Piet.2:9 ym.)
        Kaste ei ole pakanuudesta kääntymistä (lue: Apt.15:23, 19)
        Kaste ei ole sama kuin Jumalan kutsu lapsekseen (lue: 2.Tess.2:14 ym.)
        Kaste ei ole tie/portti Jumalan valtakuntaan (lue: Joh.14:6, 10:9)

        Ensimmäinen sitaatti (1Kor 1:17)jo osoittaa, ettei kaveri ymmärrä lukemaansa.


      • täällä
        mnnbvv kirjoitti:

        Ensimmäinen sitaatti (1Kor 1:17)jo osoittaa, ettei kaveri ymmärrä lukemaansa.

        Olen kohdannut täällä sellaisiakin jotka ovat väittäneet Paavalin opettaneet Jeesusta! Kuulutko mahdollisesti niihin?

        1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        /// Mitä tuossa yllä lukee?

        1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        /// Usko ei pelasta eikä kastekkaan. Ei uskossa oleva kastamaton ryöväri on taivaassa.


      • xcvbnjk
        täällä kirjoitti:

        Olen kohdannut täällä sellaisiakin jotka ovat väittäneet Paavalin opettaneet Jeesusta! Kuulutko mahdollisesti niihin?

        1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        /// Mitä tuossa yllä lukee?

        1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        /// Usko ei pelasta eikä kastekkaan. Ei uskossa oleva kastamaton ryöväri on taivaassa.

        Jae 1:17.

        Siinä ei lue sellaista mitä sinä väität!
        Et ymmärrä asiayhteyttä, johon lause liittyy.
        Siksi johtopäätöksesi on pielessä.


      • sinäkin
        xcvbnjk kirjoitti:

        Jae 1:17.

        Siinä ei lue sellaista mitä sinä väität!
        Et ymmärrä asiayhteyttä, johon lause liittyy.
        Siksi johtopäätöksesi on pielessä.

        Luetko sinäkin kaikki yhdeksän älä tapa käskyä raamatusta samalla tavalla?


      • raamatun tekstit
        xcvbnjk kirjoitti:

        Jae 1:17.

        Siinä ei lue sellaista mitä sinä väität!
        Et ymmärrä asiayhteyttä, johon lause liittyy.
        Siksi johtopäätöksesi on pielessä.

        Kaikki raamatun tekstit tulee olla "yhtä" Jumalan Mooseksella antamien käskyjen ja ohjeiden kanssa sopusoinnussa. Elleivät ole niin ne on joko raamattuun väärennetty tai raamattu on väärin käännetty.


      • Jeesukseen uskova
        esiin.... kirjoitti:

        Jeesus ristillä ollessaan todisti, ettei usko ja kaste pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja sen YMMÄRTÄMINEN on tärkeintä!
        Ryöväri ei ollut uskossa ja ei ollut kastettu mutta hänellä oli sielussaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja hän käytti sitä ja siitä hyvästä Jeesus palkitsin ryövärin taivaspaikalla meille todistukseksi ettei usko ja kaste ole tärkeintä vaan Jumalan ja Jeesuksen Tahdon Tietous ja sen noudattaminen sekä ymmärtäminen kuten ryövärinkin teki.

        Jeesus ei sovittanut kaikkien syntejä. Syntiin pakotettujen synnit Jeesus sovitti. Jos Jeesus olis kaikkien synnit sovittanut niin Jeesuksen ei olis tarvinnut käskyjä vahvistaa. Harhauttaja antaa ymmätää, että kaikki synnit ovat sovitettuja jotta pääsisit helvettiin.


        Jeesus ei lähettänyt opetuslapsiaan kastamaan kaikkia kansoja vaan lähetti heidät raamatun mukaan julistamaan evankeliumia:

        1.Korinttolaiskirje
        1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

        Kaste ei pelasta (lue: Apt.2:21, Joh.3:10-15 ym.)
        Kaste ei uudestisynnytä (lue: 1.Piet.1:23, Joh.1:12-13, Joh.3:3, Jaak.1:18 ym.)
        Kaste ei ole vain muodollisuus (lue: Kol.3:23, Room.7:4 ym.)
        Kaste ei vanhurskauta (lue: Room.3:22, 2.Tess.2:13-14 ym.)
        Kasteessa ei saada syntejä anteeksi (lue: 1.Joh.1:9, 2:12, Apt.10:43, 26:18 ym.)
        Kaste ei synnytä uskoa (lue: Room.10:17, 1:1-6)
        Kasteessa ei liitytä Jumalan ja Kristuksen seurakuntaan (lue: Kol.1:9-13, Ef.2, 1.Piet.2:9 ym.)
        Kaste ei ole pakanuudesta kääntymistä (lue: Apt.15:23, 19)
        Kaste ei ole sama kuin Jumalan kutsu lapsekseen (lue: 2.Tess.2:14 ym.)
        Kaste ei ole tie/portti Jumalan valtakuntaan (lue: Joh.14:6, 10:9)

        Nimittäin Pyhän Kasteen autaaksi tekevä yhteys ristin sanomaan.

        Katso ettet sitä enää tee!

        Room. 6:3   Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

        Room. 6:4   Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.

        Room. 6:5   Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,

        Room. 6:6   kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        Room. 6:7   sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.

        Room. 6:8   Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        Room. 6:9   tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        Room. 6:10   Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.

        Room. 6:11   Niin tekin ...

        ... pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.


      • Jeesukseen uskova
        raamatun tekstit kirjoitti:

        Kaikki raamatun tekstit tulee olla "yhtä" Jumalan Mooseksella antamien käskyjen ja ohjeiden kanssa sopusoinnussa. Elleivät ole niin ne on joko raamattuun väärennetty tai raamattu on väärin käännetty.

        Raamatussa on todellakin Jumalan ilmoitus siitä, kuinka ihminen pelastuu iankaikkiseen elämään taivaassa.

        Se tapahtuu evnkeliumin uskomisen ja pyhän Kasteen kautta.

        Mark. 16:15   Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Mark. 16:16   Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


      • mutta mutta
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Nimittäin Pyhän Kasteen autaaksi tekevä yhteys ristin sanomaan.

        Katso ettet sitä enää tee!

        Room. 6:3   Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

        Room. 6:4   Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.

        Room. 6:5   Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,

        Room. 6:6   kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        Room. 6:7   sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.

        Room. 6:8   Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        Room. 6:9   tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        Room. 6:10   Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.

        Room. 6:11   Niin tekin ...

        ... pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.

        "Jeesukseen uskova", kiitos Taivaallisen Isän, joka Pojassaan lahjoitti täydellisen vanhurskauden kaikille syntisille uskolla omistettavaksi.

        Lukiessani tuota Roomalaiskirjettä, jota Lasse-setä suositteli luettavakseni, käsitin ensin, että kristityn lihan ristiin-naulitsemisen jälkeen ei syntiä tehdä ja ahdistuin.

        Vaan "sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä" ja "sillä minkä Hän kuoli, sen Hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.

        Niin tekin...pitäkää itsenne synnille kuolleena, mutta Jumalalle elävinä Jeesuksessa Kristuksessa".

        Elän Kristuksen Vanhurskaudessa ja kuolen Hänen vanhurskaudessaan, koska uskon, että se ON täydellinen ja ainoa kelpaava Jumalalle.

        Sydämeni laulaa kiitosvirttä Herrallemme Jeesukselle Kristukselle!


      • Lasse-setä
        mutta mutta kirjoitti:

        "Jeesukseen uskova", kiitos Taivaallisen Isän, joka Pojassaan lahjoitti täydellisen vanhurskauden kaikille syntisille uskolla omistettavaksi.

        Lukiessani tuota Roomalaiskirjettä, jota Lasse-setä suositteli luettavakseni, käsitin ensin, että kristityn lihan ristiin-naulitsemisen jälkeen ei syntiä tehdä ja ahdistuin.

        Vaan "sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä" ja "sillä minkä Hän kuoli, sen Hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.

        Niin tekin...pitäkää itsenne synnille kuolleena, mutta Jumalalle elävinä Jeesuksessa Kristuksessa".

        Elän Kristuksen Vanhurskaudessa ja kuolen Hänen vanhurskaudessaan, koska uskon, että se ON täydellinen ja ainoa kelpaava Jumalalle.

        Sydämeni laulaa kiitosvirttä Herrallemme Jeesukselle Kristukselle!

        Ajattelin vain niin, että Paavalin teologiasta jää evankeliumi heikolle, jos 7:n lukuun pysähdytään.

        Hän on viitoittanut 8:sa tien synnin umpikujasta ulos Jumalan lasten vapauteen. Kaikille niille, jotka syntiahdistuksessaan antautuvat Pyhän Hengen johdatukseen.

        Paavali sanoo jossain: Kaiken minä voin Hänessä...

        Kaiken minä voin Hänessä, joka on antanut itsensä puolestani...

        Jos me olemme Hänessä, ei kukaan saa puhua jostain hengellisestä bodauksesta.

        Hänessä marttyyrit voivat mennä kuolemaan uskonsa tähden..


      • ------------
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Raamatussa on todellakin Jumalan ilmoitus siitä, kuinka ihminen pelastuu iankaikkiseen elämään taivaassa.

        Se tapahtuu evnkeliumin uskomisen ja pyhän Kasteen kautta.

        Mark. 16:15   Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Mark. 16:16   Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Raamatussa on todellakin Jumalan ilmoitus siitä, kuinka ihminen pelastuu iankaikkiseen elämään taivaassa.
        ###
        On siinä, älä apa käskykin!
        ###

        Se tapahtuu evnkeliumin uskomisen ja pyhän Kasteen kautta.
        ###
        Siis Jeesus on ylittänyt valtuudet mielestäsi!!!
        ###

        Mark. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        ###
        Satuitko huomaamaan, että tuon mukaan kastamattomuus ei johda kadotukseen???
        ###


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000029190493


      • kopkpokopk
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Raamatussa on todellakin Jumalan ilmoitus siitä, kuinka ihminen pelastuu iankaikkiseen elämään taivaassa.

        Se tapahtuu evnkeliumin uskomisen ja pyhän Kasteen kautta.

        Mark. 16:15   Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Mark. 16:16   Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Jeesus on luotettavampi
        Kirjoittanut: ------------ 19.9.2007 klo 10.42


        Raamatussa on todellakin Jumalan ilmoitus siitä, kuinka ihminen pelastuu iankaikkiseen elämään taivaassa.
        ###
        On siinä, älä tapa käskykin!
        ###

        Se tapahtuu evnkeliumin uskomisen ja pyhän Kasteen kautta.
        ###
        Siis Jeesus on ylittänyt valtuudet mielestäsi!!!
        ###

        Mark. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        ###
        Satuitko huomaamaan, että tuon mukaan kastamattomuus ei johda kadotukseen???
        ###


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000000490&posting=220000000 29190493


      • opetuksia
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Nimittäin Pyhän Kasteen autaaksi tekevä yhteys ristin sanomaan.

        Katso ettet sitä enää tee!

        Room. 6:3   Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

        Room. 6:4   Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.

        Room. 6:5   Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,

        Room. 6:6   kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        Room. 6:7   sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.

        Room. 6:8   Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        Room. 6:9   tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        Room. 6:10   Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.

        Room. 6:11   Niin tekin ...

        ... pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.

        Eikä raamtussasi ole Jeesuksen opetuksia?
        Ei uskovainen ja kastamaton ryöväri on taivaassa!

        Kenen opit ovat oikeaoppisia, väärennetyn raamatun vain Jeesuksen?


      • Jeesukseen uskova
        mutta mutta kirjoitti:

        "Jeesukseen uskova", kiitos Taivaallisen Isän, joka Pojassaan lahjoitti täydellisen vanhurskauden kaikille syntisille uskolla omistettavaksi.

        Lukiessani tuota Roomalaiskirjettä, jota Lasse-setä suositteli luettavakseni, käsitin ensin, että kristityn lihan ristiin-naulitsemisen jälkeen ei syntiä tehdä ja ahdistuin.

        Vaan "sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä" ja "sillä minkä Hän kuoli, sen Hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.

        Niin tekin...pitäkää itsenne synnille kuolleena, mutta Jumalalle elävinä Jeesuksessa Kristuksessa".

        Elän Kristuksen Vanhurskaudessa ja kuolen Hänen vanhurskaudessaan, koska uskon, että se ON täydellinen ja ainoa kelpaava Jumalalle.

        Sydämeni laulaa kiitosvirttä Herrallemme Jeesukselle Kristukselle!

        Pyhä Henki kirkasti sinulle ydinsanoman. Jeesus elää.

        Totisesti hän on syntiemme sovitukseksi kuollut MEIDÄN syntiemme tähden. Kiitos Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan, hän on kuolleista yläsnoussut Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus. Hallelujaa!.


      • mutta mutta
        Lasse-setä kirjoitti:

        Ajattelin vain niin, että Paavalin teologiasta jää evankeliumi heikolle, jos 7:n lukuun pysähdytään.

        Hän on viitoittanut 8:sa tien synnin umpikujasta ulos Jumalan lasten vapauteen. Kaikille niille, jotka syntiahdistuksessaan antautuvat Pyhän Hengen johdatukseen.

        Paavali sanoo jossain: Kaiken minä voin Hänessä...

        Kaiken minä voin Hänessä, joka on antanut itsensä puolestani...

        Jos me olemme Hänessä, ei kukaan saa puhua jostain hengellisestä bodauksesta.

        Hänessä marttyyrit voivat mennä kuolemaan uskonsa tähden..

        Uskon silmillä näen: En minä, vaan Pyhä Henki on asuvaisena uskovan sydämessä, joka vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Se on: Kristus minussa. Omasta lihallisesta puolestani en mitään voi, joten kaikki on Hänen työtään ja vaikutustaan.

        Koko elämäni, matkani ja viimein kuolemani on Kristuksessa.

        Lihan mieli on vastustaa Jumalan tahtoa ja siksi tunnen sen vaikutukset itsessäni.

        Siinä on uskon salaisuus, kristitty on samalla syntinen ja vanhurskas!

        "Tyydy minun armooni" sanotaan Sanassa.


      • Jeesukseen uskova
        Lasse-setä kirjoitti:

        Ajattelin vain niin, että Paavalin teologiasta jää evankeliumi heikolle, jos 7:n lukuun pysähdytään.

        Hän on viitoittanut 8:sa tien synnin umpikujasta ulos Jumalan lasten vapauteen. Kaikille niille, jotka syntiahdistuksessaan antautuvat Pyhän Hengen johdatukseen.

        Paavali sanoo jossain: Kaiken minä voin Hänessä...

        Kaiken minä voin Hänessä, joka on antanut itsensä puolestani...

        Jos me olemme Hänessä, ei kukaan saa puhua jostain hengellisestä bodauksesta.

        Hänessä marttyyrit voivat mennä kuolemaan uskonsa tähden..

        Kristus ITSE on tie ulos synnin umpikujasta. Muuta tietä ei ole. Ihminen joka ottaa Jeesuksen Kristuksen sovintokuoleman tuottaman sovituksen vastaan, saa oppaakseen Pyhän Hengen, joka johdattaa Kristukseen uskovaa kaikkeen totuuteen.

        Kristuksen Henki ei todellakaan johdata syntiin, joka sellaista edes vihjaa, hän ei vielä tunne Kristusta.

        1. Kor. 15:54   Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu."

        1. Kor. 15:55   "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"

        1. Kor. 15:56   Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.
        1. Kor. 15:57   Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!

        1. Kor. 15:58   Sentähden, rakkaat veljeni, olkaa lujat, järkähtämättömät, aina innokkaat Herran työssä, tietäen, että teidän vaivannäkönne ei ole turha Herrassa.

        1. Kor. 16:1   Mitä tulee keräykseen pyhiä varten, niin tehkää tekin samalla tavoin, kuin minä olen määrännyt Galatian seurakunnille.
        1. Kor. 16:2   Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani.

        1. Kor. 16:3   Mutta kun olen saapunut teidän tykönne, lähetän minä ne henkilöt, jotka siihen sopiviksi katsotte, kirjeet mukanaan, viemään teidän rakkaudenlahjanne Jerusalemiin;


      • Jeesukseen uskova
        mutta mutta kirjoitti:

        Uskon silmillä näen: En minä, vaan Pyhä Henki on asuvaisena uskovan sydämessä, joka vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Se on: Kristus minussa. Omasta lihallisesta puolestani en mitään voi, joten kaikki on Hänen työtään ja vaikutustaan.

        Koko elämäni, matkani ja viimein kuolemani on Kristuksessa.

        Lihan mieli on vastustaa Jumalan tahtoa ja siksi tunnen sen vaikutukset itsessäni.

        Siinä on uskon salaisuus, kristitty on samalla syntinen ja vanhurskas!

        "Tyydy minun armooni" sanotaan Sanassa.

        Juuri näin se on kun sanoit!

        Menestyksen teologia ei tunne lainkaan synnin syvyyttä, se estää myöskin tuntemasta armon todellista avaruutta, - ilman tekojen vanhurskauteen pyrkimisen tuottamaa hengen orjuutta.

        2. Kor. 5:16   Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; ...

        ... jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.

        2. Kor. 5:17   Siis, jos joku on Kristuksessa,

        ... niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

        2. Kor. 5:18   Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        2. Kor. 5:19   Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        2. Kor. 5:20   Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
        -------
        - Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.


      • Jeesukseen uskova
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Juuri näin se on kun sanoit!

        Menestyksen teologia ei tunne lainkaan synnin syvyyttä, se estää myöskin tuntemasta armon todellista avaruutta, - ilman tekojen vanhurskauteen pyrkimisen tuottamaa hengen orjuutta.

        2. Kor. 5:16   Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; ...

        ... jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.

        2. Kor. 5:17   Siis, jos joku on Kristuksessa,

        ... niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

        2. Kor. 5:18   Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        2. Kor. 5:19   Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        2. Kor. 5:20   Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
        -------
        - Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

        2. Kor. 3:15   Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        2. Kor. 3:16   mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.

        2. Kor. 3:17   Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.


      • Jeesukseen uskova
        opetuksia kirjoitti:

        Eikä raamtussasi ole Jeesuksen opetuksia?
        Ei uskovainen ja kastamaton ryöväri on taivaassa!

        Kenen opit ovat oikeaoppisia, väärennetyn raamatun vain Jeesuksen?

        Jeesus asetti Pyhän Kasteen vasta noustuaan ylös kuolleista ja perustaessaan uuden liiton joka perustuu Jeesuksen Kristuksen uhrin tuottamaan sovintoon Jumalan kanssa.

        Sinun pitäisi lukea Jumalan sanaa, eikä tulla tänne tietämättömänä neuvomaan Kristuksessa eläviä Jumalan lapsia joissa Kristus asuu Pyhän Hengen kautta.


      • itsellesi
        kopkpokopk kirjoitti:

        Jeesus on luotettavampi
        Kirjoittanut: ------------ 19.9.2007 klo 10.42


        Raamatussa on todellakin Jumalan ilmoitus siitä, kuinka ihminen pelastuu iankaikkiseen elämään taivaassa.
        ###
        On siinä, älä tapa käskykin!
        ###

        Se tapahtuu evnkeliumin uskomisen ja pyhän Kasteen kautta.
        ###
        Siis Jeesus on ylittänyt valtuudet mielestäsi!!!
        ###

        Mark. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        ###
        Satuitko huomaamaan, että tuon mukaan kastamattomuus ei johda kadotukseen???
        ###


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000000490&posting=220000000 29190493

        1 Jeesus käskee kastaa
        2 Sitä käskyä apostolit noudattavat
        3 Sitten kastavat heidän seuraajansa

        4 Todellinen usko ei kirjoita täällä kastetta
        vastaan


      • käskyä ei oo
        itsellesi kirjoitti:

        1 Jeesus käskee kastaa
        2 Sitä käskyä apostolit noudattavat
        3 Sitten kastavat heidän seuraajansa

        4 Todellinen usko ei kirjoita täällä kastetta
        vastaan

        Älä viiti valehdella!
        Selaista käskyä ei ole Jeesus antanut.

        Todellinen usko ei edes tiedä mitä älä tapa käsky tarkoittaa joten todellisen uskon jumalana on sarvipää.


      • ..................
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Jeesus asetti Pyhän Kasteen vasta noustuaan ylös kuolleista ja perustaessaan uuden liiton joka perustuu Jeesuksen Kristuksen uhrin tuottamaan sovintoon Jumalan kanssa.

        Sinun pitäisi lukea Jumalan sanaa, eikä tulla tänne tietämättömänä neuvomaan Kristuksessa eläviä Jumalan lapsia joissa Kristus asuu Pyhän Hengen kautta.

        Ryöväri murhattiin Jeesuksen kans samana päivänä.


      • Jeesukseen uskova
        .................. kirjoitti:

        Ryöväri murhattiin Jeesuksen kans samana päivänä.

        Hän oli rikollinen ja sai lain määräämän rangaistuksen. Mutta vanhan liiton aikana.


      • voitettu!!!
        käskyä ei oo kirjoitti:

        Älä viiti valehdella!
        Selaista käskyä ei ole Jeesus antanut.

        Todellinen usko ei edes tiedä mitä älä tapa käsky tarkoittaa joten todellisen uskon jumalana on sarvipää.

        Vaikene, saastainen henki! Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!


      • tiedät että...
        voitettu!!! kirjoitti:

        Vaikene, saastainen henki! Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!

        Tiedät, että Jumalan Valtakunta tietää tekosi!
        Tee parannus!


      • se on niin...
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Hän oli rikollinen ja sai lain määräämän rangaistuksen. Mutta vanhan liiton aikana.

        Tunnet asiaa huonosti, älä tapa käsky oli silloinkin voimassa. Vain Jumalan tai/ja Jeesuksen määräyksestä sai tappaa tai tapattaa kuen VT osoittaa!
        Harhassa olevat opettaa väärin. Tutki raamattua ja tee parannus.


      • oiuytr
        tiedät että... kirjoitti:

        Tiedät, että Jumalan Valtakunta tietää tekosi!
        Tee parannus!

        Minä teenkin parannusta siitä, etten ole tarpeeksi selvästi kertonut, mikä sinunlaistasi jumalansanan pilkkaajaa odottaa.


      • Jeesukseen uskova
        se on niin... kirjoitti:

        Tunnet asiaa huonosti, älä tapa käsky oli silloinkin voimassa. Vain Jumalan tai/ja Jeesuksen määräyksestä sai tappaa tai tapattaa kuen VT osoittaa!
        Harhassa olevat opettaa väärin. Tutki raamattua ja tee parannus.

        Sinä et tunne evankeliumia lainkaan vielä. Olet Kristuksen synneilläsi tappanut, mutta katumusta ei ole tullut. Ellei tule on kadotus edessä.


      • ei oikeuta
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        2. Kor. 3:15   Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        2. Kor. 3:16   mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.

        2. Kor. 3:17   Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.

        Sekään vapaus ei oikeuta kristinuskoa murhaamaan ja murhauttamaan syyttömiäkään. Älä tapa käsky on aina ollut Jumalan ja Jeesuksen tahdon ilmaisu jolle ei ole muuta poikkeusta kuin Jumalan ja Jeesuksen määräys!
        Kenen määräyksestä kristinusko on murhannut ja murhauttanut satoja miljoonia ihmisiä Jeesuksen seuraajista lähtien Paavalinsa tuella? Kerro sen herran tahto ja tee parannus!


      • ei oikeuta kirjoitti:

        Sekään vapaus ei oikeuta kristinuskoa murhaamaan ja murhauttamaan syyttömiäkään. Älä tapa käsky on aina ollut Jumalan ja Jeesuksen tahdon ilmaisu jolle ei ole muuta poikkeusta kuin Jumalan ja Jeesuksen määräys!
        Kenen määräyksestä kristinusko on murhannut ja murhauttanut satoja miljoonia ihmisiä Jeesuksen seuraajista lähtien Paavalinsa tuella? Kerro sen herran tahto ja tee parannus!

        Jo Lars Levi Laestadius puhuu saarassaan tästä.

        Se on päällekantajan puhetta: Katso millaisia huoria ja varkaita ja murhaajia nämä Jumalan lapset ovat...

        Haluat siis palvella päällekantajaa, varmaan tiedänt hänen loppunsa.


      • tyuiyyyt
        ei oikeuta kirjoitti:

        Sekään vapaus ei oikeuta kristinuskoa murhaamaan ja murhauttamaan syyttömiäkään. Älä tapa käsky on aina ollut Jumalan ja Jeesuksen tahdon ilmaisu jolle ei ole muuta poikkeusta kuin Jumalan ja Jeesuksen määräys!
        Kenen määräyksestä kristinusko on murhannut ja murhauttanut satoja miljoonia ihmisiä Jeesuksen seuraajista lähtien Paavalinsa tuella? Kerro sen herran tahto ja tee parannus!

        Näin sanoo Herra, Herra:
        Voi profeettahoukkia, jotka seuraavat omaa henkeänsä ja sitä, mitä eivät ole koskaan nähneet!

        Minun käteni on profeettoja vastaan, jotka petosnäkyjä näkevät ja valhetta ennustelevat...
        Hes 13.


      • 776543332
        vihne kirjoitti:

        Jo Lars Levi Laestadius puhuu saarassaan tästä.

        Se on päällekantajan puhetta: Katso millaisia huoria ja varkaita ja murhaajia nämä Jumalan lapset ovat...

        Haluat siis palvella päällekantajaa, varmaan tiedänt hänen loppunsa.

        Katso, mitä tämä häirikkö kirjoittaa luterilaisten palstalla. Siellä on linkkejä, aivan pimeää tarinaa.


      • ------------
        776543332 kirjoitti:

        Katso, mitä tämä häirikkö kirjoittaa luterilaisten palstalla. Siellä on linkkejä, aivan pimeää tarinaa.

        Sinulla heiluu korvat! valehtelet niin paljon.
        Jos et osaa rehellinen olla niin jätä silloin ainakin osoittamatta ketä syytät!


      • ..................
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Sinä et tunne evankeliumia lainkaan vielä. Olet Kristuksen synneilläsi tappanut, mutta katumusta ei ole tullut. Ellei tule on kadotus edessä.

        Ainakin sen verran tunnen että älä tapa käsky koskee kaikkia niinkuin muutkin käskyt!
        Ja jos yhtäkään niistä rikkoo ei ole Jumalan ja Jeesuksen tahdon noudattaja.


      • 34567890
        .................. kirjoitti:

        Ainakin sen verran tunnen että älä tapa käsky koskee kaikkia niinkuin muutkin käskyt!
        Ja jos yhtäkään niistä rikkoo ei ole Jumalan ja Jeesuksen tahdon noudattaja.

        Miksi sinä sitten tapat sanoillasi ja mielelläsi ja kuulut murhaajien joukkoon?


      • ---------
        34567890 kirjoitti:

        Miksi sinä sitten tapat sanoillasi ja mielelläsi ja kuulut murhaajien joukkoon?

        En ole laumalammas!


      • teutatess
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Hän oli rikollinen ja sai lain määräämän rangaistuksen. Mutta vanhan liiton aikana.

        Hengellinen uudentestamentin aika alkaa Kaanaanhäistä , jossa JEESUS teki Ensimmäisen ihmetyön .


      • vastata
        oiuytr kirjoitti:

        Minä teenkin parannusta siitä, etten ole tarpeeksi selvästi kertonut, mikä sinunlaistasi jumalansanan pilkkaajaa odottaa.

        En saanut vastata avoimesti asiaa koska sherifilläkin on oma kanta asiaaan puolustettavaa mutta kerron vaan että missään ei Jeesustakaan enempää pilkata kuin kirkoissa ja uskon toimesta. Ja mitä tulee Jumalan polkkaamiseen niin suurempaa Jumalan pilkkaamista tskin voi olle kuin se, että sarvipäätä palvellaan jumalana.


      • mietittävää sinulle
        tyuiyyyt kirjoitti:

        Näin sanoo Herra, Herra:
        Voi profeettahoukkia, jotka seuraavat omaa henkeänsä ja sitä, mitä eivät ole koskaan nähneet!

        Minun käteni on profeettoja vastaan, jotka petosnäkyjä näkevät ja valhetta ennustelevat...
        Hes 13.

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon." (Matt. 7:21-23)

        Matt. 12:30 Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani
        kokoa, se hajottaa.


      • remppis
        mietittävää sinulle kirjoitti:

        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon." (Matt. 7:21-23)

        Matt. 12:30 Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani
        kokoa, se hajottaa.

        Se on ilmoitettu tiivistettynä pikkuevankeliumissa:
        "Niin suuresti Jumala on maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän".

        Jos ihminen pelastuisi lakia noudattamalla, ei Jeesuksen olisi tarvinnut tulla syntiuhriksi edestämme!

        Älkää siis tehkö turhaksi Kristuksen lunastustyötä, sillä se, jos mikä, vihoittaa Jumalan!

        Vaan omistakaa itsellenne täydellisen pyhä ja puhdas vanhurskaus uskon kautta. Mikään muu ei kestä Pyhän Jumalan edessä.

        Ihmisen on silloin luovuttava kaikesta omasta "rikkaudestaan": Sillä emme voi edes osittain itse
        ansaita lakia noudattamalla tuota vanhurskautta, joka kelpaa Jumalalle.

        Näin on siksi, että yhden käskyn rikkoessamme (ajatuksissa, sanoissa ja töissä) olemme koko lain rikkojia.

        Emme todellakaan saata oikein käsittää Jumalan voimaa, pyhyyttä ja puhtautta. Jos tuon ymmärtäisimme, emme olisi niin hanakasti tarjoamassa Hänelle omia rakennelmiamme ja omia "onnistumisiamme".

        Kristuksessa on elämämme jo täällä ajassa. Emme siinä eläessämme kiillota savimajaamme, vaan ylistämme Vapahtajaamme, joka meissä vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.

        Joka aamu on armo uusi! Elämme armossa, joka on se kristallivirta, jonka "juoksussa" ei ole sekunninkaan katkoa!

        Eikö ole ihmeellinen Jumala, joka on näin rakastanut ihmisiä, joiden salatuimmatkin ajatukset ja synnit Hän näkee!!

        Nyt kiitos, armon ruhtinas,
        kun uhrin täyden annoit

        ja puolestamme, laupias,
        myös tuomiomme kannoit.

        Pois pyyhit kaikki syntimme,
        kun verelläsi maksoit ne.

        Tie taivaaseen on auki.

        VK 304:3


      • Jeesukseen uskova
        remppis kirjoitti:

        Se on ilmoitettu tiivistettynä pikkuevankeliumissa:
        "Niin suuresti Jumala on maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän".

        Jos ihminen pelastuisi lakia noudattamalla, ei Jeesuksen olisi tarvinnut tulla syntiuhriksi edestämme!

        Älkää siis tehkö turhaksi Kristuksen lunastustyötä, sillä se, jos mikä, vihoittaa Jumalan!

        Vaan omistakaa itsellenne täydellisen pyhä ja puhdas vanhurskaus uskon kautta. Mikään muu ei kestä Pyhän Jumalan edessä.

        Ihmisen on silloin luovuttava kaikesta omasta "rikkaudestaan": Sillä emme voi edes osittain itse
        ansaita lakia noudattamalla tuota vanhurskautta, joka kelpaa Jumalalle.

        Näin on siksi, että yhden käskyn rikkoessamme (ajatuksissa, sanoissa ja töissä) olemme koko lain rikkojia.

        Emme todellakaan saata oikein käsittää Jumalan voimaa, pyhyyttä ja puhtautta. Jos tuon ymmärtäisimme, emme olisi niin hanakasti tarjoamassa Hänelle omia rakennelmiamme ja omia "onnistumisiamme".

        Kristuksessa on elämämme jo täällä ajassa. Emme siinä eläessämme kiillota savimajaamme, vaan ylistämme Vapahtajaamme, joka meissä vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.

        Joka aamu on armo uusi! Elämme armossa, joka on se kristallivirta, jonka "juoksussa" ei ole sekunninkaan katkoa!

        Eikö ole ihmeellinen Jumala, joka on näin rakastanut ihmisiä, joiden salatuimmatkin ajatukset ja synnit Hän näkee!!

        Nyt kiitos, armon ruhtinas,
        kun uhrin täyden annoit

        ja puolestamme, laupias,
        myös tuomiomme kannoit.

        Pois pyyhit kaikki syntimme,
        kun verelläsi maksoit ne.

        Tie taivaaseen on auki.

        VK 304:3

        Ihana on evankeliumi syntiselle, ihana on uskovien perintö. Kiitos sinulle Jeesus!


      • Jeesukseen uskova.
        --------- kirjoitti:

        En ole laumalammas!

        Hyvä että tiedostat syntisi. Huuda Jeeusta hän palauttaa sinut laumaansa.


      • Jeesukseen uskova
        teutatess kirjoitti:

        Hengellinen uudentestamentin aika alkaa Kaanaanhäistä , jossa JEESUS teki Ensimmäisen ihmetyön .

        Mark. 16:14   Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla;

        - ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.

        Mark. 16:15   Ja hän sanoi heille:

        "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
        Mark. 16:16   Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;

        - mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Mark. 16:17   Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        Mark. 16:18   nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

        Mark. 16:19   Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.

        Mark. 16:20   Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.


      • ---------
        Jeesukseen uskova. kirjoitti:

        Hyvä että tiedostat syntisi. Huuda Jeeusta hän palauttaa sinut laumaansa.

        Seuraa Jumalaa joka käskyt Mooseksella antoi!
        Seuraa Jeesusta jonka ne käskyt vahvisti!
        Ketä seuraa hän joka palvelee älä tapa käskynkin rikkojan jumalaa?


      • Jeesukseen uskova
        --------- kirjoitti:

        Seuraa Jumalaa joka käskyt Mooseksella antoi!
        Seuraa Jeesusta jonka ne käskyt vahvisti!
        Ketä seuraa hän joka palvelee älä tapa käskynkin rikkojan jumalaa?

        Älä enää petä itseäsi vaan tee parannus ja usko evankeliumi.

        Jeesus ei vahvistanut lakia, vaan hän ainoana täytti sen, ja kuoli sinun murhaamanasi sinun puolestasi sinun syntiesi tähden.

        Siksi älä enää petä itsaeäsi pilkkaamalla Jumalaa.


      • ---------
        remppis kirjoitti:

        Se on ilmoitettu tiivistettynä pikkuevankeliumissa:
        "Niin suuresti Jumala on maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän".

        Jos ihminen pelastuisi lakia noudattamalla, ei Jeesuksen olisi tarvinnut tulla syntiuhriksi edestämme!

        Älkää siis tehkö turhaksi Kristuksen lunastustyötä, sillä se, jos mikä, vihoittaa Jumalan!

        Vaan omistakaa itsellenne täydellisen pyhä ja puhdas vanhurskaus uskon kautta. Mikään muu ei kestä Pyhän Jumalan edessä.

        Ihmisen on silloin luovuttava kaikesta omasta "rikkaudestaan": Sillä emme voi edes osittain itse
        ansaita lakia noudattamalla tuota vanhurskautta, joka kelpaa Jumalalle.

        Näin on siksi, että yhden käskyn rikkoessamme (ajatuksissa, sanoissa ja töissä) olemme koko lain rikkojia.

        Emme todellakaan saata oikein käsittää Jumalan voimaa, pyhyyttä ja puhtautta. Jos tuon ymmärtäisimme, emme olisi niin hanakasti tarjoamassa Hänelle omia rakennelmiamme ja omia "onnistumisiamme".

        Kristuksessa on elämämme jo täällä ajassa. Emme siinä eläessämme kiillota savimajaamme, vaan ylistämme Vapahtajaamme, joka meissä vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.

        Joka aamu on armo uusi! Elämme armossa, joka on se kristallivirta, jonka "juoksussa" ei ole sekunninkaan katkoa!

        Eikö ole ihmeellinen Jumala, joka on näin rakastanut ihmisiä, joiden salatuimmatkin ajatukset ja synnit Hän näkee!!

        Nyt kiitos, armon ruhtinas,
        kun uhrin täyden annoit

        ja puolestamme, laupias,
        myös tuomiomme kannoit.

        Pois pyyhit kaikki syntimme,
        kun verelläsi maksoit ne.

        Tie taivaaseen on auki.

        VK 304:3

        Muista että meidän tulee aina luotta ensimmäiseen raamattuun. Siihen jonka Jumala antoi Moosekselle. Kaikki asiat, raamatussakin jotka ovat ristiriidassa sen kans ovat raamatun väärenöksiä, käännösvirheitä jne jne ...

        Tiedät varmuudella, että esim. älä tapa käskyn on. Tiedät senkin, että Jeesus on sen vahvistanut.
        =Mutta, jos tiedät älä tapa käskyn Jumalan ja Jeesuksen tahdon niin tiedät sen käskyn merkitsevän, ettei saa tappaa tai edes tapattaa. Ja samalla kun/JOS tuon tiedät niin tiedät esimerkiksi että sitä vastaan rikkojat eivät ole Jumalan ja Jeesuksen asialla vaan heillä on eri jumala. Esimerkiksi kristinusko joka murhasi Jeesuksen seuraajatkin ei ole Jumalan ja Jeesuksen asialla. Siihen on raamatullinen totuus se todistamassa joka ei siihen luota vaan uskoo tappajaan niin palvelee tietoisesti jumalanaan kristinuskon jumalaan joka tappaa ja tapattaa.

        Jeesus on kärsinyt ja sovittanut HEIDÄN SYNNIT JOTKA OVAT SYNTIIN PAKOTETTUJA. Syntiin pakotettuja ovat esimerkksi sotilaat jotka pakotetaan tappamaan ihmisiä. Heidän synnit Jeesus sivotti mutta sen pakottajan, pahan esivallan syntejä Jeeesus ei sovittanut koska Jeesus on älä tapa käskyn vahvistanut.
        HArhauttaja opettaa että kaukki synnit on soviettu. Jos niin olisi, niin Jeesuksen ei olisi tarvinnu vahvistaa Jumalan antamia käskyjä! Opettele ymmärtämään tuo selvyys. Se on niin, ettei Jeesus sen takia kärsinyt että saisimme syntiä tehdä!!!!!


      • vahingossa....
        --------- kirjoitti:

        Seuraa Jumalaa joka käskyt Mooseksella antoi!
        Seuraa Jeesusta jonka ne käskyt vahvisti!
        Ketä seuraa hän joka palvelee älä tapa käskynkin rikkojan jumalaa?

        "Et seuraa Jeesusta" meni vahingossa uuteen aloitukseen... lue sieltä


    Ketjusta on poistettu 51 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      108
      1723
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1123
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      895
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      792
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      759
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      704
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      690
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      656
    10. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      651
    Aihe