Syrjinnästä

syytteet

Tämän päivän Hesarin mukaan naispapin väistyminen jumalanpalvelustehtävästä Hyvinkälllä viime maaliskuussa tuo syrjintäsyytteet kolmelle henkilölle. Kaksi Sleyn jäsentä saa syytteen syrjinnästä ja paikalla ollut vs. kirkkoherra työsyrjinnästä. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Suomessa nostetaan syyte naispapin syrjinnästä.

Hyvinkään seurakunnassa ollaan nyt kuulemma entistä tarkempia, ettei tuonkaltaisia tilanteita pääsisi enää syntymään. Hyvä noin. Toivottavasti muissakin seurakunnissa ollaan tuon asian suhteen tarkkoina. Tilanne alkoikin jo muistuttaa farssia, sillä kun paikalle tuli vieraileva miespappi, joka vastusti nykyistä kirkon käytäntöä, niin muut joutuivat hänen tieltään väistymään.

8

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On farssi tai ei siinä tapauksessa, jos sen ei tartte perustua raamattuun:D

    • Matti E Simonaho

      Se on sillä tavalla, että jos kieltää naisen missään mielessä koskien sielullista opetusta, rikkoo IO Ksäkyä; "Kunnioita isääsi ja äitiäsi". Joka ei kunnioita naista, ei kunnioita äitiään eikä isäänsä. Ja jos ei kunnioita äitiä ja isää, niin silloin ei ole olemassa Jumalan silmissä; Kuollut sielu.

      • silleen..

        että jos Raamattu ei kelpaa ,mikä on Jumalan ilmoitus ihmiselle , niin toimii Jumalaa vastaan.

        Oikea nainen tietää kyllä naiseutensa , eikä hänen tarvitse esittää miestä.
        Oikea mies samoin tietää mieheytensä, eikä hänen tarvitse esittää naista.

        Jumala on järjestyksen Jumala ja siksi kaikki on niin kuin on.
        Turha siitä on ihmisiä syytellä tai asettaa syytteeseen, sillä Raamattu on selkeä kannanotoissaan tässäkin asiassa.

        Eriasia on se, jos Raamattu ei kelpaa.
        Silloin lienee turha kirkkoja rassata vaan menee jonnekin muualle leikkimään omia leikkejään.


      • onkin että
        silleen.. kirjoitti:

        että jos Raamattu ei kelpaa ,mikä on Jumalan ilmoitus ihmiselle , niin toimii Jumalaa vastaan.

        Oikea nainen tietää kyllä naiseutensa , eikä hänen tarvitse esittää miestä.
        Oikea mies samoin tietää mieheytensä, eikä hänen tarvitse esittää naista.

        Jumala on järjestyksen Jumala ja siksi kaikki on niin kuin on.
        Turha siitä on ihmisiä syytellä tai asettaa syytteeseen, sillä Raamattu on selkeä kannanotoissaan tässäkin asiassa.

        Eriasia on se, jos Raamattu ei kelpaa.
        Silloin lienee turha kirkkoja rassata vaan menee jonnekin muualle leikkimään omia leikkejään.

        Varmuushan onkin että raamattu on väärennetty.


      • Malleus malleficarum

        Opettivatko isäsi ja äitisi sinulle, että naiset voivat toimia pappeina? Entä opetettiinko sinulle koulussa uskontotunnilla tai rippikoulussa tuollaisia valheita ja Raamatun sanan vastaisia oppeja?
        Elleivät vanhempasi tai opettajasi sellaista sinulle opettaneet, olet rikkonut kymmentä käskyä vastaan ja olet tuomittu ikuiseen kadotukseen. Lohdutukseksesi voin sanoa, että et mene sinne yksin. Lauma on suuri ja sitä johtaa emeritusarkkipiispa!


      • oikeassa.
        silleen.. kirjoitti:

        että jos Raamattu ei kelpaa ,mikä on Jumalan ilmoitus ihmiselle , niin toimii Jumalaa vastaan.

        Oikea nainen tietää kyllä naiseutensa , eikä hänen tarvitse esittää miestä.
        Oikea mies samoin tietää mieheytensä, eikä hänen tarvitse esittää naista.

        Jumala on järjestyksen Jumala ja siksi kaikki on niin kuin on.
        Turha siitä on ihmisiä syytellä tai asettaa syytteeseen, sillä Raamattu on selkeä kannanotoissaan tässäkin asiassa.

        Eriasia on se, jos Raamattu ei kelpaa.
        Silloin lienee turha kirkkoja rassata vaan menee jonnekin muualle leikkimään omia leikkejään.

        "Oikea nainen tietää kyllä naiseutensa, eikä hänen tarvitse esittää miestä."

        Ei tarvitsekaan. Ei pappina oleminen tee kenestäkään miestä, niin kuin ei tee presidenttinä, ministerinä, johtajana, insinöörinä, lääkärinä, ekonomina, opettajana yms. oleminenkaan. Niin että yritä vain tottua siihen, että naiset pääsevät noihin samoihin virkoihin kuin miehet. Enää ei eletä niin kuin 2000 vuotta sitten, ja hyvä niin. Entiseen ei ole paluuta.

        "Turha siitä on ihmisiä syytellä tai asettaa syytteeseen, sillä Raamattu on selkeä kannanotoissan tässäkin asiassa. "

        Noin on, siksi luterilaisessa kirkossa onkin hyväksytty sekä naispapit että miespapit.

        "Eriasia on se, jos Raamattu ei kelpaa. Silloin lienee turha rassata vaan menee jonnekin muualle leikkimään leikkejään."

        Noin on tuokin. Jos ei Raamattu ja luterilainen kirkko kelpaa, niin silloin voi mennä "jonnekin muualle leikkimään leikkejään". Ei täällä ole mikään pakko olla.


      • olet tullut
        Malleus malleficarum kirjoitti:

        Opettivatko isäsi ja äitisi sinulle, että naiset voivat toimia pappeina? Entä opetettiinko sinulle koulussa uskontotunnilla tai rippikoulussa tuollaisia valheita ja Raamatun sanan vastaisia oppeja?
        Elleivät vanhempasi tai opettajasi sellaista sinulle opettaneet, olet rikkonut kymmentä käskyä vastaan ja olet tuomittu ikuiseen kadotukseen. Lohdutukseksesi voin sanoa, että et mene sinne yksin. Lauma on suuri ja sitä johtaa emeritusarkkipiispa!

        tälle palstalle? Luterilaisessa kirkossa on hyväksytty naispapit jo 20 vuotta sitten. Varmaan vanhemmatkin ovat kertoneet tämän 20 vuoden aikana asiasta vielä kotona oleville lapsilleen. Niin että äläpäs tule tälle palstalle julistamaan luterilaisen kirkon opetuksen vastaisia kadotustuomioita. Vasaraa täällä ei tarvita.


    • kirkon käytäntö

      ei ole ollenkaan niin kuin annetaan ymmärtää.

      Ei nainen ole pappi , koska se ei voi olla pappi.

      Kirkko on kirkkokansa.Ei nainen joka esittää pappia tai asian kannattaja.

      Joku on luullut, että kirkko olisi tuota mieltä mitä esität.

      Ei ole tehty mitään kyselyä missään vaiheessa joka puoltaisi tuota kirkon kannaksi.

      Olen kyllä kyselyn kannalla, niin saataisiin kirkon kanta asiaan.

      Kysely voisi olla luonteeltaan: Raamattu vai Raamatun vastaisuus.

      Tiedän mitä ihmiset vastaavat.
      Siksi kyselyä ei tehdä sillä se olisi joidenkin arvovallalle aikamoinen kolaus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe