Arvokas Raamatun luku

1 Kor. 13.

.

”Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niin kuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme;
mutta suurin niistä on rakkaus.”

1 Kor.13.

11

866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SANTTUEEMELI

      kirjan yksi kohokohdista,voimakasta tekstiä.

    • logico-philosof...

      Vaikuttaa vahvasti siltä, että tekstin kirjoittaja ei pyrikään lausumaan määrittelykohteestaan mitään positiivisesti vaan suorittaa määrittelyn kohteen negaatioiden kautta.

      • Teksti on tarkoitettu ihmisille, joilla on juuri niitä virheitä, joista tekstissä puhutaan. Rakkaus on ihmisessä rakenteelisesrti, sitä ei tarvitse selittää. Psykopatologiansa takia ihminen etääntyy rakkaudesta. Uskon tekstin tarkoituksen olevan palauttaa tietoisuustta rakkaudesta.


    • Adam

      Hienoa, kun toit tämän kohdan esille. Näyttää siltä että teksti on tullut suoraan henkimaailmasta ihmisille.
      Siinä tuodaan esille ne asiat, joita ihmnen pitää rakkautena. Rakkaus on henkinen ominaisuus, josta seuraa hyvä toiminta.

      • Hengen saanut

        Tuo Raamatun teksti on kyllä tullut Taivaasta, sieltä hyvästä henkimaailmasta, ei sieltä Lusiferin porukasta, jossa ilman Jeesusta olevat kirotut henget (riivaajat) toimivat.


      • Adam
        Hengen saanut kirjoitti:

        Tuo Raamatun teksti on kyllä tullut Taivaasta, sieltä hyvästä henkimaailmasta, ei sieltä Lusiferin porukasta, jossa ilman Jeesusta olevat kirotut henget (riivaajat) toimivat.

        Hyvä henkimaailma on alkuperäinen todellisuus, jota voidaan pitää itsestään selvänä. Teksti on varmasti sieltä.

        Puhut Lusiferin porukasta. Kristinuskon mukaan Lusifer oli langennut enkeli, joka vietteli ihmisen. Oletko koskaan ajatellut, että enkelit ovat korkealla henkisellä tasolla, kuten Jeesuskin, ne eivät lankea. Lankeaminen tapahtuu vain ihmisen tasolla. Ihminen etsii syntipukkia henkimaailmasata omille virheilleen.

        Vallanpitäjien on ollut vaikea nähdä niin paljon hyvää, kuin enkeleissä on, siksi he käänsivät sen pahaksi. Enkelin lankeaminen on ihmisen negatiivinen kuva hyvänsä.


      • katselin
        Adam kirjoitti:

        Hyvä henkimaailma on alkuperäinen todellisuus, jota voidaan pitää itsestään selvänä. Teksti on varmasti sieltä.

        Puhut Lusiferin porukasta. Kristinuskon mukaan Lusifer oli langennut enkeli, joka vietteli ihmisen. Oletko koskaan ajatellut, että enkelit ovat korkealla henkisellä tasolla, kuten Jeesuskin, ne eivät lankea. Lankeaminen tapahtuu vain ihmisen tasolla. Ihminen etsii syntipukkia henkimaailmasata omille virheilleen.

        Vallanpitäjien on ollut vaikea nähdä niin paljon hyvää, kuin enkeleissä on, siksi he käänsivät sen pahaksi. Enkelin lankeaminen on ihmisen negatiivinen kuva hyvänsä.

        kuin kuvastimesta. vrt. sanomaasi ihminen etsii syntipukkia omille virheilleen..


      • 1 Kor. 13.
        katselin kirjoitti:

        kuin kuvastimesta. vrt. sanomaasi ihminen etsii syntipukkia omille virheilleen..

        Jatkoa rakkauden luvulle löytyy 2 Kor. 11:14:
        "Eikä ihme, sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

        Jumalan yhteydestä pois langenneita enkeleitä kutsutaan Raamatussa pimeyden enkeleiksi ja riivaajiksi. Sellaisia todella on ihmiskunnan joukossa.
        Niillä riivaajahengillä on mahdollisuus päästä sisälle ihmisen sismpään henkeen.
        Mutta ihmisille on mahdollisuus estää niitä tulemasta sisälle.
        Jeesus kristus, Jumalan Poika, on kaikkien yläpuolella oleva Persoona. Hänen Nimessään voimme käskeä kirottuja enkeleitä väistymään elämänpiiristämme.
        Voimme myös pyytää Jeesukselta, että Hän lähettää omia enkeleitään turvaksemme.
        Ennen muuta voimme pyytää, että Jeesus vapauttaa meidät synneistämme.
        Hän kuoli ristillä sijaisuhrina syntiemme edestä. Syntimme tulivat rangaistuiksi Hänen veriuhrissaan.
        Siitä Raamattu sanoo näin:
        "Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi" (Jesaja 53:5).
        Voimme ottaa Jeesuksen vastaan syntiemme sovittajaksi ja elämämme Herraksi. Silloin Hän on oleva paras Ystävämme halki ikuisuuksien.

        Usko Jeesukseen ei edellytä kirkon tai muiden lahkojen uskontoja.

        Siunaten
        http://www.Jeesus-on-Herra.com


      • Adam
        1 Kor. 13. kirjoitti:

        Jatkoa rakkauden luvulle löytyy 2 Kor. 11:14:
        "Eikä ihme, sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

        Jumalan yhteydestä pois langenneita enkeleitä kutsutaan Raamatussa pimeyden enkeleiksi ja riivaajiksi. Sellaisia todella on ihmiskunnan joukossa.
        Niillä riivaajahengillä on mahdollisuus päästä sisälle ihmisen sismpään henkeen.
        Mutta ihmisille on mahdollisuus estää niitä tulemasta sisälle.
        Jeesus kristus, Jumalan Poika, on kaikkien yläpuolella oleva Persoona. Hänen Nimessään voimme käskeä kirottuja enkeleitä väistymään elämänpiiristämme.
        Voimme myös pyytää Jeesukselta, että Hän lähettää omia enkeleitään turvaksemme.
        Ennen muuta voimme pyytää, että Jeesus vapauttaa meidät synneistämme.
        Hän kuoli ristillä sijaisuhrina syntiemme edestä. Syntimme tulivat rangaistuiksi Hänen veriuhrissaan.
        Siitä Raamattu sanoo näin:
        "Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi" (Jesaja 53:5).
        Voimme ottaa Jeesuksen vastaan syntiemme sovittajaksi ja elämämme Herraksi. Silloin Hän on oleva paras Ystävämme halki ikuisuuksien.

        Usko Jeesukseen ei edellytä kirkon tai muiden lahkojen uskontoja.

        Siunaten
        http://www.Jeesus-on-Herra.com

        Ei ole olemassa langenneita enkeleitä. Enkelit ovat korkealla henkisellä tasolla, jossa ei langeta. Lankeaminen tapahtuu vai ihmisen tasolla. Kysymyksessä on ihmisen inversio, eli negatiivinen kuva hyvästä.

        Joku viisas on sanonut: "Ihminen projisoi hyvyytensä Jumalaan, pahuutensa paholaiseen ja vastuunsa messiaaseen.

        Ihmisen tulisi katsoa omaa hyvyyttään, pahuuttaan ja vastuutaan.


    • ymmärrämme

      katsovamme kuin kuvastimesta - olemme löytävät itemme. Omat tunteemme.
      Emme etsi enää kunniaa vaan rakkautta.

      • edelleenkin

        Raamattu sanoo näin:
        "Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja ikuisesti!"
        Hebr.13:8.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe