Tietoisku 1.

YKKÖSLUOKAN TIETOISKU USKOVILLE JA USKOTTOMILLE

Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta Minun armoni pysyy iäti.
Varo kuivakukkia, "ikikukkia", jotka tosin näyttävät kauniilta ja IKUISILTA ja pysyvätkin totta tosiaan - mutta pysyvät KUOLLEINA.

Ps. 89:24
(89:25) Armoni ja uskollisuuteni ovat hänen rinnallaan, ja minun avullani kohoaa hänen mahtinsa sarvi.

Voiko sen sanao näinkin:

Jumalassa on kysymys uskollisuudesta
laupeus langennutta kohtaan

Rikkaat hän lähettää tyhjinä pois
köyhille julistaa ilosanomaa

Koettelee vaan ei hylkää
ei murtunutta muserra

Särkyneen sydämen
Hän parantaa

Ei 7 kertaa
vaan70x7

70x7 armahdettu

5

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuhat ja yksi

49 vuotta oli Danielin kirjan mukaan voidellun hallitsijan tuloon.

Dan.9:24. tulee olla 70 vuotta temppelistä temppeliin.!

• Profetiat pitivät paikaknsa lähiajassa, mutta ne ovat Raaamtussa siksi, että niissä on ennen muuta kauasakntoinen totuus.

Järissään oleva hengellinen ihminen voi sijoittaa Sak 14. ja Hes 39-48. vain Lähi-Itään ja pian - ehkä jo meidän sukupolvemme aikana - tapahtuvaksi.
        Varsinkin temppeliasiaa ajatellen.

• tuhat ja yksi
        AnttiVKantola kirjoitti:

Profetiat pitivät paikaknsa lähiajassa, mutta ne ovat Raaamtussa siksi, että niissä on ennen muuta kauasakntoinen totuus.

Järissään oleva hengellinen ihminen voi sijoittaa Sak 14. ja Hes 39-48. vain Lähi-Itään ja pian - ehkä jo meidän sukupolvemme aikana - tapahtuvaksi.
        Varsinkin temppeliasiaa ajatellen.

Sakarjalla tai Hesekielillä ole varaa erehtyä ?

Vai etkö sinä voi erehtyä ennustuksessasi ja tiedätkö kaikki tapahtumat monen tuhannen vuoden taakse mistä-, Hesekielikin kirjoittaa ?

• tuhat ja yksi kirjoitti:

Sakarjalla tai Hesekielillä ole varaa erehtyä ?

Vai etkö sinä voi erehtyä ennustuksessasi ja tiedätkö kaikki tapahtumat monen tuhannen vuoden taakse mistä-, Hesekielikin kirjoittaa ?

Raamattu on sitä varten kirjoitettu, että se uskottaisiin, sellaisenaan.
        Jumalaa ei kukaan ole milloinkaan nähnyt, mutta Jeesuksessa hän on itsensä ilmoittanut - sanoo Raamattu. Siksi tarvitaan Raamattua.

Apt 1:9-12

9 Kun hän oli sanonut tämän, he näkivät, kuinka hänet otettiin ylös, ja pilvi vei hänet heidän näkyvistään.
        [Mark. 16:19; Luuk. 24:51]

10 Ja kun he Jeesuksen etääntyessä vielä tähysivät taivaalle, heidän vieressään seisoi yhtäkkiä kaksi valkopukuista miestä. [Luuk. 24:4]

11 Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."
        [Ap. t. 2:7 | Ap. t. 3:21]

12 Silloin he lähtivät tuolta vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan* päässä. He palasivat Jerusalemiin
        [Matka, joka sapattina oli lupa kulkea, noin kilometri.] [Luuk. 24:52][Sak 14:4].

Toki Sak ja Hes voivat erehtyä, vaikka syömään sianlihaa. Mutta Jumala ei ratkaisevia erheitä anna koota Raamattuun. Se ei ole "kootut erheet", kuten on - ellen väärin näe - Ellenin teos Suuri Taistelu.
        KAIKKI profeetat, paitsi tietysti Joona, puhuvat enemmän tai vähemmän lopun ajoista, yhtäpitävästi - viimeisissä luvuissaan tietysti.

Apostolien teot osoittaa ja todistaa, että Sakarja ennusti oikein viimeisistä päivistä, suuresta ahdistuksesta, Herran päivästä ja 1000-vuoden rauhanajasta.

Sak 14:4
        Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.

• MEILLÄ ON PUOLUSTAJAMME TAIVAASSA

Läheisetkin torjuvat Jobin - Job 19:21-29 :

21 Säälikää minua, säälikää, te, jotka olette ystäviäni! Jumalan käsi on koskenut minuun.
      22 Miksi tekin vainoatte minua, yhdessä Jumalan kanssa? Ettekö ole jo kylliksi minua kalvaneet?

23 Kunpa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, kunpa ne talletettaisiin kirjaan,
      24 uurrettaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi taltalla hakaten, lyijyllä piirtäen!

25 Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
      26 Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan,
      [19:26,27: 1. Kor. 13:12]

27 saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa.
      28 Mutta te sanotte: "Kuinka puristamme hänestä totuuden esiin? Syyllinen hän joka tapauksessa on."

29 Pelätkää toki miekkaa! Tuollainen kovuus on synti, joka ansaitsee kuoleman. Muistakaa: on olemassa tuomari.

Sinä olet tehnyt syntiä, Job - Job 22:5-11

5 Eikö sinun pahuutesi ole suuri? Eivätkö sinun syntisi ole loppumattomat?
      [Job 4:17, 15:14]
      6 Olet aiheetta ottanut veljeltäsi pantin, riistänyt häneltä hänen ainoan vaatteensa. [22:6-9: Job 4:3,4, 31:16-23 : 2. Moos. 22:25,26; 5. Moos. 24:12,13; Aam. 2:8]

7 Uupuneelle et ole antanut vettä, nälkäiselle et ole ojentanut leipäpalaa. [Sananl. 25:21]
      8 Katsot, että maa kuuluu sille, jonka on valta, vain hänen suosikkinsa saavat sitä asua.
      [Jes. 5:8; Miika 2:2]

9 Lesket saivat lähteä luotasi tyhjin käsin, orpojen kädet sinä sysäsit syrjään.
      [2. Moos. 22:21; Jes. 1:17; Miika 2:9]

10 Ihmekö siis, että sinun ympärillesi on viritetty ansoja, että yhtäkkiä joudut kauhun valtaan.
      11 Päivä pimenee, et voi nähdä mitään, ja vedet vyöryvät sinun ylitsesi.

Herran sanat Jobin ystäville - Job 42:7-10 :

7 Kun Herra oli puhunut Jobille, hän sanoi temanilaiselle Elifasille: "Minä olen vihastunut sinuun ja kahteen kumppaniisi, sillä te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job.

8 Ottakaa siis seitsemän sonnia ja seitsemän pässiä, menkää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa hyvitykseksi omasta puolestanne polttouhri. Palvelijani Job rukoilee teidän puolestanne, ja minä kuulen hänen rukouksensa. Näin minä säästän teidät rangaistukselta ja häpeältä, vaikka te olette puhuneet minusta vastoin totuutta, toisin kuin palvelijani Job."
      [1. Moos. 20:7; Job 22:30]

9 Temanilainen Elifas, suahilainen Bildad ja naamalainen Sofar tekivät niin kuin Herra oli heitä käskenyt, ja Herra kuuli Jobin rukouksen.

10 Kun Job oli rukoillut ystäviensä puolesta, Herra käänsi hänen kohtalonsa. Herra antoi Jobille kaksin verroin kaikkea, mitä hänellä oli ennen ollut.

"USKOSTA VANHURSKAS ELÄÄ USKOSTANSA"

"Meidän veljiemme syyttäjä" hoivasi
      Jobia oamlla tavallaan - kovuudella

Lopussa vasta saivat tuomion
      nuo tekopyhät sielunhoitajat

Job parani ja eneni
      siunasi vainoojansa

Jumala itse puhui
      Jobiansa puolusti

Kerran puhui
      se jo riitti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      188
      1315
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      842
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      50
      711
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      612
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      590
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      564
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      560
    Aihe