Tänään 20.9. "Mannaa Jumalan lapsille", SLEY, 1981.
"Ja Herra katsoi Aabelin ja hänen uhrilahjansa puoleen", 1.Moos.4:4.
Hän katsoi ensin Aaabelin,, itse henkilön, ja sitten uhrin puoleen. Henkilö oli ensin hurskas, oikea ja otollinen, ja sitten uhrikin henkilön tähden, ei henkilö uhrin tähden.
Tästä huomaamme; on mahdotonta, että
mikään teko olisi hyvä Jumalan edessä, ellei itse henkilö ensin ole otollinen ja hvä.
Tässä kysyt: "Mitä minun siis on tekeminen? Kuinka minä itse tulen hyväksi ja ololliseksi Jumalalle?"
Evankeliumi vastaa: Sinun tätyy suorastaan epäillä itseäsi, kuulla Kristusta ja uskoa häneen.
Tämä usko, ilman mitään tekoja, vanhurskauttaa ihmisen.
Sille, joka näin uskoo, Jumala antaa kaikki synnit anteeksi, Kristuksen, rakkaan Poikansa tähden, jonka nimeen hän uskoo.
Edeleen Juala antaa hänelle Pyhän Henkensä, joka tekee ihmisen toiseksi ja muuttaa hänet uudeksi ihmiseksi, jolla on toinen ymmärrys ja toinen tahto.
Semmoinen ihminen tekee pelkkiä hyviä tekoja.
Vanhurskauttamiseen ei siis tarvita mitään muuta, kuin että kuullaan Jeesusta Kristusta
ja uskotaan häneen, autuaaksitekijäämne.
Hyviin tekoihin taas ei tarvita mitään muuta kuin tämä vanhurskautus, se näet joka on vanhurskas, tekee hyvää eikä kukaan muu, ja kaikki, minkä hän nin vanhurskautettuna tekee, on hyvää, ensinkään tekoja erottelematta.
Martti Luther
Mannaa Jlan lapsille: Luther
3
106
Vastaukset
Luther on RAUTAA!!!
MANNAA - 21.9. - Room 12:2.
"Älkää muodostautuko tämän maailman mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta!"
Meidän on siis varottava seuraamasta maailman tapaa ja omaa järkeämme ja luuloamme ja aina kukistettava oma mielemme ja tahtomme, tehtävä ja kärsittävä toisin kuin järki ja tahto vaativat, aina elääksemme tosin kuin maailma, jopa suoraan sen vastaisesti.
Näin me joka päivä muutumme mielemme uudistuksen kautta, toisin sanoen, joka päivä yhä enemmän rakastamme sitä, mitä maailma ja järki vihaa:
päivä päivältä yhä mieluisemmin tulemme köyhiksi, sairaiksi, solvatuiksi, tyhmiksi, syntisiksi
ja viimeiseltä arvaamme kuoleman elämää paremmaksi, tyhmyyden viisautta kalliimmaksi, häpeän kunniaa jalommaksi, köyhyyden rikkautta autuaallisemmaksi, synnin hurskautta kunniallisemmaksi,
kunnes vihdoin päädymme siihen, että ihminen tulee täydelliseksi ja mielellään vaihtaaa elämän kuolemaan ja Paaalin kanssa halajaa täältä eritä,
että kaikki synti lakkaisi ja Jumalan tahto hänessä kaikkein täydellisimmin tapahtuisi.
Silloin kristitty on eniten toisenlainen kuin maailma eikä ensinkään käyttäydy niinkuin maailma.
Maailma ei voi koskaan saaada kylläänsä tästä elämästä, kristitty ei kyllin pian voi saada eroa tästä elämästä; mitä se etsii, sitä hän pakenee, mitä se pakenee, sitä hän etsii.
Martti Luther
- sanoisi näin:
"Mitä minun siis on tekeminen?
Kuinka minä itse tulen hyväksi ja ololliseksi Jumalalle?"
Evankeliumi vastaa: Sinun tätyy suorastaan epäillä itseäsi, kuulla Kristusta ja uskoa häneen.
Tämä usko, ilman mitään tekoja, vanhurskauttaa ihmisen. Sille, joka näin uskoo, Jumala antaa kaikki synnit anteeksi, Kristuksen, rakkaan Poikansa uhriveren tähden tähden. Jumala maksoi jokaisen syntivelan Pojassaan siksi on armo tullut mahdolliseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t826511- 353571
- 443118
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402332Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin282201- 1212107
- 1902062
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292019- 401882
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241638