Lihan lavealle tielle

Kun etsikkoaikainen ei halua tehdä hyppyä tuntemattomaan, jättäytyä täysin Jumalan varaan, tai kun uudestisyntynyt kristitty ei halua seurata johdatusta tai haluaa pitää jostain helmasynnistään kiinni, tulee tähän saumaan oivallisena ulopääsytienä ihmistekoinen uskonto, adventismi.

Miten helpottavaa, kun kaikki on inhimillisesti selitetty; niin Raamattu kuin uskonnollinen elämäkin. Voi vain lukea Ellen Whiten kirjoja ja siellä kaikki on tarkasti määrätty syömisestä, sukupuolisuudesta, pukeutumisesta, koulutuksesta, papin virasta, käytöksestä, puheesta, lepäämisestä aina ajattelun sisältöön saakka. Kaikki Raamatun tapahtumat ja opit on monisanaisesti selitetty ja niistä on poistettu ja muutettu hengelliset, ihmisjärjelle ja tunteille vaikeat asiat (= lihalle), ja lisätty lihalle eli ihmisjärjelle ja tunteille sopivaa tekstiä.

Toisin kuin ne etsikkoaikansa/uskonsa hylänneet, jotka ovat poistuneet kokonaan uskonnollisista piireistä, nämä luopiot ammentavat koko ajan lisää vakuutta pelastumisluulolleen suorittamalla määrättyjä ohjeita ja opettelemalla enemmän ja enemmän tuota ihmisoppia. Erittäin hyvillään he ovat, jos saavat muitakin eksytettyä, koska tämä lisää heidän varmuuttaan ”oikeasta tiestä”, kun uudet luopiot kiittelevät kuinka kaikki on niin selkeästi ja ihmisjärjelle ymmärrettävästi selitetty.

Mutta tuo tie on lavea ja vie kohti kadotusta. Pyhää Henkeä ei siinä tarvita ja se onkin murehtuneena poistunut; hengellisyys on vaihtunut hengettömyydeksi; elävä usko uskonnollisuudeksi.

Omatunto on orjuutettuna ja ensimmäinen eli tärkein käsky rikottuna; Jumala ei enää hallitse, vaan adventtikirkko opetuksineen. Niinpä kiusauksetkaan eivät enää ole uskovien kiusauksia, vaan ei-uskovien eli rikonko sapattia, juonko kahvia, moitinko Ellen Whiteä jne.

14

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - analysoitava -

      Tarkkanäköinen analyysi adventismista samalla analysoi analyytikkoa kertoen siitä, miten yksinkertaistettu hahmotelma todellisuudesta muodostuu kriitikon itseanalyysiksi!

      Matt7.3

      • Viittaat Matteuksen evankeliumin 7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?

        Juu noin juuri olen toiminut. Uskoon tultuani minuakin houkuteltiin adventismiin, houkuteltiin lakihenkisyyteen "älköön mikään"-tyyliin jne. Samaan aikaan myös kiukuttelin Jumalaa vastaan, kun en heti jättänyt ei-uskovaa sulhastani, kun Jumala niin kehotti tekemään.

        Sitten otin tukit silmistäni eli jätin sulhaseni ja pyysin Jumalalta anteeksi tuota syntiäni. Myöskään noihin eksyttäjien ja lain alle kutsujien houkutuksiin en jäänyt, vaan jatkoin kulkemista kaitaa tietä Pyhässä Hengessä.

        Niinpä nyt haluankin tätä samaa Jeesuksen vapautta eksytyksistä ja lain alle palaamisista jakaa myös teille. Tehkää parannus niistä tikuista silmissänne ja antakaa Jeesuksen puhdistaa ja pelastaa teidät - pääsette kristityn vapauteen; rauhaa ja iloon.


      • mutta siinä
        uskova_1 kirjoitti:

        Viittaat Matteuksen evankeliumin 7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?

        Juu noin juuri olen toiminut. Uskoon tultuani minuakin houkuteltiin adventismiin, houkuteltiin lakihenkisyyteen "älköön mikään"-tyyliin jne. Samaan aikaan myös kiukuttelin Jumalaa vastaan, kun en heti jättänyt ei-uskovaa sulhastani, kun Jumala niin kehotti tekemään.

        Sitten otin tukit silmistäni eli jätin sulhaseni ja pyysin Jumalalta anteeksi tuota syntiäni. Myöskään noihin eksyttäjien ja lain alle kutsujien houkutuksiin en jäänyt, vaan jatkoin kulkemista kaitaa tietä Pyhässä Hengessä.

        Niinpä nyt haluankin tätä samaa Jeesuksen vapautta eksytyksistä ja lain alle palaamisista jakaa myös teille. Tehkää parannus niistä tikuista silmissänne ja antakaa Jeesuksen puhdistaa ja pelastaa teidät - pääsette kristityn vapauteen; rauhaa ja iloon.

        teit väärin että jätit sulhasesi, koska olit kihlautunut ennen uskoon tuloasi, sinullahan olisi ollut siinä oiva tilaisuus puhua hänellekin mitä hyvää olet kokenut Herralta, ehkäpä hän olisi tullut myöskin uskoon, ehkä ei heti mutta kun olisi nähnyt kuinka sinun elämän Jumala on muuttanut, hänkin olisi alkanut kaivata sitä samaa hyvää itselleen.

        Näin ollen kun heitit hänet ulos, niin ei varmaan halua kuulla uskosta yhtään mitään.


      • VeliM
        uskova_1 kirjoitti:

        Viittaat Matteuksen evankeliumin 7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?

        Juu noin juuri olen toiminut. Uskoon tultuani minuakin houkuteltiin adventismiin, houkuteltiin lakihenkisyyteen "älköön mikään"-tyyliin jne. Samaan aikaan myös kiukuttelin Jumalaa vastaan, kun en heti jättänyt ei-uskovaa sulhastani, kun Jumala niin kehotti tekemään.

        Sitten otin tukit silmistäni eli jätin sulhaseni ja pyysin Jumalalta anteeksi tuota syntiäni. Myöskään noihin eksyttäjien ja lain alle kutsujien houkutuksiin en jäänyt, vaan jatkoin kulkemista kaitaa tietä Pyhässä Hengessä.

        Niinpä nyt haluankin tätä samaa Jeesuksen vapautta eksytyksistä ja lain alle palaamisista jakaa myös teille. Tehkää parannus niistä tikuista silmissänne ja antakaa Jeesuksen puhdistaa ja pelastaa teidät - pääsette kristityn vapauteen; rauhaa ja iloon.

        Tarkennapa tuo mainitsemasi kaitatie, jota Pyhässä Hengessä kuljet, mikä siitä tiestä tekee kaidan ja miksi se tekee siitä sen kaidan?


    • helmasynti,

      niin siinätapauksessa adventistit pitävät siitä kiini!!!

      • Tuollaisia irtolauseitahan adventistit latelevat: korotamme Kristusta, kunnioitamme Jumalaa jne.

        Mutta Jumala sanoo Raamatussa moisesta toiminnasta:

        "Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä, sentähden, katso, minä vielä teen tälle kansalle kummia tekoja - kummia ja ihmeitä, ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa." (Jes 29:13-14)

        Ja mitä sitten on käytäntö: kunnioitetaan väärää profeettaa Ellen Whiteä, opiskellaan Raamatun vastaisia oppeja, eksytetään ihmisiä, ei tehdä parannusta harhaopista, väännetään Raamattu toiseksi ellentotuuden muottiin jne. Eli toisin sanoen halveksitte Jumalaa ettekä tee Hänen tahtoaan. Ette anna pelastaa itseänne ja sanoudu irti eksytyksistänne ja jos annattekin niin viimeisenne tulevat vielä kauheammiksi kuin ensimmäiset, koska valutte takaisin samaan harhaoppiin.

        Ja jotkut valuneet vielä käyttävät tekosyynään tuohon jumalan vastustamiseen harhoppista karta- käskyssä, että he valikoivat Ellen Whiteltä sapatin ja joitakin hyviä kirjoituksia, mutta eivät kaikkea. No mitäs tuo nyt on. Eihän Jumala käske Raamatussa: jämähdä harhaoppisten piiriin ja valikoi hieman heidän opetuksiaan.


      • merkit
        uskova_1 kirjoitti:

        Tuollaisia irtolauseitahan adventistit latelevat: korotamme Kristusta, kunnioitamme Jumalaa jne.

        Mutta Jumala sanoo Raamatussa moisesta toiminnasta:

        "Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä, sentähden, katso, minä vielä teen tälle kansalle kummia tekoja - kummia ja ihmeitä, ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa." (Jes 29:13-14)

        Ja mitä sitten on käytäntö: kunnioitetaan väärää profeettaa Ellen Whiteä, opiskellaan Raamatun vastaisia oppeja, eksytetään ihmisiä, ei tehdä parannusta harhaopista, väännetään Raamattu toiseksi ellentotuuden muottiin jne. Eli toisin sanoen halveksitte Jumalaa ettekä tee Hänen tahtoaan. Ette anna pelastaa itseänne ja sanoudu irti eksytyksistänne ja jos annattekin niin viimeisenne tulevat vielä kauheammiksi kuin ensimmäiset, koska valutte takaisin samaan harhaoppiin.

        Ja jotkut valuneet vielä käyttävät tekosyynään tuohon jumalan vastustamiseen harhoppista karta- käskyssä, että he valikoivat Ellen Whiteltä sapatin ja joitakin hyviä kirjoituksia, mutta eivät kaikkea. No mitäs tuo nyt on. Eihän Jumala käske Raamatussa: jämähdä harhaoppisten piiriin ja valikoi hieman heidän opetuksiaan.

        Käy adventistien kotisivuilla ja huomaa kuinka kolminaisuus oppikin on ok. Miksi sivutat pääasioita aina kaivat pikku asioita. Ja niistä vain teet huomioita.


      • on ok
        merkit kirjoitti:

        Käy adventistien kotisivuilla ja huomaa kuinka kolminaisuus oppikin on ok. Miksi sivutat pääasioita aina kaivat pikku asioita. Ja niistä vain teet huomioita.

        Mutta ei raamatussa puhuta mitään kolminaisuudesta.

        14:28   Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua SUUREMPI

        VAI TARKOITTIKO JEESUS TÄSSÄ VAAN JUMALAN KOKOA?


      • ei mitään löytynyt
        merkit kirjoitti:

        Käy adventistien kotisivuilla ja huomaa kuinka kolminaisuus oppikin on ok. Miksi sivutat pääasioita aina kaivat pikku asioita. Ja niistä vain teet huomioita.

        Käytyäni lukemassa adventtikirkon kotisivuilla, en löytänyt mitään merkittävää. Jos joku sieltä etsii kristinuskoa niin tyhjin käsin palajaa.


    • tieltä!

      Puhut taas itsestäsi. Kuinka kauan jaksat sitä tehdä. Onneksi sinun omatunto kuitenkin vielä kolkuttaa ja se että yrität vääntää omat ajatuksesi jonkun toisen ihmisen ajatukseen. Se ei tule onnistumaan.

      Orjuutta on tahallinen Jumalan käskyjen rikkominen ja sinä olet pahasti orjuudenpesässä. Tästä sinun oma tunto sinua kolkuttaa.
      Siihen on ainoa vapautus olemassa ja se on Jeesus Kristus.
      Kun opit tuntemaan Kristusta niin otat ilolla sapatinkin vastaan. Moitteet on taakse jäänyttä elämää ja uusi on sijaan tullut. Se on uusi on uudestisyntymisen lahja, jonka Jumala lahjoittaa omilleen.

      • tulkki

        Esitit rivien välistä juuri erään esimerkkitilanteen. jossa adventistina käytät hengellistä sanaa (plagioiden) jolla on sen käsitteen antajilla eri merkitys kuin sinun adventtikirkollinen tulkintasi samasta käsitteestä. >Teidän uudestisyntymiseksi nimittämä mielen laimautuminen adventismin oppeihin ei ole kristillinen eikä Raamatullinenkaan merkitys uudestisyntymiselle. Teidän suustanne kuultuna siinä on rienaava sivumaku.


      • kun,
        tulkki kirjoitti:

        Esitit rivien välistä juuri erään esimerkkitilanteen. jossa adventistina käytät hengellistä sanaa (plagioiden) jolla on sen käsitteen antajilla eri merkitys kuin sinun adventtikirkollinen tulkintasi samasta käsitteestä. >Teidän uudestisyntymiseksi nimittämä mielen laimautuminen adventismin oppeihin ei ole kristillinen eikä Raamatullinenkaan merkitys uudestisyntymiselle. Teidän suustanne kuultuna siinä on rienaava sivumaku.

        et mitään tiedä!


      • näytän esimerkin
        kun, kirjoitti:

        et mitään tiedä!

        Löydätkö tästä uudestisyntymisen? Seurakuntaanne liitetään ihan ilman uudestisyntymisen edellytystä. ALLA KOPIO teidän vaatimuksistanne;   Muutama vastaus
        Kirjoittanut: Miitta96 19.9.2007 klo 06.35

           1. Miten adventistiksi yleensä käännytään?
        v: Monella eri tavalla. Yleesä menemällä kasteelle kun on ensin tutustuttu kirkon opetukseen. Voi myös liittyä kirkkoon aiemmin kastettuna. Voi myös joko liittyä pelkkään paikallisseurakuntaan tai Suomen Adventtikirkkoon. Jos valitsee jäljemmän, sillon kirjat siirtyy siviilirekisteriin. Näin olen ymmärtänyt.

        2.Olen suorittanut pari kirjekurssia. Mitä sen jälkeen pitäisi tehdä?
        v: Suosittelen ottamaan yhteyden kirkon työntekijään. Yhteystietoja löytyy netistä www.adventtikirkko.fi

        3. Entä mistä lisätietoa adventtikirkon opista, saanko henkilökohtaista opastusta?
        v. Perusopinkohdat on lueteltuna tuolla nettisivulla. Suosittelen kuitenkin keskustelemaan suoraa pastorin ja seurakuntalaisten kanssa! Mene rohkeasti kirkkoon. Seurakunta ottaa kyllä iloiten jokaisen uuden kirkkoontulijan vastaan.

        4. Milloin henkilö on valmis kasteelle ja kuka asiasta päättää?
        v. Kasteelle mennessä kysytään uskooko ihminen Jeesukseen, sovitustyöhön ja kolmiyhteiseen Jumalaan. Kasteelle menevä henkilö itse päättää kasteesta, ei sitä häneltä kielletä mikäli uskoo nuo edelliset asiat.

        5. Mihin kasteen jälkeen on sitouduttava?
        v. Kaste ei sido mihinkään. On oma asia liittyykö seurakuntaan (suositeltavaa).

        6. Voidaanko seurakunnasta erottaa ja erotetaanko helposti jos jää kiinno jostain synnistä?
        v: Koko seurakuntahan erotettaisiin saman tien, mikäli synnin takia erotettaisi. Kaikki olemme syntisiä ja teemme syntiä koko ajan. Nykypäivän adventtikirkko elää ihmisen rinnalla vaikeissa tilanteissa, ei syyllistä tai erota ihmisiä! Perinteinen ajattelu ehkä tuomitsisi mm. raskaana olevan, avoliitossa asuvan henkilön, mutta ei sitä varten kirkosta eroteta! Ihmisellä on oma valinta tässäkin asiassa. Kirkossa tietyissä tehtävissä (esim. Raamatunopetus) työskenteleviltä vaaditaan kyllä, ettei esim. asu avoliitossa.

        7. Mitä seurakuntakuri pitää sisällään?
        En ihan tarkalleen tiedä. Joskus olen kuullut, että kovin kirkon opetusta vastaan opettavat seurakuntalaiset on otettu "puhutteluun" ja heiltä on kysytty omasta uskostaan. Erotettu ei kuitenkaan ole. Eiköhän noiden keskustelujen tarkoitus ole miettiä, missä on ongelma ja ratkaista se hyvässä sovussa ja toisiaan kunnioittaen.

        8.Voivatko erotetut ja eronneet palata helposti takaisin jos haluavat?
        v. Toivottavasti! Kirkkomme katto on korkealla ja aina saa tulla takaisin, eihän kukaan ole niin syntinen ettei kelpaisi Jumalan eteen! Jos joku kirkonmies tai seurakuntalainen toisin väittää, niin väärässä on.


    • En loukkaantunut parannussaarnastasi, sillä ihmisen liha tarvitsee alati nuhtelua; jos Paavalia on uskominen - ja ihmisen omaa kokemusasiantuntijuutta.

      Ismit ovat lihallisuutta, hengellisyys lihan kuolettamista.

      Ps 139:23-24

      23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
      24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.

      MEIDÄN ISÄMME TAIVAASSA - NÄKEE, KUULEE, VASTAA

      Matt 6:6-14

      6 Kun sinä rukoilet, mene sisälle huoneeseesi, sulje ovi ja rukoile sitten Isääsi, joka on salassa. Isäsi, joka näkee myös sen, mikä on salassa, palkitsee sinut.
      [2. Kun. 4:33; Dan. 6:11]

      7 "Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja.
      [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

      8 Älkää ruvetko heidän kaltaisikseen. Teidän Isänne kyllä tietää mitä te tarvitsette, jo ennen kuin olette häneltä pyytäneetkään.
      [Jes. 65:24; Matt. 6:32]

      9 Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
      [6:9-13: Luuk. 11:1-4 : 5. Moos. 32:6; Ps. 115:3; Jes. 63:16; Room. 8:15; 1. Piet. 1:17 | Jes. 8:13, 29:23]

      10 Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa. [Dan. 7:27; Matt. 3:2 ; Luuk. 17:20,21 | Ps. 103:21; 1. Makk. 3:60; Matt. 26:42; Ap. t. 21:14]

      11 Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme.
      [Ps. 132:15; Sananl. 30:8; Fil. 4:6; 1. Tim. 6:8]

      12 Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa.
      [Jer. 31:34 | Sir. 28:2-5; Matt. 18:35; Ef. 4:32; Kol. 3:13]

      13 Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.*
      [Myöhäisissä käsikirjoituksissa on lisäksi sanat: "Sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Aamen."]
      [Matt. 4:1, 26:41 | 1. Moos. 48:16; Joh. 17:15; 2. Tim. 4:18; 2. Piet. 2:9]

      14 "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi.
      [Mark. 11:25]

      15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. [Jaak. 2:13].

      armahdettu syntinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1437
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1141
    3. 37
      822
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      816
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      775
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      762
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      732
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      689
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      642
    Aihe