Kireä esinahka

kysyjä__

Heips! Itseäni vaivaa esinahkani kireys, sillä aina kun vedän esinahan terskan taakse se tuntuu tiukalta (ja myös näyttää) ja tulee varteen vähän jomottava olo. Tämän saman "vaivan" luulisi olevan monellakin miehellä.
Mitään kipuja siis ei ole, mutta enemmän kuin mielelläni leikkauttaisin esinahan kärjestä n. 1cm ihoa pois. Eli kuinka suuri toimenpide tuo olisi ja millaisella hinnastolla se tehtäisiin?

Kiitos vastauksista!

60

27833

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leikattu nahka

Itselläni on ollut kireä esinahan pää.
      Leikkautin sen armeijaiän paikkeilla.
      Kunnallislääkärin lähete riittää leikkaukseen, jos haluat yksityiselle mennä, niin paikkakunnasta riippuen n 30 € on lääkärinpalkkio. Ja edelleenkään siellä ei tarvitse valita sitä kalliimpaa erikoislääkäriä.
      Yksityisillä lääkäriasemilla se leikataan kyllä, missä on paremmat laitteet.
      Mutta mikset menisi yleiseen sairaalaan jonoon. Jonotusaika varmasti on kuukauksia, sillä tuo ei ole sairaus joka pahenee. Ja olet tullut sen kanssa tähänkin asti toimeen.
      Siihen aikaan kun itse olin, niin minut nukutettiin. Maanantaina sisään, karvojen poistot ym valmistelua, tiistaina leikattiin aamulla ja keskiviikkona kotiin.
      Nyt on selkäpuudutus ja kuulemma tehdään jo paikallispuudutuksellakin. Eli samana päivänä kotiin.
      Muutama viikko sairaslomaa, mitä ei kyllä tarvitse. Muutaman päivän vähän kirvelee, tikit sulaa itsestään pois.

• kysyjä__

Tjoo. Jos halpaa on taidan kävästä yksityisellä leikkauttamassa palasen pois, niin ei tarvitse enää jatkossa murehtia tästä.
        Pitää vaan opiskelijana ottaa hyvin hinnoista selvää...

• p-puudutus -69

- Nyt on selkäpuudutus ja kuulemma tehdään jo paikallispuudutuksellakin. -
        Minulta leikattiin jo 1969 paikallispuudutuksella sairaalassa. NYT JO 1969!

• mutta sattuu

pitkän seisokin jälkeen.
      Erityisesti aamu stondiksessa.
      Ei oikein viitsisi mennä leikkauttamaan, joten tuli mieleen, onnistuisiko esinahkaa venyttämään jotenkin löysemmäksi?

• Mies 50 v

Kyllä se venyy itsestään, ei tarvii mitään leikkausta vaikka olisi kuinka kiree. Mullakin oli nuorena niin kiree, että kun esinahka meni eka kertaa taakse kauhistuin, että pitääkö tästä lähteä lääkäriin että saa takasin. Ei tarvinnut. Menee tunto päästä pois kun leikkaa esinahan. Poikien esinahkaa ei pidä venytellä ennenkuin ehkä murrosiän jälkeen.

• NIM.

ELI MIESTEN YMPÄRILEIKKAUS PARAS VAIHTOEHTO TUOHON VIAVAAN. SEN ON TODETTU HELPOTTAVAN MYÖS YHDYNTÄ ONGELMIA JA PIDENTÄVÄN EREKTIOAIKAA. ON MYÖS PAREMPI SIEMENSYÖKSY. ELI JOS VAIVAA NIIN EIKUN LÄÄKÄRIIN JA LEIKKAUSPÖYDÄLLE! ALKU AINA VAIKEA MUTAA LOPUSSA KIITOS SEISOO!!

• SIITÄ

ETTÄ TUNTO HEIKKENEE?

• Jukka.Virtanen

Kuvaamasi tilanne vaikuttaa juuri siltä miksi sitä kutsutkin ... kireä esinahka. Kireän esinahan hoito on useimmissa tapauksissa kirurginen. Suomessa tehdään lähes yksinomaan ns. täysiä ympärileikkuksia, joissa poistetaan koko esinahka. Joskus vähäisempikin toimenpide olisi riittävä mutta Suomesta on vaikea löytää lääkäriä, joka sellaisen tekisi. Suosittelen hakeutumista joko terveyskeskukseen oman lääkärin vastaanotolle tai sitten yksityiselle puolelle urologin tai plastiikkakirurgin juttusille. Muista kertoa lääkärille millaisesta hoidosta ja toimenpiteestä olet kiinnostunut. Asiastasi voi kysyä mielipidettä usemmaltakin lääkäriltä (ns. second opinion).

Jukka Virtanen

• sas<<<a

itse olen 12v ja minulla on ongelmia saada terska näkyviin koululääkäri sanoi että pitää venyttää. no eka se sattu sitten ei. sitten unohdin ja nyt ei enään mene hoen joka päivä mielessäni että ei ympärileikkaust ja että enkö voi koskaan harrastaa seksiä :( omat kokemukset kiitos!

• 17 wee
        sas<<<a kirjoitti:

itse olen 12v ja minulla on ongelmia saada terska näkyviin koululääkäri sanoi että pitää venyttää. no eka se sattu sitten ei. sitten unohdin ja nyt ei enään mene hoen joka päivä mielessäni että ei ympärileikkaust ja että enkö voi koskaan harrastaa seksiä :( omat kokemukset kiitos!

Itselläni oli myös noin nuorena kireä. ja murrosikäkin tuli myöhässä. Karvat kasvoivan noin 15 vuotiana ja sitkun murrosikä jatkoi jylläämistään kireä esari alkoi myös löystyä... joten sinuna en olisi yhtään huolissaan... jos kireys tuntuu jatkuvan viel murrosiän jälkeenkin voihan sitä koittaa venytellä ynm... mut pie palas poijes ois ihan hyvä vaihtoehto

• Pikkane pili
        17 wee kirjoitti:

Itselläni oli myös noin nuorena kireä. ja murrosikäkin tuli myöhässä. Karvat kasvoivan noin 15 vuotiana ja sitkun murrosikä jatkoi jylläämistään kireä esari alkoi myös löystyä... joten sinuna en olisi yhtään huolissaan... jos kireys tuntuu jatkuvan viel murrosiän jälkeenkin voihan sitä koittaa venytellä ynm... mut pie palas poijes ois ihan hyvä vaihtoehto

Joo mä oon 17-vuotias ja mun pilin pituus stondikses on 2cm
        Ja mun esinahka taas on kireä ku kaalimato

• 13Wee
        sas<<<a kirjoitti:

Hei olen 13v ja mullon niin kireä esinahka että ei voi venyttää kun pikkasen ja se sattuu ja terskaa näkyy vaan ihan vähän. Mietin että olisiko joku ratkaisu että sais sen kokonaan näkyviin..?

• Fgg
        13Wee kirjoitti:

Hei olen 13v ja mullon niin kireä esinahka että ei voi venyttää kun pikkasen ja se sattuu ja terskaa näkyy vaan ihan vähän. Mietin että olisiko joku ratkaisu että sais sen kokonaan näkyviin..?

Kannattaa mennä juttelemaan asiasta vaikka terveydenhoitajan kanssa. Se on ihan normaali ongelma ja saat siihen varmasti apua. Kyseessä on "tiukka esinahka" joka voidaan hoitaa kuntoon pienillä toimenpiteillä.
        Joskus säännölliset "venytys harjoitukset" auttavat, mutta vaikeammissa tapauksissa joudutaan turvautumaan ympärileikkaukseen.
        Mutta niinkuin sanoin niin rohkeasti vaan kertomaan asiasta terveydenhoitajalle niin saat varmasti apua ongelmaan.

• Auttakaa!!! :(
        17 wee kirjoitti:

Hei olen 13v poika.
        Kaverillani on terska ihan nakyvissä kun vetelemme käteen mutta minulla ei edes näy eikä esari liu :(
        Miten saan terskan kunnolla esiin?
        Ois ihan kiva saada vedeltyy kunnol :)

• Auttakaa!!! :(
        17 wee kirjoitti:

Hei olen 13v poika.
        Kaverillani on terska ihan nakyvissä kun vetelemme käteen mutta minulla ei edes näy eikä esari liu :(
        Miten saan terskan kunnolla esiin?
        Ois ihan kiva saada vedeltyy kunnol :)

• nuorempana

Mutta kun teininä aloin runkaamaan päivittäin, esinahka löystyi muutamassa kuukaudessa eikä ole enää vuosiin vaivannut.

• ongelma!

moro, itte oon 14v poika ja toi esinahka on ongelma, sellane ongelma on että toi esinahan pään reikä on niin helvetin pieni että kusemisessaki on ongelmii ku roiskuu pikkase. ja ku yrittää vetää tai mtn ni sattuu vaa mutta tulehduksia ei ole ollut

• ongelma!

niin ja runkattu on aika paljo ja että ei tunnu millää venyvän, ja ei tässä kehtais porukoille alkaa puhuu asiasta, täytyy nyt kattoo viellä et tuleeko asiasta mitään :/

• Keukubad

Ihmisen (esi-)nahka on aika venyvää. Esinahan kireyteen on leikkauksen vaihtoehtona sen venytys. Siis joka kerta kusella käydessäsi venytät sitä reilusti isommaksi. Jo parin viikon päästä se on paljon väljempi.

• Tikkitappi

Kyllä. Minulla on ongelma esarin kanssa! Täytän kohta 15v. Minulla ei ole vielä karvoitusta eikä murrosikää vielä edessäpäin näy! Esinahkani luikuu terskan yli MUTTA kun minulla on stondissa en saa sitä terskan yli!!! vetäminen sattuu... minulla ei ole tulehduksia eikä mitään muuta vaivaa vehkeeni kanssa... mutta nyt kun jo tytöt kiinnostavat jo "pirusti" niin mitäs sitten kun olen jo sen ikäinen että sänkyyn olisi hinkua... olen todella surullinen koska en halua leikkausta, ja en halua keskustella vanhemmilleni. Olisiko venytys paras keino? Ehkä minun täytyy odottaa karvojen kasvamista ja katsoa uudelleen.?.?.?.

• seppppppo
        Tikkitappi kirjoitti:

Kyllä. Minulla on ongelma esarin kanssa! Täytän kohta 15v. Minulla ei ole vielä karvoitusta eikä murrosikää vielä edessäpäin näy! Esinahkani luikuu terskan yli MUTTA kun minulla on stondissa en saa sitä terskan yli!!! vetäminen sattuu... minulla ei ole tulehduksia eikä mitään muuta vaivaa vehkeeni kanssa... mutta nyt kun jo tytöt kiinnostavat jo "pirusti" niin mitäs sitten kun olen jo sen ikäinen että sänkyyn olisi hinkua... olen todella surullinen koska en halua leikkausta, ja en halua keskustella vanhemmilleni. Olisiko venytys paras keino? Ehkä minun täytyy odottaa karvojen kasvamista ja katsoa uudelleen.?.?.?.

Älä hätäile kyllä se sieltä tulee aikanaan. Ittellänikin tuli murkkuikä aika myöhään noin sun ikäsenä . Ja sänkyynhän ei ole mikään kiire koska sul vielä eessäpäin monta vuotta harrastaa seksiä. äläkä yritä vetää esinahkaa terskan yli koska esinahka irtoaa terskasta murrosiän aikana..........

• Jerezy
        seppppppo kirjoitti:

Älä hätäile kyllä se sieltä tulee aikanaan. Ittellänikin tuli murkkuikä aika myöhään noin sun ikäsenä . Ja sänkyynhän ei ole mikään kiire koska sul vielä eessäpäin monta vuotta harrastaa seksiä. äläkä yritä vetää esinahkaa terskan yli koska esinahka irtoaa terskasta murrosiän aikana..........

Oon 12wee ja mua huolettaa se että, voiko käyä niin ettei esinahka irtookkaan terskasta? Itelläni murrosikä on jo selvästi alkanu joku aika sitte mut esinahka ei oo irronnu. :(

• Jerezy kirjoitti:

Oon 12wee ja mua huolettaa se että, voiko käyä niin ettei esinahka irtookkaan terskasta? Itelläni murrosikä on jo selvästi alkanu joku aika sitte mut esinahka ei oo irronnu. :(

oletko kokeilllut vetää tai venytellä esinahkaasi?
        ihan itsestään se ei mene terskan päält pois vaan se pitää sormien avulla painaa terskan taakse. esinahan alapinnalla on se ohut ihopoimu frenulmum, jonka kuuluu siellä olla. sitä ei pidä repiä tai yrittää irrottaa omin avuin pois.
        voit kysyä lisää os. [email protected]

• vaan

Ympärileikkausta suosittelen..
      Vaikka tunto hieman heikkeneekin niin on laukeaminen jotain aivan muuta kuin leikkaamattomilla ikinä..

Myös vaimo kiittää... On puhtaampi, nätimpi ja kestää kauemmin.

• nyt toimii

En suosittele leikkausta ensimmäiseksi vaihtoehdoksi!
        Varsinkaan tuossa iässä mistä palstalla on puhuttu, on melko tavallista että vielä 15 vuotiaanakaan ei ole löystynyt kunnolla.

Kohta tulee varmaan kommenttia että "olen 5v asti saanut vedettyä taakse", mutta kun olemme jokainen yksilöitä eikä tuo esari oikeasti itsestään kellään löysty vaan kyllä se on ihan mekaanisen venytyksen tulosta jokaisella. Jos alkaa nuorempana vetää taakse niin tottakai se venyy peniksen kasvaessa iän myötä ihan huomaamatta.

Ensin vaan varovasti venyttelyä ja jos ei mitään tuloksia ala tulla muutaman kuukauden sisään niin sitten viimeistään lääkärin puheille ja ensin kannattaa siltikin ottaa puheeksi muut hoitokeinot kuin leikkaus.

Itse en osannut/uskaltanut aloittaa venyttelemään nuorena kun terska oli herkkä kosketukselle, joten en edes yrittänyt saada sitä kokonaan taakse ja asia ikäänkuin unohtui vuosiksi.
        Vasta 25 vuotiaana aloitin venyttelemään ja about puolessa vuodessa sain sen venytettyä normaalikuntoon ilman mitään leikkauksia.
        Koskaan ei siis ole myöhäistä venyttää paikkoja toimivaksi, iällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa!

• eipä tarvinnut mennä
        nyt toimii kirjoitti:

En suosittele leikkausta ensimmäiseksi vaihtoehdoksi!
        Varsinkaan tuossa iässä mistä palstalla on puhuttu, on melko tavallista että vielä 15 vuotiaanakaan ei ole löystynyt kunnolla.

Kohta tulee varmaan kommenttia että "olen 5v asti saanut vedettyä taakse", mutta kun olemme jokainen yksilöitä eikä tuo esari oikeasti itsestään kellään löysty vaan kyllä se on ihan mekaanisen venytyksen tulosta jokaisella. Jos alkaa nuorempana vetää taakse niin tottakai se venyy peniksen kasvaessa iän myötä ihan huomaamatta.

Ensin vaan varovasti venyttelyä ja jos ei mitään tuloksia ala tulla muutaman kuukauden sisään niin sitten viimeistään lääkärin puheille ja ensin kannattaa siltikin ottaa puheeksi muut hoitokeinot kuin leikkaus.

Itse en osannut/uskaltanut aloittaa venyttelemään nuorena kun terska oli herkkä kosketukselle, joten en edes yrittänyt saada sitä kokonaan taakse ja asia ikäänkuin unohtui vuosiksi.
        Vasta 25 vuotiaana aloitin venyttelemään ja about puolessa vuodessa sain sen venytettyä normaalikuntoon ilman mitään leikkauksia.
        Koskaan ei siis ole myöhäistä venyttää paikkoja toimivaksi, iällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa!

Itsellä oli kanssa hiukan kireä tuo, levossa esinahka tuli jopa 0.5-1cm terskan pään yli. Olin jo asennoitunut ympärileikkaukseen, mutta kahden (2!) päivän venyttelyn jälkeen menee levossa taakse suht helposti ja puolikovanakin. Täyteen juhlakuntoon ei vielä esa takana päästä vaan kiristys alkaa tuntua jossain vaiheessa. Olen nyt venytellyt niin että ensin löysänä taakse, sitten pikkuhiljaa jöpökkiä päälle kunnes alkaa tuntua ja sitten hiukan rauhoitellaan taas. Puolikovana edes takaisin rullailua. Vinkkinä että älkää missään nimessä koittako venytellä kuivalla, rasvaa tai vaikka ihan vettä niin alkaa luistaa paremmin.

Sellasta kysyisin että onko terskan reunan, sen "vallin" lievä tummansininen väri ja tunne että ikäänkuin veri ei aivann kunnolla kiertäisi normaalia? Kaipa se siitä venyy vielä. :)

• nyt toimii
        eipä tarvinnut mennä kirjoitti:

Itsellä oli kanssa hiukan kireä tuo, levossa esinahka tuli jopa 0.5-1cm terskan pään yli. Olin jo asennoitunut ympärileikkaukseen, mutta kahden (2!) päivän venyttelyn jälkeen menee levossa taakse suht helposti ja puolikovanakin. Täyteen juhlakuntoon ei vielä esa takana päästä vaan kiristys alkaa tuntua jossain vaiheessa. Olen nyt venytellyt niin että ensin löysänä taakse, sitten pikkuhiljaa jöpökkiä päälle kunnes alkaa tuntua ja sitten hiukan rauhoitellaan taas. Puolikovana edes takaisin rullailua. Vinkkinä että älkää missään nimessä koittako venytellä kuivalla, rasvaa tai vaikka ihan vettä niin alkaa luistaa paremmin.

Sellasta kysyisin että onko terskan reunan, sen "vallin" lievä tummansininen väri ja tunne että ikäänkuin veri ei aivann kunnolla kiertäisi normaalia? Kaipa se siitä venyy vielä. :)

"Sellasta kysyisin että onko terskan reunan, sen "vallin" lievä tummansininen väri ja tunne että ikäänkuin veri ei aivann kunnolla kiertäisi normaalia? Kaipa se siitä venyy vielä. :)"

Tuo väri-juttu vaikuttaisi aika tavalliselta, sieltä heltan alueelta saattaa itsekullakin olla usein vaikka minkä värinen. Itsekin aluksi panikoin tuosta väristä, mutta siis se väri todellakin voi vaihdella voimakkaasti.

Kertomasi tuntemuksen perusteella vaikuttaisi vielä lievästi kiristävän, itsellä sitä kesti parin kuukauden ajan vielä sen jälkeen kun seisokissa aloin saamaan nahat taakse. Jälkeenpäin ajatellen venyi loppujenlopuksi aika nopeasti, vaikka silloin aikanaan se tuntui ikuisuudelta.

Kuvaamasi tilanne oli itsellänikin aikoinaan hyvin samankaltainen, saat varmasti paikat kuntoon kunhan olet päättäväinen ja etenet rauhallisesti. Olet jo nyt voiton puolella.

• kohta 100% :)
        nyt toimii kirjoitti:

"Sellasta kysyisin että onko terskan reunan, sen "vallin" lievä tummansininen väri ja tunne että ikäänkuin veri ei aivann kunnolla kiertäisi normaalia? Kaipa se siitä venyy vielä. :)"

Tuo väri-juttu vaikuttaisi aika tavalliselta, sieltä heltan alueelta saattaa itsekullakin olla usein vaikka minkä värinen. Itsekin aluksi panikoin tuosta väristä, mutta siis se väri todellakin voi vaihdella voimakkaasti.

Kertomasi tuntemuksen perusteella vaikuttaisi vielä lievästi kiristävän, itsellä sitä kesti parin kuukauden ajan vielä sen jälkeen kun seisokissa aloin saamaan nahat taakse. Jälkeenpäin ajatellen venyi loppujenlopuksi aika nopeasti, vaikka silloin aikanaan se tuntui ikuisuudelta.

Kuvaamasi tilanne oli itsellänikin aikoinaan hyvin samankaltainen, saat varmasti paikat kuntoon kunhan olet päättäväinen ja etenet rauhallisesti. Olet jo nyt voiton puolella.

Nopeeta on kehitys, nyt ei tunnu enää puoliheijarissa miltään ja täyteen mittaankin asti pääsee joskin sitten alkaa kiristämään. Se "jänne" vetää hieman terskaa vinoon mutta ei siitä nyt kannata vielä välittää kun suunta on näin hyvä!

Olo kuin uuden lelun saaneella lapsella... :D

• nyt toimii
        kohta 100% :) kirjoitti:

Nopeeta on kehitys, nyt ei tunnu enää puoliheijarissa miltään ja täyteen mittaankin asti pääsee joskin sitten alkaa kiristämään. Se "jänne" vetää hieman terskaa vinoon mutta ei siitä nyt kannata vielä välittää kun suunta on näin hyvä!

Suunta on todellakin hyvä!
        Sen "jänteen" kanssa saattaa mennä vähän pidempään että venyy normaaliks, mutta kyllä se venyy väittäkööt muut mitä haluaa.

Mut varo ettei se pamaha poikki, se tekee kuulemma aika kipeää. :)
        Kun sen pitää hanskoitellessa/yhdynnässä kosteana esim. yleisvoiteella tms. niin ei pitäisi vaurioita tulla.

Eli maltti on valttia tässäkin hommassa...

• matias peltovaara
        nyt toimii kirjoitti:

Suunta on todellakin hyvä!
        Sen "jänteen" kanssa saattaa mennä vähän pidempään että venyy normaaliks, mutta kyllä se venyy väittäkööt muut mitä haluaa.

Mut varo ettei se pamaha poikki, se tekee kuulemma aika kipeää. :)
        Kun sen pitää hanskoitellessa/yhdynnässä kosteana esim. yleisvoiteella tms. niin ei pitäisi vaurioita tulla.

Eli maltti on valttia tässäkin hommassa...

mun esinahka ei ole kire paitsi se jänne siinä terskassa on todella kireä.. mitä teen?

• ongelma!
        kohta 100% :) kirjoitti:

moro, olen 13-vee ja kyllä esari varmaan venyis tarpeeks mutku se "jänne" ottaa kiinni.. niin pitääkö harkita leikkausta että terska tulisi kokonaan näkyviin??

• Silvottu
      • Esari : : (

olen 13v poika ja esinahkani on todella kireä ja en ole varma onko tulehduksia tullut mikä avuksi?

• Esari : : ( kirjoitti:

olen 13v poika ja esinahkani on todella kireä ja en ole varma onko tulehduksia tullut mikä avuksi?

kireeseen esariin auttaa usein toistuva venyttely. ota rohkeasti jäykän peniksesi päästä kiinni ja yritä hitaasti painaa esari alas / taakse päin kunnes kipua alkaa selvästi tuntua. löysää välillä ja toista venytystä usean kerran. mieluummin mahdollisimman kauan kerrallaan. esinahan alla saattaa olla ns "kiinikeitä" eli esinahka siis jäänyt jostain syystä kiinni terskan ihoon, mutta venyttelyn avulla tuokin ongelma yleensä ratkeaa eli kiinnike irtoaa. paljastuvaan terskaan voi laittaa liikkumisen helpottamiseksi vaikka ihan jotain perusvoidetta esim aqualan, nivea tms.
        jos ei auta, kysy lisää neuvoja (osoite profiilissani) tai käy vaikka koulun terkkarilla (hänellä on vaitiolovelvollisuus).

• pakko rako..........

joo asiaa - mutta jos kireä, ei auta kuin leikkaus -kuten mulla

• jajajajajajj

sitä lyhentää ja kiristää entisestään???

en oo ikinä tajunnut mitään ympärileikkauksesta enkä esinahasta.joo olen nainen ja kokematon enkä ole juutalainen..

• kartsa pappa

itsellä oli ja vieläkin on tiukka esinahka,mutta jos esinahan saa löysänä kunnolla terskan ohi ja pääsee peseen kunnolla ei kannata tehdä mitään sillä parempi tunto terskassa joak on esinahan suojissa varsinkin näin vanhemmiten,kun kavereilla jo ongelmia ei minulla mitään.Eli jos olet alle 25v eikä seisoessa mene taakse kokonaan ei ongelmaa jos löysänä menee.nuorena tahtoo olla tiukka,kun murrosikä ja kalu kasvaa nopeamin,kuin se esinahka.

• noin onanoin

- olen tätä jo monia, monia vuosia ihmetellyt,kun istä jauhetan jatkuvasti.
      Miksi niin pitäisi tehdä ..eihän erektio tai orgasmi sitä edellytä . En näe itse sellaiseen mitään tarvetta, joten myös esinahan ahtaus on siis epäolennaista.

• Demotour

Hei, Olen 12 vuotias poika.. minulla on ongelmanani: KireäEsinahka..Kysyisin pikaista vastausta miten saisin venytettyä MUUTEN kuin vetämällä suoraan esinahkaa alasa päin? Koska alaspäin veto on tuskallista eikä näy tulosta. Sänkyynkin pääsisin. JA tyttöystävällä olisi jo kiire harrastamaan seksiä. en kuitenkaan itse rohkenisi harrastamaan kun terska ei päästä sitä menemään alas.. Kaverini sanoi että voisin näinkin harrastaa seksiä mutta se olisi todella tuskallista. Leikkaukseen en todellakaan aijjo mennä. Toivoisin pikaista vastausta ja kiitos jo etukäteen.

• All Knowing Shit

Riippuu vähän iästä, kannattaako leikata. jos olet yli 21-vuotias ja on kireä esari, mene ihmeessä leikkaamaan. Tuosta iästä alaspäin on taas sitä kun esari ei ole ehtinyt viel venymään. Murrosiässä terska kasvaa huomattavasti nopeammin kuin esinahka, joten pientä kireyttä voi olla. Kireyttä voi ehkäistä säännöllisellä "runkkauksella", eli itsetyydytyksellä.

Ja suosittelen jättämään noi petihommat PALJON myöhemmäksi. Ette tiedä vielä mitään ehkäisystä ja seksin mahdollisista seurauksista.

• Demotour1
        All Knowing Shit kirjoitti:

Riippuu vähän iästä, kannattaako leikata. jos olet yli 21-vuotias ja on kireä esari, mene ihmeessä leikkaamaan. Tuosta iästä alaspäin on taas sitä kun esari ei ole ehtinyt viel venymään. Murrosiässä terska kasvaa huomattavasti nopeammin kuin esinahka, joten pientä kireyttä voi olla. Kireyttä voi ehkäistä säännöllisellä "runkkauksella", eli itsetyydytyksellä.

Ja suosittelen jättämään noi petihommat PALJON myöhemmäksi. Ette tiedä vielä mitään ehkäisystä ja seksin mahdollisista seurauksista.

HEhehe :D
        Kiitos vaan. Ja runkkauksesta ei ole kyse. Sitä harrastan ehkä jopa.. LIIKAA!
        Eikä tarvi puhu kun 6 vuotiaalle. Olen omasta mielestä todella 'kypsä' ikäisekseni ja tiedän kyllä paljonkin ehkäisystä ja seksin seurauksista. Että kiitos vaan.
        Muttei pahemmin kiinnostaisi olla 16 vuotiaanakin vielä tässä 'tilanteessa'

• SiipiSimppu
        All Knowing Shit kirjoitti:

Eikä tarvi puhu kun 6 vuotiaalle. Olen omasta mielestä todella 'kypsä' ikäisekseni ja tiedän kyllä paljonkin ehkäisystä ja seksin seurauksista.

• aisj
        SiipiSimppu kirjoitti:

Eikä tarvi puhu kun 6 vuotiaalle. Olen omasta mielestä todella 'kypsä' ikäisekseni ja tiedän kyllä paljonkin ehkäisystä ja seksin seurauksista.

mikä on se jänne mikä on terskas kiinni siinä sen jakautumisen kohdassa???lähteekö se koskaa ppois

• kotilekurina
        aisj kirjoitti:

mikä on se jänne mikä on terskas kiinni siinä sen jakautumisen kohdassa???lähteekö se koskaa ppois

en tiedä, siis sen jänteen, itsellä se kiristi terskan päätä vinoon alaspäin niin paljon, et kyllästyin siihen ja leikkkasin itte sen poikki, steriilin neulan työnsin jänteen alle ja uudella partahöylän terällä painoin neulaa vasten jänteen poikki, no verta tuli jotensakin aika paljon, mutta tiukalla siteellä lakkasi nopeesti, eipä ole sen jälkeen jänne kiristäny ja eskari pääsee liukumaan reilusti terskan taakse, kyrvän kovana ollessa näyttääkin kun olis leikattu nahka kokonaan pois, ja runkkaaminen on tosi nautinnollista pelkästään terskaa runkkaamalla, no en kylläkään ihan suosittele muita tekemään jos ei ole varma missä verisuonet kulkee, mulla ne kylläkin näkyi selvänä, veri tuli pelkästään janteen peittävästä ohkasesta ihosta

• kekekek

Elikä oon 15v poika, murrosikä alko jo 12-vuotiaana. On kaikki karvat joka paikas ja pituuskasvu tullu ymym. mutta on kiree esari JA se on kiinni terskassa... oon koittanu venytellä jo kuukauden ajan ja mitään muutosta ei oo tapahtunu... eli kannattaako mennä ympärileikkaukseen vai vaan tyytyä kohtaloon...
      en oo viittiny mennä puhuu terveydenhoitajalle, vaikuttaa jotenkin pelottavalta, voiko johoki muuhu henkilöön ottaa yhteyttä? mitäs suosittelette?

löysänä esinahka menee juuri ja juuri terskan taakse, mutta sattuu niin pirusti ja osa esinahkasta on kiinni terskassa. Saako noita koittaa repiä pois vai antaa vaan olla. Ja sitten ku alkaa vähänki stondaa, ni ei enää mee taakse...

Ja haluisin sitä kysyä, että onko se noloa jos on kireä esinahka esim. yhdynnässä :(

• aleksi

mulla olis semmosta että pystyykö sitä ns. "jännettä" venyttämään mitenkää?? pikaisesti vastauksia kiitos:)

• rj6u645
        aleksi kirjoitti:

mulla olis semmosta että pystyykö sitä ns. "jännettä" venyttämään mitenkää?? pikaisesti vastauksia kiitos:)

Kyllä se saa ajan kanssa venymään samalla lailla kuin muunkin ihon.

• Boy944

Oon 16v ja on kiree esinahka, sänkyyn tekis mieli,löytyisikö asian läpikäyneiltä valaistusta asiaan, tekeekö yhdyntä kipeää?

• AdVicer

Hoida poju kikkeli kuntoon. Jos venyttely ei nahkaan tehoa niin lääkärille ja veks. Kyllä vermeet pitää olla kivuttomasti käytössä ja hygieniakin helpottuu kun ei ole nahat tiellä... Jos se kiristää erektiossa, niin liian kireähän se silloin on.

• omg

ite sain noin tunnin venytyksillä sen terskan yli

• vanhemmat........

Joillakin auttaa venyttely toisilla ei. Joten tämä ei ole mikään juupas eipäs kysymys. Meillä 14v. kiinnikkeet ja käskettiin venyttelemään,öljyn kanssa lääkärin toimesta (ja masturboimaan) poika teki työtä käskettyä. Ja nuoruuden innossa ja uhmassa, kahden kuukauden harjoittelun jälkeen, hermostui ja veti pitkän najkansa, väkisin taakse. Siellä oli kunnon kiinnikkeitä jotka repesivät, samoin repesi myös jänne. Tilanne oli melko kaottinen - verta tuli runsaasti, onneksi kotona oli aikuisia ja poika sairaalaan ja leikkaukseen. Nyt tilanne rauhoittunut ja muutamia viikkoja siinä toipuillessa meni. Meillä myös vanhempi ja nuorempi poika, molemmilla esinahka liikkunut jo 6 -7v. ja ovat huolehtineet pesuista ym. itse.
      Eivöät ne lääkäritkään kaikkea tiedä, terveydenhoitaja jo sanoi että keskimmäisen pojan kanssa tulee vaikeuksia, kun poika oli 11v. ja esinahka oli pitkä ja aivan toisenlainen kuin veljillään. Ja niinhän siinä kävikin - mutta nyt kaikki ok. - mitä nyt varmasti pientä traumatisoitumista, tämä kikkelin kanssa vehtaaminen ja ristiitaiset neuvot, keskimmäiselle auheutti...
      Nykyisin n. 6 vuotiaana, keskimäärin, esinahan pitäisi liikkua, terskan taakse - näin kerrotaan, suurimmalla osalla (% luku oli jossakin 93 luokkaa) ja loppuja pitäisi säännöllisesti tarkkailla. Osalla hyöty venyttelystä, mutta joku raja siihenkin koska kaikilla se ei toimi ja seuraukset edellä kuvatut.

• Joudun leikkaukseen

Mro olen 12w poika joka joutuu n. 3vk päästä esinahantoimepiteeseen elikkäs joku nukutus en ole varma onko koko "ympärysleikkaus" mutta minä haluisin tietää puudutetaanko vai nukutetaanko? kun itse eikä äitikään oikeen selvää saanut lapusta .. siinä luki mm.toisella sivulla kaikesta polvi/nivel leikkauksista niin oli ainakin vaikea saada selvää tuleeko nukutus vai puudutus ... pelottaa ihan sairaana.kirurgi sano että nukutetaan tottakai ja kaikki Esim.Wc-käynti onnistuu
      ja sitten siihen laitetaan tikit (sulavat) oli suuri kunnia saada kirjoittaa tuskia :)
      Onneks on Nais leikkaaja : D toisaalta jos olisi ollut mies olisi ehkä voinut puhua enemmän "miesten jutuista" Minua ei pelota se leikkaus vaan puudutus . Tippahan laitetaan se ei satu mummon kanssa juteltiin tipan laitosta sekin onneksi hellitti ja tottakai pari parasta kamua tukee mua :)
      Lupasin niille että vien ne pizzalle kun selviän tästä.Isää minulla ei ole sen kanssa olisi paljon parempi jutella näistä asioista. Niin voisiko joku lähipäivinä kertoa tehdäänkö se toimenpide Selkäydinpuudutuksella vai kevyellä nukutuksella?? Pidättehän peukkuja :)

• huolestunut12345

Olen 20-vuotias minulla on aina ollut kireä esinahka.Harrastin tänään ensimmäisen kerran seksiä ja se sujui ihan hyvin,mutta nyt esinahka on todella turvonnut.
      En saa sitä vedettyä takaisin terskan yli tämän takia.Luultavasti se turvotus kyllä laskee ennemmin tai myöhemmin mutta halusin kysyä että tuleeko tämä tapahtumaan joka kerta kun harrastan seksiä?Onko kellään kireän esinahan omaavalla samanlaisia kokemuksia?

• TÄRKEÄÄ

Hei minulla oli sama juttu jos joskus harrastat seksiä niin ekalla tai seuraavalla kerralla voi esinahka revähtää ja siitä mennä tärkeitä jänteinä ! Suosittelisin ympärysleikkausta!Itselleni tehty ympärysleikkaus oli hyvä valinta vähän leikkauksen jälkeen turvottaa mutta se ei kestä onneksi kauaa... Ja seksin nautinto on paljon parempi ja erittäin tyydyttävä :) suosittelen

• böbi

Älkää helvetissä menkö leikkeleen. Se kyllä venyy sen mitä pitääki.

• Hinnasto

90 e

• Esa987654

Olen 18-vuotias ja sain venytettyä esinahan kokonaan terskan taakse vain muutama päivä sitten. Helpotus on suuri, sillä enää ei ole pelkoa siitä, että kastelisi housuihin muutaman virtsapisaran jäädessä esinahan alle. Lisäksi nyt on taatusti parempi valmius seksin harrastamiseen ja itsetuntokin taisi kohota.

Mietin pitkään, olisiko ympärileikkaus välttämätöntä. Lisäksi kukaan muu ei tiennyt (tai huomioinut) esinahkani kireydestä, eikä asiasta ollut helppo avautua. Päätin vain sitkeästi jatkaa esinahan venyttelyä hieromalla esinahkaa edestakaisin hellin ottein. Jokaisen hieromakerran yhteydessä myös venytin esinahan niin alas kuin pystyin siten, ettei kuitenkaan sattunut liikaa.

Aikoja venyteltyäni huomasin terskassa (siis siitä kohtaa terskaa, jonka edestä sain esinahkaa taakse) valkoista ihottumaa. Se muistutti hieman hilsettä, mutta oli melko voimakkaasti liimaantuneena terskan pintaan (arpia?). Aloin suihkuttaa vettä vähitellen ihottuman päälle. Vaikka se kirpaisi hieman, ihottuma katosi terskan pinnasta ja vähitellen alueen koskettelu ei enää sattunut!

Kun ihottumaa ei enää ollut ja esinahka oli aivan terskan reunan ulottuvilla, keräsin rohkeuteni ja vedin nahan reunan taakse. Se oli siinä. Pelkäsin kai venyttelyn yhteydessä, ettei nahka enää tulisi terskan päälle ja etten kestäisi kipua. Venytys ei sattunut tippaakaan, ja nahka palautui aivan vaivatta takaisin terskan päälle.

Tällä hetkellä terskan pinta on vielä niin herkkä, etten pidä vaatteita päällä hankautumisen vuoksi. Kai se terskan herkkyys helpottaa, kun totuttaa terskan olemaan ilman esinahkaa päällä vähitellen.

• Baljasbabba

Kyllä terska pikkuhiljaa tottuu olemaan paljaana. Olen jo ikämies ja tehnyt aikoinaan samalla lailla kuin sinä nyt. Apteekista saa Bepanthen voidetta joka on mieto ja sopii vaikka limakalvoille joten hoida sillä kullinpäätäsi.

• nips naps kanki

Leikattu 27 ja harmittaa, etten käynyt aikaisemmin. Joskus 10 v.liikenne onnettomuudessa ja sisällä pari viikkoa. Silloin lekurit jo suosittelivat, mutta sain pitää mielipiteeni nuoresta iästä huolimatta.

Touhuiässä kohdalle aina tuntu pientä kipua, ja siihen osittain jopa laukesi. Kunnes kohdalle osui sairaanhoitaja, joka kertoi miten hommat pitäisi mennä. Suositteli lekuria joka kertoi hyvin asiallisesti mitä tehdään.

Enkä ole päivääkään katunut, jokainen kohdalle osunut nainen on ollut ylättynnyt.

• m18-

Olen tilanteessa jossa ympärileikkaus, on ainoa mahdollinen.
      Haluaisin nyt miehiltä/pojilta ASIALLISIA vastauksia ko. toimenpiteestä.
      Kohdallani tämä tieto, ei nyt tullut täytenä yllätyksenä, mutta yllätyksenä kuitenkin. En halua tietoa venyttelystä enkä muusta, kokeiltu on kaikkea.
      Menin vähän "sekaisin" tästä tiedosta - joten en juuri osannut lääkäreiltä kysyä mitään.
      Haluaisin kaiken mahdollisen tiedon, teiltä jotka olette kokeneet ko. toimenpiteen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      143
      3196
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      40
      3002
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      110
      1463
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      145
      1217
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1087
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1057
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      1017
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      979
    9. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      23
      833
    10. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      827
    Aihe