Eilen Hesarin mielipidesivulla tuottajat selvittivät, että käsikirjoitukseen kuluu 5-8 prosenttia tuotantobudjetista. Suomalaisen leffan keskihinta tais nykyisin olla jotain 1,4 miljoonaa euroa, eli yhdestä käsikirjoituksesta maksettaisiin siis 70.000-112.000 euroa?
Ei ainakaan yhdellekään mun tuntemalle kirjoittajalle ole maksettu. Oiskohan tuottajat nyt laskeneet käsiksen hintaan mukaan omankin palkkansa?
käsikirjoituksen hinta
4
1055
Vastaukset
- kai on
laskenu
- recudorp
Käsikirjoituksen hinta ja käsikirjoittajalle maksettava palkka/palkkio ovat hieman eri asioita.
Käsikirjoitusta työstäessä tulee myös muita kuluja, jotka tuotantobudjetissa lasketaan käsikirjoituskuluiksi. Ennakkotutkimuksen tekeminen materiaaleineen, matkoineen ja lähdehankintoineen maksaa rahaa. Erilaiset oikeudet maksavat rahaa. Toisin sanoen, nykyaikaisen kaupallisen elokuvakäsikirjoituksen valmistamiseen tarvitaan muutakin kuin kynttilän pätkä, pullo punkkua ja kirjoituskone.
Itse kyllä pidän tuosta mainitusta metodista, mutta siksi en kai ole mitään isoa koskaan kirjoittanutkaan. - Anonyymi
Kirja mistä käsikirjoitus elokuvaan tehdään, esim. Valvojana naisten erityistyöleirillä 1943-1944 ja tiedot vielä 2014 oli Salaiseksi luokiteltuna. Julkaisu Minerva 2015 Nyt tämä kirja kaikkine kirjailijan oikeuksineen on myynnissä elokuvaa varten Suomeen, EU maihin tai jopa USA:n markkinoille. Tapahtumat keskittyivät Heinävedelle Pölläkän kylän metsamaisemiin. Hyvin mielenkiintoinen ja todellisuuteen perustuvana tapahtumana.
- Anonyymi
Sekin oli tiedetty, että natsi-Saksallakin oli jokin ns. epävirallinen käyttöoikeus kyseisen naisten erityistyöleirin leirinaisiin. Siitä piti huolen leirin tiukka ja natsimielinen naisjohtaja, joka myönsi myös lomia vapaaehtoisille leirinaisille saksalaissotilaiden viihdytysiltoihin maksua vastaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338556Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5367824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40754Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647