Kaikissa raamattukäännöksissä on omat hyvät puolensa mutta jotenkin olen aina pitänyt vanhasta kunnon 1700-luvun Bibliasta, jossa on olemassa tiettyä viattomuutta. Käännös on hyvin lähellä alkukielen henkeä ja tarkoitusta eivätkä nykyajan kristilliset "sloganit" olleet vielä päässeet vaikuttamaan tekstiin. Sen paremmin äärikristillis-dispensialistiset konservatiivijuntit kuin liberaaliteologitkaan eivät vielä olleet päässeet peukaloimaan sitä.
Yksi hyvä esimerkki on Matteus 5:9: "Autuaat ovat rauhan tekiät; sillä ne pitää Jumalan POJIKSI kutsuttaman."
Nykyään sekä konservatiivit että radikaalit kieriskelisivät tämän kohdan edessä epämääräisesti: "Eihän me nyt sentään mitään JUMALAN p..poikia o...olla..."
Alkukielessä on kuitenkin: "uioi Theou" Jumalan Pojat.
; )
Pidän kovasti Bibliasta 1776
1
130
Vastaukset
- TOTTUUUUUUS!
Jes, nyt on löytynyt TOTUUS. Tämä pitaa Armille oitis kertoa. Hän juuri etsii TOTUUTTA ja luulee sen löytäneensä. Mutta NYT SE ON LÖYTYNYT. OI TOTUUKSIEN TOTUUS, Voi s******N p*****e!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022306- 1151801
- 881449
- 1331397
- 1171266
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741248Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631111- 511067
- 36992
- 33844