Voittoja Kristuksessa!

Amos7

Tulin aikuisiällä uskoon ja sain syntini anteeksi. Jonkun ajan jälkeen Herra täytti Pyhällä Hengellä, siitä kielet merkkinä. Vaimoni tuli uskoon ja viikon päästä täyttyi Pyhällä Hengellä vanhan romanievankelistan rukoillessa, Porttilan Feija. Saipa vielä profetalliset kielet lahjana. Vihittyä elämää eletty kohta 25-vuotta.

Minut siunattiin evankelistaksi 80-luvulla kotiseurakunnassa vanhemmiston ollessa yksimielinen. Myös talvipäivillä ja minua siunasi, kun nimeni sanottiin ja 800 ihmisen läsnäollessa eräs evankelista huusi niin lujaa kuin lähti; aamen!
Olen toimessani saanut siunata ihmisiä taivastielle ja moni on täyttynyt Pyhällä Hengellä, uudet kielet siitä merkkinä.
Kuitenkin kaikista suurinpana voittona pidän kun sain siunata isäni taivastielle ja julistaa synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Uskossa isäni sitten kuolikin.

Mielenkiintoista oli kun isä sanoi vasta uskoontultuaan, kuinka muistaa minun elämän muuttuneen.

42

1235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todé

sentään.
      Olette näemmä alkaneet sitten evankelijoimaan palstalla eli pitämään niitä kaivattuja herätyskokouksia?

• Amos7

Onko asia hyvä vai huono?

• todé
        Amos7 kirjoitti:

esiintyneen jälkeen erittäin huono.

• PakanainHuuto

Antaa tulla vaan evankeliointia. 3 viisasta miestä ovat kokoontuneet yhteen. 1kpl istuu tietsikan vieressä lapsenlapsen kanssa, 1 kpl julistaa uskoaan (hyvä), Viimeinen Mohikaani sotkee kielillä puhumista vasten raamatun sanaa. Kaikki siis hyvin. Usko on voimakas potkunantaja.

Nonnii Todé alahan evankelioimaan.

• PakanainHuuto
        Amos7 kirjoitti:

kertovat kuinka ovat kohdanneet Jeesuksen ja kuinka sitten elämä muuttui.

• Amos7
        PakanainHuuto kirjoitti:

Antaa tulla vaan evankeliointia. 3 viisasta miestä ovat kokoontuneet yhteen. 1kpl istuu tietsikan vieressä lapsenlapsen kanssa, 1 kpl julistaa uskoaan (hyvä), Viimeinen Mohikaani sotkee kielillä puhumista vasten raamatun sanaa. Kaikki siis hyvin. Usko on voimakas potkunantaja.

Nonnii Todé alahan evankelioimaan.

julistamaan evankeliumia. Miksi vaikenet?

• etkö vieläkään ymmärrä?

Nuo luettelemasi voitot (joista kiitos Jumalalle) olivat ennen sitä kun aloit elämään vihassa, katkeruudessa ja valheessa. Eivät nuo menneisyydessä kokemasi voitot tee tyhjäksi nykypäivän syntejä. Jokaisen on tehtävä parannus, myös SINUN.

• Aamen!

Aamen.

• M@k3

Mitään muuta kuin laittoi sinut mölöttämään siansaksaa?

Jos se teki sinusta jotenkin paremman ihmisen niin ihmettelempä millainen olit ennen uskoontuoloa, koska nyt olet ihmisenä ihan täysi mulkku(ei pahalla, tälläinen mielipide vaan on muodostunnut viha aloitustesi sisältöä lukiessa).

• Amos7

Kiitos mitä sanoit. Jos sinunkaltaisesi alkaisi kehua olisi vakava asia tarkistaa missä ollaan menossa.

• M@k3
        Amos7 kirjoitti:

Kiitos mitä sanoit. Jos sinunkaltaisesi alkaisi kehua olisi vakava asia tarkistaa missä ollaan menossa.

Sanoit aloituksessa jostain voitoista kristukselle, mutta en nähnyt niitä missään etkä suostunut vastaamaan tarkentaviin lisäkysymyksiini.

Rupea epäilyttämään että mitään voittoja ei ole ensinnäkään, vaan ainoastaan muutama ihminen jolta tuhoutui kourallinen aivosoluja uskonnollisen aivopesun takia.

• Amos7

Veikkaanpa ettei ole mitä sanoa uskosta.

• tomumaija

Eihän missään ole sanottu että jonkun on pakko alkaa julkiseksi julistajaksi. Jokainen voi omassa elämässään omalla tavallaan evankelioida, joko sanoilla tai sanoitta, ei kenenkään ole pakko ryhtyä "leipäpapiksi".

On viisaampi vaieta jos Jumala ei kehoita evankeliumia julistamaan!

• tomumaija

Oletko sovinisti?

Sanassa sanotaan että liika into ilman taitoa ei ole hyödyksi, liittynee evankeliumin julistamiseen tuo ajatus.

• Amos7

Toisia on niin helppo arvostella, varsinkaan kun omat asiat ovat retuperällä.

Tuo sinun niccimatkija on jo valinnut osansa. Kaikessa saastaisuudessan koittaa sotkea ihmisen asiat ja ihmisten välit. Kaikki kertoo turmeltuneesta mielenlaadusta.

Kateus vie kalatkin vedestä on totta!

• Amos7
        tomumaija kirjoitti:

Eihän missään ole sanottu että jonkun on pakko alkaa julkiseksi julistajaksi. Jokainen voi omassa elämässään omalla tavallaan evankelioida, joko sanoilla tai sanoitta, ei kenenkään ole pakko ryhtyä "leipäpapiksi".

On viisaampi vaieta jos Jumala ei kehoita evankeliumia julistamaan!

Ennen patistit minua ja nyt elät vastoin oppejasi. Miksi moinen takinkäännös? Oletko taas juonut viiniä, kuten sanoit?

• tomumaija
        Amos7 kirjoitti:

Tuo sinun niccimatkija on jo valinnut osansa. Kaikessa saastaisuudessan koittaa sotkea ihmisen asiat ja ihmisten välit. Kaikki kertoo turmeltuneesta mielenlaadusta.

Luepa oma vastauksesi uudelleen. Sinähän juuri itse arvostelet ja toista syytät arvostelemisesta. Olemme keskustelupalstalla ja siellä jos missä eri mielipiteet tulevat ilmi. Koeta kestää jos täällä aiot notkua.

• tomumaija
        Amos7 kirjoitti:

Ennen patistit minua ja nyt elät vastoin oppejasi. Miksi moinen takinkäännös? Oletko taas juonut viiniä, kuten sanoit?

Mikä sinua oikein vaivaa? Yrität hakemalla hakea jotakin tiettyä tyyppiä jossa jokin on jäänyt sinulle hampaankoloon. Minä en ole etsimäsi. Viini ei kuulu ruokavaliooni muuta kuin ehtoollisessa.

• Amos7
        tomumaija kirjoitti:

Mikä sinua oikein vaivaa? Yrität hakemalla hakea jotakin tiettyä tyyppiä jossa jokin on jäänyt sinulle hampaankoloon. Minä en ole etsimäsi. Viini ei kuulu ruokavaliooni muuta kuin ehtoollisessa.

Olet melkonen ketku!

• tomumaija
        Amos7 kirjoitti:

Olet melkonen ketku!

Onpa rumaa puhetta uskovaiselta mieheltä(?)

• Amos7
        tomumaija kirjoitti:

Onpa rumaa puhetta uskovaiselta mieheltä(?)

Mitä Jeesus sanoi fariseuksille?

• tomumaija
        Amos7 kirjoitti:

Mitä Jeesus sanoi fariseuksille?

Sinun on hyvä lukea se ihan itse omasta Raamatustasi koskapa et näytä sitä muistavan. Paina se kertomuksen opetus mieleesi.

• Kehittynyt oivallus
        tomumaija kirjoitti:

VARHAISIMMAT (*oraalinen vaihe, 1. ikävuosi):
        Defenssit: *regressio. *kieltäminen, *introjektio. *projektio. *split, *acting out (*impulsiivisessa mielessä), *siirtymä.
        Häiriöt: *skitsofreeniset *psykoosit, skitsofreniformiset psykoosit, *skitso-affektiiviset psykoosit, *maanis-*depressiiviset psykoosit, vaikeammat *paranoiat, vaikea *päihteiden käyttö, vaikeammat *rajatilat.

• totuuden itsestäsi
        Amos7 kirjoitti:

Sinä et todellakaan ole esimerkillinen ihminen uskovaisesta. Olet varmaan joskus ollut oikealla tiellä, mutta viha, katkeruus, parjaus, panettelu ja valheellisuus on saanut sinussa vallan ja viha tekee työtään sinussa. Voi jos näksit oman tilasi, ettet kokonaan paatuisi! Vielä on armon aika tehdä parannus kuolleista töistä ja palata Rakkauden alkulähteille!

• Amos7

Tämä todé ei PakanainHuuto nimimerkin ja minun pyynnöstä kertonut uskosta. Syytä en tiedä.

Sinis puskaniceillään häiritsee luopiona keskustelua.

Evankeliointi on mahdotonta täällä!

• tomumaija

Sinä haluat että keskustelupalsta on vain sinun käytössä eikä kukaan häiritse sinun yksinpuheluasi. Mutta ei semmoinen ole keskustelua. Miksi täällä muka evankeliointi on mahdotonta?

• umpihetero.
        tomumaija kirjoitti:

Sinä haluat että keskustelupalsta on vain sinun käytössä eikä kukaan häiritse sinun yksinpuheluasi. Mutta ei semmoinen ole keskustelua. Miksi täällä muka evankeliointi on mahdotonta?

jopas on huvittavaa. täällä nyt nämä kaksi uutta nikkiä ryhtyy heti tukkanuottasille keskenään. heh, ei näydä löytyvän uskonnollista lähimmäisenrakkautta enää edes toisilleen...

• KTS tuli kutsumukseen Kallion Kirkon nykyisen kirkkoherran Esa Siljamäen vetämillä uskontotunneilla 1972.

Herätykseen hän tuli 1990 ja antoi kädennostolla elämänsä Jeesukselle Kristukselle kesällä 1992 Leo Mellerin raamattutunnilla Helsingin harjukadulla.

Vanhurskautus eli siirtyminen ahtaasta portista kaidalle tielle tapahtui kevät-talvella 1996, kun KTS oivalsi antaa anteeksi muille kaiken sen, mitä muut olivat joskus tai tulivat joskus häntä vastaan rikkomaan. Kyse oli ns. 1. Käskyn 1. Mysteriosta eli Jeesuksen Vuorisaarnan ensimmäisen käskyn "Älä Vihaa" (Matt. 5:21-22) sisäistämisestä ja astumisesta Temppelin esipihan ensimmäiseen aukioon, kasteen sakramentin aukioon. KTS:stä oli tullut vedestä syntynyt "Pistos" eli Uskovainen tai Uskollinen.

Marraskuussa 2004 KTS sisäisti Jeesuksen Vuorisaarnan toisen käskyn "Älä himoitse" (Matt. 5:27-28). Kyse oli 1. Käskyn 2. Mysteriosta.

Joulukuussa 2005 KTS sisäisti Jeesuksen Vuorisaarnan kolmannen käskyn "Älä vanno" (Matt. 5:34-36). Kyse oli 1. Käskyn 3. Mysteriosta ja astumisesta Temppelin esipihan toiseen aukioon, ns. Agape-sakramentin aukioon. Tässä vaiheessa totuudenetsijä ottaa ristinsä kantoon ja valmistautuu ottamaan vastaan sen, mikä tuleman pitää:

Matteus:
      10:38 ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.

Tammikuussa 2006 KTS sisäisti Jeesuksen Vuorisaarnan neljännen käskyn "Älä vastusta pahaa" (Matt. 5:39). Kyse oli 1. Käskyn 4. Mysteriosta. Tässä vaiheessa puhkesi KTS:n ristiin pieni punainen ruusu.

Toukokuussa 2006 KTS sisäisti Jeesuksen Vuorisaarnan viidennen käskyn "Rakasta vihollisiasi" (Matt. 5:43-45). Kyse oli 1. Käskyn 5. Mysteriosta. Tässä vaiheessa ristin ruusu kosketti jo koko ihmiskuntaa.

Tammi-, helmikuun aikana 2007 KTS sisäisti Jeesuksen rakkauden kaksoiskäskyn "Rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi ja Jumalaa yli kaiken" (Matt.22:37-39). Kyse oli 1. Käskyn 6. ja 7. Mysteriosta ja astumisesta Temppelin esipihan kolmanteen ja viimeiseen aukioon, ns. Konfirmaatio-sakramentin aukioon. Tämän vuoksi KTS suoritti luterilaisen kirkon jäsenenä keväällä 2007 aikuisrippikoulun ja konfirmaation sakramentin.

KTS:n matka kaidalla tiellä jatkuu ja seuraavana (jos Herra suo) on vuorossa siirtyminen Temppelin esipihasta temppelisalin pyhäkköön eli henkikasteen sakramentti.

• Amos7

Onnea matkalle ja hyvää syksyä!

• Pakanain.Huuto

olen samaa mieltä "älä vastusta pahaa" jos vastustat pahaa, et koskaan pääse perille siitä mikä on pahaa.

Ota paha vastaan ja taita se hyvällä. Silloin tietää pahan ja hyvän olemuksen.

• Amos7
        Pakanain.Huuto kirjoitti:

olen samaa mieltä "älä vastusta pahaa" jos vastustat pahaa, et koskaan pääse perille siitä mikä on pahaa.

Ota paha vastaan ja taita se hyvällä. Silloin tietää pahan ja hyvän olemuksen.

Helpommin sanottu kuin tehty. Vaikka kuinka yrittää olla sanomatta tai puuttumatta yksi säälimätön hirviö, joka on luopunt uskosta, painaa valehdellen päälle.

Sen inhottavuuden minkä hän näkee itsessään hän kääntää kateutensa kohteeseen.
        Joskus on pakko oikaista härskemmät valeet, ja siitäkös luopio innostuu. Mikä saa ihmisen käyttäytymään noin järjenvastaisella tavalla?

• Pakanain.Huuto
        Amos7 kirjoitti:

Helpommin sanottu kuin tehty. Vaikka kuinka yrittää olla sanomatta tai puuttumatta yksi säälimätön hirviö, joka on luopunt uskosta, painaa valehdellen päälle.

Joskus on pakko oikaista härskemmät valeet, ja siitäkös luopio innostuu. Mikä saa ihmisen käyttäytymään noin järjenvastaisella tavalla?

miten oppisi pahanolemuksen tuntemaan, jos siihen ei tutustu vaan aina torjuu pahan. Paha taitetaan aina hyvällä.

Jos ihminen aina aina torjuu hyvän, niin miten ihminen edes ymmärtää mikä on hyvää, jos ei anna hyvän tulla lähelleen.

Tämä on ihan järkeen käypää hommaa. Miten oppii tietämään asioista, jos aina ne torjuu. Tämä ei ole sitä, mitä luulen sun nyt otaksuvan "anna pahalle pikkusormi, niin se vie koko käden". Ei vaan nyt on kysymys syvällisimmistä asioista, hengellisistä ja henkisistä asioista.

Ihminen tietoisesti antaa pahan tulla lähelle, jotta oppisi sen tuntemaan. Painostan myös, että ihmisellä täytyy olla vahva luonne / usko tietoinen käsitys omasta minuudestaan, jotta voi kohdata pahan ja sitten nujertaa sen hyvällä.

Sinäkin olet käsittääkseni tullut uskoon ottamalla hyvän vastaan etkä torjunut sitä:)

• Amos7 kirjoitti:

"Sen inhottavuuden minkä hän näkee itsessään hän kääntää kateutensa kohteeseen"

Tuohan on hyvin inhimillistä toimintaa. Tunnen taudin kuvan. Tiedän eräitä ihmisiä, joilla tuo on ISO ongelma mutta juuri siksi ymmärränkin ilmiötä enkä halua tehdä siitä isompaa peikkoa kuin mitä se onkaan.

Emmehän ole aina itsekään täyin vapaita tuosta synnistä.

• Amos7
        Pakanain.Huuto kirjoitti:

miten oppisi pahanolemuksen tuntemaan, jos siihen ei tutustu vaan aina torjuu pahan. Paha taitetaan aina hyvällä.

Jos ihminen aina aina torjuu hyvän, niin miten ihminen edes ymmärtää mikä on hyvää, jos ei anna hyvän tulla lähelleen.

Tämä on ihan järkeen käypää hommaa. Miten oppii tietämään asioista, jos aina ne torjuu. Tämä ei ole sitä, mitä luulen sun nyt otaksuvan "anna pahalle pikkusormi, niin se vie koko käden". Ei vaan nyt on kysymys syvällisimmistä asioista, hengellisistä ja henkisistä asioista.

Ihminen tietoisesti antaa pahan tulla lähelle, jotta oppisi sen tuntemaan. Painostan myös, että ihmisellä täytyy olla vahva luonne / usko tietoinen käsitys omasta minuudestaan, jotta voi kohdata pahan ja sitten nujertaa sen hyvällä.

Sinäkin olet käsittääkseni tullut uskoon ottamalla hyvän vastaan etkä torjunut sitä:)

Kuule olen elänyt ihan tarpeeksi tässä elämässä juonittelijoiden keskuudessa, niin en halua edes oppia enempää pahuudesta.

Hänä, Jeesusta katselemalla me muutumme, sanoo Raamattu.

• Amos7
        KTS kirjoitti:

"Sen inhottavuuden minkä hän näkee itsessään hän kääntää kateutensa kohteeseen"

Tuohan on hyvin inhimillistä toimintaa. Tunnen taudin kuvan. Tiedän eräitä ihmisiä, joilla tuo on ISO ongelma mutta juuri siksi ymmärränkin ilmiötä enkä halua tehdä siitä isompaa peikkoa kuin mitä se onkaan.

Emmehän ole aina itsekään täyin vapaita tuosta synnistä.

Vajaita olemme mutta se on eri asia,
        kuka siinä elää tahallaan, ilkeydessä.

• Amos7 kirjoitti:

Se on sillä hetkellä hänen tilansa.

• Pakanain.Huuto
        Amos7 kirjoitti:

Kuule olen elänyt ihan tarpeeksi tässä elämässä juonittelijoiden keskuudessa, niin en halua edes oppia enempää pahuudesta.

Hänä, Jeesusta katselemalla me muutumme, sanoo Raamattu.

että paha voitetaan hyvällä.

• oletko sinä
        Amos7 kirjoitti:

vainoharhainen? Jos vastaat myöntävästi sinun käyttäytymistäsi tällä palstalla ymmärretään paremmin. Silloin voit hakeutua hoitoon ja saada oikeanlaisen lääkityksen vainoharhojen poitumiseksi! Henkisesti terveen puheita tuollaiset kirjoituksesi eivät todellakaan ole!

• Amos7 edes kerran
        Amos7 kirjoitti:

niin näet sellaisen tyypin sieltä joka elää tahallisessa ilkeydessä!

• Hyvä sanoma

Ei kannata pahan omista välittää, he saavat ansionsa mukaan. Julista sinä evankeliumia, joka on sinulla uskottu.

• rakkauden evankeliumia

noille ihmisille, vai oliko jo silloin rakkaudettomuus, armottomuus, viha, katkeruus, panettelu ja haukkuminen evankeiointisi inpiraation lähde? Jos julistit rakkauden evankeliumia tuolloin niin nyt olet sitten luisunut pois tehtävästäsi ja sinun tulee tehdä parannus kuolleista töistäsi!

• mainita että

itse olen tullut uskoon murrosiän kynnyksellä ja elänyt Herran yhteydessä neljäkymmentä vuotta. Minä olen oppinut tuntemaan rakastavan, armahtavan, raittiuden ja armollisen Jumalan ja Jeesuksen. Syntiä Hän kyllä vihaa, mutta rakastaa täysillä ihmistä, eikä tahtoisi, että yksikään joutuu kadotukseen! Niinpä ei meilläkään ole lupa laususa kadotustuomiota kenenkään ylle! Olet varmaan lukenut Raamattua niin paljon, että tiedät, että rakkaus peittää syntien paljouden! Rakkauden evankeliumi tuo ihmiset Jeesuksen luokde. Rakkaudettomuus sitä vastoin ajaa ihmiset pois hengellisten asioitten ääreltä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      61
      2568
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      22
      2002
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      13
      1632
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1387
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      1297
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      84
      1195
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1076
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1063
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1053
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      58
      957
    Aihe